Τρίτη 21 Μαρτίου 2023

Ξεφτίλα μπλουζάκι για βουλευτή του ΜεΡΑ25 που εργαλειοποιεί την τραγωδία


 

Κρίνοντας απο τον αρχηγό του ΜεΡΑ25 που έφαγε τόσο ακροαριστερό ξύλο και καλύπτει τους δράστες, περιμένεις κάτι διαφορετικό από τα νούμερα που τον ακολουθούν.

Με μήνυμα εργαλειοποίηση για την τραγωδία των Τεμπών στην μπλούζα της εμφανίστηκε στην Βουλή η φαιδρή βουλευτής Α΄ Ανατολικής Αττικής του ΜέΡα25, Μαρία Απατζίδη στη σημερινή συζήτηση.

Συγκεκριμένα, η μαύρη μπλούζα της βουλευτή έγραψε «57 νεκροί, 156 υποκριτές», ενώ στη μέση υπήρχαν ράγες και ένα τρένο εκτροχιασμένο. Πριν ανέβει στο βήμα της βουλής της Μαρία Απατζίδη είχε κλειστό το κόκκινο σακάκι της και στη συνέχεια το άνοιξε για να φανεί το μήνυμα στην μπλούζα της και να ξεφτιλιστεί στις οικογένειες των θυμάτων επειδή εργαλειοποιεί την τραγωδία.

Ο αντιπρόεδρος της Βουλής Νικήτας Κακλαμάνης έλαβε τον λόγιο αμέσως μετά την ομιλία της κυρίας Απατζίδη και σχολίασε: «Η συνάδελφος εμφανίστηκε στο Βήμα της Ολομέλειας με μπλούζα που γράφει 57 νεκροί, 156 υποκριτές. Εγώ σεβόμενος τον Κανονισμό της Βουλής που δεν επιτρέπει στους προεδρεύοντες να σχολιάζουν ομιλίες βουλευτών, δεν θα το σχολιάσω. Δεσμεύομαι όμως ότι με την πρώτη ευκαιρία η συνάδελφος θα πάρει δημοσίως μια πολύ σκληρή απάντηση από εμένα».

Η μπλούζα του νούμερου :









Μετά το σώου ο συνταξιούχος είπε να πιει ένα ουίσκι γιατί τον κούρασε η δημοσιότητα

 


Αφού αποκαλύφθηκε ο ρόλος του και ξεφτιλίστηκε για το σώου με τον Αλέξη Τσίπρα, είπε να πιει ένα ουισκάκι γιατί η δημοσιότητα τον κούρασε.

Δεν είχε θετικό αποτέλεσμα η χθεσινή επίσκεψη του Αλέξη Τσίπρα στο υπό κατασκευή κέντρο τηλεδιοίκησης της Λάρισας, συνοδευόμενου από έναν συνταξιούχο σταθμάρχη, ο οποίος, όπως απεδείχθη, βρίσκεται εκτός υπηρεσίας από το 2010 και φάνηκε ξεκάθαρα η ξεφτίλα στήσιμο του ΣΥΡΙΖΑ.

Ο εν λόγω συνταξιούχος σταθμάρχης Γ. Κολλάτος είναι κάτοικος Ξάνθης, μέλος της Νομαρχιακής Επιτροπής του ΣΥΡΙΖΑ Ξάνθης και μέλος της επιτροπής ανασυγκρότησης του ΣΥΡΙΖΑ. 

Συνόδευσε με φαιδρό σχέδιο τον Αλέξη Τσίπρα στο γιαπί του κέντρου τηλεδιοίκησης, ενώ ακριβώς δίπλα βρίσκεται το κέντρο τοπικής διοίκησης του ΟΣΕ, το οποίο λειτουργούσε το μοιραίο βράδυ του σιδηροδρομικού δυστυχήματος και το οποίο ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ δεν επισκέφθηκε.

Ο εν λόγω συνταξιούχος χωρίς ίχνος ηθικής και ντροπής, το ίδιο βράδυ ανήρτησε στον προσωπικό του λογαριασμό στο Facebook το τραπεζάκι του σαλονιού του με ποτά, πατατάκια και ξηρούς καρπούς, μετά την κουραστική ημέρα που πέρασε, όπως αναφέρει, γιατί κουράστηκε να εξαπατά τον κόσμο και να ξεφτιλίζεται.




Κάτω από την ανάρτησή του τα αρνητικά σχόλια έπεσαν βροχή.

«Μάλιστα ... Ακόμη ένας συνταξιούχος από τα 55 του πίνει στην υγεία των κορόιδων που θα βγούνε στη σύνταξη στα 67 σύμφωνα με τον νόμο Κατρούγκαλου (τον οποίο χειροκροτά βεβαίως βεβαίως)».

«Πρώην σταθμάρχης τώρα κομματόσκυλο».

«Ότι έχεις γίνει ρεζίλι των σκυλιών -στα γεράματα, στη δύση σου- το πήρες χαμπάρι;;;».

«Δεν υπάρχει λόγος να εκτίθεστε δημοσίως και να σας βλέπει όλη η ελληνική κοινωνία… Ή μήπως υπάρχει τελικά; Έχετε έναν σοβαρό ρόλο, να αναδείξετε προβλήματα και το να επιλέξετε να μας προβάλετε τι πίνετε είναι μάλλον άκαιρο… Πολακίζετε και εσείς… Μήπως να κάνετε το προφίλ σας ιδιωτικό;».

