Τρίτη 14 Φεβρουαρίου 2023

Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο υιοθετεί βασικές ελληνικές θέσεις για το μεταναστευτικό

 


Τα συμπεράσματα του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου για το μεταναστευτικό κρίνονται ικανοποιητικά, καθώς σε πολλά σημεία υιοθετούνται βασικές ελληνικές θέσεις. Πιο συγκεκριμένα, το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο ανάμεσα στα άλλα:


Αναγνωρίζει ότι το μεταναστευτικό είναι ευρωπαϊκό ζήτημα και χρειάζεται ευρωπαϊκή απάντηση.

Αναγνωρίζει την ανάγκη αποτελεσματικού ελέγχου των εξωτερικών συνόρων της Ε.Ε. Αναφέρεται σε χερσαία και θαλάσσια σύνορα και χαιρετίζει τις προσπάθειες των χωρών πρώτης γραμμής για τη φύλαξη των εξωτερικών συνόρων της Ε.Ε.

Δηλώνει τη στήριξή του στη FRONTEX, στην βασική αποστολή της, που είναι η στήριξη των κρατών-μελών στην προστασία των εξωτερικών συνόρων, την καταπολέμηση του διασυνοριακού εγκλήματος και την ενίσχυση των επιστροφών.

Καλεί σε άμεση ενεργοποίηση κοινοτικών πόρων για την ενίσχυση των δυνατοτήτων και των υποδομών ελέγχου των συνόρων, των μέσων επιτήρησης (και εναέριας επιτήρησης).

Υπογραμμίζει τη δυνατότητα επιβολής μέτρων που αφορούν τις βίζες εις βάρος τρίτων χωρών που δεν συνεργάζονται στο ζήτημα των επιστροφών.

Εστιάζει στην ανάγκη αποτελεσματικών επιστροφών προς τις χώρες προέλευσης.

Καταδικάζει τις προσπάθειες εργαλειοποίησης του Μεταναστευτικού για πολιτικούς σκοπούς.

 



Τι έκανε η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας για τους δανειολήπτες

 



Με ανακοινώσεις τους, τα κόμματα της Αντιπολίτευσης έσπευσαν να τοποθετηθούν επί της απόφασης που, σύμφωνα με δημοσιεύματα του Τύπου, έλαβε η Ολομέλεια του Αρείου Πάγου σχετικά με τη δυνατότητα των εταιρειών διαχείρισης απαιτήσεων από δάνεια και πιστώσεις (servicers) να εκκινούν διαδικασίες πλειστηριασμού για δάνεια τα οποία έχουν μεταβιβαστεί από τράπεζες. Απόφαση η οποία, σύμφωνα με τα ίδια δημοσιεύματα, ελήφθη από το Ανώτατο Δικαστήριο με ευρύτατη πλειοψηφία. Απόφαση η οποία, όπως προκύπτει από τον Τύπο, δεν αλλάζει τίποτα σε σχέση με ό,τι ισχύει μέχρι σήμερα, αλλά αντιθέτως επιβεβαιώνει όσα προβλέπει η νομοθεσία που ψηφίστηκε επί Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ (Ν.4354/2015) σχετικά με τη νομιμοποίηση των εταιριών servicers να διενεργούν δικαστικές και εξώδικες ενέργειες επί των απαιτήσεων που τους μεταβιβάστηκαν, συμπεριλαμβανομένης και της διενέργειας πλειστηριασμού.


Κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ η οποία:


νομοθέτησε την εφαρμογή των ηλεκτρονικών πλειστηριασμών τον Μάιο του 2017,

έφερε τροπολογία για αυτεπάγγελτη δίωξη και αυτόφωρη διαδικασία για όσους εμποδίζουν ηλεκτρονικούς πλειστηριασμούς τον Δεκέμβριο του 2017,

κατήργησε – οριζόντια – την προστασία της 1ης κατοικίας τον Φεβρουάριο του 2019,

νομοθέτησε ένα αναποτελεσματικό πρόγραμμα παροχής κρατικής επιδότησης για την προστασία της 1ης κατοικίας, χωρίς να έχει υποβληθεί καμία αίτηση,

παρέδωσε στην Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας το ιδιωτικό χρέος σε ύψος που υπερέβαινε τα 238 δισ. ευρώ,

παρέδωσε στην Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας τα «κόκκινα» δάνεια στο επίπεδο του Δεκεμβρίου του 2014, δηλαδή περίπου στο 43,5% του συνόλου των δανείων,

μεταβίβασε τα δάνεια των τραπεζών στα funds.

