Σάββατο 12 Φεβρουαρίου 2022

Σπείρα με 30 αλλοδαπούς χάκερ εξαπάτησε 18 πολίτες με πλαστά email

 



Διακριβώθηκε, μετά από ενδελεχή έρευνα της Υποδιεύθυνσης Ασφάλειας Λάρισας, η εγκληματική δράση ομάδας, η οποία δραστηριοποιείται στη συστηματική διάπραξη απατών μέσω διαδικτύου.

Εξιχνιάστηκαν -18- περιπτώσεις απάτης σε βάρος ημεδαπών.

Σχηματίσθηκε δικογραφία σε βάρος -30- αλλοδαπών, ανδρών και γυναικών και άγνωστων, μέχρι στιγμής, συνεργών τους, για εγκληματική ομάδα, απάτες με υπολογιστή και νομιμοποίηση εσόδων από εγκληματική δραστηριότητα.

Ειδικότερα, όπως προέκυψε, οι δράστες, τουλάχιστον από την 1η Αυγούστου 2021 έως την 1η Φεβρουαρίου 2022, ενεργώντας με συγκεκριμένη μεθοδολογία, κατάφερναν να εξαπατούν ανυποψίαστους πολίτες, αποκομίζοντας χρηματικά ποσά.

Ως προς τον τρόπο δράσης τους, προέβαιναν στην αποστολή μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ( e - mail ) ή sms , από διαφορετικές κάθε φορά διευθύνσεις ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, που προσομοίαζαν σε μεγάλο βαθμό με τα μηνύματα ασφαλείας των ελληνικών τραπεζικών ιδρυμάτων, με αντίστοιχο σύνδεσμο ( link ) προς επιλογή.

Οι παθόντες, μη αντιλαμβανόμενοι την πλαστότητα της ιστοσελίδας στην οποία οδηγούνταν επιλέγοντας το συνημμένο σύνδεσμο, ακολουθούσαν τις οδηγίες που αναγράφονταν και εισήγαγαν τους κωδικούς εισόδου τους στην ηλεκτρονική τραπεζική και επιπλέον, τους κωδικούς ασφαλείας ( OTP - EXTRAPIN ) που λάμβαναν από την εκάστοτε τράπεζα για την έγκριση των συναλλαγών.

Ακολούθως, οι δράστες, έχοντας αποκτήσει πλήρη πρόσβαση στους λογαριασμούς των θυμάτων, προέβαιναν σε μεταφορές χρημάτων, σε ορισμένες εκ των περιπτώσεων, αρχικά σε ελληνικούς λογαριασμούς άλλων θυµάτων τους και στη συνέχεια, ή απευθείας, στις περισσότερες των περιπτώσεων, σε συναλλαγές – αγορές σε πληθώρα λογαριασµών σε ψηφιακή τράπεζα του εξωτερικού, με σκοπό να δυσχεράνουν την παρακολούθηση της πορείας των χρημάτων από τις Αρχές.

Από τη μέχρι στιγμής έρευνα προέκυψε ότι οι δράστες, κατά το εν λόγω χρονικό διάστημα, διέπραξαν συνολικά -18- περιπτώσεις απάτης σε βάρος ημεδαπών, κατά πλειονότητα κατοίκων Λάρισας, αποκομίζοντας από την εγκληματική τους δράση παράνομο περιουσιακό όφελος που υπολογίζεται στις -25.000- ευρώ.

Η σχηματισθείσα δικογραφία θα υποβληθεί στον κ. Εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Λάρισας, ενώ ερευνάται η τυχόν συμμετοχή των δραστών και σε άλλες παρόμοιες αξιόποινες πράξεις.



Νεαροί Ρομά χοροπηδούν σε καπό περιπολικού στη Λαμία

 


Απίστευτο περιστατικό στο κέντρο της πόλης με νεαρούς ρομά να ανεβαίνουν και να "ποζάρουν" για το Tik Tok σε καπό περιπολικού της Τροχαίας Λαμίας.

Το tik tok είναι η πιο δημοφιλής πλατφόρμα ανάμεσα στα social media αυτή τη στιγμή, ειδικά στις πιο μικρές ηλικίες.

Φανατικοί χρήστες του tik tok είναι και οι ρομά, που δε χάνουν ευκαιρία να ανεβάζουν βίντεο με ότι κάνουν.

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του LamiaReport το βίντεο που ακολουθεί νεαροί ρομά βρήκαν ένα περιπολικό παρκαρισμένο στο κέντρο της πόλης και όπως θα δείτε ανέβηκαν στο καπό για να ποζάρουν προκλητικά και στη συνέχεια ανάρτησαν το βίντεο στο Tik Tok.



Από το ρεπορτάζ του LamiaReport προκύπτει ότι αυτό εγινε νωρίς το απόγευμα της Πέμπτης (10/2), στην οδό Σκληβανιώτη απέναντι από το κτίριο του ΟΤΕ, όπου ο αστυνομικός της Τροχαίας άφησε για λίγα λεπτά το περιπολικό, σε σημείο που να μην εμποδίζει την κυκλοφορία, ώστε να καταγράψει τροχαιο υλικών που είχε στην Πλατεία Ελευθερίας. 

Σύμφωνα με το LamiaReport οι συγκεκριμένοι νεαροί ρομά είναι γνωστοί στις Αρχές. Οι αστυνομικοί της Υποδιεύθυνσης Ασφαλείας Λαμίας από τα πέντε άτομα που αναζητούν έχουν ταυτοποιήσει τα τέσσερα, εκτός από αυτόν που τραβούσε το βίντεο. 

Μέχρι τώρα εντοπίστηκαν οι δυο, ηλικίας 17 και 21 ετών, από αστυνομικούς της ομάδας ΔΙ.ΑΣ., οι οποίοι και προσήχθησαν στο Αστυνομικό Μέγαρο, ενώ οι υπόλοιποι αναζητούνται.


Πηγή: lamiareport



Κτήνη σκότωσαν και έθαψαν στην ταράτσα το 7χρονο αγοράκι τους

 


Εξιχνιάστηκε από το Τμήμα Εγκλημάτων κατά Ζωής και Προσωπικής Ελευθερίας της Διεύθυνσης Ασφάλειας Αττικής, ανθρωποκτονία 7χρονου ημεδαπού, που διαπράχθηκε αρχές του 2017 στην Αθήνα και συγκεκριμένα στην Κυψέλη.

Κατηγορούμενοι ως δράστες είναι η 29χρονη μητέρα του και ο 33χρονος σύντροφός της.

Όπως προέκυψε από την προανακριτική έρευνα της ανωτέρω Υπηρεσίας, ο 33χρονος που συζούσε με την 29χρονη σε δώμα οικίας στην Αθήνα, κακοποίησε τον 7χρονο με αποτέλεσμα να επέλθει ο θάνατός του.

Καθ΄ όλη τη διάρκεια του ανωτέρω περιστατικού ήταν παρούσα και η 29χρονη, η οποία δεν προέβη σε καμία ενέργεια προκειμένου να αποτρέψει την ανθρωποκτονία και σύμφωνα με πληροφορίες έπαιζε αδιάφορη videogame.



Στη συνέχεια ο 33χρονος έφτιαξε στη σκεπή του δώματος, αυτοσχέδια κατασκευή όπου τοποθέτησε τη σωρό του 7χρονου.

Μετακομίζοντας από το σπίτι που διαπράχθηκε η ανθρωποκτονία ο 33χρονος τοποθέτησε την σορό σε εργαλειοθήκη που πήρε μαζί του.



Ακολούθως ενοικίασε διαμέρισμα στην Αθήνα και τοποθέτησε την εργαλειοθήκη σε αποθηκευτικό χώρο ξύλινου καναπέ, στο μπαλκόνι του σπιτιού.

Σήμερα το πρωί διενεργήθηκε, παρουσία Δικαστικού Λειτουργού έρευνα στο ανωτέρω διαμέρισμα και ανευρέθη στον αποθηκευτικό χώρο καναπέ, στη βεράντα του διαμερίσματος, εργαλειοθήκη που περιείχε δύο σακούλες με ανθρώπινα οστά.

Στην κατοχή του 33χρονου βρέθηκε και κατασχέθηκε μικροποσότητα κρυσταλλικής μεθαμφεταμίνης και συνελήφθη.

Η δικογραφία που σχηματίσθηκε διαβιβάσθηκε στην Εισαγγελία και εξεδόθη ένταλμα δυνάμει του οποίου συνελήφθη η 29χρονη.



Αύξηση εισακτέων σε αστυνομικές και στρατιωτικές σχολές

 



Υπερδιπλάσιος είναι φέτος ο αριθμός εισακτέων στις αστυνομικές σχολές, επιστρέφοντας στα επίπεδα του 2020. Με 800 εισακτέους έναντι των 350 πέρσι αυξάνονται οι πιθανότητες των υποψηφίων για είσοδο στις παραπάνω δημοφιλείς επιλογές.