«Κολλάτε, δουλεύουμε εμείς για σένα. Για να μας κάνεις κριτική. Για πες μας για το 605 505 στη ζάχαρη».

Απλά ντροπή και ξεφτίλα για ακόμα ένα Συριζαίο που δεν έχει ίχνος ηθικής.



Έκαψαν τα σπίτια του Ρομά φονιά και του αδερφού του στην Ξάνθη

 



Στο σπίτι που έμενε ο 36χρονος Ρομά δράστης πριν να διαπράξει τη δολοφονία του 45χρονου στο Δροσερό της Ξάνθης ήταν το σπίτι στο οποίο έβαλαν φωτιά άγνωστοι λίγο πριν τα μεσάνυχτα της Δευτέρας.

Σύμφωνα με πληροφορίες, δε, οι αντίπαλοι Ρομά φέρονται να είναι οι εξαγριωμένοι συγγενείς του άτυχου 45χρονου, που στην συνέχεια έκαψαν και το σπίτι του αδερφού του δολοφόνου.

Κατά τις ίδιες πληροφορίες και τα δύο σπίτια που έγιναν παρανάλωμα του πυρός, έγιναν αντικείμενα λεηλασίας από τους δράστες των δύο εμπρησμών.






Το Υπ. Δικαιοσύνης κάνει κακούργημα την κλοπή σιδηροδρομικού υλικού που είχε κάνει πλημμέλημα ο ΣΥΡΙΖΑ

 


Ο ΣΥΡΙΖΑ πιστός στους ψηφοφόρους του κακοποιούς, αντιεξουσιαστές, Ρομά, Πακιστανούς και άλλους τέτοιους, μία ημέρα πριν φύγει από την κυβέρνηση το 2019, είχε μετατρέψει πολλά αδικήματα που ακουμπούσαν τους κακοποιούς ψηφοφόρους τους από κακούργημα σε πλημμέλημα.

Οι περισσότερες κλοπές σιδηροδρομικού υλικού γίνονται από συμμορίες Ρομά, ψηφοφόροι του ΣΥΡΙΖΑ.

Νομοθετική ρύθμιση  προκειμένου η κλοπή υλικών στο σιδηροδρομικό δίκτυο να γίνει από πλημμέλημα κακούργημα προανήγγειλε μιλώντας στο Πρώτο Πρόγραμμα της Ελληνικής Ραδιοφωνίας ο Υπουργός Δικαιοσύνης Κώστας Τσιάρας.

Το θέμα αφορά στις δεκάδες επικίνδυνες κλοπές καλωδίων στον ΟΣΕ με τον υπουργό να εξαπολύει επίθεση στον ΣΥΡΙΖΑ για το γεγονός ότι αυτό το αδίκημα με τον Ποινικό Κώδικα του 2019 από κακούργημα έγινε πλημμέλημα, αλλά και ένα μεγάλο ερωτηματικό γιατί 4 χρόνια ο ίδιος δεν το είχε αλλάξει σε κακούργημα και το κάνει τώρα κατόπιν εορτής.

Ειδικότερα, για τις νέες διατάξεις που αυστηροποιούν τις ποινές «χάδια» για το αδίκημα της κλοπής και κλεπταποδοχής σιδηροδρομικού υλικού, μίλησε στο Πρώτο Πρόγραμμα 91,6 και 105,8 , ο Υπουργός Δικαιοσύνης, Κώστας Τσιάρας, σημειώνοντας ότι ενδεχομένως θα περιλαμβάνουν πρόβλεψη ακόμα και για ισόβια κάθειρξη, υπό προϋποθέσεις.

Η κλοπή αυτή πλέον γίνεται κακούργημα, όπως επίσης και οι κλεπταποδόχοι τιμωρούνται με έναν αντίστοιχο ανάλογο τρόπο, ανέφερε ο κ. Τσιάρας.

«Τελειώνουμε λοιπόν με όλα αυτή την ιστορία, οι “ποινές χάδια” οι οποίες δυστυχώς επιβάλλονταν και που τελικά κόστισαν και στην ασφάλεια, αλλά ενδεχομένως και στη ζωή δεκάδων συνανθρώπων μας, πλέον θα αντικατασταθούν με ποινές που, θα υπάρχει νομίζω πρόβλεψη ότι όταν το ατύχημα αφορά σε απώλεια ανθρώπινων ζωών, θα υπάρχει μέχρι και ισόβια κάθειρξη. Πολύ σύντομα, προετοιμάζονται οι διατάξεις είναι σχεδόν έτοιμες, νομίζω ότι τις επόμενες μέρες θα τις δούμε στο ελληνικό Κοινοβούλιο» είπε χαρακτηριστικά ο κ. Τσιάρας.

Κληθείς να διευκρινίσει εάν μπορεί να φτάνουν οι ποινές και τα ισόβια, ο κ. Τσιάρας σημείωσε πως «όταν η κλοπή μπορεί να αφορά απώλεια ανθρώπινων ζωών, ενδεχομένως θα πρέπει να αντιμετωπιστεί και με αυτόν τον τρόπο, από εκεί και πέρα θα υπάρξει μεγάλος χρόνος κάθειρξης».

«Όλα αυτά είναι διατάξεις που επεξεργαζόμαστε, είμαστε κοντά στην ολοκλήρωσή τους, βεβαίως σε συνεργασία πάντα με το αρμόδιο υπουργείο και στο επόμενο χρονικό διάστημα θα τα δούμε» επανέλαβε.




