Δευτέρα 16 Ιουνίου 2025

Σε μια στημένη συνέντευξη η Μαρία Καρυστιανού με νέο αφήγημα απειλών μόνο επειδή το λέει η ίδια χωρίς στοιχεία

 


Η Μαρία Καρυστιανού έχει πει πολλά ψέματα, εξαπατώντας τον κόσμο με θεωρίες συνομωσίας, χαμένα βαγόνια, ξυλόλια, παραπάνω νεκρούς που τους κρύβουν και άλλα πολλά, οπότε χωρίς ονόματα και στοιχεία δεν πιστεύει κανένας τίποτα.

Απειλές εις βάρος της κατήγγειλε ότι δέχθηκε η Μαρία Καρυστιάνου χωρίς ωστόσο να δώσει συγκεκριμένα στοιχεία και ονόματα, και χωρίς στοιχεία κανένας σοβαρός πολίτης δεν πιστεύει τίποτα.

Η Καρυστιανού ανέφερε ότι οι απειλές της μεταφέρθηκαν προφορικά από άλλα άτομα και προέρχονταν από εν ενεργεία αστυνομικό. Ωστόσο, κατά την επίσημη κατάθεσή της αρνήθηκε να δώσει τα στοιχεία ταυτότητας τόσο του αστυνομικού όσο και των δύο προσώπων με τα οποία συναντήθηκε, και εάν υπάρχει σοβαρότητα σε αυτή την χώρα θα έπρεπε να την συλλάβουμε εάν δεν δώσει στοιχεία για ψευδή καταγγελία.

Ειδικότερα, σύμφωνα με την ΕΛΑΣ η Μ. Καρυστιανού μετέβη την Τρίτη 10/6 στη Διεύθυνση Ασφάλειας Οργανωμένου Εγκλήματος (ΔΑΟΕ) και ανέφερε απειλές οποίες, σύμφωνα με όσα λέει η ίδια, της μεταφέρθηκαν προφορικά από άνδρα, την 9/6/2025 κατά τη συνάντησή της με 2 πρόσωπα, των οποίων επίσης τα στοιχεία αρνήθηκε να δώσει κατά την κατάθεση της στην υπηρεσία.

Επιπλέον δεν έδωσε στοιχεία του ενέργεια αστυνομικού, ο οποίος όπως υποστήριξε στην κατάθεση της, ανέφερε στα 2 πρόσωπα τα οποία συνάντησε, απειλές που αφορούσαν στο γιο της.

Τι να πεις συνεχίζει να κρίνεται αυτή η κυρία από τον Ελληνικό λαό και πρέπει κάποια στιγμή να κριθεί η ίδια και από την δικαιοσύνη.



Κάψτε δάσος κάντε ζημιά στην κυβέρνηση το σύνθημα και φέτος το καλοκαίρι - Φωτιά στο Άνω Σούλι Μαραθώνα

 


Το σύνθημα των γνωστών αγνώστων εκτός λίγων εξαιρέσεων αμέλειας, είναι κάψτε όσα περισσότερα μπορείτε, για να κάνουμε ζημιά στην κυβέρνηση.

Οι φωτιές φέτος έχουν ξεκινήσει από νωρίς, πολύ νωρίς και ο στόχος είναι ένας. Φωτιά τώρα στο Άνω Σούλι Μαραθώνα, επιχειρούν δυνάμεις της Πυροσβεστικής.

Σύμφωνα με πληροφορίες η φωτιά έχει ξεσπάσει σε δασική έκταση στην περιοχή Ανω Σούλι Μαραθώνα και για την κατάσβεσή της επιχειρούν επίγεια και εναέρια μέσα.

Συγκεκριμένα, επιχειρούν 120 πυροσβέστες με 30 οχήματα πέντε ομάδες πεζοπόρων τμημάτων ενώ συνδρομή παρέχουν και υδροφόρες ΟΤΑ. Από αέρος συνδράμουν 10 αεροσκάφη και 7 ελικόπτερα. Επίσης στο έργο των πυροσβεστών συνδράμουν πλήθος εθελοντών καθώς και υδροφόρες και μηχανήματα έργου της Περιφέρειας Αττικής.

Η εστία της φωτιάς είναι μέσα στο ρέμα σε δύσκολο μέρος μελετημένος εμπρησμός, και κινείται προς το βουνό. H φωτιά καίει ανεξέλεγκτη και κινείται προς το Γραμματικό.

Ο συντονισμός των δυνάμεων θα πραγματοποιείται από το κινητό επιχειρησιακό κέντρο «ΟΛΥΜΠΟΣ» που μεταβαίνει στην περιοχή.

Στην εφαρμογή κυκλοφοριακών ρυθμίσεων στην περιοχή του Άνω Σουλίου Μαραθώνα προχώρησε η Αστυνομία λόγω της πυρκαγιάς που είναι σε εξέλιξη. Ειδικότερα, έχει διακοπεί η κυκλοφορία των οχημάτων στην οδό Μοναστηρίου από το ύψος της λεωφόρου Γραμματικού.Το 

112 ενημερώνει τους κατοίκους Ανω Σουλίου και Μαραθώνα να απομακρυνθούν.



Συγκεκριμένα αναφέρει: «Αν βρίσκεστε στην περιοχή #Άνω Σούλι απομακρυνθείτε προς #Γραμματικό και αν βρίσκεστε στην περιοχή #Μαραθώνα απομακρυνθείτε προς #Νέα Μάκρη».

Νωρίτερα ήχησε και το 112 στους κατοίκους του Γραμματικού ώστε να παραμείνουν σε ετοιμότητα και να ακολουθήσουν τις οδηγίες των αρχών.



Σοκαρισμένο το κοινό, χάνει ο θίασος το νούμερο Γιώργο Τσίπρα φεύγει από τον ΣΥΡΙΖΑ

 


Σοκαρισμένο το κοινό που παρακολουθεί τον θίασο ΣΥΡΙΖΑ για να γελάει και να περνάει η ώρα του, με όσα κάνουν και λένε οι σύντροφοι.

Την αποχώρησή του από τον ΣΥΡΙΖΑ γνωστοποίησε το νούμερο του θιάσου Γιώργος Τσίπρας με επιστολή παραίτησης προς την Οργάνωση Μελών Δυτικής Αττικής.

Η επιστολή παραίτησης του Γιώργου Τσίπρα

Προς την ΟΜ Μαγούλας και τη ΝΕ Δυτικής Αττικής

Σας γνωστοποιώ την αποχώρησή μου και τυπικά από μέλος του ΣΥΡΙΖΑ‐ΠΣ. Όπως γνωρίζετε από τα τέλη του 2024 έχω πάψει να συμμετέχω ενεργά σε κομματικές διαδικασίες και στην ομιλία μου στην ΚΕ 24/3/2025 δήλωσα ότι ήταν η τελευταία συμμετοχή μου στο όργανο. Είναι αυτονόητο ότι η επιλογή μου αυτή δεν έχει να κάνει με τους συντρόφους στη Δυτική Αττική και τα χιλιάδες μέλη από όλη την Ελλάδα που γνώρισα και συνεργάστηκα τα προηγούμενα 20 χρόνια. Άλλωστε το συντριπτικά μεγαλύτερο μέρος έχει αποστασιοποιηθεί όπως φάνηκε και από το συνέδριο.

