Σάββατο, 7 Απριλίου 2018

Λαμπαδιάζουν γεμάτα κόσμο τα σαπάκια του ΟΑΣΑ




Έχουν καταντήσει ερείπια τα λεωφορεία του ΟΑΣΑ, που πλέον είναι πάρα πολύ επικίνδυνα για την ασφάλεια των επιβατών.

Λεωφορείο που εκτελούσε το δρομολόγιο Αθήνα – Αεροδρόμιο έπιασε φωτιά για άγνωστη μέχρι στιγμής αιτία στη λεωφόρο Ποσειδώνος στο ύψος του νυχτερινού κέντρου Ρομέο, Το λεωφορείο ήταν γεμάτο κόσμο, αλλά ο οδηγός κατάφερε να να τους απομακρύνει με ασφάλεια πριν την εξάπλωση της φωτιάς.




Περαιτέρω μείωση κατέγραψαν οι πωλήσεις καυσίμων το α΄ τρίμηνο του 2018



Πτώση σημείωσαν οι πωλήσεις καυσίμων κατά το πρώτο τρίμηνο του έτους, σε συνέχεια της υποχώρησης του 2017, ενώ οι ελπίδες για ανάκαμψη της αγοράς επαφίενται αφενός στον τουρισμό και αφετέρου στα μέτρα για περιορισμό της παράνομης διακίνησης.

Όπως ανέφεραν παράγοντες του Συνδέσμου Εταιρειών Εμπορίας Πετρελαιοειδών (ΣΕΕΠΕ), η κατανάλωση καυσίμων κατά το πρώτο τρίμηνο του 2018 μειώθηκε κατά 11%, γεγονός που οφείλεται κατά κύριο λόγο στην πτώση του πετρελαίου θέρμανσης, λόγω των καλών καιρικών συνθηκών. Αντίθετα, τα καύσιμα κίνησης κρατήθηκαν κοντά στα περυσινά επίπεδα με οριακή αύξηση. Όπως εξηγούσαν ωστόσο οι ίδιες πηγές, η βάση σύγκρισης (δηλαδή το πρώτο τρίμηνο του 2017) είναι ιδιαίτερα χαμηλή καθώς στα τέλη του 2016, ενόψει αύξησης της φορολογίας, πολλοί καταναλωτές προχώρησαν σε αποθεματοποίηση καυσίμων με αποτέλεσμα οι πωλήσεις το επόμενο διάστημα να είναι χαμηλές.

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, η ελληνική αγορά καυσίμων κατά τη διάρκεια της κρίσης έχει συρρικνωθεί κατά 40%, από 11,4 εκατ. μετρικούς τόνους το 2009 σε 7.000 το 2017. Η μεγαλύτερη πτώση, άνω του 60%, καταγράφεται στο πετρέλαιο θέρμανσης, η κατανάλωση του οποίου έπεσε στο 1,1 εκατ. μ.τ. από 3,3 το 2009, καθώς οι καταναλωτές λόγω κόστους στράφηκαν σε εναλλακτικές μεθόδους θέρμανσης. Στο 40% κυμαίνεται η πτώση στις βενζίνες (από 4 εκατ. σε 2,33 εκατ.) ενώ καλύτερη είναι η εικόνα για το ντίζελ θέρμανσης όπου η πτώση περιορίστηκε στο 10% (από 2,83 εκατ. σε 2,55).

Οι ελπίδες για τόνωση της κατανάλωσης επικεντρώνονται στην αύξηση του τουρισμού αλλά και στην ολοκλήρωση των διαδικασιών για την παρακολούθηση της διακίνησης καυσίμων (μέσω του συστήματος ελέγχου εισροών- εκροών και των συμπληρωματικών συστημάτων) και τη διασύνδεσή τους με το υπουργείο Οικονομικών.

Ωστόσο ο κλάδος βρίσκεται ενώπιον νέων προκλήσεων που συνδέονται με τις πολιτικές μείωσης των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα που εφαρμόζει η χώρα μας στο πλαίσιο και των κοινοτικών υποχρεώσεων. Σε αυτές περιλαμβάνονται η ηλεκτρική διασύνδεση των νησιών με το ηπειρωτικό δίκτυο, που θα περιορίσει τις πετρελαϊκές μονάδες οι οποίες τροφοδοτούν σήμερα τα νησιά, η επέκταση της ηλεκτροκίνησης στις μεταφορές και τα μέτρα εξοικονόμησης ενέργειας που συνδέονται με την αντιρρυπαντική νομοθεσία της ΕΕ.