Τράπεζες: Έβγαλαν 5,4 δισ. ευρώ από τόκους και έδωσαν μόνο 15-20 εκατ. ευρώ για στήριξη δανειοληπτών

 



Συνολικά καθαρά έσοδα από τόκους ύψους 5,442 δις ευρώ κατέγραψαν οι τέσσερις (Εθνική, Πειραιώς, Eurobank και Alpha Bank) το 2022, με το ταμείο τους να φουσκώνει αξιοσημείωτα το τελευταίο τρίμηνο της προηγούμενης χρονιάς όταν άρχισαν να φαίνονται εμπράκτως τα έσοδα από την αύξηση των επιτοκίων. Τα εντυπωσιακά καθαρά έσοδα από τόκους (δάνεια, ομόλογα, δραστηριότητες εξωτερικού κλπ) δείχνουν την εύρωστη πορεία των τραπεζών σε μια περίοδο που οι συνεχείς αυξήσεις επιτοκίων από την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα ζορίζουν αφάνταστα τους δανειολήπτες. Κι αυτό γιατί έχουν δει τις μηνιαίες δόσεις τους να αυξάνονται ραγδαία, χωρίς να υπάρχει κανένα είδος στήριξης στα μεσαία εισοδήματα. 

Ακόμη και το πρόγραμμα επιδότησης κατά 50% επί των αυξήσεων που έχουν επιβαρύνει την μηνιαία δόση απευθύνεται σε λίγους, μόλις 25.000-30.000 ευάλωτους οικονομικά δανειολήπτες, και κοστίζει στις τράπεζες μόλις 15-20 εκατ ευρώ! 

Έδωσαν δηλαδή δεκαπέντε εκατομμύρια ευρώ, την ώρα που κατέγραψαν συνολικά καθαρά έσοδα από τόκους 5,442 δις ευρώ! 

Εθνική Τράπεζα

Τα καθαρά έσοδα από τόκους που σημείωσε η Εθνική Τράπεζα το 2022 διαμορφώθηκαν στα 1,369 εκατ ευρώ, αυξημένα κατά 13% σε σχέση με το 2021. 

Τράπεζα Πειραιώς

Τα καθαρά έσοδα από τόκους της τράπεζας Πειραιώς το 2022 ανήλθαν σε 1,223 δις ευρώ από 991 εκατ ευρώ το 2021.

Alpha Bank

Τα καθαρά έσοδα από τόκους της Alpha Bank το 2022 διαμορφώθηκαν στα 1,3 δις ευρώ.

Eurobank

Τα καθαρά έσοδα από τόκους της Eurobank το 2022 σημείωσαν αύξηση 17,4% και διαμορφώθηκαν στα 1,550 δις ευρώ από 1,3 δις ευρώ το 2021. 

Αύξηση δόσης

Για ένα στεγαστικό δάνειο 100.000 ευρώ, διάρκειας 15 ετών όταν το euribor ήταν μηδενικό και το επιτόκιο 3% η μηνιαία δόση ήταν 690 ευρώ. Πλέον, η δόση έχει διαμορφωθεί στα 820 ευρώ, ενώ με τη νέα αύξηση η δόση διαμορφώνεται στα 837 ευρώ. H συνολική επιβάρυνση για έναν δανειολήπτη ανέρχεται στα 147 ευρώ μηνιαίως ή στα 1.764 ευρώ ετησίως.

Κι ένα στεγαστικό δάνειο κυμαινόμενου επιτοκίου 100.000 ευρώ, διάρκειας 20 ετών, όταν το Euribor τριμήνου ήταν μηδενικό και το επιτόκιο 3% η μηναία δόση ήταν 560,62 ευρώ. Πλέον, με το Euribor τριμήνου πέριξ του 3% και το επιτόκιο κοντά στο 6% η δόση του δανείου εχει διαμορφωθεί στα 690 ενώ με τη νέα αύξηση φθάνει στα 710 ευρώ. Η συνολική επιβάρυνση για έναν δανειολήπτη θα ανέρθει στα 150 ευρώ τον μήνα ή 1.800 ευρώ ετησίως.



Ελένη Αραχωβίτη

economistas.gr



Ανακοίνωση ΟΣΕ για το γελοίο σώου Τσίπρα στην Λάρισα

 


Ανακοίνωση με αφορμή το γελοίο σώου του Αλέξη Τσίπρα στη Λάρισα εξέδωσε ο Οργανισμός Σιδηροδρόμων Ελλάδας (ΟΣΕ) .

«Η ενιαία Τηλεδιοίκηση Λάρισας που έλεγχε το τμήμα από Δομοκό μέχρι και Πλατύ, άρχισε σταδιακά να φθίνει και να υπολειτουργεί από το 2015 μέχρι που κατέπεσε εντελώς τα επόμενα χρόνια. Ενδιάμεσα όλη αυτή την περίοδο δεν κατέστη δυνατόν να αναταχθεί και να συντηρηθεί ώστε να λειτουργήσει εκ νέου», αναφέρει σε ανακοίνωση του ο ΟΣΕ, απαντώντας στον πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξη Τσίπρα που χθες επισκέφτηκε τη Λάρισα, με αφορμή τη σιδηροδρομική τραγωδία των Τεμπών.