Η εικόνα του κόμματος που έχει διαμορφωθεί στη συνείδηση των περισσότερων πρώην ψηφοφόρων του ΣΥΡΙΖΑ‐ΠΣ είναι ότι αυτό που κυρίως ενδιαφέρει πολλά από τα επώνυμα στελέχη του είναι η αναπαραγωγή θέσεων. Ο ΣΥΡΙΖΑ έχει εδώ και καιρό περάσει από την αναξιοπιστία που αποτυπώθηκε στη δραματική συρρίκνωση των εκλογών του 2023, στην ανυποληψία: δεν είναι ότι ο κόσμος απλώς δεν πιστεύει ότι μπορεί ο ΣΥΡΙΖΑ να αποτελέσει εναλλακτική προοπτική, αλλά δεν πιστεύει καν για πολλά από τα επώνυμα στελέχη του ότι πιστεύουν αυτά που λένε. Μοιάζουν όλα ένα παιχνίδι. Έχουν άδικο;

Δύο επισημάνσεις για να ξεκαθαρίσω τη δική μου θέση για την κατάντια του ΣΥΡΙΖΑ.

1. Με την ήττα στις εκλογές του 2023 ο ΣΥΡΙΖΑ βρισκόταν ήδη σε βαθιά κρίση. Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η περίοδος Κασσελάκη και η μετά από αυτήν ήταν η ταφόπλακα, αλλά η κρίση ήταν ήδη βαθιά. Η άρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, όλων των πτερύγων του ΣΥΡΙΖΑ, να καταπιαστεί με τις αιτίες της κρίσης προδιέγραψε την μετέπειτα πορεία.

Ο ΣΥΡΙΖΑ μπορούσε να κάνει πολλά την περίοδο διακυβέρνησης 2015‐2019 ακόμη και εντός μνημονίου. Αναφέρομαι στην περίοδο μετά τις εκλογές Σεπτεμβρίου 2015. Έκανε πολύ λιγότερα απ’ όσα μπορούσε. Δεν αποτελεί άλλοθι το πόσο διαφορετική ήταν η διακυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ από αυτή της ΝΔ, αν βγήκε η χώρα από τα μνημόνια ή αν ήταν χρηστή η διαχείριση συγκριτικά με τη σημερινή κλεπτοκρατία.

Το βασικό ζητούμενο ήταν να χαραχτεί μια διαφορετική προοπτική για τη χώρα και την κοινωνική πλειοψηφία, διαφορετική από την πολιτική πριν τα μνημόνια και διαφορετική από τη σημερινή, να πειστεί μια κοινωνική πλειοψηφία ότι μια τέτοια προοπτική είναι εφικτή. Στην οικονομία, στην εξωτερική πολιτική, στο κράτος. Σε αυτό βασικό ζητούμενο ο ΣΥΡΙΖΑ απέτυχε, και δεν υπήρξε ποτέ σοβαρός απολογισμός για μη θιχτούν πρόσωπα και πολιτικές επιλογές. Δεν απέτυχε γιατί μέχρι το 2018 ήμασταν σε μνημόνιο. Ούτε απέτυχε μόνο λόγω ανικανότητας αλλά κυρίως γιατί δεν υπήρξε η απαιτούμενη πολιτική βούληση και πρόθεση για τη χάραξη μιας τέτοιας προοπτικής, πόσο μάλλον ο σχεδιασμός.

Συνεχίσαμε την περίοδο 2019‐23 να υπερασπιζόμαστε λάθος επιλογές και αστοχίες της περιόδου διακυβέρνησης δίνοντας τροφή στο αντι‐ΣΥΡΙΖΑ μέτωπο και κάνοντας ζημιά στον εαυτό μας. Η αυτοναφορικότητα πήρε τη θέση ενός σοβαρού απολογισμού και χάραξης μιας διορθωτικής πορείας. Το 32% του 2019 και η προσμονή τότε χιλιάδων και χιλιάδων κόσμου για τη συγκρότηση μιας μεγάλης προοδευτικής παράταξης (εξαγγελία του Αλέξη Τσίπρα το βράδυ των εκλογών) ήταν η καλύτερη αφετηρία για μια τέτοια διορθωτική πορεία που ποτέ δεν ήρθε, ενώ υπήρχαν οι δυνατότητες. Ο ΣΥΡΙΖΑ το 2019‐23 είχε αντικειμενικά τη δυνατότητα να αναπροσδιορίσει τον εαυτό του και να αλλάξει το χάρτη του προοδευτικού χώρου.

Η πλειοψηφία της κοινωνικής και κομματικής βάσης το ήθελε αλλά σε ηγετικό επίπεδο ο ΣΥΡΙΖΑ δεν το αντιμετώπισε ποτέ με σοβαρό τρόπο. Δεν αναφέρομαι στην Ομπρέλα που είχε μια δική της μειοψηφική άποψη αλλά στο υπόλοιπο και τελικά στο σύνολο.

Η περίοδος 2019‐23 είναι η μόνη για την οποία έγινε αργότερα ένας κάποιος απολογισμός και δεν επεκτείνομαι. Το 32% του 2019 ήταν μόνο μια δεύτερη ευκαιρία που απλόχερα έδωσε ο κόσμος παρά τα μεγάλα παράπονα που δικαιολογημένα είχε.

Διαψεύστηκε και ακολούθησε η τιμωρία και κατάρρευση στις εκλογές του 2023. Ενδεικτικά, είναι κοινό μυστικό ότι οι απόψεις που εξέφρασε ο Γ. Κατρούγκαλος την μοιραία Τετάρτη πριν τις εκλογές ήταν πλειοψηφικές σε ένα στελεχικό δυναμικό που ποτέ δεν καταπιάστηκε σοβαρά με το τι ήταν σωστό και τι όχι.

Αυτή ήταν μια παγιωμένη «κουλτούρα» λειτουργίας του ΣΥΡΙΖΑ σε ηγετικό επίπεδο.


2. Ουσιαστικός απολογισμός στο ΣΥΡΙΖΑ δεν υπήρξε ούτε για την περίοδο Κασσελάκη, συνεχίζοντας την παράδοση ενός κόμματος που εδώ και δέκα χρόνια, από τότε που κέρδισε τις εκλογές του 2015, αρνείται συστηματικά να απολογίσει και διορθώσει ακόμη τα πιο οφθαλμοφανή.

Προσωπικά έχω τις όποιες ευθύνες μου αναλογούν για την ανάδειξη στην προεδρία μέσα σε συνθήκες βαθιάς κρίσης μιας ακραίας περίπτωσης πολιτικού απατεώνα. Δεν σημαίνει αυτό ότι η επικράτηση της αντιπάλου του απαντούσε στη βαθιά κρίση του ΣΥΡΙΖΑ. Κάθε άλλο.

Εκπροσωπούσε την αναπαραγωγή αρνητικών χαρακτηριστικών του ΣΥΡΙΖΑ που είχαν απομακρύνει τους μισούς ψηφοφόρους του 2019 και εγγυόνταν την παραπέρα συρρίκνωση. Η οφθαλμοφανής στήριξη από μιντιακά κέντρα ήταν επίσης κάτι πρωτόγνωρο για τον ΣΥΡΙΖΑ. Η νίκη ενός ουρανοκατέβατου ήταν η άρνηση του κόσμου να συνεχίσει ο ΣΥΡΙΖΑ όπως πριν.

Η εκλογική εξάτμιση της Νέας Αριστεράς επιβεβαιώνει ότι ήταν μέρος του προβλήματος της βαθιάς κρίσης του 2023.