Επ΄ αυτού, μάλιστα, ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εταιρειών Εμπορίας Πετρελαιοειδών Ελλάδος Βασίλης Σεραφειμάκης και ο Γιάννης Αληγιζάκης (Ελίν) τόνισαν στην πρόσφατη συνεδρίαση της Επιτροπής για την Ενέργεια και το Κλίμα στο υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, ότι οι στόχοι για περαιτέρω μείωση της κατανάλωσης που θα τεθούν για τη χώρα μας είναι εξαιρετικά δύσκολο να επιτευχθούν καθώς οι καταναλώσεις καυσίμων είναι ήδη μειωμένες λόγω της κρίσης.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Πηγή : protothema.gr


Εγκληματίες έβαλαν δυναμιτάκια στο στόμα σκύλου και τα ανατίναξαν



Σοκ έχει προκαλέσει στην Καλαμάτα η κακοποίηση σκύλου από ζώα εγκληματίες.

Επικίνδυνοι για την δημόσια ασφάλεια κακοποιοί τοποθέτησαν μέσα στο στόμα του άτυχου ζώου δυναμιτάκια τα οποία του προκάλεσαν φρικτή αιμορραγία και τραύματα.

Ο σκύλος αιμορραγούσε στην άκρη του δρόμου, δίχως να δεχτεί βοήθεια από κανέναν μέχρις ότου εντοπίστηκε από μία φιλόζωη η οποία του έδωσε τις πρώτες βοήθειες.

Στη συνέχεια μεταφέρθηκε σε κτηνίατρο, προκειμένου να του προσφερθούν οι πρώτες βοήθειες. Ωστόσο, τα τραύματά του ήταν αρκετά βαριά και τελικώς, προκρίθηκε η λύση της ευθανασίας.


Σε 75 ημέρες πρέπει να κλείσουν 76 προαπαιτούμενα



Ενα προαπαιτούμενο την ημέρα, περιλαμβανομένων των Σαββατοκύριακων, πρέπει να κλείνει η κυβέρνηση για να ολοκληρώσει τη λίστα της τέταρτης και τελευταίας αξιολόγησης έως το Eurogroup της 21ης Ιουνίου.

Από τα 88 προαπαιτούμενα, μόνον τα 12 έχουν ήδη προχωρήσει (όχι κλείσει), σύμφωνα με εκτιμήσεις των θεσμών. Απομένουν 76, που πρέπει να κλείσουν τις επόμενες 75 ημέρες, έως το Eurogroup της 21ης Ιουνίου, σύμφωνα με τον στόχο που έθεσε και ο πρωθυπουργός στο υπουργικό συμβούλιο τη Μεγάλη Τρίτη.

Στις Βρυξέλλες προβλέπουν καθυστέρηση και εκτιμούν ότι το πιθανότερο είναι να κλείσει τόσο η αξιολόγηση όσο και όλη η συμφωνία στο Eurogroup της 12ης Ιουλίου. Επιπλέον, ήδη θεωρείται δεδομένο ότι μικρός αριθμός, που αφορά κυρίως θέματα ιδιωτικοποιήσεων και ενέργειας, θα ενσωματωθεί στις μεταμνημονιακές υποχρεώσεις. Ετσι, σύμφωνα με πληροφορίες, οι θεσμοί καθυστερούν κι αυτοί την επιστροφή τους στην Αθήνα. Το νωρίτερο, θα είναι εδώ την 7η Μαΐου, αλλά η πιο πιθανή ημερομηνία είναι η 14η Μαΐου. Ακόμη κι αυτό το ελαφρώς καθυστερημένο χρονοδιάγραμμα, όμως, προϋποθέτει υπερπροσπάθεια, καθώς οι εκκρεμότητες είναι πολλές και σημαντικές.

Τα δύσκολα:

Ενεργειακά

1. Λιγνίτης: Κανονικά έως τον Μάιο πρέπει να γίνουν όλα τα βήματα για τη σχετική αποεπένδυση της ΔΕΗ. Ομως ακόμη δεν έχει κατατεθεί ούτε καν το νομοσχέδιο για τις δύο λιγνιτικές μονάδες, που είχε προθεσμία τον Μάρτιο και αποτελεί προϋπόθεση για την προκήρυξη, εν συνεχεία, του διαγωνισμού πώλησής τους.

2. Φυσικό αέριο: Η εξάλειψη κάθε σύγκρουσης συμφερόντων μεταξύ ΔΕΠΑ και ΕΠΑ (Εταιρειών Προμήθειας Αερίου) έπρεπε να έχει ολοκληρωθεί τον Μάρτιο. Υπάρχει καθυστέρηση.

3. Μοντέλο Target: Mια σειρά από ενέργειες έπρεπε να έχουν γίνει για να λειτουργήσει η ελληνική αγορά με βάση το συγκεκριμένο μοντέλο, που προϋποθέτει, μεταξύ άλλων, χρηματιστήριο ενέργειας. Θεωρείται δεδομένο ότι μεταφέρεται για το 2019, κάτι που έχουν αποδεχθεί και οι θεσμοί.

Ιδιωτικοποιήσεις

1. ΔΕΣΦΑ: Ο προτιμητέος επενδυτής έπρεπε να έχει ανακηρυχθεί τον Φεβρουάριο του 2018, ώστε να κλείσει η συμφωνία τον Ιούνιο. Στην πράξη, μετά τον πρώτο γύρο προσφορών, είμαστε ακόμη στην αναζήτηση βελτιωμένων προσφορών από το ΤΑΙΠΕΔ.