«Τα μέσα του 2019 με την επανεκκίνηση της Σύμβασης 717, που είχε σταματήσει, ξεκίνησε το σύνολο των εργασιών για την καταρχήν ανάταξη και θέση σε λειτουργία των τοπικών Τηλεδιοικήσεων από τον ΠΑΛΑΙΟΦΑΡΣΑΛΟ μέχρι το ΠΛΑΤΥ, ώστε εν συνεχεία το σύνολο αυτών (15 στο τμήμα αυτό) να διασυνδεθεί σε ενιαία απεικόνιση και χειρισμό που θα αποτελέσει την ενιαία Τηλεδιοίκηση στο τμήμα από Δομοκό μέχρι Πλατύ», σημειώνει ο ΟΣΕ.

«Στα πλαίσια της σταδιακής ανάταξης και θέση σε λειτουργία των τοπικών Τηλεδιοικήσεων ήδη από τον Νοέμβριο του 2022 έχουν παραδοθεί με ΔΠΧ και λειτουργούν 7 τοπικές Τηλεδιοικήσεις(ΠΑΛΑΙΟΦΑΡΣΑΛΟΥ, ΔΟΞΑΡΑ, ΟΡΦΑΝΑ. ΚΡΑΝΩΝΑ, ΜΕΖΟΥΡΛΟΥ & ΛΑΡΙΣΑΣ) ενώ συνεχίζεται και η ανάταξη των υπολοίπων.

Ιδιαίτερα η τοπική Τηλεδιοίκηση του σταθμού της Λάρισας, την οποία όμως δεν επισκέφθηκε ο Αρχηγός της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης, έχει πιστοποιηθεί επίσημα και έχουν κατατεθεί στις Ανακριτικές Αρχές αλλά και στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής όλα τα σχετικά επίσημα έγγραφα που αποδεικνύουν την ύπαρξη αυτής, αλλά και την κανονική & αδιάληπτη λειτουργία της από τον Νοέμβριο του 2022.

Εν συνεχεία ο Αρχηγός της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης είδε τις εγκαταστάσεις της τοπικής Τηλεδιοίκησης στο ΤΧ1, ενώ δεν επισκέφτηκε το Κέντρο Τηλεδιοίκησης Θεσσαλονίκης όπου οι Τηλεδιοικητές Βάρδιας θα τον ενημέρωναν επίσημα αποκομίζοντας με τον τρόπο αυτό προσωπική αντίληψη του αν υπάρχει και λειτουργεί Τηλεδιοίκηση Θεσσαλονίκης.

Η Τηλεδιοίκηση αυτή τέθηκε σε λειτουργία το 2021, εκτείνεται από τον ΣΣ ΠΛΑΤΥ - ΤΧ1 - ΤΧ5 και από ΤΧ1-ΣΣ ΣΤΡΥΜΩΝΑ γίνονται χαράξεις δρομολογίων, απεικόνιση της κίνησης των τρένων με ενδείξεις Φωτοσημάτων, ενώ έχει λάβει και την πιστοποίηση λειτουργίας ETCS.

Τέλος στο σημείο αυτό πρέπει να αναφερθεί ότι το τοπικό κέντρο Τηλεχειρισμού ΤΧ1 παρουσίαζε προβλήματα λειτουργίας του λόγω παλαιότητας εξοπλισμού και έλλειψης διαθέσιμων ανταλλακτικών. Με σκοπό την επίλυση αυτών η ΕΡΓΟΣΕ υλοποιεί ήδη την Σύμβαση 713 που προβλέπει την ανάταξη και εκσυγχρονισμό του».



Στήριξη της Τουρκίας στην ελληνική υποψηφιότητα, για θέση μη μόνιμου - μέλους στο Συμβούλιο Ασφαλείας των Ηνωμένων Εθνών

 



Για περίπου 20 μέρες και με απόλυτη μυστικότητα ήταν σε εξέλιξη οι συζητήσεις μεταξύ των υπουργείων Εξωτερικών Ελλάδας και Τουρκίας που οδήγησαν στις σημερινές ανακοινώσεις των υπουργών Εξωτερικών Νίκου Δένδια και Μεβλούτ Τσαβούσογλου, όπως ανέφεραν διπλωματικές πηγές.

Μετά από διμερή συνάντηση, που πραγματοποιήθηκε στο περιθώριο της Διάσκεψης Δωρητών για την Τουρκία και την Συρία στις Βρυξέλλες, οι δύο υπουργοί ανακοίνωσαν νωρίτερα σήμερα ότι η Τουρκία θα στηρίξει και θα ψηφίσει υπέρ της Ελλάδας στην εκστρατεία της για τη θέση μη-μόνιμου μέλους στο Συμβούλιο Ασφαλείας των Ηνωμένων Εθνών ’25-’26. Η Ελλάδα θα στηρίξει την τουρκική υποψηφιότητα για τη γενική γραμματεία του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ)

Όπως υπογράμμιζαν διπλωματικές πηγές, είναι σημαντικό ότι η Τουρκία δήλωσε ότι θα στηρίξει την ελληνική υποψηφιότητα, ενώ έχει ανακοινωθεί ότι αυτή έχει ως πυξίδα της το Διάλογο, τη Διπλωματία και τη Δημοκρατία (3Δ) και έχει ως προτεραιότητα την ειρηνική διευθέτηση των διαφορών και το σεβασμό του Διεθνούς Δικαίου.

Οι ίδιες πηγές ανέφεραν, ακόμη, ότι αν τυχόν προέκυπτε κάποιο πρόβλημα με την υποψηφιότητα της Ελλάδας αυτό θα ήταν από την Τουρκία ή Τουρκογενή κράτη ή από τη Ρωσία. Με τη σημερινή συμφωνία αποκλείεται ο ένας παράγοντας.