Στις θέσεις του Συνεδρίου αναφέρονται διάφορα λάθη μετά την αποχώρηση Αλέξη Τσίπρα. Όπως η απευθείας εκλογή νέου προέδρου χωρίς προηγούμενα να γίνει συνέδριο. Όπως ότι το καταστατικό δεν προέβλεπε αυτονόητους όρους ανάδειξης υποψηφιοτήτων. Ότι υποτιμήθηκε ο Κασσελάκης. Ότι αποχώρησαν τα μέλη τη μετέπειτα Νέας Αριστεράς κλπ, κλπ. Είναι όλα γνωστά.

Μόνο που αποφεύγουν εκκωφαντικά να απαντήσουν στο καίριο ερώτημα, να μιλήσουν για το μεγάλο ελέφαντα στο δωμάτιο: στο γιατί ο Κασσελάκης παρέμεινε 11 μήνες στην ηγεσία του ΣΥΡΙΖΑ. Παρέμεινε 11 μήνες γιατί τα μισά και περισσότερα μέλη της Πολιτικής Γραμματείας και του στελεχικού δυναμικού ανέχτηκαν και στήριξαν μια εντελώς αυθαίρετη, αντιδημοκρατική, αντικομματική λειτουργία εποφθαλμιώντας καλύτερη θέση και περισσότερη εξουσία υπό τον πρόεδρο Κασσελάκη. Να υπενθυμίσω ότι πολλές από τις πολιτικές «στραβοτιμονιές» που χρεώθηκε ο ΣΥΡΙΖΑ επί Κασσελάκη είχαν τη σύμφωνη γνώμη αυτού του στελεχικού δυναμικού που και σήμερα διατηρεί πάνω‐κάτω τις ίδιες θέσεις.

Το μεγαλύτερο λάθος με την εκλογή Κασσελάκη δεν ήταν το ρίσκο του πρώτου τυχόντα αλλά η αυταπάτη ότι το στελεχικό δυναμικό είχε όρια και κριτήρια στο τι ήταν διατεθειμένο να καταπιεί.

Αποδείχτηκε ότι ένα μεγάλο μέρος δεν είχε τέτοια όρια! Το καράβι βούλιαζε στην αυτογελοιοποίηση και οι μισοί αναζητούσαν καλύτερη θέση στο καράβι που βουλιάζει. Μετά την εκπαραθύρωση Κασσελάκη όλοι μαζί, οι εναντίον του και οι υπέρ του, σαν να μη συμβαίνει τίποτα, συνέχισαν «ενωτικά». Στις συνεδριακές θέσεις δεν υπάρχει κουβέντα για όλα αυτά. Με άλλα λόγια, η μόνη πολιτική συμφωνία που φαίνεται προς τα έξω να συνδέει μεγάλο μέρος του ανώτερου στελεχικού δυναμικού είναι το «ο καθένας για τον εαυτό του», με ή χωρίς Κασσελάκη.

Συνεπώς δεν έχει άδικο ο κόσμος στο πώς αντιμετωπίζει πια τον ΣΥΡΙΖΑ, ούτε τον έχει «παρεξηγήσει». Ο σημερινός κίνδυνος που διαγράφεται για την κοινοβουλευτική επιβίωση εντείνει αυτά τα εκφυλιστικά φαινόμενα.

Από την αρχή, όταν πια ήταν φανερό ότι το μόνο που ενδιέφερε τον Κασσελάκη ήταν η κατάληψη ενός κόμματος και τίποτε άλλο, δηλαδή το αργότερο μετά την αποχώρηση της Νέας Αριστεράς, αν υπήρχε ενημέρωση τουλάχιστον της Κεντρικής Επιτροπής για τα αδιανόητα που συνέβαιναν στο ηγετικό επίπεδο της αυθαίρετης πολιτικής λειτουργίας, η ζημιά θα ήταν τουλάχιστον μικρότερη. Και η εκπαραθύρωση Κασσελάκη δεν θα φαινόταν απλώς ως διασφάλιση θέσεων.

Τα περισσότερα μέλη του κόμματος, απολύτως ανενημέρωτα πέρα από τα δημόσια μαργαριτάρια του Προέδρου, άρχισαν να «ψιλιάζονται» τι συμβαίνει στα επάνω κλιμάκια μόλις στο εξευτελιστικό συνέδριο του Φεβρουαρίου 2024, πέντε ολόκληρους μήνες μετά την εκλογή του. Η δε η πρόταση για εκλογές τότε ήταν πρόταση αυτοκτονίας για προφανείς λόγους.Το πρόβλημα μιας πολιτικής λειτουργίας που δεν ενοποιεί ή αντιπαραθέτει διαφορετικές πολιτικές αλλά προσωπικές επιδιώξεις και στρατηγικές, κυριαρχούσε και σε όλο το διάστημα από το 2015 μέχρι το 2023. Προάγει την ανικανότητα και δεν αναδεικνύει πολιτικά στελέχη.

Ακόμη και το ΠΑΣΟΚ κατάφερε να αναδείξει περισσότερα νέα στελέχη από τον ΣΥΡΙΖΑ. Είναι μια πολιτική λειτουργία που προάγει το ατομικό αντί του συλλογικού και της πολιτικής.

Για παράδειγμα, δεν ήταν μόνο οι «53» και αργότερα η Ομπρέλα, αλλά και η Κίνηση Μελών ή οι «Προεδρικοί» που λειτουργούσαν περισσότερο ως ομάδα πίεσης για διαπραγμάτευση θέσεων παρά προώθησης πολιτικών. Αν κυριαρχούσε η πολιτική θα είχαν γίνει πολλά πράγματα διαφορετικά το 2015‐19, και θα ήταν συντριπτική η πλειοψηφία που θα επέβαλε μια διορθωτική πορεία του ΣΥΡΙΖΑ μετά το 2019, υπερβαίνοντας την αναποφασιστικότητα του Αλέξη Τσίπρα.

Με απούσα την πολιτική το έλλειμμα βούλησης και σχεδιασμού για τη χάραξη μιας διαφορετικής προοπτικής για τη χώρα και την κοινωνική πλειοψηφία, δεν αποτελεί ανεξήγητο μυστήριο.

Το βαθύ έλλειμμα αναπροσανατολισμού μιας σύγχρονης Αριστεράς όταν όλα γύρω αλλάζουν δεν είναι μόνο ελλαδικό πρόβλημα και αποτυπώνεται στην υποχώρησή της διεθνώς καθώς και στην υιοθέτηση βολικών, δανεικών (συνήθως από το φιλελευθερισμό και ευρωπαϊσμό των ελίτ) και στρογγυλεμένων θέσεων που συγκινούν όλο και λιγότερους. Αυτό δεν συνιστά ελαφρυντικό ή παρηγοριά για όσους συνεχίσουν να πορεύονται στον «αυτόματο πιλότο» του παρελθόντος.

Αν η κάκιστη πολιτική λειτουργία, που κληρονομήθηκε κυρίως από τον παλιό Συνασπισμό και επιδεινώθηκε στον κυβερνητικό ΣΥΡΙΖΑ, με απουσία της ίδιας της πολιτικής, ή με την αυτοαναφορικότητα να υποκαθιστά την πολιτική, αναπαραχθεί σε οποιοδήποτε νέο εγχείρημα, με ή χωρίς «ενότητα της Κεντροαριστεράς», είναι δεδομένη η κατάληξή του.


