Σάββατο 13 Ιουνίου 2020

Κακοποιοί αντιεξουσιαστές ανέλαβαν την ευθύνη για την δολοφονική επίθεση με μολότοφ στο ΑΤ Ν. Ιωνίας



Ανάληψη ευθύνης για την καταδρομική επίθεση με μολότοφ που σημειώθηκε τα ξημερώματα της 1ης Ιουνίου στην οδό Βάρναλη, με στόχο το Αστυνομικό Τμήμα Νέας Ιωνίας,  αναρτήθηκε σε γνωστή σελίδα του αντιεξουσιαστού χώρου από επικίνδυνους τρομοκράτες αντιεξουσιαστές.   

Η εγκληματική ομάδα αντιεξουσιαστών με πρόσχημα την δολοφονία του αφροαμερικάνου George Floyd και ονομάζεται «Ομάδα εκδίκησης George Floyd» ανέλαβε την ευθύνη για την δολοφονική επίθεση γράφοντας σε ιστοσελίδα του αντιεξουσιαστικού χώρου ότι «με μάσκες στα πρόσωπά μας και μπουκάλια στα χέρια μας, φτάνουμε στη γωνία. Μια παρέα που πίναν έξω μέχρι αργά, μας κοίταξαν, και καθώς ξαφνιάστηκαν που γίνονταν μάρτυρες ενός γεγονότος, έφυγαν βιαστικά. Ίσως για να παρακολουθήσουν το γεγονός αργότερα απ’την οθόνη της τηλεόρασης, από την ασφάλεια του καναπέ. Στρίψαμε τη γωνία και επιτεθήκαμε. Φωτιά περιτύλιξε τα οχήματα των μπάτσων, ο μπάτσος στο κουβούκλιο βγήκε έξω τρέχοντας, φοβισμένος».

Στο κείμενο που συνόδευε το βίντεο από την απόπειρα δολοφονίας προσθέτουν ότι «οι κάναμε αυτή τη δράση, αντλώντας έμπνευση από τα γεγονότα στην Αμερική και ως εκδίκηση για τον George Floyd. Κάναμε αυτή τη δράση σε αλληλεγγύη με τους φυλακισμένους σε όλο τον κόσμο, συμβάλλοντας έτσι στο τριήμερο δράσεων αλληλεγγύης με τους έγκλειστους. Πρέπει να τους κάνουμε να υπολογίζουνε τις πράξεις τους, πριν μας ισοπεδώσουν. Ελπίζουμε να χτίσουμε τέτοια δύναμη ώστε να τους στερήσουμε τη δική τους».

Οι επικίνδυνοι κακοποιοί αντιεξουσιαστές παραμένουν ελεύθεροι.


Ξέσπασε φωτιά σε περίπτερο στην Καλλιθέα



Πυρκαγιά ξέσπασε στις 7.40 το πρωί σε περίπτερο στη λεωφόρο Ελευθερίου Βενιζέλου στην Καλλιθέα. Λόγω των εύφλεκτων υλικών που βρίσκονταν στο σημείο, το περίπτερο έγινε παρανάλωμα του πυρός. Έως στιγμής είναι άγνωστη η αιτία της φωτιάς. Στο σημείο έσπευσε η πυροσβεστική με δύο οχήματα η οποία έσβησε τη φωτιά. Ο περιπτεράς είναι καλά στην υγεία του. 




Βρέθηκε η 10χρονη Μαρκέλλα την είχαν δεμένη με χειροπέδες και κακοποιημένη έλεγε ότι πονούσε




Εντοπίστηκε η 10χρονη Μαρκέλλα που είχε εξαφανιστεί τις τελευταίες ημέρες, ταλαιπωρημένη και σε κακή κατάσταση.

Η Μαρκέλλα Βεράμη εντοπίστηκε σε πρατήριο υγρών καυσίμων στην οδό Θ. Σοφούλη, στην Καλαμαριά, περπατούσε μόνη της και έδειχνε ταλαιπωρημένη και εξουθενωμένη, ένας άνδρας την ρώτησε τι κάνει μόνη της με σχολική τσάντα ημέρα που δεν λειτουργούν τα σχολεία και η ίδια απάντησε «θέλω να πάω σπίτι μου», την ρώτησε που μένει και πως την λένε και αμέσως κατάλαβε ότι πρόκειται για το κορίτσι που έδειχναν αυτές τις ημέρες όλα τα ΜΜΕ ότι αναζητούσαν οι Αρχές από την Πέμπτη. 

Το πόσο φοβισμένη ήταν φάνηκε και απο αυτό που είπε η μικρή στον άντρα που την βρήκε και ήταν «να μην καλέσει την Αστυνομία», τρομαγμένη από όσα βίωσε. Αμέσως ο άνδρας ειδοποίησε την ΕΛΑΣ και η Μαρκέλλα μεταφέρθηκε στο Αστυνομικό Μέγαρο Θεσσαλονίκης από περιπολικό της Αστυνομίας.

Το σπίτι της μικρής απέχει 3 με 4 χιλιόμετρα από το σημείο εντοπισμού της. Μόλις το επιτρέψουν οι συνθήκες η ανήλικη θα δώσει κατάθεση στους αστυνομικούς της υποδιεύθυνσης προστασίας ανηλίκων για να φτάσουν στους δράστες που προφανώς απο την έκταση και την δημοσιότητα που πήρε η υπόθεση την παράτησαν για να την εντοποπίσουν.

Γιώργος Οικονόμου ονομάζεται ο άνθρωπος που βρήκε την μικρή μπροστά σε πρατήριο υγρών καυσίμων στην οδό Θ. Σοφούλη, στην ανατολική Θεσσαλονίκη.

Σύμφωνα με την μαρτυρία του ίδιου και της Κατερίνας Σεραφημίδου, της γυναίκας που βρήκε μαζί με τον Γιώργο Οικονόμου την 10χρονη Μαρκέλλα στην Ανατολική Θεσσαλονίκη, η κυρία Σεραφημίδου μιλούσε μαζί της για να την ηρεμήσει. Η 10χρονη της είπε ότι την άφησε πλησίον του πρατηρίου υγρών καυσίμων η ίδια γυναίκα που την πήρε. Είπε επίσης ότι όσο την κρατούσαν της φορούσαν χειροπέδες. Ανέφερε ότι την πείραξαν και ότι πονούσε.

