Μια απροσδόκητα υψηλή διάκριση πέτυχε η Ελλάδα σε μια ιδιαίτερα ανταγωνιστική αξιολόγηση ανεξάρτητου διεθνούς οργανισμού. Ειδικότερα, εκτόπισε τις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής από το top 5 των ισχυρότερων χωρών παγκοσμίως όσον αφορά το brand τους ή, αν θέλετε, τη φήμη τους στον τουρισμό. Η επίδοση αυτή καταγράφεται στην τελευταία έκθεση του διεθνούς ινστιτούτου Ipso και ειδικότερα στον δείκτη 2020 Anholt-Ipsos Nation Brands Index, ο οποίος μετράει τη φήμη των κρατών και επιβεβαιώνει την ισχυρή και ανερχόμενη θέση του ελληνικού τουρισμού σε διεθνές επίπεδο.
Η κατάταξη για την κατηγορία τουρισμού του δείκτη Anholt-Ipsos Nation Brands Index εμφανίζει αλλαγές φέτος σε σχέση με πέρυσι. Η Ιταλία και η Γαλλία παραμένουν στην κορυφή της λίστας. Το Ηνωμένο Βασίλειο βελτιώνεται, από την τέταρτη θέση το 2019 στην τρίτη θέση φέτος, και κατά συνέπεια η Ισπανία πέφτει από την τρίτη θέση πέρυσι στην τέταρτη θέση το 2020. Η Ελλάδα επανέρχεται στην 5 θέση για πρώτη φορά από το 2018, αντικαθιστώντας τις Ηνωμένες Πολιτείες.
Η Ιωάννα Δρέττα, διευθύνουσα σύμβουλος της Marketing Greece, του μη κερδοσκοπικού φορέα του ιδιωτικού τομέα για την προώθηση του ελληνικού τουρισμού, σχολιάζοντας στην «Κ» την εξέλιξη υπογραμμίζει ότι είναι μια πολύ καλή ευκαιρία για τη χώρα να κάνει επιτέλους το αυτονόητο: «Με ολοκληρωμένο και επαγγελματικό τρόπο, με στρατηγική και όρους επικοινωνίας, να προχωρήσει σε έναν συνολικό ανασχεδιασμό του brand της χώρας. Κάτι που μέχρι σήμερα γίνεται μόνο από τον τουρισμό, προωθώντας την Ελλάδα στο κομμάτι που αφορά το τουριστικό προϊόν της, και αυτό αποσπασματικά. Εφτασε, λοιπόν, η στιγμή να γίνει το επόμενο βήμα μιας ολιστικής προσέγγισης. Γιατί αυτές οι καλοδεχούμενες επιδόσεις, που οφείλονται κυρίως στον υψηλό βαθμό ικανοποίησης των ανθρώπων που επισκέπτονται την Ελλάδα, δεν αρκούν».
Η Ελλάδα δεν περιλαμβάνεται, βέβαια, σε άλλο τοπ 5 από αυτά που προσμετρά ο δείκτης και τα οποία είναι: εξαγωγές, διακυβέρνηση, πολιτισμός και κληρονομιά, άνθρωποι, επενδύσεις και μετανάστευση. Η Γερμανία διατηρεί την πρώτη θέση στο 2020 Anholt-Ipsos Nation Brands IndexSM (NBI) για τέταρτη συνεχόμενη χρονιά, ενώ η κατάταξη του Ηνωμένου Βασιλείου ανεβαίνει από την τέταρτη στη δεύτερη θέση. Η Γαλλία, που κατατάχθηκε στη δεύτερη θέση πέρυσι, πέφτει στην πέμπτη και οι Ηνωμένες Πολιτείες, των οποίων η εικόνα σταθεροποιήθηκε το 2019 μετά την πτώση στην έκτη θέση το 2017, βλέπει περαιτέρω πτώση της φήμης το 2020, στη 10η θέση – ένα αρνητικό χαμηλό ρεκόρ και για τα δύο έθνη.
Η Γερμανία κατατάσσεται και πάλι στην 1η θέση ανάμεσα στα 50 έθνη, η έκτη φορά που η Γερμανία βρίσκεται στην κορυφή της λίστας και απέχει μόλις έναν ακόμα χρόνο από το να πετύχει το ρεκόρ των Ηνωμένων Πολιτειών για επτά χρόνια ως το κορυφαίο έθνος. Το βασικό ατού της Γερμανίας είναι τα σταθερά πλεονεκτήματά της σε πολλές κατηγορίες φήμης, ιδίως: εξαγωγές, μετανάστευση και επενδύσεις, πολιτισμός και διακυβέρνηση.
Ηλίας Μπέλλος
ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