Με εκτίμηση

Γιώργος Τσίπρας


Συνελήφθη ο πιλότος του ελικοπτέρου που έπεσε στη Βουλιαγμένη

 


Συνελήφθη ο πιλότος του  ελικοπτέρου που κατέπεσε στη μαρίνα Βουλιαγμένης, λίγα δευτερόλεπτα μετά την απογείωσή του.  

Ο  57χρονος κυβερνήτης κατηγορείται για επικίνδυνες παρεμβάσεις στη συγκοινωνία μέσων σταθερής τροχιάς, πλοίων και αεροσκαφών, σωματική βλάβη από αμέλεια και παραβάσεις του πληρώματος σε περίπτωση κατάστασης ανάγκης.

Το ελικόπτερο είχε απογειωθεί από τον Ασπρόπυργο, με ενδιάμεση στάση στη μαρίνα της Βουλιαγμένης για παραλαβή τεσσάρων επιβατών με κατεύθυνση τη Μύκονο. Κατά τη διαδικασία απογείωσης, και ενώ αιωρούνταν περίπου ένα μέτρο πάνω από το έδαφος, δέχτηκε ισχυρές ριπές ανέμου που το παρέσυραν και το έριξαν με την εμπρός δεξιά πλευρά του στη θάλασσα, κοντά στον πράσινο φανό εισόδου.

Οι τέσσερις επιβάτες και ο 57χρονος ημεδαπός κυβερνήτης κατάφεραν να βγουν από το ελικόπτερο κολυμπώντας μέχρι τα βράχια. Από εκεί, τους παρέλαβε λέμβος της μαρίνας και μεταφέρθηκαν στην προβλήτα.

Όλοι εξετάστηκαν από το πλήρωμα του ΕΚΑΒ και διαπιστώθηκε ότι είναι καλά στην υγεία τους, με μόνη εξαίρεση μια από τις δύο γυναίκες –η οποία ήταν έγκυος– που μεταφέρθηκε για προληπτικούς λόγους σε ιδιωτική μαιευτική κλινική.

Χθες (15/6) έδωσαν καταθέσεις στις Λιμενικές Αρχές οι τέσσερις από τους πέντε επιβαίνοντες του ελικοπτέρου.

Απέδωσαν την πτώση στη δυνατή ένταση του ανέμου που έπνεε εκείνη την ώρα στην περιοχή η οποία επηρέασε την πορεία του ελικοπτέρου. Η πέμπτη επιβάτιδα, μια έγκυος γυναίκα, δεν ήταν σε θέση να καταθέσει λόγω της κατάστασής της,

Της παρασχέθηκαν άμεσα οι απαραίτητες ιατρικές φροντίδες. Και οι πέντε επιβάτες ανασύρθηκαν σώοι, με μόνο ελαφρά τραύματα.

Το ελικόπτερο τύπου Airbus AS355 είχε απογειωθεί από το πεδίο της Μαρίνας, και όχι από το ελικοδρόμιο του Αστέρα, όπως συνηθίζεται. .

Ωστόσο, σύμφωνα με τις πρώτες τεχνικές εκτιμήσεις, εξετάζεται και το ενδεχόμενο η πτώση του ελικοπτέρου να οφείλεται σε λάθος χειρισμό. ως θα τα εκτιμήσουν οι πραγματογνώμονες αφού η έρευνα είναι σε πρώιμο στάδιο.

Παρά τη σφοδρότητα της πτώσης, ουδείς εκ των επιβαινόντων τραυματίστηκε. 

Η άμεση επέμβαση της Πυροσβεστικής που έχει κλιμάκιο στην περιοχή και οι άνδρες της αντιλήφθηκαν αμέσως την πτώση και έσπευσαν στο σημείο, του Λιμενικού, του ΕΚΑΒ, αλλά και των πλωτών μέσων της Astir Marina, αποδείχθηκε καθοριστική για την ασφαλή περισυλλογή τους.

Όπως αναφέρουν ειδικοί, η ανθεκτικότητα της κατασκευής του ελικοπτέρου, σε συνδυασμό με την τύχη, έπαιξαν καθοριστικό ρόλο στο να μην υπάρξουν θύματα.



Ισραήλ :«Έχουμε τον πλήρη έλεγχο του εναέριου χώρου της Τεχεράνης »


 

Το Ισραήλ ανακοίνωσε ότι ελέγχει τον εναέριο χώρο της Τεχεράνης.

Μετά την ομοβροντία πυραύλων που εξαπέλυσε το Ιράν σε στόχους σε ολόκληρο το Ισραήλ, το Τελ Αβίβ ανακοίνωσε πως έχει πλέον τον πλήρη έλεγχο του εναέριου χώρου της Τεχεράνης και ότι κατέστρεψε το 1/3 των εκτοξευτών πυραύλων του Ιράν.

Νωρίτερα, το Ισραήλ προειδοποίησε πως οι κάτοικοι της Τεχεράνης θα πληρώσουν το τίμημα για την πυραυλική επίθεση του Ιράν.

Τουλάχιστον οκτώ άνθρωποι σκοτώθηκαν στο κεντρικό Ισραήλ από τα ιρανικά πλήγματα, ενώ σχεδόν 300 άνθρωποι χρειάστηκε να νοσηλευτούν μετά τις εκρήξεις σε πόλεις, μεταξύ των οποίων το Τελ Αβίβ και η Χάιφα.

Οι ιρανικές επιθέσεις σημειώθηκαν λίγο μετά από ισραηλινά χτυπήματα σε θέσεις εκτόξευσης πυραύλων εδάφους-εδάφους στο Ιράν, καθώς και την εξόντωση του επικεφαλής των υπηρεσιών πληροφοριών των ιρανικών ενόπλων δυνάμεων.

Δρόμοι που οδηγούσαν εκτός της Τεχεράνης ήταν εχθές γεμάτοι, αφού είχαν σχηματιστεί μεγάλες ουρές οχημάτων από πολίτες που εγκατέλειπαν την πόλη φοβούμενοι τις ισραηλινές επιθέσεις.

Σύμφωνα με το ιρανικό υπουργείο Υγείας, τουλάχιστον 224 Ιρανοί έχουν σκοτωθεί από τα ισραηλινά πλήγματα από την έναρξη των εχθροπραξιών την Παρασκευή, με το 90% των θυμάτων να είναι, σύμφωνα με πληροφορίες, άμαχοι.




Από σήμερα 139.000 ασθενείς μπορούν να λαμβάνουν τα φάρμακά τους στο σπίτι τους

 


Με στόχο τη μείωση της ταλαιπωρίας των ασθενών που λαμβάνουν Φάρμακα Υψηλού Κόστους, (ΦΥΚ) ξεκινάει σήμερα, Δευτέρα 16 Ιουνίου, η κατ΄οίκον διανομή τους, με τον ΕΟΠΥΥ να είναι ο πρώτος ασφαλιστικός οργανισμός που προσφέρει την υπηρεσία Αποστολής Φαρμάκων Υψηλού Κόστους «Κατ’ Οίκον» στην Ευρώπη.

Μέχρι σήμερα περισσότεροι από 120.000 ασθενείς με σοβαρές παθήσεις επισκέπτονται τα φαρμακεία του ΕΟΠΥΥ ανά μήνα για να προμηθευτούν φάρμακα υψηλού κόστους. Μερικές φορές περιμένοντας σε ουρές ή διανύοντας μεγάλη απόσταση.