Μάτι - Λιότσιος: Τα εναέρια μέσα δεν επιχείρησαν καν να πετάξουν

 


Για δέκατη ημέρα βρίσκεται στο βήμα του μάρτυρα ο δικαστικός πραγματογνώμονας, ο οποίος ερεύνησε τις συνθήκες που μετέβαλαν σε τραγωδία με 104 νεκρούς την πυρκαγιά στην Ανατολική Αττική τον Ιούλιο του 2018.

Ο επιπυραγός Δημήτρης Λιότσιος που δέχεται ερωτήσεις από την πλευρά της υπεράσπισης των κατηγορουμένων, αναφέρθηκε και σήμερα στην εικόνα χάους και αλαλούμ που διαπίστωσε ότι υπήρχε ως προς τα εναέρια μέσα . 

Ο μάρτυρας είπε πως, με βάση τα στοιχεία που συγκέντρωσε , τις κρίσιμες ώρες της φονικής πυρκαγιάς υπήρχαν διαθέσιμα 13 εναέρια μέσα και αυτό ήταν σε γνώση του ΕΣΚΕ.

Η συνήγορος υπεράσπισης του τότε αρχηγού του Πυροσβεστικού Σώματος Σωτήρη Τερζούδη επισήμανε στον μάρτυρα ότι υπάρχουν διαφορές μεταξύ καταθέσεων πιλότων εναέριων και των καταγραφών στο χειρόγραφο ημερολόγιο του Συντονιστικού Κέντρου Δασοπυρόσβεσης. Του είπε επίσης πως σε καταθέσεις τους στον ανακριτή πιλότοι δήλωσαν πως αν πετούσαν την ημέρα εκείνη, λόγω των καιρικών συνθηκών πιθανότατα θα είχε συμβεί ατύχημα

“Μα μόνο με λιακάδα δηλαδή μπορούν να πετούν τα συγκεκριμένα ελικόπτερα; Έγινε προσπάθεια να απογειωθούν και δήλωσαν αδυναμία; Τώρα τι μπορώ να πω εγώ υποθετικά..” απάντησε ο μάρτυρας ο οποίος επανέλαβε πως θα μπορούσαν να πετάξουν συγκεκριμένα εναέρια μέσα και ότι δεν προέκυψε πως επιχείρησαν και δεν τα κατάφεραν.

Ο μάρτυρας, είπε, για ακόμη μία φορά, πως από νωρίς υπήρχε εικόνα της κατάστασης και δεν έκανε κανένας τίποτα.

Επικαλέστηκε μάλιστα ο κ. Λιότσιος, μια φωτογραφία που είχε ανέβει στις 17.03 σε λογαριασμό σε μέσο κοινωνικής δικτύωσης ο κατηγορούμενος πρώην επικεφαλής της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας από το το ΕΣΚΕ. “εκείνη την ώρα ήταν όλοι συγκεντρωμένοι και οι πληροφορίες ήταν σε γνώση όλων” επεσήμανε ο επιπυραγός.




Ντοκουμέντα Γεραπετρίτη - Λειτουργούσε η αυτόματη χάραξη διαδρομής

 



 Για πολιτικά παιχνίδια κατήγγειλε και δικαιολογημένα τον Αλέξη Τσίπρα ο υπουργός Επικρατείας, Γιώργος Γεραπετρίτης, αποκαλύπτοντας ότι ο φαιδρός αρχηγός του ΣΥΡΙΖΑ «πήγε χθες στο σταθμό της Λάρισας και, αντί να επισκεφτεί το σταθμό της τοπικής τηλεδιοίκησης, μετέβη στην οικοδομή που θα ολοκληρωθεί τον Σεπτέμβριο του 2023 και θα στεγάσει το σύστημα της υπερτοπικής τηλεδιοίκησης»! Ο υπουργός θα έπρεπε να κάνει αναφορά και στο καραγκιοζιλίκι, ότι τον συνόδευε μέλος του ΣΥΡΙΖΑ συνταξιούχος του ΟΣΕ εδώ και 13 χρόνια, και κανένας από τους εν ενεργεία υπαλλήλους του ΟΣΕ και μάλιστα του εξηγούσε την λειτουργία του γιαπιού για να γελάει και να εξοργίζεται ο κόσμος.

Ο υπουργός έδωσε στη δημοσιότητα την ανάλυση του ηλεκτρονικού αρχείου καταγραφής σηματοδότησης από το κέντρο της Λάρισας από την οποία προκύπτει ότι μέχρι τις 10:12 μ.μ. συντελέσθηκαν αυτόματα όλες οι προηγούμενες χαράξεις όλων των δρομολογίων και η μόνη δυστυχώς που ο σταθμάρχης έκανε χειροκίνητα ήταν αυτή της αμαξοστοιχίας 62. Συνεπώς, ανέφερε, το κρίσιμο εκείνο βράδυ το τοπικό σύστημα τηλεδιοίκησης λειτουργούσε απολύτως και ο σταθμάρχης όφειλε να είχε προβεί σε αυτόματη χάραξη.



