Δευτέρα 6 Φεβρουαρίου 2017

Χρησιμοποιήσαν ανήλικα παιδιά για ασπίδες στο Ελληνικό και τα έβαλαν να γρονθοκοπήσουν ακόμα και αστυνομικό



Απίστευτες σκηνές εξελίχθηκαν σήμερα στο Ελληνικό όταν αλληλέγγυοι και ομάδες μεταναστών δεν δίστασαν να χρησιμοποιήσουν ανήλικα παιδιά ως ασπίδες για να πετύχουν τον σκοπό τους.

Μάλιστα η συμπεριφορά των μεταναστών δεν απέτρεψε τους τραυματισμούς ανηλίκων παιδιών

Κάποιοι πρόσφυγες έσπρωχναν δύο μόλις αστυνομικούς που βρίσκονταν στο σημείο για να προστατέψουν τον κ. Μουζάλα, ανάμεσά τους και ένας νεαρός ανήλικος μετανάστης ο οποίος, όπως φαίνεται στο βίντεο που ακολουθεί, σπρώχνει και γρονθοκοπεί ένα αστυνομικό για να απωθηθεί όπως ήταν φυσικό βίαια από τον αστυνομικό που παρά το επεισόδιο ο ανήλικος μετανάστης δεν συνελήφθη όπως θα έπρεπε .

Τα πνεύματα οξύνθηκαν, όχι όμως σε βαθμό που να υπάρχει λόγος πραγματικής ανησυχίας.





Ο κ.Μουζάλας γιατί δεν κατανομάζει τους υποκινητές;Ψευδής και υποκινούμενη η απεργία πείνας στο Ελληνικό



Όσοι παρακολουθούσαμε σήμερα την ένταση στο Ελληνικό είδαμε τους γνωστούς σε όλους μας με δέκα ΜΚΟ από πίσω τους και ειδικότερα τον ένα με τα γυαλιά να πρωτοστατεί ανάμεσα στους μετανάστες και να οργανώνει.

Το θέμα είναι ότι και ο κ. Μουζάλας γνωρίζει ποιες ΜΚΟ και ποιοι κρύβονται πίσω από αυτές και υποκινούν τα επεισόδια αλλά δεν τολμάει; Φοβάται; Καλύπτει; να κατανομάσει;

Για απεργία πείνας που δεν υπάρχει και για παραπληροφόρηση έκανε λόγο ο υπουργός Μεταναστευτικής Πολιτικής Γιάννης Μουζάλας χωρίς να λέει ονόματα.

Ο κ. Μουζάλας τόνισε ότι η απεργία πείνας ( έχει οργανωθεί από δύο συγκεκριμένες πολιτικές ομάδες χωρίς να λέει ονόματα και συγκεκριμένα πρόσωπα που όλοι λίγο πολύ οι Έλληνες γνωρίζουμε και κανένας εισαγγελέας τόσα χρόνια δεν τους έχει ελέγξει. 

Οι Αλληλέγγυοι προσφέρουν κακή υπηρεσία στους πρόσφυγες είπε ο κ. Μουζάλας και δεν πρόκειται να αφήσουμε κανέναν να καταπατά τους νόμους του ελληνικού κράτους.

«Δεν υπάρχει καμία απεργία πείνας στο Ελληνικό. Δύο μέρες τώρα η Ελλάδα ζει μια ψευδή είδηση. Οχι μόνο δεν υπάρχει απεργία πείνας αλλά υπάρχει μια παραβίαση των νόμων του ελληνικού κράτους. Οι λεγόμενοι απεργοί πείνας απαγόρευσαν χθες την είσοδο των φορτηγών που φέρνουν το φαγητό και αναγκαστήκαμε και πήγαμε από την πίσω πόρτα. Κατανοώ τον πόνο αυτών των ανθρώπων αλλά δεν πρόκειται να επιτρέψουμε παραβίαση των νόμων του ελληνικού κράτους για να στηθούν χειραγωγημένα σκηνικά. Οποιος αισθανεται καταπιεσμένος σε αυτή τη δομή ας φύγει και ας υποστεί τις συνέπειες του νόμου» κατέληξε.

Στο Ελληνικό είναι η τρίτη φορά που δημιουργούνται τέτοιου είδους επεισόδια καθώς ομάδα αλληλέγγυων έχει αναλάβει τη διαχείριση του χώρου με την ανοχή του υπουργείου, εφόσον δεν πρόκειται για επίσημη κρατική δομή και δεν υπάρχει υπεύθυνος.


Tι έκανε ένας υπαίθριος πωλητής για να μην περιμένουν στην ουρά οι πελάτες του...




Πριν από λίγα χρόνια ένας υπαίθριος πωλητής χοτ-ντογκ στη Νέα Υόρκη παρατήρησε ότι έχανε ένα σημαντικό μέρος της πελατείας του επειδή καθυστερούσε να επιστρέψει τα ρέστα. Ως εκ τούτου,  πολλοί έφευγαν από την ουρά για να πάνε αλλού να παραγγείλουν.