Η νέα υπηρεσία του ΕΟΠΥΥ για κατ’ οίκον διανομή Φαρμάκων Υψηλού Κόστους έρχεται να διευκολύνει την καθημερινότητα αυτών των ασθενών. Η υπηρεσία «Κατ’ Οίκον» παράδοσης ΦΥΚ τέθηκε σε λειτουργία πιλοτικά πέρυσι την άνοιξη, εξυπηρετώντας ασθενείς που πάσχουν από συγκεκριμένες παθήσεις, και πλέον εισέρχεται στη φάση της καθολικής εφαρμογής, καλύπτοντας όλους τους ασθενείς που εκτελούν τέτοιου είδους συνταγές.

H «Κατ’ Οίκον» αποστολή φαρμάκων αφορά περίπου 139.000 ασθενείς που επισκέπτονται τα φαρμακεία του ΕΟΠΥΥ σε μηνιαία ή διμηνιαία βάση.

«Το 72% των συμπολιτών μας βρίσκεται σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη και εξ αυτών το 41% έχει χρόνιες παθήσεις, που σημαίνει ότι η καθημερινότητά τους είναι ήδη βεβαρημένη. Με αυτόν τον τρόπο, όχι μόνο φτάνουν τα φάρμακα στην πόρτα του ασθενή αλλά βελτιώνουμε την καθημερινότητά του, την ποιότητα της ζωής του, μειώνουμε την ταλαιπωρία και τον βοηθούμε να έχει έγκαιρα τη φαρμακευτική αγωγή που είναι σημαντικό για να έχει συμμόρφωση στη λήψη της αγωγής του. Φροντίζουμε τον ασθενή, ενδυναμώνουμε την οικογένεια και τους φροντιστές τους», δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η πρόεδρος του ΕΟΠΥΥ Θεανώ Καρποδίνη.

Σημειώνει ότι δεν υπάρχει εξαίρεση για κάποια πάθηση, «πλην κάποιων φαρμάκων που είναι εξωτερικού, αυτά που διατίθενται μέσω ΙΦΕΤ και δεν έχουν άδεια κυκλοφορίας στην Ευρώπη, οπότε αυτά δεν θα είναι διαθέσιμα για “Κατ’ Οίκον” παραδόσεις. Και σ’ αυτήν όμως την περίπτωση υπάρχει πρόβλεψη και θα γίνονται κατόπιν ειδικής παραγγελίας στο όνομα του ασθενούς».

O κάθε ασθενής πλέον μπορεί, εφόσον το επιθυμεί, χωρίς καμία απολύτως επιβάρυνση, να λαμβάνει τα φάρμακά του, είτε είναι ψυχρής αλυσίδας (ψυγείου) είτε όχι, στο σπίτι του, το γραφείο, ή ακόμα και το εξοχικό του τους καλοκαιρινούς μήνες, εντός 24 έως 48 ωρών ανάλογα με την απόσταση.

Το μόνο που χρειάζεται είναι να διαθέτει ηλεκτρονική συνταγή, άυλη γνωμάτευση και να έχει ενεργοποιήσει την υπηρεσία αποστολής «Κατ’ Οίκον» ψηφιακά, μέσω της πλατφόρμας του ΕΟΠΥΥ (https://www.eopyy.gov.gr/).

Επίσης, τα φάρμακα της «Κατ’ Οίκον» Αποστολής που οι ασθενείς επιθυμούν έχουν τη δυνατότητα να τα λάβουν στο σπίτι τους ή να εξουσιοδοτούν κάποιον άλλο να τα παραλάβει για λογαριασμό τους.

Οι συνταγές ελέγχονται και εκτελούνται από φαρμακοποιούς, ενώ η διακίνηση των φαρμάκων γίνεται από πιστοποιημένη εταιρία.

Βήμα-βήμα η διαδικασία

Ο πρώτος τρόπος είναι να μπαίνουν στην ιστοσελίδα του ΕΟΠΥΥ (https://www.eopyy.gov.gr/) όπου εκεί επιλέγουν την παραλαβή φαρμάκων υψηλού κόστους. Αυτό που χρειάζεται είναι να διαθέτουν το ΑΜΚΑ και το ΑΦΜ τους.

Στη συνέχεια, βήμα-βήμα πιστοποιούν το τηλέφωνό τους, κινητό ή σταθερό, το e-mail τους και κυρίως τη διεύθυνση και πληκτρολογούν τον αριθμό της συνταγής την οποία θέλουν να παραλάβουν «Κατ’ Οίκον».

Αν κάποιος δεν μπορεί να μπει στην πλατφόρμα τότε μπορεί να καλέσει το τηλεφωνικό κέντρο του ΕΟΠΥΥ (2108110500) και το νέο τηλεφωνικό κέντρο, Call Center στο 18181 και με τη βοήθεια των ανθρώπων του Οργανισμού να κάνει ηλεκτρονικά την αίτησή του δίνοντας το ΑΦΜ και το ΑΜΚΑ για επιβεβαίωση. Τα στοιχεία επιβεβαιώνονται αυτόματα στο σύστημα και έτσι με τη βοήθεια των υπαλλήλων μπορούν να κάνουν το αίτημά τους χωρίς να χρειάζεται να έχουν πρόσβαση οι ίδιοι.

Ο ασθενής έχει τη δυνατότητα ιχνηλασιμότητας και πρόσβασης σε όλες τις φάσεις που βρίσκεται η συνταγή του και θα του έρχεται μήνυμα. Από τη στιγμή που θα υποβάλει κάποιος αίτηση για «Κατ’ Οίκον» παράδοση, ο συγκεκριμένος αριθμός συνταγής δεν θα εκτελείται στο φαρμακείο γιατί θα έχει δρομολογηθεί η αποστολή της. Ο χρόνος είναι από 24-48 ώρες ανάλογα με την απόσταση.

« Η αποστολή φαρμάκων υψηλού κόστους «Κατ’ Οίκον» είναι μία εξαιρετικά σύνθετη διαδικασία με πάρα πολλές μεταβλητές και αρκετά περίπλοκες πτυχές διαλειτουργικότητας. Με τους ανθρώπους μας στον ΕΟΠΥΥ και τους εξωτερικούς μας συνεργάτες προσπαθήσαμε, και πιστεύουμε ότι έχουμε καταφέρει, να δημιουργήσουμε μία εξαιρετικά φιλική, μία εύχρηστη διαδικασία υποβολής του αιτήματος για τους ασθενείς πουν θέλουν να αξιοποιήσουν την πλατφόρμα μας», αναφέρει η κυρία Καρποδίνη και καταλήγει:

«Στον ΕΟΠΥΥ διευκολύνουμε τη ζωή εκείνων που ήδη δίνουν τον δικό τους καθημερινό αγώνα και προσπαθούμε διαρκώς για ένα σύστημα υγείας που στέκεται δίπλα στον πολίτη.

Για μας στον ΕΟΠΥΥ, ο ασθενής συμπολίτης μας είναι και θα συνεχίζει να είναι προτεραιότητα.

Ως ένας σύγχρονος και αποτελεσματικός Οργανισμός, εστιάζουμε μεθοδικά, σταθερά και αποφασιστικά πάντα στη βέλτιστη εξυπηρέτησή του. Κάθε μέρα, προασπιζόμαστε το δημόσιο συμφέρον, ενισχύουμε τον ασθενή, δημιουργούμε κοινωνικές υπεραξίες για το δημόσιο σύστημα υγείας».