Αντίστοιχα, σύμφωνα με πληροφορίες του «Ε.Τ.», φέτος αναμένεται αύξηση εισακτέων και στις στρατιωτικές σχολές, χωρίς όμως ακόμα να έχει γίνει γνωστός ο αριθμός, ενώ προστίθενται και τέσσερις επιπλέον σχολές στο μηχανογραφικό για τους υποψηφίους των Πανελληνίων. Υπενθυμίζεται ότι ήδη από πέρσι, οι θέσεις αυξήθηκαν κατά 500, με 1.335 εισακτέους στο σύνολο.

Διαχρονικά ο αριθμός εισακτέων επηρεάζει την πορεία των βάσεων, όμως φέτος υπάρχουν σημαντικές παράμετροι που ανατρέπουν οποιαδήποτε εκτίμηση. Για πρώτη φορά θα διεξαχθούν τα αγωνίσματα νωρίτερα από τις Πανελλαδικές, ειδικότερα αναμένεται να ανακοινωθούν ημερομηνίες μεταξύ της τρίτης εβδομάδας Μαρτίου έως την εβδομάδα πριν από τις διακοπές του Πάσχα, ενώ και ο αστάθμητος παράγοντας της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής μπορεί να αφήσει κενές θέσεις στις στρατιωτικές και αστυνομικές σχολές.

Πρώτα τα αθλήματα

Μία σημαντική αλλαγή φέτος που εκτιμάται ότι θα επηρεάσει τον αριθμό των συμμετοχών είναι η μετάθεση της διενέργειας των Προκαταρκτικών Εξετάσεων. Μέχρι πέρσι οι υποψήφιοι εξετάζονταν στα αθλήματα, μετά τη διενέργεια των Πανελλαδικών. Ενα ποσοστό αυτών δεν εμφανιζόταν στα εξεταστικά κέντρα. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των εκπαιδευτικών αναλυτών, αυτό συνέβαινε για ψυχολογικούς λόγους, εφόσον ο υποψήφιος δεν ήταν ικανοποιημένος από τις επιδόσεις του στις γραπτές εξετάσεις.

Φέτος, αυτός ο ανασταλτικός ψυχολογικός παράγοντας απουσιάζει, καθώς οι υποψήφιοι εξετάζονται στα αθλήματα νωρίτερα από τις γραπτές τους εξετάσεις και εκτιμάται ότι η «διαρροή» των προηγούμενων ετών φέτος δεν θα υπάρχει, αυξάνοντας τον αριθμό των συμμετοχών.

Πώς θα κινηθούν οι βάσεις

Οι δύο προηγούμενες χρονιές, οι οποίες σημαδεύτηκαν από την επέλαση της πανδημίας και των κλειστών σχολείων, δημιουργούν επίφοβα συμπεράσματα για την πορεία των βάσεων.

Πέρσι, που ο αριθμός εισακτέων στις αστυνομικές σχολές περικόπηκε άνω του 50%, η Σχολή Αξιωματικών Ελληνικής Αστυνομίας εκτοξεύτηκε στα 18.246 μόρια και η Αστυφυλάκων στα 16.385.

Αντίθετα, το 2020, με αριθμό εισακτέων στα ίδια επίπεδα με φέτος, η Σχολή Αξιωματικών Ελληνικής Αστυνομίας είχε βάση εισαγωγής 17.625 και η Αστυφυλάκων στα 13.625. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο αριθμός εισακτέων τα προηγούμενα χρόνια, επηρεάζει και τις κατηγορίες των τρίτεκνων και των πολύτεκνων. Ενδεικτικά στη Σχολή Αστυφυλάκων, η κατηγορία των πολυτέκνων εισαγόταν το 2020 με μόλις 10.650 μόρια, ενώ το 2021, μετά το «ψαλίδι» στον αριθμό εισακτέων, η βάση εισαγωγής για την ίδια κατηγορία εκτοξεύτηκε στα 15.203 μόρια.

Αντίστοιχα, και στην περίπτωση των στρατιωτικών σχολών, εφόσον αυξηθεί ο αριθμός εισακτέων, αυτό δεν οδηγεί απαραίτητα σε πτώση των βάσεων.

Οι δύο παράγοντες

Και τις δύο προηγούμενες χρονιές, δεν υπήρχε απόκλιση στη δυσκολία των θεμάτων, όμως φέτος υπάρχουν δύο παράγοντες που μπορεί να ανατρέψουν οποιαδήποτε συσχέτιση με τις βάσεις του 2020:

– Η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής είναι πιθανό να «κρατήσει αντίσταση» σε μια κατακόρυφη πτώση των βάσεων. Οι αστυνομικές σχολές έχουν επιλέξει τον χαμηλότερο συντελεστή (0,80), ενώ στις στρατιωτικές σχολές συνεχίζουν και φέτος με ανεβασμένο τον πήχυ από 1,00 έως 1,20. Παράλληλα, η ΕΒΕ μπορεί να οδηγήσει και σε κενές θέσεις, εφόσον οι υποψήφιοι που διεκδικούν αυτές τις σχολές δεν καταφέρουν με τις επιδόσεις τους να ξεπεράσουν το ακαδημαϊκό όριο που θέτει.

-Η αλλαγή ημερομηνίας των αθλημάτων, εφόσον δικαιωθούν οι προβλέψεις για αύξηση των συμμετεχόντων, μπορεί κι αυτή με τη σειρά της να συγκρατήσει τις βάσεις, καθώς ο ανταγωνισμός θα είναι υψηλότερος.

Τέσσερις νέες σχολές

Εν αναμονή του αριθμού εισακτέων στις στρατιωτικές σχολές, διευρύνονται οι επιλογές των υποψηφίων με τέσσερις νέες ειδικότητες, που αφορούν τους υποψηφίους του 2ου (Θετικών και Τεχνολογικών Επιστημών) και του 4ου (Οικονομίας και Πληροφορικής) πεδίου.

Ειδικότερα, στη Σχολή Ικάρων προστίθενται οι κατηγορίες:


-Ικάρων Μετεωρολόγων


-Ικάρων Ερευνας Πληροφορικής


-Ικάρων Διοικητικών


-Ικάρων Εφοδιαστών


Και τα τέσσερα τμήματα έχουν ορίσει ως συντελεστή για την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής την ανώτατη δυνατή επιλογή, δηλαδή το 1,20.


ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΚΑΙ ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΕΣ

Μέχρι το τέλος Φεβρουαρίου θα πρέπει να έχουν υποβάλει τα απαραίτητα δικαιολογητικά οι υποψήφιοι που ενδιαφέρονται για την εισαγωγή τους στις στρατιωτικές σχολές και την Αστυνομία.

Ειδικότερα:

-Μέχρι την Παρασκευή 18 Φεβρουαρίου, οι υποψήφιοι θα πρέπει να έχουν υποβάλει ηλεκτρονικά την αίτηση-δήλωση, καθώς και τα δικαιολογητικά στην ηλεκτρονική διεύθυνση https://www.asei-assy.mil.gr. Στη συνέχεια, θα πρέπει να ενημερωθούν από τα διαθέσιμα εξεταστικά κέντρα για τις ημερομηνίες διεξαγωγής των Προκαταρκτικών Εξετάσεων.

-Μέχρι τις 27 Φεβρουαρίου έχουν προθεσμία όσοι ενδιαφέρονται για την εισαγωγή τους στις αστυνομικές σχολές να υποβάλουν στο αστυνομικό τμήμα του τόπου κατοικίας τους την αίτηση συμμετοχής τους, καθώς και τα απαιτούμενα δικαιολογητικά. Για το χρονικό διάστημα της διεξαγωγής των Προκαταρκτικών Εξετάσεων, οι υποψήφιοι θα ενημερωθούν από την ιστοσελίδα της Ελληνικής Αστυνομίας: www.astynomia.gr.


Ελπίδα Οικονομίδη

ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ



Συνέντευξη του Πρωθυπουργού στον τηλεοπτικό σταθμό ΣΚΑΪ


 


Συνέντευξη του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στον τηλεοπτικό σταθμό ΣΚΑΪ και τον δημοσιογράφο Γιώργο Αυτιά.





Εξιχνιάσθηκαν 5 απόπειρες απάτης σε περιοχές της Δράμας και της Καβάλας



Εξιχνιάσθηκαν ύστερα από τις έρευνες των αστυνομικών της Ομάδας Δημόσιας Ασφάλειας του Τμήματος Ασφάλειας Δράμας, πέντε (5) απόπειρες απάτης σε βάρος ηλικιωμένων, που διαπράχθηκαν την 4 και 5-2-2022 σε περιοχές της Δράμας και της Καβάλας.

Συνελήφθη ένας αλλοδαπός για τα αδικήματα της εγκληματικής οργάνωσης (συμμορία) και της απάτης. Η σχετική δικογραφία περιλαμβάνει τρεις (3) ακόμη άγνωστους μέχρι στιγμής συνεργούς του.