Δείτε τα όσα είπαν στο Thestival.gr





Ξεκινάει το πρόγραμμα επιδότησης της εργασίας


Σε λειτουργία τίθεται από τη Δευτέρα 15 Ιουνίου ο νέος μηχανισμός στήριξης του εισοδήματος των εργαζομένων με τον κωδικό «Συν-Εργασία». Πρόκειται για ένα δύσκολο εγχείρημα καθώς, παρότι η κυβέρνηση είναι αποφασισμένη να στηρίξει εργαζομένους και επιχειρήσεις με περισσότερο από 1 δισ. ευρώ σε 4 μήνες, οι συνέπειες της πανδημίας του κορωνοϊού που χτύπησε και τη χώρα μας είναι τόσο μεγάλες, που καθιστούν αμφίβολη τη μαζική συμμετοχή των επιχειρήσεων.

Στην πράξη, οι επιχειρήσεις καλούνται να επιβαρυνθούν με ένα 12% επί του συνολικού εργοδοτικού κόστους, αφού για μισή εργασία θα πληρώνουν μεν μισό μισθό, όμως θα πρέπει να καταβάλλουν κι ένα σημαντικό μέρος των ασφαλιστικών εισφορών, επί του αρχικού ονομαστικού μισθού. Μάλιστα, σε μια κίνηση της τελευταίας στιγμής, το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης προχώρησε μέσα στην εβδομάδα σε βελτιωτικές κινήσεις, θεσμοθετώντας για το πρώτο κρίσιμο διάστημα, έως τις 31 Ιουλίου, και την επιχορήγηση μέρους των εργοδοτικών εισφορών, μειώνοντας την επιβάρυνση από το 16% στο 12%. 

Ο μηχανισμός «Συν-Εργασία» θα παραμείνει ενεργός έως 15 Οκτωβρίου. Ο εργοδότης θα μπορεί, χωρίς την προηγούμενη σύμφωνη γνώμη του εργαζομένου ή έστω κάποια διαβούλευση, να προβαίνει σε μείωση του χρόνου εβδομαδιαίας εργασίας μέχρι και 50%, για έναν ή περισσότερους μήνες εντός του επίμαχου 4μήνου, για μέρος ή το σύνολο των εργαζομένων του. Το κράτος θα αναπληρώνει το 60% του καθαρού μισθού που χάνεται. Επίσης, θα καταβάλλει το 60% των εργοδοτικών εισφορών για το διάστημα κατά το οποίο ο εργαζόμενος δεν θα απασχολείται. Τις υπόλοιπες ασφαλιστικές εισφορές εργαζομένου και εργοδότη θα καταβάλλει ο εργοδότης. Μάλιστα, οι εισφορές θα υπολογίζονται επί του ονομαστικού μισθού και όχι επί του μισθού που θα λαμβάνει ο εργαζόμενος.

Στον αντίποδα, μειωμένα, με βάση τις καταβαλλόμενες αποδοχές και όχι τις αρχικά προβλεπόμενες, θα υπολογίζονται το επίδομα αδείας και το δώρο Χριστουγέννων. Στον μηχανισμό θα μπορούν να ενταχθούν μόνο οι μισθωτοί που στις 30 Μαΐου, που ψηφίστηκε ο σχετικός νόμος, είχαν σχέση εργασίας πλήρους απασχόλησης. Οσο για τις επιχειρήσεις, βασική προϋπόθεση συμμετοχής είναι, κατά τη διάρκεια της πανδημίας, να παρουσίασαν μείωση τουλάχιστον 20% του κύκλου εργασιών ΦΠΑ ή των ακαθάριστων εσόδων τους σε σύγκριση με τα προηγούμενα χρόνια. 

Από τη Δευτέρα, καταργείται η διάταξη που προβλέπει τη χρήση προσωπικού ασφαλούς λειτουργίας με την εφαρμογή εκ περιτροπής εργασίας χωρίς κάποια επιδότηση, προκειμένου να μη λειτουργεί ανταγωνιστικά στον νέο μηχανισμό.

Παράδειγμα

Η «Κ», με τη συμβολή της επιστημονικής ομάδας του taxheaven, παρουσιάζει παραδείγματα που δείχνουν πώς θα λειτουργήσει από Δευτέρα ο νέος μηχανισμός. Ετσι, έστω εργαζόμενος με μισθό 1.000 ευρώ μεικτά, που καλείται από 15 Ιουνίου να εργαστεί κατά 50% λιγότερο. Ο συγκεκριμένος εργαζόμενος «κοστίζει» στον εργοδότη του 1.242,30 ευρώ. Βέβαια, πριν από την ένταξή του στο πρόγραμμα «Συν-Εργασία» λάμβανε στην τσέπη του 830,08 ευρώ (ύστερα από φόρους και εισφορά αλληλεγγύης). Μετά την ένταξή του στο πρόγραμμα, θα λάβει καθαρά 671,9 ευρώ, ήτοι 83,08% του αρχικώς καταβαλλόμενου ποσού. Θα παρέχει βέβαια εργασία τις μισές ώρες της εβδομάδας ή τις μισές εβδομάδες τον μήνα. Το κράτος θα πληρώσει για τον συγκεκριμένο εργαζόμενο 254,01 ευρώ έως το 60% του χαμένου μισθού, αλλά και επιπλέον 72,99 ευρώ για το 60% των εργοδοτικών εισφορών που αντιστοιχούν στο διάστημα που ο εργαζόμενος δεν δούλευε. Οσο για τον εργοδότη, αυτός θα κληθεί να πληρώσει συνολικά 746,96 ευρώ, με τη διαφορά στο εργοδοτικό κόστος να είναι της τάξης του 39,92%. Προσοχή όμως. Οπως επισημαίνουν επιχειρηματίες, δεν πρόκειται για κέρδος της επιχείρησης, αφού οι εργαζόμενοι θα παρέχουν μειωμένη εργασία.


ΡΟΥΛΑ ΣΑΛΟΥΡΟΥ
ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ


Είκοσι νέα κρούσματα στην χώρα



Είκοσι νέα κρούσματα κορωνοϊού στη χώρα ανακοίνωσε ο Εθνικός Οργανισμός Δημόδιας Υγείας (ΕΟΔΥ).

