Παρασκευή 24 Οκτωβρίου 2025

Μητσοτάκης: Με εκκρεμές το Casus Belli και αμφισβήτηση της κυριαρχίας των νησιών η Τουρκία δεν μπαίνει στο SAFE

 


Συνέντευξη Τύπου του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη μετά το πέρας των εργασιών της Συνόδου του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου στις Βρυξέλλες.



Ναντίν Χαρδαλιά (ΣΚΑΪ): Καλησπέρα, κύριε Πρόεδρε. Ήθελα να σας ρωτήσω, μιλάμε εδώ και πολύ καιρό για την ενίσχυση της ευρωπαϊκής άμυνας. Ο χάρτης αμυντικής ετοιμότητας που συζητήσατε σήμερα στο Ευρωπαϊκό Συμβούλιο εκτιμάτε ότι θα έχει και μπορεί να έχει πραγματικό περιεχόμενο και ποια θα είναι τα οφέλη από αυτή την πρωτοβουλία για την Ελλάδα;

Κι ένα δεύτερο ερώτημα, αν μου επιτρέπετε: αν βρήκατε ανταπόκριση γι’ αυτόν τον κοινό ευρωπαϊκό μηχανισμό δανειοδότησης για τα έργα της άμυνας, που είπατε ότι θα πιέσετε να επανέλθει στο τραπέζι.

Κυριάκος Μητσοτάκης: Καταρχάς, κα Χαρδαλιά, ήδη έχουμε κάνει σημαντικά βήματα ως προς την υλοποίηση μιας κοινής ευρωπαϊκής αμυντικής πολιτικής. Αναφέρομαι στη θεσμοθέτηση της εθνικής ρήτρας διαφυγής, την οποία έχει ήδη αξιοποιήσει η χώρα μας, αλλά και στο πρόγραμμα SAFE, το οποίο είναι ένα δανειοδοτικό χρηματοδοτικό εργαλείο που ενθαρρύνει τις ευρωπαϊκές χώρες να προχωρήσουν σε συμπράξεις και σε κοινές παραγγελίες.

Από εκεί και πέρα, θεωρώ πολύ θετικό ότι στον οδικό χάρτη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής εντοπίζονται ως εμβληματικά έργα προτάσεις οι οποίες αποτελούσαν ανέκαθεν την ελληνική προτεραιότητα. Αναφέρομαι ενδεικτικά στην αντιπυραυλική ασπίδα -θυμίζω ότι πρώτος, μαζί με τον Πολωνό Πρωθυπουργό, είχα παρουσιάσει αυτή την πρόταση πριν από σχεδόν δύο χρόνια-, αλλά και την προστασία όλων των συνόρων της Ευρωπαϊκής Ένωσης από επιθέσεις από drones.

Είναι, επίσης, πολύ σημαντικό ότι υπάρχει μία αναγνώριση ότι οποιοδήποτε αμυντικό σχέδιο της Ευρώπης πρέπει να καλύπτει όλα τα ευρωπαϊκά σύνορα, κι όχι μόνο τα ανατολικά.

Από εκεί και πέρα, τα χρηματοδοτικά εργαλεία -πέραν των εθνικών δυνατοτήτων- για τη χρηματοδότηση τέτοιων έργων ακόμα δεν έχουν εξειδικευτεί. Δεν είμαστε ακόμα στο σημείο να μπορούμε να μιλάμε ή να έχει ωριμάσει η ιδέα για ένα ευρωπαϊκό αμυντικό ταμείο κοινής χρηματοδότησης, για έργα ευρωπαϊκής κοινής ωφέλειας.

Εγώ πάντως θα επιμένω να παρουσιάζω αυτή την πρόταση, να τη συζητάμε στο Ευρωπαϊκό Συμβούλιο και πιστεύω ότι θα έρθει η ώρα της. Θα ωριμάσει και αυτή η πρόταση, διότι απαντά σε μία πραγματική κοινή ευρωπαϊκή ανάγκη.

Μαρία Ψαρά (STAR): Γεια σας κι από μένα. Πέρα από τα όσα έχετε πει για το πρόγραμμα SAFE και τη συμμετοχή της Τουρκίας, θα ήθελα να ρωτήσω αν υπάρχει δυνατότητα για τουρκικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον τομέα της άμυνας και συνεργάζονται με αντίστοιχες ευρωπαϊκές εταιρείες να αναλάβουν την κατασκευή ευρωπαϊκών εξοπλισμών, μέσω του ευρύτερου προγράμματος ReArm.

Και μια δεύτερη ερώτηση, αν μου επιτρέπετε: φαίνεται ότι δεν τα βρήκατε για το δάνειο αποκατάστασης με βάση τα ρωσικά παγωμένα κεφάλαια. Έχει τελειώσει αυτή η συζήτηση; Κι αν ναι, από πού θα βρεθούν τα χρήματα για τη στήριξη της Ουκρανίας;

Κυριάκος Μητσοτάκης: Για το ζήτημα του SAFE έχουμε τοποθετηθεί πολλές φορές. Το σχετικό άρθρο του κανονισμού προϋποθέτει τη συμφωνία μιας τρίτης χώρας με την Ευρωπαϊκή Ένωση προκειμένου να μπορέσει η χώρα αυτή να ενταχθεί επί της αρχής στο πρόγραμμα SAFE. Η Ελλάδα έχει ξεκαθαρίσει ότι αυτή τη στιγμή δεν πληρούνται οι απαραίτητες προϋποθέσεις για να συμμετέχει η Τουρκία στο SAFE.

Δεν χρειάζεται να επαναλάβω την πάγια θέση μας, ότι όσο η Τουρκία έχει εκκρεμές casus belli απέναντι στην Ελλάδα, όσο αμφισβητείται η κυριαρχία ελληνικών νησιών στο Αιγαίο, προφανώς και δεν μπορούμε να συμφωνήσουμε σε μια τέτοια συμμετοχή.

Μακάρι η Τουρκία να άλλαζε άποψη για τα ζητήματα αυτά, για να μπορέσουμε να μπούμε και σε μια ουσιαστική συζήτηση για το θέμα αυτό. Δεν προβλέπω να γίνει αυτό στο άμεσο μέλλον, οπότε δεν τίθεται κάποιο θέμα σχετικά με τη συμμετοχή της Τουρκίας στο πρόγραμμα SAFE.

Τώρα, για το δεύτερο ζήτημα το οποίο θέσατε, δεν πάρθηκε καμιά οριστική απόφαση. Παραπέμψαμε στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή για να μπορέσει να έρθει με μία πρόταση η οποία, όμως, θα είναι πολύ καλά νομικά τεκμηριωμένη.

Για να μπορέσουμε να αξιοποιήσουμε αυτούς τους δεσμευμένους πόρους θα πρέπει να είμαστε σίγουροι ότι δεν δημιουργούμε κάποιο ανυπέρβλητο νομικό προηγούμενο και δεν επιβαρυνόμαστε επίσης με κάποιου είδους συστημικά ρίσκα, τα οποία ενδεχομένως να τα βρούμε μπροστά μας ως Ευρώπη στο μέλλον.

Αναμένουμε, λοιπόν, να επανέλθουμε σε αυτή τη συζήτηση τον Δεκέμβριο. Το σίγουρο είναι ότι τώρα, σε αυτό το Συμβούλιο, δεν υπήρχε ωριμότητα να προχωρήσουμε σε μια τέτοια απόφαση.

Σοφία Φασουλάκη (MEGA): Καλησπέρα, κ. Πρόεδρε, και από εμένα. Συζητήσατε για πρώτη φορά σήμερα το θέμα της στέγασης, της στεγαστικής κρίσης στην Ευρώπη. Δεν έχει μόνο η Ελλάδα το πρόβλημα, το έχουν και άλλα πολλά ξένα κράτη. Μάλιστα, σύμφωνα με την τελευταία, πρόσφατη έκθεση του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου, υπάρχει ο κίνδυνος και κοινωνικής κρίσης από το πρόβλημα της στέγασης.

Ήθελα να ρωτήσω πώς τοποθετήθηκε η χώρα σε αυτό το θέμα και αν θα πρέπει στην Ελλάδα να περιμένουμε κάτι άλλο πέραν της κίνησης αυτής που γίνεται τον Νοέμβριο από εσάς.

Κυριάκος Μητσοτάκης: Καταρχάς, η Ελληνική Κυβέρνηση έχει ξεδιπλώσει, πιστεύω, ένα εμπεριστατωμένο σχέδιο για την αντιμετώπιση του στεγαστικού προβλήματος, το οποίο αντιμετωπίζει το οξύ πρόβλημα και από την πλευρά της ζήτησης και από την πλευρά της προσφοράς.

Πράγματι, το μέτρο το οποίο θα υλοποιηθεί στα τέλη Νοεμβρίου, η επιστροφή δηλαδή ενός πλήρους ενοικίου σε όλους τους ενοικιαστές μέχρι του ύψους των 800 ευρώ, είναι μια πολύ σημαντική πρωτοβουλία τόνωσης του εισοδήματος όσων σήμερα βρίσκονται στο νοίκι. Αλλά δεν είναι το μόνο μέτρο, προφανώς, το οποίο υλοποιεί η Ελληνική Κυβέρνηση.