2. Εγνατία: Το ΤΑΙΠΕΔ έπρεπε να ξεκινήσει τη φάση των δεσμευτικών προσφορών τον Μάρτιο. Ωστόσο, ακόμη βρισκόμαστε εν αναμονή, μετά την υποβολή των 9 μη δεσμευτικών προσφορών, κυρίως λόγω καθυστέρησης της πολιτικής τιμολόγησης των διοδίων.

3. Ελληνικό: Εκτός προθεσμιών είναι και το Ελληνικό, αφού, παρά την υπογραφή του Προεδρικού Διατάγματος, παραμένουν μια σειρά από εκκρεμότητες, όπως η απομάκρυνση των φορέων που είναι εγκατεστημένοι εκεί και η οριστικοποίηση των πολεοδομικών μελετών. Κανονικά, το προαπαιτούμενο προβλέπει ότι τον Ιούνιο έπρεπε να κλείσει η οικονομική συμφωνία, αλλά ο ίδιος ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ Αρης Ξενόφος είπε προχθές στο Reuters ότι πιο ρεαλιστικό σενάριο είναι η παραχώρηση του Ελληνικού προς το τέλος του έτους.

Συντάξεις

1. Επανυπολογισμός και αποπληρωμή εκκρεμών αιτήσεων: Καθυστερούν οι 13.800 αιτήσεις για επικουρικές συντάξεις που έπρεπε να έχουν ολοκληρωθεί στα μέσα Μαρτίου.

2. Πλήρης εφαρμογή συνταξιοδοτικής μεταρρύθμισης: Υπάρχει μεγάλη καθυστέρηση στον νέο κανονισμό του ΕΦΚΑ. Αναμένεται να κλείσει στο τέλος του χρόνου.

Κτηματολόγιο

Εντός του τρέχοντος μηνός πρέπει να συνταχθεί οδικός χάρτης για την ολοκλήρωση του κτηματολογίου έως το τέλος του 2020.
Ερωτήματα υπάρχουν ακόμη για την έγκαιρη ολοκλήρωση των προαπαιτουμένων όσον αφορά την αγορά εργασίας (διαιτησία), τη δημόσια διοίκηση (τοποθέτηση τομεαρχών) και για τον ΕΝΦΙΑ (με βάση τις νέες αντικειμενικές).


ΕΙΡΗΝΗ ΧΡΥΣΟΛΩΡΑ
ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ


Aπίστευτο: Βουλευτής του Τραμπ τράβηξε πιστόλι σε εκδήλωση για να δηλώσει υπέρ της οπλοκατοχής



Ένας ρεπουμπλικάνος πολιτικός, μέλος της Βουλής των Αντιπροσώπων, τράβηξε την Παρασκευή ένα γεμάτο πιστόλι κατά τη διάρκεια δημόσιας εκδήλωσης σε εστιατόριο της Νότιας Καρολίνας για να αποδείξει ότι τα πυροβόλα όπλα δεν είναι επικίνδυνα, κατ' αυτόν, αν δεν βρίσκονται σε λάθος χέρια.

Βουλευτής Ραλφ Νόρμαν δήλωσε κατόπιν ότι «δεν θέλω να γίνω μια Γκάμπι Γκίφορντς», σύμφωνα με την τοπική εφημερίδα Post and Courier. Αναφερόταν σε μια αμερικανίδα πρώην βουλεύτρια, η οποία έμεινε ανάπηρη έπειτα από μια επίθεση ενόπλου στην Αριζόνα.

«Όποιος με πυροβολήσει καλά θα κάνει να ξέρει καλό σημάδι διότι θα ανταποδώσω» τα πυρά, συνέχισε ο βουλευτής, αφήνοντας εμμέσως να εννοηθεί ότι η Γκίφορντς -η οποία επέζησε της επίθεσης το 2011 κι έκτοτε μετατράπηκε σε παθιασμένη ακτιβίστρια εναντίον των όπλων- θα μπορούσε να είχε αποφύγει τον τραυματισμό της, αν ήταν οπλισμένη.

«Στην περίπτωση που κάποιος έμπαινε στο εστιατόριο κι άρχιζε να πυροβολεί, εξήγησα (στους παριστάμενους) ότι θα ήμουν σε θέση να υπερασπιστώ τον εαυτό μου και εκείνους», ανέφερε ο 64χρονος ρεπουμπλικάνος πολιτικός, διευκρινίζοντας, σύμφωνα με το Αθηναϊκό Πρακτορείο, πως έκανε αυτή την επίδειξη ενώπιον μιας ομάδας ακτιβιστών που ζητούσαν να καταρτιστεί αυστηρότερη νομοθεσία όσον αφορά την οπλοκατοχή στις ΗΠΑ.

