Κυριακή 18 Οκτωβρίου 2020

Εξιχνιάσθηκαν ένοπλες ληστείες σε τραπεζικά υποκαταστήματα και υποκαταστήματα ΕΛ.ΤΑ.

 

Η αξιοποίηση και επιστημονική ανάλυση του συγκεντρωθέντος προανακριτικού υλικού και η επισταμένη έρευνα αστυνομικών του Τμήματος Εγκλημάτων κατά Ιδιοκτησίας σε συνεργασία με συναδέλφους τους του Τμήματος Εγκλημάτων κατά Ζωής της Διεύθυνσης Ασφάλειας Θεσσαλονίκης οδήγησε στην εξιχνίαση οκτώ (8) ένοπλων ληστειών σε τραπεζικά υποκαταστήματα και υποκαταστήματα των ΕΛ.ΤΑ. που έλαβαν χώρα στη Θεσσαλονίκη τα έτη 2008-2010.
Για την υπόθεση ταυτοποιήθηκε ως δράστης 36χρονος ομογενής, σε βάρος του οποίου σχηματίσθηκε σχετική δικογραφία και εκδόθηκαν έξι (6) Εντάλματα Σύλληψης, δυνάμει των οποίων συνελήφθη απογευματινές ώρες χθες (17-10-2020).
Επίσης, ταυτοποιήθηκαν τα στοιχεία 35χρονου ομογενή συνεργού του, που αναζητείται και με τον οποίο διέπραξαν από κοινού 4 από τις προαναφερόμενες ληστείες.
Ειδικότερα, ο 36χρονος από τον Ιανουάριο του 2008 έως το Δεκέμβριο του 2010 ενεργώντας από κοινού είτε με τον 35χρονο συνεργό του είτε με άγνωστους συνεργούς του, έχοντας καλυμμένα τα χαρακτηριστικά των προσώπων τους και με την απειλή πιστολιών προέβησαν σε επτά τετελεσμένες ληστείες και μία απόπειρα ληστείας στα ανωτέρω υποκαταστήματα, σε διάφορες περιοχές της πόλης.
Επιπλέον, οι δράστες το ίδιο χρονικό διάστημα αφαίρεσαν πέντε (5) δίκυκλες μοτοσικλέτες, τέσσερις (4) εκ των οποίων χρησιμοποίησαν για την προσέγγιση και διαφυγή τους κατά την τέλεση των ληστειών.
Αξίζει να σημειωθεί ότι, το Νοέμβριο του 2011 συνελήφθη ως συνεργός του 36χρονου, 20χρονος (τότε) ομογενής, με τον οποίο διέπραξαν ένοπλη ληστεία σε υποκατάστημα των ΕΛ.ΤΑ. στην περιοχή των Αμπελοκήπων το 2009.
Το συνολικό αφαιρεθέν χρηματικό ποσό ανέρχεται σε 101.990,39 ευρώ.
Ο συλληφθείς θα οδηγηθεί στον αρμόδιο Εισαγγελέα, ενώ συνεχίζονται οι έρευνες για τον εντοπισμό και σύλληψη του συνεργού του.



Αλλάζουν όλα για τις προσλήψεις στο δημόσιο – Όλα όσα πρέπει να ξέρετε

 
«Νέο» ενισχυμένο ΑΣΕΠ, πανελλαδικές εξετάσεις για τις προσλήψεις στο Δημόσιο, καθώς και «fast track» ψηφιακές διαδικασίες, ώστε να καλύπτονται άμεσα, αλλά με αντικειμενικό και αξιοκρατικό τρόπο, οι ανάγκες φορέων και υπηρεσιών και να τερματιστούν οι καθυστερήσεις ακόμα και πάνω από δύο έτη που υπάρχουν σήμερα από την προκήρυξη μέχρι τον διορισμό, προβλέπει το νομοσχέδιο που έχει καταρτίσει το υπουργείο Εσωτερικών και το οποίο αναμένεται να κατατεθεί στη Βουλή εντός του Οκτωβρίου από τον υπουργό Τάκη Θεοδωρικάκο, αφού προηγουμένως τεθεί σε δημόσια διαβούλευση.

Είκοσι έξι χρόνια μετά την ψήφιση και την εφαρμογή του εμβληματικού νόμου 2190/94, γνωστού ως «νόμου Πεπονή», που έβαλε τέλος στις πελατειακές σχέσεις, αλλά τροποποιήθηκε δεκάδες φορές στη συνέχεια για το άνοιγμα «παραθύρων» εξαιρέσεων, η κυβέρνηση προχωρά σε μια μεγάλη μεταρρύθμιση. Η διαδικασία επιλογής του ανθρώπινου δυναμικού της δημόσιας διοίκησης εκσυγχρονίζεται και προσαρμόζεται στα δεδομένα της σημερινής εποχής, χωρίς να θίγεται το ΑΣΕΠ, το οποίο, μάλιστα, ενισχύεται περισσότερο, ώστε να αντεπεξέλθει στο έργο του. Σημαντική τομή είναι η καθιέρωση πανελλήνιου γραπτού διαγωνισμού, που θα διεξάγεται κάθε χρόνο.
Τις αλλαγές επεξεργάστηκε 19μελής Επιτροπή ειδικών που συστάθηκε για τον εκσυγχρονισμό του ν. 2190/1994, με πρόεδρο τον αντιπρόεδρο του ΑΣΕΠ, Διονύσιο Λασκαράτο, και μέλη τη γενική γραμματέα Ανθρώπινου Δυναμικού του υπουργείου Εσωτερικών, Bιβή Χαραλαμπογιάννη, τους αντιπροέδρους του ΑΣΕΠ, Ηλ. Νικολόπουλο, Αθ. Παπαϊωάννου, την αντιπρόεδρο του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, Μεταξία Ανδροβιτσανέα, τον νομικό σύμβουλο του κράτους του υπουργείου Εσωτερικών, Ν. Δασκαλαντωνάκη, γενικούς διευθυντές του ΑΣΕΠ και του υπουργείου Εσωτερικών.
Με το νέο νομοθετικό πλαίσιο διατηρείται η αντικειμενικότητα στον τρόπο επιλογής των υποψηφίων και ενισχύονται περαιτέρω η ψηφιοποίηση των διαδικασιών, που θα οδηγήσει σε ταχύτερη διεκπεραίωση των προσλήψεων, και η αξιοκρατία στην επιλογή προσωπικού με στόχο να επιλέγεται «ο κατάλληλος άνθρωπος στην κατάλληλη θέση».

 
Η νομοθετική πρωτοβουλία του υπουργείου Εσωτερικών προβλέπει την κατάργηση των ξεχωριστών προκηρύξεων που εκδίδονται από το ΑΣΕΠ για έναν ή για περισσότερους φορείς και την καθιέρωση ενός γραπτού διαγωνισμού κάθε χρόνο για όλες τις προσλήψεις τακτικού προσωπικού, με βάση τις ανάγκες των φορέων και των υπηρεσιών του Δημοσίου.
» Ο διαγωνισμός
Ο διαγωνισμός θα περιλαμβάνει ερωτήσεις γενικών γνώσεων για όλους τους υποψηφίους, εξειδικευμένες ερωτήσεις ανάλογα με τις ειδικότητες, καθώς και τεστ δεξιοτήτων και προσωπικότητας. Με αυτόν τον τρόπο θα δημιουργηθεί μια «δεξαμενή» από την οποία η ανεξάρτητη Αρχή, αφού ελέγχει και διασταυρώνει τα προσόντα του κάθε υποψηφίου, στη συνέχεια θα αντλεί τους διοριστέους, ανάλογα με τις συγκεκριμένες ανάγκες του κάθε φορέα.
Η επίδοση στη γραπτή δοκιμασία θα είναι το βασικό κριτήριο για την κάλυψη κενών θέσεων, καθώς δεν θα δίνεται τόση σημασία στα τυπικά προσόντα. «Δεν μας ενδιαφέρει τόσο η συσσώρευση χαρτιών (τίτλων σπουδών) και βαθμών από οποιοδήποτε πανεπιστήμιο όσο η αξιοποίηση των γνώσεων, των ικανοτήτων και της επαγγελματικής εμπειρίας», όπως σημειώνουν χαρακτηριστικά στελέχη του υπουργείου Εσωτερικών.
» Δικαιολογητικά
Ολες οι διαδικασίες θα διεξάγονται ηλεκτρονικά, διασφαλίζοντας την αντικειμενικότητα, καθώς δεν θα παρεμβάλλεται ανθρώπινο χέρι. Σχεδιάζεται, επίσης, η ανάπτυξη της διαλειτουργικότητας μεταξύ του ΑΣΕΠ και των εμπλεκόμενων φορέων. Δεν θα απαιτείται από τους υποψηφίους να προσκομίζουν τίτλους σπουδών και βεβαιώσεις, καθώς θα μπορεί το ΑΣΕΠ να τα αντλεί απευθείας από τις δημόσιες υπηρεσίες.
Τον Ιανουάριο ο κάθε φορέας θα ανακοινώνει στο υπουργείο Εσωτερικών τα κενά του, τα οποία θα αναζητούνται εσωτερικά μέσω αποσπάσεων και μετατάξεων. Τον Μάιο θα καταγράφονται όσες θέσεις δεν καλύφθηκαν από την κινητικότητα και θα αναζητούνται μέσω προσλήψεων, ενώ τον Σεπτέμβριο το Υπουργικό Συμβούλιο θα εγκρίνει το πακέτο προσλήψεων του επόμενου έτους, με βάση και τις δημοσιονομικές δυνατότητες της χώρας. Το υπουργείο εκτιμά πως με τον τρόπο αυτό θα κερδηθεί σημαντικός χρόνος για τις υπηρεσίες του Δημοσίου, καθώς και για τους ίδιους τους υποψηφίους, αφού θα βρίσκονται πιο γρήγορα στις θέσεις τους.