Συγκεκριμένα, την 5-2-2022 άγνωστος δράστης επικοινώνησε τηλεφωνικά με ημεδαπή σε περιοχή της Δράμας, προφασιζόμενος ότι η αδερφή της ενεπλάκη σε τροχαίο ατύχημα με θανατηφόρο τραυματισμό και της ζήτησε να καταβάλει χρηματικό ποσό για την αποζημίωση συγγενών του υποτιθέμενου θύματος.

Κατά την τηλεφωνική τους επικοινωνία, προκειμένου να επιτευχθεί η εξαπάτηση, δύο άγνωστες δράστιδες προσποιήθηκαν την αστυνομικό και την αδερφή της ηλικιωμένης, οι οποίες την προέτρεπαν να καταβάλλει τα χρήματα, ενώ ο αλλοδαπός μετέβη στην οικία της για την παραλαβή των χρημάτων. Οι απατηλές προθέσεις των δραστών έγιναν αντιληπτές και η πράξη τους δεν ολοκληρώθηκε, ενώ ο αλλοδαπός δράστης εντοπίσθηκε και συνελήφθη.

Όπως διαπιστώθηκε οι δράστες με την ίδια μεθοδολογία επιχείρησαν την 4-2-2022 να εξαπατήσουν ακόμη τέσσερις (4) ηλικιωμένους σε περιοχές της Καβάλας, χωρίς να τα καταφέρουν.

Από την κατοχή του δράστη κατασχέθηκαν μεταξύ άλλων ένα κινητό τηλέφωνο και χρηματικό ποσό.

Ο συλληφθείς θα οδηγηθεί στην κα Εισαγγελέα Πρωτοδικών Δράμας, ενώ τις έρευνες ενεργεί το Τμήμα Ασφάλειας Δράμας προκειμένου να διερευνηθεί όλο το εύρος της εγκληματικής δραστηριότητας της σπείρας.

Δίνονται στη δημοσιότητα, κατόπιν σχετικής Διάταξης της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Δράμας, η οποία επικυρώθηκε από την Εισαγγελία Εφετών Θράκης, τα στοιχεία ταυτότητας και οι φωτογραφίες αλλοδαπού , ο οποίος κατηγορείται για απόπειρα απάτης από κοινού, κατ΄εξακολούθηση, με συνολική ζημία άνω των 120.000 ευρώ και για συγκρότηση και ένταξη σε εγκληματική οργάνωση.

Πρόκειται για τον υπήκοο Βουλγαρίας (επ) TSVETAN (ον) NAKOV του STOYANOV και της DIMITRINKA , γεννηθέντα την 20-12-1977, στη Βουλγαρία.




Η συγκεκριμένη δημοσιοποίηση, η οποία έχει ισχύ έως την 25 Φεβρουαρίου του 2022, σύμφωνα με την Εισαγγελική Διάταξη αποσκοπεί στην αποκάλυψη νέων μαρτύρων, οι καταθέσεις των οποίων θα οδηγήσουν στην ευχερέστερη πραγμάτωση της αξίωσης της Πολιτείας για τον κολασμό των παραπάνω εγκλημάτων.

Στο πλαίσιο αυτό, παρακαλούνται οι πολίτες να επικοινωνούν στα τηλέφωνα 25210-31111 και 25210-60070 του Τμήματος Ασφάλειας Δράμας για την παροχή οποιασδήποτε σχετικής πληροφορίας. Σημειώνεται ότι διασφαλίζεται η ανωνυμία και το απόρρητο της επικοινωνίας.

Με αφορμή το παραπάνω περιστατικό, κρίνεται σκόπιμο να δημοσιοποιηθούν οι παρακάτω χρήσιμες συμβουλές για την αποφυγή εξαπάτησης των πολιτών:


Να μην πείθεστε εύκολα από άτομα, τα οποία σας “πλησιάζουν” ως γνωστοί συγγενικών - φιλικών προσώπων.

Να είστε ιδιαίτερα επιφυλακτικοί σε άγνωστα άτομα που επιχειρούν με διάφορα προσχήματα και τεχνάσματα να εισέλθουν στην οικία σας.

Στην περίπτωση αυτή, να προσέχετε τα προσωπικά σας αντικείμενα, προκειμένου να αποφευχθεί το ενδεχόμενο αφαίρεσής τους με τη μέθοδο της απασχόλησης.

Να είστε ιδιαίτερα επιφυλακτικοί όταν άγνωστοι προσπαθήσουν να σας πείσουν για την καταβολή χρηματικού ποσού, με το πρόσχημα επείγουσας ανάγκης συγγενικού - φιλικού προσώπου (π.χ. νοσηλεία σε νοσοκομείο).Το ίδιο μπορεί να προσπαθήσουν και τηλεφωνικά. Για τους ίδιους λόγους να μην ενδίδετε σε προτροπές για συνάντηση (ραντεβού κ.λπ.).

Σε περιπτώσεις που άγνωστοι επικαλούνται έκτακτη ανάγκη γνωστού -συγγενικού σας προσώπου, να επιδιώκετε πάντα οι ίδιοι να επικοινωνείτε τηλεφωνικά με το γνωστό-συγγενικό σας πρόσωπο, προς επιβεβαίωση των όσων επικαλούνται. Η επικοινωνία να γίνεται με δικό σας τηλέφωνο και κατόπιν δικής σας πρωτοβουλίας και να μην δέχεστε να μιλάτε με άτομο, το οποίο κάλεσαν οι άγνωστοι.

Σε κάθε περίπτωση, να δηλώνετε ότι δεν πρόκειται να παραδώσετε χρήματα, εάν δεν εμφανιστούν οι γνωστοί-συγγενείς σας.

Να μην δέχεστε σε καμία περίπτωση άγνωστα άτομα να σας οδηγήσουν σε Πιστωτικό Κατάστημα ή ΑΤΜ για ανάληψη χρηματικού ποσού.

Να μην πείθεσθε εύκολα σε ευκαιριακές αγορές προϊόντων που σας προτείνουν άγνωστα άτομα, ιδιαίτερα δε δίχως να δείτε πρώτα τα προϊόντα αυτά.

Να μην πείθεστε από άγνωστους, οι οποίοι εμφανίζονται ως υπάλληλοι Δημόσιας Υπηρεσίας ή άλλου φορέα για την επιδιόρθωση κάποιου τεχνικού προβλήματος, εάν δεν τους έχετε εσείς προηγουμένως καλέσει.

Να μην πείθεστε όταν άγνωστοι σας ζητούν να καταβάλλετε χρήματα για οφειλές γνωστών ή συγγενικών προσώπων σε δημόσιες υπηρεσίες ή σε καταστήματα-εταιρείες για αγορά αγαθών-προσφορά υπηρεσιών.

Επισημαίνεται ότι από νοσοκομεία ή από δημόσιες υπηρεσίες δεν χρησιμοποιείται η πρακτική υπάλληλοί τους να μεταβαίνουν σε οικίες ή σε δημόσιους χώρους και να ζητούν από πολίτες την καταβολή χρημάτων για υπηρεσίες που παρέχουν.

Να έχετε πάντα διαθέσιμους τους τηλεφωνικούς αριθμούς, με τους οποίους πρέπει να επικοινωνήσετε σε περίπτωση ανάγκης (Αστυνομία, Πυροσβεστική, Νοσοκομεία, στενοί συγγενείς κ.α.).

Προσπαθήστε να συγκρατήσετε τα χαρακτηριστικά των δραστών, καθώς και τα οχήματα με τα οποία κινούνται (αριθμό κυκλοφορίας, μάρκα οχήματος, χρώμα κ.λπ.), για να βοηθήσετε το έργο των διωκτικών αρχών.

Να ενημερώνετε πάντα τις αστυνομικές Αρχές, ακόμη και σε περίπτωση απόπειρας απάτης σε βάρος σας.



Εξαρθρώθηκε συμμορία αλλοδαπών, μέλη της διέπρατταν κλοπές σε βάρος επιβατών Μέσων Μαζικής Μεταφοράς

 



Εξαρθρώθηκε, από την Υποδιεύθυνση Ασφάλειας Αθηνών, εγκληματική οργάνωση, τα μέλη της οποίας διέπρατταν κλοπές σε βάρος επιβατών Μέσων Μαζικής Μεταφοράς.

Συνελήφθησαν 10-2-2022, κατόπιν συντονισμένης επιχείρησης της ανωτέρω Υπηρεσίας , με την συνδρομή αστυνομικών των Υποδιευθύνσεων Δίωξης Ναρκωτικών και Δίωξης Εγκλημάτων κατά Ζωής και Ιδιοκτησίας καθώς και της Ο.Π.Κ.Ε., τριάντα (30) αλλοδαποί, μέλη της οργάνωσης. Συγκατηγορούμενοι των ανωτέρω, για τα ίδια αδικήματα, τυγχάνουν εννέα (9) επιπλέον αλλοδαποί.

Σε βάρος τους σχηματίσθηκε δικογραφία για εγκληματική οργάνωση, διακεκριμένες περιπτώσεις κλοπής τετελεσμένες και σε απόπειρα κατά συναυτουργία και κατ’ εξακολούθηση καθώς και για παράβαση του Νόμου περί πρόληψης και καταστολής της νομιμοποίησης εσόδων από εγκληματικές δραστηριότητες.