Εγώ χαίρομαι γιατί αυτή η συζήτηση έγινε για πρώτη φορά σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Ήταν μια ευκαιρία να μπορέσουμε να συζητήσουμε και να συγκρίνουμε και τις εμπειρίες μας με άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Μάλιστα, ζήτησα από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να μπορέσει να δημιουργήσει μια βάση δεδομένων για να μπορέσουμε να εξετάσουμε, να παρουσιάσουμε, να συζητήσουμε με άλλες χώρες ποιες πολιτικές ήταν αποτελεσματικές, ποιες δεν είναι.

Έχουμε κοινά προβλήματα, ας πούμε, με άλλες χώρες του Νότου: πώς αντιμετωπίζουμε τα ζητήματα της βραχυχρόνιας μίσθωσης; Τι περιορισμούς πρέπει να βάλουμε στα ζητήματα αυτά;

Προφανώς αυτά είναι ζητήματα πρωτίστως εθνικής πολιτικής. Η Ευρώπη πιστεύω ότι έχει έναν ρόλο όμως να παίξει, δίνοντάς μας σε πρώτη φάση μεγαλύτερη ευελιξία στη χρήση, ενδεχομένως, ευρωπαϊκών προγραμμάτων, παραδείγματος χάρη για επισκευές σπιτιών, χωρίς να είμαστε αυστηρά περιορισμένοι αυτές οι επισκευές να αφορούν μόνο ενεργειακή αναβάθμιση.

Να αναμένετε εξαγγελίες από την Ελληνική Κυβέρνηση σε αυτή την κατεύθυνση σχετικά σύντομα, καθώς πιστεύω ότι μπορεί να βρεθούμε στην πρώτη γραμμή τέτοιων πρωτοβουλιών, έχοντας βέβαια τη σύμφωνη γνώμη της Ευρώπης.

Από εκεί και πέρα, εν όψει του επόμενου πολυετούς προγράμματος -αναφέρομαι τώρα στην τρέχουσα περίοδο, στο τρέχον ΕΣΠΑ-, αλλά ενόψει του επομένου προϋπολογισμού, το να εξερευνήσουμε και ευρωπαϊκά χρηματοδοτικά εργαλεία για την αντιμετώπιση του προβλήματος της στέγασης πιστεύω ότι θα είναι μία από τις προτεραιότητες που θα συζητήσουμε, όταν θα έρθει η ώρα να κάνουμε τη συζήτηση για τον νέο ευρωπαϊκό προϋπολογισμό.

Γιώργος Παπακωνσταντίνου (ΕΡΤ): Κύριε Πρόεδρε, καλησπέρα σας. Καταλαβαίνουμε ότι η Ευρώπη ισορροπεί ανάμεσα στην πράσινη μετάβαση και την ανταγωνιστικότητα. Θέλω να μας δώσετε λίγο το στίγμα των συζητήσεών σας με τους ομολόγους σας και να μας πείτε αν τελικά υπάρχει αυτή η διάθεση για την ευελιξία την οποία έχετε επισημάνει πολλάκις.

Και κάτι ακόμα: πώς θα μπορέσει αυτό το νέο green deal, η επικαιροποίησή του να μη μεταφραστεί σε επιπλέον βάρη για τα νοικοκυριά;

Κυριάκος Μητσοτάκης: Θέλουμε να είμαστε φιλόδοξοι ως προς την ενεργειακή μετάβαση, αλλά πρέπει να είμαστε ρεαλιστές, να μην υπονομεύσουμε την ανταγωνιστικότητα της ευρωπαϊκής βιομηχανίας και σίγουρα να μην προκαλέσουμε κοινωνικές αναταράξεις επιβάλλοντας ένα δυσβάσταχτο κόστος στα νοικοκυριά και στις επιχειρήσεις μας.

Αυτό είναι ακριβώς το μείγμα το οποίο προσπαθούμε να βρούμε και νομίζω ότι υπάρχει μία γενικότερη κατανόηση στο Ευρωπαϊκό Συμβούλιο ότι πρέπει να είμαστε ευέλικτοι. Πρέπει να επιδείξουμε ρεαλισμό και δεν πρέπει να προτάξουμε τον στόχο της κλιματικής ουδετερότητας πέρα και πάνω, με έναν τρόπο θα έλεγα απόλυτο, από τους άλλους στόχους -την ανταγωνιστικότητα, την κοινωνική συνοχή-, οι οποίοι πρέπει και αυτοί να υπηρετούνται μέσα από τις πολιτικές μας.

Υπάρχουν σήμερα δοκιμασμένες τεχνολογίες, οι οποίες μπορούν να προωθηθούν πολύ γρήγορα και οι οποίες έχουν θετικό οικονομικό αντίκτυπο και μπορούν να μας βοηθήσουν να μειώσουμε το κόστος της ενέργειας. Οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, για παράδειγμα, σήμερα μας βοηθούν ως Ελλάδα να μειώσουμε το κόστος ενέργειας στην πατρίδα μας. Το ίδιο ισχύει και για τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες.

Υπάρχουν όμως, ακόμα και σήμερα, άλλοι τομείς της οικονομικής δραστηριότητας, όπως παραδείγματος χάρη η ναυτιλία ή οι αερομεταφορές, όπου δεν υπάρχει προφανής λύση για το πώς αυτοί οι τομείς μπορούν να «πρασινίσουν».

Άρα, δεν έχει μεγάλο νόημα αυτή τη στιγμή να επιβάλουμε ένα μεγάλο πρόσθετο κόστος σε αυτούς τους τομείς, με την καλή ελπίδα ότι κάποια στιγμή θα βρεθεί μία τεχνολογική λύση που θα οδηγήσει στη μείωση των εκπομπών και από αυτούς τους τομείς.

Νομίζω ότι αποτυπώνονται με σαφήνεια οι ελληνικές προτεραιότητες στα συμπεράσματα, έτσι όπως τα συμφωνήσαμε μετά από μία μακρά συζήτηση. Προσωπικά είμαι ικανοποιημένος από το αποτέλεσμα το οποίο πετύχαμε.

Σπύρος Μουρελάτος (ΑΠΕ – Flash.gr): Κύριε Πρόεδρε, πριν από περίπου μία εβδομάδα ανακοινώσατε μία ενδιαφέρουσα πρωτοβουλία για ένα φόρουμ των παράκτιων κρατών της Ανατολικής Μεσογείου. Πολλοί είδαν σε αυτή την πρωτοβουλία μία αμερικανική «αύρα», να το πω έτσι. Θέλω να μου το σχολιάσετε αυτό.

Θέλω επίσης να μου πείτε ποια είναι τα επόμενα βήματα, αν έχετε ανταπόκριση σε αυτή την πρόταση ήδη από κάποιες από τις τέσσερις χώρες, αν υπάρχει χρονοδιάγραμμα στη σκέψη σας και στο σκεπτικό σας, και κατά πόσον ο κατάλογος αυτός των χωρών είναι κλειστός. Δηλαδή, θα μπορούσε και μία έκτη χώρα, είτε από την Ανατολική Μεσόγειο είτε από την Ευρωπαϊκή Ένωση να μετέχει σε αυτή την πρωτοβουλία; Ευχαριστώ.

Κυριάκος Μητσοτάκης: Πολύ σύντομα το Υπουργείο Εξωτερικών θα είναι σε θέση να παρουσιάσει έναν πιο σαφή οδικό χάρτη γι’ αυτή τη σκέψη, την οποία παρουσίασα.

Δεν θα έπρεπε να μας εκπλήσσει, ως Ελλάδα, μια τέτοια πρωτοβουλία, διότι η Ελλάδα έχει συμμετάσχει στο παρελθόν και έχει δρομολογήσει αρκετά πολυμερή σχήματα στην ευρύτερη περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου.

Στο ερώτημα το οποίο θέσατε, προφανώς θα ήμασταν πολύ ανοιχτοί, αν υπάρχουν κι άλλες χώρες της Ανατολικής Μεσογείου -θέλω να το προσδιορίσω γεωγραφικά- που θα ήθελαν να συμμετάσχουν, να εξετάσουμε κάτι τέτοιο.

Όμως, υπάρχει μία, θα έλεγα, απαράβατη προϋπόθεση για να μπορέσει αυτή η πρωτοβουλία να τελεσφορήσει και να καταλήξει τελικά, γιατί αυτή θα ήταν η κατάληξη, θα χρειαστεί πολλή δουλειά προετοιμασίας για να φτάσουμε σε μία Σύνοδο επιπέδου αρχηγών κρατών και κυβερνήσεων.

Ο ένας απαράβατος όρος είναι ο αδιαπραγμάτευτος σεβασμός στο Διεθνές Δίκαιο και το Δίκαιο της Θάλασσας, διότι πρέπει να υπάρχει ένα βασικό πλαίσιο συζητήσεων, τουλάχιστον για ζητήματα τα οποία αφορούν το Διεθνές Δίκαιο.

Από εκεί και πέρα, όμως, υπάρχουν και άλλα θέματα, τα οποία μπορούν να συζητηθούν, θα έλεγα πιο ήπιας πολιτικής, λιγότερο ακανθώδη, όπως για παράδειγμα η κλιματική κρίση, η πολιτική προστασία.

Αλλά θα πρέπει να μπει ένα σαφές πλαίσιο τι ακριβώς σκεπτόμαστε να κάνουμε με μία τέτοια πρωτοβουλία και ποιοι, θα έλεγα, θα πρέπει να είναι, να μην πω οι όροι, αλλά οι κανόνες που θα διέπουν αυτή τη συνεργασία την οποία οραματιζόμαστε.



