Πέμπτη, 23 Σεπτεμβρίου 2021

Συνέντευξη του Πρωθυπουργού στην τηλεόραση του Bloomberg

 


«Αναθεωρήσαμε προς τα πάνω την πρόβλεψη για την ανάπτυξη στο 5,9% και η νέα αυτή πρόβλεψη μπορεί να είναι απαισιόδοξη για το 2021» δήλωσε ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης σε συνέντευξη που παραχώρησε σήμερα στην τηλεόραση του Bloomberg.


Μιλώντας από τη Νέα Υόρκη, στους δημοσιογράφους Tom Keene και Lisa Abramowicz, ο Κυριάκος Μητσοτάκης σημείωσε ότι «υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον για άμεσες ξένες επενδύσεις στην Ελλάδα από αμερικάνικες και ευρωπαϊκές εταιρείες».


Σχετικά με τη φετινή πορεία του τουρισμού, ο Πρωθυπουργός δήλωσε πως «καταφέρνουμε να αναβαθμίσουμε το προϊόν μας. Έτσι, αυτή τη χρονιά, είχαμε μεγαλύτερη κατά κεφαλή δαπάνη σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος. Είχαμε μια πολύ καλή τουριστική περίοδο, πολύ καλύτερη από ό,τι προβλέπαμε. Αναμένω πώς καλώς εχόντων των πραγμάτων, του χρόνου δεν θα μας ανησυχεί τόσο πολύ όσο σήμερα το ζήτημα του Covid. Επομένως, αναμένω ότι το 2022 θα είναι το έτος που ο ελληνικός τουρισμός θα εκτοξευτεί».


Απαντώντας στην επισήμανση ότι υπάρχει πίεση από την αύξηση των τιμών του φυσικού αερίου σε όλη την Ευρώπη, ο Πρωθυπουργός σημείωσε: «έχουμε δεσμευτεί να στηρίξουμε τους καταναλωτές ηλεκτρικής ενέργειας στην Ελλάδα. Το κάνουμε παρέχοντας κρατική χρηματοδότηση αλλά και ενθαρρύνοντας του παρόχους ενέργειας να απορροφήσουν μέρος του κόστους. Αναμένουμε πως δεν θα δούμε σημαντική αύξηση στους λογαριασμούς ρεύματος τους επόμενους 3 με 6 μήνες. Επίσης, υποβάλαμε πρόταση σε ευρωπαϊκό επίπεδο να βρεθεί μια ευρωπαϊκή λύση σε κάτι που θεωρούμε βραχυπρόθεσμο φαινόμενο. Πρόκειται για πραγματικό πρόβλημα για την Ευρώπη και νομίζω πως απαιτείται μια ευρωπαϊκή αντίδραση που θα πηγαίνει πέραν και όσων κάνουν τα μεμονωμένα τα κράτη μέλη σε εθνικό επίπεδο».


Ο κ. Μητσοτάκης αναφέρθηκε και στη συνεισφορά της Ελλάδας στην επίτευξη του ευρωπαϊκού στόχου για μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου κατά 55% μέχρι το 2030: «Αρχικά, κλείνουμε όλες τις λιγνιτικές μονάδες παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας. Είπαμε αρχικά πως θα μπορούσαμε το κάνουμε μέχρι το 2028. Θεωρώ πως θα είναι εφικτό να υλοποιήσουμε τον στόχο μας μέχρι το 2025», τόνισε.


Ο Πρωθυπουργός δήλωσε «ισχυρός υποστηρικτής της ιδέας μιας ευρωπαϊκής στρατηγικής αυτονομίας, γιατί υπάρχουν θέματα ιδίως στην περιοχή μας, στην Ανατολική Μεσόγειο, στη Μέση Ανατολή, στη Σαχάρα όπου η Ευρώπη χρειάζεται παρουσία. Και αν η Ευρώπη γίνει ισχυρότερη στρατιωτικά, αν συνεργαστούμε περισσότερο, νομίζω ότι αυτό είναι προς όφελος της Συμμαχίας και προς όφελος του ΝΑΤΟ».


Αναφορικά με τις ελληνοτουρκικές σχέσεις ο Πρωθυπουργός σημείωσε πως «είχαμε μεγάλες εντάσεις πέρυσι. Η κατάσταση είναι καλύτερη φέτος. Πάντα ήμουν πολύ ανοιχτός και ειλικρινής σε ό,τι αφορά τη σχέση μας με την Τουρκία. Έχουμε περίπλοκα ζητήματα, πολύ δύσκολα νομικά θέματα που σχετίζονται με την οριοθέτηση των θαλάσσιων ζωνών. Υπάρχει μόνο ένα πλαίσιο. Και αυτό είναι η πιστή εφαρμογή των κανόνων του διεθνούς δικαίου».


Για το πως θα αντιδράσει η Ελλάδα μπροστά στο ενδεχόμενο ενός νέου μεταναστευτικού κύματος στα σύνορά της λόγω Αφγανιστάν, ο κ. Μητσοτάκης ανέφερε: «Νομίζω ότι το ρίσκο είναι μικρότερο αυτή τη χρονιά σε σχέση με το 2015. Έχω δεσμευτεί και είμαι απολύτως σαφής ότι θα προστατέψουμε τα σύνορά μας».


«Αν δείτε τις ροές, έχουν μειωθεί κατά 90% σε σύγκριση με το 2019» υπογράμμισε ο Πρωθυπουργός.


Ολόκληρη η συνέντευξη του Πρωθυπουργού σε ανεπίσημη μετάφραση από αγγλικά


Tom Keene: Συγχαρητήρια, αρχικά σε εσάς και σε όσους είναι μέρος της ελληνικής πολιτικής σκηνής, ακόμα και στην αντιπολίτευση, για αυτή την απολύτως εντυπωσιακή ανάκαμψη της Ελλάδας. Τι σκεφτήκατε όταν η χώρα βρέθηκε στο χειρότερο σημείο αυτής της οικονομικής καταστροφής; Τι σκεφτήκατε για να βοηθήσετε τη χώρα να ανακάμψει όπως τελικά συνέβη;


Κυριάκος Μητσοτάκης: Αναλάβαμε την εξουσία τον Ιούλιο του 2019 με ξεκάθαρη εντολή να οδηγήσουμε ξανά την οικονομία στην ανάπτυξη. Η χώρα μας επλήγη από την πανδημία αλλά καταφέραμε να εφαρμόσουμε πολύ σημαντικές μεταρρυθμίσεις και αξιοποιήσαμε τα όποια δημοσιονομικά περιθώρια είχαμε για να στηρίξουμε την πραγματική οικονομία. Τα πρόσφατα δεδομένα είναι πραγματικά ενθαρρυντικά. Η οικονομία κατέγραψε ανάπτυξη της τάξης του 16,2% το δεύτερο τρίμηνο του έτους. Αναθεωρήσαμε προς τα πάνω την πρόβλεψη για την ανάπτυξη στο 5,9% και η νέα αυτή πρόβλεψη αυτή μπορεί να είναι απαισιόδοξη για το 2021. Βλέπουμε μεγάλο ενδιαφέρον για άμεσες ξένες επενδύσεις από αμερικάνικες εταιρείες, από ευρωπαϊκές εταιρείες. Έχουμε πετύχει σημαντική πρόοδο στην ψηφιοποίηση του κράτους. Έχουμε ένα πολύ φιλόδοξο σχέδιο πράσινης μετάβασης και συνολικά πιστεύω πως το κλίμα στη χώρα, ύστερα από δέκα χρόνια κρίσης, έχει αλλάξει σημαντικά.