Ο συνολικός αριθμός των κρουσμάτων έφτασε τα 3.108, εκ των οποίων το 55,0% αφορά άνδρες. Η μέση ηλικία των κρουσμάτων είναι 48 έτη (εύρος 0 έως 102 ετών).

Τα 694 (22,3%) θεωρούνται σχετιζόμενα με ταξίδι από το εξωτερικό και 1.768 (56,9%) είναι σχετιζόμενα με ήδη γνωστό κρούσμα.

Τα κρούσματα 7 φαίνεται πως βρίσκονται στον Εχίνο, 1 στο δήμο Ξάνθης, 4 στη Νάουσα, 2 στην Κόρινθο, 1 στη Ροδόπη, 1 από ιδιωτική κλινική στο Περιστέρι, 1 από την Πτολεμαίδα, 1 από ιδιωτική πτήση, 1 από Πρέβεζα και 1 από το Δήμο Σταυρούπολης.

4 συμπολίτες μας νοσηλεύονται διασωληνωμένοι. Η διάμεση ηλικία τους είναι 75 ετών. Έξι (42.9%) είναι γυναίκες και οι υπόλοιποι άνδρες. To 78,6% έχει υποκείμενο νόσημα ή είναι ηλικιωμένοι 70 ετών και άνω.

116 ασθενείς έχουν εξέλθει από τις ΜΕΘ.

Τέλος, δεν έχει καταγραφεί κανένας νέος θάνατος, ενώ έχουμε 183 θανάτους συνολικά στη χώρα. 56 (30.6%) γυναίκες και οι υπόλοιποι άνδρες. Η διάμεση ηλικία των θανόντων συμπολιτών μας ήταν τα 76 έτη και το 95.6% είχε κάποιο υποκείμενο νόσημα ή/και ηλικία 70 ετών και άνω.
xartis

Από την 1η Ιανουαρίου 2020 μέχρι σήμερα, έχουν συνολικά ελεγχθεί 243.867 κλινικά δείγματα, εκ των οποίων τα 5.100 (2.1%) ήταν θετικά στον κορωνοϊό (συμπεριλαμβάνονται και περισσότερα από ένα δείγματα ανά άτομο που ελέγχθηκε).


Οι πιο παράξενοι νόμοι για το αυτοκίνητο στον κόσμο



Σε ποια χώρα απαγορεύεται να μεταφέρεις… γορίλα στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου σου; Σε ποια απαγορεύεται να πλένεις το αυτοκίνητό σου έξω από το σπίτι σου; Δείτε τους πιο παράξενους νόμους αυτοκινήτου που υπάρχουν σήμερα στον κόσμο.

Παράξενοι νόμοι για το αυτοκίνητο υπάρχουν σε όλο τον κόσμο. Άλλοι έχουν τις ρίζες τους στο παρελθόν, ενώ άλλοι ακολουθούν τις μάλλον περίεργες συνήθειες των κατοίκων της χώρας ή περιοχής στην οποία ισχύουν. Παρακάτω, σας παρουσιάζουμε ορισμένους από τους πιο περίεργους εξ αυτών.

Αυστραλία: Παράνομο το να μην κλειδώνεις το αυτοκίνητο

Σε κάποιες πολιτείες της Αυστραλίας, όπως στη Νέα Νότια Ουαλία, απαγορεύεται ο οδηγός να απομακρυνθεί πάνω από 3 μέτρα από το αυτοκίνητό του χωρίς να το κλειδώσει. Επίσης, τα παράθυρα απαγορεύεται να μην είναι κλειστά ή να είναι ανοιχτά σε απόσταση υψηλότερη των 3/4 της ίντσας.

Γαλλία: Υποχρεωτική η συσκευή αλκοτέστ

Στη Γαλλία από το 2013 έχει γίνει υποχρεωτική η παρουσία φορητής συσκευής αλκοτέστ μέσα σε κάθε αυτοκίνητο. Πάντως, το περίεργο είναι ότι το πρόστιμο που είχε αρχικά τεθεί για όσους δεν την έφεραν εντός του αυτοκινήτου, τελικά δεν ίσχυσε (όπως αναγράφεται στο σχετικό νόμο «αναβάλλεται επ’ αορίστου»), με αποτέλεσμα η πλειονότητα των οδηγών να παραβαίνει το νόμο.

Γερμανία: Πρόστιμο εάν… μείνεις από καύσιμο!

Στους Γερμανικούς αυτοκινητόδρομους, στην περίφημη Autobahn, απαγορεύεται να μείνεις από καύσιμο, αφού θεωρείται πράξη αμέλειας με επικίνδυνα αποτελέσματα (γενικότερα πάντως, απαγορεύεται να σταματήσεις στην άκρη του αυτοκινητοδρόμου). Το πρόστιμο φτάνει τα 70 ευρώ.

Ελβετία: Απαγορεύεται να πλένεις το αυτοκίνητο στο σπίτι σου

Στην Ελβετία, απαγορεύεται να πλένουν οι ιδιοκτήτες το αυτοκίνητό τους στο δρόμο ή μπροστά στο σπίτι τους και επιτρέπεται μόνο στους ειδικούς σταθμούς καθαρισμού των αυτοκινήτων. Ο λόγος για αυτή την απαγόρευση έχει να κάνει με τη διαχείριση των νερών που μπορεί να έχουν βλαβερά απόβλητα (λάδια, χημικά καθαριστικά κ.λπ.) και τα οποία απαγορεύεται να περνούν στο σύστημα αποχέτευσης των δρόμων…

Η.Π.Α., Χαβάη: Επιτρέπεται να μεταφέρεις ανθρώπους στην καρότσα «αγροτικού»

Στη Χαβάη δεν απαγορεύεται να μεταφέρεις ανθρώπους στην καρότσα ενός pick-up, αρκεί αυτοί να έχουν ηλικία τουλάχιστον 12 ετών και οι θέσεις στην καμπίνα του αυτοκινήτου να είναι κατειλημμένες. Πρόκειται για μια πρακτική που είναι συνηθισμένη στην αμερικάνικη αυτή πολιτεία.

Η.Π.Α., Μίσιγκαν, Μοντάνα, Βόρεια Ντακότα: Χωρίς Κ.Τ.Ε.Ο.