Chevron και Helleniq Energy αναλαμβάνουν τα οικόπεδα νότια της Κρήτης

 


Υπεγράφησαν σήμερα από τον υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Σταύρο Παπασταύρου, τέσσερις Υπουργικές Αποφάσεις οι οποίες αφορούν την επιλογή αιτούντων του διεθνούς διαγωνισμού για την παραχώρηση δικαιώματος έρευνας και εκμετάλλευσης υδρογονανθράκων στις θαλάσσιες περιοχές νοτίως της Πελοποννήσου (περιοχές «Α2» και «Νότια της Πελοποννήσου») και στις θαλάσσιες περιοχές νοτίως της Κρήτης (περιοχές «Νότια της Κρήτης 1» και «Νότια της Κρήτης 2»).

Σύμφωνα με αυτές, ορίζονται ως προτιμητέοι επενδυτές οι κοινοπραξίες των ομίλων Chevron – Helleniq Energy.

Παράλληλα, ανατίθεται στην Επιτροπή Αξιολόγησης, που συστάθηκε με απόφαση της ΕΔΕΥΕΠ, να καλέσει τις εν λόγω κοινοπραξίες ως Επιλεγέντες Αιτούντες για τις παραπάνω θαλάσσιες περιοχές προκειμένου να οριστικοποιηθεί το προς υπογραφή σχέδιο σύμβασης, σύμφωνα με την προκήρυξη.

Tο χρονοδιάγραμμα που έχει θέσει το ΥΠΕΝ για ολοκλήρωση του διαγωνισμού τοποθετείται στο τέλος του 2025, ανοίγοντας τον δρόμο για τις έρευνες μέσα στο 2026. 

«Η σύμβαση με τη Chevron για τις έρευνες υδρογονανθράκων νοτίως της Κρήτης θα ολοκληρωθεί μέσα στο 2025, θα ακολουθήσει η έγκριση από το Ελεγκτικό Συνέδριο και από τη Βουλή στις αρχές του 2026, ώστε την επόμενη χρονιά να ξεκινήσουν και οι γεωφυσικές έρευνες στην περιοχή», είχε αναφέρει πρόσφατα ο κ. Παπασταύρου, προσθέτοντας ότι από τη στιγμή που θα ξεκινήσουν οι έρευνες χρειάζεται ένα διάστημα τριών έως πέντε ετών ώστε να ανακαλυφθεί το σημείο όπου μπορεί να υπάρχει εκμεταλλεύσιμο κοίτασμα. «Υπάρχουν σαφείς ενδείξεις, όχι αποδείξεις, για κοιτάσματα τα οποία μπορούν να πάνε τη χώρα μας σε άλλο επίπεδο, σε διαφορετική ποιότητα ζωής», είχε τονίσει ακόμη.



Ο Βενιζέλος ξεκαθάρισε : Δεν έχω πει ότι η χώρα στερείται κυβέρνησης. Προφανώς η χώρα έχει σταθερή κυβέρνηση


 

«Προφανώς η χώρα έχει κυβέρνηση, όπως προβλέπει το σύνταγμα, με σταθερή κοινοβουλευτική πλειοψηφία» τόνισε ο Ευάγγελος Βενιζέλος.

Ο πρώην αντιπρόεδρος της κυβέρνησης και πρώην πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ, μίλησε σε ημερίδα με τίτλο «Το αδιέξοδο της χώρας που αποτυπώνουν οι δημοσκοπήσεις» την οποία διοργάνωσε ο Κύκλος Ιδεών, όπου μεταξύ άλλων αναφέρθηκε στην φράση που χρησιμοποίησε προ ημερών σε συνέντευξή του στην ΕΡΤ περί «μη διακυβερνήσιμης χώρας» θέλοντας να ξεκαθαρίσει και να διευκρινήσει.

Ο Ευάγγελος Βενιζέλος διευκρίνησε τι ακριβώς εννοούσε με την φράση «η χώρα έχει καταστεί μη διακυβερνήσιμη».

Ξεκαθάρισε ότι «δεν έχω πει ότι η χώρα στερείται κυβέρνησης. Προφανώς η χώρα έχει σταθερή κυβέρνηση και δεν αποκλείεται μετά τις επόμενες ή τις μεθεπόμενες εκλογές να αποκτήσουμε μονοκομματική κυβέρνηση. Είπα ότι παρά τις προσπάθειες της κυβέρνησης, η οποία ψηφίζει νόμους, προσπαθεί να εφαρμόσει μέτρα, προβαίνει σε γενναιόδωρες παροχές. Υπάρχει μία δυσκολία που απορρέει από τα αδιέξοδα του σήμερα».




"Νοικοκυρές" σε απόγνωση οι Συριζαίοι φωνάζουν βοήθεια στον Τσίπρα αλλά με τρόπο όπως ο Γιαννούλης

 


Γνωρίζοντας ότι έχουν τελειώσει πολιτικά, οι συριζαίοι παίρνουν θέση προσεκτικά χωρίς να φανούν ότι φωνάζουν ΒΟΗΘΕΙΑ, για τις χθεσινές εξελίξεις στον ΣΥΡΙΖΑ, όπου η πρόταση του προέδρου του κόμματος, Σωκράτη Φάμελλου για συμπόρευση με τον Αλέξη Τσίπρα πέρασε από την Πολιτική Γραμματεία, όπως έκανε και ο Χρήστος Γιαννούλης.

Τώρα το να στηρίζεις για την πολιτική σου επιβίωση πάνω σε ένα παθολογικά ψεύτη και πολιτικό απατεώνα, αδιαφορώντας για την Ελλάδα και τους πολίτες που εξαπάτησε αυτό είναι άλλο θέμα.

«Εδώ και τρεις εβδομάδες λέω στις τοποθετήσεις μου πως εάν υπάρξει στις εκλογές ψηφοδέλτιο ΣΥΡΙΖΑ και κόμμα του Αλέξη Τσίπρα, υπάρχει σοβαρό πολιτικό ζήτημα και σε ότι με αφορά προσωπικά δεν μπορώ να το υπηρετήσω. Τελεία, παράγραφος», είπε αρχικά μιλώντας χθες βράδυ στο Action24 ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ, μην μπορώντας να κρύψει την αγωνία την πολιτικής του επιβίωσης.

Και πρόσθεσε: «Θέλω να σας πω κάτι πολύ απλά. Αυτό που διατυπώνεται σήμερα ως εισήγηση του προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ, Σωκράτη Φάμελλου στην Πολιτική Γραμματεία είναι απότοκο και συνέχεια μιας τοποθέτησης που δόθηκε στη δημοσιότητα από την πρώτη στιγμή. Και ο Αλέξης Τσίπρας και ο Σωκράτης Φάμελλος (είχαν αναφερθεί) στην απουσία αντιπαλότητας και αντιπαράθεσης», είπε αρχικά και πρόσθεσε ότι στις εκλογές ένα ψηφοδέλτιο ΣΥΡΙΖΑ, παράλληλα με ένα ψηφοδέλτιο ενός κόμματος του Αλέξη Τσίπρα πρέπει να αποτραπεί πάση θυσίας».

«Λένε για τις πολλές διασπάσεις, για τον πολυτραυματία ΣΥΡΙΖΑ που έχει τροφοδοτήσεις 3-4 μικρότερα κόμματα στη Βουλή, αλλά δεν θυμούνται και λίγο ότι σε προηγούμενες δεκαετίες τα βρήκαν πολιτικά αντίπαλοι με μεγαλύτερη σφοδρότητα. Λεωνίδας Κύρκος και Χαρίλαος Φλωράκης και προέκυψε κάτι πολιτικά ενδιαφέρον και μεγαλύτερο», εξήγησε σε άλλο σημείο της τοποθέτησής του.

Για τον Παύλο Πολάκη που χαρακτήρισε τον Αλέξη Τσίπρα διασπαστή είπε: «Δεν πρόκειται να σχολιάσω το παραμικρό. Έχουμε καεί από το χυλό, φυσάμε και το γιαούρτι ότι δεν θα γίνουμε εμείς και πάλι το πρώτο θέμα της επικαιρότητας μέσα από τον εσωτερικό διάλογο και τη λειτουργία των οργάνων. Εάν θέλετε να θέσετε ένα θέμα στον Παύλο Πολάκη να τον καλέσετε. Εγώ θεωρώ ότι δεν είναι διασπαστής ο Τσίπρας».

Και κατέληξε: «Ο Χρήστος Γιαννούλης θα κάνει ότι είναι δυνατόν για να υλοποιηθεί η πολιτική απόφαση που πήρε η Πολιτική Γραμματεία να μην βρεθούμε σε καμία αντιπαράθεση με τον εγχείρημα που περιμένουμε να σχηματοποιήσει ο Αλέξης Τσίπρας σε δομή και σε ότι έχει στο μυαλό του σαν πολιτική πρωτοβουλία».

Με λίγα λόγια μας θυμίζει νοικοκυρές σε απόγνωση!!!






Ο ακατάλληλος Δούκας συνεχίσει να γελοιποιείται : «Προσφεύγουμε στα δικαστήρια για την ανάθεση της καθαριότητας σε ιδιώτες»


 

Ο δήμαρχος του 10% των Αθηναίων που ντροπιάζει την Αθήνα, συνεχίζει να γελοιοποιείται.

Είναι τόσο γελοίος αφού από μόνος του είπε στον Υπουργό Άμυνας "καλή τύχη" για την καθαριότητα του Αγνώστου Στρατιώτη, τώρα ο (ο χαρακτηρισμός δικός σας), ζητάει και τα ρέστα εξοργίζοντας Αθηναίους και μη με την γελοιότητα που κινείται.

«Ο κ. Μαρινάκης επιβεβαίωσε ότι, με τη γνωστή τροπολογία, η ευθύνη της καθαριότητας στον Άγνωστο Στρατιώτη ανήκει στο Υπουργείο Εθνικής Άμυνας και θα ανατεθεί σε ΙΔΙΩΤΕΣ. Όπως είναι αυτονόητο, ο Δήμος Αθηναίων θα προσφύγει στα αρμόδια δικαστήρια, με βάση το άρθρο 102 του Συντάγματος».

Πόσο Β.....Σ είσαι ρε γελοίες δήμαρχε;;;;;;;;;

Μην ξεχνάτε ότι είναι ΠΑΣΟΚ και μάλιστα θεωρείται και σοβαρό στέλεχος του κόμματος!!!

Το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας εξέδωσε ανακοίνωση απαντώντας στον δημόσιο διάλογο που έχει ανοίξει, ο τίποτα της Αθήνας, υπογραμμίζοντας ότι δεν θα επιτρέψει την υποβάθμιση του Μνημείου. Όπως ανέφερε:  Το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας, μετά από όσα διαμείφθηκαν στον δημόσιο διάλογο, επισημαίνει ότι δεν πρόκειται να επιτρέψει την καθ’ οιονδήποτε τρόπο υποβάθμιση του Μνημείου του Άγνωστου Στρατιώτη. Θα πράξει ό, τι απαιτείται για αυτό και δεν πρόκειται να επανέλθει σε αυτή τη συζήτηση.








Είναι προκλητικό να αποκαλούμε όποιον χτυπάει την γυναίκα του άντρα : Μπροστά στα παιδιά τους ξυλοκόπησε τη σύντροφό του


 

Πρέπει να αλλάξει η προσφώνηση αυτή σε όσους χτυπάνε μια γυναίκα, πρέπει να βρούμε κάτι άλλο γιατί προσβάλει τους άντρες!1

Συνελήφθη ο 50χρονος "άντρας" για τον άγριο ξυλοδαρμό της 40χρονης Λιθουανής συντρόφου του, ο οποίος σημειώθηκε μπροστά στα δύο ανήλικα παιδιά τους, το απόγευμα της Πέμπτης 23 Οκτωβρίου στο Κορωπί.

Ο κακοποιός είχε αρχικά καλέσει το Κέντρο Άμεσης Δράσης, ισχυριζόμενος ότι βρήκε τη σύντροφό του αιμόφυρτη μέσα στο σπίτι τους, ωστόσο οι αστυνομικοί, ακούγοντας τις αντιφάσεις στην εκδοχή του, αμφισβήτησαν τα λεγόμενά του.

Επιπλέον, ο 4χρονος γιος της οικογένειας επιβεβαίωσε στους αστυνομικούς τι είχε πραγματικά συμβεί, αποκαλύπτοντας ότι ο παΤΕΡΑΣ του είχε επιτεθεί στη μητέρα του με γροθιές στο κεφάλι, ενώ τα παιδιά ήταν παρόντα στον χώρο.

Μετά τη σύλληψή του, ο 50χρονος κακοποιός οδηγήθηκε στο Τμήμα Ασφαλείας Κορωπίου, όπου και κρατείται, ενώ σχηματίζεται δικογραφία σε βάρος του για ενδοοικογενειακή βία.

Η 40χρονη γυναίκα, η οποία διακομίστηκε άμεσα στο νοσοκομείο «Ερυθρός Σταυρός», νοσηλεύεται διασωληνωμένη στη ΜΕΘ. Η κατάσταση της υγείας της παραμένει κρίσιμη.

Κατά πληροφορίες, ο 50χρονος είχε συλληφθεί και πάλι το 2023 για ενδοοικογενειακή βία σε βάρος της 40χρονης.




Πρώτη φορά στον κόσμο ένα κόμμα προσχωρεί σε ένα άνθρωπο - Το κατάφερε και αυτό ο παρακμιακός ΣΥΡΙΖΑ

 


Τι κάνει η ακροαριστερή - αριστερή απόγνωση ε;;;

Μεγαλύτερο τσίρκο από τον ΣΥΡΙΖΑ δεν έχει υπάρξει, και ότι κάνουν, ότι λένε προκαλούν γέλιο στον κόσμο.

Σε παγκόσμια πρώτη ο ΣΥΡΙΖΑ προσχώρησε στον Αλέξη Τσίπρα, και θα μείνει στην ιστορία το πρώτο κόμμα που προσχωρεί σε ένα άνθρωπο, δείχνοντας ότι δεν έχουν ίχνος σοβαρότητας.

Η εισήγηση που έκανε ο Σωκράτης Φάμελλος για συμπόρευση με τον Τσίπρα που πριν από λίγες ημέρες παραιτήθηκε από τον ΣΥΡΙΖΑ, αντιμετωπίζεται ήδη με καχυποψία από κάποια στελέχη, ωστόσο η πλειονότητα των στελεχών (κορυφαίων, μεσαίων και μικρών) τη στηρίζει. 

Η κατάντια τους, και το αβέβαιο πολιτικό τους μέλλον τους ώθησε να θέλουν τη συμπόρευση (σ.σ. στην πραγματικότητα απορρόφηση) του ΣΥΡΙΖΑ από το νέο κόμμα Τσίπρα.

Γελάει ο κόσμος παγκοσμίως!!!



Ο Δένδιας κάλεσε τον τίποτα Χάρη Δούκα για την καθαριότητα του μνημείου και έδωσε αξία σε έναν λαϊκιστή

 


Ο Υπουργός Άμυνας κάλεσε τον δήμαρχο του 10% των πολιτών της Αθήνας, και τον αντιδήμαρχο καθαριότητας, νομίζοντας ότι έχει να κάνει με σοβαρούς ανθρώπους, για να κανονίσουν πώς θα καθαρίζεται το μνημείο.

Ο ανεπαρκής και ακατάλληλος ακόμα και για κλητήρας του δήμου της Αθήνας Χάρης Δούκας, αποποιήθηκε την ευθύνη του, ένιψε τας χείρας του, δείχνοντας για ακόμα μία φορά το πόσο απωθητικός πολιτικός είναι.

Σύμφωνα με το Πεντάγωνο, οι επαφές με τον Δούκα και τον κ. Χρυσοχοΐδη έγιναν για τον «καλύτερο συντονισμό των κατά τον νόμο αρμοδιοτήτων του Δήμου Αθηναίων και του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη, σχετικά με το Μνημείο του Αγνώστου Στρατιώτη».

Λίγη ώρα μετά ο ανεπαρκής Δούκας υποστήριξε πως η απόφαση της κυβέρνησης ήταν να περάσει όλη η ευθύνη στο Άμυνας, επέστρεψε το μπαλάκι στον κ. Δένδια και ευχήθηκε στην κυβέρνηση «καλή τύχη». Αυτό είχε ως αποτέλεσμα την απόφαση του ΥΠΕΘΑ να αναθέσει την καθαριότητα σε ιδιώτες, ενεργοποιώντας σχετική πρόβλεψη της τροπολογίας.

«Η κατά το άρθρο 102 του Συντάγματος και κατά τον νόμο αποκλειστική ευθύνη της καθαριότητας ανήκει στην Τοπική Αυτοδιοίκηση και ειδικότερα στο Μνημείο του Άγνωστου Στρατιώτη ανήκει στον Δήμο Αθηναίων», αλλά αυτά που να τα καταλάβει ο Δούκας.

Άλλο ένα δείγμα παρακμαιακού λαϊκιστή πασόκου!!!



Η ουρά της ακροαριστεράς Ανδρουλάκης πιστεύει ότι το ΠΑΣΟΚ πάει καλά και αναρωτιόμαστε τι πίνει και δεν μας δίνει;;;;

 


Εχθές μάθαμε ότι ο Νίκος Ανδρουλάκης, κατέθεσε ως μάρτυρας σε μια δίκη που αφορούσε τις υποκλοπές. Αμίλητος μπήκε στα δικαστήρια, αμίλητος βγήκε, γιατί φοβάται την δημοσιογραφική ερώτηση "Γιατί σας παρακολουθούσαν θα πείτε ποτέ στο Ελληνικό λαό;".

Για αυτή την ερώτηση τρέμει ο Νίκος Ανδρουλάκης, και τα τελευταία χρόνια κρύβεται κάνοντας γενικά το θύμα, χωρίς να ενημερώνει γιατί τον παρακολουθούσαν, δεν τον συμφέρει να μάθει κάτι ο Ελληνικός λαός και αυτό είναι ξεκάθαρο.

Παράλληλα με το κρυφτό κάνει και τον ευτυχισμένο, ότι δεν τρέχει τίποτα, όλα καλά και το ΠΑΣΟΚ ακόμα καλύτερα.

Αυτός ο τύπος μάλλον είναι σε άρνηση και δεν μπορεί να καταλάβει τι συμβαίνει γύρω του, και ότι αυτός είναι η αιτία που το ΠΑΣΟΚ δεν τραβάει, ειδικά μετά την απόφαση να γίνει ακροαριστερή ουρά της Ζωής Κωνσταντοπούλου.

Ποιός σοβαρός άνθρωπος και όχι Νίκος Ανδρουλάκης βλέπει τις δημοσκοπήσεις για το ΠΑΣΟΚ και πιστεύει ότι πάει καλά και ότι απλά δεν έχει ανέβει το κόμμα όσο θα ήθελαν αυτός και τα στελέχη του.