Όπως εξακριβώθηκε από την προανακριτική έρευνα, οι κατηγορούμενοι από τις αρχές Οκτωβρίου του έτους 2021, είχαν συγκροτήσει ιεραρχικά δομημένη εγκληματική οργάνωση, με διαρκή δράση, διακριτούς ρόλους, επιμερισμένοι σε υποομάδες και με σκοπό την διάπραξη κλοπών επί καθημερινής βάσεως σε βάρος επιβατών εντός Μέσων Μαζικής Μεταφοράς (αστικά λεωφορεία, τρόλεϊ, μετρό, ΗΣΑΠ, Σταθμό Υπεραστικών Λεωφορείων Κηφισού, Σιδηροδρομικό Σταθμό Λαρίσης κ.τ.λ.), καθώς σε στάσεις αυτών.

Τα αρχηγικά μέλη της οργάνωσης αποφάσιζαν για τη σύνθεση των μελών της «ομάδας κρούσης» που θα αναλάμβανε δράση ανά ημέρα, και επέλεγαν τα υποψήφια θύματα τους ανάλογα με τον βαθμό ευκολίας της κλοπής.

Έκαστη «υποομάδα κρούσης» δραστηριοποιούταν σε διαφορετικά δρομολόγια των Μ.Μ.Μ. στα οποία υπήρχε ο μεγαλύτερος συνωστισμός επιβατών κατά τις ώρες αιχμής, δημιουργώντας παράλληλα τεχνητό συνωστισμό, με σκοπό να αφαιρούν πορτοφόλια και αντικείμενα από τα υποψήφια θύματα τους.

Επιπλέον, πραγματοποιούσαν συνεχόμενες εναλλαγές των δρομολογίων μεταξύ των υποομάδων, προκειμένου να μην γίνει αντιληπτή από τις αστυνομικές αρχές η δράση τους καθώς και η φυσική τους παρουσία.

Τα μέλη της οργάνωσης χρησιμοποιούσαν συγκεκριμένους ενδυματολογικούς κανόνες ώστε να προσαρμόζονται στις συνθήκες και το περιβάλλον και κρατούσαν στα χέρια τους μπουφάν και άλλα αντικείμενα (εφημερίδες, χαρτιά κ.τ.λ.), προκειμένου να μην γίνονται αντιληπτές οι κινήσεις των χεριών τους, κατά την πραγματοποίηση των κλοπών.

Επίσης προέβαιναν σε κατόπτευση του χώρου, επέλεγαν να παραμένουν αθέατοι σε «τυφλά» σημεία, που δεν καλύπτονται από κάμερες ασφαλείας, λάμβαναν μέτρα αντιπαρακολούθησης και κατά τις τηλεφωνικές τους επικοινωνίες χρησιμοποιούσαν συγκεκριμένες κωδικές εκφράσεις.

Μετά τις κλοπές, μοίραζαν μεταξύ τους τα χρηματικά ποσά, διαθέτοντας παράλληλα τα κλοπιμαία σε κλεπταποδόχους.

Από την μέχρι στιγμής έρευνα, εξιχνιάσθηκαν ογδόντα μία (81) κλοπές, σε βάρος επιβατών εντός των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς καθώς σε στάσεις αυτών, με το οικονομικό όφελος να υπερβαίνει τις -50.000- ευρώ.

Από τις έρευνες που πραγματοποιήθηκαν σε (20) οικίες των μελών της οργάνωσης, καθώς και σε (2) καταστήματα των κλεπταποδόχων, βρέθηκαν συνολικά και κατασχέθηκαν :




-10- φορητοί ηλεκτρονικοί υπολογιστές

-83- κινητά τηλέφωνα

-14- ηλεκτρονικές συσκευές (ταμπλέτες)

-11- ρολόγια χειρός

-5- πορτοφόλια

-3- τσάντες

πλήθος από γυναικεία βραχιόλια

-3.070- ευρώ

-5- Ι.Χ.Ε. αυτοκίνητα

-2- μοτοσυκλέτες

πλήθος εξαρτημάτων κινητών τηλεφώνων, τάμπλετ και φορητών υπολογιστών

-308- πακέτα τηλεφωνικών συνδέσεων

-4- κάμερες κλειστού κυκλώματος καταγραφής

μικροποσότητα ακατέργαστης κάνναβης

πλήθος εγγράφων, ιδιόχειρων σημειώσεων, καρτών για τα Μ.Μ.Μ. και αποδείξεων συναλλαγών χρηματικών ποσών

Επιπρόσθετα, η συντριπτική πλειοψηφία των μελών της οργάνωσης έχει συλληφθεί και κατά το παρελθόν για τα ίδια και έτερα αδικήματα.

Οι συλληφθέντες, με τη δικογραφία που σχηματίσθηκε σε βάρος τους, οδηγήθηκαν στον κ. Εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Αθηνών.




Χατζηδάκης κατά ΣΥΡΙΖΑ: Εσείς είστε με τα δόγματα και τις συντεχνίες, εμείς με τους 6,5 εκατ. ασφαλισμένους του ΕΦΚΑ

 


Τη σημασία του νομοσχεδίου για τον εκσυγχρονισμό του ΕΦΚΑ, που έχει ως στόχο να αλλάξει τον τρόπο λειτουργίας του Οργανισμού, τόνισε κατά την ομιλία του στην αρμόδια κοινοβουλευτική επιτροπή, ο υπουργός Εργασίας, Κωστής Χατζηδάκης.

Ο κ. Χατζηδάκης εξαπέλυσε σφοδρή επίθεση στον ΣΥΡΙΖΑ και την αντιπολίτευση γενικότερα λέγοντας πως «βρίσκεται στον κόσμο της»

«Καταγγέλλει την κατάσταση στον ΕΦΚΑ και την πολιτική της κυβέρνησης αλλά στη πραγματικότητα ζητάει να παραμείνουμε στη κατάσταση αυτή! Είναι ξεκάθαρο από το πνεύμα και γράμμα του νομοσχεδίου και τις τοποθετήσεις της αντιπολίτευσης πως από τη μία γίνεται προσπάθεια για αλλαγές στον ΕΦΚΑ και από την άλλη υπάρχει μια αραχνιασμένη αντίληψη», δήλωσε χαρακτηριστικά.

«Τι κάνει κανείς; Προσευχές; Βρίσκει μαντζούνια; Τι προτείνετε να κάνει η κυβέρνηση; Είχαμε παραλάβει 1.059.000 ασφαλιστικές εκκρεμότητες! Είχαμε παραλάβει τεράστιο βουνό εκκρεμών συντάξεων και αυτό επιχειρήσαμε να αντιμετωπίσουμε! Κάναμε μεγάλη προσπάθεια και το 2021 φτάσαμε στις 225.000 συντάξεις. Είναι ρεκόρ όλων των εποχών», σημείωσε με νόημα και πρόσθεσε: «θέλουμε να δημιουργήσουμε έναν καινούργιο ΕΦΚΑ πιο γρήγορο, αποτελεσματικό και φιλικό στα 6,5 εκατ. ασφαλισμένων γιατί αυτοί οι ανυπεράσπιστοι πολίτες είναι η έγνοια μας! δεν είναι δόγμα ή ιδεολογία μας το χάιδεμα του δημοσίου αλλά ο ανυπεράσπιστος Έλληνας πολίτης! Αυτή είναι η διαφορά μας! εσείς πάτε με συντεχνίες και τα δόγματα και εμείς με τους πολλούς».



Αποδοχή της Ελλάδας ως παρατηρητή στη Διάσκεψη για τον Αφοπλισμό το 2022

 


Με ιδιαίτερη ικανοποίηση χαιρετίζεται το γεγονός ότι η Ελλάδα, για πρώτη φορά στην ιστορία, έγινε αποδεκτή, μαζί με την Κύπρο, ως παρατηρητής στη Διάσκεψη για τον Αφοπλισμό για το έτος 2022. Η Διάσκεψη αυτή συνεδριάζει στην Γενεύη.

Σημειώνεται, ότι το αίτημα που είχε υποβάλει η Ελλάδα έγινε αποδεκτό από το σύνολο των 65 τακτικών μελών της Διάσκεψης, συμπεριλαμβανομένης της Τουρκίας.

Σημαντικό ρόλο στην επίτευξη της ομοφωνίας διαδραμάτισε ο πρόεδρος της Διάσκεψης και Μόνιμος Αντιπρόσωπος της Κίνας στους διεθνείς οργανισμούς με έδρα τη Γενεύη, Li Song.

 



Κατατέθηκε στη Βουλή το νομοσχέδιο για τον εκσυγχρονισμό του ΕΦΚΑ


 

Κατατέθηκε στη Βουλή το νομοσχέδιο για τον εκσυγχρονισμό του ΕΦΚΑ, που αποτελεί το επιστέγασμα των πρωτοβουλιών που έχουν ήδη αναληφθεί για την καλύτερη και αποδοτικότερη λειτουργία του πιο προβληματικού φορέα της Δημόσιας Διοίκησης, με τον οποίο συναλλάσσονται καθημερινά 2,5 εκατ. συνταξιούχοι και 4 εκατ. εργαζόμενοι.

