Όχι δεν πρόκειται για κακόγουστο αστείο. Κάποιοι επιτήδειοι, διότι η Έλληνας είναι δαιμόνιος σε τέτοιοι είδους καταστάσεις, φρόντιζαν να … εξαφανιστούν αλλάζοντας τον κάτοχο του ρολογιού της ΔΕΗ και έτσι ο νέος είναι … »καθαρός» και ο παλαιός άφαντος.
Ωστόσο τα πράγματα σήμερα είναι πολύ πιο συγκροτημένα και πολύ δύσκολα μπορεί να γίνει κάτι τέτοιο, αλλά η επιχείρηση έχει φορτωθεί με αυτά τα νέα φέσια.
Σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς η αιτία αποδίδεται στην σημαντική αύξηση του αριθμού των λεγόμενων «τελικών πελατών». Όσων δηλαδή, είτε έχουν διακόψει την ηλεκτροδότηση των ακινήτων τους επειδή ήταν κλειστά και δεν χρησιμοποιούνταν (π.χ. σπίτια στο χωριό, και εξοχικά), είτε επειδή μετακινήθηκαν σε άλλο πάροχο.
Σύμφωνα λοιπόν με τις ίδιες πηγές, μέσα στον περασμένο χρόνο, οι «τελικοί πελάτες» της ΔΕΗ αυξήθηκαν κατά… 100.000. Τόσοι προστέθηκαν από τα τέλη του 2016 έως τα τέλη του 2017 σε όσους έπαψαν οριστικά να ηλεκτροδοτούνται από την επιχείρηση, αριθμός ωστόσο που δεν δικαιολογείται από αντίστοιχη μετακίνηση πελατών στον ανταγωνισμό. Το μερίδιό του πέρυσι δεν αυξήθηκε τόσο πολύ.
Και αυτός είναι ο λόγος που στη ΔΕΗ μιλούν μάλλον για μια νέα γενιά κακοπληρωτών. Όσων φεύγουν από τη ΔΕΗ, και αλλάζουν τον ΑΦΜ τους, προκειμένου να μην μπορεί να τους βρει η επιχείρηση και να τους κυνηγήσει. Αν τα πρώτα χρόνια της κρίσης, ήταν διαδεδομένο το φαινόμενο αρκετοί πελάτες να κάνουν διακοπή ηλεκτροδότησης για κλειστά σπίτια και καταστήματα, τα τελευταία χρόνια έχει εμφανιστεί η τάση, όσων επιχειρούν να »ξεγλιστρήσουν» μέσω αλλαγής του ΑΦΜ τους.
Συνολικά μέχρι σήμερα οι «τελικοί πελάτες» έχουν φτάσει να χρωστούν στη ΔΕΗ γύρω στα 700 εκατ. ευρώ. Ποσό που αντιστοιχεί περίπου στο 30% των συνολικών προς αυτήν ληξιπρόθεσμων οφειλών. Σε αυτά τα 700 εκατ. ευρώ συμπεριλαμβάνονται και χρέη από «νεκρές» εδώ και δεκαετίες εταιρείες, όπως για παράδειγμα η Πειραϊκή Πατραϊκή, που έχει βάλει λουκέτο από το 1996, κ.ό.κ.
Το φαινόμενο της αλλαγής ΑΦΜ, όπως και συνολικά το πρόβλημα των «τελικών πελατών» διερευνάται από τη ΔΕΗ, με τη συνδρομή της Qualco. Του συμβούλου ο οποίος από το Νοέμβριο ανέλαβε την παροχή εξειδικευμένων υπηρεσιών υποστήριξης για την αποτελεσματική διαχείριση του πελατολογίου της επιχείρησης.
ΘΑΝΑΣΗΣ ΠΑΠΑΔΗΣ
Πηγή : newsit.gr
0 σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου