Τη Δευτέρα 25 Νοεμβρίου 2024, με τη δωρεά οργάνων που πραγματοποιήθηκε από 49χρονο αποβιώσαντα δότη, σημειώθηκε πανελλήνιο «ρεκόρ» στον αριθμό των αποβιωσάντων δοτών οργάνων.Ο δότης του Ευαγγελισμού, που έδωσε ζωή σε 6 συνανθρώπους μας,ήταν ο 99ος δότης οργάνων για το 2024, ξεπερνώντας τους 98 δότες οργάνων του 2008.
Στις 26 Νοεμβρίου ολοκληρώθηκε αντίστοιχη δωρεά από τον 100ό για το 2024 δότη οργάνων, από το ΓΝΑ «Κοργιαλένειο Μπενάκειο ΕΕΣ», ενός 41χρονου άνδρα που έδωσε επίσης ζωή σε 6 συνανθρώπους μας.
Οι 100 αυτοί δότες οργάνων, προήλθαν από 32 Μονάδες Εντατικής Θεραπείας της χώραςμας, όπου χωρίς την άοκνη υποστήριξη του προσωπικού τους, οι δωρεές αυτές δεν θα είχαν επιτευχθεί.
Το 2024, είναι το 4ο κατά σειρά έτος, όπου η ανοδική πορεία της δωρεάς οργάνων και των μεταμοσχεύσεων συνεχίζεται απρόσκοπτα και είναι πλέον η χρονιά που ο αριθμός των δοτών οργάνων και των μεταμοσχεύσεων ξεπερνούν κάθε προηγούμενο. Οι 100 αποβιώσαντες δότες οργάνων έχουν ήδη δώσει ζωή σε 225 μεταμοσχευμένους πλέον ασθενείς, ενώ 106 ζώντες δότες έχουν προσφέρει μόσχευμα σε ισάριθμους λήπτες του οικογενειακού ή φιλικού τους περιβάλλοντος, ξεπερνώντας κάθε προηγούμενο.
Τις τέσσερις καινοτομίες του νέου προτεινόμενου συστήματος καθορισμού του κατώτατου μισθού, ανέδειξε η Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως,κατά την ομιλία της στη Διαρκή Επιτροπή Κοινωνικών Υποθέσεων της Βουλής. Αναλυτικά:
ο καθορισμός του κατώτατου μισθού θα προκύπτει από αντικειμενικά πραγματικά οικονομικά στοιχεία, εν προκειμένω την ακρίβεια και δη αυτή που αγγίζει το 20% της χαμηλότερης εισοδηματικής κατηγορίας καθώς και την αύξηση παραγωγικότητας της ελληνικής οικονομίας.
για πρώτη φορά ο κατώτατος μισθός επεκτείνεται και στο δημόσιο τομέα, άρα εφεξής θα υπάρχει ένας κατώτατος μισθός για όλους. Μέχρι σήμερα, ο κατώτατος μισθός αφορούσε αποκλειστικά τους εργαζόμενους στον ιδιωτικό τομέα.
η πρόβλεψη για πρώτη φορά ότι ο κατώτατος μισθός δεν μπορεί επουδενί να μειωθεί. Πρόβλεψη νομοθετική και πρόβλεψη ενωσιακή που πηγάζει από το ενωσιακό δίκαιο.
για τον καθορισμό αξιοποιούνται αντικειμενικά οικονομικά στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, ενισχύοντας έτσι τη διαφάνεια της διαδικασίας και τη συνολική εμπιστοσύνη στο σύστημα.
Οι κυριότερες πρόσθετες διατάξεις αφορούν στα εξής:
Παράταση αναστολής ΦΠΑγια νέες οικοδομές έως τις 31.12.2025.
Μόνιμη απαλλαγή από τον ΕΝΦΙΑτων διατηρητέων κτιρίων αξίας έως 400.000 ευρώ.
Αύξηση των μισθολογικών απολαβών των σπουδαστών των Σχολών Ενόπλων Δυνάμεων προκειμένου να εξισωθούν με τις αντίστοιχες αποδοχές των σπουδαστών των Σχολών των Σωμάτων Ασφαλείας.
Απαλλαγή υπόχρεων νομικών προσώπων ή φυσικών προσώπων που ασκούν επιχειρηματική δραστηριότητα από την καταβολή του ανάλογου φόρου εισοδήματος για εκείνες τις οφειλές που διεγράφησαν μερικώς ή ολικώς στο πλαίσιο του εξωδικαστικού συμβιβασμού. Πρόκειται για επαναφορά σχετικής διάταξης που ίσχυε μέχρι τα τέλη του 2020 και στόχο έχει να συμβάλει στην επαναφορά τους σε μια υγιή επιχειρηματική πορεία. Αφορά φόρο εισοδήματος που οφείλεται από 1.1.2024 και εφεξής.
Δίνεται ηδυνατότητα σε αλληλεγγύως ευθυνόμενα πρόσωπα (πχ μέλη ενός νομικού προσώπου με οφειλές) να εξυπηρετήσουν απολεσθείσα ρύθμιση οφειλής του νομικού προσώπου στο οποίο συμμετέχουν. Παρέχεται έτσι η δυνατότητα στα φυσικά πρόσωπα να εξοφλήσουν το χρέος υπό τους ίδιους όρους που θα εξοφλούσε το νομικό πρόσωπο, μέσω αναβίωσης της ρύθμισης.
Πέραν των παραπάνω, στο φορολογικό νομοσχέδιο περιλαμβάνονται 12 μειώσεις φόρων και μέτρα ενίσχυσης του εισοδήματος των πολιτών καθώς και διατάξεις για τον εκσυγχρονισμό της φορολογικής νομοθεσίας και του διοικητικού μοντέλου που διέπει την ΑΑΔΕ με στόχο να καταστεί ακόμα πιο αποτελεσματικό.