Οι μέχρι τώρα πρωτοβουλίες εστιάστηκαν στην επιτάχυνση του ρυθμού έκδοσης των εκκρεμών συντάξεων (και είχαν ως αποτέλεσμα την έκδοση 225.000 κύριων συντάξεων πέρυσι, που αποτελεί αριθμό-ρεκόρ) και στην καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών, με επιστέγασμα τον Ενιαίο Αριθμό Εξυπηρέτησης του Πολίτη 1555 που έχει δεχθεί πάνω από 1 εκατ. κλήσεις -εκ των οποίων το 80% περίπου αφορούσε στον ΕΦΚΑ- που έχουν απαντηθεί σε πρώτο επίπεδο σε ποσοστό πάνω από 85%.

Το νομοσχέδιο που θα ξεκινήσει να συζητείται στη Βουλή τις επόμενες ημέρες αποτελεί μια ακόμα πιο ουσιαστική παρέμβαση σε μονιμότερη βάση, με την οποία:

Επιδιώκεται η προσέλκυση υψηλού επιπέδου στελεχών τόσο από τον δημόσιο όσο και από τον ιδιωτικό τομέα

Θεσπίζεται σύστημα κινήτρων, αλλά και ελέγχων για τους υπαλλήλους

Επιταχύνονται οι προμήθειες

Εισάγονται ρυθμίσεις για αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας του Φορέα



Ενεργοποίηση της ηλεκτρονικής εξ αποστάσεως ψηφοφορίας στις συνδικαλιστικές οργανώσεις με το σύστημα «ΖΕΥΣ»

 


Στο πλαίσιο της υποχρέωσης των συνδικαλιστικών οργανώσεων να παρέχουν στα μέλη τους τη δυνατότητα για εξ αποστάσεως συμμετοχή στις εκλογές για την ανάδειξη νέων διοικήσεων, τα Υπουργεία Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης ανακοίνωσαν χθες τη δωρεάν διάθεση προς τις συνδικαλιστικές οργανώσεις του συστήματος «ΖΕΥΣ». Υπενθυμίζεται ότι:

Ο ν. 4808/2021 προβλέπει ότι η ψηφοφορία γίνεται είτε διά φυσικής παρουσίας είτε ηλεκτρονικά εξ αποστάσεως, με διασφάλιση και στις δύο περιπτώσεις της ταυτοπροσωπίας των ψηφοφόρων.

Οι συνδικαλιστικές οργανώσεις παρέχουν υποχρεωτικά στα μέλη τους τη δυνατότητα ηλεκτρονικής εξ αποστάσεως ψηφοφορίας με διασφάλιση της μυστικότητας των ψήφων.

Σε περίπτωση που η συνδικαλιστική οργάνωση δεν διασφαλίζει ότι η συμμετοχή στις εκλογές θα μπορεί να γίνει και ηλεκτρονικά εξ αποστάσεως και δεν αξιοποιείται προς τον σκοπό αυτό κατάλληλο λογισμικό πρόγραμμα το οποίο διασφαλίζει το αδιάβλητο και τη μυστικότητα της ψηφοφορίας, τότε οι εκλογές θα θεωρούνται άκυρες.

Να σημειωθεί ότι οι συνδικαλιστικές οργανώσεις είναι υποχρεωμένες επίσης, να παρέχουν στα μέλη τους τη δυνατότητα για εξ αποστάσεως συμμετοχή και ψηφοφορία και στις γενικές συνελεύσεις στις οποίες αποφασίζεται η κήρυξη απεργίας. Σε αυτό το πλαίσιο, το σύστημα «ΖΕΥΣ» διατίθεται προς τις συνδικαλιστικές οργανώσεις και για τη συγκεκριμένη διαδικασία. Σύμφωνα με το νόμο του 2021, η κήρυξη απεργίας από γενική συνέλευση χωρίς τη δυνατότητα ψηφοφορίας εξ αποστάσεως θα θεωρείται άκυρη.




Κομισιόν: Ισχυρή ανάπτυξη 8,5% το 2021 και 4,9% το 2022

 



Ισχυρή ανάπτυξη 8,5% για το 2021, 4,9% για το 2022 και 3,5% για το 2023, προβλέπει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την Ελλάδα σύμφωνα με τις χειμερινές οικονομικές της προβλέψεις που έδωσε στη δημοσιότητα, αναθεωρώντας προς τα πάνω τις προβλέψεις της για το 2021, σε σύγκριση με αυτές του Νοεμβρίου (7,1%) και ελαφρώς προς τα κάτω για το 2022 (5,2%). Σύμφωνα με την έκθεση της Επιτροπής:

Το πραγματικό ΑΕΠ στην Ελλάδα αυξήθηκε κατά 2,7% το τρίτο τρίμηνο του 2021, αντανακλώντας τις ισχυρές εξαγωγικές επιδόσεις και τη σημαντική συμβολή της ιδιωτικής κατανάλωσης. Η αξιοσημείωτη ανάκαμψη των τουριστικών εισροών το καλοκαίρι βοήθησε την οικονομία να ανακτήσει σημαντικό μέρος των προηγούμενων απωλειών λόγω της πανδημίας COVID-19, ενώ ο βιομηχανικός τομέας ανέκαμψε ισχυρά. Η πρόσφατη εμφάνιση της παραλλαγής Omicron και η σχετική αυστηροποίηση των μέτρων περιορισμού αναμένεται να επηρέασαν την ανάπτυξη το τελευταίο τρίμηνο του 2021, αλλά ο αντίκτυπός της προβλέπεται να εξασθενίσει σε μεγάλο βαθμό κατά το πρώτο τρίμηνο του 2022. Συνολικά, αναμένεται το πραγματικό ΑΕΠ να έχει αυξηθεί κατά 8,5% το 2021.

Η ανάπτυξη το 2022 προβλέπεται να τονωθεί από επενδύσεις, υποστηριζόμενες από το Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας. Καθώς οι καταναλωτικές δαπάνες επιστρέφουν στα προ πανδημίας επίπεδα, η ιδιωτική κατανάλωση αναμένεται επίσης να στηρίξει την ανάπτυξη. Επιπλέον, το εξωτερικό περιβάλλον προβλέπεται να παραμείνει υποστηρικτικό. Ειδικότερα, ο τουρισμός αναμένεται να συνεχίσει να ανακτά τις προηγούμενες απώλειές του, έως ότου επανέλθει πλήρως στα προ πανδημίας επίπεδα μέχρι το τέλος του ορίζοντα πρόβλεψης. Συνολικά, το πραγματικό ΑΕΠ προβλέπεται να αυξηθεί κατά 4,9% το 2022 και να μειωθεί στο 3,5% το 2023.

Όσον αφορά τον πληθωρισμό, καθοδηγούμενος κυρίως από τις τιμές της ενέργειας, αυξήθηκε το τελευταίο τρίμηνο του 2021. Οι τιμές της ηλεκτρικής ενέργειας και των καυσίμων αναμένεται να κορυφωθούν το πρώτο τρίμηνο του 2022 και να υποχωρήσουν αργότερα εντός του έτους. Το υψηλό ενεργειακό κόστος αναμένεται να επιβαρύνει στη συνέχεια τα υπόλοιπα στοιχεία του καλαθιού κατανάλωσης. Ο συνολικός πληθωρισμός στην Ελλάδα προβλέπεται σε 3,1% το 2022 και 1,1% το 2023.

Οι προβλέψεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής επιβεβαιώνουν την εξαιρετική πορεία της ελληνικής οικονομίας και τις ευοίωνες προοπτικές της. Η χώρα καλύπτει τις απώλειες της υγειονομικής κρίσης, οι επενδύσεις και οι εξαγωγές ενισχύονται, η ανεργία συρρικνώνεται, το διαθέσιμο εισόδημα του πολίτη τονώνεται. Συγκεκριμένα:

Η χώρα επιτυγχάνει μία ισχυρότερη ανάκαμψη «τύπου V» το 2021 – τη δεύτερη μεγαλύτερη στην ευρωζώνη –, καλύπτοντας σχεδόν το σύνολο των απωλειών του 2020.

Αυτή η ανάκαμψη ακολουθείται από υψηλή και διατηρήσιμη ανάπτυξη, τόσο για το 2022 όσο και για το 2023, η δεύτερη υψηλότερη – σωρευτικά – την τριετία.

Επιπρόσθετα, η Ελλάδα εμφάνισε τον χαμηλότερο μέσο ρυθμό πληθωρισμού στην ευρωζώνη το 2021. Πληθωρισμός που ενισχύεται, πράγματι, σημαντικά το 2022, αλλά ο οποίος παραμένει χαμηλότερα από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, μέχρι και το 2023.