«Απλά έδειξα ότι δεν είναι τα ίδια τα πυροβόλα όπλα το πρόβλημα», επέμεινε ο Νόρμαν, παρότι όλο και περισσότεροι Αμερικανοί απαιτούν να αλλάξει η νομοθεσία, μετά τη σφαγή που διέπραξε έφηβος ανοίγοντας πυρ με ημιαυτόματο τουφέκι εφόδου σε λύκειο στη Φλόριντα τη 14η Φεβρουαρίου, όταν έχασαν τη ζωή τους 17 άνθρωποι, μαθητές και εκπαιδευτικοί.


Πηγή : real.gr


Αγοράσατε αυτοκίνητο από το 2011-2016; Μπορεί να κινδυνεύετε με κατάσχεση



Θύματα εμπόρων έπεσαν εκατοντάδες ιδιώτες οι οποίοι βρίσκονται αντιμέτωποι με την κατάσχεσή του αυτοκινήτου τους.

Έμποροι λοιπόν, εισήγαγαν μεταχειρισμένα οχήματα από το εξωτερικό χωρίς να έχουν εκπληρώσει τις νόμιμες υποχρεώσεις τους. Να έχουν καταβάλλει, δηλαδή, το Τέλος Ταξινόμησης και τον αναλογούντα ΦΠΑ, ως όφειλαν.

Όπως ανακαλύφθηκε από το Β’ Τελωνείο Πειραιά, σε 880 περιπτώσεις εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, από 3.800 που ερευνήθηκαν την περίοδο 2011-2016, δεν είχαν πληρωθεί το Τέλος Ταξινόμησης και ο ΦΠΑ. Σε αυτή την περίπτωση, καταλογίζεται λαθρεμπορία στους κατόχους, άρα οι νόμιμοι ιδιοκτήτες τους διώκονται με αποτέλεσμα να αντιμετωπίζουν το ενδεχόμενο της κατάσχεσης, σύμφωνα με το ΑΠΕ - ΜΠΕ.

Τι ισχύει

Σύμφωνα με τη νομοθεσία, κατά την εισαγωγή στην χώρα μας οποιουδήποτε μεταχειρισμένου αυτοκινήτου από το εξωτερικό, πρέπει να καταβάλλονται το Τέλος Ταξινόμησης και ο ΦΠΑ.

Το Τέλος Ταξινόμησης προσδιορίζεται με βάση το ποσό που θα πλήρωνε ένα καινούργιο ίδιο μοντέλο, με ίδιο εξοπλισμό, συν ένα «πέναλτι», αν πλέον είναι παλαιότερης κατηγορίας τεχνολογίας Euro από τη σημερινή, μείον κάποια έκπτωση λόγω ηλικίας (έως και -96%) αλλά και μείον έκπτωση (-10%) αν έχει πολλά χιλιόμετρα.

Στον ΦΠΑ τώρα, σε πολλές περιπτώσεις ο συγκεκριμένος φόρος οφείλεται ακόμα στην χώρα προέλευσης γιατί τα αφορά αυτοκίνητα που είχαν δοθεί με leasing στους προηγούμενους κατόχους τους. Σε αυτή την περίπτωση, ο ΦΠΑ πρέπει να καταβληθεί όταν πωληθεί σε ιδιώτη, είτε στην χώρα προέλευσης του οχήματος, είτε σε άλλη χώρα. Όπως έχει διαπιστωθεί από τους ελέγχους, το 99% των εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων προέρχονται από leasing και οφείλουν ΦΠΑ.

Φυσικά, ο ΦΠΑ δεν οφείλεται αν το αυτοκίνητο ανήκε σε ιδιώτη στη χώρα προέλευσης, οπότε ο ΦΠΑ καταβλήθηκε και εισπράχθηκε οριστικά.

Τα «κόλπα» των εμπόρων

Οι τρόποι που χρησιμοποιούν κάποιοι έμποροι εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων για να αποφύγουν να πληρώσουν τον ΦΠΑ είναι συγκεκριμένοι.

Για παράδειγμα, στο τελωνείο που δεν επαληθεύει τακτικά τα χαρτιά που δέχεται, κατατίθεται τιμολόγιο ότι ο έμπορος του εξωτερικού το είχε προμηθευτεί στη χώρα του από ιδιώτη («με περιθώριο κέρδους»), άρα ο ΦΠΑ δεν οφείλεται στη χώρα προέλευσης, ούτε και στην Ελλάδα. Στην πράξη ωστόσο, ο ξένος έμπορος έχει εκδώσει άλλο τιμολόγιο από αυτό που καταθέτει ο Έλληνας εισαγωγέας, καθώς λόγω έλλειψης ΚΒΣ δεν υπάρχει ιδιαίτερη σήμανση ασφαλείας στα έγγραφα.

Έτσι, για παράδειγμα ένας Γερμανός έμπορος αναφέρει ότι πωλεί το αυτοκίνητο χωρίς ΦΠΑ, ενώ στην Ελλάδα κατατίθεται άλλο τιμολόγιο, που παρουσιάζει τον Γερμανό να πωλεί αυτοκίνητο που έχει προμηθευτεί από ιδιώτη.