Ομάδα ανηλίκων ξυλοκόπησε άγρια έναν 16χρονο στον Βόλο

 


Το πρωί της Κυριακής (15/6), η Λιμενική Αρχή Βόλου δέχθηκε μήνυση κατά 15χρονου για σοβαρή σωματική βλάβη σε βάρος 16χρονου, σε επεισόδιο στον παραλιακό πεζόδρομο Αργοναυτών.

Σύμφωνα με πληροφορίες, το βράδυ του Σαββάτου (14/6), ομάδα περίπου 15 ανηλίκων επιτέθηκε και χτύπησε τον 16χρονο, ο οποίος τραυματίστηκε σοβαρά.

Ο νεαρός μεταφέρθηκε άμεσα στο Γενικό Νοσοκομείο Βόλου, όπου νοσηλεύεται μέχρι σήμερα.

Η υπόθεση ερευνάται από το Κεντρικό Λιμεναρχείο Βόλου, το οποίο διενεργεί προανάκριση για την ακριβή διαλεύκανση των συνθηκών του περιστατικού.

Δεν γνωρίζουμε μέχρι στιγμής εάν έχει γίνει σύλληψη του 15χρονου και των γονιών του.



Συνελήφθη ο δράστης που δολοφόνησε την πολιτειακή βουλευτή και τον σύζυγό της στις ΗΠΑ



Η αστυνομία συνέλαβε τον Βανς Λούθερ Μπέλτερ, ύποπτο για τη δολοφονία Δημοκρατικής βουλεύτριας στο πολιτειακό κοινοβούλιο στη Μινεσότα και του συζύγου της.

Όπως μεταδίδουν αμερικανικά ΜΜΕ μετά από διήμερο ανθρωποκυνηγητό ο 57χρονος συνελήφθη σε αγροτική περιοχή στη Μινεσότα, στο πλαίσιο μεγάλης επιχείρησης έρευνας.

«Το πρόσωπο του κακού. Μετά από αδιάκοπη, αποφασιστική εργασία της αστυνομίας, ο δολοφόνος είναι τώρα υπό κράτηση», ανέφερε το γραφείο του σερίφη της κομητείας Ράμσεϊ στο λογαριασμό του στο Facebook.

O 57χρονος κατηγορείται πως δολοφόνησε τη Μελίσα Χόρτμαν και τον σύζυγό της νωρίς προχθές Σάββατο το πρωί (τοπική ώρα) και ότι τραυμάτισε επίσης σοβαρά άλλον Δημοκρατικό βουλευτή στη Μινεάπολη, τον Τζον Χόφμαν, και τη σύζυγό του.

Το FBI προσέφερε αμοιβή έως 50.000 δολάρια για πληροφορίες που θα οδηγούσαν στη σύλληψη του Μπόλτερ. Οι Αρχές είχαν αναφέρει νωρίτερα ότι είχαν βρει ένα αυτοκίνητο, ένα καπέλο και άλλα αντικείμενα που ανήκαν στον ύποπτο σε μια αγροτική περιοχή νοτιοδυτικά της Μινεάπολης, αλλά δεν τον είχαν εντοπίσει ακόμη.

Σύμφωνα με το ABC News, ο Βανς Μπέλτερ, επικεφαλής ιδιωτικής εταιρείας ασφάλειας που διέπραξε τις επιθέσεις φορώντας αστυνομική περιβολή, συνελήφθη κοντά στη φάρμα του στο Γκριν Άιλ, στη Μινεσότα.

The face of evil. After relentless and determined police work, the killer is now in custody. Thanks to the dedication of multiple agencies working together along with support from the community, justice is one step closer.

1,5 χιλ.
234
714


Συνελήφθησαν 3 αλλοδαποί για κλοπές στους χώρους του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών

 


Συνελήφθησαν στο πλαίσιο του αυτοφώρου, πρωινές ώρες της 14-6-2025  από αστυνομικούς του Τμήματος Ασφαλείας της Διεύθυνσης Αστυνόμευσης Αερολιμένα Αθηνών, -2- αλλοδαποί ηλικίας 26 και 28 ετών, καθώς και ανήλικη αλλοδαπή ηλικίας 17 ετών, κατηγορούμενοι για -κατά περίπτωση- διακεκριμένες κλοπές κατά συναυτουργία και παράβαση του Κώδικα Μετανάστευσης, στους χώρους του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών.

Ειδικότερα, πρωινές ώρες της 14-6-2025, περιπολούντες αστυνομικοί της ανωτέρω Υπηρεσίας, κατέλαβαν επ’ αυτοφώρω τους  κατηγορούμενους τη στιγμή που αφαιρούσαν τσαντάκι από επιβάτη στον χώρο αναμονής του αεροδρομίου, προτού επιβιβαστούν σε αεροπλάνο με προορισμό το εξωτερικό και στη συνέχεια τους ακινητοποίησαν και τους συνέλαβαν.

Από την έως τώρα προανακριτική έρευνα του Τμήματος Ασφαλείας της Διεύθυνσης Αστυνόμευσης Αερολιμένα Αθηνών, έχουν εξιχνιαστεί ακόμα -2- περιπτώσεις κλοπών.

Μετά από έρευνα που πραγματοποιήθηκε, στην κατοχή τους βρέθηκαν μεταξύ άλλων και κατασχέθηκαν:

  • πλήθος πορτοφολιών και τσαντών,
  • πλαστό ταξιδιωτικό έγγραφο, καθώς και
  • το χρηματικό ποσό των -1.500- δολαρίων.

Οι συλληφθέντες οδηγήθηκαν στον αρμόδιο Εισαγγελέα.



Κρυμμένος σε υπόγειο καταφύγιο ο Χαμενεΐ με την οικογένειά - Του χάρισαν την ζωή οι Ισραηλινοί



Ο ανώτατος ηγέτης του Ιράν, αγιατολάχ Αλί Χαμενεΐ, μεταφέρθηκε σε υπόγειο καταφύγιο στην περιοχή Λαβιζάν, στη βορειοανατολική Τεχεράνη.

Η μεταφορά του ανώτατου ηγέτη του Ιράν έγινε λίγες ώρες μετά την εκκίνηση ισραηλινών επιθέσεων σε στρατιωτικές εγκαταστάσεις της χώρας. Σύμφωνα με το Iran Intertional, μαζί του βρίσκονται όλα τα μέλη της οικογένειάς του, όπως είχε συμβεί και σε προηγούμενες αντίστοιχες στρατιωτικές επιχειρήσεις.

Διπλωματική πηγή στη Μέση Ανατολή αποκάλυψε στο Iran International ότι το Ισραήλ είχε την ευκαιρία να δολοφονήσει τον Χαμενεΐ, ωστόσο η κυβέρνηση Νετανιάχου επέλεξε να τον κρατήσει ζωντανό για να τον ωθήσει σε εγκατάλειψη του πυρηνικού προγράμματος εμπλουτισμού ουρανίου. Παράλληλα, έγινε γνωστό ότι ο πρόεδρος των ΗΠΑ, Ντόναλντ Τραμπ, ήταν αυτός που απέρριψε το ισραηλινό σχέδιο δολοφονίας του ανώτατου θρησκευτικού ηγέτη του Ιράν, επισημαίνοντας πως δεν θα υπάρξει επίθεση αν δεν σημειωθεί θάνατος Αμερικανού.



Εντείνονται οι έλεγχοι στα πρατήρια καυσίμων για να πιαστούν οι απατεώνες που αυξάνουν τις τιμές


 


Με το που έπεσε ο πρώτος πύραυλος από το Ισραήλ στην Τεχεράνη, στο πρώτο δεκάλεπτο μέσα στην νύχτα απατεώνες είπαν να αρχίσουν να κλέβουν τον κόσμο κάνοντας αυξήσεις στα καύσιμα των πρατηρίων.