Σχετικά με τις επισκέψεις του υπουργού Μετανάστευσης και Ασύλου σε Πακιστάν και Μπανγκλαντές


 

Η κυβέρνηση δεν υπέγραψε καμία συμφωνία με το Πακιστάν, αλλά αντιθέτως έθεσε τις βάσεις για την έναρξη τεχνικού διαλόγου προς διαπραγμάτευση πιθανής συμφωνίας που θα καλύπτει την επιστροφή όσων εισέρχονται παράνομα και τη θεσμοθέτηση νόμιμων οδών μετανάστευσης. Η διπλωματική επίσκεψη αποτελεί μέρος διαπραγμάτευσης και δεν δημιουργεί τετελεσμένα. Οποιαδήποτε πιθανή συμφωνία:

θα κατατεθεί προς κύρωση στη Βουλή των Ελλήνων, όπως προβλέπεται.

Θα ανταποκρίνεται σε αιτήματα του πρωτογενούς τομέα και θα θέτει αυστηρά όρια διαμενόντων ανά έτος. Αυτονόητα, αν δεν τηρηθεί η υποχρέωση επιστροφών όσων διαμένουν παρανόμως, η όποια συμφωνία θα διακοπεί.

Στο πλαίσιο του Μνημονίου Κατανόησης που υπέγραψε με το Μπανγκλαντές, η χώρα μας:

Μεταβατικά θα δώσει τη δυνατότητα σε 15.000 πολίτες Μπανγκλαντές που σήμερα διαμένουν στην Ελλάδα να ενταχθούν στο καθεστώς των αδειών εποχικής εργασίας. Στην περίπτωση αυτή, αφενός θα πρέπει να παραμένουν έως εννιά μήνες ανά έτος στη χώρα και αφετέρου να ακολουθήσουν τις διαδικασίες που προβλέπονται για αυτή την άδεια παραμονής.

Θα χορηγήσει, βάσει του άρθρου 13 ν. 4251/14, 4.000 άδειες ανά έτος μέσα σε χρονικό ορίζοντα πενταετίας, σε πολίτες Μπανγκλαντές που έχουν σύμβαση εποχικής εργασίας με εργοδότες στην Ελλάδα.

Μετά από πέντε χρόνια, ο δικαιούχος θα φεύγει από την Ελλάδα. Όπως θα φύγουν, όσοι ήδη βρίσκονται παράνομα στη χώρα σήμερα.

Η εν λόγω άδεια δεν οδηγεί σε καθεστώς μόνιμης παραμονής ούτε δίνει δικαίωμα μετέπειτα πρόσβασης σε ιθαγένεια. Επίσης, δεν επιτρέπει την οικογενειακή επανένωση, σύμφωνα και με τα όσα προβλέπει η ευρωπαϊκή νομοθεσία περί εποχικής εργασίας.



Ανθρωπισμός και ασφάλεια η θέση της Ελλάδας στο προσφυγικό

 


«Η θέση της χώρας μας είναι απλή, εδράζεται από τη μια στον ανθρωπισμό και από την άλλη στην ασφάλεια», τόνισε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης για το προσφυγικό - μεταναστευτικό ζήτημα στις κοινές δηλώσεις που έκανε με τον Κροάτη ομόλογό του, Αντρέι Πλένκοβιτς, μετά τη συνάντησή τους στο Ζάγκρεμπ. «Στη φύλαξη ευρωπαϊκών και των εθνικών συνόρων και στη διάσωση των κατατρεγμένων ανθρώπων» συνέχισε ο κ. Μητσοτάκης ο οποίος αναφέρθηκε στην άμεση ανταπόκριση του κ. Πλενκοβιτς πριν δυο χρόνια όταν ως προεδρεύων του ευρωπαϊκού συμβουλίου «βρέθηκε μαζί μας στον Έβρο και επαναβεβαίωσε τη στήριξη των ευρωπαϊκών θεσμών στην επιτυχημένη προσπάθεια Ελλάδος να φυλάξει τα ελληνικά σύνορα που ταυτόχρονα είναι και σύνορα της Ευρώπης».

Από την πλευρά του ο πρωθυπουργός της Κροατίας Αντρέι Πλένκοβιτς ευχαρίστησε τον κ. Μητσοτάκη για την επίσκεψη. Τόνισε ότι συζήτησαν για πολλά θέματα, ενώ όσον αφορά το μεταναστευτικό ευχαρίστησε τον Κυριάκο Μητσοτάκη για τη στάση του επισημαίνοντας ότι «η Ελλάδα συγκρατεί τις εντάσεις που θα μπορούσαν να δημιουργηθούν στη νοτιοανατολική Ευρώπη».



8 απαντήσεις για το νομοσχέδιο για τον εκσυγχρονισμό του ΕΦΚΑ - Τεράστιες ευθύνες ΣΥΡΙΖΑ

 



Γιατί η κυβέρνηση επιλέγει να κάνει αυτή την παρέμβαση στον ΕΦΚΑ


Διότι ο ΕΦΚΑ είναι ο πιο προβληματικός οργανισμός του Δημοσίου, ενώ την ίδια στιγμή καλείται να εξυπηρετήσει πάνω από 6,5 εκατ. ασφαλισμένους. Μόνος του συγκεντρώνει το 48% των παραπόνων που έχουν υποβληθεί στον Συνήγορο του Πολίτη.

Είναι προφανές, λοιπόν, λόγω και του κοινωνικού χαρακτήρα του ΕΦΚΑ, ότι χρειάζεται μια δραστική παρέμβαση. Όσα έχουν γίνει μέχρι στιγμής τόσο για τις συντάξεις (το 2021 ήταν χρονιά ρεκόρ στην απονομή των συντάξεων) όσο και για τον Ενιαίο Αριθμό 1555 είναι θετικά, αλλά δεν φτάνουν. Χρειάζεται ένας συνολικός εκσυγχρονισμός του ΕΦΚΑ. Διότι μόνο τότε θα μπορεί κανείς να ισχυριστεί ότι λαμβάνονται σοβαρά υπόψιν οι διαμαρτυρίες των πολιτών για τον συγκεκριμένο Οργανισμό.

Η κατάσταση στον ΕΦΚΑ δεν μπορεί να διορθωθεί με την ακινησία ούτε με μικρά μερεμέτια. Χρειάζονται δραστικές παρεμβάσεις για έναν ΕΦΚΑ πιο γρήγορο, πιο φιλικό για τους ασφαλισμένους.

Τεράστιες οι ευθύνες του ΣΥΡΙΖΑ


Ο ΣΥΡΙΖΑ επιλέγει την κοντόφθαλμη και μηδενιστική αντιπολίτευση αντί να κάνει αυτοκριτική για τις τεράστιες ευθύνες που έχει για την σημερινή εικόνα του ΕΦΚΑ. Γιατί οι αιτίες των προβλημάτων εκκινούν από τον καιρό της σύστασης του Ενιαίου Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης το 2016 επί ΣΥΡΙΖΑ. Επρόκειτο για μια ενοποίηση των τ. ασφαλιστικών Ταμείων που δεν συνοδεύτηκε από ένα σύγχρονο Οργανόγραμμα με ενιαίους κανόνες, αρχές και πραγματικές μεταρρυθμίσεις στο εσωτερικό του Οργανισμού. Με λίγα λόγια, επρόκειτο για μια φύρδην μίγδην ενοποίηση που προκάλεσε μεγάλα προβλήματα.

Αντί, λοιπόν, να αναγνωρίσει τις τεράστιες ευθύνες, τα λάθη και την κωλυσιεργία της δικής του διακυβέρνησης που προκάλεσαν τη συσσώρευση χιλιάδων εκκρεμών συντάξεων και το οργανωτικό και διοικητικό χάος, καταγγέλλει την Κυβέρνηση που έρχεται να δώσει λύσεις σε μια σειρά από ελλείψεις και παθογένειες εντός του Οργανισμού. Επομένως, η αξιωματική αντιπολίτευση δείχνει πως είτε δεν γνωρίζει τα πραγματικά προβλήματα του ΕΦΚΑ είτε επιλέγει να τα αγνοήσει κρύβοντας με αυτόν τον τρόπο και τις τεράστιες ευθύνες τους που οδήγησαν στην σημερινή κατάσταση.

Επιλέγει, τέλος, να κρυφτεί πίσω από βαρύγδουπες εκφράσεις όπως «κατάργηση του πυρήνα του Κοινωνικού Κράτους» που δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα καθώς το νομοσχέδιο έρχεται να ενισχύσει, να θωρακίσει και να αναδείξει την δυναμική του ΕΦΚΑ, ο οποίος αποτελεί τον πυλώνα του Κοινωνικού Κράτους στην Ελλάδα. Με ένα ΕΦΚΑ που ταλαιπωρεί τους πολίτες, για ποιο κοινωνικό κράτος μιλάει η αντιπολίτευση; Το κοινωνικό πρόσωπο του ΕΦΚΑ πρέπει να αποδεικνύεται στην πράξη.

Η αντιπολίτευση μπορεί να εμείνει στα δόγματα της, η κυβέρνηση θέτει ως προτεραιότητα την εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων. Διότι από αυτό θα κριθεί.