Tom Keene: Θα ήθελα να επισημάνω πως το ελληνικό ΑΕΠ κινήθηκε θετικά καθώς όλοι -εκτός από τον John Farrow κι εμένα από την ομάδα της εκπομπής Bloomberg Surveillance- επισκέφθηκαν την Ελλάδα τους τελευταίους έξι μήνες. Θέλω να το ξεκαθαρίσω αυτό…


Κυριάκος Μητσοτάκης: Ένας λόγος ακόμη λοιπόν για να επισκεφθείτε την Ελλάδα και να διαπιστώσετε ο ίδιος όσα πραγματικά συμβαίνουν.


Tom Keene: Ο κόσμος μιλάει για την κλιματική αλλαγή. Είδαμε πυρκαγιές στα δάση της Αμερικής που απέχουν πολύ από την Ελλάδα, αλλά και πυρκαγιές στη χώρα σας που σημειώθηκαν πρόσφατα, σε απόσταση μόλις 20 με 30 χιλιόμετρα από την Αθήνα. Βιώσατε θερμοκρασίες-ρεκόρ. Τι χρειάζεστε από την Ευρώπη; Τι χρειάζεστε από τους παγκόσμιους ηγέτες για να ξεκινήσετε τη συζήτηση για την κλιματική αλλαγή;


Κυριάκος Μητσοτάκης: Καταρχάς, το φαινόμενο είναι ήδη εδώ. Δεν χρησιμοποιώ πια τον όρο κλιματική αλλαγή. Μιλάω πια για πραγματική κλιματική κρίση.


Tom Keene: Αλλά και το ζήτημα της ενέργειας που εντάσσεται σε όλο αυτό.


Κυριάκος Μητσοτάκης: Η κλιματική κρίση πλήττει τη Μεσόγειο σε πολύ σημαντικό βαθμό. Έχουμε θέσει σε εφαρμογή ένα πολύ φιλόδοξο σχέδιο που στοχεύει στην απαλλαγή από εκπομπές άνθρακα πολύ σύντομα. Η Ευρώπη είναι στην πρώτη γραμμή αυτής της προσπάθειας. Όπως γνωρίζετε έχουμε δεσμευτεί να γίνουμε η πρώτη κλιματικά ουδέτερη ήπειρος μέχρι το 2050, και να μειώσουμε τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου κατά 55% μέχρι το 2030. Τι κάνουμε εμείς στην Ελλάδα; Αρχικά, κλείνουμε όλες τις λιγνιτικές μονάδες παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας. Είπαμε αρχικά πως θα μπορούσαμε το κάνουμε μέχρι το 2028. Θεωρώ πως θα είναι εφικτό να υλοποιήσουμε τον στόχο μας μέχρι το 2025. Επομένως, συνεισφέρουμε σημαντικά στην απαλλαγή από εκπομπές άνθρακα, αλλάζοντας το ενεργειακό μας μείγμα. Προφανώς, προσθέτουμε διαρκώς ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, ενώ στο ενδιάμεσο χρονικό διάστημα θα βασιστούμε στο φυσικό αέριο. Εκσυγχρονίζουμε ενεργειακά και τα κτίριά μας με πολύ γρήγορο ρυθμό. Θέτουμε σε εφαρμογή ένα πολύ φιλόδοξο σχέδιο που έχει στόχο να ενθαρρύνει τους πολίτες να αγοράσουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα και όλα αυτά υποστηρίζονται από ευρωπαϊκή χρηματοδότηση. Όπως γνωρίζετε συμφωνήσαμε τον προηγούμενο Ιούλιο σε ένα πακέτο που το ονομάσαμε Next Generation EU. Μιλάμε για 32 δισεκατομμύρια ευρώ σε επιχορηγήσεις και δάνεια που θα διατεθούν στην Ελλάδα τα επόμενα έξι χρόνια. Ένα σημαντικό ποσοστό αυτών θα διοχετευθεί σε project πράσινων επενδύσεων.


Lisa Abramowicz: Πολλά από αυτά που λέτε κ. Πρωθυπουργέ είναι εξαιρετικά σημαντικά. Ωστόσο, υπάρχει μια πιεστική, άμεση ανησυχία που σχετίζεται με την αύξηση στις τιμές αερίου σε όλη την Ευρώπη. Τι θα θέλατε να δείτε από κάποιους από τους εταίρους σας, κάποια από τα κράτη μέλη για την αντιμετώπιση της πίεσης που ασκεί η αύξηση τιμών που φαίνεται να έχει ολοένα ανοδική πορεία;


Κυριάκος Μητσοτάκης: Καταρχάς Lisa, έχουμε δεσμευτεί να στηρίξουμε τους καταναλωτές ηλεκτρικής ενέργειας στην Ελλάδα. Το κάνουμε παρέχοντας κρατική χρηματοδότηση αλλά και ενθαρρύνοντας του παρόχους ενέργειας να απορροφήσουν μέρος του κόστους. Αναμένουμε πως δεν θα δούμε σημαντική αύξηση στους λογαριασμούς ρεύματος τους επόμενους 3 με 6 μήνες. Επίσης, υποβάλαμε πρόταση σε ευρωπαϊκό επίπεδο να βρεθεί μια ευρωπαϊκή λύση σε κάτι που θεωρούμε βραχυπρόθεσμο φαινόμενο. Πρόκειται για πραγματικό πρόβλημα για την Ευρώπη και νομίζω πως απαιτείται μια ευρωπαϊκή αντίδραση που θα πηγαίνει πέραν και όσων κάνουν τα μεμονωμένα τα κράτη μέλη σε εθνικό επίπεδο.


Lisa Abramowicz: Κύριε Πρωθυπουργέ, όπως ανέφερε και ο Tom, ήμουν ένα από τα άτομα που στήριξαν την ελληνική οικονομία καθώς και εγώ επισκέφθηκα την Ελλάδα αυτό το καλοκαίρι. Ήταν φανταστικά. Επίσης παρατήρησα ότι έκλεισε, σε ό,τι αφορά τον τουρισμό, λίγο αργότερα καθώς τα κρούσματα αυξήθηκαν. Πόσο σας απασχολεί αυτή η προσπάθεια αναζωογόνησης της βιομηχανίας του τουρισμού, καθώς μαγαζιά κλείνουν και πολλές υποδομές αντιμετώπισαν σημαντικά προβλήματα λόγω της παρατεταμένης περιόδου χωρίς τουρίστες.