«Το ΠΑΣΟΚ δεν έχει ανέβει όσο θα θέλαμε, αλλά είναι σε μια καλύτερη φάση από ό,τι ήταν στο παρελθόν» είπε στη συνέντευξή του στον ALPHA, προσθέτοντας πάντως ότι «χρειάζεται πολύς αγώνας, μεγάλη προσπάθεια» αν και διευκρίνισε –για να μην υπάρχουν… παρεξηγήσεις εντός κόμματος– πως «δεν παλεύουμε με τα ίδια όπλα που παλεύει η ΝΔ».

Απλά, ο Νίκος Ανδρουλάκης βρίσκεται στον κόσμος του, και όχι στον κόσμο του ΠΑΣΟΚ, πιστεύοντας ότι πάει καλά,. Πάει καλά που τον πέρασε σε καταλληλότητα η Κωνσταντοπούλου; Πάει καλά που ισοβαθμεί στις δημοσκοπήσεις στην δεύτερη θέση με την Κωνσταντοπούλου; Πάει καλά ότι το κόμμα του είναι κολλημένο στο 13-14 ακόμα και 10%;

Ποιος ξέρει τι βλέπει, θα τον συμβουλεύαμε να πάρει τον Αντώναρο που λέει το μέλλον για να παραμυθιαστεί περισσότερο.





Συγκέντρωση αριστερών και ακροαριστερών φοιτητών εχθές το βράδυ στο Σύνταγμα - Περιφρουρήθηκε το μνημείο

 




Οι αστυνομικές δυνάμεις περιφρούρησαν πολύ σωστά το μνημείο του Αγνώστου Στρατιώτη και δεν άφησαν κανένα να προσεγγίσει.

Φοιτητική πορεία ενάντια αριστερών και ακροαριστερών φοιτητών στην «εκπαιδευτική αναδιάρθρωση και την καταστολή στα πανεπιστήμια», καταστολή εννοούν το ότι δεν επιτρέπεται σε κανένα πλέον να κάνει μπάχαλο τους χώρους στα πανεπιστήμια, και να κυκλοφορούν ανεξέλεγκτοι κακοποιοί, κάτι που αριστεροί και ακροαριστεροί το θέλουν.



Η Ανοιχτή συνέλευση ακροαριστερών και αριστερών ενάντια στην εκπαιδευτική αναδιάρθρωση και την καταστολή στα πανεπιστήμια καλούσε για εχθές, Πέμπτη (23/10), στις 18.30, στα Προπύλαια (Αθήνα), σε πανεκπαιδευτική πορεία «ενάντια στα πειθαρχικά, τις διαγραφές και την καταστολή στα πανεπιστήμια».




Δημογραφικό: χρειαζόμαστε ένα νέο πολιτισμικό αφήγημα


 

Υπουργός Επικρατείας Άκης Σκέρτσος σε χαιρετισμό του, εκπροσωπώντας τον πρωθυπουργό, στο συνέδριο «Δημογραφικό 2025»:

  • Βρισκόμαστε ενώπιον ενός παράδοξου που επαναλαμβάνεται σε κάθε ανεπτυγμένη χώρα: ονομάζεται “το δημογραφικό παράδοξο της ευημερίας”. Τι σημαίνει αυτό πρακτικά; Πως όσο αυξάνεται το εισόδημα, η οικονομική σταθερότητα και το προσδόκιμο ζωής, πρωτίστως στο δυτικό κόσμο, τόσο μειώνεται η επιθυμία -ή η δυνατότητα- των ανθρώπων να φέρουν παιδιά στον κόσμο. Κι αυτό δεν είναι μόνο ελληνικό φαινόμενο. Είναι παγκόσμιο, με ιδιαίτερη ένταση στον ονομαζόμενο και ως αναπτυγμένο κόσμο
  • Πώς αντιμετωπίζεται; Προφανώς όχι με ένα άρθρο και ένα νόμο. Είναι ένα πολυπαραγοντικό, σύνθετο πρόβλημα στις μετα-νεωτερικές κοινωνίες και χρειάζεται να αντιδράσουμε, όχι μόνο με οικονομικά μέτρα αλλά με μια νέα πολιτισμική αφήγηση που να ξαναδίνει αξία στη ζωή, στη φροντίδα, στη δημιουργία δεσμών. Ζούμε σε μια φρενήρη κοινωνική πραγματικότητα, όπου η απουσία νοήματος, η αποσύνδεση από την κοινότητα, η κλιματική κρίση, ο ναρκισσιστικός ατομισμός συνθέτουν ένα τοπίο, στο οποίο η τεκνοποίηση αντιμετωπίζεται ως ένα πρόσθετο άγχος, όχι ως ελπίδα.
  • Τι κάνουμε ήδη ως πολιτεία
    • Για πρώτη φορά στην ιστορία της, η χώρα μας διαθέτει αρμόδια υπουργική δομή για τη στήριξη της οικογένειας αλλά και μακροπρόθεσμο εθνικό σχέδιο για την αντιμετώπιση του Δημογραφικού ζητήματος με 20 δισ. ευρώ να έχουν δεσμευτεί για τη στήριξη των οικογενειών για την επόμενη δεκαετία.
    • Εθνική στρατηγική για το μείζον στεγαστικό πρόβλημα που αντιμετωπίζουμε με 43 μέτρα ύψους 6,5 δισ. ευρώ, που στοχεύουν στην τόνωση τόσο της προσφοράς ακινήτων όσο και τη στήριξη των εισοδημάτων των ενοικιαστών και των ιδιοκτητών παλαιών ακινήτων.
    • Ειδικά φορολογικά κίνητρα για τον επαναπατρισμό των χιλιάδων Ελλήνων και Ελληνίδων που άφησαν τη χώρα στα χρόνια της κρίσης.
    • Ενεργητικές πολιτικές απασχόλησης για την εξισορρόπηση της επαγγελματικής με την οικογενειακή ζωή και τη δικαιότερη κατανομή των βαρών μεταξύ πατέρα και μητέρας.
    • Έμφαση για πρώτη φορά στη δημόσια υγεία, την πρωτοβάθμια φροντίδα, την πρόληψη και την αντιμετώπιση μακροχρόνιων παθήσεων.
    • Νέες πολιτικές φροντίδας και στήριξης των ευάλωτων από νέες προκλήσεις και απειλές, όπως η στρατηγική για τη βία ανηλίκων ή τον ψηφιακό εθισμό, αλλά και το εθνικό δίκτυο δομών για την αντιμετώπιση της ενδοοικογενειακής βίας.
    • Προτεραιότητα στην αύξηση της απασχόλησης των νέων, των γυναικών, των ΑμεΑ και των συνταξιούχων για την κάλυψη των κενών στην αγορά εργασίας.
    • Εστίαση στην ελεγχόμενη μετανάστευση, ώστε η Ελλάδα να γίνει επιτέλους χώρα που επιλέγουμε εμείς ποιους και πόσους μετανάστες χρειαζόμαστε, με δεξιότητες και σε ποιες δραστηριότητες και περιοχές της χώρας.
    • Πολιτικές για το κοινό μας σπίτι, το περιβάλλον, αλλά και για την περιφερειακή συνοχή.
    • Σύγκρουση με το βαθύ κράτος της αναξιοκρατίας και της απουσίας της αξιολόγησης δομών, υπηρεσιών και υπαλλήλων.
    • Και τέλος, συνέχιση της οικονομικής πολιτικής που πατάει γερά επάνω στη δημοσιονομική υπευθυνότητα, παράγει ασφαλή πλεονάσματα, δυναμικούς ρυθμούς ανάπτυξης και προσέλκυση περισσότερων και καλύτερων επενδύσεων.

Θα συνεχίσουμε ασφαλώς να υλοποιούμε κάθε εφικτή και αποτελεσματική πολιτική για να αντιμετωπίσουμε το Δημογραφικό πρόβλημα, αλλά χρειαζόμαστε και ένα νέο πολιτισμικό αφήγημα, όπου η μητρότητα και η πατρότητα, η θετική γονεϊκότητα, η δημιουργικότητα, η φροντίδα και η οικολογική ισορροπία να είναι πράξεις ηθικού πλούτου και νοήματος για τη ζωή.

 



Σε τροχιά νέου ρεκόρ κινείται σταθερά ο τουρισμός

 



Σύμφωνα με το νεότερο ταξιδιωτικό ισοζύγιο που δημοσίευσε η Τράπεζα της Ελλάδος, οι ταξιδιώτες που επισκέφτηκαν την Ελλάδα το πρώτο οκτάμηνο του 2025 ξεπέρασαν τα 25,92 εκατομμύρια, ήταν δηλαδή ένα και πλέον εκατομμύριο περισσότεροι σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο, όταν είχε επιτευχθεί το προηγούμενο ιστορικό υψηλό με 24,89 εκατομμύρια τουρίστες. Πρόκειται για αύξηση της τάξης του 4,1%, χωρίς μάλιστα να συνυπολογίζονται όλες οι αφίξεις με κρουαζιερόπλοια.