Ύστερα από ώριμη σκέψη, ο υπαίθριος πωλητής κατέληξε σε μία ρηξικέλευθη ιδέα: τοποθέτησε έναν δίσκο με ρέστα, προκειμένου κάθε πελάτης να αυτοεξυπηρετείται, εξοικονομώντας πολύτιμο χρόνο.

Σε μία μόλις εβδομάδα παρατηρεί έκπληκτος ότι ο τζίρος του έχει τριπλασιαστεί και ότι αυτοί που είχαν βάλει «χέρι» στο δίσκο με τα ρέστα ήταν ελάχιστοι. Οι ουρές αναμονής είχαν περιοριστεί ενώ η πελατεία είχε αυξηθεί, όπως και τα φιλοδωρήματα. Οι δε πελάτες του ήταν ενθουσιασμένοι καθώς, όπως όλοι ξέρουμε, σε όλους αρέσει να μας εμπιστεύονται.


Αυτό όμως ήταν το λιγότερο, καθώς είχε γίνει διάσημος σε όλη την Νέα Υόρκη ως «ο πωλητής χοτ-ντογκ που εμπιστεύεται τους πελάτες του».



Πηγή : protopapadakis.blogspot.gr


Απίστευτη δήλωση Ζουράρι για νέα μέτρα: Ποιος ζει, ποιος πεθαίνει μετά το 2019!




Με μία απίστευτη δήλωση σχολίασε την πιθανότητα επιβολής νέων μέτρων ο Κώστας Ζουράρις.

«Να δούμε πώς θα είναι το πακέτο μέτρων που μας προτείνουν. Εάν δεν επιβαρύνουμε καθόλου ούτε τη φορολογία ούτε τις συντάξεις για το 2017 και το 2018 και πούμε για μέτρα που θα αφορούν για μετά το 2019 βλέπουμε. Ποιος ζει, ποιος πεθαίνει μετά το 2019» είπε ο υφυπουργός Παιδείας στα Παραπολιτικά FM.

Σύμφωνα με τον ίδιο, «εάν πούμε ότι οποιαδήποτε επιβάρυνση αρχίσει μετά το 2019, σημαίνει ότι κερδίσαμε δύο χρόνια. Αυτό σημαίνει διαπραγμάτευση, αυτό σημαίνει αντίσταση».

Συνεχίζοντας, ο κ. Ζουράρις διεωρήθηκε εάν το 2019 θα υπάρχει Ελλάδα (!), Γερμανία και ΕΕ, ενώ σημείωσε πως βαριά ήττα για την κυβέρνηση θα είναι να αποδεχθεί νέα μέτρα για τώρα.

Όσον αφορά την καθυστέρηση για το κλείσιμο της αξιολόγησης, είπε: «Στη διαπραγμάτευση είναι δύο. Η Ελλάς είναι νικημένη. Ο νικητής έχει μια τάση να επιβάλλει απολύτως την ισχύ του. Αν καθυστερεί η διαπραγμάτευση είναι γιατί αντιστεκόμαστε. Ποικιλοτρόπως».

Τέλος, σχολίασε και το θέμα με τις πληροφορίες περί κατάργησης της διδασκαλίας της «Αντιγόνης» στο Λύκειο, επισημαίνοντας πως δεν γνωρίζει το εάν υπήρξε σχετική εισήγηση στο υπουργείο Παιδείας και πως θα ήταν «φρικτό» ένα τέτοιο ενδεχόμενο.


Πηγή


Ενταση κατά την επίσκεψη Μουζάλα στο Ελληνικό




Τη δομή φιλοξενίας προσφύγων και μεταναστών στο Ελληνικό επισκέπτεται ο υπουργός Μεταναστευτικής Πολιτικής Γιάννης Μουζάλας.

Το κλίμα είναι τεταμένο, καθώς ο υπουργός προσπαθούσε επί αρκετή ώρα να μπει σε χώρο που τελεί υπό κατάληψη, ωστόσο μερίδα προσφύγων αντιδρούσε με δεκάδες πρόσφυγες να έχουν παραταχθεί πίσω από την πόρτα.

Οι αστυνομικές δυνάμεις προσπαθούσαν να απομακρύνουν τους πρόσφυγες για να «σπάσει» το λουκέτο της πόρτας, ωστόσο αυτό δεν ήταν εφικτό καθώς είχαν σχηματίσει αλυσίδα.

Υπενθυμίζεται ότι από το πρωί της Κυριακής ομάδα προσφύγων έχει προχωρήσει σε απεργία πείνας, σε ένδειξη διαμαρτυρίας για τις συνθήκες διαβίωσης στον καταυλισμό.