Σε κάθε περίπτωση, η απόφαση του Αρείου Πάγου δεν έχει δημοσιευθεί και κανείς δεν γνωρίζει το νομικό σκεπτικό της.


Η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας αντιμετωπίζει με αίσθημα ευθύνης, ορθολογισμού και κοινωνικής ευαισθησίας το ζήτημα του ιδιωτικού χρέους. Υλοποιεί στοχευόμενες πρωτοβουλίες και αποτελεσματικές δράσεις ως προς το ζήτημα αυτό, λαμβάνοντας υπόψη τις διεθνείς δεσμεύσεις της χώρας και τους περιορισμούς των οδηγιών και κανονισμών της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του κοινοτικού δικαίου. Παράλληλα, τράπεζες και διαχειριστές απαιτήσεων έχουν πραγματοποιήσει διμερείς ρυθμίσεις συνολικού ύψους 27 δισ. ευρώ για μη-εξυπηρετούμενα δάνεια πάνω από 590.000 δανειοληπτών.


Ό,τι κι αν προσπαθεί να πει ο κ. Τσίπρας, για τους πλειστηριασμούς, δεν μπορεί να ξεγελάσει ξανά τους πολίτες. Η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας αντιμετωπίζει το ζήτημα του ιδιωτικού χρέους με συνέπεια, μεθοδικότητα και κοινωνική ευαισθησία. Ανάμεσα στ’ άλλα:


Υλοποιήθηκε ένα ευρύ πλέγμα μέτρων, συνολικού ύψους άνω των 55 δισ. ευρώ, προκειμένου να στηριχθεί το διαθέσιμο εισόδημα των νοικοκυριών και η ρευστότητα των επιχειρήσεων, αποτρέποντας τη διόγκωση του ιδιωτικού χρέους. Μέσω των Προγραμμάτων «Γέφυρα» επιδοτήθηκαν, για πρώτη φορά, στεγαστικά και επιχειρηματικά δάνεια, τόσο εξυπηρετούμενα όσο και ρυθμισμένα «κόκκινα».

Θεσπίστηκαν δυνατότητες προστασίας και αναστολής πλειστηριασμών για την προστασία της ιδιαίτερα ευαίσθητης κοινωνικής ομάδας των ευάλωτων οφειλετών. Βασικοί πυλώνες των δυνατοτήτων αυτών είναι η κρατική επιδότηση των δόσεων (έως 210 ευρώ) των ευάλωτων δανειοληπτών, η αναστολή μέτρων των πιστωτών για όσους εντάσσονται στο πρόγραμμα και ο εξωδικαστικός συμβιβασμός.

Υλοποιείται ο εξωδικαστικός μηχανισμός ρύθμισης οφειλών, με βάση τον Νόμο 4738/2020. Η πρόοδος που έχει συντελεστεί, είναι ιδιαίτερα σημαντική τους τελευταίους μήνες. Συγκεκριμένα, έχουν ήδη ρυθμιστεί οφειλές προς το Δημόσιο και χρηματοδοτικούς φορείς, 1,08 δισ. ευρώ για περισσότερους από 3.320 οφειλέτες.

Τράπεζες και διαχειριστές απαιτήσεων ρυθμίζουν διμερώς μη-εξυπηρετούμενα δάνεια νοικοκυριών και επιχειρήσεων. Σύμφωνα με το Δελτίο Τύπου που δημοσίευσαν οι Εταιρείες Διαχείρισης Δανείων, στις 2 Φεβρουαρίου 2023, έχουν πραγματοποιηθεί ρυθμίσεις συνολικού ύψους 27 δισ. ευρώ, ποσό που αντιστοιχεί σε πάνω από 590.000 δανειολήπτες.

Νομοθετήθηκαν και αξιοποιούνται σύγχρονα εργαλεία για την ορθή παρακολούθηση και διαχείριση του ιδιωτικού χρέους, όπως είναι η ίδρυση του Κεντρικού Μητρώου Πιστώσεων και η ίδρυση του Παρατηρητηρίου Πιστοληπτικής Επέκτασης.