  • Ακόμα καλύτερη είναι η εικόνα στο μέτωπο των εισπράξεων. Τα τουριστικά έσοδα μεταξύ Ιανουαρίου και Αυγούστου υπερέβησαν τα 16,7 δισεκατομμύρια ευρώ, αυξημένα κατά 1,8 δισεκατομμύρια ευρώ, δηλαδή κατά 12%, συγκριτικά με το πρώτο οκτάμηνο του 2024.
  • Αυτό σημαίνει ότι η μέση δαπάνη ανά ταξίδι αυξήθηκε κατά 7,2%, αντανακλώντας την μεγαλύτερη οικονομική επιφάνεια πολλών επισκεπτών, με δεδομένο ότι άλλες μετρήσεις δεν έχουν εντοπίσει ουσιαστική αλλαγή στη διάρκεια των διακοπών.
  • Η επιτυχία αυτή συνδέεται με την όλο και μεγαλύτερη διείσδυση της Ελλάδας σε σημαντικές ανεπτυγμένες αγορές του εξωτερικού, πρωτίστως στις Ηνωμένες Πολιτείες, στη Γερμανία και στο Ηνωμένο Βασίλειο, που αντισταθμίζουν και με το παραπάνω τη φετινή υποχώρηση στις αφίξεις από τη Γαλλία.
    • Συγκεκριμένα, το πρώτο οκτάμηνο οι επισκέπτες από τη Γερμανία άγγιξαν τα 3,9 εκατομμύρια (+7,8% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό οκτάμηνο), οι τουρίστες από το Ηνωμένο Βασίλειο πλησίασαν τα 3,3 εκατομμύρια (+4,5%), ενώ οι ταξιδιώτες από τις ΗΠΑ σαφώς ξεπέρασαν το «φράγμα» του 1 εκατομμυρίου (+6,1%).

 



Με στόχο να μην απωλέσουμε ούτε ένα ευρώ

 



Την πορεία υλοποίησης του συνόλου των χρηματοδοτικών εργαλείων που υπάγονται στο χαρτοφυλάκιό του, και την αξιοποίησή τους προς όφελος της κοινωνίας και της οικονομίας, παρουσίασε ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης, στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου απολογισμού και προγραμματισμού, που πραγματοποιείται σε τριμηνιαία βάση από την αρχή της θητείας του.

Στη διάρκεια της παρουσίασης τονίστηκε ότι:

  • Το Αναπτυξιακό Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων περιλαμβάνει τον μεγαλύτερο προϋπολογισμό της τελευταίας 15ετίας, με τους πόρους να ανέρχονται στα 14,6 δισ ευρώ για το 2025, ενώ τη διετία 2025-2026, αναμένεται ότι θα διοχετευθούν στην οικονομία περίπου 32 δισ. ευρώ. Ο στόχος του 9μήνου έχει επιτευχθεί κατά 93,6% για το εθνικό και συγχρηματοδοτούμενο σκέλος του ΑΠΔΕ και κατά 110% για το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.
  • Το Εθνικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης 2026-20230 και το θεσμικό πλαίσιο που θα το διέπει, βρίσκονται στο τελικό στάδιο επεξεργασίας, την ίδια στιγμή που συνεχίζεται απρόσκοπτα η υλοποίηση των έργων του ΕΠΑ 2021-2025
  • Το Εθνικό Πρόγραμμα «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, διατηρεί την Ελλάδα στην 1η θέση των 27 κρατών- μελών της Ε.Ε, αναφορικά με την απορρόφηση πόρων ως ποσοστό του ΑΕΠ του 2023. Αλλά και στην 1η θέση της ευρωπαϊκής κατάταξης ως προς τους πόρους που έχουν εκταμιευθεί ως ποσοστό του ΑΕΠ. Την ίδια ώρα, η χώρα βρίσκεται στην 4η θέση αναφορικά με τα υποβληθέντα αιτήματα πληρωμής. Στο σκέλος των επιχορηγήσεων, έχουν ενταχθεί 855 έργα προϋπολογισμού 25 δισ. ευρώ, με τις πληρωμές να αγγίζουν το 45%, φτάνοντας τα 11,35 δισ ευρώ. Στο σκέλος των δανείων, έχουν συμβασιοποιηθεί 535 δάνεια εκ των οποίων το 55% αφορά σε ΜμΕ. Οι ενεργές δράσεις αφορούν την ενεργειακή αναβάθμιση και την εξοικονόμηση ενέργειας για επιχειρήσεις, την ψηφιακή εκπαίδευση και την ενδυνάμωση των ηλικιωμένων και των ΑμεΑ, το Εθνικό Πρόγραμμα Προληπτικών Εξετάσεων «Προλαμβάνω», προγράμματα κατάρτισης και απασχόλησης, αλλά και δανειακά προγράμματα, όπως το «Σπίτι μου ΙΙ». Στο πλαίσιο του συγκεκριμένου προγράμματος ήδη έχουν υπαχθεί 11 χιλιάδες δάνεια, αξίας 1,25 δισ ευρώ (65,3% του συνολικού προϋπολογισμού), με τον μέσο όρο του κάθε δανείου να είναι 119, 4 χιλιάδες ευρώ και το 58, 8% να κατευθύνεται προς συμπολίτες μας με ετήσιο εισόδημα που δεν ξεπερνά τις 24 χιλιάδες ευρώ.
  • Στο ΕΣΠΑ, η Ελλάδα κατατάσσεται στην 4η θέση των 27 κρατών- μελών, με τις προσκλήσεις να ανέρχονται στο 81% του συνολικού προϋπολογισμού των 26,2 δισ ευρώ και τις εντάξεις στο 72,4%. Το 30% των συνολικών πόρων ήδη κατευθύνεται στο σύνολο των Περιφερειών της χώρας. Στα Τομεακά Προγράμματα, για το Ανθρώπινο Δυναμικό, την Ανταγωνιστικότητα, το Περιβάλλον και την Κλιματική Αλλαγή, τις Μεταφορές και την Πολιτική Προστασία, οι προσκλήσεις ανέρχονται στα 11,8 δισ ευρώ, επι συνόλου 14,59 δισ ευρώ, με τις εντάξεις να φτάνουν στο 76,89%. Την ίδια ώρα, έχουν ανοίξει οι προσκλήσεις για τη δράση Εξωστρέφεια για ΜμΕ και την ανάπτυξη του προαστιακού σιδηροδρόμου της Δυτικής Θεσσαλονίκης.
  • Στο Πρόγραμμα της Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης, οι εξειδικεύσεις ήδη ανέρχονται στο 73% του συνολικού προϋπολογισμού των 1,6 δισ ευρώ και οι προσκλήσεις στο 70%.Την ίδια ώρα, ενεργοποιείται το Ειδικό Πρόγραμμα ΔΑΜ με χρηματοδότηση από το Εθνικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης, προϋπολογισμού 186,7 εκ. ευρώ. Αλλά και ο δανειακός μηχανισμός-Πυλώνας ΙΙΙ του Ευρωπαϊκού Μηχανισμού Δίκαιης Μετάβασης, προϋπολογισμού 233,8 εκ. ευρώ.
  • Στις Συμπράξεις Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα, πρόσφατα έγινε η υπογραφή 3 αρδευτικών έργων ΣΔΙΤ σε Θεσσαλία και Θράκη, προϋπολογισμού 491 εκ. ευρώ, με ωφελούμενους 14 χιλιάδες αγρότες. Ενώ, σε διαδικασία υπογραφής βρίσκονται 8 έργα ΣΔΙΤ, συνολικής επένδυσης 825 εκ. ευρώ, αναμεσά τους φοιτητικές εστίες, μονάδες επεξεργασίας αποβλήτων και έργα που βελτιώνουν τις υποδομές και την καθημερινότα.
  • Η Ελληνική Αναπτυξιακή Τράπεζα, συμβάλλοντας στην ενίσχυση της επιχειρηματικότητας, ιδίως των ΜμΕ, και στη διεύρυνση της πρόσβασης στα τραπεζικά ιδρύματα, έχει χορηγήσει 74.158 δάνεια στην αγορά, ύψους 13, 7 δισ. ευρώ. Μόνο στο πλαίσιο του ΤΕΠΙΧ ΙΙΙ, έχουν χορηγηθεί δάνεια ύψους 1,92 δισ ευρώ, με το 91% να κατευθύνεται προς επιχειρήσεις με κύκλο εργασιών μικρότερο από 10 εκατ. ευρώ και το 90% σε επιχειρήσεις με λιγότερους από 50 εργαζόμενους. Σημαντική είναι και η στήριξη των ΜμΕ και από το Ταμείο Μικροδανείων Ανάκαμψης από φυσικές καταστροφές, στο πλαίσιο του οποίου δίνεται άτοκη χρηματοδότηση 75% για δάνεια έως 25 χιλιάδες ευρώ.
  • Η Ελληνική Αναπτυξιακή Τράπεζα Επενδύσεων διαχειρίζεται κεφάλαια των fund ύψους 2,27 δισ ευρώ, με τα μισά εξ αυτών να κατευθύνονται προς νεοφυείς επιχειρήσεις. Υπολογίζεται ότι για κάθε ευρώ που επενδύεται αρχικά από την ΕΑΤΕ, άλλα 6,65 ευρώ μοχλεύονται από άλλες πηγές από τις εταιρείες χαρτοφυλακίου των funds, συμβάλλοντας στη δημιουργία συνολικής οικονομικής δραστηριότητας 23,21 ευρώ.


Να κάνουμε την Ελλάδα «Ευρώπη παντού»

 


Από τη συνέντευξη του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στον ραδιοφωνικό σταθμό ΣΚΑΪ 100,3 και στον δημοσιογράφο Άρη Πορτοσάλτε:

Κερδίζουμε πολλές μάχες, χάνουμε και άλλες μάχες, αλλά η κατεύθυνση αυτής της κυβέρνησης είναι δεδομένη. Και θα αξιοποιήσω πλήρως τους 18 μήνες οι οποίοι μας μένουν από τώρα μέχρι τις εκλογές του 2027 για να επιταχύνουμε το πρόγραμμά μας.