Κυριάκος Μητσοτάκης: Καταρχάς Lisa να επισημάνω πως όντως στηρίξαμε τον τομέα του τουρισμού και καταφέραμε να προστατεύσουμε τις θέσεις εργασίας. Και όχι μόνο αυτό. Αν δει κανείς τα ποσοστά ανεργίας, θα διαπιστώσει πως τα πήγαμε καλύτερα φέτος σε σχέση με πέρυσι. Είχαμε μια πολύ καλή τουριστική περίοδο, πολύ καλύτερη από ό,τι προβλέπαμε. Όπως ίσως να γνωρίζετε η Ελλάδα τον Ιανουάριο του 2021 πρωτοστάτησε για να θεσπιστεί το Ευρωπαϊκό Ψηφιακό Πιστοποιητικό, το οποίο έκανε πολύ πιο εύκολες τις μετακινήσεις στην Ευρώπη αυτό το καλοκαίρι. Μας ενθαρρύνει πολύ η επίδοση της τουριστικής μας βιομηχανίας. Πιστεύω ότι καταφέρνουμε να αναβαθμίσουμε το προϊόν μας. Ετσι, αυτή τη χρονιά, είχαμε μεγαλύτερη κατά κεφαλή δαπάνη σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος. Αυτή ήταν και η πρόθεσή μας. Και βέβαια έχουμε ένα μακροπρόθεσμο σχέδιο για να διασφαλίσουμε ότι ο τουρισμός μας θα συνεχίσει να αναπτύσσεται με τρόπο βιώσιμο. Έχουμε ιδιαίτερα ευαίσθητα οικοσυστήματα, όπως γνωρίζετε, στην Ελλάδα, κυρίως τα νησιά μας. Θα πρέπει να τα προστατεύσουμε. Θα πρέπει να τα μετατρέψουμε σε “πράσινα νησιά” με πολύ, πολύ γρήγορο ρυθμό. Στο τέλος της ημέρας, οι τουρίστες που επισκέπτονται την Ελλάδα θέλουν μια μοναδική εμπειρία και τους ενδιαφέρει το ζήτημα του βιώσιμου τουρισμού. Με ενθαρρύνουν πραγματικά όσα πετύχαμε αυτό το καλοκαίρι. Αναμένω πως καλώς εχόντων των πραγμάτων του χρόνου δεν θα μας ανησυχεί τόσο πολύ όσο σήμερα το ζήτημα του Covid. Επομένως, αναμένω ότι το 2022 θα είναι το έτος που ο ελληνικός τουρισμός θα εκτοξευτεί.


Tom Keene: Είμαι ο “κακός” Αμερικάνος εδώ. Λυπάμαι για αυτό… Όλες οι γνώσεις ελληνικών που έχω προέρχονται από τη Μαρία Λόη και το περίφημο εστιατόριο της στην 58η Οδό. Και η Μαρία επανέρχεται διαρκώς στην ένταση με την Τουρκία. Τι συμβαίνει με αυτό; Γνωρίζω ότι εσείς και η κυβέρνησή σας ασχολείστε με το μοναδικό πείραμα της Τουρκίας, όχι ακριβώς με την υποτίμηση, αλλά με μια πολύ πιο αδύναμη τούρκικη λίρα σήμερα. Πώς είναι σήμερα τα πράγματα στη σχέση σας με τον Πρόεδρο Ερντογάν;


Κυριάκος Μητσοτάκης: Δεν ήταν πάντοτε εύκολα, όπως φαντάζεστε. Είχαμε μεγάλες εντάσεις πέρυσι. Η κατάσταση είναι καλύτερη φέτος. Πάντα ήμουν πολύ ανοιχτός και ειλικρινής σε ό,τι αφορά την σχέση μας με την Τουρκία. Έχουμε περίπλοκα ζητήματα, πολύ δύσκολα νομικά θέματα που σχετίζονται με την οριοθέτηση των θαλάσσιων ζωνών. Υπάρχει μόνο ένα πλαίσιο. Και αυτό είναι η πιστή εφαρμογή των κανόνων του διεθνούς δικαίου. Είχαμε αντίστοιχα προβλήματα με την Ιταλία. Είχαμε αντίστοιχα προβλήματα με την Αίγυπτο. Και υπογράψαμε συμφωνίες οριοθέτησης και με τις δύο χώρες αφού όλοι κάναμε τους απαραίτητους συμβιβασμούς.


Επομένως δείχνουμε στην Τουρκία πως υπάρχει τρόπος να επιλύσουμε αυτό το ζήτημα, χωρίς να χρειαστεί να καταφύγουμε σε μια επιθετική ρητορική ή σε αχρείαστη ένταση στο Αιγαίο και την Ανατολική Μεσόγειο. Και βέβαια, μπορούμε επίσης, και πρέπει να συνεργαστούμε με την Τουρκία στο θέμα της μετανάστευσης. Νομίζω πως αυτό που δεν θα ανεχτεί η Ευρώπη είναι η επανάληψη των όσων είδαμε το 2015. Την ανεξέλεγκτη μεταναστευτική πίεση.


Tom Keene: Βλέπετε ρίσκο από το Αφγανιστάν;


Κυριάκος Μητσοτάκης: Νομίζω ότι το ρίσκο είναι μικρότερο αυτή τη χρονιά σε σχέση με το 2015. Έχω δεσμευτεί και είμαι απολύτως σαφής ότι θα προστατέψουμε τα σύνορά μας. Το κάνουμε με μεγάλο σεβασμό στα ανθρώπινα δικαιώματα. Σώζουμε ανθρώπους στην θάλασσα κάθε μέρα. Παρέχουμε το καθεστώς πρόσφυγα σε δεκάδες χιλιάδες ανθρώπους που κάνουν την Ελλάδα μόνιμο σπίτι τους. Ταυτόχρονα, στέλνουμε ένα ξεκάθαρο μήνυμα σε όλους. Θέλουμε να σπάσουμε τα δίκτυα των λαθρεμπόρων στο Αιγαίο. Το έχουμε κάνει με επιτυχία, αν δείτε τις ροές, έχουν μειωθεί κατά 90% σε σύγκριση με το 2019.


Και θέλουμε να συνεργαστούμε με την Τουρκία στην αντιμετώπιση του μεταναστευτικού ζητήματος και να σιγουρευτούμε ότι αυτοί οι άνθρωποι θα μείνουν πιο κοντά στο Αφγανιστάν και δεν θα μετακινηθούν στο Ιράν, την Τουρκία και στη συνέχεια στην Ευρώπη.


Lisa Abramowicz: Από την δική σας πλευρά, πιστεύετε ότι ο πρόεδρος Biden είναι σημαντικά διαφορετικός σε σχέση με τον πρόεδρο Trump όσον αφορά τις ενέργειές του, σε σχέση με την ΕΕ, το Αφγανιστάν, την Τουρκία και πώς όλο αυτό σας επηρεάζει;


Κυριάκος Μητσοτάκης: Υπάρχουν κάποια σημαντικά ζητήματα πολιτικής και ως προς αυτά πραγματικά το βλέμμα μας είναι στραμμένο στις ΗΠΑ για ζητήματα ηγεσίας. Φυσικά η κλιματική αλλαγή είναι ένα από αυτά. Θα συναντηθούμε στη Γλασκώβη σε 5 εβδομάδες και είναι καιρός να μετακινηθούμε από την ωραία ρητορική, που είναι πάντα παρούσα εδώ στα Ηνωμένα Έθνη, σε συντονισμένες δράσεις. Εμείς ως Ελλάδα, μια μεσαίου μεγέθους χώρα, προσπαθούμε να κάνουμε αυτό που μας αναλογεί. Και φυσικά, πάντοτε συνεργαζόμαστε με τις ΗΠΑ ώστε να ενισχύσουμε την διατλαντική συμμαχία. Την ίδια στιγμή, πάντα ήμουν ισχυρός υποστηρικτής της ιδέας μιας ευρωπαϊκής στρατηγικής αυτονομίας, γιατί υπάρχουν θέματα ιδίως στην περιοχή μας , στην Ανατολική Μεσόγειο, στην Μέση Ανατολή, στη Σαχάρα όπου η Ευρώπη χρειάζεται παρουσία. Και αν η Ευρώπη γίνει ισχυρότερη στρατιωτικά, αν συνεργαστούμε περισσότερο, νομίζω ότι αυτό είναι προς όφελος της Συμμαχίας και προς όφελος του ΝΑΤΟ.