Παράλληλα, στο πλαίσιο του νομοσχεδίου,κατατίθεται και συμπληρωματικός Προϋπολογισμός 2024 ύψους 400 εκατ. ευρώγια την χρηματοδότηση σημαντικών υποδομών και έργων που βρίσκονται σε εξέλιξη.
Η Ελλάδα είναι μία από τις 20 χώρες που έλαβαν έγκριση του Μεσοπρόθεσμου Σχεδίου και μία από τις 8 χώρες των οποίων τα σχέδια προϋπολογισμού(Draft Budgetary Plans) αξιολογήθηκαν θετικά τόσο ως προς τις συστάσεις του Ευρωπαϊκού Εξαμήνου όσο και στα πλαίσια τήρησης των ανώτατων ορίων δαπανών.
Η Επιτροπή παρουσίασε την πρώτη φθινοπωρινή δέσμη του Ευρωπαϊκού Εξαμήνου από τότε που τέθηκε σε ισχύ η φιλόδοξη και ολοκληρωμένη μεταρρύθμιση του νέου πλαισίου οικονομικής διακυβέρνησης της ΕΕ, τον Απρίλιο του 2024.
Οκτώ κράτη μέλη της ζώνης του ευρώ θεωρείται ότι ευθυγραμμίζονται με τις δημοσιονομικές συστάσεις, ενώ επτά δεν ευθυγραμμίζονται πλήρως, ένα δεν ευθυγραμμίζεται και ένα ενδέχεται να μην ευθυγραμμίζεται.
Η Ελλάδα, η Κύπρος, η Λετονία, η Σλοβενία, η Σλοβακία, η Ιταλία, η Κροατία και η Γαλλία εκτιμάται ότι ευθυγραμμίζονται με τις συστάσεις, καθώς οι καθαρές δαπάνες τους προβλέπονται εντός των ανώτατων ορίων.
Ευρείας κλίμακας επιχείρηση των ελεγκτικών υπηρεσιών της ΑΑΔΕ, σε συνεργασία με την ΕΛ.ΑΣ., οδήγησε στη διετή σφράγιση πέντε πρατηρίων καυσίμων.
Τα πρατήρια είναι στην Ξάνθη, στην Αλεξάνδρεια Ημαθίας, την Άνοιξη, το Πικέρμι και το Ίλιον Αττικής.
Στον σχεδιασμό και την υλοποίηση της δράσης συμμετείχαν τελωνειακοί και φορολογικοί ελεγκτές της ΑΑΔΕ και αστυνομικοί της Διεύθυνσης Αντιμετώπισης Οργανωμένου Εγκλήματος και της ΟΠΚΕ της ΕΛ.ΑΣ., ενώ ο συντονισμός έγινε από την Αίθουσα Επιχειρήσεων της ΑΑΔΕ.
Συγκεκριμένα, μετά από ανάλυση κινδύνου, μέσω των αλγορίθμων που διαθέτουν οι ειδικές δυνάμεις έρευνας της ΑΑΔΕ, στοχεύθηκαν πρατήρια καυσίμων, βάσει συγκεκριμένων κριτηρίων.
Εφοριακοί και τελωνειακοί ελεγκτές, σε συνεργασία με κλιμάκια της ΕΛ.ΑΣ., έθεσαν σε διακριτική παρακολούθηση τα στοχευμένα πρατήρια, ενώ παράλληλα τα στελέχη της Αίθουσας Επιχειρήσεων λάμβαναν σε πραγματικό χρόνο τις διαβιβάσεις δεδομένων από τα συστήματα εισροών - εκροών των πρατηρίων.
Κατόπιν επεξεργασίας των δεδομένων και σύγκρισης των διαβιβάσεων, δόθηκε κεντρική εντολή για επιτόπιο έλεγχο στα υπό παρακολούθηση πρατήρια, κατά τον οποίο διαπιστώθηκε:
μεθοδολογία παραποίησης των μηχανισμών εισροών - εκροών,
διαβίβαση μειωμένης αξίας φορολογικού παραστατικού στη βάση δεδομένων της ΑΑΔΕ.
Ως αποτέλεσμα του ελέγχου:
επιβλήθηκε διετής σφράγιση σε πέντε πρατήρια, ενώ στην περίπτωση του πρατηρίου της Αλεξάνδρειας Ημαθίας, η Εισαγγελία διέταξε και τη σύλληψη του ιδιοκτήτη, με τη διαδικασία του αυτοφώρου.
εκδόθηκε εντολή έρευνας να εντοπισθούν και να ληφθούν άμεσα μέτρα για τη διακοπή της διάθεσης καυσίμων στα πρατήρια που συνδέονται με τα σφραγισθέντα (ως προς τους ιδιοκτήτες ή τα πρόσωπα που τα διοικούν).
Περαιτέρω εντοπίστηκαν επτά πρατήρια, που δεν είχαν διαβιβάσει τις προβλεπόμενες βεβαιώσεις και δηλώσεις προς τις εταιρείες εμπορίας καυσίμων και για τα οποία εκδόθηκαν ειδικές εντολές διακοπής τροφοδοσίας καυσίμων.
Θα ακολουθήσει η διακοπή τροφοδοσίας στα πρατήρια που συνδέονται με τα πρατήρια που σφραγίστηκαν, σύμφωνα με τις διατάξεις δέουσας επιμέλειας.
Ο διοικητής της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, Γιώργος Πιτσιλής, δήλωσε: «Οι εντατικοί έλεγχοι στα πρατήρια καυσίμων με τη χρήση προηγμένων αναλυτικών εργαλείων μπορούν να επιφέρουν καίρια πλήγματα στο λαθρεμπόριο. Η προσπάθεια συνεχίζεται με αμείωτη ένταση, για την προστασία πολιτών και επιχειρήσεων».
Τις τεκτονικές αλλαγές στο πολιτικό σκηνικό καταγράφει δημοσκόπηση της PULSE για λογαριασμό του ΣΚΑΪ.