Παρότι οι περισσότερες πολιτείες των Η.Π.Α. έχουν –και μάλιστα πολύ αυστηρούς– περιοδικούς ελέγχους κατάστασης και ρύπων των αυτοκινήτων (κάτι σαν το δικό μας Κ.Τ.Ε.Ο.), υπάρχουν 3, το Μίσιγκαν, η Μοντάνα και η Βόρεια Ντακότα, στις οποίες δεν προβλέπεται Κ.Τ.Ε.Ο.

Η.Π.Α., Τζώρτζια: Πρόστιμο για όσους φτύνουν από αυτοκίνητο

Στη μεγαλύτερη πόλη της Τζώρτζια, στη Μαριέττα, απαγορεύεται στους οδηγούς να φτύνουν από το κινούμενο αυτοκίνητό τους, όμως δεν απαγορεύεται όταν οδηγούν pick-up! Επίσης, απαγορεύεται να φτύνουν και από λεωφορείο.

Η.Π.Α., Αλάσκα: Απαγορεύεται η μεταφορά σκύλου στην οροφή του αυτοκινήτου

Στην Αλάσκα, τη βορειότερη πολιτεία των Η.Π.Α., η νομοθεσία ορίζει ότι απαγορεύεται να μεταφέρονται σκυλιά στην οροφή των αυτοκινήτων. Αυτό έγινε ως συνέχεια του νόμου που απαγορεύει τη μεταφορά σκύλων στις καρότσες των pick-up, προκειμένου να αποτρέψει τους οδηγούς από το να το επιχειρήσουν.

Η.Π.Α., Μασαχουσέτη: Απαγορεύεται να μεταφέρετε γορίλα στο πίσω κάθισμα αυτοκινήτου

Ένας από τους πιο γνωστούς παράξενους νόμους αυτοκινήτου παγκοσμίως, είναι αυτός που αφορά στη μεταφορά γορίλα (!) στο πίσω κάθισμα αυτοκινήτου, ο οποίος ισχύει στη Μασαχουσέτη. Ή μάλλον ίσχυε στο παρελθόν, αφού πλέον ο νόμος αυτός που έχει τις ρίζες του στις αρχές του προηγούμενου αιώνα, έχει εδώ και καιρό αντικατασταθεί από απαγόρευση που αφορά στη μεταφορά οποιουδήποτε απειλούμενου ζώου με αυτοκίνητο.


Ιαπωνία: Απαγορεύεται να πετάτε νερά σε πεζό

Ένα φαινόμενο που το παρατηρούμε συχνά στην Ελλάδα όταν βρέχει, στην Ιαπωνία θεωρείται παράνομο, αφού σε βροχή και όταν στους δρόμους υπάρχει νερό απαγορεύεται το αυτοκίνητο που περνά να πετάξει νερά σε πεζό. Για να αποφευχθεί αυτό το φαινόμενο ο νόμος προβλέπει λασπωτήρες στα αυτοκίνητα, καθώς και υποχρεωτική μείωση της ταχύτητας.

Ισπανία: Απαγορεύονται όλα τα ακουστικά ασύρματα και μη

Παρότι στις περισσότερες χώρες του κόσμου τα ασύρματα ακουστικά δεν απαγορεύονται, υπάρχει μια χώρα, η Ισπανία, που δεν επιτρέπει τη χρήση οποιουδήποτε είδους ακουστικού κατά την οδήγηση.

Κίνα: Λοταρία για να αγοράσεις αυτοκίνητο

Το μεγάλο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι πόλεις της Κίνας και ιδίως η πρωτεύουσα Πεκίνο με την ατμοσφαιρική ρύπανση και την κίνηση των αυτοκινήτων έχει λυθεί από το 2011 με έναν πολύ περίεργο και άδικο νόμο. Για να μπορέσεις να αγοράσεις καινούργιο αυτοκίνητο θα πρέπει να αναδειχθείς μέσα από μια λοταρία, στην οποία οι πιθανότητες να κερδίσεις είναι σχεδόν 1 στις 500. Ακόμη λιγότερες είναι οι πιθανότητες για τις εταιρείες που θέλουν να εντάξουν στο στόλο τους ένα επαγγελματικό όχημα. Το 2019 στο Πεκίνο τέθηκε και πλαφόν κυκλοφορούντων οχημάτων στα 100.000 αυτοκίνητα, εκ των οποίων τα 60.000 είναι κυρίως ηλεκτρικά και μόνο τα υπόλοιπα 40.000 αφορούν σε μοντέλα με μοτέρ εσωτερικής καύσης.

Κύπρος: Μην πιεις ούτε νερό!

Στην Κύπρο απαγορεύεται να πίνεις ακόμη και νερό όταν οδηγείς. Επίσης απαγορεύεται ο οδηγός να τρώει όταν βρίσκεται στο αυτοκίνητο, γιατί θα πρέπει υποχρεωτικά να έχει και τα δύο χέρια του στο τιμόνι.


Μογγολία: Οδήγησε από όποια πλευρά του αυτοκινήτου θες

Στη Μογγολία η οδήγηση γίνεται στο δεξί μέρος του δρόμου, όμως το παράδοξο που συμβαίνει στη χώρα είναι ότι το 48% των αυτοκινήτων που κυκλοφορούν είναι δεξιοτίμονα, με το υπόλοιπο 52% να είναι αριστεροτίμονα. Το γεγονός αυτό δημιουργεί πολλά προβλήματα στους δρόμους της αχανούς χώρας με αποτέλεσμα οι αρχές να προσανατολίζονται στην απαγόρευση εισαγωγής δεξιοτίμονων αυτοκινήτων.

Μπαχρέιν: Και πρόστιμο και φυλακή

Στο Μπαχρέιν η νομοθεσία για όσους παραβιάζουν τον τοπικό Κ.Ο.Κ. είναι από τις πιο αυστηρές στον κόσμο, αφού εκτός του προστίμου, σε όλες σχεδόν τις παραβάσεις προβλέπεται και φυλάκιση του παραβάτη. Έτσι, εάν κάποιος παραβιάσει έναν φωτεινό σηματοδότη τότε εκτός του προστίμου των 500 δηναρίων του επιβάλλεται και φυλάκιση έως και 6 μηνών, ενώ εάν δημιουργήσει και ατύχημα, τότε το πρόστιμο είναι 3.000 δηνάρια και η φυλάκιση μπορεί να φτάσει έως και το 1 έτος.