Για τις θέσεις Γενικών Διευθυντών και Διευθυντών


Ο ΕΦΚΑ συνιστά το μεγαλύτερο πρόβλημα της Δημόσιας Διοίκησης που επηρεάζει άμεσα τις ζωές 6,5 εκατομμυρίων ασφαλισμένων. Αυτή είναι η πρόκληση για την ελληνική κοινωνία.

Η επιλογή μας να προσελκύσουμε έμπειρους επαγγελματίες από τον ιδιωτικό τομέα (αλλά και το δημόσιο τομέα συμπεριλαμβανομένου του ΕΦΚΑ) είναι μια μεταρρύθμιση που στόχο έχει να βελτιώσει το management και την αποτελεσματικότητα του Οργανισμού. Γίνεται με στόχο π.χ. να βγαίνουν ταχύτερα οι συντάξεις και να μην ταλαιπωρούνται οι ασφαλισμένοι.

Βεβαίως κανένας ικανός επαγγελματίας και έμπειρος επαγγελματίας δεν θα άφηνε την καριέρα του και τον υψηλό του μισθό στον ιδιωτικό τομέα για να έρθει στον πλέον προβληματικό δημόσιο φορέα, χωρίς αυτό να συνοδεύεται έστω από καλές απολαβές. Και μάλιστα, όταν η απασχόληση στον ΕΦΚΑ θα είναι για ορισμένη θητεία 3 ετών (με δυνατότητα μίας μόνο ανανέωσης) και αυστηρή στοχοθεσία. Όλα αυτά (ειδικά προσόντα, τριετή συμβόλαια κ.λπ.) αποσιωπώνται από όσους ασκούν λαϊκίστικη κριτική. Όπως, επίσης, διαστρεβλώνεται η πραγματικότητα με αναφορές σε μικτές απολαβές, όταν οι καθαρές απολαβές είναι γνωστό ότι θα κινούνται στο 50-60% των μικτών.

Επιπλέον να επισημανθούν 2 δεδομένα που αποδεικνύουν τον λαϊκισμό και την υποκρισία του ΣΥΡΙΖΑ:

Η πρόσληψη ιδιωτών σε διευθυντικές θέσεις του δημοσίου έγινε, πριν από τον ΕΦΚΑ, στο Ελληνικό Κτηματολόγιο μετά την ψήφιση του νόμου 4512 το 2018 από την κυβέρνηση Τσίπρα!

Ο ΣΥΡΙΖΑ διατύπωσε την ίδια λαϊκίστική επιχειρηματολογία όταν η κυβέρνηση έφερε το νομοσχέδιο για τη διάσωση και τον εκσυγχρονισμό της ΔΕΗ. Αλλά η ΔΕΗ διασώθηκε, εκσυγχρονίζεται και έγινε ξανά πρωταγωνιστής την ενεργειακή αγορά.

Και αποτελεί ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα για να συγκρίνει κανείς τα πεπραγμένα του ΣΥΡΙΖΑ με αυτά της δικής μας κυβέρνησης.


Τέλος, είναι παντελώς ψευδές ότι δήθεν οι προσλήψεις των στελεχών αυτών δεν θα γίνεται με αξιοκρατικά κριτήρια. Στο νομοσχέδιο προβλέπεται ρητώς πως οι προσλήψεις θα γίνονται με απολύτως διαφανείς διαδικασίες (Δημόσια Προκήρυξη) και με σύμπραξη του ΑΣΕΠ.

Για τους εν ενεργεία Γενικούς Διευθυντές και Διευθυντές του Οργανισμού»


Καμία καθαίρεση δεν πρόκειται να συμβεί. Αντιθέτως αυτό που προβλέπει το σχέδιο νόμου είναι να μπορεί ο οποιοσδήποτε υπάλληλος του ΕΦΚΑ που πληροί τις προϋποθέσεις να θέσει υποψηφιότητα και να αναλάβει Γενικός Διευθυντής ή Διευθυντής. Μαζί φυσικά με στελέχη αντιστοίχων προσόντων του ιδιωτικού και δημόσιου τομέα. Εκτός και αν εκείνοι που τα ισχυρίζονται είναι ενάντια στην διοικητική ανέλιξη των υπαλλήλων και υπέρ της ακινησίας!

Θα αξιοποιηθούν, λοιπόν, όλα τα ικανά στελέχη του ΕΦΚΑ, χωρίς όμως να μείνουμε στο καθεστώς όλων των περασμένων δεκαετιών που αποδεδειγμένα δεν απέδωσε τα αποτελέσματα που θα περίμεναν τα 6,5 εκατ. των ασφαλισμένων. Η κυβέρνηση επιλέγει να στηρίζει όλους τους υπαλλήλους που κάνουν τη δουλειά τους. Πάνω απ’ όλα όμως επιλέγει να κάνει τον ΕΦΚΑ πιο αποτελεσματικό και πιο φιλικό στους ασφαλισμένους, διότι η στήριξη των ανυπεράσπιστων πολιτών είναι προτεραιότητά της.

Με την εναντίωση τους και σε αυτή την πρόβλεψη του νόμου δείχνουν να μην συντάσσονται με τις σύγχρονες διοικητικές πρακτικές, την ανάγκη ανανέωσης στις θέσεις ευθύνης, την εισαγωγή νέας τεχνογνωσίας, την διοικητική ανέλιξη των υπαλλήλων.

Για αυτούς που επιμένουν να χαρακτηρίζουν το νομοσχέδιο ως «αντικοινωνικό»


Φαίνεται ότι οι λέξεις για ορισμένους έχουν χάσει το νόημα τους:


Είναι άραγε «αντικοινωνικό» οι υπάλληλοι του ΕΦΚΑ να προμηθεύονται εγκαίρως και όχι σε 6 μήνες γραφική ύλη και εκτυπωτές για να μπορούν να κάνουν την δουλειά τους και να μην αναγκάζονται να πληρώνουν από την τσέπη τους; Το νομοσχέδιο αυτή την επιτάχυνση ακριβώς προβλέπει.

Είναι «αντικοινωνικό» να μπορεί ο Οργανισμός να αξιοποιήσει την τεράστια ακίνητη περιουσία που διαθέτει και να μην βλέπουμε τα ακίνητα του να ρημάζουν; Και αυτό είναι μια βασική ρύθμιση του νομοσχεδίου για την αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας.

Είναι «αντικοινωνικό» να ξεμπλοκάρει επιτέλους η εξέταση χιλιάδων καταγγελιών πολιτών εις βάρος υπαλλήλων που μέχρι και σήμερα δεν έχουν εξεταστεί με αποτέλεσμα να επικρατεί αδικία και ατιμωρησία; Αυτό προβλέπει το νομοσχέδιο για τη μονάδα εσωτερικών υποθέσεων και την επιτάχυνση των πειθαρχικών.

Είναι, τέλος, «αντικοινωνικό» ότι για πρώτη φορά θεσμοθετείται για όλους τους υπαλλήλους η δυνατότητα πριμοδότησης με την μορφή bonus, άρα υψηλότερων αποδοχών, εφόσον φτάνουν συγκεκριμένους ποσοτικούς και ποιοτικούς στόχους στην εργασία τους;

Για το ζήτημα των προμηθειών


Και στο ζήτημα των προμηθειών οι εραστές της ακινησίας επιλέγουν την σπέκουλα και την αποφυγή της πραγματικότητας. Σήμερα ο ΕΦΚΑ χρειάζεται 6-8 μήνες για την προμήθεια ενός εκτυπωτή ή 4-6 μήνες για την προμήθεια ενός ανταλλακτικού κλιματιστικού. Πολλές φορές, λόγω των αδικαιολόγητων καθυστερήσεων, οι υπάλληλοι αναγκάζονται οι ίδιοι να αγοράσουν πρώτες ύλες για να κάνουν την δουλειά τους, ενώ πολλές κατηγορίες προμηθειών που αφορούν λειτουργικές ανάγκες απαιτούν μέχρι και υπογραφή Υπουργού για να προχωρήσουν. Το νομοσχέδιο έρχεται να απλοποιήσει την διαδικασία των προμηθειών, να επιταχύνει σημαντικά την όλη διαδικασία.

Καταργούνται μια σειρά από παρωχημένες διατάξεις που προκαλούν καθυστερήσεις και παρεμποδίζουν τη δράση της διοίκησης. Όλα αυτά όμως θα συμβούν μέσα στο πλαίσιο της ΕΕ για τις δημόσιες συμβάσεις. Επιτάχυνση, λοιπόν, με σεβασμό του ενωσιακού δικαίου.

Το ερώτημα που γεννάται είναι γιατί ο ΣΥΡΙΖΑ επιλέγει και πάλι να υπερασπίζεται τη γραφειοκρατία; Γιατί επιλέγει την καθυστέρηση αντί της ταχύτητας στην επίλυση των προβλημάτων.

Για την ακίνητη περιουσία του ΕΦΚΑ


Σήμερα το 20% της ακίνητης περιουσίας του ΕΦΚΑ (και μάλιστα το καλύτερο τμήμα της) παραμένει αναξιοποίητο και την ίδια στιγμή ο Οργανισμός αναγκάζεται να νοικιάσει δεκάδες ακίνητα για να στεγάσει τις ανάγκες του σε όλη τη χώρα.