Στην πανελλαδική έρευνα, φαίνεται η ΝΔ να διατηρεί προβάδισμα 10 μονάδων στην πρόθεση ψήφου και 12,5 στην εκτίμηση με την αναγωγή των αναποφάσιστων, φτάνοντας μια ανάσα από το 30%.
Το ΠΑΣΟΚ εμφανίζεται ενισχυμένο με 14% στην πρόθεση ως 17% με την αναγωγή, χωρίς όμως να καταγράφει εντυπωσιακή άνοδο, παραμένει σε αυτά τα νούμερα κερδισμένο απο την κατάρρευση του ΣΥΡΙΖΑ.
Ο ΣΥΡΙΖΑ καταγράφεται στο χαμηλότερο ποσοστό που έχει καταγράψει ποτέ η συγκεκριμένη εταιρεία και μάλιστα με πτωτικές τάσεις, καθώς κινείται από 6,5% έως 8%.
Το κίνημα Στέφανου Κασσελάκη, στην πρώτη του μέτρηση από την Pulse, εμφανίζεται να περνά το όριο εισόδου στη Βουλή.
Ως προς τη διαγραφή του Αντώνη Σαμαρά, οι «γαλάζιοι» ψηφοφόροι φαίνεται ότι την είχαν προεξοφλήσει, καθώς δεν στοιχίζει δημοσκοπικά στη Νέα Δημοκρατία.
Στην πρόθεση ψήφου η ΝΔ συγκεντρώνει 24% (μόλις μισή μονάδα κάτω από την προηγούμενη μέτρηση), το ΠΑΣΟΚ 14% (από 13%), το ΚΚΕ 7,5%, ενώ ο ΣΥΡΙΖΑ βρίσκεται στο 6,5%, όσο και η Ελληνική Λύση. Η Φωνή Λογικής και το Κίνημα Δημοκρατίας του Στ. Κασσελάκη συγκεντρώνουν από 4%, η Πλεύση Ελευθερίας 3,5%, το ΜέΡΑ25 2,5%, η Νέα Αριστερά 2%.
Οι αναποφάσιστοι ανέρχονται στο 15% και μαζί με την αποχή/λευκό/άκυρο, που είναι στο 3%, συναπαρτίζουν μια «γκρίζα ζώνη» του 18%.
Στην εκτίμηση ψήφου η ΝΔ εμφανίζεται ενισχυμένη σε σχέση με την προηγούμενη μέτρηση, φτάνοντας στο 29,5% (από 28,3%). Το ΠΑΣΟΚ ακολουθεί 12,5 μονάδες πίσω, με 17%. Τρίτο το ΚΚΕ με 9%, ΣΥΡΙΖΑ και Ελληνική Λύση στο 8%, Κόμμα Κασσελάκη και Φωνή Λογικής από 5%.
Η ΝΔ καταγράφει εντυπωσιακή συσπείρωση ψηφοφόρων (ούτε καν στο μέσο της δεύτερης τετραετίας) στο 80%, χάνοντας 8% προς την «γκρίζα ζώνη» και 4% προς το ΠΑΣΟΚ.
Ο... πολυτραυματίας ΣΥΡΙΖΑ έχει συσπείρωση μόλις στο 40%, χάνοντας 20% προς το κόμμα Κασσελάκη, 14% προς την γκρίζα ζώνη, 9% προς ΠΑΣΟΚ, 4% προς ΚΚΕ, 4% προς Νέα Αριστερά και 3% προς τη Νέα Δημοκρατία!
Τέλος, στο ΠΑΣΟΚ η συσπείρωση κινείται στο 74%. Έχει διαρροές 7% στην «γκρίζα ζώνη», 6% προς ΝΔ, 3% προς ΣΥΡΙΖΑ, 3% προς ΚΚΕ και 3% προς το ΚΚΕ.
Το σύνολο των ψηφοφόρων κρίνει θετικά σε ποσοστό 42% τη διαγραφή του Αντώνη Σαμαρά, έναντι 35% που την κρίνει αρνητικά.
Ακόμη πιο σημαντικό είναι, φυσικά, το γεγονός ότι οι ψηφοφόροι της ΝΔ συμφωνούν και μάλλον συμφωνούν με το συντριπτικό ποσοστό της τάξης του 76%!
Ενδιαφέρον έχει το εύρημα ότι οι μισοί σχεδόν ψηφοφόροι επί του συνόλου (ποσοστό 49%) θεωρούν ότι μετά την εκλογή νέας ηγεσίας οι ευκαιρίες για τον ΣΥΡΙΖΑ έχουν τελειώσει -προφανώς και ο ιστορικός του κύκλος-, έναντι 26% που εκτιμά ότι είναι η τελευταία ευκαιρία για το κόμμα και 11% που εκτιμά ότι θα έχει κι άλλες στο μέλλον.
Χαμηλότερο αλλά εξαιρετικά υψηλό ποσοστό (32%) ψηφοφόρων του ΣΥΡΙΖΑ πιστεύει ότι οι ευκαιρίες για το κόμμα έχουν τελειώσει, ενώ το 39% απαντά ότι οι εσωκομματικές εκλογές είναι η τελευταία ευκαιρία του.
Το 38% του συνόλου συμφωνεί με τη δημιουργία νέου κόμματος από τον Στέφανο Κασσελάκη, έναντι 35% που διαφωνεί.
Οι ψηφοφόροι ΣΥΡΙΖΑ με μεγάλη πλειοψηφία, της τάξης του 62%, συμφωνούν επίσης με την κίνηση Κασσελάκη.
Επιπλέον, ένα 11% από το σύνολο του δείγματος απαντά ότι είναι αρκετά και πολύ πιθανό να ψηφίσει το Κίνημα Δημοκρατίας του κ. Κασσελάκη, έναντι 75% που απαντά ότι είναι λίγο έως ελάχιστα πιθανό.