 
Στόχος είναι να μην υπερβαίνει το ένα έτος το διάστημα που μεσολαβεί από τη στιγμή που μια υπηρεσία κοινοποιεί τις ανάγκες της στο αρμόδιο υπουργείο (και εγκρίνεται) έως την ανάρτηση των πινάκων διοριστέων. Σήμερα ο αντίστοιχος χρόνος φτάνει κατά μέσο όρο τα δύο έτη.


ΤΕΣΤ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΚΑΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑΣ


Οι 8 βασικοί άξονες αναμόρφωσης του ν. 2190/1994 


1 Ο κατάλληλος άνθρωπος στην κατάλληλη θέση. Σήμερα η έμφαση δίδεται στα τυπικά προσόντα, το πλήθος των οποίων «εξασφαλίζει» τον διορισμό ικανοποιώντας τις απαιτήσεις διαφάνειας και αμεροληψίας αλλά όχι της αντικειμενικότητας.
2 Διεξαγωγή γραπτών δοκιμασιών γνώσεων (γενικών ή/και ειδικών), δεξιοτήτων (αριθμητικός και γλωσσικός συλλογισμός, αφαιρετική ικανότητα, αξιολόγηση υποθετικών καταστάσεων) και προσωπικότητας για τη σκιαγράφηση του εργασιακού προφίλ του υποψηφίου, εξαλείφοντας, ταυτόχρονα, διαδικαστικές δυσχέρειες (βάσει της εμπειρίας του ΑΣΕΠ), όπως η συνάφεια των μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών ή της εργασιακής εμπειρίας.
3 Ανάπτυξη ειδικά παραμετροποιημένου και προσαρμοσμένου στις απαιτήσεις της δημόσιας διοίκησης επιστημονικού εργαλείου για τη διακρίβωση δεξιοτήτων και στοιχείων προσωπικότητας των υποψήφιων δημοσίων υπαλλήλων.
4 Ηλεκτρονικοποίηση διαδικασιών και ανάπτυξη διαλειτουργικότητας μεταξύ ΑΣΕΠ και εμπλεκομένων στις επιμέρους διαδικασίες φορέων που παρέχουν «στοιχεία – εισροές».
5 Σύντμηση χρόνου ολοκλήρωσης διαδικασιών πρόσληψης προσωπικού μέσω ΑΣΕΠ, ώστε ο χρόνος που μεσολαβεί μεταξύ υποβολής αιτήματος του φορέα και ανακοίνωσης του πίνακα διοριστέων να μην υπερβαίνει το ένα έτος. Σήμερα, μεσοσταθμικά, ο αντίστοιχος χρόνος υπερβαίνει ακόμα και τα δύο έτη.
6 Κατάργηση των ειδικών διατάξεων που θεσπίζουν αποκλίνουσες διαδικασίες ή μοριοδοτήσεις, στην κατεύθυνση της ενιαίας διαδικασίας.
7 Μείωση διοικητικού βάρους ΑΣΕΠ μέσα από τη δόμηση μιας στιβαρής, ενιαίας και προγραμματισμένης διαδικασίας σε αντίθεση με την ισχύουσα μη στοχοθετημένη κατανομή των ανθρώπινων πόρων της ανεξάρτητης Αρχής.
8 Ενίσχυση-ενδυνάμωση του ΑΣΕΠ τόσο ως προς το στελεχικό δυναμικό όσο και τους συμβούλους (αύξηση του αριθμού τους), προκειμένου να καταστεί δυνατή η με όρους αποδοτικότητας και αποτελεσματικότητας άσκηση του έργου της Αρχής.
«Πράσινο φως» για 12.253 προσλήψεις το 2021
 Το Υπουργικό Συμβούλιο ενέκρινε τον ετήσιο προγραμματισμό προσλήψεων για το έτος 2021, μετά την εισήγηση της Επιτροπής Θεμάτων Ανθρώπινου Δυναμικού Δημοσίου Τομέα.
Συνολικά, για το έτος 2021 εγκρίθηκαν:
9.574 προσλήψεις τακτικού προσωπικού.
61 προσλήψεις νομικών συμβούλων – δικηγόρων.
2.618 προσλήψεις ατόμων ως εποχικό προσωπικό.
Προτεραιότητα δόθηκε στη στελέχωση κρίσιμων τομέων της δημόσιας διοίκησης. Ειδικότερα ενισχύονται:
Η Υγεία, με προσλήψεις 1.100 ιατρών και 1.500 ατόμων σε θέσεις νοσηλευτικού και παραϊατρικού προσωπικού.
Η Αμυνα, με αύξηση των εισακτέων στις στρατιωτικές σχολές.
Ο τομέας της Προστασίας του Πολίτη, με την πρόβλεψη στοχευμένων προσλήψεων σε καίριες υπηρεσίες.
Τα υπουργεία με προσλήψεις εξειδικευμένου προσωπικού, ύστερα από ουσιαστική αξιολόγηση των αιτημάτων τους.
Η Τοπική Αυτοδιοίκηση με 748 νέες προσλήψεις σε δήμους και περιφέρειες.
Οι μεταρρυθμίσεις που έρχονται 
1 Διαχωρισμός αρμοδιοτήτων κράτους, περιφερειών, δήμων
Νέα αρχιτεκτονική ευέλικτης και πολυεπίπεδης διακυβέρνησης στην κεντρική διοίκηση και την Τοπική Αυτοδιοίκηση. Υλοποίηση μιας ρηξικέλευθης μεταρρύθμισης με τον νέο Ενιαίο Κώδικα της Αυτοδιοίκησης.
2 Θεσμοθέτηση τηλεργασίας στο Δημόσιο 
Αξιοποίηση των βέλτιστων ευρωπαϊκών πρακτικών, ώστε να υπάρξουν μετρήσιμα αποτελέσματα στην εργασίας εξ αποστάσεως.
3 Νέο προσοντολόγιο δημοσίων υπαλλήλων 
Στόχος ένα Δημόσιο σύγχρονο και με το πλέον άξιο ανθρώπινο δυναμικό.
4 Πλατφόρμα για την ψήφο των Ελλήνων του εξωτερικού

 
Οι Ελληνες που διαμένουν στο εξωτερικό θα μπορούν χωρίς γραφειοκρατικά εμπόδια και με πολύ εύκολα ηλεκτρονικά βήματα να εγγραφούν στους εκλογικούς καταλόγους και να ψηφίσουν στις επόμενες εκλογές.
5 Νέος εκλογικός νόμος για την Αυτοδιοίκηση
Στόχος η διασφάλιση της κυβερνησιμότητας στους δήμους και τις περιφέρειες.


ΓΙΑΝΝΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΙΔΗΣ
ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ


Ξεφτιλίστηκε ο Μπάρκας ανέβασε παλιά φωτογραφία του Πρωθυπουργού για να αποδείξει ότι δεν τηρεί τα μέτρα για τον κορωνοϊό

 


Ευτυχώς που η βλακεία δεν μεταδίδεται γιατί έχει πολλούς φορείς ο ΣΥΡΙΖΑ!!

Δεν είναι η πρώτη φορά που ξεφτιλίζεται ο Κώστας Μπάρκας.