Tom Keene: Θέλω να σας πω κάτι με απέραντο σεβασμό στον πατέρα σας και την Ελλάδα μιας άλλης εποχής. Είστε ο μόνος που μπορώ να το πω αυτό: Τι σημαίνει να είσαι πρόσφυγας;


Κυριάκος Μητσοτάκης: Είναι πολύ δύσκολο. Και όταν συναντάμε ανθρώπους, κυρίως παιδιά, ασυνόδευτα ανήλικα, είναι σοκαριστικό όταν ακούμε τις ιστορίες τους και μπορώ να σας πω…


Tom Keene: Ήσασταν ένα από αυτά τα παιδιά…


Κυριάκος Μητσοτάκης: Κοιτάξτε, εμείς αναγκαστήκαμε να φύγουμε αλλά δεν ήταν η ίδια κατάσταση…


Tom Keene: Ασφαλώς


Κυριάκος Μητσοτάκης: Έπρεπε να φύγουμε από την χούντα το 1968 και ζήσαμε στο Παρίσι. Αλλά δεν υπάρχει καμία σύγκριση μεταξύ αυτού και των ιστοριών που ακούμε σήμερα. Και αυτό που κάναμε πραγματικά με επιτυχία, Tom, ήταν να αντιμετωπίσουμε το ζήτημα των ασυνόδευτων ανήλικων. Όταν αναλάβαμε την εξουσία, υπήρχε μια σοκαριστική πραγματικότητα. Αυτά τα παιδιά, αυτοί οι έφηβοι διέμεναν σε αυτές τις δομές, εντελώς ευάλωτοι. Έχουμε αντιμετωπίσει αυτό το ζήτημα. Δεν υπάρχει ούτε ένα ασυνόδευτο παιδί σε δομή. Είναι όλα σε μέρη που μπορούν να αισθανθούν ασφάλεια, να προοδεύσουν. Και μπορώ να σας πω ότι η Ελλάδα είναι μια χώρα η οποία είναι παραδοσιακά ανοιχτή στους πρόσφυγες. Και ξέρετε κάτι; Υπάρχει μια σημαντική ιστορία επιτυχίας. Αν μιλήσουμε για το ΝBA, ο Γιάννης Αντετοκούνμπο, είναι Έλληνας, με καταγωγή από τη Νιγηρία. Είναι αλήθεια. Είναι πραγματικά Έλληνας. Πουλούσε CD στους δρόμους και είναι ένα εξαιρετικό παράδειγμα ενσωμάτωσης.



Προθέρμανση κινητήρα: Συνταγή μακροζωίας ή καταστροφής;

 


Για αυτοκίνητα τουλάχιστον της τελευταίας δεκαετίας, οι μηχανολόγοι συμφωνούν ότι το «ζέσταμα» του κινητήρα για λίγα λεπτά πριν ξεκινήσετε πλέον είναι όχι μόνο άσκοπο, αλλά και βλαπτικό για το περιβάλλον και εν δυνάμει ζημιογόνο.

Η πρακτική της προθέρμανσης του κινητήρα, που ήταν διαδεδομένη και εφαρμοζόταν ευλαβικά από τις προηγούμενες γενιές οδηγών, στις μέρες μας είναι μια βλαπτική προς το περιβάλλον και άσκοπη σπατάλη. Αυτό οφείλεται στα σύγχρονα, ηλεκτρονικά ελεγχόμενα συστήματα ψεκασμού του καυσίμου και λίπανσης.

Η πλειοψηφία των επιστημόνων συμφωνεί ότι αυτό ισχύει σίγουρα για κάθε αυτοκίνητο της τελευταίας δεκαετίας - είτε βενζίνης, turbo ή ατμοσφαιρικό, είτε diesel, είτε φυσικά υβριδικό.

Αλλά κατά πάσα πιθανότητα το ίδιο συμβαίνει και με τα αυτοκίνητα της πρώτης δεκαετίας του αιώνα μας, καθώς ήδη είχαν αρχίσει από τις απαρχές του 2000 να εξελίσσονται σημαντικά τα πρώτα συστήματα ψεκασμού της δεκαετίας του 1990.

Τα παλαιότερα αυτοκίνητα είχαν την ανάγκη της προθέρμανσης του κινητήρα για δύο λόγους: πρώτον, για να κυκλοφορήσει το λιπαντικό που προστατεύει από τις τριβές τα κινούμενα μέρη του.

Όταν το αυτοκίνητο βρισκόταν σταθμευμένο, όλο το λιπαντικό επέστρεφε στο κάρτερ και τα σημεία τριβής στέγνωναν. Επιπλέον, με την προθέρμανση του κινητήρα το λιπαντικό έφτανε στην ιδανική θερμοκρασία απόδοσής του, κι έτσι διασφαλιζόταν ότι η λίπανση θα ήταν επαρκής όταν αυξάνονταν οι στροφές κατά την οδήγηση.

Σήμερα, ωστόσο, η πρόοδος των κινητήρων και των λιπαντικών έχει λύσει αυτό το πρόβλημα. Μια ελάχιστη στρώση λαδιού παραμένει στα κρίσιμα σημεία τριβής του κινητήρα, παρότι μετά τη στάθμευση το περισσότερο επιστρέφει στο κάρτερ. Και επιπλέον, με τα σύγχρονα συστήματα λίπανσης των αυτοκινήτων, η κυκλοφορία του λιπαντικού είναι πλέον ταχύτερη.

Ορισμένοι μηχανολόγοι κάνουν λόγο για ανάγκη προθέρμανσης του κινητήρα για 1-2 λεπτά όταν επικρατεί πολύ κρύο στην ατμόσφαιρα, αλλά η Shanna Simmons, τεχνική σύμβουλος της Penzoil, διαφωνεί: «Παρότι χρειάζεται περισσότερος χρόνος για την κυκλοφορία του λιπαντικού σε ακραίο ψύχος, μιλάμε μόνο για χιλιοστά του δευτερολέπτου, όχι για λεπτά.

Ο κινητήρας θα θερμάνει το λιπαντικό πολύ πιο γρήγορα αν ξεκινήσετε να οδηγείτε, και δεν χρειάζεται καν να αναφέρω τη σπατάλη καυσίμου της αναμονής εν στάσει».