Το ποσοστό αυτό στους ψηφοφόρους του ΣΥΡΙΖΑ ανεβαίνει στο 40%, έναντι 12% που απαντούν ότι είναι μέτρια πιθανό να τον ψηφίσουν και 41% που απαντά ελάχιστα ή λίγο πιθανό.
Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης κατά τη διάρκεια συνέντευξής του στον τηλεοπτικό σταθμό Alpha και στην εκπομπή «Αυτοψία» του Αντώνη Σρόιτερ απάντησε για όλα.
Δείτε ολόκληρη τη συνέντευξη:
Ο κ.Μητσοτάκης αναφερόμενος στη διαγραφή του κ.Σαμαρά την χαρακτηρίζει “δυσάρεστη αλλά απαραίτητη” λέγοντας ότι “ξεπέρασε τα όρια”.
“Αυτά τα οποία ειπώθηκαν σε αυτή τη συνέντευξη ξεπέρασαν κατά πολύ αυτά τα οποία είχαν ειπωθεί στο παρελθόν και κατά συνέπεια έκρινα ότι δεν έχω καμία άλλη επιλογή” είπε και προσέθεσε: “Δεν μπορώ εγώ να επιτρέπω να διακινούνται τέτοιες θεωρίες, να με κατηγορούν εμένα και τον υπουργό Εξωτερικών ότι δήθεν κάνουμε μυστική διπλωματία, ότι είμαστε ενδοτικοί”.
Σε ερώτηση τι ήταν αυτό που τον ενόχλησε περισσότερο στα λεγόμενα του κ.Σαμαρά ο πρωθυπουργός είπε μεταξύ άλλων: “Δεν ήταν και λίγα. Η φράση η οποία ειπώθηκε για τα χαριεντίσματα με τον πρόεδρο της Κυπριακής Δημοκρατίας σε μια συνάντηση άτυπη που έγινε με τον κ.Ερντογάν. Τέτοιου είδους αναφορές που υπονομεύουν και περίπου κατηγορούν εμένα και τον υπουργό Εξωτερικών για μειοδοσία δεν μπορούν να γίνουν ανεκτές. Και εν πάση περιπτώσει δεν μπορεί κάποιος να υποδεικνύει στον πρωθυπουργό να απολύσει τον υπουργό Εξωτερικών”.
Σε ερώτηση για το εάν υπάρχει πιθανότητα αποχώρησης βουλευτών “ίσως φίλα προσκείμενων στον κ.Σαμαρά” από τη ΝΔ, ο κ.Μητσοτάκης είπε: Καμία τέτοια πιθανότητα δεν βλέπω. Έχουμε μια ισχυρή κυβέρνηση με εντολή τετραετίας”.
Για τον Κώστα Καραμανλή, ο οποίος είχε εκφράσει τη διαφωνία του για τη διαγραφή Σαμαρά, ο κ. Μητσοτάκης ανέφερε: «Διαφωνώ. Με αυτόν τον τρόπο προστάτευσα το κύρος της κυβέρνησης και της παράταξης».
Χαρακτήρισε άκαιρη συζήτηση αναφορικά με το πρόσωπο του προέδρου της Δημοκρατίας. Όπως είπε η συζήτηση θα ανοίξει τον Ιανουάριο του 2025 και τόνισε πως είναι προσβολή για τον θεσμό να ανοίγει αυτή η συζήτηση.
Αναφερόμενος στον ελληνοτουρκικό διάλογο, ο πρωθυπουργός εμφανίστηκε επιφυλακτικός για τη δυνατότητα περαιτέρω προόδου. Ο κ. Μητσοτάκης ήταν κατηγορηματικός όσον αφορά στην στρατηγική της κυβέρνησης στον υπό εξέλιξη ελληνοτουρκικό διάλογο, απορρίπτοντας τις αιτιάσεις Σαμαρά περί ενδοτικότητας. «Η Τουρκία επιμένει στις θέσεις της και εμείς επιμένουμε στις δικές μας θέσεις. Άρα, αυτή τη στιγμή περιθώριο να συζητήσουμε σε μεγαλύτερο βάθος τη μια διαφορά με την Τουρκία (σ.σ. οριοθέτηση ΑΟΖ και υφαλοκρηπίδας), από τη στιγμή που η Τουρκία θέλει να συζητήσουμε και άλλα πράγματα και εμείς δεν είμαστε διατεθημένοι σημαίνει ότι στον τομέα αυτό δεν έχει επιτευχτεί καμία πρόοδος. Αν το ότι μιλάμε και ότι υπάρχει καλό κλίμα κάποιοι το εξέλαβαν ως ενδοτικότητα, το πρόβλημα είναι δικό τους» πρόσθεσε δεικτικά.
Ο πρωθυπουργός μαζί με τον Αντώνη Σρόιτερ επισκέφθηκε με την κάμερα της εκπομπής την αεροπορική βάση της Τανάγρας, όπου βρίσκονται τα μαχητικά Rafale. Υπογράμμισε τη σημασία της ενίσχυσης της ελληνικής άμυνας, αναφέροντας ότι «τα Rafale είναι ό,τι πιο σύγχρονο» και πως προχωρούν οι διαδικασίες για την ένταξη των F-35, με 20 μαχητικά να βρίσκονται στην Ανδραβίδα έως το 2030. Παράλληλα, τόνισε ότι το 2025 αναμένεται η πρώτη Belh@rra να πέσει στο νερό και σημείωσε πως η χώρα θα προχωρήσει στη δημιουργία ενός «αντιαεροπορικού θόλου» για μέγιστη προστασία.
Ο πρωθυπουργός ανακοίνωσε ότι θα γίνουν στοχευμένες κινήσεις για τη στήριξη του εισοδήματος των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων, πολλά από τα οποία αντιμετωπίζουν οικονομικές δυσκολίες. «Όσο βελτιώνονται τα οικονομικά, θα αυξάνονται οι μισθοί στο Δημόσιο. Μπορούμε, όμως, να κάνουμε κάποιες στοχευμένες κινήσεις για τα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων», ανέφερε, αφήνοντας ανοιχτό το ενδεχόμενο για έκτακτη οικονομική στήριξη.