Ανεργία κάτω του 10% το 2024

 



Κυριάκος Μητσοτάκης σε συζήτηση στο πλαίσιο της 14ης εκδήλωσης «Ημέρες Καριέρας» της ΔΥΠΑ:

Άμα με ρωτούσατε κάνοντας τον κυβερνητικό μας απολογισμό, καθώς πλησιάζουμε στη λήξη της κυβερνητικής μας θητείας, «πώς θα ιεραρχούσατε τις επιτυχίες της κυβέρνησης;», θα σας έλεγα ότι αυτό το οποίο έχει γίνει στην αγορά εργασίας από το Υπουργείο, από τη Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης, από όλα τα στελέχη που εμπλέκονται, θα ήταν πάρα-πάρα πολύ ψηλά στη δική μου προσωπική ιεράρχηση των επιτυχιών της κυβέρνησής μας.

Γιατί πράγματι έχουμε καταφέρει και έχουμε εκσυγχρονίσει έναν οργανισμό, ο οποίος ήταν γνωστός ως ΟΑΕΔ, ο οποίος είχε πολλές αγκυλώσεις και να τον προσαρμόσουμε στις ανάγκες μίας αγοράς εργασίας η οποία μετεξελίσσεται πολύ γρήγορα. Κι όταν μιλάμε για ανάγκες, μιλάμε προφανώς για τις ανάγκες των επιχειρήσεων και των εργαζόμενων.

Και νομίζω ότι όλοι αντιλαμβάνονται, μπαίνοντας στον χώρο, τη θετική ενέργεια που αυτές οι πρωτοβουλίες, οι «Ημέρες Καριέρας», εκπέμπουν. Διότι πράγματι η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης, μέσα από πολλά εργαλεία, ένα εκ των οποίων -να το τονίσω- είναι οι «Ημέρες Καριέρας», έχουν καταφέρει ουσιαστικά κι έχουν φέρει κοντά επιχειρήσεις και εργαζόμενους, έτσι ώστε τελικά να γίνει αυτό το πάντρεμα και να δημιουργηθούν θέσεις εργασίας.

Να τονίσω ότι οι πρωτοβουλίες αυτές και η δική σας εξεύρεση εργασίας, το παράδειγμα το οποίο μας δώσατε, δεν αφορά επιδοτούμενες θέσεις εργασίας. Αφορά θέσεις εργασίας στην ελεύθερη αγορά.

Το ζητούμενο, λοιπόν, πάντα και καθώς θα μειώνεται η ανεργία είναι πως θα μπορέσουμε να φέρουμε σε επαφή τις επιχειρήσεις που ψάχνουν για εργαζόμενους, με εργαζόμενους οι οποίοι -σωστά το είπατε- πολύ συχνά κάποιοι δεν αισθάνονται πολύ άνετα ή δεν ξέρουν τα μέσα και τα έξω της αγοράς εργασίας και χρειάζονται μία πιο επαγγελματική καθοδήγηση. Κι εκεί ακριβώς οι υπηρεσίες της ΔΥΠΑ είναι εξαιρετικά πολύτιμες.

Υπάρχουν πάρα πολλές επιδοτούμενες θέσεις εργασίας, οι οποίες θα βγουν το επόμενο διάστημα, κοντά στις 200.000, με σημαντικούς πόρους από το Ταμείο Ανάκαμψης αλλά και από το καινούργιο ΕΣΠΑ.

Και δεν το κρύβουμε ότι στόχος μας είναι να ρίξουμε την ανεργία κάτω του 10%, κάποια στιγμή το 2024. Θεωρώ ότι είναι ένας στόχος ο οποίος είναι απολύτως εφικτός και η ΔΥΠΑ νομίζω ότι έχει ένα σημαντικό ρόλο να εισφέρει σε αυτή την προσπάθεια.

Πιστεύω ότι το επόμενο μέτωπο, το μεγάλο μέτωπο το οποίο θα κληθούμε να αντιμετωπίσουμε στην αγορά εργασίας, αφορά δύο πτυχές:

Το πρώτο είναι πώς θα καλύψουμε ανάγκες σε γρήγορα αναπτυσσόμενους κλάδους, όπως ο τουρισμός, όπου ήδη βλέπουμε ότι υπάρχει μεγάλο πρόβλημα εξεύρεσης δυναμικού.

Και αυτό, ενδεχομένως, έχει να κάνει και με τη δεύτερη μεγάλη πρόκληση, που είναι η επανακατάρτιση και η απόκτηση πρόσθετων δεξιοτήτων σε μια αγορά εργασίας η οποία αλλάζει συνέχεια. Γνωρίζετε ότι και στον τομέα αυτόν υπάρχουν πάρα πολλά κονδύλια από το Ταμείο Ανάκαμψης αλλά και από το ΕΣΠΑ που θα πέσουν σε αυτή την αγορά.