Εναλλακτικά, σε κάποιες περιπτώσεις χρησιμοποιείται ως «παρένθετη» χώρα η Βουλγαρία, μόνο για λόγους τιμολόγησης. Ιδρύεται λοιπόν από τον Έλληνα εισαγωγέα μια βουλγάρικη εταιρεία και σε αυτήν τιμολογεί πχ. ο Γερμανός έμπορος, με αληθή στοιχεία, άρα με το ΦΠΑ να πρέπει να πληρωθεί στη χώρα προορισμού (Βουλγαρία).

Στη συνέχεια τιμολογείται ο Έλληνας εισαγωγέας και άρα η Βουλγαρία δεν ζητεί ΦΠΑ, αφού πράγματι εξήχθη το όχημα. Το τιμολόγιο από Βουλγαρία πλέον αναφέρει ότι είναι με περιθώριο κέρδους, όταν στην προηγούμενη πράξη (Γερμανία προς Βουλγαρία) δεν ήταν, καθώς η προς τα πίσω έρευνα εκτιμάται ότι θα είναι προβληματική.

Στην περίπτωση του Τέλους Τιμολόγησης τώρα, κάποιοι «συνηθίζουν» να αποκρύπτουν τον εξοπλισμό, δηλώνουν ψευδή κατηγορία τεχνολογίας Euro, δηλώνουν άλλο μοντέλο κλπ.

Για να υπολογιστεί το Τέλος Ταξινόμησης πρέπει να βρεθεί ποιό μοντέλο είναι, σε ποια κατηγορία Euro ανήκει όπως και ο εξοπλισμός του. Όλα αυτά τα στοιχεία λαμβάνονται από την ξένη, διαγεγραμμένη άδεια κυκλοφορίας και το πιστοποιητικό συμμόρφωσης που υποβάλλεται, που όμως ουδείς ελέγχει αν είναι γνήσια. Ομοίως, ο εξοπλισμός λαμβάνεται από το βιβλίο σέρβις (συνήθως έχει αυτοκόλλητο στο πίσω μέρος με κωδικούς αξεσουάρ), όταν αυτό επίσης παραποιείται με ευκολία.

Ασφαλώς, φυσικός έλεγχος του αυτοκινήτου δεν γίνεται, αφού ο τελωνειακός δεν μπορεί να καταλάβει τι μοντέλο είναι, τι κυβισμό έχει, τι εξοπλισμό περιλαμβάνει κλπ.

Καθοριστικό, επίσης, για την αλλοίωση της ηλικίας, του εξοπλισμού, της κατηγορίας Euro ή και του μοντέλου είναι ότι «το τελωνείο δέχεται μόνο χαρτιά», δίχως να μπορεί να επαληθεύσει άμεσα τα στοιχεία, παρά μόνο με διαδικασίες εκ των υστέρων, κάτι που γνωρίζουν καλά οι εισαγωγείς μεταχειρισμένων.

Τελωνισμός στο όνομα του πελάτη

Οι έμποροι γνωρίζουν ότι κινδυνεύουν σε ελέγχους εκ των υστέρων, ενώ επίσης δεν θέλουν να εμφανίσουν κέρδος από την πώληση και να φορολογηθούν σε αυτό. Επίσης οι πελάτες πολλές φορές επιθυμούν πολύ χαμηλή τιμή κτήσης, ώστε να λύσουν προβλήματα «πόθεν έσχες» που έχουν.

Ο συνδυασμός των παραπάνω και η μεθόδευση των εμπόρων να πείθουν τους πελάτες την τελευταία στιγμή, έχει αποτέλεσμα οι ιδιώτες να τελωνίζουν στο όνομα τους τα αυτοκίνητα, δηλώνοντας επίσης υπεύθυνα ότι τα υποβαλλόμενα στοιχεία είναι αληθή και γνήσια.

Στην πράξη ωστόσο διαπιστώνεται τις περισσότερες φορές η πληρωμή του εμπόρου στη συνέχεια, αν ερευνηθεί, ενώ ποτέ δεν υπάρχει διαδρομή χρήματος από τον ιδιώτη προς τον ξένο προμηθευτή με αποτέλεσμα κάποιοι ιδιοκτήτες εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων να βρίσκονται σήμερα αντιμέτωποι με το ενδεχόμενο της κατάσχεσης.

Ανεξέλεγκτη είσοδος μεταχειρισμένων, παράνομη αποθήκευση

Τα αυτοκίνητα που οφείλουν Τέλος Ταξινόμησης και ΦΠΑ πρέπει να δηλωθούν την επόμενη μέρα από όταν φτάσουν στην Ελλάδα στο αρμόδιο τελωνείο, ενώ πρέπει να καταβληθεί το αναλογούν ΤΤ και ΦΠΑ την 15η ημέρα του επομένου μηνός της άφιξης. Έτσι, εισέρχονται χιλιάδες αυτοκίνητα δίχως να δηλωθούν πουθενά και μόνον όταν βρεθούν πελάτες, δηλώνονται στο τελωνείο, προκειμένου να τελωνιστούν και να βγάλουν πινακίδες.