Για την οικονομία ο πρωθυπουργός είπε πως : «Ο μέσος μισθός θα ξεπεράσει τα 1.500 ευρώ το 2027», τόνισε ο Κυριάκος Μητσοτάκης, ενώ σήμείωσε ότι «Θα κάνουμε περισσότερα για τη μεσαία τάξη την επόμενη τριετία».
«Το πρόβλημα σήμερα είναι ότι αντιμετωπίζουμε μια συσσωρευμένη ακρίβεια, αποτέλεσμα μιας αλληλουχίας κρίσεων όπως η πανδημία και ο πληθωρισμός, που ήρθαν να επιβαρύνουν μια ήδη τραυματισμένη οικονομία», δήλωσε ο πρωθυπουργός. Αναγνώρισε ότι ένα μέρος της κοινωνίας δοκιμάζεται, αλλά επισήμανε πως η πληθωριστική κρίση βρίσκεται πλέον σε φάση αποκλιμάκωσης.
Αναφερόμενος στις στοχευμένες μειώσεις ΦΠΑ που εφαρμόστηκαν, ο κ. Μητσοτάκης σημείωσε ότι αυτές πέτυχαν «ένα σχετικό αποτέλεσμα», αν και δεν ήταν εξίσου αποτελεσματικές παντού και πάντα.
Ο πρωθυπουργός αναφέρθηκε και στη σημασία της επιδοματικής πολιτικής, τονίζοντας ότι ένα ευαίσθητο κράτος οφείλει να στηρίζει τους πολίτες του σε περιόδους κρίσης. «Όταν ήμουν αρχηγός της αντιπολίτευσης, η ανεργία ήταν πολύ υψηλή. Σήμερα έχουμε καταφέρει να τη μειώσουμε σημαντικά. Ωστόσο, αναγνωρίζουμε ότι υπάρχουν ακόμη προκλήσεις.
Για παράδειγμα, το επίδομα τέκνων είναι κρίσιμο, καθώς η ανατροφή παιδιών συνεπάγεται σημαντική οικονομική επιβάρυνση για τις οικογένειες», ανέφερε. Επιπλέον, μίλησε για το επίδομα στέγασης, σημειώνοντας πως τα αυξημένα ενοίκια αποτελούν σημαντικό βάρος για τα νοικοκυριά.
Για την πολιτική του ΣΥΡΙΖΑ, ο πρωθυπουργός ανέφερε «το ζήτημα επί Τσίπρα δεν ήταν τα επιδόματα αυτά καθαυτά, αλλά η αφαίμαξη της μεσαίας τάξης, η οποία οδηγούσε σε ένα σπιράλ χωρίς διέξοδο για την ανάπτυξη».
Αντιμετωπίζουμε με αυτοπεποίθηση τα ήρεμα νερά στα Ελληνοτουρκικά, διεμήνυσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης, από την Κύπρο. Κατά τη διάρκεια των δηλώσεών του με τον Νίκο Χριστοδουλίδη στο πλαίσιο της 2ης Διακυβερνητικής Διάσκεψης Ελλάδας-Κύπρου, ο Ελληνας πρωθυπουργός ξεκαθάρισε ότι «είμαστε ακλόνητοι σε θέματα κυριαρχίας» και επισήμανε: «Οποιος είναι ισχυρός και έχει επιχειρήματα δεν πρέπει να διστάζει να τα καταθέσει σε έναν ειλικρινή διάλογο». Οσον αφορά το Κυπριακό, ο πρωθυπουργός εκτίμησε ότι «υπάρχει ευνοϊκή δυναμική για επανέναρξη συνομιλιών» ξεκαθαρίζοντας ότι «δεν θα δεχθούμε νομιμοποίηση τετελεσμένων, ούτε διαιώνιση ενός δράματος που διαρκεί 50 χρόνια».
«Το ήπιο κλίμα που διαπνέει τις ελληνοτουρκικές σχέσεις μπορεί να βοηθήσει το Κυπριακό. Δεν έχουμε αυταπάτες ότι βελτίωση του κλίματος σημαίνει αλλαγή θέσεων της Τουρκίας» επισήμανε ο κ. Μητσοτάκης. «Στόχος μας από τις πρώτες συναντήσεις μετά την εκλογή του ήταν να ενισχύσουμε θεσμικά τη σχέση Ελλάδας-Κύπρου με την πραγματοποίηση αυτών των τακτικών διακυβερνητικών συνόδων. Είναι συναντήσεις ουσίας και όχι επικοινωνίας».
«Υπάρχει ευνοϊκή δυναμική για επανέναρξη συνομιλιών στο Κυπριακό μετά από μια μακρά περίοδο ακινησίας, έχουμε κάποιες ενδείξεις προόδου. Σταθερή επιδίωξη μια βιώσιμη λύση πάντα με βάση τις αποφάσεις του Σ.Α. του ΟΗΕ. Στο πλαίσιο αυτό, επιβεβαιώσαμε με τον πρόεδρο Χριστοδουλίδη την ευθυγράμμιση ότι δεν θα δεχθούμε νομιμοποίηση τετελεσμένων ούτε διαιώνιση ενός δράματος που διαρκεί 50 χρόνια. Το ήπιο κλίμα που διαπνέει τις ελληνοτουρκικές σχέσεις μπορεί να βοηθήσει το Κυπριακό. Δεν έχουμε αυταπάτες ότι βελτίωση του κλίματος σημαίνει αλλαγή θέσεων της Τουρκίας.