Η δεύτερη αιτία της παλαιότερης ανάγκης προθέρμανσης του κινητήρα ήταν η δημιουργία του σωστού μίγματος βενζίνης-αέρα που θα έφτανε στους θαλάμους καύσης. Στα παλαιότερα αυτοκίνητα η μίξη γινόταν από το καρμπιρατέρ.

Όταν επικρατούσαν πολύ ψυχρές καιρικές συνθήκες, ο κινητήρας χρειαζόταν περισσότερο καύσιμο για να λειτουργήσει σωστά διότι το κρύο αύξανε την πυκνότητα της βενζίνης, και αυτή εξατμιζόταν πιο δύσκολα για να εισέλθει στο θάλαμο καύσης.

Φυσικά τα καρμπιρατέρ δεν διέθεταν αισθητήρες για να αυξομειώνουν την ποσόστητα της βενζίνης που το σύστημα αντλούσε, και το πρόβλημα λυνόταν με το περίφημο «τσοκ».

Ήταν ένας διακόπτης, συνήθως κάτω από το τιμόνι του αυτοκινήτου, ο οποίος περιόριζε τον αέρα και δημιουργούσε ένα μείγμα με περισσότερο καύσιμο. Αλλά έχοντας τραβηγμένο το «τσοκ» ήταν πολύ δύσκολο να οδηγήσεις, ειδικά με φορτίο, ενώ υπήρχε και το ρίσκο να καταστραφούν τα μπουζί από την πλεονάζουσα βενζίνη.

Τα σύγχρονα συστήματα ψεκασμού του καυσίμου έχουν προηγμένους αισθητήρες που ρυθμίζουν ακριβώς την ποσότητα καυσίμου και αέρα που χρειάζεται το μίγμα σε σχέση με τη θερμοκρασία του κινητήρα και του περιβάλλοντος. Με τα παραπάνω δεδομένα, της λίπανσης και του μίγματος, γίνεται σαφές ότι οι σύγχρονοι κινητήρες δεν χρειάζονται προθέρμανση.

Επιπλέον, ειδικά σε κρύες συνθήκες που το σύστημα ψεκασμού αυξάνει την ποσότητα βενζίνης του μίγματος, ο μηχανολόγος Stephen Ciatti εξηγεί πώς το ζέσταμα του μοτέρ κρύβει τον κίνδυνο μιας σοβαρής ζημιάς: «Η βενζίνη είναι ένα ισχυρό διαλυτικό και μπορεί πρακτικά να ξεπλύνει το λιπαντικό από τα τοιχώματα του κυλίνδρου αν αφήσεις τον κινητήρα να λειτουργεί με το αυτοκίνητο στάσιμο για μεγάλο χρονικό διάστημα». Αυτό μπορεί να προκαλέσει άμεση ζημιά, ή και να περιορίσει πολύ τη διάρκεια ζωής του κινητήρα.

Οι μηχανολόγοι δείχνουν επίσης να συμφωνούν πως -παρότι δεν χρειάζεται προθέρμανση του κινητήρα- είναι καλό να οδηγεί κανείς ήπια, χωρίς εξάρσεις του δεξιού ποδιού και όχι πάνω από τα 70 km/h, για τα πρώτα πέντε ως δέκα λεπτά αφότου ξεκινήσει.

Μετά από αυτό το χρονικό διάστημα το λιπαντικό θα βρίσκεται στην ιδανική θερμοκρασία λειτουργίας - αλλά προφανώς αυτός ο χρόνος ίσως να είναι μικρότερος κατά τη διάρκεια του ελληνικού καλοκαιριού.

Η Αμερικανική Υπηρεσία Περιβάλλοντος επιβεβαιώνει ότι η προσθέρμανση του κινητήρα δεν προσφέρει κανένα όφελος, αλλά αντίθετα επιβαρύνει με ρύπους την ατμόσφαιρα. Υποστηρίζει, μάλιστα, ότι ένας κινητήρας δεν πρέπει να μένει ποτέ αναμμένος για περισσότερα από 30 δευτερόλεπτα αν δεν υπάρχει λόγος (π.χ. η λειτουργία του κλιματισμού με καύσωνα ή παγετό). Σημειώνει ότι μετά τα 30'' κοστίζει περισσότερο το καύσιμο που θα κάψει, σε σχέση με το καύσιμο που απαιτείται για την επανεκκίνηση.

Η ανάγκη θέρμανσης του κινητήρα παραμένει για αυτοκίνητα με τα πρωτόλεια συστήματα ψεκασμού καυσίμου, για αντίκες με καρμπιρατέρ, για ορισμένα Turbo ηλικίας άνω των 10 ετών, και ενδεχομένως για αυτοκίνητα που έχουν δεχθεί μετατροπές στον ψεκασμό, στη χαρτογράφηση κ.λπ.

Τα σύγχρονα αυτοκίνητα με σύστημα Turbo, που είναι πλέον η πλειοψηφία των καινούριων της αγοράς, την τελευταία δεκαετία δεν συνοδεύονται από καμία επιπλέον οδηγία κατά την αγορά.

Συμπερασματικά, αυτό που μένει είναι ότι μπαίνοντας στο αυτοκίνητo σας και μέχρι να ξεκινήσετε, ο κινητήρας δεν χρειάζεται να λειτουργεί για χρόνο μεγαλύτερο από όσο χρειάζεστε να φορέσετε τη ζώνη ασφαλείας σας.

Το μίγμα του καυσίμου θα είναι το ιδανικό, και το λιπαντικό θα έχει ήδη φτάσει σε όλα τα κρίσιμα σημεία - και οδηγώντας θα το φέρετε ταχύτερα στη σωστή θερμοκρασία. Περισσότερο χρόνος προθέρμανσης του κινητήρα απλώς θα μολύνει το περιβάλλον και θα σπαταλά το καύσιμό σας.


Πηγή : carandmotor.gr



Πόσο ψέμα ρε Ζαχαριάδη; Κατηγορεί τον Μητσοτάκη με παλιά φωτογραφία

 


Ο Ζαχαριάδης κατηγορεί τον Μητσοτάκη για μη χρήση μάσκας με πλάνα.. από το 2019!

Ψεύτες κατά εξακολούθηση και κατά επάγγελμα οι Συριζαίοι και ξεφτιλίζονται καθημερινά και ασύστολα.

Σύμφωνα με την ΟΜΑΔΑ ΑΛΗΘΕΙΑΣ, ο Βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Κώστας Ζαχαριάδης ανέβασε ένα απόσπασμα από ρεπορτάζ του ΣΚΑΪ για το ταξίδι του Πρωθυπουργού στις ΗΠΑ. Στο βίντεο όμως παίζουν πλάνα αρχείου, από το 2019, που φυσικά κανείς δεν φοράει μάσκα γιατί τότε δεν υπήρχε πανδημία.

Δείτε το fake tweet του ψεύτη Ζαχαριάδη:

 

Εδώ μπορείτε να δείτε τα ίδια πλάνα με ημερομηνία 26/9/2019






Δίκη γυναικολόγου: Ήταν πρώτη φορά που ένιωσα ότι είμαι εκτεθειμένη σε άγνωστο άντρα. Άρχισε να με θωπεύει.

 


Στα δικαστήρια προσήλθαν εχθές φοιτήτριες που καταγγέλλουν τον καθηγητή τους ότι τις παρενόχλησε σεξουαλικά, εκμεταλλευόμενος τη θέση που κατέχει.