Πηγή 


Τα αντιφλεγμονώδη φάρμακα για τους πόνους στη μέση είναι σαν πλασίμπο




Μόνο έναν ασθενή στους έξι βοηθάνε τα αντιφλεγμονώδη φάρμακα για τους πόνους στη μέση

Τα ευρέως χρησιμοποιούμενα μη στεροειδή αντιφλεγμονώδη φάρμακα για τους πόνους στη μέση, όπως η ασπιρίνη και το «ιμπουπροφέν», «πιάνουν» λίγο μόνο περισσότερο από ό,τι τα εικονικά φάρμακα (πλασίμπο), σύμφωνα με μια νέα αυστραλιανή επιστημονική έρευνα.

Η μελέτη συμπέρανε ότι τα εν λόγω φάρμακα (ΜΣΑΦ) έχουν ουσιαστικό αποτέλεσμα πραγματικά σε έναν μόνο ασθενή στους έξι, ενώ οι ασθενείς που τα παίρνουν, έχουν δυόμιση φορές μεγαλύτερη πιθανότητα να υποφέρουν από γαστρεντερικές παρενέργειες, όπως έλκος και αιμορραγία στο στομάχι τους.

Οι ερευνητές του Ιντιτούτου George για την Παγκόσμια Υγεία της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου του Σίδνεϊ, με επικεφαλής την αναπληρώτρια καθηγήτρια Μανουέλα Φερέϊρα, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό για ρευματικές παθήσεις "Annals of Rheumatic Diseases", αξιολόγησαν (μετα-ανάλυση) 35 κλινικές δοκιμές ΜΣΑΦ, που αφορούσαν συνολικά 6.065 ασθενείς με πόνους στη μέση. Το συμπέρασμα ήταν ότι τα εν λόγω φάρμακα παρείχαν ελάχιστα έως καθόλου οφέλη.

«Τα ευρήματά μας δείχνουν ότι τα φάρμακα αυτά παρέχουν πολύ περιορισμένη βραχυπρόθεσμη ανακούφιση από τον πόνο. Όντως μειώνουν το επίπεδο του πόνου, όμως πολύ ελαφρά και σε βαθμό που δεν έχει κλινική σημασία», δήλωσε η Φερέιρα.

«Όταν συνυπολογίσει κανείς τις παρενέργειες που είναι πολύ κοινές, γίνεται ξεκάθαρο ότι αυτά τα φάρμακα δεν αποτελούν την απάντηση για την παροχή ανακούφισης στα πολλά εκατομμύρια των ανθρώπων που υποφέρουν από αυτούς τους πόνους κάθε χρόνο», πρόσθεσε.

Τα τέσσερα πέμπτα των ανθρώπων θα νιώσουν πόνους στη μέση τους κάποια στιγμή στη ζωή τους. Ανά πάσα στιγμή, περίπου το ένα έκτο των ανθρώπων νιώθει τέτοιους πόνους. Οι ερευνητές υπογράμμισαν -μετά και τα νέα ευρήματα- την ανάγκη να βρεθούν πιο αποτελεσματικές φαρμακευτικές θεραπείες για τους πόνους αυτούς.

Προηγούμενη έρευνα είχε βρει ότι η παρακεταμόλη είναι αναποτελεσματική στους πόνους της μέσης, ενώ και τα οπιοειδή φάρμακα ωφελούν ελάχιστα παραπάνω από ένα φάρμακο πλασίμπο.



Πηγή 


Στο «συρτάρι» το σχέδιο της ΑΑΔΕ για τον εντοπισμό φοροφυγάδων



Του Γιώργου Παλαιτσάκη 

Ανεστάλη η εφαρμογή του φιλόδοξου σχεδίου της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων να χρησιμοποιήσει ειδικό λογισμικό για τη διενέργεια αυτόματων διασταυρώσεων στα στοιχεία κίνησης των τραπεζικών λογαριασμών και στα δηλωθέντα εισοδήματα εκατοντάδων χιλιάδων φορολογουμένων που περιλαμβάνονται στις λίστες μεγαλοκαταθετών-υπόπτων για φοροδιαφυγή. Στόχος του σχεδίου της Α.Α.Δ.Ε. ήταν να αξιοποιηθεί το ειδικό αυτό λογισμικό, ώστε τα αδήλωτα εισοδήματα των συγκεκριμένων φορολογουμένων να αποκαλύπτονται άμεσα και οι έλεγχοι να ολοκληρώνονται γρήγορα.

Σύμφωνα με πληροφορίες, το ειδικό λογισμικό, το οποίο αναπτύχθηκε από ομάδα υπαλλήλων της πρώην Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων και νυν Α.Α.Δ.Ε. κρίθηκε μη επαρκές και αποφασίστηκε προς το παρόν να μην χρησιμοποιηθεί στη διενέργεια των φορολογικών ελέγχων φυσικών προσώπων που περιλαμβάνονται στις γνωστές λίστες μεγαλοκαταθετών ("65 CD", Λανγκάρντ, Μπόργιανς κ.λπ.). Το λογισμικό χρησιμοποιήθηκε πειραματικά με δοκιμαστικές διασταυρώσεις που έγιναν σε δείγμα φορολογουμένων. 