Ο υπουργός διαβεβαίωσε ότι έως το τέλος Σεπτεμβρίου με αρχές Οκτωβρίου του 2023 θα έχουμε στο 100% σε όλο το δίκτυο εγκατεστημένα και σε χρήση τόσο την αναβαθμισμένη σηματοδότηση όσο και την τηλεδιοίκηση. Θα κατατεθεί νομοθετική ρύθμιση με την οποία θα επιταχυνθεί η διαδικασία πρόσληψης και θα ανανεωθούν οι συμβάσεις των περισσοτέρων εκ των 400 ατόμων που απασχολούνται με ΔΠΥ. Εξετάζεται η επαναφορά φυλάκων διαβάσεων που ήταν συμβασιούχοι των οποίων έληξε η σύμβαση, προκειμένου να ενισχυθούν άμεσα με έμπειρο προσωπικό όλες οι κρίσιμες θέσεις στον ΟΣΕ. Αυτή την εβδομάδα, θα έρθει η διάταξη που θα αναβαθμίζεται σε καθολικό κακούργημα η κλοπή σιδηροδρομικού υλικού και η κλεπταποδοχή.

Ο Υπουργός έθεσε στον φαιδρό ΣΥΡΙΖΑ πέντε ερωτήματα:


1ον Πότε ενσωματώθηκε στην έννομη ελληνική τάξη το 4ο σιδηροδρομικό πακέτο ασφάλειας της Ε.Ε.; Μήπως αυτό έγινε από την κυβέρνηση της Ν.Δ.;


2ον Πότε άλλαξε από κακούργημα σε πλημμέλημα η κλοπή του σιδηροδρομικού υλικού; Μήπως με την αλλαγή του Π.Κ. που έκανε η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ;


3ον Ποιο 72% της τηλεδιοίκησης λειτουργούσε, όπως μας είπε ο κ. Σπίρτζης; Πού είναι τα πρωτόκολλα παραλαβής; Μπορείτε να μας τα καταθέσετε; Οχι τις εκταμιεύσεις που κάνατε, αλλά τα πρωτόκολλα λειτουργικής παραλαβής.


4ον Την περίοδο της προηγούμενης κυβέρνησης, επί τεσσεράμισι χρόνια και ενώ έφθινε το προσωπικό του ΟΣΕ, έγιναν ή όχι μόνο 24 προσλήψεις, δηλαδή πέντε προσλήψεις ανά έτος;


5ον Το 2016 που, αφού ο κ. Σπίρτζης διαπίστωσε ότι η σύμβαση 717 ήταν κακή, γιατί την παρατείναμε έξι φορές; Υπάρχει κάποιος λόγος;



Επίσκεψη του Αρχηγού ΓΕΕΘΑ στην Ιταλία

 



Επίσημη επίσκεψη στην Ιταλία, μετά από πρόσκληση του ομολόγου του Chief of Defence Admiral, Giuseppe Cavo Dragone, πραγματοποίησε στις 17 Μαρτίου, ο αρχηγός ΓΕΕΘΑ στρατηγός Κωνσταντίνος Φλώρος.

Οι δύο αρχηγοί, κατά την κατ' ίδιαν συνάντησή τους, συζήτησαν θέματα αμοιβαίου ενδιαφέροντος, με έμφαση στις εξελίξεις στον τομέα της ασφάλειας στην ευρύτερη περιοχή της Μεσογείου, της Μέσης Ανατολής και της Βόρειας Αφρικής, στις τρέχουσες προκλήσεις άμυνας και ασφάλειας που αντιμετωπίζουν οι δύο χώρες καθώς και στην διμερή αμυντική συνεργασία συμπεριλαμβανομένων των υφιστάμενων εξοπλιστικών προγραμμάτων που βρίσκονται σε εξέλιξη.

Ο αρχηγός ΓΕΕΘΑ αναφέρθηκε στις συνεργασίες και στα εταιρικά σχήματα αμυντικών συνεργασιών στα οποία συμμετέχει η χώρας μας από κοινού με την Κυπριακή Δημοκρατία καθώς και με τις περισσότερες Αραβικές χώρες και το Ισραήλ, τα οποία αποσκοπούν στην προαγωγή της ειρήνης και των σχέσεων καλής γειτονίας στα Βαλκάνια και στην Ανατολική Μεσόγειο, καθιστώντας την Ελλάδα πυλώνα σταθερότητας και ασφάλειας στην περιοχή.

Σε διμερές επίπεδο, οι δύο αρχηγοί αναφέρθηκαν στην υφιστάμενη στρατιωτική συνεργασία και στις προοπτικές περαιτέρω ενίσχυσης των στρατιωτικών δεσμών Ελλάδας και Ιταλίας με επέκταση των κοινών τους δράσεων στον μέγιστο δυνατό βαθμό.

Αναφορικά με τις κοινές αμυντικές δράσεις, οι δύο αρχηγοί συζήτησαν για τις επιχειρήσεις της Μόνιμης Συμμαχικής Ναυτικής Δύναμης 2 (Standing NATO Maritime Group Two - SNMG 2) και της Μόνιμης Συμμαχικής Αντιναρκικής Δύναμης 2 (Standing NATO Mine Countermeasures Group Two - SNMCMG2) και τις αποστολές αστυνόμευσης του Εναέριου Χώρου της Αλβανίας και του Μαυροβουνίου από τις Ένοπλες Δυνάμεις των δύο χωρών, οι οποίες συμβάλλουν στην κοινή προσπάθεια Ελλάδας και Ιταλίας για την προώθηση της ασφάλειας και της σταθερότητας στην ευρύτερη περιοχή της Μεσογείου, της Μέσης Ανατολής και της Βόρειας Αφρικής.