Ταϋλάνδη: Πρόστιμο για όσους οδηγούν… ημίγυμνοι

Στην Ταϋλάνδη απαγορεύεται βάσει νομοθεσίας που μπήκε σε ισχύ το 2014, να οδηγεί κανείς αυτοκίνητο, μηχανάκι ή ακόμη και ποδήλατο χωρίς να φοράει μπλούζα ή πουκάμισο. Η απαγόρευση ισχύει και για τους τουρίστες, αλλά και για τις γυναίκες οδηγούς που θέλουν να οδηγήσουν φορώντας το πάνω μέρος του μαγιό τους.

Φιλιππίνες: Απαγορεύεται η κυκλοφορία ανάλογα με τον τελευταίο αριθμό του αυτοκινήτου

Σε μια προσπάθεια να αντιμετωπίσουν τους «πηγμένους» δρόμους της πρωτεύουσας Μανίλα, στις Φιλιππίνες ισχύει απαγόρευση κυκλοφορίας αυτοκινήτων τις καθημερινές ανάλογα με το τελευταίο νούμερο της πινακίδας τους. Έτσι, τη Δευτέρα απαγορεύονται να κυκλοφορούν τα αυτοκίνητα με αριθμό κυκλοφορίας που τελειώνει σε 1 και 2, την Τρίτη σε 3 και 4, την Τετάρτη σε 5 και 6, την Πέμπτη σε 7 και 8 και την Παρασκευή σε 9 και 0.



Σπύρος Χώτος 
newsauto.gr


Παρουσία του Πρωθυπουργού στην εκδήλωση με θέμα: «Εκπαίδευση – Ενημέρωση – Πρόληψη για την ασφάλεια στη θάλασσα»


«Η προστασία της ανθρώπινης ζωής αποτελεί αδιαπραγμάτευτη προτεραιότητά μας», ανέφερε ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στον χαιρετισμό που απηύθυνε στην εκδήλωση με θέμα «Εκπαίδευση – Ενημέρωση – Πρόληψη για την ασφάλεια στη θάλασσα», που συνδιοργάνωσαν ο Δήμος Βάρης – Βούλας – Βουλιαγμένης και το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής σε συνεργασία με τον Μη Κερδοσκοπικό Οργανισμό, Safe Water Sports.

Σημείωσε δε πως αυτό γίνεται περισσότερο κατανοητό αν αναλογιστούμε πως αυτό που πετύχαμε κατά τη διάρκεια της πρώτης φάσης της πανδημίας του κορονοϊού, να έχουμε δηλαδή όσο το δυνατόν λιγότερες απώλειες ζωών, ακόμη δεν έχει επιτευχθεί σε ό,τι αφορά στα θύματα από πνιγμό στο νερό.

Ο κ. Μητσοτάκης τόνισε ότι η Ελλάδα μπορεί να πρωτοστατήσει σε παγκόσμιο επίπεδο ως ένας ασφαλής προορισμός για θαλάσσιο τουρισμό και υδάτινες δραστηριότητες αναψυχής και να αποτελέσει παράδειγμα για τον συστηματικό και οργανωμένο τρόπο αντιμετώπισης του προβλήματος των πνιγμών και ατυχημάτων στο υδάτινο περιβάλλον. «Είμαστε ένας τόπος εξαιρετικά προικισμένος μ’ έναν μοναδικό φυσικό πλούτο. Είμαστε ένας τόπος ο οποίος είναι εξαρτημένος από τον τουρισμό. Ο δε τουρισμός μας συνδέεται, πρωτίστως, με την θάλασσα. Έχουμε, λοιπόν, υποχρέωση να είμαστε καινοτόμοι και στα ζητήματα που αφορούν στην ασφάλεια στη θάλασσα», σημείωσε χαρακτηριστικά.

Φέρνοντας ως παράδειγμα αυτό της εθελοντικής πρωτοβουλίας Safe Water Sports, που υποστηρίζεται αποκλειστικά από την κοινωνία και τον ιδιωτικό τομέα, ο Πρωθυπουργός υπογράμμισε την υποδειγματική συνεργασία που μπορούν να έχουν Μη Κερδοσκοπικοί Οργανισμοί με φορείς της πολιτείας λειτουργώντας αρμονικά και φέρνοντας τελικά εντυπωσιακά αποτελέσματα για την κοινωνία. «Ενώσαμε τις δυνάμεις μας για να μπορέσουμε ως χώρα να είμαστε καινοτόμοι στον τομέα της προστασίας της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα», τόνισε ο Πρωθυπουργός.

Επέμεινε δε πως η εκπαίδευση των παιδιών και των νέων είναι πολύ σημαντική προκειμένου να διαμορφωθεί μια νέα κουλτούρα και ένας νέος τρόπος συμπεριφοράς απέναντι στο υδάτινο στοιχείο συμπληρώνοντας πως αυτό μπορεί να επιτευχθεί και με την αξιοποίηση πρωτότυπων εργαλείων.

Σημειώνεται πως χάρη στο παρατηρητήριο ατυχημάτων του Safe Water Sports, όχι μόνο υπάρχει η λεπτομερής καταγραφή όλων όσοι χάνουν τη ζωή τους κάθε χρόνο στη θάλασσα και τις περιοχές που συμβαίνουν ατυχήματα, αλλά γίνεται γνωστό και το προφίλ τους. Το 75% των ανθρώπων αυτών είναι 3ης ηλικίας.