Τα πρώτα αποτελέσματα ήταν πολύ ενθαρρυντικά σε τέτοιο βαθμό ώστε να υπάρξει ενθουσιασμός στην ηγεσία της Α.Α.Δ.Ε. για τις προοπτικές λειτουργίας του προγράμματος. Το φιλόδοξο σχέδιο που εκπονήθηκε προέβλεπε την αυτοματοποίηση των διασταυρωτικών ελέγχων στις καταθέσεις και τα εισοδήματα εκατοντάδων χιλιάδων φορολογουμένων, ώστε οι διαδικασίες των ελεγκτικών επαληθεύσεων να ολοκληρώνονται ταχύτατα και χωρίς λάθη στην επεξεργασία των στοιχείων των τραπεζικών λογαριασμών. Μάλιστα είχε εκτιμηθεί ότι με το λογισμικό αυτό οι έλεγχοι θα επιταχύνονταν σε τέτοιο βαθμό, ώστε από εκεί που κάθε χρόνο ολοκληρώνονταν μόλις 40.000 έλεγχοι να διεκπεραιώνονται πλέον σε ετήσια βάση 200.000-250.000 έλεγχοι! 

Το λογισμικό χρησιμοποιούσε συγκεκριμένο αλγόριθμο και εντόπιζε μέσα από το σύνολο των χρεώσεων και των πιστώσεων των τραπεζικών λογαριασμών του φορολογούμενου τις πρωτογενείς καταθέσεις ποσών, βασιζόμενο σε κάποιες παραδοχές. Με βάση το λογισμικό αυτό, είχε αποφασιστεί να διενεργηθούν οι έλεγχοι και να υπολογιστεί για κάθε μεγαλοκαταθέτη φορολογούμενο η καθαρή μεταβολή του υπολοίπου των τραπεζικών του λογαριασμών για κάθε έτος της περιόδου από την 1η-1-2002 έως και την 31η-12-2014. 

Στη συνέχεια το ποσό της μεταβολής του υπολοίπου των τραπεζικών λογαριασμών του κάθε έτους θα συγκρινόταν με το συνολικό εισόδημα που δήλωσε ο φορολογούμενους για το συγκεκριμένο έτος με την φορολογική του δήλωση. Εφόσον προέκυπταν μεγάλες διαφορές που δεν θα μπορούσε να δικαιολογήσει ο φορολογούμενος, θα καλείτο να πληρώσει επί των αδικαιολόγητων διαφορών τον αναλογούντα φόρο εισοδήματος προσαυξημένο με τα σχετικά πρόστιμα. 

Στην πορεία όμως διαπιστώθηκε ότι οι παραδοχές πάνω στις οποίες βασιζόταν η λειτουργία του συγκεκριμένου λογισμικού ήταν επισφαλείς. Διαπιστώθηκε δηλαδή ότι τα πληροφοριακά στοιχεία τα οποία αντλούσε το λογισμικό μέσα από τις κινήσεις των τραπεζικών λογαριασμών κάθε φορολογούμενου δεν ήταν επαρκή για τον σχηματισμό μιας αξιόπιστης εικόνας της πραγματικής οικονομικής του κατάστασης. 

Ουσιαστικά τα στοιχεία τα οποία διασταυρώνονταν ήταν ελλιπή καθώς δεν περιελάμβαναν δεδομένα για επενδύσεις σε διάφορα χρηματοοικονομικά προϊόντα, όπως οι μετοχές, τα ομόλογα, τα ρέπος, τα παράγωγα κ.λπ. στα οποία τοποθετούνται πάρα πολλοί πλούσιοι μεγαλοκαταθέτες περιλαμβανόμενοι στις γνωστές πλέον λίστες. Οι προσπάθειες πάντως επικεντρώνονται τώρα στη βελτίωση των λειτουργιών του λογισμικού, ώστε κάποια στιγμή να καταστεί πραγματικά αξιόπιστο και η Α.Α.Δ.Ε. να είναι σε θέση να το χρησιμοποιήσει χωρίς κανένα κίνδυνο εκ των υστέρων αμφισβήτησης της αξιοπιστίας των ελέγχων με μαζικές προσφυγές των ελεγχομένων στη Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών ή και στα διοικητικά δικαστήρια.




Πηγή : dikaiologitika.gr


Οργισμένος με το μπλόκο στο διάταγμά του ο Ντόναλντ Τραμπ



Ζητεί «πολύ προσεκτικούς ελέγχους» στα σύνορα, τα βάζει με τον δικαστή που ανέστειλε την απαγόρευση εισόδου

«Πολύ προσεκτικούς» ελέγχους των ανθρώπων που μπαίνουν στις ΗΠΑ έχει ζητήσει από τους συνοριοφύλακες της χώρας ο πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ, με το διάταγμά του που επέβαλε απαγόρευση εισόδου να παραμένει σε αναστολή.

Τόνισε πως τα δικαστήρια «έκαναν το πράγμα πολύ δύσκολο» και πως θα πρέπει να αναλάβουν την ευθύνη αν κάτι συμβεί.