Οι εύκολες υποσχέσεις του κ. Τσίπρα κοστίζουν 46 δισ. ευρώ

 


Ο κ. Τσίπρας επιχειρεί για άλλη μια φορά βουτιά στον λαϊκισμό των συνθημάτων και των αχαλίνωτων υποσχέσεων, αντί του ορθολογισμού και των τεκμηριωμένων επιχειρημάτων. Ενώ οι Έλληνες πληρώσαμε ακριβά τα ψέματα και τους λαϊκισμούς του 2014, ο κ. Τσίπρας επανέρχεται το 2023 στις ίδιες ακριβώς πρακτικές, στα ίδια ψέματα. Χωρίς να λέει: Πόσα είναι τα χρήματα που κοστίζουν οι εύκολες υποσχέσεις του; Από πού θα τα βρει; Ποιους φόρους θα αυξήσει; Πόσες νέες επιβαρύνσεις και σε ποιους θα τις επιβάλει; Επειδή ο κ. Τσίπρας δεν κάνει λογαριασμό δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχει λογαριασμός. Λογαριασμός με βάση την αριθμητική και όχι τα Tsipronomics. Πιο συγκεκριμένα, το κόστος των εξαγγελιών του υπολογίζεται σε 10,601 δισ. το 2023,  σε 11,539 δισ. το 2024, σε 12,043 το 2025 και σε 11,721 το 2026.  Συνολικά δηλαδή για την επόμενη τετραετία οι εύκολες υποσχέσεις του κ. Τσίπρα κοστίζουν 46 δισ. ευρώ.


Η αύξηση των μισθών όλων των δημοσίων υπαλλήλων κατά 10%, από τον πρώτο χρόνο και η θέσπιση μηχανισμού ετήσιας τιμαριθμικής αναπροσαρμογής των μισθών σε δημόσιο τομέα θα κόστιζε το 2023 1,310 δισ. ευρώ, το 2024 θα κόστιζε 2,031 δισ., το 2025 θα κόστιζε 2,333 δισ. και το 2026 θα κόστιζε 2,642 δισ. ευρώ.

Η μείωση των Ε.Φ.Κ. στα καύσιμα στον κατώτερο συντελεστή της Ε.Ε. θα κόστιζε  2,014 δισ. ευρώ κάθε χρόνο.

Η επαναφορά της 13ης σύνταξης του 2019 θα κόστιζε 982 εκατ. ευρώ κάθε χρόνο. 

Η αύξηση συντάξεων χωρίς να λαμβάνεται υπόψη η προσωπική διαφορά -βαριά κληρονομιά του νόμου Κατρούγκαλου- θα κόστιζε το 2023 το 1,1 δισ., το 2024 το 1,137 δισ., το 2025 το 1,160 δισ. και το 2026 το 1,183 δισ. ευρώ.

Η επιστροφή όλων των αναδρομικών των συνταξιούχων σε 3 ετήσιες δόσεις  (2023, 2024,2025) θα κόστιζε 833 εκατ. ευρώ κάθε χρόνο.

Η αύξηση του αφορολόγητου στις 10.000 ευρώ για όλους (ελεύθερους επαγγελματίες, μισθωτούς, συνταξιούχους, αγρότες, εργαζόμενους με μπλοκάκι) θα κόστιζε κάθε χρόνο 455 εκατ. ευρώ.

Ο διπλασιασμός του επιδόματος ενοικίου θα κόστιζε 400 εκατ. ευρώ κάθε χρόνο.

Αυτός είναι ένας πρώτος λογαριασμός των εύκολων υποσχέσεων του κ. Τσίπρα. Λογαριασμό που αποφεύγει ο ίδιος να κάνει.




Εθνικό Σχέδιο για την Αστεγία

 



Το  Υπουργείο  Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων έχει καταρτίσει και δρομολογεί Εθνικό Σχέδιο για την Αστεγία. Στόχος του Σχεδίου είναι αφενός η ενίσχυση και επέκταση των πολιτικών πρόληψης της αστεγίας και αφετέρου η στοχευμένη παρέμβαση για την αντιμετώπιση των προβλημάτων πρόσβασης σε κατάλληλη και αξιοπρεπή στέγαση. Μακροπρόθεσμος στόχος είναι η καθολική και μόνιμη αντιμετώπιση των στεγαστικών προβλημάτων για όλο τον πληθυσμό της χώρας. Ο συνολικός αριθμός των ωφελούμενων σε αυτή την πρώτη φάση θα είναι 5.700 νοικοκυριά και το συνολικό κόστος της πρωτοβουλίας εκτιμάται στα 72 εκατ. ευρώ. Περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, τρεις πολύ σημαντικές δράσεις:


Η πρώτη δράση είναι το πιλοτικό πρόγραμμα Κοινωνικής Κατοικίας, που θα χρηματοδοτηθεί στο πλαίσιο του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και θα υλοποιηθεί αρχικά στους Δήμους Αθήνας και Θεσσαλονίκης.