Είμαστε ακλόνητοι σε θέματα κυριαρχίας. Οποιος είναι ισχυρός και έχει επιχειρήματα δεν πρέπει να διστάζει να τα καταθέσει σε έναν ειλικρινή διάλογο. Αντιμετωπίζουμε με αυτοπεποίθηση τα ήρεμα νερά στα Ελληνοτουρκικά και δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι οι ευρωπαϊκές θέσεις της Αγκυρας εξετάζονται από το πρίσμα των σχέσεων με Ελλάδα και Κύπρο. Εχουμε πετύχει ένα πλαίσιο κριτηρίων και αιρεσιμοτήτων που πρέπει να εκπληρώσει η Τουρκία και μια τέτοια είναι το Κυπριακό» δήλωσε ο πρωθυπουργός.
Ο κ. Μητσοτάκη αναφέρθηκε και στη συνεργασία για τα ζητήματα Πολιτικής Προστασίας, λέγοντας ότι επεκτείνεται και στη διαμόρφωση μιας ευρωπαϊκής πολιτικής απέναντι στα ζητήματα αντιμετώπισης της κλιματικής κρίσης.
Εξέφρασε ακόμα την ικανοποίησή του για την εκεχειρία στον Λίβανο, υπενθυμίζοντας ότι «Ελλάδα και Κύπρος εργάζονται ώστε η κρίση να μην πάρει χαρακτηριστικά περιφερειακής ανάφλεξης και εύχομαι να υπάρχει μια αντίστοιχη εξέλιξη για τη Γάζα».
Ο Πρόεδρος της Κυπριακής Δημοκρατίας αναφέρθηκε στη συνεργασία με την Ελλάδα σε ψηφιακό επίπεδο ανακοινώνοντας τη λειτουργία του Ψηφιακού Πολίτη από τις 5 Δεκεμβρίου στην Κύπρο που βασίστηκε στην ελληνική τεχνογνωσία.
«Διανύουμε μια κρίσιμη περίοδο σε έναν διαρκώς μεταβαλλόμενο κόσμο. Ο πόλεμος στην Ουκρανία, η επικείμενη αλλαγή ηγεσίας στις ΗΠΑ απαιτούν μεγαλύτερο συντονισμό των δύο χωρών. Είμαστε δύο κράτη με άριστες σχέσεις με τους γείτονές μας, αποδεικνύοντας ότι είμαστε πυλώνες σταθερότητας. Εχουμε αποδείξει με πράξεις ότι ενισχύουμε το γεωπολιτικό μας αποτύπωμα» είπε ο κ. Χριστοδουλίδης.
Οσον αφορά το Κυπριακό είπε ότι η επαφή Ελλάδας-Κύπρου είναι στενή και καθημερινή και «ο τερματισμός της τουρκικής κατοχής αποτελεί την Νο1 προτεραιότητά μας».
Νωρίτερα ο κ. Μητσοτάκης στην ομιλία του κατά την έναρξη του 2ου Επιχειρηματικού Φόρουμ Κύπρου-Ελλάδας, στη Λευκωσία, τόνισε ότι «η δημοσιονομική σταθερότητα είναι αδιαπραγμάτευτη». Παράλληλα σημείωσε ότι «η Ελλάδα πειραματίστηκε με τον λαϊκισμό και έχασε 5 χρόνια» σε αντίθεση με την Κύπρο προσθέτοντας ότι «από το 2019 εφαρμόσαμε μια πολιτική που δείχνει αποτελέσματα».
Μετά τη λήξη των εργασιών της 2ης Διακυβερνητικής Συνόδου Κύπρου-Ελλάδας στη Λευκωσία έγινε γνωστό ότι συμφωνήθηκε πως η επόμενη Διακυβερνητική Σύνοδος θα λάβει χώρα στην Ελλάδα εντός του 2025, με θεματολογία που θα καθοριστεί από κοινού.
Εξαρθρώθηκε εγκληματική οργάνωση Ρομά 37 μελών, με επαγγελματική υποδομή και επιχειρησιακά και τηλεφωνικά κέντρα σε διάφορες περιοχές της επικράτειας, η οποία αποσπούσε χρήματα από πολίτες που εξαπατούσε με διάφορα τεχνάσματα, είτε πείθοντας τους να καταβάλλουν χρήματα σε τραπεζικούς λογαριασμούς, είτε αποκτώντας τον έλεγχο των ηλεκτρονικών τραπεζικών τους δεδομένων.
Εξαρθρώθηκε εγκληματική οργάνωση -37- μελών, με επαγγελματική υποδομή και επιχειρησιακά και τηλεφωνικά κέντρα σε διάφορες περιοχές της επικράτειας, η οποία αποσπούσε χρήματα από πολίτες που εξαπατούσε με διάφορα τεχνάσματα, είτε πείθοντας τους να καταβάλλουν χρήματα σε τραπεζικούς λογαριασμούς, είτε αποκτώντας τον έλεγχο των ηλεκτρονικών τραπεζικών τους δεδομένων.
Εξιχνιάστηκαν -656- υποθέσεις απάτης με το οικονομικό όφελος που αποκόμισε η οργάνωση να ανέρχεται στα -2.955.804- ευρώ.
Εξαρθρώθηκε από την Υποδιεύθυνση Ασφαλείας Αθηνών της Διεύθυνσης Δίωξης και Εξιχνίασης Εγκλημάτων Αττικής, εγκληματική οργάνωση που απαρτίζεται από -37- μέλη και σχηματίστηκε δικογραφία σε βάρος τους –κατά περίπτωση- για διεύθυνση και συγκρότηση εγκληματικής οργάνωσης, κατ’ επάγγελμα και κατ’ εξακολούθηση απάτες και απάτες με υπολογιστή, μέσω της παράνομης πρόσβασης σε ηλεκτρονικά τραπεζικά δεδομένα, παράνομη απόκτηση άυλων μέσων πληρωμής, πλαστογραφία και πλαστογραφία πιστοποιητικού, αντιποίηση, αποδοχή και διάθεση προϊόντων εγκλήματος, παράβαση της νομοθεσίας για την πρόληψη και καταστολή της νομιμοποίησης εσόδων από εγκληματικές δραστηριότητες, περί εξαρτησιογόνων ουσιών και περί όπλων.