  • … Δεν μας έφερε απλά στην εξουσία το 2019, μας έδωσε δύο φορές την αυτοδυναμία με ποσοστά άνω του 40%. Γιατί πιστεύω ότι εκφράσαμε έναν πολιτικό χώρο ο οποίος διεύρυνε τα όρια της δικής μας παράταξης. Ανθρώπους οι οποίοι πιστεύουν στην ιδέα της Ευρώπης, πιστεύουν στη φιλελεύθερη δημοκρατία, πιστεύουν στον υπεύθυνο πατριωτισμό, θέλουν ένα κράτος το οποίο να είναι αποτελεσματικό, απαιτούν από την κυβέρνηση και απαιτούν επιτακτικά -και την ακούω αυτή την απαίτηση- να τρέξουμε πιο γρήγορα να κερδίσουμε τον χαμένο χρόνο, να κερδίσουμε τις μάχες με το «βαθύ» μας παρελθόν και να κάνουμε την Ελλάδα, όχι «να μείνουμε Ευρώπη», να κάνουμε την Ελλάδα «Ευρώπη παντού».
  • Αλλάζουν πολλά. Θα θέλαμε πιο γρήγορα; Ναι. Έχουμε αντιστάσεις; Βεβαίως. Δεν τις φοβήθηκα ποτέ. Δεν πάω να χτυπήσω το κεφάλι μου στον τοίχο, αλλά δεν κάνω και πίσω μπροστά σε πολιτικές επιλογές για τις οποίες  έχω λαϊκή νομιμοποίηση.
  • Η κυβέρνηση εφαρμόζει το πρόγραμμά της. Ας έρθει κάποιος να μου πει ότι αυτό το οποίο κάνουμε δεν είναι σε εφαρμογή του προγράμματος για το οποίο μας εμπιστεύτηκε ο ελληνικός λαός το 2023 και τότε θα το συζητήσουμε και πάλι.

Δεν υπάρχει για τη Νέα Δημοκρατία στρατηγική διπλών εκλογών. Η Νέα Δημοκρατία επιδιώκει την αυτοδυναμία στην πρώτη κάλπη. Όλα αυτά τα οποία ακούω και διακινούνται είναι πολύ μακριά από τη δική μας λογική.

  • Και βέβαια, ένα από τα διλήμματα τα οποία θα τεθούν στους πολίτες, διότι πρέπει να γνωρίζουν οι πολίτες ότι το δεύτερο εξάμηνο του 2027 η Ελλάδα έχει τη μεγάλη τιμή να αναλάβει την Προεδρία της Ευρωπαϊκής Ένωσης, νομίζω ότι και ένα από τα ερωτήματα τα οποία θα απασχολήσουν τους πολίτες είναι: ποιος Πρωθυπουργός και ποια κυβέρνηση θα αναλάβει αυτή τη «βαριά» εκπροσώπηση, να ηγηθεί της Ευρώπης για το δεύτερο εξάμηνο του 2027.
  • Με όλα αυτά τα οποία γίνονται στον κόσμο, το να έχουμε μία κυβέρνηση η οποία να μπορεί να αποφασίζει, μία κυβέρνηση η οποία να στέκεται με αξιοπρέπεια και με αυτοπεποίθηση στο εξωτερικό, γιατί νομίζω πρέπει να είναι κανείς πολύ κακόπιστος για να μην αναγνωρίσει ότι η θέση της χώρας μας στο εξωτερικό έχει αλλάξει άρδην, από αυτήν την οποία παρέλαβα. … Προφανώς και είναι σημαντικότατο ζητούμενο στον σημερινό ασταθή γεωπολιτικά και οικονομικά κόσμο η κυβερνητική σταθερότητα. Δεν το έκρυψα ποτέ. Και νομίζω ότι αυτό είναι κάτι το οποίο το αντιλαμβάνονται και οι πολίτες.


24,7 εκατομμύρια ευρώ από το ΕΣΠΑ για δίκτυα μεταφοράς τεχνολογίας με εταίρους ΑΕΙ και ερευνητικούς φορείς της χώρας

 



Με απόφαση του Αναπληρωτή Υπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκου Παπαθανάση εντάσσονται για χρηματοδότηση από το Πρόγραμμα του ΕΣΠΑ «Ανταγωνιστικότητα 2021-2027» και οι έξι προτάσεις που υποβλήθηκαν στο πλαίσιο της δράσης «Δίκτυα Μονάδων/ Γραφείων Μεταφοράς Τεχνολογίας», με Δικαιούχους 23 Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα και 11 ερευνητικούς φορείς της χώρας.

  • Η δράση, με συνολικό προϋπολογισμό 24.759.751 ευρώ, αφορά στη δημιουργία και λειτουργία Δικτύων Μεταφοράς Τεχνολογίας, με στόχο την αξιοποίηση των ερευνητικών αποτελεσμάτων που παράγονται στους δημόσιους ερευνητικούς οργανισμούς της χώρας και την ενσωμάτωσή τους σε αλυσίδες αξίας. Στόχος η βελτίωση των δεικτών Καινοτομίας, η αύξηση των ποσοστών ιδιωτικών επενδύσεων σε τομείς υψηλής έντασης γνώσης και μεγάλης προστιθέμενης αξίας, η βελτίωση της ανταγωνιστικότητας των ερευνητικών οργανισμών σε διεθνές επίπεδο, καθώς και η ανάπτυξη του ανθρώπινου δυναμικού της χώρας με την εξειδίκευσή του σε ικανότητες που σχετίζονται με τις νέες τεχνολογίες.
  • Οι πράξεις που εντάχθηκαν είναι οι ακόλουθες:
    • «Τεχνολογική Έρευνα και Τεχνογνωσία – Ροή Ιδεών & Συνεργασία (TETRIS)» με προϋπολογισμό 4.700.344 € και συνδικαιούχους το Ίδρυμα Τεχνολογίας και Έρευνας, το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, το Ελληνικό Μεσογειακό Πανεπιστήμιο, το Ελληνικό Ινστιτούτο Παστέρ, το Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών, το Ελληνικό Κέντρο Θαλάσσιων Ερευνών, το Ερευνητικό Κέντρο Βιοϊατρικών Επιστημών «Αλέξανδρος Φλέμινγκ» και τον Ελληνικό Γεωργικό Οργανισμό – Δήμητρα.
    • «Επέκταση Δικτύου Καινοτομίας μέσω Μεταφοράς Τεχνολογίας» με προϋπολογισμό 2.937.500 € με συνδικαιούχους το Πανεπιστήμιο Πατρών, το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, το Ιόνιο Πανεπιστήμιο, το Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου και το Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών.
    • «Δίκτυο Γέφυρα Τεχνολογίας» με προϋπολογισμό 6.717.500 € και συνδικαιούχους το Πανεπιστήμιο Αθηνών, το Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο, το Πολυτεχνείο Κρήτης, το Πανεπιστήμιο Αιγαίου, το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης, το Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο, το Πανεπιστήμιο Κρήτης και το Ίδρυμα Ιατροβιολογικών Ερευνών Ακαδημίας Αθηνών.
    • «Δίκτυο Συνεργασίας Μεταφοράς Τεχνολογίας του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών, του Παντείου Πανεπιστημίου, του Πανεπιστημίου Πειραιά και του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας» με προϋπολογισμό 2.037.499,99 € και συνδικαιούχους το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, το Πάντειο Πανεπιστήμιο και το Πανεπιστήμιο Πειραιά.
    • «Υπηρεσίες για την ανάπτυξη καινοτομίας στην ερευνητική και ακαδημαϊκή κοινότητα: Δίκτυο Γραφείων Μεταφοράς Τεχνολογίας – ΣΠΕΙΡΑ+» με προϋπολογισμό 3.721.907,04 € και συνδικαιούχους το Εθνικό Κέντρο Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης, το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, το Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας, το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης και το Διεθνές Πανεπιστήμιο Ελλάδος.
    • «Δίκτυο Ενδυνάμωσης Μεταφοράς Τεχνολογίας – Science Agora» με προϋπολογισμό 3.745.000 € και συνδικαιούχους το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, το Εθνικό Κέντρο Έρευνας Φυσικών Επιστημών “Δημόκριτος” και το Αθηνά – Ερευνητικό Κέντρο Καινοτομίας στις Τεχνολογίες της Πληροφορίας, των Επικοινωνιών και της Γνώσης.


Νέο Ωνάσειο Νοσοκομείο: το πρώτο πλήρως ψηφιοποιημένο νοσοκομείο στην Ελλάδα

 


Ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης παρέστη στα εγκαίνια του νέου Ωνάσειου Νοσοκομείου, που θα αποτελεί το πρώτο πλήρως ψηφιοποιημένο νοσοκομείο στην Ελλάδα και το οποίο αναβαθμίστηκε με νέες δομές, το Ωνάσειο Εθνικό Μεταμοσχευτικό Κέντρο και το Ωνάσειο Παίδων, χάρη σε δωρεά του Ιδρύματος Ωνάση.