Η δεύτερη δράση είναι η επέκταση προγράμματος Κοινωνικής Κατοικίας και σε άλλους μεγάλους Δήμους της χώρας, μέσω της ένταξης στο ΕΣΠΑ με συνέπεια την αύξηση του αριθμού των κατοικιών και των περιοχών υλοποίησης.

Και η τρίτη δράση είναι το πρόγραμμα «Κάλυψη», με στόχο  τη διάθεση τουλάχιστον 1.000 ιδιωτικών κατοικιών ως κοινωνικές κατοικίες σε τουλάχιστον 3.000 νέους ηλικίας 25-39 ετών, δικαιούχους του Ελάχιστου Εγγυημένου Εισοδήματος.

Το πρόγραμμα αυτό ξεκινά τον επόμενο μήνα και βασίζεται, κατ’ αρχάς, στις κατοικίες που συμμετείχαν στο πρόγραμμα «Εστία» για τη φιλοξενία αιτούντων άσυλο σε διαμερίσματα ανά την Ελλάδα και ολοκληρώθηκε τον Δεκέμβριο του 2022. Στο πλαίσιο του προγράμματος, το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων αναλαμβάνει τη χρηματοδότηση των δαπανών για ενοίκια και επισκευές των ακινήτων, ενώ οι Δήμοι μεταξύ άλλων θα εξετάζουν τις αιτήσεις των ενδιαφερομένων, θα προτείνουν κατάλληλα διαθέσιμα ακίνητα για την ένταξη στο πρόγραμμα, θα καταβάλουν τα ενοίκια στους ιδιοκτήτες, ενώ θα μεριμνούν και για την εκτέλεση των εργασιών επισκευής.




Διευρύνεται ο Ψηφιακός Φάκελος Ασθενούς


 

Ο Ψηφιακός Φάκελος Ασθενούς, ένα από τα μεγάλα βήματα στην πορεία ψηφιοποίησης της δημόσιας υγείας προς όφελος των πολιτών, διευρύνεται και προσφέρει νέες υπηρεσίες ψηφιακής καταχώρισης 431 εργαστηριακών εξετάσεων στους πολίτες. Το νέο αυτό κεφάλαιο του Ψηφιακού Φακέλου Ασθενούς παρουσιάστηκε σήμερα κατά τη διάρκεια σύσκεψης που έγινε υπό τον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη στο Μέγαρο Μαξίμου.


Ο Ψηφιακός Φάκελος, που βρίσκεται στην εφαρμογή MyHealth app, περιλαμβάνει πλέον, πέραν των ιατρικών παραπεμπτικών και των ψηφιακών ραντεβού στον προσωπικό γιατρό, και τις εξετάσεις στις οποίες έχει υποβληθεί ο πολίτης. Διευκολύνει τόσο τους ασθενείς όσο και τους θεράποντες ιατρούς, καθώς επιτρέπει την απρόσκοπτη πρόσβαση σε ένα αρχείο πολύτιμων πληροφοριών για τη διαχείριση κάθε περιστατικού, δίχως να απαιτείται ο πολίτης να ταλαιπωρείται σε γραμματείες μονάδων υγείας ή να μεταφέρει έγχαρτους φακέλους με διαγνώσεις και ιατρικά αποτελέσματα.

Στη δεύτερη φάση ανάπτυξής της, η υποδομή του Ψηφιακού Φακέλου Ασθενούς υποστηρίζει την ένταξη 431 εργαστηριακών εξετάσεων, οι οποίες αντιστοιχούν σε άνω του 90% του ημερήσιου όγκου εξετάσεων. Εντός των επόμενων μηνών θα ενταχθούν και οι απεικονιστικές εξετάσεις (μαστογραφίες, ακτινογραφίες κλπ) με αποτέλεσμα η κάλυψη να υπερβεί το 92%.