«Ήμασταν μόνοι στο εξεταστήριο. Έκλεισε την πόρτα και μου είπε να βγάλω όλα τα ρούχα. Ήμουν εντελώς γυμνή και άρχισε να με χαϊδεύει. Ένιωσα εκτεθειμένη, αισθάνθηκα τεράστια ντροπή» κατέθεσε πρώην φοιτήτρια του καθηγητή  Μαιευτικής ο οποίος φέρεται ότι τις παρενοχλούσε σεξουαλικά κατά τη διάρκεια γυναικολογικής εξέτασης.

Ο κατηγορούμενος για κατάχρηση σε γενετήσια πράξη κατά συρροή κάθησε εχθές στο εδώλιο του Τριμελές Πλημμελειοδικείου Θεσσαλονίκης, η  ακροαματική διαδικασία διακόπηκε για τις 12 Οκτωβρίου.

Άλλη μάρτυρας κατηγορίας -απόφοιτος της Μαιευτικής Σχολής του ΤΕΙ Σίνδου κατέθεσε τα εξής: » Ήμουν πρωτοετής φοιτήτρια όταν επισκέφθηκα το ιατρείο του, το 2016. Είχε ευχάριστο προφίλ στο μάθημα. Μας είπε ότι μπορούμε να κάνουμε δωρεάν  γυναικολογική εξέταση επειδή «είστε συναδέλφισσες». Τον εμπιστεύθηκα και πήγα. Είπε στη μαία να βγει έξω λέγοντας: «Είναι φοιτήτρια θα της κάνω μάθημα». Γδύθηκα. Μου είπε  «όπως σε γέννησε η μάνα σου…». Ήταν πρώτη φορά που ένιωσα ότι είμαι εκτεθειμένη σε άγνωστο άντρα. Άρχισε να με θωπεύει.  Πάγωσα. Κόπηκε η φωνή μου. Έτρεμα, έλεγα να τελειώσει να φύγω».

Σύμφωνα με τις σχετικές καταγγελίες ο ιατρός- γυναικολόγος  φέρεται πως καλούσε τις φοιτήτριες του στο ιατρείο του για δωρεάν εξέταση και τις παρενοχλούσε σεξουαλικά κατά τη διάρκεια της εξέτασης.  Ακόμη φέρεται ότι προσπαθούσε να εξαγοράσει τη σιωπή των θυμάτων υπαινισσόμενος επαγγελματική αποκατάσταση και άλλοτε τις εκβίαζε απειλώντας για το αντίθετο».



Εξιχνιάστηκε περιστατικό οπαδικής βίας με πυροβολισμό στην Λ. Αλεξάνδρας

 


Εξιχνιάστηκε η υπόθεση ένοπλης επίθεσης σε βάρος 32χρονου που πραγματοποιήθηκε μεσημβρινές ώρες της Πέμπτης 9 Σεπτεμβρίου 2021, επί της Λ. Αλεξάνδρας 117 στην Αθήνα.

Η ανακοίνωση της αστυνομίας :

Στο πλαίσιο μεθοδικών ερευνών αστυνομικών του Τμήματος Δίωξης Εκβιαστών της Διεύθυνσης Ασφάλειας Αττικής, εξιχνιάστηκε η υπόθεση ένοπλης επίθεσης σε βάρος 32χρονου ημεδαπού, που πραγματοποιήθηκε μεσημβρινές ώρες της Πέμπτης 9 Σεπτεμβρίου 2021, επί της Λ. Αλεξάνδρας 117 στην Αθήνα.

Για την υπόθεση συνελήφθησαν χθες, Τρίτη 21 Σεπτεμβρίου, ύστερα από ταυτόχρονες οργανωμένες αστυνομικές επιχειρήσεις σε διάφορες περιοχές τις Αττικής (Γλυφάδα, Μαρούσι, Ζωγράφου) τρείς ημεδαποί και ένας αλλοδαπός.

Σε βάρος τους, σχηματίστηκε δικογραφία για τα κατά περίπτωση αδικήματα, της απόπειρας ανθρωποκτονίας, της επικίνδυνης σωματικής βλάβης και της φθοράς ξένης ιδιοκτησίας στο πλαίσιο εγκληματικής οργάνωσης, καθώς και της βίας κατά υπαλλήλων και δικαστικών προσώπων και παράβαση της νομοθεσίας για τα όπλα.

Επιπρόσθετα, κατά την αναλυτική διερεύνηση της υπόθεσης ταυτοποιήθηκαν τα στοιχεία δύο ακόμη ημεδαπών, οι οποίο περιλαμβάνονται στην σχετική δικογραφία ως συνεργοί των συλληφθέντων, ενώ αναζητούνται δύο ακόμη δράστες.

Αξίζει να σημειωθεί ότι, κατά την σύλληψη τους οι τρεις ημεδαποί, αντιστάθηκαν σθεναρά στις αστυνομικές δυνάμεις, ενώ ένας εξ’ αυτών επιχείρησε να κάνει χρήση πιστολιού που έφερε χωρίς όμως να το καταφέρει.






Στις έρευνες που πραγματοποιήθηκαν βρέθηκαν συνολικά και κατασχέθηκαν, 3 πιστόλια με 3 γεμιστήρες, αεροβόλο πιστόλι με αμπούλες προωθητικού αερίου, 2 μαχαίρια, μεταλλικό ρόπαλο, 5 κινητά τηλέφωνα, καθώς και 2 αυτοκίνητα και μοτοσυκλέτα τα οποία είχαν χρησιμοποιηθεί ως μέσα μετάβασης και διαφυγής.

Επισημαίνεται ότι οι συλληφθέντες έχουν κατηγορηθεί στο παρελθόν για πλήθος αδικημάτων.

Οι συλληφθέντες οδηγήθηκαν στον κ. Εισαγγελέα Πρωτοδικών Αθηνών.





Την σκότωσε και μετά αυτοκτόνησε γιατί δεν μπορούσε να ζήσει χωρίς αυτή

 


Η τραγωδία σημειώθηκε το μεσημέρι της Τετάρτης, όταν η Δ.Ζ. στάθμευε το αυτοκίνητό της στο Ροδίνι. Ο δράστης την πλησίασε και τη σκότωσε εξ' επαφής, πυροβολώντας την με καραμπίνα.

Δράστης είναι ο 40χρονος πρώην σύντροφός της, ο οποίος τη δολοφόνησε εν ψυχρώ στη μέση του δρόμου με κυνηγετική καραμπίνα και στη συνέχεια αυτοκτόνησε μέσα στο σπίτι του.

Η εκπαιδευτικός διατηρούσε σχέση με τον δράστη και τον τελευταίο έναν μήνα είχαν διακόψει, χωρισμό που ο 40χρονος δεν μπορούσε να δεχθεί.

Ο δράστης Κ.Μ. ήταν διαζευγμένος με ένα παιδί, ενώ εργαζόταν σε συνεργείο αυτοκινήτων.

Ο 40χρονος φαίνεται είχε στήσει καρτέρι στη νεαρή εκπαιδευτικό, ευρισκόμενος μέσα σε ενοικιαζόμενο ΙΧ, σε κοντινή απόσταση από το ΙΧ της 32χρονης.