Το Εφετείο απέρριψε χθες το αίτημα της διοίκησης Τραμπ να επανέλθει το διάταγμα σε ισχύ. Το πρώτο «μπλόκο» είχε έρθει την Παρασκευή, από ομοσπονδιακό δικαστή.

Αυτό σημαίνει πως η εντολή Τραμπ παραμένει σε αναστολή και συνεπώς οι κάτοχοι βίζα από Ιράκ. Συρία, Ιράν, Λιβύη, Σομαλία, Σουδάν και Υεμένη θα μπορούν να μπαίνουν κανονικά στις ΗΠΑ μέχρι να ολοκληρωθεί η δικαστική εξέταση της υπόθεσης.

Ο Λευκός Οίκος και δύο αμερικανικές πολιτείες που αμφισβητούν το διάταγμα απαγόρευσης έχουν προθεσμία έως σήμερα να παρουσιάσουν περισσότερα επιχειρήματα.

Καταφεύγοντας στο προσφιλές του μέσο, το Twitter, ο Αμερικανός πρόεδρος τα έβαλε με τον δικαστή του Σιάτλ James Robart που μπλόκαρε το διάταγμά του. Έγραψε χαρακτηριστικά: «Έδωσα εντολή στις υπηρεσίες Εσωτερικής Ασφάλειας να ελέγχουν τους ανθρώπους που μπαίνουν στη χώρα μας ΠΟΛΥΠΡΟΣΕΚΤΙΚΑ» (sic). «Δεν το πιστεύω πως ένας δικαστής βάζει τη χώρα μας σε τέτοιο κίνδυνο. Αν κάτι συμβεί θα φταίει εκείνος και το δικαστικό σύστημα. Ο κόσμος συρρέει. Κακό!».

Νωρίτερα είχε χαρακτηρίσει την απόφαση του δικαστή «γελοία» και τον ίδιο «αυτοαποκαλούμενο δικαστή».



Πηγή : newsbeast.gr


Ισχυρός σεισμός 5,1 Ρίχτερ στην Λέσβο




Μεγέθους 5,1 βαθμών της κλίμακας Ρίχτερ ήταν σύμφωνα με το Γεωδυναμικό ΙνστιτούτουΑθηνών, ο σεισμός στη Λέσβο στις 6 παρά 10 σήμερα σήμερα (Δευτέρα) το πρωί.

Το επίκεντρο του σεισμού ήταν στην Μικρασιατική ακτή βόρεια της βόρειας Λέσβου και συγκεκριμένα στη Μικρασιατική Τρωάδα. 

Ο σεισμός έγινε ιδιαίτερα αισθητός στο βόρειο τμήμα της Λέσβου και μέχρι στιγμής δεν έχουν αναφερθεί ζημιές.




«Στοπ» στο ηλεκτρονικό εισιτήριο από την Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων



Την ώρα που όλα σχεδόν ήταν έτοιμα για την εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου και τα μηχανήματα είχαν τοποθετηθεί σε ΜΜΜ και σταθμούς του Μετρό, η Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων βάζει, έστω και προσωρινά, φρένο στην εφαρμογή του νέου μέτρου.

Με γνωμοδότησή της η Αρχή ζητά από τον ΟΑΣΑ να παράσχει αυστηρές εγγυήσεις προστασίας των προσωπικών δεδομένων πριν αυτή δώσει το «πράσινο φως» για την εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου καθώς, σύμφωνα με την Αρχή, ο τρόπος εφαρμογής του περιλαμβάνει πληθώρα παραβιάσεων προσωπικών δεδομένων των πολιτών.

«Οι μετακινήσεις κάθε επιβάτη – χρήστη προσωποποιημένου ηλεκτρονικού εισιτηρίου παύουν πλέον να είναι ανώνυμες, με αποτέλεσμα να θίγεται υπέρμετρα η ελευθερία κίνησης ή κυκλοφορίας της οποίαςαναπόσπαστο μέρος συνιστά το δικαίωμα της ανώνυμης μετακίνησης», επισημαίνει η Αρχή Προσωπικών Δεδομένων στην οποία είχε ζητηθεί η γνωμοδότηση, όπως απαιτείται από τη σχετική νομοθεσία.

Η Αρχή ανησυχεί από το γεγονός πως ζητείται από τους πολίτες πλήθος προσωπικών δεδομένων (Αριθμός Μητρώου Κοινωνικής Ασφάλισης-ΑΜΚΑ, ονοματεπώνυμο, διεύθυνση κατοικίας, ημερομηνία γέννησης, φωτογραφία σε ηλεκτρονική μορφή, αριθμός τηλεφώνου, αριθμός κινητού τηλεφώνου, αριθμός fax, ταχυδρομική διεύθυνση, ηλεκτρονική διεύθυνση κ.ά) και επισημαίνει ότι ο ΟΑΣΑ δεν έχει εξετάσει εναλλακτικές τεχνικές λύσεις «που αφενός μεν θα επιτύγχαναν εξίσου τους επιδιωκόμενους σκοπούς αφετέρου δε θα εξασφάλιζαν την προστασία της ιδιωτικότητας των χρηστών». 