Ο Φάκελος θα «εμπλουτίζεται» από νοσοκομεία, κλινικές και διαγνωστικά κέντρα μέσω του gov.gr (myhealth.gov.gr) ή, εναλλακτικά, μέσω της εφαρμογής για κινητά τηλέφωνα MyHealth, όπου οι πολίτες θα μπορούν να εκδώσουν αποτελέσματα εξετάσεων και πιστοποιητικά νοσηλείας ή επίσκεψης.

Στο πρώτο στάδιο υλοποίησης του Φακέλου υποστηρίζονται περισσότερα από 55 δημόσια νοσοκομεία ανά την επικράτεια, ενώ το ψηφιακό αποθετήριο εξετάσεων, διαγνώσεων και πιστοποιητικών καλύπτει προκαταρκτικά την περίοδο από την 1η Σεπτεμβρίου του 2022, περιλαμβάνοντας ήδη σχεδόν 3,5 εκατομμύρια έγγραφα.

Στην πλήρη ανάπτυξη του συστήματος θα καλύπτεται το σύνολο των δημόσιων και ιδιωτικών δομών υγείας, διαδικασία που αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός του 2023, ενώ το ιστορικό εξετάσεων και νοσηλειών θα πηγαίνει σε βάθος πολλών ετών.

Η Ελλάδα ήταν από τις λίγες χώρες διεθνώς που δεν είχε ενιαίο ψηφιακό φάκελο υγείας στον οποίο έχει πρόσβαση ο πολίτης και ο γιατρός ώστε να δει το ιστορικό του, και ο οποίος «ακολουθεί» τον ασθενή, ανεξαρτήτως δομής ή νοσοκομείου που πραγματοποιήθηκαν οι εκάστοτε εξετάσεις ή η νοσηλεία. Η υλοποίηση του Ψηφιακού Φακέλου Ασθενούς έρχεται σε συνέχεια σειράς πρωτοβουλιών για την ψηφιοποίηση υπηρεσιών περίθαλψης και πρόληψης, όπως η άυλη συνταγογράφηση, τα ψηφιακά ραντεβού, η επιχείρηση «Ελευθερία» για τον δωρεάν εμβολιασμό κατά της Covid-19, το ψηφιακό πιστοποιητικό εμβολιασμού για Covid και οι ψηφιακές βεβαιώσεις τεστ Covid.



Ειδικό μισθολόγιο αναπροσαρμοσμένο και για τις Ένοπλες Δυνάμεις το 2024

 



Κυριάκος Μητσοτάκης, κατά την ομιλία του στη Βουλή, στη συζήτηση για το νομοσχέδιο του υπουργείου Εθνικής Άμυνας «Μέριμνα υπέρ του προσωπικού των Ενόπλων Δυνάμεων, εξορθολογισμός της νομοθεσίας των Ενόπλων Δυνάμεων, οργάνωση της Εθνοφυλακής και άλλες διατάξεις»:


… Το νομοσχέδιο αυτό, άλλωστε, συμπληρώνει μια σειρά από σημαντικές προηγούμενες πρωτοβουλίες που αφορούν τις Ένοπλες Δυνάμεις. Και προφανώς δεν αναφέρομαι μόνο στα μεγάλα εξοπλιστικά προγράμματα… Μιλώ για συγκεκριμένες και για χειροπιαστές ενέργειες με στόχο τη θωράκιση των αμοιβών τους, οι οποίες πράγματι βρίσκονται ακόμα σε χαμηλά επίπεδα για την αποστολή την οποία επιτελούν. Θυμίζω, λοιπόν, ότι:


Εδώ και μήνες έχει θεσπιστεί η αποζημίωση για τη νυχτερινή απασχόληση.

Θυμίζω επίσης ότι αυτή η κυβέρνηση πήρε την πρωτοβουλία τα πτητικά – καταδυτικά επιδόματα σε πιλότους, αλεξιπτωτιστές, πληρώματα υποβρυχίων να μην φορολογούνται καθόλου, αυξάνοντας έτσι σημαντικά τις αμοιβές των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων που επιτελούν τις κατά τεκμήριο πιο δύσκολες, τις πιο επικίνδυνες αποστολές.

Ειδικό επίδομα λαμβάνουν ακόμα όσοι υπηρετούν σε πλοία αποστολής και έχουν χορηγηθεί επίσης πρόσθετα οδοιπορικά έξοδα σε όλο το προσωπικό που επί τρία χρόνια βρίσκεται σε απόλυτη επιχειρησιακή ετοιμότητα.