Κατά τον χαιρετισμό του στην εκδήλωση ο Πρωθυπουργός ανέφερε:

«Φίλες και φίλοι,

Είμαι σήμερα εδώ για δύο λόγους: ο πρώτος είναι πιο προσωπικός. Είμαι εδώ για να τιμήσω και να ευχαριστήσω τον Παναγιώτη Πασχαλάκη για την εξαιρετική προσφορά του μέσα απο αυτή την καταπληκτική δραστηριότητα την οποία έχει ξεκινήσει. Ένας άξιος συμπολίτης μας, ο οποίος βρήκε τη δύναμη μέσα από την προσωπική του δοκιμασία, μέσα από την προσωπική του τραγωδία, να συνεισφέρει στο κοινωνικό σύνολο και να μετατρέψει τον πόνο του σε προσφορά. Αγαπητέ Παναγιώτη, είσαι παράδειγμα προς μίμηση και σου είμαστε όλοι βαθιά υποχρεωμένοι, όχι μόνο για το τι έχεις κάνει με τη Safe Water Sports. Αλλά και για το συνολικότερο παράδειγμα, το οποίο δίνεις μέσα από την δημόσια διαδρομή σου. Ο δεύτερος λόγος που βρίσκομαι σήμερα μαζί σας, είναι για να αναδείξω στο ανώτερο επίπεδο την τεράστια σημασία την οποία προσωπικά αποδίδω στην ασφάλεια στη θάλασσα. Αναλογιστείτε λίγο τα νούμερα τα οποία μόλις είδαμε στην παρουσίαση η οποία έγινε: 340 – 350 νεκροί, χαμένοι συμπολίτες μας, αλλά και επισκέπτες στη χώρα μας, κάθε χρόνο από θανάτους -κυρίως πνιγμούς- αλλά και ατυχήματα στη θάλασσα. Ο διπλάσιος αριθμός από τα θύματα τα οποία έχουμε θρηνήσει μέχρι σήμερα από τον κορονοϊό. Κάθε χρόνο. Και βέβαια και εδώ -όπως στον κορονοϊό- κυρίως ευάλωτοι είναι οι ηλικιωμένοι συμπολίτες μας.

Η προστασία και η ασφάλεια, η προστασία της ανθρώπινης ζωής αποτελεί αδιαπραγμάτευτη προτεραιότητα για την Κυβέρνησή μας. Η ανθρώπινη ζωή έχει την ίδια αξία είτε είναι στην ξηρά, είτε είναι στη θάλασσα, είτε κάποιος κινδυνεύει από τον κορονοϊό, είτε κάποιος κινδυνεύει από ένα ατύχημα στη θάλασσα, είτε κάποιος κινδυνεύει από πνιγμό. Η ανθρώπινη αξία δεν αποτιμάται σε χρήμα και προτεραιότητα της πολιτείας είναι να την προστατεύει με κάθε δυνατό τρόπο. Κι εδώ, σε αυτή την πρωτοβουλία έχουμε πετύχει κάτι εξαιρετικό. Και έχουμε πετύχει κάτι εξαιρετικό, διότι καταφέραμε όχι μόνο η δική μας Κυβέρνηση -και χαίρομαι που βλέπω εδώ και Υπουργούς της προηγούμενης Κυβέρνησης οι οποίοι υποστήριξαν αυτό το εγχείρημα- έχουμε πετύχει να συνεργαστούμε. Ποιοι ακριβώς; Η Κυβέρνηση μέσω του καθ ύλην αρμόδιου Υπουργείου, αλλά και τα υπόλοιπα Υπουργεία τα οποία βρίσκονται, σήμερα, εδώ. Το Λιμενικό Σώμα, το οποίο θέλω να ευχαριστήσω ξεχωριστά για την προσφορά του στο κοινωνικό σύνολο. Η Τοπική Αυτοδιοίκηση, μία Μη Κυβερνητική Οργάνωση που ξεπήδησε μέσα από την κοινωνία των πολιτών, ο ιδιωτικός τομέας, όλες οι επιχειρήσεις οι οποίες δραστηριοποιούνται στον τομέα των δραστηριοτήτων στη θάλασσα, οι αθλητές μας -ολυμπιονίκες, παραολυμπιονίκες- οι οποίοι στηρίζουν αυτή την πρωτοβουλία. Ενώσαμε τις δυνάμεις μας για να μπορέσουμε ως χώρα να είμαστε καινοτόμοι στον τομέα της προστασίας της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα.

Είμαστε ένας τόπος εξαιρετικά προικισμένος με έναν μοναδικό φυσικό πλούτο. Είμαστε ένας τόπος ο οποίος είναι εξαρτημένος από τον τουρισμό. Ο δε τουρισμός μας συνδέεται, πρωτίστως, με την θάλασσα. Έχουμε λοιπόν υποχρέωση να είμαστε καινοτόμοι και στα ζητήματα που αφορούν στην ασφάλεια στη θάλασσα. Και πράγματι οι πρωτοβουλίες τις οποίες έχει αναπτύξει ο κ. Πασχαλάκης αφενός στον τομέα της εκπαίδευσης και αφετέρου στον τομέα της τεχνολογίας, είναι πραγματικά καινοτόμες. Εξ ου και έχουν προκαλέσει και το ενδιαφέρον άλλων χωρών και μεγάλο ενδιαφέρον να μεταφραστεί το υλικό αυτό και σε άλλες γλώσσες ώστε να μπορεί να είναι προσβάσιμο σε όλους τους επισκέπτες οι οποίοι έρχονται στην Ελλάδα, αλλά γιατί όχι να μεταφέρουμε και αυτήν την τεχνογνωσία εκτός Ελλάδας.

Αυτή λοιπόν η σύμπλευση όλων των αρμοδίων φορέων μας οδηγεί στο σημερινό αποτέλεσμα. Η πολιτεία έχει υποχρέωση όπως ήδη το πράττει να εκσυγχρονίσει το θεσμικό πλαίσιο. Είναι η δική μας δουλειά, η δουλειά του καθ ύλην αρμόδιου Υπουργείου να συνεργαστεί με την Τοπική Αυτοδιοίκηση η οποία έχει και την κύρια αρμοδιότητα της εποπτείας των παραλιών της χώρας μας με το Υπουργείο Τουρισμού για να αντιμετωπίσουμε και το πρόβλημα των πνιγμών που έχουμε δυστυχώς σε πισίνες, την υποστήριξη του Υπουργείου Υγείας και βέβαια την υποστήριξη του Υπουργείου Παιδείας έτσι ώστε τα παιδιά μας, τα νέα παιδιά, μέσα από εξαιρετικά ενδιαφέροντα και πολύ πρωτότυπα παιχνίδια να εξοικειώνονται με το θαλάσσιο στοιχείο, με τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις που συνεπάγεται η επαφή με τη θάλασσα με το υγρό στοιχείο εν γένει. Να ενημερώνονται από μικρή ηλικία για το τι επιτρέπεται και το τι απαγορεύεται όταν ερχόμαστε σε επαφή με τη θάλασσα.