Μήνυμα μηδενικής ανοχής απέναντι στην παράνομη κερδοσκοπία έστειλε ο Υπουργός Ανάπτυξης Τάκης Θεοδωρικάκος, μιλώντας στο Open  στον απόηχο των εξελίξεων στη Μέση Ανατολή και των πρώτων συνεπειών στην οικονομία.

Όπως τόνισε ο Υπουργός Ανάπτυξης, «η στρατιωτική ανάφλεξη στη Μέση Ανατολή είναι εξαιρετικά ανησυχητική και επικίνδυνη, πρώτα απ’ όλα για την ειρήνη και τη σταθερότητα στην περιοχή μας, στην οποία ανήκει και η Ελλάδα. Είναι απολύτως αναγκαίο να αποκλιμακωθεί η κατάσταση, γιατί οι επιπτώσεις στην οικονομία θα είναι μόνο αρνητικές».

Αναφερόμενος στις καταγγελίες για ανατιμήσεις στην εγχώρια αγορά καυσίμων, προτού καν φτάσουν στη χώρα ποσότητες με τις νέες διεθνείς τιμές, ο κ. Θεοδωρικάκος υπογράμμισε: «Υπήρξαν καταγγελίες ότι κάποιοι έσπευσαν να αυξήσουν τις τιμές στα πρατήρια βενζίνης. Γι’ αυτό έδωσα εντολή στη ΔΙΜΕΑ να ξεκινήσει εκτεταμένους ελέγχους από χθες και να τους συνεχίσει τις επόμενες ημέρες, ώστε να διαπιστωθεί αν υπάρχει παραβίαση του πλαφόν κέρδους».

Ο κ. Θεοδωρικάκος υπενθύμισε ότι μέχρι τις 30 Ιουνίου εξακολουθεί να ισχύει η νομοθεσία που απαγορεύει στους πρατηριούχους να πωλούν με περιθώριο κέρδους μεγαλύτερο από αυτό που είχαν το 2021, δηλαδή πριν ξεκινήσει η πληθωριστική πίεση από τον πόλεμο στην Ουκρανία. «Θέλω να στείλω ξεκάθαρο σήμα ότι όποιος παραβιάζει τη νομοθεσία, θα έχει σοβαρές συνέπειες», τόνισε, επισημαίνοντας ότι τα πρόστιμα φτάνουν έως και τα 5 εκατομμύρια ευρώ.

Παράλληλα, ο Υπουργός Ανάπτυξης σημείωσε ότι το φαινόμενο των αδικαιολόγητων ανατιμήσεων αναδεικνύει την ανάγκη για ένα πιο ισχυρό και αποτελεσματικό πλαίσιο ελέγχου και παρέμβασης στην αγορά: «Αυτός είναι και ένας από τους λόγους που προχωρούμε σε μια μεγάλη μεταρρύθμιση: τη δημιουργία μιας ισχυρής, ανεξάρτητης Αρχής εποπτείας της αγοράς και προστασίας των καταναλωτών, με ενιαίες διαδικασίες, καθαρούς κανόνες και απόλυτη θεσμική θωράκιση».

Κλείνοντας, ο κ. Θεοδωρικάκος υπογράμμισε: «Παρακολουθούμε την κατάσταση με απόλυτη εγρήγορση. Θα κάνουμε ό,τι χρειαστεί και ό,τι περνάει από το χέρι του ελληνικού κράτους για να προστατεύσουμε τους πολίτες και τους καταναλωτές. Η κερδοσκοπία εκτός ορίων νομιμότητας δεν θα γίνει ανεκτή».



Γνωστοί στις αρχές οι Αλβανοί που πυροβολούσαν σε καταδίωξη στο Χαϊδάρι

 



Έχει γεμίσει η Ελλάδα Αλβανούς κακοποιούς, και πρωτοστατούν σε κάθε έγκλημα που συμβαίνει στην χώρα.

Στιγμές τρόμου έζησαν οι κάτοικοι του Χαϊδαρίου όταν είδαν μπροστά στα μάτια τους ένα ΙΧ να συγκρούεται με μια μηχανή μετά από καταδίωξη και ενώ νωρίτερα ο συνεπιβάτης της, είχε ανοίξει πυρ εναντίον του οδηγού του αυτοκινήτου.

Ένα ασήμι ΙΧ που δεχόταν σφαίρες έπεσε με μεγάλη ταχύτητα τη μηχανή επί της οδού Αγίας Τριάδας, την ώρα που ο αναβάτης της επιχειρεί να προσπεράσει το αμάξι από δεξιά, για να ξεφύγει.

Στο βίντεο που έφερε στην δημοσιότητα το protothema.gr, διακρίνονται τα δύο άτομα που επέβαιναν στη μηχανή να πέφτουν κάτω μετά τη σύγκρουση και αρχίζουν να τρέχουν, καθώς από πίσω τους ακολουθεί με τα πόδια ο οδηγός του ΙΧ.

Από το ασήμι αυτοκίνητο βγαίνει και η συνοδηγός, η οποία κινείται προς το σχολείο που βρίσκεται στη συμβολή με την οδό Μιχαλακοπούλου και καλεί σε βοήθεια.

Νωρίτερα, ο συνεπιβάτης της μηχανής είχε ανοίξει πυρ εναντίον του οδηγού του αυτοκινήτου, χωρίς να τον τραυματίσει, με αποτέλεσμα να ακολουθήσει η κινηματογραφική καταδίωξή.

Το κυνηγητό σταμάτησε στο σημείο που φαίνεται στα πλάνα και όπου τα δύο εμπλεκόμενα οχήματα, αφού συγκρούστηκαν μεταξύ τους, στη συνέχεια έπεσαν σε ένα σταθμευμένο, λευκό βαν το οποίο με τη σειρά του χτύπησε ένα διερχόμενο αμάξι.

Σύμφωνα με πληροφορίες πρόκειται για Αλβανούς κακοποιούς που έχουν απασχολήσει για ναρκωτικά, και κρίνονται επικίνδυνοι για την ασφάλεια των πολιτών.






Βλάβη στο κάθισμα του κυβερνήτη έριξε το Boeing της Air India

 


Είναι δύσκολο να το πιστέψεις, και το μυαλό μας πάει στο ότι σίγουρα μας κοροιδεύουν.

Σύμφωνα με όσα γράφει το protothema.gr, μηχανική αστοχία στο κάθισμα του κυβερνήτη κατά τη στιγμή της απογείωσης φαίνεται πως είναι η βασική αιτία της συντριβής του Boeing 787 της Air India στην πτήση AI-171, σύμφωνα με τα ευρήματα του υπό σύνταξη προκαταρκτικού  πόρισματος  (preliminary report) της Ανεξάρτητης Αρχής Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων της Ινδίας (AAIB), το οποίο αναμένεται να δοθεί στη δημοσιότητα τις επόμενες ημέρες.

Από τη συντριβή του αεροσκάφους πάνω σε ξενώνα όπου διέμεναν φοιτητές ιατρικής, σκοτώθηκαν 270 άνθρωποι.

Το προκαταρκτικό πόρισμα έχει ως σκοπιμότητα να ληφθούν άμεσα μέτρα και να γίνουν ενέργειες σε άλλα αεροσκάφη που πιθανόν να είναι ευάλωτα σε παρόμοιες  βλάβες.