Η αντιπολίτευση προτιμά να συνεχίζεται αυτό το παράδοξο παρά να συμφωνήσει για την ανάγκη άμεσης αξιοποίησης του τεράστιου αποθέματος ακινήτων που διαθέτει ο ΕΦΚΑ. Προτιμά να βλέπει τα ακίνητα να ρημάζουν παρά να συνταχθεί με το σχέδιο της σύστασης εταιρίας ειδικού σκοπού που θα λειτουργεί με όρους της αγοράς, θα υπόκειται σε αυστηρό πλαίσιο εταιρικής διακυβέρνησης με αυξημένα εχέγγυα διαφάνειας και θα είναι πλήρως εναρμονισμένη με τις εξελίξεις και τις τάσεις στην αγορά ακινήτων.

Η αντιπολίτευση, τέλος, προτιμά έναν ΕΦΚΑ εξαρτώμενο ολοένα και περισσότερο από την κρατική χρηματοδότηση παρά την αξιοποίηση κάθε μέσου που διαθέτει για την αύξηση των εσόδων του άρα και των πόρων του ασφαλιστικού συστήματος.

Τι έκανε η κυβέρνηση για την αντιμετώπιση των προβλημάτων του ΕΦΚΑ


Η αντιπολίτευση αποφεύγει τους αριθμούς και τα δεδομένα που αποδεικνύουν πως όχι μόνο έχει υπάρξει πρόοδος στα τεράστια προβλήματα που κληρονόμησε η παρούσα κυβέρνηση, αλλά πολλά από αυτά έχουν ήδη επιλυθεί ή βρίσκονται σε τροχιά οριστικής επίλυσης μέσα στους επόμενους μήνες. Συγκεκριμένα:


Το 2021 υπήρξε χρονιά ρεκόρ για τον ΕΦΚΑ στην έκδοση νέων συντάξεων φτάνοντας τις 225.000. Οι ληξιπρόθεσμες κύριες συντάξεις έχουν περιοριστεί στις 83.000 από 133.000 που ήταν έναν χρόνο πριν και ο στόχος για εκκαθάριση του συνόλου των ληξιπρόθεσμων κύριων συντάξεων μέχρι τέλος Ιουνίου είναι ρεαλιστικός και επιτεύξιμος.

Eίναι χαρακτηριστικό πως το 2021 εκκαθαρίστηκαν περισσότερες από 57.000 υποθέσεις κύριων συντάξεων του τ. ΟΓΑ, αριθμός ρεκόρ σε όλη την ιστορία του ΕΦΚΑ. Ενδεικτικά οι 57.000 αποτελούν υπερδιπλασιασμό σε σχέση με το 2020 (28.000) και ξεπερνάει την αθροιστική απόδοση των 2 προηγούμενων ετών.

Παράλληλα, τέθηκε σε λειτουργία ο Πύργος Ελέγχου για την ψηφιακή παρακολούθηση των εκκρεμών συντάξεων σε όλη την Ελλάδα, ανά Περιφέρεια, Διεύθυνση και εισηγητή. Δημιουργήθηκε η δομή ταχείας απονομής συντάξεων διαδοχικής ασφάλισης στο Πράσινο Κτήριο όπου εκεί συγκεντρώνονται όλες οι δύσκολες συνταξιοδοτικές υποθέσεις διαδοχικής και παράλληλης ασφάλισης και εκδίδονται επί τόπου.

Ολοκληρώθηκε η προμήθεια 3.000 νέων υπολογιστών με σύγχρονα λογισμικά για να μπορούν οι υπάλληλοι να κάνουν καλύτερα τη δουλειά τους και προγραμματίζεται η εγκατάσταση άλλων 2.000 εντός του 2022.

Στα πλέον προβληματικά τ. Ταμεία του ΝΑΤ, ΤΣΑΥ, ΤΣΜΕΔΕ και ΤΑΝ έχουν εκκαθαριστεί οι παλαιές συνταξιοδοτικές υποθέσεις σε ποσοστό άνω του 80-85%.

Θεσπίστηκε το μέτρο της προκαταβολής εθνικής σύνταξης για όσους περιμένουν για μήνες ή και χρόνια για τη σύνταξη τους και παράλληλα έτρεξε ο θεσμός των πιστοποιημένων λογιστών και δικηγόρων για την επιτάχυνση της διαδικασίας απονομής.

Επιπλέον, ο Φορέας διαθέτει 53 ηλεκτρονικές υπηρεσίες που εξυπηρετούν κάθε μήνα πάνω από 1,2 εκατομμύρια πολίτες.

Κάθε μήνα υλοποιούνται νέα λογισμικά που ψηφιοποιούν την διαδικασία αίτησης και έκδοσης νέων συντάξεων, όπως η ηλεκτρονική αίτηση για λήψη επικουρικής σύνταξης.

Πριν από λίγες ημέρες ολοκληρώθηκε η συγχώνευση των τοπικών υποκαταστημάτων και η δημιουργία νέων τοπικών διευθύνσεων με ενιαία κέντρα απονομής συντάξεων, μια μεταρρύθμιση που έπρεπε να είχε γίνει από τον καιρό ιδρύσεως του ΕΦΚΑ.

Και φυσικά, πριν από 6 μήνες τέθηκε σε λειτουργία ο νέος ενιαίος αριθμός εξυπηρέτησης του πολίτη 1555 όπου αντικατέστησε το χάος των κατεβασμένων τηλεφώνων και μέχρι σήμερα έχει διεκπεραιώσει πάνω από 1 εκατομμύριο απαντημένες κλήσεις, με 8 στους 10 πολίτες να δηλώνουν ικανοποιημένοι από τον τρόπο λειτουργίας του.

Όλα τα παραπάνω είναι βαθιές τομές στον τρόπο λειτουργίας του Οργανισμού που έχουν βελτιώσει σημαντικά το επίπεδο εξυπηρέτησης και έχουν περιορίσει αισθητά το πρόβλημα των εκκρεμών συντάξεων. Δεν είναι όμως αρκετά. Ο ΕΦΚΑ χρειάζεται και τις βαθιές οργανωτικές και διοικητικές τομές που προβλέπονται στο νομοσχέδιο που θα τον καταστήσουν πιο ευέλικτο, πιο αποτελεσματικό και με μεγαλύτερη ταχύτητα στην λήψη και εφαρμογή αποφάσεων. Και όλες αυτές οι μεταρρυθμίσεις αντανακλούν κατευθείαν στη βελτίωση της εξυπηρέτησης του πολίτη, στην οριστική αντιμετώπιση του προβλήματος των εκκρεμών συντάξεων και στην εν γένει βελτίωση της σχέσης του ΕΦΚΑ με την κοινωνία.



Προφυλακίστηκαν ο Αθηναίος και άλλοι τρεις συγκατηγορούμενοι



Προσωρινά κρατούμενοι κρίθηκαν, μετά τις απολογίες τους, άλλοι τέσσερις από τους κατηγορουμένους για τη δολοφονία του 19χρονου Άλκη, ανάμεσα τους και ο Αθηναίος.

Εις βάρος τους έχει ασκηθεί ποινική δίωξη για ανθρωποκτονία με δόλο, τετελεσμένη και σε απόπειρα, κατά συρροή, επίθεση με αντικείμενα και παραβάσεις του νόμου περί όπλων.

Ενώπιον της 7ης τακτικής ανακρίτριας ο 22χρονος Έλληνας, ο οποίος ήταν οδηγός του δεύτερου αυτοκινήτου, αρνήθηκε τις κατηγορίες και ισχυρίστηκε ότι κατέβηκε από το όχημα και έφτασε κοντά στο σημείο όταν είχε τελειώσει το συμβάν.

Ο δεύτερος κατηγορούμενος, ο 23χρονος που ήταν συνοδηγός, ανέφερε ότι αποβιβάστηκε από το όχημα, ωστόσο δεν συμμετείχε στην επίθεση καθώς δεν απομακρύνθηκε από αυτό.

Στο ίδιο μήκος κύματος κινήθηκε και ο τρίτος κατηγορούμενος , ηλικίας 20 χρονών. Ισχυρίστηκε ότι εξήλθε από το ίδιο αυτοκίνητο, αλλά παρέμεινε περιμετρικά αυτού και δεν πλησίασε καν στο σημείο.

Κρίσιμο ρόλο στην υπόθεση φέρεται πως έχει ο τέταρτος κατηγορούμενος, ηλικίας 25 χρονών. Ο επονομαζόμενος «Αθηναίος» υποδείχτηκε από άλλον συγκατηγορούμενό του, ως ο άνθρωπος ο οποίος μαχαίρωσε στο πόδι το άτυχο Άλκη.

Ωστόσο ο ίδιος, στην απολογία του, ισχυρίστηκε ότι ήταν παρών στο συμβάν, αλλά δεν συμμετείχε στην αιματηρή επίθεση κατά του 19χρονου.