Δεν είμαστε σχεδιασμένοι ως είδος για να βρισκόμαστε στη θάλασσα, δεν είναι ένα φυσικό πεδίο για το ανθρώπινο είδος. Είμαστε φιλοξενούμενοι κάθε φορά που μπαίνουμε στο υγρό στοιχείο. Και όσο και αν αγαπάμε πολύ τη θάλασσα -και εγώ προσωπικά την αγαπώ ιδιαίτερα και προσπαθώ το καλοκαίρι να κολυμπώ όσο περισσότερο μπορώ- απαιτείται να την αντιμετωπίζουμε με τον απαραίτητο σεβασμό. Και τον απαραίτητο σεβασμό, βέβαια, δεν αρκεί να τον δείχνουν μόνο όσοι κολυμπούν στα νερά μας, τον απαραίτητο σεβασμό πρέπει να τον δείχνουν και όλες οι επιχειρήσεις οι οποίες δραστηριοποιούνται στο χώρο των θαλάσσιων σπορ και της παροχής υπηρεσιών που σχετίζονται με τη θάλασσα και το εν γένει τουριστικό μας προϊόν. Και γι’ αυτό και είναι πάρα πολύ σημαντική η δουλειά η οποία γίνεται από το Λιμενικό Σώμα και η αυστηρή εποπτεία η οποία πρέπει να ασκείται στους επαγγελματίες του κλάδου. Και θέλω να τονίσω ακόμα μία φορά ότι προσβλέπουμε στη συνεργασία του ιδιωτικού τομέα, αλλά θα είμαστε εξαιρετικά αυστηροι με όσους παραβιάζουν, Αρχηγέ μου, Υπουργέ μου, την κείμενη νομοθεσία σχετικά με την ασφάλεια στη θάλασσα. Όσοι δραστηριοποιούνται σε αυτόν τον τομέα θα πρέπει να γνωρίζουν ότι πάνω από όλα πρέπει να φροντίζουν την ασφάλεια των πελατών τους. Διότι οι ασφαλείς θάλασσες σημαίνει ταυτόχρονα και αναβάθμιση του τουριστικού μας προϊόντος το οποίο τόσο εξαρτημένο είναι από τον θαλάσσιο τουρισμό.

Δεν θέλω να μακρηγορήσω γιατί νομίζω ότι όλοι σας έχετε πάρει πια μία γεύση για το πόσο σημαντική είναι αυτή η πρωτοβουλία. Θέλω και πάλι να συγχαρώ όλες και όλους τους συντελεστές αυτής της προσπάθειας. Ένα ξεχωριστό και μεγάλο ευχαριστώ στο Λιμενικό Σώμα για ό,τι έχει κάνει, για ό,τι κάνει, όχι μόνο στον τομέα της ασφάλειας στη θάλασσα, αλλά και στον εξαιρετικά κρίσιμο τομέα της φύλαξης των θαλασσίων συνόρων μας.

Και, βέβαια, ένα πολύ μεγάλο ευχαριστώ στον Παναγιώτη τον οποίον γνώρισα για πρώτη φορά όταν ήμουν Αρχηγός της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης. Συγκινήθηκα από την προσωπική του ιστορία, αλλά κυρίως από το πάθος του για προσφορά.και τώρα είμαι στην ευχάριστη θέση να μπορώ και εγώ, αλλά και οι Υπουργοί μας να υποστηρίξουμε με ενθουσιασμό αυτό το σπουδαίο έργο το οποίο έχει ξεκινήσει και το οποίο εύχομαι να συνεχίσει με ακόμα μεγαλύτερο ενθουσιασμό για να μπορέσουμε σε λίγα χρόνια από τώρα, αν όχι να μηδενίσουμε, διότι δεν μπορεί ποτέ κανείς να αποφύγει πλήρως τα ατυχήματα, αλλά να περιορίσουμε σημαντικά αυτήν την απαράδεκτη εικόνα των πολλών συμπολιτών μας, αλλά και επισκεπτών που χάνονται άδικα κάθε χρόνο στις ελληνικές θάλασσες.

Σας ευχαριστώ πάρα πολύ».

Ο Πρωθυπουργός στη συνέχεια παρακολούθησε διαδραστικό παιχνίδι στο οποίο έλαβαν μέρος μικροί μαθητές απαντώντας σε ερωτήσεις για την ασφάλεια στο υδάτινο στοιχείο.




Δύσκολη νύχτα στο Άγιο Όρος: Μάχη για την κατάσβεση της πυρκαγιάς



Μάχη για την κατάσβεση της πυρκαγιάς σε δασική έκταση στο Ακρωτήρι Αράπης, στο Άγιον Όρος εξακολουθούν να δίνουν οι επίγειες δυνάμεις της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας.

Η πυρκαγιά ξέσπασε στις 4 το απόγευμα σε δυσπρόσιτο σημείο, με πυκνή βλάστηση από πεύκα και πουρνάρια, ενώ δεν απειλεί κάποια μονή.

Για την κατάσβεση της πυρκαγιάς επιχειρούν 59 πυροσβέστες, με 20 οχήματα, καθώς και τρεις ομάδες πεζοπόρων τμημάτων, ενώ με το πρώτο φως της ημέρας αναμένεται να συνδράμουν εναέρια μέσα.

Σημειώνεται πως οι εναέριες δυνάμεις που επιχειρούσαν στην περιοχή αποσύρθηκαν καθώς έπεσε ο ήλιος.

σε δασική έκταση στο Ακρωτήρι Αράπης Αγίου Όρους. Άμεσα κινητοποιήθηκαν 59 , 20 οχήματα, 3 ομάδες πεζοπόρων τμημάτων, 3 Α/Φ και 1 Ε/Π. Συνδρομή από εθελοντές.



Πηγή : in.gr


Ανάβει φωτιές η «αυτόνομη ζώνη» στο Σιάτλ – Δεν μπαίνουν αστυνομικοί



Κατηγορίες κατά των αρχών του Σιάτλ εξαπέλυσε ο Αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ, για εγκατάλειψη της πόλης «σε φριχτούς αναρχικούς» και «εσωτερικούς τρομοκράτες» καθώς διαδηλωτές κατά της αστυνομικής βίας και του ρατσισμού έχουν καταλάβει μία συνοικία.