Μετά τη συνάντηση, ο αρχηγός ΓΕΕΘΑ μετέβη στο Στρατηγείο Διακλαδικών Επιχειρήσεων των Ιταλικών Ενόπλων Δυνάμεων και συναντήθηκε με τον διοικητή Lieutenant General Francesco Paolo Figliuolo, με τον οποίο είχαν την ευκαιρία να συζητήσουν επιχειρησιακά θέματα κοινού ενδιαφέροντος, ενώ τόνισαν την αξία των συνεργασιών και των σχέσεων καλής γειτονίας, σύμφωνα με τους κανόνες του Διεθνούς Δικαίου και τις αποφάσεις των Διεθνών Οργανισμών.

Στη συνέχεια, ο αρχηγός ΓΕΕΘΑ μετέβη στο στρατηγείο της επιχείρησης European Union Naval Force Mediterranean Operation «IRINI» και συναντήθηκε με τον Ιταλό επιχειρησιακό διοικητή της Rear Admiral (LH) Stefano Turchetto, ο οποίος τον ενημέρωσε για την αποστολή και τις δραστηριότητες του στρατηγείου, καθώς και για τις σύγχρονες μεθόδους ανάσχεσης της τρομοκρατικής απειλής στο θαλάσσιο περιβάλλον.

Ο αρχηγός ΓΕΕΘΑ συναντήθηκε με τους Έλληνες αξιωματικούς που υπηρετούν στο στρατηγείο, τους συνεχάρη για την προσφορά τους στην συμμαχική επιχείρηση και τους παρότρυνε να συνεχίσουν με την ίδια αφοσίωση το σημαντικό έργο τους, το οποίο αντικατοπτρίζει την εικόνα των Ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων.

Τέλος, επισκέφτηκε την πρεσβεία της Ελλάδας και συναντήθηκε με την πρέσβη στην Ιταλία Ελένη Σουρανή, με την οποία συζήτησαν για τις διεθνείς εξελίξεις στην ευρύτερη περιοχή.









Τα πέντε ψέματα του ΣΥΡΙΖΑ - Ψέμα, απάτη, θράσος, φαιδρότητα!!!

 


Ο Κώστας Καραμανλής αποκάλυψε επίσης και τα πέντε μεγάλα ψέματα που λέγοντας από την αντιπολίτευση και κυρίως από τον ΣΥΡΙΖΑ που επιβεβαιώνει πλέον την πρόθεσή του να εργαλειποιήσει τον θάνατο 57 ανθρώπων.

Τα ψέματα αυτά όπως τα αποτύπωσε ο πρώην υπουργός Μεταφορών και Υποδομών έχουν ως εξής:


«Πρώτον. Αναφέρουν ότι «στο σταθμό της Λάρισας, δεν υπήρχε σύστημα τηλεδιοίκησης. Αυτό δεν είναι πραγματικότητα. Ο Σταθμός της Λάρισας διαθέτει τοπικό σύστημα τηλεδιοίκησης.  Είναι εγκατεστημένο από τον Νοέμβριο του 2022 και χρησιμοποιήθηκε έως και τις 22:12 τη νύχτα της 28ης Φεβρουαρίου, δηλαδή έως μία ώρα και κάτι πριν την ώρα του δυστυχήματος.


Αυτό φανερώθηκε από το «μαύρο κουτί» του συστήματος.  Επαναχρησιμοποιήθηκε δοκιμαστικά τις πρώτες πρωινές ώρες της 1ης Μαρτίου, μετά το δυστύχημα, και λειτούργησε κανονικά, αποκλείοντας την περίπτωση τεχνικής βλάβης. Συνεπώς ο σταθμάρχης, σύμφωνα με τα στοιχεία που έχουν προκύψει μέχρι τώρα και μπορούσε και έπρεπε να χαράξει τη διαδρομή ηλεκτρονικά, ώστε να μην γίνει λάθος.


Όπως ακριβώς έκαναν οι σταθμάρχες που κάθονταν στην ίδια θέση, στον ίδιο σταθμό, νωρίτερα την ίδια μέρα. Δυστυχώς δεν το έκανε.  Τη χάραξε χειροκίνητα και επιπλέον ξέχασε σε λάθος θέση ένα από τα κλειδιά, με τα γνωστά τραγικά αποτελέσματα. Ακριβώς επειδή είχε τοπικό σύστημα τηλεδιοίκησης που λειτουργούσε, μπορούσε επί 12 λεπτά, να δει ότι το τραίνο βρισκόταν σε λάθος πορεία.


Αλλά ούτε αυτό το είδε. Ενώ η αναγκαία τεχνολογία υπήρχε. Αυτή είναι η αλήθεια.


Δεύτερον. Λένε ότι «αν είχε έστω ολοκληρωθεί το ETCS, θα είχε αποτραπεί το δυστύχημα. Ούτε αυτό είναι βέβαιο, καθώς και το συγκεκριμένο ηλεκτρονικό σύστημα ασφαλείας, θα προέβλεπε την εναλλακτική της χειροκίνητης λειτουργίας. Όπως έγινε στην προκείμενη περίπτωση, όπου ενώ ήταν διαθέσιμο το τοπικό σύστημα τηλεδιοίκησης, ο σταθμάρχης το παρέκαμψε και έκανε τη χάραξη της διαδρομής χειροκίνητα.