Ο βουλευτής Άρτας του θιάσου ΣΥΡΙΖΑ, Κώστας Μπάρκας ανέβασε στον πρoσωπικό του λογαριασμό στο twitter μια φωτογραφία του Πρωθυπουργού, σχολιάζοντας 
"Ο ιός δεν μεταδίδεται. Σας το λέει ο @PrimeministerGR"


Η φωτογραφία αυτή δεν είναι από τη χθεσινή επίσκεψη του Πρωθυπουργού στον Έβρο, αλλά από παλαιότερη επίσκεψή του και πιο συγκεκριμένα στις 2 Μαρτίου, οπότε και δεν υπήρχαν τα μέτρα για τον κορωνοϊό και έτσι ξεφτιλίστηκε για ακόμα μία φορά ο Μπάρκας.






Απάντηση ΥΠΕΞ για τον παράνομο τουρκικό χάρτη ερευνών της Τουρκίας

 



Η ανακοίνωση του ελληνικού ΥΠΕΞ:

H τουρκική περιοχή ευθύνης έρευνας και διάσωσης που ορίστηκε αυθαίρετα με τον νέο τουρκικό νόμο, όπως άλλωστε και αυτή που είχε ορισθεί με τον τουρκικό νόμο του 1988, είναι παράνομη στο μέτρο που επικαλύπτει περιοχές ελληνικής κυριαρχίας και δικαιοδοσίας, συνεπώς δεν παράγει έννομα αποτελέσματα. Πέραν όμως αυτού, δεν στηρίζεται σε επιχειρησιακά κριτήρια και δεν εξυπηρετεί τους σκοπούς ασφάλειας της ανθρώπινης ζωής.

Η ελληνική περιοχή ευθύνης, η οποία έχει καθορισθεί την δεκαετία του ’50 με Περιοχικές Συμφωνίες Αεροναυτιλίας του ICAO και δηλωθεί από το 1975 στον αρμόδιο Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (ΙΜΟ), συμπίπτει με το FIR Αθηνών και είναι σύμφωνη με τις συστάσεις του ΙΜΟ και ΙCAO, όπως περιλαμβάνονται στο Διεθνές Εγχειρίδιο  Αεροναυτικής και Ναυτικής Έρευνας και Διάσωσης (IAMSAR Manual). Υπογραμμίζεται ότι και στην πράξη η Ελλάδα, μέσω του αρμόδιου ελληνικού Ενιαίου Κέντρου Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης (Joint  Rescue Coordination Center – JRCC) στον Πειραιά, συντονίζει αποτελεσματικά όλες τις επιχειρήσεις έρευνας και διάσωσης στην περιοχή ευθύνης της, παρέχοντας εν προκειμένω υπηρεσίες σε όλα τα κινδυνεύοντα πλοία και αεροπλάνα.

Είναι σαφές ότι η Τουρκία, με την τελευταία αυτή κίνηση που έχει αμιγώς πολιτικά κίνητρα, δεν διστάζει να προκαλέσει σύγχυση, θέτοντας σε κίνδυνο ανθρώπινες ζωές. Η κίνηση αυτή έρχεται να προστεθεί στον μακρύ κατάλογο τουρκικών αυθαιρεσιών και παρανόμων διεκδικήσεων στο Αιγαίο και στην Ανατολική Μεσόγειο, οι οποίες άλλωστε ευθύνονται για την άνευ προηγουμένου κλιμάκωση της τελευταίας περιόδου. Οι τουρκικές ενέργειες θα προσκρούσουν και πάλι στην διεθνή νομιμότητα με την οποία η Τουρκία θα πρέπει επιτέλους κάποτε να συμφιλιωθεί.




Eπίσκεψη του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στη Σαμοθράκη

 