Λίγα λεπτά αργότερα, οι αστυνομικές αρχές και το ΕΚΑΒ έλαβαν κλήση να προσέλθουν σε σπίτι που βρίσκεται κοντά στον συνοικισμό Θεοτόκος, καθώς είχαν ακούσει πυροβολισμό. Οι αστυνομικοί διαπίστωσαν, όταν έφθασαν εκεί, ότι ένα άτομο ηλικίας 40 ετών είχε αυτοπυροβοληθεί μέσα στο σπίτι του. Ήταν ο δράστης του φονικού. Στο διαμέρισμά του, οι αστυνομικοί βρήκαν σημείωμα, όπου ο 40χρονος έγραφε:«Χωρίς την καλή μου, δεν έχει νόημα να ζω».



Νέα σημαντική αύξηση των φορέων του Δημοσίου που επιτρέπουν την πρόσβαση των πολιτών με τη χρήση των κωδικών Taxisnet


 

Μέσα στο 2021, 57 επιπλέον φορείς του Δημοσίου απέκτησαν τη δυνατότητα να χρησιμοποιούν τους κωδικούς Taxisnet ως «κλειδί» για την πρόσβαση των πολιτών σε ηλεκτρονικές τους υπηρεσίες που παρέχονται μέσω του gov.gr. Έτσι, ο συνολικός αριθμός των φορέων που ταυτοποιούν τους πολίτες μέσω του Taxisnet ανέρχεται πλέον σε 209, ενώ ο αντίστοιχος αριθμός το 2020 ανερχόταν σε 152, κάτι που σημαίνει ότι τους τελευταίους οκτώ μήνες καταγράφηκε αύξηση της τάξης του 37,5%. Χαρακτηριστικά παραδείγματα των νέων ηλεκτρονικών υπηρεσιών στις οποίες δόθηκε κατά το 2021 η δυνατότητα χρήσης των κωδικών Taxisnet ως διαπιστευτήρια είναι:

38 ηλεκτρονικές υπηρεσίες Δήμων για πληροφόρηση, εξυπηρέτηση δημοτών, διαχείριση αιτημάτων, προγραμματισμό ραντεβού, πληρωμών, διαχείριση οφειλών και τελών, πρόνοια και φύλαξη βρεφών.

5 ηλεκτρονικές υπηρεσίες του Κτηματολογίου για δασική ανάρτηση, υποβολή αντιρρήσεων, εκπαίδευση χρηστών.

4 ηλεκτρονικές υπηρεσίες του Υπουργείου Παιδείας για εγγραφή σε νηπιαγωγεία, πρόσληψη αναπληρωτών, ψηφιακή μέριμνα, μαθητεία.

3 ηλεκτρονικές υπηρεσίες του Υπουργείου Δικαιοσύνης για διαχείριση δικαστικών υποθέσεων, διακίνηση αποφάσεων και πιστοποιητικών, άυλο συναινετικό διαζύγιο.

3 ηλεκτρονικές υπηρεσίες του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης για το freedom pass voucher, πλατφόρμα επισκέψεων ΚΕΠ, πύλη εκπαίδευσης στο gov.gr.

Η διεύρυνση των ηλεκτρονικών υπηρεσιών (από 501 την πρώτη ημέρα λειτουργίας του gov.gr σε περισσότερες από 1.250 σήμερα) αποτυπώνεται και στην εκθετική αύξηση των ηλεκτρονικών συναλλαγών. Ενδεικτικά, από τις 8 εκατομμύρια ηλεκτρονικές συναλλαγές το 2018, το 2020 καταγράφηκαν περισσότερες από 94 εκατομμύρια και φέτος, μόνο στο πρώτο εξάμηνο του 2021 έχουμε ξεπεράσει τα 150 εκατομμύρια ηλεκτρονικές συναλλαγές.



Αυξημένες κατά 139,7% οι τουριστικές εισπράξεις στο επτάμηνο

 



Αύξηση κατά 139,7% παρουσίασαν οι ταξιδιωτικές εισπράξεις στο επτάμηνο Ιανουαρίου-Ιουλίου 2021, σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2020 και διαμορφώθηκαν στα 3,84 δισ. Ευρώ, σύμφωνα με τα στοιχεία της Τραπέζης της Ελλάδος.

Η εξέλιξη αυτή οφείλεται στην αύξηση των εισπράξεων από κατοίκους των χωρών της ΕΕ-27 κατά 176,9%, οι οποίες διαμορφώθηκαν στα 2,318 δισ. ευρώ, καθώς και των εισπράξεων από κατοίκους των χωρών εκτός της ΕΕ-27 κατά 81,3%, οι οποίες διαμορφώθηκαν στα 1,037 δισ. ευρώ.

Η εισερχόμενη ταξιδιωτική κίνηση στο επτάμηνο αυξήθηκε κατά 51,4% και διαμορφώθηκε σε 4,550 εκατ. ταξιδιώτες, έναντι 3,006 εκατ. ταξιδιωτών την αντίστοιχη περίοδο του 2020.

Οι παραπάνω εξελίξεις είχαν ως αποτέλεσμα το ταξιδιωτικό ισοζύγιο να εμφανίσει στο επτάμηνο πλεόνασμα 2,9 δισ. ευρώ, έναντι πλεονάσματος 897 εκατ. ευρώ πέρυσι.



Σε τροχιά οριστικής ολοκλήρωσης η μεταρρύθμιση των δασικών χαρτών


 

Σε τροχιά οριστικής ολοκλήρωσης μπαίνει η διαδικασία ανάρτησης των δασικών χαρτών, μετά τις δύο αποφάσεις της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας (1364 και 1365/2021) που έκριναν ότι το άρθρο 48 του ν. 4685/2020, σχετικά με τους υπό έγκριση δασικούς χάρτες είναι σύμφωνο με τις διατάξεις του Συντάγματος.  Το Ανώτατο Διοικητικό Δικαστήριο της χώρας έκρινε ότι δεν υφίστανται ζητήματα συνταγματικότητας όσον αφορά στα κυρίαρχα σημεία της διαδικασίας αποτύπωσης των δασικών χαρτών, όπως αυτά ορίζονται στο άρθρο 48 του ν. 4685/2020. Μεταξύ αυτών, περιλαμβάνονται τα εξής:  

Δασικό είναι ό,τι καλύπτεται από δασική βλάστηση όχι μόνο σήμερα, αλλά και κατά το παρελθόν, αρκεί να μην έχει εκδοθεί διοικητική πράξη που να αλλάζει τη χρήση του, κατά βάση πριν από το Σύνταγμα του 1975 και για όσο χρόνο συνεχίζεται η επιτραπείσα χρήση.  

Εκτάσεις που έχουν αφιερωθεί στη γεωργική χρήση πριν από το Σύνταγμα του 1975, αποσυνδέονται από τη δασική νομοθεσία, εφόσον εξακολουθούν να καλλιεργούνται.  

Από τη δασική νομοθεσία εξαιρούνται οι περιοχές όπου έχουν εγκατασταθεί βιομηχανικές εγκαταστάσεις, ακόμα και μετά το Σύνταγμα του 1975. Βασική προϋπόθεση είναι η ίδρυσή τους να έχει επιτραπεί βάσει διοικητικών πράξεων.  