Μέρος των ευρημάτων της ινδικής αρχής διερεύνησης δόθηκαν σε εσωτερική κυκλοφορία στις Αρχές Διευρεύνησης άλλων χωρών και ζήτησαν πληροφορίες  εάν εκείνες έχουν αντίστοιχα περιστατικά καταγεγραμμένα που δεν κατέληξαν σε δυστύχημα.

Ήδη τα αεροσκάφη ίδιου τύπου της Air India που έχουν καθηλωθεί ελέγχονται ήδη κατά προτεραιότητα στις ράγες των καθισμάτων του κόκπιτ. 

Το «μοιραίο» κάθισμα

Όπως αναφέρει η έκθεση, την ώρα που το αεροσκάφος βρισκόταν στη φάση της περιστροφής (rotation) για απογείωση, το κάθισμα του κυβερνήτη ολίσθησε απότομα προς τα πίσω, λόγω αστοχίας στο μηχανισμό κλειδώματος της ράγας. Το βάρος του σώματός του παρέσυρε ασυναίσθητα τα χειριστήρια ισχύος (thrust levers) προς τη θέση «idle» (μηδενική ώθηση), προκαλώντας αιφνίδια μείωση της ισχύος των κινητήρων.

Ο συγκυβερνήτης προσπάθησε να επαναφέρει τα χειριστήρια σε θέση μέγιστης ισχύος, αλλά δεν κατάφερε να ξεπεράσει το βάρος και τη θέση του σώματος του κυβερνήτη, που πλέον ασκούσε πίεση στους μοχλούς.

Χρονική αλληλουχία

Η συσχέτιση των δεδομένων από τον καταγραφέα πτήσης (FDR) και το μαύρο κουτί ήχου (CVR) καταγράφει με ακρίβεια τα κρίσιμα δευτερόλεπτα:

• +12’’: Έναρξη περιστροφής. Το κάθισμα γλιστρά απότομα προς τα πίσω.

• +15’’: Τα χειριστήρια ώθησης τραβιούνται πίσω. Ο συγκυβερνήτης φωνάζει: «Πέφτει η ώθηση!»

• +18’’: Ο κυβερνήτης αναφωνεί: «Η θέση μου!». Ακούγονται ήχοι πάλης.

• +26’’: Ο συγκυβερνήτης επιχειρεί επαναφορά ώθησης. Το αεροσκάφος έχει ήδη φτάσει τα 214 πόδια και πέφτει σε stall.

• +38’’: Η πρόσκρουση.

Τεχνικά ευρήματα

Η αυτοψία των συντριμμιών εντόπισε θραυσμένα πείρους ασφάλισης (BACB30LN5S02) στο κάθισμα του κυβερνήτη. Το συγκεκριμένο κάθισμα είχε υποστεί συντήρηση μόλις 11 ημέρες πριν την πτώση, λόγω «δυσκαμψίας στη ρύθμιση». Όμως, δεν καταγράφηκε κανένας λειτουργικός έλεγχος μετά την επιδιόρθωση.

Συμπληρωματικοί παράγοντες

Η έρευνα εντοπίζει και άλλες συνθήκες που συνέβαλαν στην αδυναμία ανάκτησης του ελέγχου:

• Η θερμοκρασία περιβάλλοντος έφτανε τους 43°C, περιορίζοντας τις επιδόσεις των κινητήρων.

• Δεν υπήρξε καμία εντολή GO-AROUND ή STAB TRIM από τα μέλη του πληρώματος.

• Οι μοχλοί ώθησης στο Boeing 787 δεν διαθέτουν μηχανισμό ασφαλείας τύπου «weight-lock» ή «reverse torque prevention».

Η προκαταρκτική έκθεση κινητοποίησε άμεσα τις διεθνείς αεροπορικές αρχές:

• FAA και EASA εξέδωσαν εντολή επείγουσας επιθεώρησης όλων των καθισμάτων πιλότου στα Boeing 787 εντός 72 ωρών.

• Η Air India καθηλώνει στο έδαφος 12 αεροσκάφη με παρόμοια ιστορικά συντήρησης.

• Η Boeing ανακοίνωσε επανασχεδίαση του μηχανισμού ασφάλισης καθίσματος και τροποποίηση της δύναμης αντίστασης στους μοχλούς ώθησης, με εφαρμογή από το τρίτο τρίμηνο του 2026.

Στις 30 Ιουλίου 2025 αναμένεται να δημοσιευτεί η ολοκληρωμένη τεχνική έκθεση για το δυστύχημα. Τον Αύγουστο του 2025 έχει προγραμματιστεί διεθνής σύνοδος για την ασφάλεια στο πιλοτήριο.

«Κάθε ατύχημα μάς διδάσκει»

Σχολιάζοντας το πόρισμα, ο Γρηγόρης Κωνσταντέλος, Κυβερνήτης Πολιτικής Αεροπορίας (Boeing 767-300ER) και δήμαρχος Βάρης-Βούλας-Βουλιαγμένης, επισημαίνει: «Το αεροπορικό μέσο συνεχίζει να είναι μακράν το ασφαλέστερο μέσο μεταφοράς. Όμως σε μια τόσο οργανωμένη και μελετημένη βιομηχανία όπως αυτή της αεροπορίας, μπορεί ένας ασήμαντος λόγος -όπως μια δευτερεύουσα ή τριτεύουσα βλάβη- να οδηγήσει σε τραγωδίες. Κάθε ατύχημα μάς διδάσκει και τα απλά αλλά και τα σύνθετα, για να γίνεται η αεροπορία καλύτερη και ασφαλέστερη».



Έγινε η ανέλκυση του ελικοπτέρου που έπεσε στη μαρίνα Βουλιαγμένης

 


Ολοκληρώθηκε η ανέλκυση του ελικοπτέρου που κατέπεσε στη θάλασσα, λίγα δευτερόλεπτα μετά την απογείωσή του από το ελικοδρόμιο της μαρίνας Βουλιαγμένης. 

Στο ελικόπτερο επέβαιναν πέντε άνθρωποι, οι οποίοι είναι σώοι. Πρόκειται για έναν Έλληνα, που ήταν ο πιλότος και δύο ζευγάρια Αμερικανών, που είχαν προορισμό τη Μύκονο. Στο σημείο έσπευσαν σκάφος του Λιμενικού, Πυροσβεστική και το ΕΚΑΒ.

Σύμφωνα με τις πρώτες τεχνικές εκτιμήσεις, η αιτία της πτώσης φαίνεται να σχετίζεται με κρίσιμο λάθος χειρισμού κατά την απογείωση, θα έπρεπε, με βάση τον άνεμο που φυσούσε από δεξιά, να κατευθυνθεί προς τα δεξιά – να απογειωθεί «κόντρα» στον άνεμο. Αντ’ αυτού, ο κυβερνήτης επιχείρησε να στρίψει αριστερά, δηλαδή «ούρια», με τον άνεμο στην ουρά του ελικοπτέρου.

Αυτό, εξηγούν, είναι ένα από τα πιο επικίνδυνα λάθη κατά την απογείωση ελικοπτέρου, καθώς μειώνει την ισχύ  και τη σταθερότητα της πτήσης. Το αποτέλεσμα ήταν το ελικόπτερο να χάσει ισχύ και το ύψος του.  Ο συγκεκριμένος τύπους ελικοπτέρου Airbus 355 αν και δικινητήριο δε φημίζεται για την ισχύ του ειδικά σε μεγάλα φορτία.