Ως ένα ξεκάθαρο μήνυμα προς όλους «ότι το πρώτο μας μέλημα είναι η φροντίδα της ακριτικής Ελλάδας», χαρακτήρισε τη σημερινή επίσκεψη του στο Νόμο Έβρου ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, συνομιλώντας με τους πολίτες της Σαμοθράκης. «Αυτές οι επισκέψεις έχουν και ουσιαστικό και συμβολικό χαρακτήρα, ειδικά αυτήν την εποχή που πρέπει να στείλουμε ένα ξεκάθαρο μήνυμα προς όλους ότι το πρώτο μας μέλημα είναι η φροντίδα της ακριτικής Ελλάδας. Όχι μόνο ως προς την ασφάλειά της αλλά και ως προς ίσες ευκαιρίες», δήλωσε ο Πρωθυπουργός κατά την τοποθέτησή του στη σύσκεψη που είχε με τους φορείς της Σαμοθράκης στο πνευματικό κέντρο του νησιού.
Αμέσως μετά την επίσκεψή του στην Αλεξανδρούπολη, ο Κυριάκος Μητσοτάκης έφτασε στη Σαμοθράκη όπου του επιφύλαξαν θερμή υποδοχή οι κάτοικοι του νησιού. Συνοδευόμενος από κυβερνητική αποστολή, άκουσε στη σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε τους κατοίκους και τους φορείς οι οποίοι του παρουσίασαν τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν και τοποθετήθηκε στη συνέχεια επί όλων των θεμάτων που τέθηκαν, συζητώντας την επίλυσή τους. Μετά την ολοκλήρωση της σύσκεψης, το Δημοτικό Συμβούλιο της Σαμοθράκης ανακήρυξε τον Πρωθυπουργό επίτιμο δημότη του νησιού.
Στη Σαμοθράκη ο Πρωθυπουργός επισκέφθηκε, επίσης, το Κέντρο Υγείας, όπου βρίσκονται σε εξέλιξη εργασίες αποκατάστασης των ζημιών που υπέστη από τις πλημμύρες του 2017, καθώς και το Ιερό των Μεγάλων Θεών, έναν αρχαιολογικό χώρο με εξαιρετική σημασία.
Στη σύσκεψη, ο Δήμαρχος Σαμοθράκης Νικος Γαλατούμος ευχαρίστησε τον Κυριάκο Μητσοτάκη για την αξιόπιστη λύση που βρέθηκε για την αποκατάσταση της θαλάσσιας συγκοινωνίας και για τον καθαρισμό των δύο λιμανιών. Ο Δήμαρχος ζήτησε, μεταξύ άλλων, να υπάρχει δωδεκάμηνη επιδότηση καθώς και επιδοτούμενη γραμμή από Καβάλα και Λαύριο. Στάθηκε ιδιαίτερα στην ανάγκη ενίσχυσης του Κέντρου Υγείας και χαρακτήρισε θετική εξέλιξη την πρόσληψη δύο παιδιάτρων, που μόλις ολοκληρώθηκε.
Αμέσως μετά πήρε τον λόγο ο Περιφερειάρχης Ανατολικής Μακεδονίας & Θράκης, Χρηστος Μέτιος, ο οποίος παρουσίασε τον προγραμματισμό της Περιφέρειας για έργα στο νησί και η Υπουργος Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη για τον αντίστοιχο προγραμματισμό του Υπουργείου.
«Είμαστε κυβέρνηση των έργων και όχι των λόγων»
«Χαίρομαι που άκουσα -και έχει σημασία να το λέτε εσείς δεν έχει σημασία να το λέμε εμείς- ότι έχει αποκατασταθεί η σύνδεση σε πολύ ικανοποιητικό βαθμό μέσα από τη γραμμή η οποία έχει δρομολογηθεί σήμερα», ανέφερε απαντώντας ο Πρωθυπουργός για το ζήτημα της ακτοπλοϊκής σύνδεσης και δεσμεύτηκε ότι θα εξετάσει τις δυνατότητες περαιτέρω επιδότησης των γραμμών.
Για τις υποδομές του νησιού, ο Πρωθυπουργός ανέφερε ότι έχουν ολοκληρωθεί οι εργολαβίες σε επίπεδο Περιφέρειας αλλά και σε επίπεδο Υπουργείου για να βελτιωθεί το οδικό δίκτυο του νησιού και να γίνουν καλύτεροι δρόμοι από αυτούς που υπήρχαν πριν από την καταστροφή του 2017. «Και, βέβαια, σημειώνω αυτό το οποίο είπες Δήμαρχε ότι από το 1998 είχαν να γίνουν σημαντικά έργα στο λιμάνι, έργα τα οποία έγιναν τον τελευταίο χρόνο και είναι αυτά τα οποία επέτρεψαν και στο πλοίο να μπορεί να έρχεται» τόνισε ο Πρωθυπουργός.
«Είμαστε κυβέρνηση των έργων και όχι των λόγων. Κάθε επίσκεψή μου είναι μία ευκαιρία να παρακολουθούμε σε κεντρικό επίπεδο τις δεσμεύσεις που έχουμε αναλάβει» πρόσθεσε.
Το 2022 θα είναι έτοιμο το Κέντρο Υγείας
Στη συνέχεια ο Κυριάκος Μητσοτάκης επισκέφτηκε το Κέντρο Υγείας Σαμοθράκης, το οποίο υπέστη εκτενείς καταστροφές στις πλημμύρες το Σεπτεμβρίου του 2017 και οι περισσότερες λειτουργίες του μεταφέρθηκαν στο Π.Ι. Καμαριώτισσας. Η πλήρης ανακατασκευή του θα έχει αποπερατωθεί το 2022. Με το έργο αυτό θα γίνει επέκταση διώροφου τμήματος με υπόγειο, το υφιστάμενο κτίριο θα ανακαινιστεί πλήρως και θα γίνει προμήθεια νέου εξοπλισμού, τόσο ξενοδοχειακού όσο και ιατροτεχνολογικού για την ολοκληρωμένη και ομαλή λειτουργία του Κέντρου Υγείας.
Σημειώνεται, επίσης, ότι είναι διασυνδεόμενο με το Νοσοκομείο Αλεξανδρούπολης, λειτουργεί σε 24ωρη βάρδια και είναι ένα από τα Κέντρα Υγείας της 4ης Υγειονομικής Περιφέρειας που ενεργοποιήθηκε για την κάλυψη αναγκών ελέγχου ύποπτων περιστατικών για COVID-19.
Η επίσκεψη στο Ιερό των Μεγάλων Θεών
Ο Πρωθυπουργός, συνοδευόμενος από την Υπουργό Πολιτισμού & Αθλητισμού, Λίνα Μενδώνη, ξεναγήθηκε στο Ιερό των Μεγάλων Θεών, έναν εξαιρετικής σημασίας αρχαιολογικό χώρο που φιλοξενεί το Μνημείο της Νίκης, μία ορθογώνια κατασκευή ανοικτή στο βορρά, όπου πάνω σε πλώρη πλοίου βρισκόταν το περίφημο άγαλμα της Νίκης της Σαμοθράκης, από τα σημαντικότερα εκθέματα στο Μουσείο του Λούβρου, στο Παρίσι. Στο Ιερό των Μεγάλων θεών γνωρίστηκαν οι γονείς του Μεγάλου Αλεξάνδρου.
Για την αποκατάσταση των ζημιών που υπέστησαν τα μνημεία από τις πλημμύρες του 2017 έχουν ήδη εξευρεθεί τα απαιτούμενα κονδύλια σε συνεργασία του Υπουργείου Πολιτισμού, του Υπουργείου Υποδομών & Μεταφορών και της Περιφέρειας.
Αναλυτικά, ο Πρωθυπουργός κατά την τοποθέτησή του στη σύσκεψη με τους φορείς του νησιού ανέφερε:
«Ευχαριστώ κύριε Δήμαρχε, κύριε Περιφερειάρχα, κυρίες και κύριοι. Πρέπει να σας πω ότι είμαι πάρα πολύ χαρούμενος και πολύ συγκινημένος διότι επισκέπτομαι για πρώτη φορά τη Σαμοθράκη. Έχω γυρίσει όλη την Ελλάδα αλλά για κάποιους ανεξήγητους λόγους -παρότι είχα προγραμματίσει επανειλημμένως επίσκεψη στο όμορφο νησί σας- δεν τα είχα καταφέρει. Έρχομαι τώρα για πρώτη φορά ως Πρωθυπουργός συνοδευόμενος από ένα ευρύ κυβερνητικό κλιμάκιο και από τους τρεις βουλευτές του νομού μας, τον κ. Δημοσχάκη, τον κ. Δερμεντζόπουλο τον κ. Κελέτση. Είναι μαζί μου και ο Υπουργός Πολιτισμού, η κ. Μενδώνη, ο Υφυπουργός Εσωτερικών και αρμόδιος για τα θέματα της τοπικής αυτοδιοίκησης ο κ. Λιβάνιος, είναι μαζί μας ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών ο κ. Καραγιάννης, η γενική γραμματέας και γνωστή σας της Νησιωτικής Πολιτικής η κ. Καλογήρου και ο νέος Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Υγείας, υπεύθυνος για τα ζητήματα της πρωτοβάθμιας περίθαλψης. Το λέω αυτό διότι οι επισκέψεις αυτές τις οποίες κάνω, θέλω να είναι επισκέψεις εργασίας όπου θα ακούσουμε με προσοχή τα προβλήματα και θα δρομολογήσουμε ένα σαφές χρονοδιάγραμμα επίλυσής τους.