Το ίδιο ισχύει και για τις περιοχές που καταλαμβάνονται από εγκεκριμένα σχέδια πόλεων ή περιλαμβάνονται εντός οικισμών.



Πως θα χορηγούνται τα δάνεια του Ταμείου Ανάκαμψης

 


Αναρτάται σήμερα σε δημόσια διαβούλευση το κείμενο των επιλεξιμοτήτων για τα δάνεια του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, τα οποία στοχεύουν στη χρηματοδότηση ιδιωτικών επενδύσεων.

Τα δάνεια του Ταμείου Ανάκαμψης θα καλύπτουν από 30% έως 50% το κόστος του επιχειρηματικού σχεδίου και κατευθύνονται σε επενδυτικά σχέδια που εμπίπτουν σε πέντε κατηγορίες: α) ψηφιακός μετασχηματισμός, β) πράσινη μετάβαση, γ) εξωστρέφεια, δ) ανάπτυξη οικονομιών κλίμακας μέσω συνεργασιών, εξαγορών και συγχωνεύσεων, ε) καινοτομία- έρευνα και ανάπτυξη.

Η κλιμάκωση μεταξύ του 30% και του 50% βασίζεται στον βαθμό μεγαλύτερης συνεισφοράς σε καθεμία από τις πέντε κατηγορίες, ή/και σε συνδυασμό τους. Η αξιολόγηση των επιλεξιμοτήτων θα γίνεται από ανεξάρτητους ελεγκτές, ενώ η φερεγγυότητα του επενδυτικού σχεδίου θα αξιολογείται από τα τραπεζικά ιδρύματα.

Για το κάθε επενδυτικό σχέδιο απαιτείται τουλάχιστον 20% ίδια συμμετοχή τού επενδυτή και τουλάχιστον 30% πόροι τρίτων.

Το επόμενο διάστημα αναμένεται η πρόσκληση προς τις εμπορικές τράπεζες και η υπογραφή των επιχειρησιακών συμφωνιών με την EIB και ΕBRD.

Η διαβούλευση θα διαρκέσει έως την Τρίτη 28 του μηνός και στη συνέχεια (έως τις 30 Σεπτεμβρίου) θα ακολουθήσει σχετική απόφαση του αρμόδιου αναπληρωτή υπουργού Οικονομικών Θόδωρου Σκυλακάκη για τη θέσπισή του κειμένου.




Οι εξαγωγές είναι ο καθρέφτης μιας ανταγωνιστικής οικονομίας


 


Κυριάκος Μητσοτάκης, μιλώντας στην παρουσίαση του Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου Εξωστρέφειας:

Δύο δείκτες δικαιώνουν την πολιτική που εφαρμόζει η Κυβέρνηση. Ο πρώτος αφορά στην αύξηση των εξαγωγών και ο δεύτερος στην αύξηση των άμεσων ξένων επενδύσεων.

Η σημαντική αύξηση των εξαγωγών -εν μέσω πανδημίας- είναι η καλύτερη απόδειξη ότι οι εξαγωγές αποτελούν τον καθρέφτη μιας ανταγωνιστικής οικονομίας. Διότι η ανταγωνιστικότητα είναι η άλλη όψη της εξωστρέφειας.

Έχουμε αποδείξει ότι μπορούμε να αναπτύξουμε μια έντονη εξαγωγική δραστηριότητα σε παραδοσιακούς τομείς, αλλά και σε νέους τομείς οι οποίοι καταδεικνύουν το συνολικό δυναμισμό της ελληνικής επιχειρηματικής κοινότητας, την ανθεκτικότητά της κατά την διάρκεια της δεκαετούς κρίσης που ταλαιπώρησε τη χώρα. Την ανθεκτικότητά της και κατά τη διάρκεια της πανδημίας.

Οι ξένοι επενδυτές βλέπουν στην Ελλάδα μακροπρόθεσμες δυνατότητες δημιουργίας σημαντικών υπεραξιών.

Εξωστρέφεια  σημαίνει δημιουργία πλούτου ο οποίος διαχέεται σε όλη την ελληνική κοινωνία, σε όλες τις Ελληνίδες και όλους τους Έλληνες. Και αυτό αποτελεί το πρόταγμα της συνολικής οικονομικής μας πολιτικής, όπως αυτή παρουσιάστηκε στην Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης.

Κατ' εξοχήν οι εξωστρεφείς κλάδοι της οικονομίας, είτε οι επιχειρήσεις που εξάγουν είτε οι κλάδοι εκείνοι οι οποίοι είναι υποδοχείς ξένων επενδύσεων, είναι κλάδοι με καλοπληρωμένες θέσεις εργασίας, οι οποίοι έχουν δυναμική και μπορούν και πατάνε πάνω στα συγκριτικά πλεονεκτήματα της ελληνικής οικονομίας.

Αύξηση εξαγωγών κατά 24,7% και επενδύσεων κατά 34%


Το 1ο επτάμηνο 2021 -όπως επισημαίνει η ΕΛΣΤΑΤ- η συνολική αξία των εξαγωγών έφτασε τα 22,11 δισεκ. ευρώ, παρουσιάζοντας αύξηση 24,7% έναντι του αντίστοιχου επταμήνου το 2020 και 19,95% έναντι του αντίστοιχου διαστήματος του 2019.

Μόνο στο πρώτο εξάμηνο 2021, οι καθαρές εισροές Άμεσων Ξένων Επενδύσεων ανήλθαν σε 2,31 δισεκ. ευρώ, παρουσιάζοντας αύξηση 34% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2020, αλλά και 12,5% σε σχέση με αυτή του 2019.

Το Enterprise Greece δέχτηκε 208 αιτήματα για επενδύσεις την τελευταία διετία –με εμφανή άνοδο το τελευταίο εξάμηνο. Οργάνωσε 39 δράσεις προώθησης επενδύσεων (φυσικές και ψηφιακές) και προώθησε 24 μεγάλες επενδύσεις προς τη Διυπουργική Επιτροπή Στρατηγικών Επενδύσεων, ύψους 4,8 δισ. ευρώ, δημιουργώντας 3.335 θέσεις εργασίας.



11,5 μονάδες η διαφορά ΝΔ - ΣΥΡΙΖΑ - Μόνος να παλεύει με τον ΚΑΝΕΝΑ ο Τσίπρας

 




Διψήφια είναι η διαφορά που καταγράφεται στη δημοσκόπηση της Pulse (με αναγωγή επί των εγκύρων) για λογαριασμό του ΣΚΑΙ μετά την παρουσία τόσο του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη όσο και του Αλέξη Τσίπρα στη ΔΕΘ.

Κυριαρχία του Κυριάκου Μητσοτάκη και σε αυτή την δημοσκόπηση, έναντι του Αλέξη Τσίπρα στο ερώτημα για το ποιος είναι ο καταλληλότερος πρωθυπουργός. Συγκεκριμένα η διαφορά τους είναι στις 14 μονάδες με τον πρωθυπουργό να συγκεντρώνει 40% και τον Αλέξη Τσίπρα στην τρίτη θέση να παλεύει με τον δεύτερο ΚΑΝΕΝΑ. 

Η δημοσκόπηση σε κάρτες :