Η Αρχή καταλήγει πως ο ΟΑΣΑ οφείλει να της υποβάλει νέα γνωστοποίηση του συστήματος στην οποία θα πληρούνται οι βασικές προϋποθέσεις νομιμότητας της επεξεργασίας προσωπικών δεδομένων.


Πηγή : cnn.gr


Αποκλειστικό: Η έκθεση του ΔΝΤ για την Ελλάδα



«Εξαιρετικά μη βιώσιμο» χαρακτηρίζεται το χρέος - Γιατί το Ταμείο «στοχοποιεί» το ασφαλιστικό ζητώντας νέες μειώσεις συντάξεων - Ποιοι οι δύο βασικοί κίνδυνοι για την Ελλάδα- Τι προτείνει για μείωση του χρέους

Τα βασικά σημεία της έκθεσης του ΔΝΤ για την κατάσταση της ελληνικής οικονομίας που αναμένεται να συζητηθεί αύριο στο εκτελεστικό συμβούλιο του Ταμείου, παρουσιάζει αποκλειστικά το www.protothema.gr.

Οι βασικές παραδοχές της έκθεσης του Ταμείου είναι ότι το ελληνικό χρέος παραμένει «εξαιρετικά μη βιώσιμο» και προτείνονται συγκεκριμένα μέτρα για την μείωσή του, όπως η σταθεροποίηση των επιτοκίων σε επίπεδο μέχρι 1,5% για 30 χρόνια με παράλληλη επέκταση της ωρίμανσης των ελληνικών ομολόγων μέχρι το 2070.

Το ΔΝΤ επισημαίνει ότι οι μέχρι σήμερα μειώσεις των συντάξεων υπολογίζονται στο 1% του ΑΕΠ ενώ τονίζεται ότι το συνταξιοδοτικό σύστημα έχει έλλειμμα 11% και εμμέσως προτείνει νέο κούρεμα των συντάξεων.

Η ομάδα της κυρίας Βελκουλέσκου εκτιμά ότι θα χρειαστεί «μαξιλαράκι» 10 δισεκατομμυρίων για πιθανή νέα ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών, ευθέως εκφράζει την άποψη ότι η προσπάθεια των Ευρωπαίων να επιβάλλουν στόχο για πρωτογενή πλεονάσματα ύψους 3,5% για μια 10ετία, δεν μπορεί να βγει στην πράξη και τάσσεται υπέρ της μείωσης των φόρων με παράλληλη διεύρυνση της φορολογικής βάσης, δηλαδή μείωση του αφορολόγητου ορίου. 
Μείγμα υπερφορολόγησης με φόρους σε περιορισμένη κλίμακα


Σύμφωνα με το Ταμείο, η δημοσιονομική πολιτική που στηρίζεται σε υψηλούς φόρους, σε περιορισμένη φορολογική βάση και σε περιορισμό δαπανών που είναι συγκυριακός και επιλεκτικός κι η οποία (σσ η δημοσιονομική πολιτική) δεν στηρίζεται σε μεταρρυθμίσεις δεν μπορεί να είναι μακροπρόθεσμα βιώσιμη.

Επιπλέον πρόκειται για πολιτική αντιαναπτυξιακή και γι' αυτό το λόγο θέτει θέματα αξιοπιστίας.

Ταυτόχρονα, οι διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις και οι μεταρρυθμίσεις στον χρηματοπιστωτικό τομέα δεν είναι επαρκείς για να μειώσουν τα χρέη προς τις τράπεζες και τα χρέη των ιδιωτών προς τις φορολογικές αρχές του δημοσίου, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται πιέσεις στην ανάπτυξη και στην ανταγωνιστικότητα.

Συστάσεις


Η κύρια σύσταση του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου είναι ότι θα πρέπει να υιοθετηθούν πολιτικές ουδέτερες δημοσιονομικά που θα οδηγούν σε μείωση φόρων και διεύρυνση της φορολογικής βάσης, ο εξορθολογισμός της δαπάνης για συντάξεις και αντιθέτως η εστίαση σε δαπάνες που απευθύνονται στις πλέον ευάλωτες ομάδες βελτιώνοντας ταυτόχρονα τις συνθήκες για επενδύσεις και ανάπτυξη. 

Εις ό,τι αφορά τα μη εξυπηρετούμενα δάνεια (NPL's) επισημαίνεται ότι δεν έχουν υιοθετηθεί πλήρως οι κατευθύνσεις για μείωση των λεγόμενων κόκκινων δανείων, με αποτέλεσμα αυτό να οδηγήσει σε περιορισμό της πιστωτικής επέκτασης στον υγιή ιδιωτικό τομέα και σε εξασθένηση της κεφαλαιακής βάσης των τραπεζών.