Από τη στιγμή, λοιπόν, που ο σταθμάρχης εγκατέλειψε την τηλεδιοίκηση και έδωσε εντολή παράκαμψης του κόκκινου σηματοδότη, όποιο σύστημα και αν υπήρχε δεν θα λειτουργούσε. Και το ETCS και τη σηματοδότηση, θα τα απενεργοποιούσε η ίδια η εντολή του σταθμάρχη.


Θα υπήρχαν περισσότερες δυνατότητες να αποτραπεί το δυστύχημα; Ναι. Θα είχε αποτραπεί; Δυστυχώς αυτό δεν το γνωρίζουμε. Γιατί όλα τα συστήματα, ακόμα και τα πιο άρτια, καταλήγουν στους ανθρώπους που τα χειρίζονται. Ή, όπως σε αυτή την περίπτωση δυστυχώς, στους ανθρώπους που επιλέγουν να μην τα χειρίζονται.


Το ETCS δεν είναι σε ευρεία χρήση, όπως αναληθώς διαδίδεται. Σήμερα στην Ευρωπαϊκή Ένωση είναι ήδη εγκατεστημένο στο σύνολο του σιδηροδρομικού δικτύου σε δύο μόνο χώρες, το Λουξεμβούργο και την Ολλανδία. Όταν ολοκληρωθούν οι εργασίες που βρίσκονται σε εξέλιξη στην Ελλάδα, θα είμαστε μία από τις ελάχιστες χώρες στην Ευρωπαϊκή Ένωση που θα έχουν ETCS στο 100% του ηλεκτροδοτούμενου δικτύου τους.


Η Σύμβαση 10005 που αναφέρεται στην εγκατάσταση του ETCS υπεγράφη το 2007 και αφορούσε 54 σταθμούς και 550 χλμ. δικτύου. Έως το 2020, δηλαδή σε περίοδο 12 ετών, η εξέλιξη του έργου ήταν μηδενική- ούτε ένα πρωτόκολλο παράδοσης/παραλαβής. Από το 2020 έως σήμερα παραδόθηκαν στον ΟΣΕ 21 σταθμοί και 145 χλμ. δίκτυο.


Επομένως μέσα σε 3 χρόνια το έργο προχώρησε, σε αντίθεση με την προηγούμενη περίοδο, κατά τη διάρκεια της οποίας δίνονταν απλώς διαδοχικές παρατάσεις».


Τρίτον. Ισχυρίζονται ότι «αν είχαμε ραδιοκάλυψη GSMR, θα μπορούσαν να προλάβουν το κακό». Ισχυρίζονται μάλιστα στελέχη της αντιπολίτευσης ότι το σύστημα είχε παραδοθεί και η δική μας κυβέρνηση επί 3,5 χρόνια απλώς αμελούσε να το χρησιμοποιήσει.


Παραλείπουν βεβαίως να διευκρινίσουν ότι από το εν λόγω σύστημα έλειπε η απαραίτητη πριν τη χρήση του αξιολόγηση και πιστοποίηση. Αυτά τα στάδια προχώρησαν την τελευταία 3ετία, με την ολοκλήρωση της αξιολόγησης και την έκδοση πιστοποιητικού συμμόρφωσης του συστήματος ραδιοκάλυψης.


Το GSMR, που υποτίθεται ότι δεν χρησιμοποιείται, είναι αυτό μέσω του οποίου έγιναν οι διάλογοι μεταξύ διαφόρων σταθμών που ακούσαμε επανειλημμένως τις τελευταίες ημέρες στα δελτία ειδήσεων .


Τέταρτον. Ισχυρίζονται πως έως το 2019 υπήρχε ένας «Πύργος Ελέγχου που θα απέτρεπε το δυστύχημα». Υποθέτω εννοούν το άτυπο κέντρο της οδού Καρόλου, αφού κανένας Πύργος Ελέγχου, ούτε υπάρχει, ούτε υπήρχε ποτέ φυσικά στο σιδηρόδρομο. Αυτό το άτυπο κέντρο που υπήρχε, λειτουργεί και σήμερα αλλά χωρίς εκπροσώπους της Hellenic Train, η οποία πλέον είναι ιδιωτική εταιρεία.


Σκοπός του κέντρου αυτού είναι κυρίως η παρακολούθηση των δρομολογίων για να καταγράφουν για παράδειγμα ενδεχόμενες καθυστερήσεις τους.  Αυτό το οποίο ονομάζουν «δευτεροβάθμιο κέντρο ελέγχου», ή ακόμα και «Πύργο Ελέγχου», στην ουσία δεν είναι τίποτα περισσότερο από ένα κέντρο τηλεφωνικής παρακολούθησης των διαφόρων δρομολογίων και όχι κάτι περισσότερο.


Πέμπτον. Διατείνονται ότι δήθεν «μέχρι το 2019 υπήρχε και δεύτερος σταθμάρχης τις νύχτες σε κάθε Σταθμό, μέτρο που καταργήθηκε από αυτήν την Κυβέρνηση». Ουδέν αναληθέστερον. Καταθετω βαρδιες 2017 με ένα σταθμάρχη, βαρδιες από το 2018 με ένα σταθμάρχη, βαρδιρες από το 2019 με έναν σταθμάρχη.


Σημειώνω άλλωστε, όπως έχει προκύψει από την ανάκριση, την κρίσιμη ώρα έπρεπε να βρίσκονται στο σταθμαρχείο όχι μόνο ακόμη ένας, αλλά δύο σταθμάρχες, οι οποίοι αδικαιολόγητα έφυγαν νωρίτερα.».