Θέλω, καταρχάς, να σας πω ότι χαίρομαι διπλά κάθε φορά που επισκέπτομαι την ακριτική Ελλάδα. Είτε τον Έβρο, με τον οποίον με συνδέει μία έντονη σχέση διότι δεν ξεχνώ ποτέ ότι και συναισθηματικά την εκστρατεία μου, ως υποψήφιος πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας την είχα ξεκινήσει από το Βόρειο Έβρο. Και φυσικά τώρα τη Σαμοθράκη. Επισκέπτομαι πολύ συχνά και τα ακριτικά μας νησιά. Νομίζω ότι αυτές οι επισκέψεις έχουν και ουσιαστικό και συμβολικό χαρακτήρα, ειδικά αυτήν την εποχή που πρέπει να στείλουμε ένα ξεκάθαρο μήνυμα προς όλους ότι το πρώτο μας μέλημα είναι η φροντίδα της ακριτικής Ελλάδας.
Όχι μόνο ως προς την ασφάλειά της, αλλά και ως προς κάτι το οποίο ειπώθηκε και στο οποίο αποδίδω πολύ μεγάλη σημασία, και αυτό είναι ίσες ευκαιρίες. Θέλω το νέο παιδί το οποίο μεγαλώνει, πηγαίνει, σχολείο στη Σαμοθράκη, ο επαγγελματίας ο οποίος δραστηριοποιείται εδώ, ο κτηνοτρόφος που δραστηριοποιείται στη Σαμοθράκη να μην αισθάνεται ότι επειδή είναι σε ένα ακριτικό νησί υπολείπεται ευκαιριών για να μπορέσει τελικά να προχωρήσει στη ζωή του, να πετύχει επαγγελματικά και τελικά να μείνει στον τόπο του. Διότι αυτό είναι το βασικό ζητούμενο, το πρώτο μας μέλημα όσον αφορά τα ακριτικά νησιά.
Άκουσα πολλά ενδιαφέροντα πράγματα και χαίρομαι διότι τους 15 μήνες που είμαστε στην κυβέρνηση έχουμε προχωρήσει πολλές από τις σημαντικές εκκρεμότητες που κληρονομήσαμε από το παρελθόν. Γνωρίζω, καλά, ότι το νησί μετράει ακόμα πληγές από την τραγική θεομηνία του Σεπτεμβρίου του 2017. Και αυτό νομίζω ότι έρχεται να μας υπενθυμίσει και την ανάγκη να αποδίδουμε πολύ μεγαλύτερη σημασία και στα θέματα Πολιτικής Προστασίας και στην πρόληψη όσο αυτό είναι εφικτό από τέτοιες φυσικές καταστροφές, ώστε να μην τρέχουμε μετά εκ των υστέρων να δαπανούμε πολύ περισσότερα χρήματα από αυτά που θα είχαμε δαπανήσει εάν είχαμε μεριμνήσει εξαρχής και είχαμε μπορέσει να δρομολογήσουμε εκείνα τα προληπτικά έργα τα οποία μπορούν να γίνουν, διότι μερικές φορές η ίδια η δύναμη της φύσης -όπως και εσείς νομίζω το βιώσατε εδώ- μας ξεπερνά και μας ξεπερνά όλους.
Θέλω, καταρχάς, να σας πω -πριν έρθω στα ειδικά θέματα- ότι αυτό το οποίο βρίσκω εξαιρετικά ενδιαφέρον στο νησί σας -δεν έχω προφτάσει να το δω ακόμα αλλά θα καταφέρω να περάσω 24 ώρες εδώ και νομίζω να το γνωρίσω καλύτερα- είναι ότι αποτελεί ένα νησί με αρκετά διαφορετικά χαρακτηριστικά από πολλά άλλα νησιά. Ένα νησί το οποίο έχει ένα πολύ ιδιαίτερο και μοναδικό φυσικό περιβάλλον το οποίο αποτελεί απόλυτη προτεραιότητά μας να το προστατεύσουμε, ένα νησί με μία πολύ ιδιαίτερη και ξεχωριστή, πλούσια πολιτιστική κληρονομιά, που πάντα θα αποτελεί σημείο αναφοράς για το νησί αλλά και λόγο επισκέψεων στο νησί, ένα νησί με πλούσια (ίσως πιο πλούσια και από ό,τι θα θέλαμε -και θα έρθω στο θέμα αυτό) κτηνοτροφία και ένα νησί το οποίο μέχρι στιγμής είχε δρομολογήσει ένα διαφορετικό είδος τουρισμού -αυτό το οποίο αποκαλούμε εναλλακτικό τουρισμό- που μπορεί να αποτελεί υπόδειγμα και για τη μελλοντική ανάπτυξη χωρίς κατ’ ανάγκη -και θέλω να το τονίσω αυτό- ο εναλλακτικός τουρισμός να ταυτίζεται με αυτό το οποίο αποκαλούμε φθηνό τουρισμό. Άν δείτε όλες τις τάσεις στον παγκόσμιο τουρισμό, ο εναλλακτικός τουρισμός μπορεί να είναι εξαιρετικά ποιοτικός και να αφήνει πολλά έσοδα στους τόπους που μπορεί να τον υποδεχτούν, αρκεί να προσφέρει την κατάλληλη ποιότητα, τις σωστές υποδομές και τη σωστή τελικά εμπειρία, την οποία θα έχει ένας επισκέπτης όταν επισκέπτεται αυτόν τον προορισμό.
Κι εδώ, νομίζω, και με τον Περιφερειάρχη, έχουμε κάνει εκτενείς συζητήσεις για τις συνολικές ευκαιρίες που προσφέρει όλη η Περιφέρεια, με διαφορετικές νησίδες ποιότητας και εναλλακτικού τουρισμού που μπορούν να καταστήσουν όλη την Περιφέρεια ως ένα σημαντικό τουριστικό προορισμό -γιατί δεν ήταν μέχρι στιγμής- και φυσικά ξεχωριστή θέση σε αυτό το τουριστικό προϊόν, το νέο τουριστικό προϊόν που μπορεί να προσφέρει η Περιφέρεια, να έχουν τα δύο νησιά της -και ειδικά η Σαμοθράκη- μιας και, σήμερα, βρισκόμαστε εδώ. Για να γίνει όμως αυτό, απαιτούνται ορισμένες βασικές προϋποθέσεις: απαιτούνται ποιοτικές υποδομές, απαιτείται προσβασιμότητα -χαίρομαι που άκουσα και έχει σημασία να το λέτε εσείς δεν έχει σημασία να το λέμε εμείς- ότι έχει αποκατασταθεί η σύνδεση, σε πολύ ικανοποιητικό βαθμό, μέσα από τη γραμμή, η οποία έχει δρομολογηθεί σήμερα. Θα δούμε και με την Γενική Γραμματέα και με το Υπουργείο τις δυνατότητες περαιτέρω επιδότησης γραμμών, ως προς την Σαμοθράκη, είναι κάτι που το κατέγραψα και θα επανέλθω στο συγκεκριμένο θέμα, για να δούμε τι παραπάνω μπορούμε να κάνουμε.
Όπως και χαίρομαι για το γεγονός ότι προχώρησαν γρήγορα τα έργα εκβάθυνσης του λιμανιού της Καμαριώτισσας -ο Γενικός Γραμματέας πρέπει να σας πω ότι έχει ασχοληθεί πάρα πολύ με τα θέματα του νησιού- κατάλαβα ότι πήγαμε και σε μεγαλύτερο βάθος από αυτό το οποίο προβλεπόταν, για να είμαστε σίγουροι ότι δεν θα αντιμετωπίσουμε προβλήματα στο μέλλον, βέβαια το μέλλον για το νησί ταυτίζεται με ένα καινούργιο μεγαλύτερο λιμάνι. Θα συζητήσω στη συνέχεια και με το Υπουργείο για να δούμε τι είναι ρεαλιστικό να γίνει. Πέταξα πάνω από την Καμαριώτισσα, σχημάτισα εικόνα για το μέγεθος του λιμανιού. Είναι σαφές ότι δεν είναι ένα λιμάνι το οποίο μπορεί να ανταποκριθεί στο μέλλον της Σαμοθράκης. Μπορεί να ανταποκρίνεται στο παρόν, αλλά δεν ανταποκρίνεται στο μέλλον. Θα δούμε λοιπόν μετά και παρακολουθώ την πρόοδο και των περιβαλλοντικών μελετών και τη συνολική δαπάνη, για ένα λιμάνι το οποίο θα είναι αντίστοιχο του μεγέθους του νησιού και θα μπορεί να καταστήσει το νησί πολύ πιο προσβάσιμο και σε μεγαλύτερα σκάφη το οποίο προφανώς είναι κάτι πάρα πολύ σημαντικό σχετικά με τον τουρισμό.
Δεν έχω άποψη για το θέμα του αεροδρομίου. Αλλά θέλω να κρατήσετε όμως κάτι: Ότι και να μην γίνει αεροδρόμιο μην θεωρήσετε κατ’ ανάγκη ότι αυτό αποτελεί a priori συγκριτικό αξεπέραστο μειονέκτημα για το νησί. Το νησί οπωσδήποτε χρειάζεται σωστές υποδομές λιμενικές ώστε να αυξήσουμε την προσβασιμότητά του από τη θάλασσα. Είναι το ένα νησί στο οποίο θα μπορούσε να γίνει αεροδρόμιο, κάτι που δεν έχει γίνει, αλλά πάλι πρέπει να δούμε για τί αεροδρόμιο συζητάμε. Ο μικρός διάδρομος δεν σημαίνει κατ’ ανάγκη ότι εξυπηρετεί πτήσεις τσάρτερ, μπορεί να εξυπηρετεί πτήσεις από τη Θεσσαλονίκη από την Αθήνα, αλλά όχι πτήσεις τσάρτερ. Θα το συζητήσουμε με τον Υπουργό Υποδομών. Κατέγραψα ότι αποτελεί ένα ζήτημα για το νησί, δεν είναι όμως κάτι το οποίο μπορεί να εξαγγελθεί άμεσα. Ξέρετε ότι θέλω να είμαι, πάντα, πάρα πολύ προσεκτικός σε αυτά τα οποία λέω και σε αυτά τα οποία κάνουμε.