Την ίδια περίοδο, επί αυτής της διακυβέρνησης, υπήρξαν σημαντικές οργανωτικές μεταβολές που έφεραν έμμεσες οικονομικές βελτιώσεις. Ανάμεσά τους σημειώνω την επέκταση της «μάχιμης πενταετίας» αλλά και τη διευθέτηση της εξέλιξης των Εθελοντών Μακράς Διάρκειας, αλλά και των οπλιτών βραχείας ανακατάταξης.

Και αυτά, ενώ έρχεται αύξηση στις αποδοχές των μαθητών των παραγωγικών σχολών και των στρατεύσιμων, μαζί με την εναρμόνιση του διοικητικού και του μισθολογικού βαθμού σε εθελοντές μακράς θητείας.

Όλα αυτά τα μέτρα έχουν σημαντικό προϋπολογισμό, ξεπερνά τα 240 εκατομμύρια. Θα το ξαναπώ όμως: απέχουμε αρκετά από το να είμαστε εκεί που θέλουμε. … Τα επόμενα χρόνια, άλλωστε, θα είναι χρόνια καλύτερων μισθών για το δημόσιο. Και ναι, θα υπάρξει ειδικό μισθολόγιο, αναπροσαρμοσμένο και για τις Ένοπλες Δυνάμεις, από 1/1/2024.



Αυτός που ξεπούλησε 11.000 μνημεία στο Υπερταμείο κουνάει με θράσος το δάχτυλο

 


Ο Αλέξης Τσίπρας σε κάθε του εμφάνιση προκειμένου να κάνει αντιπολίτευση το τερματίζει και προκαλεί τους Έλληνες και την ιστορία.

Μιλάμε για αυτόν που ξεπούλησε το όνομα Μακεδονία με ευκολία και ξεπούλησε 11.000 μνημεία στο υπερταμείο. Αυτός λοιπόν ο πολιτικός απατεώνας, διαφωνεί με το νομοσχέδιο του υπουργείου Πολιτισμού για τη μετατροπή των πέντε μεγαλύτερων μουσείων μας σε Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου, στο πρότυπο του Μουσείου της Ακρόπόλης. 

Υποστήριξε ο προκλητικός ότι «οι αρχαίοι θησαυροί της πατρίδας μας, δηλαδή η ιστορία μας και η ψυχή μας, έτσι γίνονται αντικείμενο εμπορίας και εκμετάλλευσης», καθώς οι «διορισμένες διοικήσεις τους από την κυβέρνηση θα τα διαχειρίζονται με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια». Αποκάλεσε μάλιστα ο φαιδρός Τσίπρας τους χορηγούς, τα ιδρύματα και τους ευεργέτες των μουσείων μας που βοηθούν για τον εκσυγχρονισμό και την αναβάθμισή τους ως «χυδαίο πολιτισμό» βγαλμένο από «το παρελθόν της παλαιοντολογίας της ελληνικής Δεξιάς».

Ο επικίνδυνος και ανεύθυνος Τσίπρας, έδειξε φοβικός, δηλώνοντας μέχρι και την αντίθεσή του με την «ίδρυση παραρτημάτων των μουσείων μας στο εξωτερικό», γιατί όπως ισχυρίσθηκε «θα μετατρέψει σε κανονικότητα τη μακροχρόνια ή ακόμα και μόνιμη εξαγωγή της πολιτιστικής μας κληρονομιάς»!

Η υπουργός Πολιτισμού, Λίνα Μενδώνη, απάντησε στον πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ ότι «καθεστώς πολιτικής βαρβαρότητας ιδρύουν αυτοί που ξεπουλάνε 11.000 μνημεία στο Υπερταμείο… Αυτοί που αδιαφόρησαν για τους ανθρώπους με αναπηρία οι οποίοι επιθυμούσαν να επισκεφθούν την Ακρόπολη. Αυτοί που επί τεσσεράμισι ως πέντε χρόνια ήταν κυβέρνηση και δεν έκαναν απολύτως τίποτα για την καλλιτεχνική εκπαίδευση». Παρέπεμψε τον κ. Τσίπρα στη δική του υπουργό Πολιτισμού, Μυρσίνη Ζορμπά, του ΣΥΡΙΖΑ, που στις 30 Ιανουαρίου του 2023 αναγνώρισε ότι ο ΣΥΡΙΖΑ δεν κατάφερε να διευθετήσει το πρόβλημα της διαβάθμισης των πτυχίων αυτών. Υπογράμμισε ότι οι αμοιβές των καλλιτεχνών με Κοινή Υπουργική Απόφαση βασίζονται στο νόμο του ΣΥΡΙΖΑ 4354/2015. Δεν έχει θιγεί με το Π.Δ. κανένα εργασιακό δικαίωμά τους. Σε ό,τι αφορά τις χθεσινές «μεγαλειώδεις» κινητοποιήσεις των εργαζομένων στον πολιτισμό που ήταν στους δρόμους κατά του νομοσχεδίου, όπως είπε ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ, αυτοί που απέργησαν ήταν το 15% των εργαζομένων στο υπουργείο Πολιτισμού!