Καθώς το τελωνείο ζητεί «να δει» τα παραστατικά μεταφοράς, οι ίδιες μεταφορικές που μετέφεραν τα αυτοκίνητα εκδίδουν συχνά εικονικές φορτωτικές, με «σημερινή» ημερομηνία άφιξης, ώστε να διατηρούν την καλή συνεργασία με τον έμπορο. Στην φορτωτική (CMR) που τηρεί η αυτοκινητοφόρα κατά το πραγματικό ταξίδι της προς την Ελλάδα,  δεν αναφέρονται οι αριθμοί πλαισίων των μεταφερομένων αυτοκινήτων, ούτε και καταγράφονται στις πύλες εισόδου. Εναλλακτικά, σε έναν οικιακό εκτυπωτή, εκτυπώνεται μια πλαστή φορτωτική σε ημερομηνία «σημερινή», που αυτή υποβάλλεται στο τελωνείο, που και πάλι δεν επαληθεύει τα έγγραφα που δέχεται.



Πηγή : neakriti.gr


Θάνατος 60χρονου με κινητικά προβλήματα από πυρκαγιά σε διαμέρισμα




Ένας άνδρας περίπου 60 ετών εντοπίστηκε νεκρός, από φωτιά που εκδηλώθηκε υπό αδιευκρίνιστη αιτία, σε διαμέρισμα πρώτου ορόφου στην οδό Φιλελλήνων στον Πειραιά.

Όπως αναφέρουν πληροφορίες, ο ηλικιωμένος άνδρας αντιμετώπιζε κινητικά προβλήματα και βρισκόταν στο κρεβάτι του την ώρα που ξέσπασε η φωτιά.

Μάλιστα, οι γείτονες αναφέρουν ότι ήταν ο άτυχος 60χρονος κάπνιζε αρκετά και πως ήταν μανιώδης με την καθαριότητα.

Σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις των πυροσβεστών, η φωτιά είναι αρκετά πιθανό να προκλήθηκε από κάποιο αναμμένο τσιγάρο.

Στο σημείο άμεσα βρέθηκαν άμεσα 18 πυροσβέστες με έξι οχήματα, οι οποίοι κατάφεραν να θέσουν γρήγορα τη φωτιά υπό έλεγχο. Έπειτα από συντονισμένη επιχείρησε το κτίριο εκκενώθηκε, ενώ δεν κινδύνεψαν οι παρακείμενες οικίες.


Πηγή


Ελεύθερος Τύπος: Το βούλευμα για τη δολοφονία του Αμερικανού τουρίστα στον Λαγανά




Η πρωτοφανής αγριότητα των δραστών της δολοφονίας του 22χρονου Αμερικανού τουρίστα, Μπακαρί Χέντερσον, το περασμένο καλοκαίρι στον Λαγανά, περιγράφεται με ανατριχιαστικές λεπτομέρειες στις 55 σελίδες του βουλεύματος του Συμβουλίου Πλημμελειοδικών Ζακύνθου που αποκαλύπτει ο Ελεύθερος Τύπος της Κυριακής.

Για το άδικο τέλος του νεαρού από το Οστιν του Τέξας, οι δικαστές «δείχνουν» το εδώλιο του Μικτού Ορκωτού Δικαστηρίου της Πάτρας σε εννέα άτομα που εμπλέκονται στην υπόθεση μαζί με έναν ακόμα δράστη, ο οποίος δεν εντοπίστηκε ποτέ και αναφέρεται ως «άγνωστος κατά την κύρια ανάκριση».

Οι κατηγορούμενοι παραπέμπονται να δικαστούν για βαρύτατα αδικήματα που επισύρουν ποινές έως και ισόβιας κάθειρξης. Συγκεκριμένα, έξι από τους εννέα θα δικαστούν για το αδίκημα «της ανθρωποκτονίας από πρόθεση από δράστη σε ήρεμη ψυχική κατάσταση κατά συναυτουργία», ένας για το αδίκημα «της άμεσης συνέργειας στην ως άνω πράξη κατ’ επιτρεπτή μεταβολή της κατηγορίας για ανθρωποκτονία με πρόθεση από δράστη σε ήρεμη ψυχική κατάσταση» και δύο για το αδίκημα «της απόπειρας ανθρωποκτονίας από δράστη σε ήρεμη ψυχική κατάσταση κατά συναυτουργία κατ’ επιτρεπτή μεταβολή της κατηγορίας για ανθρωποκτονία με πρόθεση».

Οι δικαστές ζητούν, επίσης, να συνεχιστεί η προσωρινή κράτηση των 7 δραστών που έχουν προφυλακιστεί επισημαίνοντας «την απροκάλυπτη σε δημόσια θέα δράση τους, την ολοκλήρωση της δράσης τους παρά την εναντίωση παρευρισκόμενων τρίτων προσώπων, τη μη αποτροπή αυτών από την ολοκλήρωση της πράξης τους ακόμα και όταν ο παθών ήταν αναίσθητος στο οδόστρωμα, την εκδήλωση ιδιαίτερης σκληρότητας, ακραίας βίας και μίσους, την έλλειψη σημαντικής αφορμής καθώς και προηγούμενης σχέσης με το θύμα».