Κρατώ ως πολύ θετικό το γεγονός ότι με την Περιφέρεια έχουν βγει οι σχετικές εργολαβίες σε επίπεδο Περιφέρειας αλλά και οι εργολαβίες σε επίπεδο Υπουργείου για να βελτιώσουμε, για να βελτιωθεί, το οδικό δίκτυο του νησιού και να γίνουν καλύτεροι δρόμοι από αυτούς οι οποίοι υπήρχαν πριν από την καταστροφή. Και, βέβαια, σημειώνω αυτό το οποίο είπες Δήμαρχε ότι από το 1998 είχαν να γίνουν σημαντικά έργα στο λιμάνι, έργα τα οποία έγιναν τον τελευταίο χρόνο και είναι αυτά τα οποία επέτρεψαν και στο πλοίο να μπορεί να έρχεται.
Έρχομαι τώρα στα θέματα της Υγείας. Θα επισκεφτώ στη συνέχεια μαζί και με τον Γενικό Γραμματέα και μαζί και με την υποδιοικήτρια το κέντρο Υγείας. Έχει βγει η χρηματοδότηση μετά από μεγάλες καθυστερήσεις. Θα προχωρήσει το έργο και χαίρομαι πραγματικά που έχει λυθεί και το ζήτημα του παιδιάτρου, θα έχετε δύο παιδίατρους από εκεί που δεν είχατε κανέναν. Το ζήτημα των οργανικών θέσεων που δεν καλύπτονται γιατί δεν υπάρχει ζήτηση σε πολλά νησιά είναι κάτι το οποίο μας προβληματίζει -όχι μόνο στη Σαμοθράκη αλλά και σε πολλά άλλα ακριτικά νησιά- υπάρχει τώρα μεγαλύτερη δυνατότητα να υπάρχει χρηματοδότηση, καταλαβαίνω, από την τοπική αυτοδιοίκηση -πρόσθετη χρηματοδότηση- που να καλύπτει τροφή και στέγη έτσι ώστε να έρθει και η τοπική κοινωνία να βοηθήσει με κάποιο επιπλέον οικονομικό κίνητρο για να έρθουν γιατροί στις ακριτικές περιοχές. Και πρέπει να δούμε πώς θα δουλέψει αυτό. Πάντως σε κάθε περίπτωση ένα πρώτο θετικό βήμα είναι το γεγονός ότι υπάρχει παιδίατρος, παιδίατροι μάλλον, θα υπάρχουν παιδίατροι. Είναι ιδιαίτερα σημαντικό και βέβαια η δρομολόγηση του ζητήματος των πλωτών ασθενοφόρων. Η υγεία κάνει μεγάλα άλματα στο μέλλον πολύ περισσότερα πράγματα πια μπορούν να γίνονται σε πρωτοβάθμιο επίπεδο και έχουμε ένα συνολικό σχέδιο ενίσχυσης της πρωτοβάθμιας περίθαλψης, ώστε να μη χρειάζεται για το παραμικρό να πρέπει να γίνεται διακομιδή σε νοσοκομείο. Και φυσικά οι πρώτοι ωφελημένοι από την πρόοδο της τεχνολογίας και από το τι μπορεί να κάνει κανείς από απόσταση θα είναι κυρίως τα ακριτικά νησιά, όπως η Σαμοθράκη.
Κράτησα το ζήτημα του παιδικού σταθμού, του νηπιαγωγείου, του κτιρίου, ως μία σημείωση για να το μελετήσουμε και να δούμε τι μπορούμε να κάνουμε σε αυτό. Όπως σημείωσα με ιδιαίτερο ενδιαφέρον και θα μιλήσω άμεσα, η Υπουργός το άκουσε, αλλά θα μιλήσω άμεσα με τον υφυπουργό για το θέμα των αθλητικών Υποδομών. Γι’ αυτό μπορώ να δεσμευτώ ότι θα το λύσουμε άμεσα. Θεωρώ απαράδεκτο το γεγονός να μην υπάρχουν κάποιες βασικές υποδομές, ένα γήπεδο έστω 5×5 με έναν συνθετικό τάπητα, θέλω τα παιδιά της Σαμοθράκης να αισθάνονται ότι έχουν πρόσβαση σε αθλητικές υποδομές για να μπορούν να περνάνε κυρίως το χειμώνα τους, να μην αισθάνονται ότι υπολείπονται των ευκαιριών που μπορεί να έχουν τα παιδιά στον Έβρο, στην Ηπειρωτική Ελλάδα. Θα μιλήσω άμεσα με τον Υφυπουργό για να δούμε για το κομμάτι αυτό τί μπορούμε να κάνουμε κι αν χρειάζεται για το ζήτημα αυτό να επιστρατεύσουμε και ιδιώτες δωρητές, οι οποίοι έχουν μία έντονη δραστηριότητα στον Έβρο και να τους κατευθύνουμε προς τη Σαμοθράκη, προς ένα έργο που θα μας υποδείξετε εσείς. Με μεγάλη χαρά δεσμεύομαι ότι θα το κάνουμε.
Για τα ζητήματα τα υπόλοιπα τα οποία αφορούν την τοπική αυτοδιοίκηση: Το πρόγραμμα Αντώνης Τρίτσης είναι ανοιχτό, θέλουμε προτάσεις. Και ο παιδικός σταθμός μπορεί να μπει, είμαστε εδώ και η Περιφέρεια είναι εδώ να βοηθήσει και με τη μελετητική ωρίμανση. Το μόνο που μπορώ να πω εδώ είναι: Τρέξτε, διότι το πρόγραμμα είναι ανοιχτό, έχει πολλούς πόρους, έχουμε πει ότι κατά προτεραιότητα θα χρηματοδοτήσουμε τις πιο δυσπρόσιτες, τις ακριτικές περιοχές, είναι έργα τα οποία είναι χρηματοδοτήσιμα, όπως έργα ορεινής οδοποιίας, τα οποία μπορεί να σας είναι απαραίτητα.
Χαίρομαι ότι έχει γίνει μεγάλη πρόοδος για τα ζητήματα Πολιτισμού η Υπουργός -επειδή έχει πολλά χρόνια εμπειρία στο Υπουργείο και ως Γενική Γραμματέας- γνωρίζει πάρα πολύ καλά τις εκκρεμότητες, το μουσείο θα είναι έτοιμο το ‘21 -είναι δέσμευση μας αυτή κυβερνητική- και θα επισκεφτώ και στη συνέχεια τον αρχαιολογικό χώρο για να έχω προσωπική άποψη για αυτό. Και βέβαια χαίρομαι που και τα υπόλοιπα έργα στα οποία αναφέρθηκε η Υπουργός θα προχωρήσουν και θα τρέξουν πάντα, σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα το οποίο έχουμε θέσει.
Κράτησα με πολύ μεγάλη προσοχή το ζήτημα του τελωνείου. Να δούμε τι μπορούμε να κάνουμε γι’ αυτό και άκουσα και με πολύ ενδιαφέρον και προβληματισμό τον Πρόεδρο των αλιέων να αναφέρεται στο ζήτημα του πετρελαίου. Ναι δεν έχει πολύ νόημα πρέπει να κάψεις τα μισά καύσιμα από αυτά που θα βάλεις για να πας μέχρι την Αλεξανδρούπολη, σίγουρα δεν στηρίζουμε με αυτόν τον τρόπο τους αλιείς μας, οι οποίοι επιλέγουν να μένουν στη Σαμοθράκη και να κάνουν μία εξαιρετικά δύσκολη δουλειά. Σημειώθηκε, λοιπόν, και αυτό το ζήτημα και θα επανέλθω.
Θέλω, τώρα, να έρθω σε μία σειρά από βασικά ζητήματα που έχουν να κάνουν με την προστασία του περιβάλλοντος, στα οποία αποδίδω πολύ μεγάλη σημασία. Η προστασία του περιβάλλοντος σημαίνει καταρχάς -και αναφέρθηκε σε αυτό ο προηγούμενος Δήμαρχος- ειδικό χωρικό σχέδιο και κάποιοι βασικοί κανόνες οργάνωσης των χρήσεων γης. Αποδίδω μεγάλη σημασία σε αυτό και ο Υφυπουργός Χωροταξίας έχει σημαντικούς πόρους στη διάθεσή του για να εκπονηθούν κατά προτεραιότητα τέτοια ειδικά χωρικά σχέδια. Δίνουμε μεγάλη προτεραιότητα στα νησιά για να μπουν κάποιοι, τουλάχιστον, βασικοί κανόνες σε συνεννόηση με την τοπική κοινωνία -ξέρετε πολλά από αυτά τα ζητήματα αφορούν και τη δική σας αυτοοργάνωση. Δηλαδή και η ίδια η τοπική κοινωνία πρέπει να αντιληφθεί ότι αν συνεχίσουμε να είμαστε άναρχοι στη δόμησή μας και να μην προσέχουμε το περιβάλλον στην ουσία πριονίζουμε το κλαδί πάνω στο οποίο καθόμαστε. Αντιλαμβάνομαι ότι υπάρχει και ένα έργο το οποίο είναι σημαντικό που είναι η λιμνοδεξαμενή στον Ξηροπόταμο, που είναι σημαντικό έργο που αφορά τη διαχείριση των υδάτινων πόρων και το οποίο χρηματοδοτείται από το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης. Αποδίδω μεγάλη σημασία στους υδάτινους πόρους και ειδικά σε έργα τα οποία μπορούν να βοηθήσουν την άρδευση. Είναι αμαρτία όταν σε ένα νησί -απ’ ό,τι καταλαβαίνω δεν λείπουν τα νερά- να τα αφήνουμε να φεύγουν και να τα χάνουμε και να μην τα έχουμε όταν τα χρειαζόμαστε.