Μεταξύ των μελών της οργάνωσης είναι και τα δύο ηγετικά που όριζαν την ταυτότητα της οργάνωσης και καθόριζαν τη μεθοδολογία, έχοντας τον πλήρη έλεγχο της δράσης των υπόλοιπων μελών.
Η οργάνωση, η υποδομή, η προεργασία, ο συντονισμός, ο σχεδιασμός, η μεθοδικότητα των ενεργειών τους, η εν γένει συμπεριφορά των μελών και οι αυστηρά καθορισμένοι και διακριτοί ρόλοι τους, είναι αντιπροσωπευτικά του επαγγελματισμού της εν λόγω εγκληματικής οργάνωσης, αφού χρησιμοποιούσαν τεχνικές και μεθόδους που εφαρμόζονται από πολύ καλά οργανωμένες εγκληματικές ομάδες.
Η μεθοδολογία της οργάνωσης στηρίζονταν σε διαφορετικούς τρόπους δράσης κάθε φορά και με την παράσταση ψευδών γεγονότων ως αληθινών, αλλά και κάνοντας χρήση ψεύτικων στοιχείων ταυτότητας, κατόρθωναν την εξαπάτηση πολιτών. Συγκεκριμένα, χρησιμοποιούσαν κυρίως τα ακόλουθα τεχνάσματα:
Μεθοδολογία 1η
Αφορούσε την ανάρτηση σε διαδικτυακές πλατφόρμες εικονικές αγγελίες, που αφορούσαν την πώληση αυτοκινήτων και αγροτικών μηχανημάτων, σε πολύ χαμηλή και δελεάζουσα τιμή, για να προσελκύσουν έτσι το ενδιαφέρον πληθώρας υποψηφίων αγοραστών, ζητώντας προκαταβολή από τους ενδιαφερόμενους αγοραστές προκειμένου να έρθουν σε συμφωνία.
Μεθοδολογία 2η
Αφορούσε τηλεφωνικές κλήσεις από τα μέλη της οργάνωσης, προσποιούμενοι υπαλλήλους δημοσίων φορέων προς πολίτες με πρόφαση ότι είναι δικαιούχοι είτε κρατικής επιδότησης είτε επιστροφής χρημάτων. Με το πρόσχημα να παραλάβουν το χρηματικό ποσό άμεσα, τα υποψήφια θύματα καθοδηγούνταν από τα μέλη της οργάνωσης σε ενέργειες για την απόσπαση των χρηματικών τους ποσών.
Μεθοδολογία 3η
Αφορούσε τηλεφωνικές κλήσεις από τα μέλη της οργάνωσης, προσποιούμενοι υπαλλήλους του συνεργαζόμενου λογιστικού γραφείου των υποψήφιων θυμάτων, οι οποίοι ήταν ιδιοκτήτες ή εργαζόμενοι περίπτερων και μίνι-μάρκετ και με πρόφαση ότι πρέπει να αναβαθμίσουν το σύστημα της ταμειακής μηχανής, έπειθαν τους τελευταίους να εκδίδουν προπληρωμένες κάρτες και να ανακοινώνουν στα μέλη της οργάνωσης τον κωδικό τους.
Όταν κάποιο χρηματικό ποσό κατατίθενται από παθόντα, απορροφάται από τον αρχικό λογαριασμό μέλους της οργάνωσης άμεσα, είτε με μεταφορά σε άλλο τραπεζικό λογαριασμό μέσω e-banking και την άμεση ανάληψη του ποσού, είτε ομοίως σε άλλο τραπεζικό λογαριασμό μέσω e-banking και εν συνεχεία τα προερχόμενα από την εγκληματική τους δραστηριότητα έσοδα μεταφέρονται άμεσα σε έτερους τραπεζικούς λογαριασμούς. Επίσης, αρκετές φορές πραγματοποιούσαν άμεσες αγορές μέσω των τραπεζικών λογαριασμών στο διαδίκτυο, «εξαργυρώνοντας» τα χρήματα σε προϊόντα αξίας για πιθανή μεταπώληση.
Η ανεύρεση και εν συνεχεία η στρατολόγηση των δικαιούχων τραπεζικών λογαριασμών γινόταν τόσο από ανώτερα όσο και από κατώτερα σε ιεραρχία μέλη της οργάνωσης, τα οποία αναζητούσαν άτομα που είχαν οικονομική ανάγκη (χρήστες ναρκωτικών ουσιών, άτομα εθισμένα στο τζόγο, επαίτες κ.α.), οι οποίοι παραχωρούσαν τα τραπεζικά στοιχεία τους (money mules), αφού στηρίζονται στις χρηματικές τραπεζικές μεταφορές μέσω των λογαριασμών αυτών, οι οποίες καταγράφονται και είναι ανιχνεύσιμες κατόπιν άρσης του τραπεζικού απορρήτου. Τα άτομα αυτά λαμβάνοντας από -300- εως -500- ευρώ από την οργάνωση, παρέδιδαν τραπεζικά δεδομένα, κάρτες και την ταυτοποιημένη στην τράπεζά τους τηλεφωνική σύνδεση – συσκευή κινητής τηλεφωνίας στην οποία ελάμβαναν τους κωδικούς μιας χρήσης (OTPs) στα μέλη της οργάνωσης.
Ακολούθως, τους καθοδηγούσαν να δηλώσουν ψευδώς ότι εκλάπησαν, αφού ολοκληρώνονταν η απάτη και η ανάληψη χρημάτων.
Η οργάνωση δρούσε σαν μια καλά οργανωμένη επιχείρηση με τεράστια κέρδη μέρος των οποίων νομιμοποιούνταν με παντός τύπου αγορές, όπως οχήματα μεγάλης ιπποδύναμης, ανέγερση κατοικιών, πολλαπλές αγορές κ.α. και με σταθερή επιδίωξη την απόκτηση παράνομου περιουσιακού οφέλους, ενώ παράλληλα η αυτοτέλεια της οργάνωσης δεν επηρεάζονταν από την φυσική υπόσταση των μελών της.