Θύμισε ότι και ο υπουργός Πολιτισμός του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκος Ξυδάκης, είχε προαναγγείλει ότι «θα υπάρξει νομοθετική ρύθμιση ανάλογη με το Μουσείο της Ακρόπολης και για το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο, ώστε να αποκτήσει διοικητική αυτοτέλεια, να έχει Διοικητικό Συμβούλιο, να βρίσκει πόρους και χορηγούς, να έχει διευθυντή που θα μπορεί να διαχειριστεί τον προϋπολογισμό του Νομικού Προσώπου Δημοσίου Δικαίου, και ότι αυτό το μοντέλο θα μπορούσε να επεκταθεί και σε τέσσερα πέντε μεγάλα μουσεία». Οπως και η επόμενη υπουργός του ΣΥΡΙΖΑ, Μυρσίνη Ζορμπά, στα γενέθλια του Μουσείου Ακρόπολης το 2019, έλεγε ότι «το Μουσείο Ακρόπολης αποτελεί δημόσιο θεσμό», αλλά τώρα ο ΣΥΡΙΖΑ υποστηρίζει τα ακριβώς αντίθετα γιατί απλά του αρέσει να ξεφτιλίζεται.



Η ίδια εισαγγελέας που θέλει απαλλαγή Νίκου Παππά θέλει προκαλώντας και απαλλαγή Παπαγγελόπουλου - Τουλουπάκη

 


Ζήτησε πρώτα την απαλλαγή Νίκου Παππά και τώρα ζητάει την απαλλαγή τόσο του πρώην αναπληρωτή υπουργού Δικαιοσύνης Δημήτρη Παπαγγελόπουλου, όσο και πρώην επικεφαλής της Εισαγγελίας Διαφθοράς Ελένης Τουλουπάκη, από όλες τις κατηγορίες η Όλγα Σμυρλή εισαγγελέας της έδρας του Ειδικού Δικαστηρίου περί ευθύνης υπουργών προκαλώντας την δικαιοσύνη και την κοινωνία.

Η εισαγγελική λειτουργός της έδρας θέλει να βγάλει λάδι παρά τα ενοχοποιητικά στοιχεία εναντίον τους, όλους τους υπουργούς του ΣΥΡΙΖΑ, και πρότεινε την απαλλαγή των δυο κατηγορουμένων από όλα τα αδικήματα που τους αποδόθηκαν με το παραπεμπτικό βούλευμα του αρμοδίου δικαστικού συμβουλίου του Ειδικού Δικαστηρίου.

Συγκεκριμένα, η Όλγα Σμυρλή πρότεινε την απαλλαγή του πρώην αναπληρωτή υπουργού Δικαιοσύνης κ. Παπαγγελόπουλου από την κατηγορία της παράβασης καθήκοντος και σύμφωνα με την εισαγγελέα της έδρας οι καταγγελίες κατά του Δημήτρη Παπαγγελόπουλου, από τρεις εισαγγελικούς λειτουργούς (Ελένη Ράικου, Παναγιώτη Αθανασίου και Γεωργία Τσατάνη) δεν επιβεβαιώθηκαν από άλλα στοιχεία, ενώ οι μαρτυρίες τους κατά την εισαγγελέα, υπήρξαν αναξιόπιστες, αντιφατικές και αναληθείς.

Την ίδια στιγμή, η κυρία Σμυρλή, πρότεινε την απαλλαγή της πρώην Εισαγγελέως Διαφθοράς Ελένης Τουλουπάκη η οποία δικάζεται για κατάχρηση εξουσίας σχετικά με την παράλειψη της να στείλει στη Βουλή αναφορές του ΚΙΝΑΛ για δύο πρώην υπουργούς Υγείας επί κυβερνήσεως του ΣΥΡΙΖΑ για θέματα τιμολόγησης φαρμάκων.

Μόνο πρόκληση μπορεί να χαρακτηριστεί, και φυσικά οι προτάσεις της κυρίας Σμυρλή δεν σημαίνει και αθώωση των κατηγορουμένων.