Πού είναι η κυρία Πρόεδρος των κτηνοτρόφων; Άκουσα με πολύ μεγάλη προσοχή αυτό το οποίο είπατε και αποδίδω πάρα πολύ μεγάλη σημασία στο πρόγραμμα απόσυρσης του ζωικού κεφαλαίου. Η υπερβόσκηση είναι ικανή να καταστρέψει το όμορφο, το μοναδικό αυτό φυσικό περιβάλλον, και ταυτόχρονα να υπονομεύσει τις ίδιες τις προοπτικές της κτηνοτροφίας. Θα μιλήσω, λοιπόν, άμεσα με τον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης. Όσο πιο γρήγορα δρομολογηθεί το πρόγραμμα τόσο το καλύτερο. Αλλά κρατώ το συγκεκριμένο πρόγραμμα ως μία δική μου προσωπική δέσμευση. Θα υλοποιηθεί, από τη στιγμή που είναι κάτι το οποίο στηρίζεται και από την τοπική κοινωνία. Θα δω και το ζήτημα του βοηθήματος για τον COVID-19, θα το θέσω υπόψη του Υπουργού, να δούμε εάν σε αυτό μπορούμε να κάνουμε κάτι.
Και έρχομαι τώρα το τελευταίο, ακανθώδες, ζήτημα το οποίο μου ετέθη από διάφορους φορείς και αφορά το ζήτημα των ανεμογεννητριών. Είμαι πάρα πολύ επιφυλακτικός σε μεγάλες εγκαταστάσεις ανεμογεννητριών, σε μικρά νησιά που αλλοιώνουν ουσιαστικά το φυσικό περιβάλλον. Και πρέπει να σας πω, επίσης, ότι δεν μπορώ να φανταστώ πώς μπορούν να προχωρήσουν τέτοια έργα εάν δεν υπάρχει, τελικά, η σύμφωνη γνώμη των τοπικών κοινωνιών. Ειδικά σε μικρές τοπικές κοινωνίες. Χαίρομαι που άκουσα από το Δήμαρχο ότι δεν είστε επί της αρχής αντίθετοι. Αλλά είστε αντίθετοι στη συγκεκριμένη χωροθέτηση και θα ήθελα πραγματικά να δω εάν υπάρχει δυνατότητα άλλων χωροθετήσεων, που να έχουν τη σύμφωνη γνώμη της κοινωνίας. Πάντως πρέπει να σας πω ότι επί της αρχής -είναι κάτι το οποίο έχουμε συζητήσει και με το Υπουργείο Περιβάλλοντος- θεωρώ ότι μεγάλες ανεμογεννήτριες σε μικρά νησιά παρουσιάζουν πολύ μεγάλες αντικειμενικές δυσκολίες. Κατά συνέπεια επειδή είδα και διάφορα, είδα μεγάλη ένταση στο νησί γύρω από το θέμα αυτό, να ξέρετε ότι επί της αρχής συντάσσομαι με αυτή τη θέση. Είναι ένα ζήτημα το οποίο το μελετάμε ουσιαστικά από την αρχή, πού μπορούμε να χωροθετήσουμε εγκαταστάσεις ανεμογεννητριών που να μην επηρεάζουν ουσιαστικά το τοπίο. Πόσω μάλλον σε μικρότερα νησιά όπου η παρέμβαση αισθητικά χάνει και την έννοια της κλίμακας. Ας πούμε στη Ροδόπη ή στον ηπειρωτικό όγκο της Θράκης ίππου έχουμε πολλές ανεμογεννήτριες -θα μπουν και άλλες- χάνονται στο μέγεθος του τοπίου. Σ’ ένα μικρό νησί με έναν τόσο εμβληματικό ορεινό όγκο, το να πας να βάλεις παραπάνω από 30 ανεμογεννήτριες στην κορυφή του βουνού, μου δημιουργεί επί της αρχής έναν έντονο προβληματισμό. Δεν είναι κάτι που το έχω πει μόνο εδώ. Το έχω πει και σε άλλες περιοχές που αφορά τα ψηλά βουνά μας. Διότι για να φτάσουν αυτές οι ανεμογεννήτριες εκεί, πρέπει να ανοίξουν δρόμοι, πρέπει να γίνουν μεγάλα έργα υποδομής. Η παρέμβαση στο περιβάλλον δεν είναι μόνο αισθητική, η παρέμβαση πρέπει να γίνει για να φτάσουν αυτές οι εγκαταστάσεις σε αυτό το σημείο. Θα είμαστε, λοιπόν, πολύ πιο προσεκτικοί στο πού εγκαθιστούμε τέτοιες μεγάλες ανεμογεννήτριες από εδώ και στο εξής.
Νομίζω, ότι κάλυψα τα βασικά θέματα, τα οποία μου τέθηκαν. Θέλω να επαναλάβω αυτό το οποίο σας είπα και νομίζω ότι το βλέπετε και στην πράξη: είμαστε κυβέρνηση των έργων και όχι των λόγων. Κάθε επίσκεψή μου είναι μία ευκαιρία να παρακολουθούμε σε κεντρικό επίπεδο τις δεσμεύσεις που έχουμε αναλάβει και αυτό είναι κάτι το οποίο το γνωρίζουν, βέβαια πάντα, και οι Υπουργοί και οι Γενικοί Γραμματείς ότι θα παρακολουθούμε αυτά τα οποία έχουμε πει και την πρόοδο των έργων. Ο Δήμαρχος έθεσε πολλά θέματα, αλλά πιστεύω ότι στη δική σας την περίπτωση αρκετά από τα αιτήματά σας, είτε καλύπτονται είτε μπορούμε να πούμε με σιγουριά ότι θα καλυφθούν. Και αυτό δεν είναι τυχαίο -γιατί θα κλείσω από εκεί που ξεκίνησα- πιστεύω εκπεφρασμένη αλλά και αποδεδειγμένη στην πράξη φροντίδα, το νοιάξιμο το δικό μου, της Κυβέρνησής μας, για την ακριτική Ελλάδα -ειδικά για τα ακριτικά νησιά- τα οποία έχω επισκεφτεί με πολύ μεγαλύτερη συχνότητα από ό,τι επισκέπτομαι άλλα μέρη της πατρίδας μας.
Αλλά νομίζω ότι αυτή η έγνοια της Πολιτείας, είτε σε επίπεδο Κυβέρνησης είτε σε επίπεδο Περιφέρειας, και νομίζω ότι ο Περιφερειάρχης έχει πραγματικά σκύψει πάνω στα προβλήματα της Σαμοθράκης και οι Βουλευτές μας είναι συνεχώς παρόντες, είναι το νήμα που ενώνει την τοπική κοινωνία με την κεντρική Κυβέρνηση, για να αναδεικνύουν και άλλα ζητήματα όπως προκύπτουν. Θα είμαστε, λοιπόν, πάλι εδώ και εύχομαι να σας επισκεφτώ και πάλι πιο καλοκαίρι την επόμενη φορά, να δω και τον αρχαιολογικό χώρο. Και εύχομαι και ελπίζω το ‘21 να είναι μία χρονιά χωρίς την ανάγκη να κινούμαστε με αυξημένα μέτρα προστασίας. Μέχρι που να φτάσουμε εκεί, όμως, θέλω να ζητήσω να προσέχουμε πάρα πολύ. Έχει ιδιαίτερη σημασία στα μικρά νησιά τα οποία είναι προστατευμένα από τη φύση τους από τη διασπορά του κορονοϊού, να προσέξουμε πάρα πολύ. Είμαστε αυτή τη στιγμή από τις χώρες στην Ευρώπη που τα έχουμε καταφέρει καλύτερα και στη διαχείριση του δεύτερου κύματος, όπως τα καταφέραμε και στο πρώτο κύμα. Άλλες χώρες, όπως η Τσεχία, τα κατάφεραν πολύ καλά στο πρώτο κύμα και είναι οι χειρότερες αυτή τη στιγμή στο δεύτερο κύμα. Εμείς τα έχουμε καταφέρει καλά, τα καταφέραμε καλά στο πρώτο κύμα, τα καταφέρνουμε καλά και στο δεύτερο κύμα. Αλλά επειδή η πίεση θα είναι μεγάλη, θα πρέπει να φροντίσουμε και να μεριμνούμε και πριν χρειαστεί -που δεν θα χρειαστεί εδώ να πάρουμε τα πιο πρόσθετα, τα πιο δραστικά μέτρα- όσο εφαρμόζουμε τους βασικούς κανόνες τόσο δεν θα είμαστε εμείς απλά ασφαλείς, αλλά θα είναι και οι γύρω μας ασφαλείς. Οι άνθρωποι που αγαπάμε και κυρίως οι πιο ευάλωτοι.
Σας ευχαριστώ και πάλι για την πολύ θερμή υποδοχή που μου επιφυλάξατε».
Στη σύσκεψη συμμετείχαν από την πλευρά της κυβέρνησης η Υπουργός Πολιτισμού, Λίνα Μενδώνη, ο Υφυπουργός Εσωτερικών, Θοδωρης Λιβάνιος, ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης, ο Γενικός Γραμματέας Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας, Μάριος Θεμιστοκλέους και οι βουλευτές Έβρου της ΝΔ, Αναστάσιος Δημοσχάκης, Χρήστος Δερμεντζόπουλος και Σταύρος Κελέτσης. Επίσης, συμμετείχαν ο Περιφερειάρχης Ανατολικής Μακεδονίας & Θράκης, Χρήστος Μέτιος, οι Αντιπεριφερειάρχες, Δημήτρης Πέτροβιτς και Αθανάσιος Τσώνης, ο Δήμαρχος Σαμοθράκης, Νικόλαος Γαλατούμος, το Δημοτικό Συμβούλιο καθώς και φορείς του νησιού.