Αν και ο παραπάνω τρόπος δράσης ήταν σχεδιασμένος για να μην αφήνει ίχνη, η διαρκής δράση της οργάνωσης ήταν επικεντρωμένη στην άμεση απορρόφηση των χρημάτων, προκειμένου να μη τα απωλέσουν σε περίπτωση μπλοκαρίσματος του αρχικού λογαριασμού από την τράπεζα.
Από το σύνολο της προανάκρισης διακριβώθηκε η διαρκής δράση της οργάνωσης από αρχές Οκτωβρίου του έτους 2022 χωρίς εδαφικό περιορισμό ανά την ελληνική επικράτεια. Η οργάνωση είχε ως «κέντρα» της την περιοχή οικισμών του Ζευγολατιού και των Εξαμιλίων Κορινθίας αλλά και το Άργος Αργολίδος, όπου είχαν στήσει τα αρχηγεία – τηλεφωνικά κέντρα τους.
Κομβικό ρόλο στην λειτουργία της οργάνωσης, συνιστούσαν τα επιχειρησιακά κέντρα που αποτελούνταν από τα στρατολογημένα μέλη που ήταν επιφορτισμένα με την ανάληψη μετρητών από τα αυτόματα μηχανήματα συναλλαγών (ΑΤΜ), λαμβάνοντας μέτρα προστασίας (μάσκες, κουκούλες).
Η Σαλαμίνα αποτέλεσε επιχειρησιακό κέντρο του Ζευγολατιού και των Εξαμιλίων Κορινθίας, ένεκα της γεωγραφικής της ιδιαιτερότητας αλλά και μεγάλης στρατολόγησης μελών που πέτυχε η οργάνωση.
Αντίστοιχα, η Αμαλιάδα και η Γαστούνη Ηλείας αποτέλεσε επιχειρησιακό κέντρο του Άργους για τους ίδιους λόγους.
Μέρος των χρημάτων που λαμβάνονταν από τα ΑΤΜ, χρησιμοποιούνταν για την αμοιβή των στρατολογημένων προσώπων, ενώ ο κύριος όγκος των χρημάτων κατέληγε, είτε με αυτοπρόσωπη παράδοση, είτε μέσω εταιριών μεταφοράς χρημάτων, στους διευθύνοντες της οργάνωσης.
Προς εξυπηρέτηση και επίτευξη των εγκληματικών επιδιώξεων τους είχαν εφοδιασθεί με πλήθος, τηλεφωνικών συνδέσεων «ghost phones» και τηλεφωνικών συσκευών, οι οποίες αντιστοιχούσαν πολλές φορές σε τηλεφωνικές συνδέσεις με αριθμούς κλήσης διαδοχικής σειράς και ήταν ονομαστικοποιημένες ως επί το πλείστον σε τρίτα πρόσωπα και συγκεκριμένα αλλοδαπούς.
Επιπλέον, κάποια μέλη της διακινούσαν ναρκωτικές ουσίες, δραστηριότητα ωφέλιμη για την ευρύτερη δράση της οργάνωσης, καθώς είχαν επαφές με χρήστες από τους οποίους σε πολλές περιπτώσεις στρατολογούσαν τα τραπεζικά στοιχεία τους.
Στο πλαίσιο της ευρείας κλίμακας επιχείρησης που έλαβε χώρα πρωινές ώρες της 26-11-2024, και οδήγησε στη σύλληψη -25- μελών, κατασχέθηκαν μεταξύ άλλων πλήθος τραπεζικών καρτών, τραπεζικών βιβλιαρίων, ηλεκτρονικών συσκευών και τηλεφωνικών συνδέσεων, οπλισμός, πιστόλι φωτοβολίδων, tazer, πλήθος οχημάτων, χρηματικό ποσό και ποσότητες ναρκωτικών ουσιών.
Τα συλληφθέντα μέλη οδηγήθηκαν στον κ. Εισαγγελέα Πρωτοδικών Αθηνών.
Συνελήφθη στο πλαίσιο της αυτόφωρης διαδικασίας, απογευματινές ώρες της 24-11-2024, από αστυνομικούς του Τμήματος Αντιμετώπισης Ρατσιστικής Βίας της Διεύθυνσης Δίωξης και Εξιχνίασης Εγκλημάτων, 65χρονος για εξύβριση, απειλή, σωματική βλάβη, εγκλήματα που τελέστηκαν με ρατσιστικά χαρακτηριστικά λόγω σεξουαλικού προσανατολισμού του παθόντος.
Ειδικότερα, όσον αφορά το χρονικό της υπόθεσης, πρωινές ώρες της 23-11-2024 στη περιοχή του Κεραμεικού, ο 65χρονος από κοινού με έτερo άτομo, διερχόμενοι με όχημα από το σημείο που βρίσκονταν ο 27χρονος με έτερο άτομο, του απηύθυναν υβριστικές εκφράσεις με βάση το σεξουαλικό του προσανατολισμό.
Στη συνέχεια και ενώ είχαν απομακρυνθεί με το όχημα, επανήλθαν, εξήλθαν του οχήματος και αφού προσέγγισαν τον 27χρονο, τον απείλησαν και τον έριξαν στο έδαφος με χρήση σωματικής βίας, τραυματίζοντας τον στον ώμο.
Το Τμήμα Ρατσιστικής Βίας που διερεύνησε την υπόθεση, μετά από συνδυαστική αξιολόγηση πληροφοριών και αποδεικτικών μέσω, ταυτοποίησε και εντόπισε τον 65χρονο, ενώ συνεχίζεται η έρευνα για τον εντοπισμό και του έτερου εμπλεκομένου.
Ο 65χρονος οδηγήθηκε στον Εισαγγελέα Πρωτοδικών Αθηνών.