  • «Σήμερα έχουμε πράγματι μια διπλή γιορτή, καθώς το Ίδρυμα Ωνάση κλείνει 50 χρόνια ζωής, παραδίδοντας ένα έργο το οποίο επίσης θα δίνει ζωή. Είναι το νέο Ωνάσειο Νοσοκομείο, που εκτός από το αναβαθμισμένο Kαρδιοχειρουργικό, όπως το γνωρίζαμε 32 χρόνια τώρα, θα λειτουργούν πλέον και το Εθνικό Μεταμοσχευτικό Κέντρο και το Ωνάσειο Παίδων, τρεις υπερσύγχρονες μονάδες, ειδικευμένες σε κρίσιμους τομείς, που έρχονται να ενισχύσουν συνολικά τις δυνατότητες του Εθνικού Συστήματος Υγείας», υπογράμμισε ο Πρωθυπουργός.
  • Ο Κυριάκος Μητσοτάκης ανέδειξε τη συμβολή του Ωνασείου στις μεταμοσχεύσεις ζωτικών οργάνων, σε ενηλίκους και κυρίως σε παιδιά. «Η νέα μονάδα μεταμοσχεύσεων επεκτείνει την πολυπλοκότητα και την περίμετρο των επεμβάσεων κι έτσι, σταδιακά, θα μπορεί να καλύπτει το σύνολο των ζωτικών οργάνων. Είναι πολύ σημαντικό ότι θα μπορούν να γίνονται εδώ πλέον και μεταμοσχεύσεις σε μικρά παιδιά, καρδιάς, πνευμόνων, πλέον των νεφρών, όπως και εδώ σύντομα θα αναπτυχθεί το πρώτο παιδιατρικό πρόγραμμα μεταμοσχεύσεων ήπατος στη χώρα, δίνοντας μία λύση σε μικρούς ασθενείς και στους γονείς τους, που μέχρι τώρα κατέφευγαν στα κέντρα του εξωτερικού», σημείωσε.
  • Ο Πρωθυπουργός αναφέρθηκε στο εθνικό σχέδιο μεταμοσχεύσεων, το οποίο υλοποιείται πλέον στη χώρα και το οποίο, όπως εξήγησε, «συνοδεύεται από ένα νέο ρυθμιστικό πλαίσιο για τις δωρεές που αφορούν τις μεταμοσχεύσεις, και ακόμα για τη μετεκπαίδευση των γιατρών στο εξωτερικό με υποτροφίες του Ιδρύματος».
  • Παράλληλα, αξιολόγησε ως «πάρα πολύ ενθαρρυντικό» το γεγονός ότι η καμπάνια ευαισθητοποίησης του Υπουργείου Υγείας και του Εθνικού Οργανισμού Μεταμοσχεύσεων ανέβασε τον αριθμό των δωρητών σε 50.000 σε μικρό χρονικό διάστημα. «Είναι μια επίδοση εντυπωσιακή, που δείχνει ότι ο σκεπτικισμός υποχωρεί και ότι χρειαζόμαστε απλά μια μικρή ώθηση για να πάρουμε αυτή τη μεγάλη απόφαση προσφοράς», είπε χαρακτηριστικά.


«Τα μέτρα για την ανάδειξη και την προστασία του Μνημείου του Αγνώστου Στρατιώτη δεν ήταν μία εύκολη απόφαση, ήταν όμως μία απαραίτητη επιλογή»


 

Από την ομιλία του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στην Ολομέλεια της Βουλής, επί της τροπολογίας για την προστασία της ακεραιότητας και της κατά προορισμό χρήσης του Μνημείου του Αγνώστου Στρατιώτη:

  • Τα μέτρα για την ανάδειξη και την προστασία του Μνημείου του Αγνώστου Στρατιώτη δεν ήταν μία εύκολη απόφαση, ήταν όμως μία απαραίτητη επιλογή. Γιατί, όπως είπε και ο Υπουργός Δικαιοσύνης, αφορούν έναν χώρο τον οποίον υποθέτω συμφωνούμε όλοι ότι τον θεωρούμε ιερό. Έναν χώρο που δεν ανήκει σε καμία κυβέρνηση, δεν ανήκει σε κανένα κόμμα, δεν ανήκει σε καμία οργάνωση, δεν ανήκει σε κανένα πρόσωπο. Εδώ και σχεδόν έναν αιώνα αποτελεί τόπο μνήμης εκείνων που έπεσαν για την πατρίδα. Αυτός είναι ο χαρακτήρας του και αυτός ο χαρακτήρας πρέπει να διατηρηθεί.
    • Στο εξής, σε αυτόν τον ξεχωριστό χώρο δεν θα επιτρέπονται συγκεντρώσεις ή διαδηλώσεις με οποιοδήποτε περιεχόμενο άσχετο με την αποστολή του, ούτε θα γίνονται ανεκτές φθορές στο όνομα οποιασδήποτε διαμαρτυρίας, όσο εύλογα -το τονίζω, όσο εύλογα- και αν ακούγονται τα αιτήματα και ανεξάρτητα από το πόσο δίκιο πιστεύουν κάθε φορά ότι έχουν οι υπερασπιστές αυτών των αιτημάτων.
    • Ο χώρος αυτός βρισκόταν επί δεκαετίες «όμηρος» ενός θολού τοπίου αρμοδιοτήτων μεταξύ Δήμου, Βουλής, Περιφέρειας, Προεδρικής Φρουράς. Ενώ σταδιακά μετατράπηκε από τον πραγματικό του σκοπό, που δεν ήταν άλλος από το να είναι ένα τοπόσημο μνήμης στους πεσόντες των μαχών για να είμαστε εμείς σήμερα ελεύθεροι, για να απολαμβάνουν τα παιδιά μας αυτή την ελευθερία για την οποία κάποιοι άλλοι πολέμησαν και έδωσαν τη ζωή τους, μετατράπηκε σε σκηνικό για κάθε είδους διαμαρτυρία και κάθε τύπου κομματική εκμετάλλευση.
    • Έτσι, τώρα το Μνημείο περνά στην ευθύνη του Υπουργείου Άμυνας, καθώς εκεί θα πρέπει να ανήκει ένα κενοτάφιο αφιερωμένο στον ανώνυμο μαχητή που έπεσε για την ελευθερία. Το Υπουργείο θα είναι υπεύθυνο για τη συντήρηση, για τη φροντίδα, για την ανάδειξή του, ενώ, προφανώς, η Αστυνομία θα μεριμνά για την προστασία του όποτε χρειαστεί αυτό το μνημείο να περιφρουρηθεί.
    • Στην ίδια την Πλατεία Συντάγματος, πολλαπλάσια σε μέγεθος του Μνημείου του Αγνώστου Στρατιώτη, δεν αλλάζει απολύτως τίποτα. Όπως δεν αλλάζει απολύτως τίποτα σε οποιοδήποτε άλλον δημόσιο χώρο της πρωτεύουσας, με εξαίρεση το Μνημείο του Αγνώστου Στρατιώτη. Προφανώς, παντού επιτρέπονται ελεύθερα οι συναθροίσεις.
    • Δεν μιλάμε εδώ για κανέναν περιορισμό δικαιωμάτων. Μιλάμε για την αποκατάσταση των πραγμάτων και μαζί της την αποκατάσταση των αξιών, με τη ευταξία να απαντά στην αυθαιρεσία. Γιατί οι ιεροί τόποι ανήκουν σε όλους και όχι σε αυτούς που φωνάζουν περισσότερο ή απειλούν περισσότερο. Ειδικά, μάλιστα, μπροστά σε ένα μνημείο που τιμά αυτούς που έδωσαν τη ζωή τους για την ελευθερία. Απέναντι σε ένα τέτοιο μνημείο η ενότητα οφείλει να προηγείται της διαμαρτυρίας και ο σεβασμός να προηγείται των κραυγών.
  • Επιτρέψτε μου να απευθυνθώ και στις οικογένειες των θυμάτων των Τεμπών, καθώς στον Άγνωστο Στρατιώτη συγκεντρώθηκαν πρόσφατα κάποιοι από αυτούς.
    • Το έχουμε πει πολλές φορές: κανείς από εμάς δεν μπορεί να αντιληφθεί ούτε τη θλίψη τους ούτε την οργή τους, για γονείς οι οποίοι έχασαν τα παιδιά τους.
    • Όμως, ένα είδος ακτιβισμού σε ένα ιερό και ιστορικό σημείο δεν υπηρετεί τα αιτήματά τους. Τα αιτήματα τους, εξάλλου, θέλω να θυμίσω ότι είναι αιτήματα τα οποία έγιναν δεκτά. Κυρίως το σημαντικότερο αίτημα ποιο είναι των συγγενών των θυμάτων, και νομίζω ολόκληρης της ελληνικής κοινωνίας; Να αποδοθεί δικαιοσύνη. Πώς θα αποδοθεί δικαιοσύνη; Μέσα από τη δίκη, η οποία δίκη αρχίζει τον Μάρτιο του επόμενου έτους.
    • Και, επειδή άκουσα ότι η κυβέρνηση υπέστη λέει «πανωλεθρία», «ήττα» στην περίπτωση των αιτημάτων του κ. Ρούτσι για την εκταφή των οστών του παιδιού του, εγώ θα ξαναπώ αυτό το οποίο είπα πολλές φορές: η κυβέρνηση συμπάσχει με τον όποιο γονιό ζητάει να μάθει την αλήθεια για το παιδί του. Σέβεται, όμως, ταυτόχρονα και την ανεξαρτησία της Δικαιοσύνης, όπως θεσμικά έχουμε υποχρέωση να κάνουμε.
    • Με σεβασμό λοιπόν στους γονείς, εκείνους τους γονείς οι οποίοι επέλεξαν αυτόν τον τρόπο διαμαρτυρίας, τους ζητώ να αναλογιστούν μήπως δίνουν τα περιθώρια σε κάποιους αδίστακτους πολιτικούς να οικειοποιούνται το πένθος τους.