Έκλεισαν μπαρ στην Πάτρα και συνέλαβαν τον ιδιοκτήτη για συνωστισμό! Οι θαμώνες επιτέθηκαν στους αστυνομικούς

 



Απίστευτες σκηνές σε καφέ της Πάτρας, όπου θαμώνες επιτέθηκαν σε αστυνομικούς. Όλα συνέβησαν στην οδό Αγίας Τριάδος όταν αστυνομικοί εμφανίστηκαν μετά από καταγγελίες για παραβίαση των απαγορευτικών κανόνων λόγω κορονοϊού και ηχορύπανση σε καφέ της περιοχής.

Οι άνδρες της ΕΛΑΣ μπαίνοντας στο καφενείο διαπίστωσαν μεγάλο συνωστισμό και μόλις ενημέρωσαν πως  έχουν γίνει παραβάσεις δέχθηκαν την φραστική επίθεση θαμώνων. Με ακατανόμαστες φράσεις κάποιοι καταφέρονταν κατά των αστυνομικών , ενώ παράλληλα υπήρξαν και επεισόδια μεταξύ πελατών.

Στο σημείο έφθασαν μεγάλες δυνάμεις της ΕΛΑΣ. Η εμφάνιση της ομάδας ΟΠΚΕ έφερε την ηρεμία μεταξύ του κόσμου που παράμενε στο χώρο για αρκετή ώρα.

Από την ΕΛΑΣ υποβλήθηκαν μηνύσεις κατά αγνώστων.

Να σημειωθεί ότι το συγκεκριμένο κατάστημα δεν έχει άδεια, αλλά δεν εκδοθεί διοικητική πράξη από το Δήμο για να κλείσει. 


Πηγή



Μαχαιρώθηκαν μέχρι θανάτου δύο αλλοδαποί στον Πειραιά

 


Οι δύο αλλοδαποί άστεγοι ήρθαν σε συμπλοκή μεταξύ τους και ο ένας μαχαίρωσε τον άλλον μέχρι θανάτου.

Πρόκειται για έναν 43χρονο Ιορδανό που ήρθε σε συμπλοκή με έναν 35χρονο από την Υεμένη, με αποτέλεσμα ο Ιορδανός να μαχαιρώσει τον δεύτερο μέχρι θανάτου.

Στο σημείο κλήθηκε η Αστυνομία, όπου εντόπισε να συνέλαβε τον δράστη ενώ βρίσκεται σε εξέλιξη η έρευνα για να διαπιστωθούν τα αίτια της συμπλοκής.



482 νέα κρούσματα – 207 στην Αττική

 



Τετρακόσια ογδόντα δύο νέα κρούσματα της Covid – 19 στην Ελλάδα ανακοίνωσε ο ΕΟΔΥ το Σάββατο. Από αυτά τα 462 είναι εγχώρια κρούσματα, 46 σχετίζονται με γνωστές συρροές και 26 συνδέονται με ενδοικογενειακή μετάδοση. Ο συνολικός αριθμός των θυμάτων του κορονοϊού είναι πλέον 500, μετά τον θάνατο άλλων 10 ασθενών, ενώ νοσηλεύονται διασωληνωμένοι 83 ασθενείς.  Το βαρύτερο πλήγμα συνεχίζει να δέχεται η Αττική, με 207 νέα κρούσματα. Ακολουθούν η Θεσσαλονίκη με 78 κρούσματα, η Κοζάνη με 24, η Καστοριά με 17, τα Ιωάννινα με 13  και η Βοιωτία με 10.


Σε 24.932 ανήλθε ο συνολικός αριθμός των κρουσμάτων κορονοϊού στη χώρα, εκ των οποίων το 55,6% άνδρες. 3.475 (13,9%) θεωρούνται σχετιζόμενα με ταξίδι από το εξωτερικό και 10.037 (40,3%) σχετίζονται με ήδη γνωστό κρούσμα.
Από τους 83 ασθενείς που νοσηλεύονται διασωληνωμένοι, 24 (28,9%) είναι γυναίκες και οι υπόλοιποι άνδρες. Η διάμεση ηλικία τους είναι 66 ετών. To 95,2%, των διασωληνωμένων, έχει υποκείμενο νόσημα ή είναι ηλικιωμένοι 70 ετών και άνω. 256 ασθενείς έχουν εξέλθει από τις ΜΕΘ.
Άλλοι 10 θάνατοι καταγράφηκαν στη χώρα και πλέον οι νεκροί είναι 500 συνολικά από την έναρξη της πανδημίας (188 γυναίκες και οι υπόλοιποι άνδρες). Η διάμεση ηλικία των θανόντων ήταν τα 79 έτη και το 96,2% είχε κάποιο υποκείμενο νόσημα ή/και ηλικία 70 ετών και άνω.

Δείτε αναλυτικά την ημερήσια έκθεση επιδημιολογικής επιτήρησης
λοίμωξης από την Covid-19:

Η γεωγραφική κατανομή των κρουσμάτων

Από τα 482 νέα κρούσματα εντοπίστηκαν:

– 19 κρούσματα κατά τους ελέγχους που διενεργήθηκαν στις πύλες εισόδου της χώρας
– 1 εισαγόμενο κρούσμα που προσήλθε αυτοβούλως για έλεγχο
– 207 κρούσματα στην Περιφέρεια Αττικής, εκ των οποίων 22 συνδέονται με γνωστές συρροές
– 78 κρούσματα στην ΠΕ Θεσσαλονίκης, εκ των οποίων 9 συνδέονται με γνωστές συρροές
– 1 κρούσμα στην ΠΕ Αιτωλοακαρνανίας
– 2 κρούσματα στην ΠΕ Αργολίδας
– 1 κρούσμα στην ΠΕ ‘Αρτας
– 7 κρούσματα στην ΠΕ Αχαΐας
– 10 κρούσματα στην ΠΕ Βοιωτίας, εκ των οποίων 1 συνδέεται με γνωστή συρροή
– 2 κρούσματα στην ΠΕ Έβρου
– 3 κρούσματα στην ΠΕ Εύβοιας
– 2 κρούσματα στην ΠΕ Ημαθίας
– 7 κρούσματα στην ΠΕ Ηρακλείου, εκ των οποίων 5 συνδέονται με γνωστή συρροή
– 13 κρούσματα στην ΠΕ Ιωαννίνων, εκ των οποίων 3 συνδέονται με ενδοοικογενειακή μετάδοση
– 3 κρούσματα στην ΠΕ Καβάλας
– 1 κρούσμα στην ΠΕ Καρδίτσας
– 17 κρούσματα στην ΠΕ Καστοριάς, εκ των οποίων 9 συνδέονται με ενδοοικογενειακή μετάδοση
– 1 κρούσμα στην ΠΕ Κέρκυρας
– 3 κρούσματα από ΠΕ Κιλκίς, όλα συνδεόμενα με γνωστή συρροή
– 24 κρούσματα στην ΠΕ Κοζάνης, εκ των οποίων 7 συνδέονται με ενδοοικογενειακή μετάδοση
– 1 κρούσμα στην ΠΕ Κορινθίας
– 1 κρούσμα στην ΠΕ Κω
– 1 κρούσμα στην ΠΕ Λακωνίας
– 8 κρούσματα στην ΠΕ Λάρισας, εκ των οποίων 4 συνδέονται με ενδοοικογενειακή μετάδοση
– 6 κρούσματα από ΠΕ Λέσβου, όλα συνδεόμενα με γνωστή συρροή
– 3 κρούσματα στην ΠΕ Μαγνησίας
– 1 κρούσμα στην ΠΕ Μεσσηνίας
– 1 κρούσμα στην ΠΕ Μήλου
– 1 κρούσμα στην ΠΕ Νάξου
– 1 κρούσμα στην ΠΕ Ξάνθης
– 8 κρούσματα στην ΠΕ Πέλλας, εκ των οποίων 3 συνδέονται με ενδοοικογενειακή μετάδοση
– 1 κρούσμα στην ΠΕ Πιερίας
– 2 κρούσματα στην ΠΕ Πρέβεζας
– 1 κρούσμα στην ΠΕ Ρεθύμνου
– 1 κρούσμα στην ΠΕ Ροδόπης
– 1 κρούσμα στην ΠΕ Ρόδου
– 1 κρούσμα στην ΠΕ Σερρών
– 5 κρούσματα στην ΠΕ Τρικάλων
– 6 κρούσματα στην ΠΕ Φθιώτιδας
– 1 κρούσμα στην ΠΕ Φλώρινας
– 7 κρούσματα στην ΠΕ Χαλκιδικής
– 1 κρούσμα στην ΠΕ Χανίων
– 1 κρούσμα στην ΠΕ Χίου
– 20 κρούσματα βρίσκονται υπό διερεύνηση