Ο καβγάς μεταξύ της παρέας του Μπακαρί και της ομάδας των Σέρβων που διασκέδαζαν στο ίδιο μπαρ είχε ξεκινήσει με αφορμή φωτογραφία selfie που έβγαλε μια σερβιτόρα σερβικής καταγωγής με το θύμα. Οπως τονίζεται στο βούλευμα, 11 δευτερόλεπτα ήταν αρκετά για το θάνατο του νεαρού Αμερικανού. «Είναι χαρακτηριστική η ανεπανάληπτη συχνότητα των χτυπημάτων καθώς, καθ’ όσον το συμβάν που αρχίζει με το πρώτο χτύπημα, διήρκεσε μόλις ένδεκα (11) δευτερόλεπτα από ώρα 03.15.22 έως 03.15.33» επισημαίνουν οι δικαστές.


«Με σιδερογροθιά…»

Το Συμβούλιο Πλημμελειοδικών Ζακύνθου ζητεί για τους κατηγορούμενους «να δικαστούν ως υπαίτιοι του ότι στον Λαγανά Ζακύνθου στις 7/7/2017 (έξι από αυτούς) ενεργώντας από κοινού κατόπιν συναπόφασης μεταξύ τους καθώς και με άλλο αγνώστων στην ανάκριση στοιχείων πρόσωπο με πρόθεση σκότωσαν άλλον, την πράξη τους δε αυτή αποφάσισαν και εκτέλεσαν ευρισκόμενοι σε ήρεμη ψυχική κατάσταση.

Ειδικότερα στον πιο πάνω τόπο και χρόνο και περί ώρα 03.16.00 μετά από προηγηθέντα διαπληκτισμό μεταξύ του παθόντα Χέντερσον Μπακαρί κατοίκου εν ζωή ΗΠΑ και του 9ου κατηγορούμενου στο κατάστημα υγειονομικού ενδιαφέροντος με το διακριτικό τίτλο Barcode ευρισκόμενοι σε κατάσταση ψυχικής ηρεμίας συναποφάσισαν και ακολούθως με συγκλίνουσες επί μέρους πράξεις ταυτόχρονες και διαδοχικές επιτέθηκαν με σφοδρότητα εναντίον του ως άνω παθόντα με ανθρωποκτόνο σκοπό και δη ο 5ος κατηγορούμενος τον χτύπησε στο κεφάλι με το δεξί χέρι του και αφού ο παθών έχασε την ισορροπία του και επέπεσε στο πίσω μέρος σταθμευμένου Ι.Χ. επιβατικού αυτοκινήτου χτυπώντας με την αριστερή πλευρά του σώματός του, ο πρώτος κατηγορούμενος τον χτύπησε στο κεφάλι με το αριστερό χέρι στο οποίο είχε σιδερογροθιά…».

Με την ίδια μανία, όπως περιγράφεται, οι δράστες συνέχισαν να χτυπούν τον Μπακαρί ακόμα και αναίσθητο. «Ο 6ος κατηγορούμενος τον κλότσησε με το δεξί πόδι του στην πλάτη και ακολούθως στον αυχένα με αποτέλεσμα εξαιτίας των χτυπημάτων αυτών ο παθών να σωριαστεί στο οδόστρωμα και να μείνει ακίνητος έχοντας χάσει τις αισθήσεις του… Ακολούθως ο 6ος κατηγορούμενος τον κλότσησε εκ νέου αυτή τη φορά με το δεξί πόδι του στο κεφάλι, ο 1ος κατηγορούμενος έσκυψε πάνω του και τον χτύπησε αλλεπάλληλα στο κεφάλι με τη σιδερογροθιά, ο 7ος κατηγορούμενος τον κλότσησε με το αριστερό πόδι του δυο φορές το κεφάλι, ο 8ος κατηγορούμενος τον κλότσησε 8 φορές στο κεφάλι και ο 9ος κατηγορούμενος τον κλότσησε με το δεξί πόδι του δυο φορές στο κεφάλι ενώ ο άγνωστος κατά την κύρια ανάκριση δράστης τον κλότσησε με το δεξί πόδι του 2 φορές στο κεφάλι. Αποτέλεσμα των ως άνω πράξεών τους ήταν να προκαλέσουν στον παθόντα βαρύτατες κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις και δη εκτεταμένη βλάβη του εγκεφάλου (θλάσεις και αιμορραγία) από τις οποίες επήλθε ο θάνατός του, αποτέλεσμα στο οποίο αυτοί απέβλεψαν».