Διαδηλωτές έχουν δημιουργήσει μια «αυτόνομη ζώνη» από τη Δευτέρα γύρω από το αστυνομικό τμήμα της συνοικίας Κάπιτολ Χιλ, το οποίο οι αστυνομικοί αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν έπειτα από ημέρες διαδηλώσεων μετά τον φόνο του Αφροαμερικανού Τζορτζ Φλόιντ κατά τη βίαιη προσαγωγή του από λευκούς αστυνομικούς στη Μινεάπολις που έχει προκαλέσει κύμα έντονων διαμαρτυριών σε όλες τις ΗΠΑ.

Την Κυριακή ένας άνδρας έπεσε με το αυτοκίνητό του σε ένα πλήθος διαδηλωτών στη συνοικία αυτή. Στη συνέχεια πυροβόλησε και τραυμάτισε έναν διαδηλωτή ο οποίος του ζήτησε τον λόγο. Ο άνδρας νοσηλεύεται εκτός κινδύνου, ενώ ο οδηγός του οχήματος έχει συλληφθεί. Μία ημέρα αργότερα περίπου 500 διαδηλωτές κατέλαβαν την περιοχή, όπως υπενθυμίζει το ΑΜΠΕ.

Σε βίντεο που αναρτήθηκε στο YouTube η διοικητής του αστυνομικού τμήματος Κάρμεν Μπεστ δηλώνει ότι δεν ήταν δική της η απόφαση να το εγκαταλείψουν.

«Ανακαταλάβετε την πόλη μας ΤΩΡΑ. Αν δεν το κάνετε εσείς, θα το κάνω εγώ»  έγραψε στο Twitter την Τετάρτη ο Τραμπ απευθυνόμενος στον κυβερνήτη της πολιτείας Ουάσινγκτον Τζέι Ίνλι και τη δήμαρχο του Σιάτλ Τζένι Ντέρκαν.

«Δεν είναι παιχνίδι. Πρέπει να σταματήσετε αυτούς τους φριχτούς αναρχικούς ΑΜΕΣΩΣ. ΔΡΑΣΤΕ ΓΡΗΓΟΡΑ!» πρόσθεσε ο Ρεπουμπλικάνος πρόεδρος.

«Εσωτερικοί τρομοκράτες έχουν καταλάβει το Σιάτλ, που κυβερνάται από τους Δημοκρατικούς της άκρας αριστεράς, ΝΟΜΟΣ ΚΑΙ ΤΑΞΗ!”, ανέφερε ο Τραμπ σε άλλο του μήνυμα λίγο αργότερα.


Radical Left Governor @JayInslee and the Mayor of Seattle are being taunted and played at a level that our great Country has never seen before. Take back your city NOW. If you don’t do it, I will. This is not a game. These ugly Anarchists must be stopped IMMEDIATELY. MOVE FAST!


Anarchists just took over Seattle and the Liberal Democrat Governor just said he knows “nothing about that”.


Ο κυβερνήτης Ίσνλι απάντησε με ένα σαρκαστικό μήνυμα με στο οποίο ειρωνευόταν τα τυπογραφικά λάθη του Τραμπ στο tweet του, το οποίο πλέον έχει διορθωθεί.

Χθες η Τζένι Ντέρκαν στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου τόνισε ότι θα ήταν αντισυνταγματικό και παράνομο αν ο Τραμπ στείλει στρατό στην πόλη, όπως έχει υπονοήσει, διαβεβαιώνοντας ότι οι περισσότερες διαδηλώσεις στο Σιάτλ είναι ειρηνικές.

«Είναι αντισυνταγματικό και παράνομο να σταλεί ο στρατός στο Σιάτλ» τόνισε η δήμαρχος.


Ο Ντόναλντ Τραμπ δεν αναφέρθηκε στα tweets του ξεκάθαρα στην «αυτόνομη ζώνη του Κάπιτολ Χιλ», την οποία κήρυξαν οι διαδηλωτές τη Δευτέρα, όμως οι αναρτήσεις του έγιναν μετά τη μετάδοση από το Fox News ενός ρεπορτάζ για το θέμα.

Εξάλλου χθες Πέμπτη μιλώντας στο ίδιο τηλεοπτικό δίκτυο ο Τραμπ δήλωσε: «Δεν θα επιτρέψουμε να συμβεί αυτό το Σιάτλ. Αν χρειαστεί να παρέμβουμε, θα παρέμβουμε». «Θα αφήσουμε τον κυβερνήτη να το κάνει. Έχει καταπληκτικά στρατεύματα της Εθνοφρουράς (…) Αλλά με τον ένα ή τον άλλο τρόπο, θα γίνει. Αυτοί οι άνθρωποι δεν θα καταλαμβάνουν ένα μεγάλο μέρος μια καταπληκτικής πόλης», προειδοποίησε.


Οι διαδηλωτές έχουν ουσιαστικά καταλάβει τη συνοικία χρησιμοποιώντας τα οδοφράγματα της αστυνομίας για να την αποκλείσουν, όμως δεν έχει αναφερθεί κανένα βίαιο περιστατικό στην περιοχή, όπου η ατμόσφαιρα παραμένει εορταστική.

Στους δρόμους, όπου πλέον δεν κυκλοφορούν αυτοκίνητα, οικογένειες με παιδιά έκαναν βόλτα χθες το απόγευμα, ενώ εθελοντές συγκέντρωναν τρόφιμα, είδη πρώτης ανάγκης και φάρμακα τα οποία δώρισαν τοπικά καταστήματα για τους άστεγους και όσους έχουν ανάγκη.


«Αυτό που μας δόθηκε εδώ είναι μια μοναδική ευκαιρία να δούμε πώς μπορεί να λειτουργήσει μια περιοχή χωρίς αστυνομική παρουσία», δήλωσε ο διαδηλωτής Ντέιβιντ Λιούις.

Η διοικητής Μπεστ δήλωσε ότι η συνοικία δεν μπορεί να παραμείνει υπό κατάληψη, όμως ούτε εκείνη ούτε η Ντέρκαν εξήγησαν πώς σκοπεύουν να το καταφέρουν αυτό.


Πηγή : newsbeast.gr