Προκλήσεις


Πρόκληση 1 - ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ: Η πρώτη πρόκληση που αντιμετωπίζει η ελληνική οικονομία, σύμφωνα με την έκθεση του ΔΝΤ που αναμένεται να παρουσιαστεί επισήμως αύριο, είναι ότι: Το μείγμα δημοσιονομικής πολιτικής εναι μη βιώσιμο διότι βασίζεται σε συντάξεις που δεν μπορούμε να αντέξουμε κι αυτό διότι στηρίζονται σε υψηλή φορολογία μιας περιορισμένης φορολογικής βάσης. 

Σύμφωνα με το Ταμείο, περισσότερα από τα μισά μέτρα που νομοθετήθηκαν τα τελευταία έξι χρόνια αφορούντις δαπάνες. Αλλά από τα μέτρα που νομοθετήθηκαν μόνο το 1/4 αφορούσαν μειώσεις μισθών εργαζομένων στο δημόσιο τομέα και στις συντάξεις. Κατά το ΔΝΤ,η μείωση των μισθών του δημοσίου και των συντάξεω ήταν περιορισμένη σε σχέση με άλλες δημοσιονομικές προσαρμογές. 

Όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται στην έκθεση που συνέταξε η ομάδα της Ντέλια Βελκουλέσκου «οι μειώσεις στις συντάξεις ήταν 1% του ΑΕΠ όταν το συνταξιοδοτικό σύστημα έχει έλλειμμα περίπου 11% του ΑΕΠ».

Εδώ φαίνεται η προτίμηση του ΔΝΤ για περαιτέρω μεταρρύθμιση του συνταξιοδοτικού συστήματος.

Πρόκληση 2 - ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ: Η φορολογική διίκηση είναι αναποτελεσματική, τα φορολογικά χρέη είναι διαρκώς αυξανόμενα ενώ η φορολογική συμπεριφορά των πολιτών θεωρείται προβληματική. 
Επισημαίνεται ότι περίπου το 50% του πληθυσμού είναι σε καθυστέρηση εις ό,τι αφορά τις υποχρεώσεις του έναντι του δημοσίου. 

Συνολικά, τα χρέη των ιδιωτών προς το δημόσιο φτάνουν το 70% του ΑΕΠ της Ελλάδας!

Πρόκληση 3 - ΤΡΑΠΕΖΕΣ: Αδύναμοι ισολογισμοί τραπεζών και προβλήματα στη διοίκησή τους. Υπογραμμίζεται ότι η Ελλάδα έχει το δεύτερο υψηλότερο επίπεδοκόκκινων δανείων στην Ευρώπη και τονίζεται ότι παρά τις τρεις ανακεφαλαιοποιήσεις των τραπεζών, η ποιότητα των κεφαλαίων είναι χαμηλή και γι' αυτό συνεχίζουν να τίθενται ερωτήματα για τη βιωσιμότητα του τραπεζικού συστήματος. 

Σύμφωνα με το ΔΝΤ, οι τράπεζες θα χρειαστούνπερίπου 10 δισ.ευρώ (περίπου το 5,5% του ΑΕΠ της χώρας το έτος 2016) για πιθανή πρόσθετη ανακεφαλαιοποίηση από το 2018. Κι αυτό, όπως γράφει η ομάδα Βελκουλέσκου, παρά το γεγονός ότι πό το 2010 έχουν διατεθεί άλλα 43 δισ.ευρώ για την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών. 

Στο πεδίο της έκθεσης που αφορά τον τραπεζικό τομέα σημειώνεται ότι η αλλοπρόσαλλη πολιτική της περιόδου 2015-2016  έχει οδηγήσει αφενός στη μείωση της συμμετοχής του δημοσίου στις τράπεζες στο 20%, από ποσοστό 60% που κατείχε το δημόσιο στις τράπεζες πριν την τελευταία ανακεφαλαιοποίηση. Ως αποτέλεσμα, γράφει η έκθεση του ΔΝΤ, δεν θα πρέπει να αναμένονται σημαντικά έσοδα για το κράτος από την ιδιωτικοποίηση των τραπεζών.

Πρόκληση 4 - ΔΥΣΛΕΙΤΟΥΡΓΙΕΣ: Ευρύτατες διαρθρωτικές δυσλειτουργίες που αποτρέπουν την χωρίς αποκλεισμούς ανάπτυξη. Παρατηρούνται προβλήματα στις αγορές προϊόντων, όπως στον τομέα της ενέργειας που θεωρείται παραδοσιακά η αχίλλειος πτέρνα της ελληνικής οικονομίας. 

Πρόβλεψη για ανάπτυξη 2,7% το 2017


Η ανάκαμψη θεωρείται ασθενής και με κινδύνους. Η πρόβλεψη του ΔΝΤ είναι ότι η ανάπτυξη θα διαμορφωθεί στο 0,4% το 2016 και θα φτάσει το 2,7% για το 2017, αλλά με συγκεκριμένες προϋποθέσεις. Σύμφωνα με το Ταμείο, η ανάπτυξη για το 2017 θα είναι 2,7% εφόσον: Η αξιολόγηση θα ολοκληρωθεί εγκαίρως, το πρόγραμμα θα εφαρμοστεί πλήρως, η Ελλάδα θα ενταχθεί στο πρόγραμμα ποσοτικής χαλάρωσης (QE) της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας και θα αρθούν τα capital controls. 

Παρ'όλα αυτά, μεσοπρόθεσμα το ΔΝΤ θεωρεί ότι η ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας θα κυμαίνεται γύρω στο 1%.
Ενώ μέχρι το 2020 προβλέπονται ρυθμοί ανάπτυξης άνω του 2%, σε μακροπρόθεσμη βάση το Ταμείο προβλέπει ότι η επέκταση του ΑΕΠ της Ελλάδας δεν θα ξεπερνά το 1%.

Σύμφωνα με την έκθεση, το αναπτυξιακό μοντέλο της Ελλάδας θα πρέπει να προσανατολιστεί περισσότερο στις εξαγωγές, υπό την προϋπόθεση όμως ότι οι οικονομικοί και ανθρώπινοι πόροι θα προσανατολιστούν στην ανάπτυξη εμπορεύσιμων κλάδων της ελληνικής οικονομίας (σσ, είτε εξαγωγές προϊόντω, είτε υπηρεσίες και προϊόντα σχετιζόμενα με τον τουρισμό).
Πρωτογενή πλεονάσματα


Σύμφωνα με την έκθεση του ΔΝΤ για την κατάσταση της ελληνικής οικονομίας, το πρωτογενές πλεόνασμα θα είναι 1% του ΑΕΠ το 2016 και θα φτάσει το 1,5% του ΑΕΠ το 2018.

Στην έκθεση για την κατάσταση της ελληνικής οικονομίας, το Ταμείο αξιολογεί και τοποθετείται επί των απόψεων των Ευρωπαίων για τα πρωτογενή πλεονάσματα. Όπως σημειώνεται, βασική υπόθεση των Ευρωπαίων είναι ότι το πρωτογενές πλεόνασμα θα διατηρηθεί στο 3,5% για μια δεκαετία, μειούμενο σε ποσοστό3,2% το2030 και σταδιακά στο 1,5% το 2040. 

Αυτά είναι πρωτοφανή πρωτογενή πλεονάσματα στην παγκόσμια δημοσιονομική πρακτική και προφανώς το Ταμείο τα θεωρεί μη βιώσιμα. Μάλιστα, στην έκθεση αναφέρεται ότι ακόμη και η εκτίμηση του ΔΝΤ για πρωτογενή πλεονάσματα ύψους 1% για πολλές δεκαετίες είαι αισιόδοξες με βάση τιςμετρήσεις.

Το ΔΝΤ θεωρεί ότι θα πρέπει να μειωθούν οι χρηματοδοτικές ανάγκες της Ελλάδας πριν βγει στις αγορές και συμπληρώνει ότι οι χρηματοδοτικές αυτές ανάγκες θα πρέπει να παραμείνουν σε χαμηλά επίπεδα και σίγουρα σε ποσοστό 15-20% του ΑΕΠ.

Τι προτείνει η έκθεση του ΔΝΤ για τη μείωση του χρέους


Η προβολή του χρέους θα πρέπει να τεθεί σε μια σταθερή καθοδική πορεία.
Με άλλα λόγια οι λύσεις που παρέχουν μόνο συγκυριακές ελαφρύνσεις αλλά δεν οδηγούν σε σταθερά μειούμενη πορεία του χρέους δεν οδηγούν σε βιώσιμα αποτελέσματα.

Το Ταμείο προτείνει για το χρέος:  
- Να παραταθεί η περίοδος χάριτος μέχρι το 2040
- Να αποφασιστεί επέκταση της ωρίμανσης μέχρι το 2070
- Να γίνει μεταφορά των πληρωμών τόκων που πρέπει να γίνουν μέχρι το 2040,οι οποίοι προτείνεται να κεφαλαιοποιηθούν και η αποπληρωμή τους να επιμηκυνθεί μέχρι το 2070
- Να σταθεροποιηθούν τα επιτόκια σε χαμηλά επίπεδα για 30 χρόνια και να μην ξεπερνούν το 1,5%. 

Οι δύο βασικοί κίνδυνοι για την Ελλάδα


Σύμφωνα με την έκθεση του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου για την κατάσταση της ελληνικής οικονομίας, οι βασικοί κίνδυνοι που δύναται να υποσκάψουν το πρόγραμμα και την ανάκαμψη της χώρας είναι δύο: 

1. Η μεταρρυθμιστική κόπωση και 
2. Η αναιμική ανάκαμψη της εσωτερικής ζήτησης λόγω των υπερβολικών φόρων και της υπερφορολόγησης.



Πηγή : protothema.gr