Καταπέλτης είναι το βούλευμα και για τον Ελληνα μπάρμαν που εμπλέκεται στην υπόθεση, καθώς, σύμφωνα με τους δικαστές, «με πρόθεση παρείχε άμεση συνδρομή στους ως άνω δράστες κατά τη διάρκεια της άδικης πράξης της ανθρωποκτονίας με πρόθεση από δράστη σε ήρεμη ψυχική κατάσταση κατά συναυτουργία την οποία αυτοί διέπραξαν και στην εκτέλεση της κύριας αυτής άδικης πράξης, τη δε πράξη του αυτή διέπραξε σε κατάσταση ψυχικής ηρεμίας.

Ειδικότερα, στον πιο πάνω τόπο και χρόνο και περί ώρα 03.16.00 ενώ καταδίωκε τον ως άνω παθόντα Χέντερσον Μπακαρί μαζί με άπαντες τους λοιπούς κατηγορουμένους καθώς και έναν άγνωστο κατά την κύρια ανάκριση δράστη, οι οποίοι είχαν συναποφασίσει να τον σκοτώσουν, γεγονός που αυτός γνώριζε, απώθησε βίαια τον παθόντα, με αποτέλεσα αυτός να χάσει την ισορροπία του και να επιπέσει στο πίσω μέρος σταθμευμένου Ι.Χ. επιβατικού αυτοκινήτου χτυπώντας με την αριστερή πλευρά του σώματός του και με τον τρόπο αυτό βοήθησε εν γνώσει του σπουδαία, τον 1ο κατηγορούμενο, τον 5ο, τον 6ο, τον 7ο, τον 8ο, τον 9ο καθώς και τον άγνωστο δράστη να τον προλάβουν να του επιτεθούν και να του επιφέρουν γρονθοκοπήματα και λακτίσματα στο κεφάλι και στο πρόσωπο».

Τα χαρακτηριστικά του «αγνώστου»

Ο «άγνωστος» δράστης, τον οποίο οι αρχές δεν κατάφεραν να εντοπίσουν, παρότι η δολοφονία είχε καταγραφεί καρέ καρέ από κάμερες ασφαλείας, εκτιμάται ότι ήταν περίπου 20 ετών, είχε ύψος 1,80 μ. και κοντά καστανά μαλλιά, ενώ φορούσε λευκή μπλούζα με μακριά μανίκια, τζιν βερμούδα και ανοιχτόχρωμα παπούτσια.

Επιτέθηκαν με «ανθρωποκτόνο σκοπό»

Σύμφωνα με το Συμβούλιο Πλημμελειοδικών Ζακύνθου οι δράστες επιτέθηκαν στο νεαρό τουρίστα με ανθρωποκτόνο σκοπό.

«Στην πράξη τους δε αυτή προέβησαν με σκοπό να προκαλέσουν τρώση εσωτερικού ζωτικού οργάνου του παθόντος και με τον τρόπο αυτό να επιφέρουν το θάνατό του, αποτέλεσμα στο οποίο αυτοί απέβλεπαν ενώ παράλληλα οι λοιποί ως άνω συγκατηγορούμενοί τους επιτίθεντο με σφοδρότητα εναντίον του ως άνω παθόντα με τον ίδιο κοινό ανθρωποκτόνο σκοπό όπως ανωτέρω» τονίζουν οι δικαστές.

Οι γονείς του Μπακαρί Χέντερσον, βιοπαλαιστές από το Τέξας, που δεν είχαν χρήματα ούτε για να έρθουν στην Ελλάδα για να παραλάβουν τη σορό του παιδιού τους, υποστηρίζουν ότι ο Μπακαρί «δολοφονήθηκε επειδή ήταν μαύρος» και έχουν φτιάξει μοβ βραχιολάκια με το όνομά του τα οποία μοιράζουν σε ταξιδιώτες προκειμένου να μείνει ζωντανή η μνήμη του.

«Εχω υποσχεθεί στη μητέρα και τον πατέρα του Μπακαρί ότι θα εξαντλήσουμε κάθε νομικό περιθώριο στην Ελλάδα ώστε να τιμωρηθούν παραδειγματικά οι ένοχοι για την απάνθρωπη αυτή πράξη» λέει στον «Ε.Τ.» ο δικηγόρος Ανδρέας Πάτσης που έχει αναλάβει αφιλοκερδώς την υπόθεση ώστε να δηλώσουν οι γονείς παράσταση πολιτικής αγωγής.

Η οικογένεια του νεαρού Αμερικανού, ο οποίος ονειρευόταν από παιδί να ταξιδέψει στην Ελλάδα και αναζητούσε ιδέες για τη νέα συλλογή ρούχων που ετοίμαζε, έχει δηλώσει και την πρόθεσή της να καταθέσει αγωγή στα ελληνικά δικαστήρια αξιώνοντας αποζημίωση-μαμούθ.

Το θέμα συζητήθηκε πριν από λίγες ημέρες σε σύσκεψη που έγινε στη Νέα Υόρκη μεταξύ του κ. Πάτση και των Αμερικανών δικηγόρων της οικογένειας, αλλά υπάρχει έντονος προβληματισμός καθώς οι γονείς του άτυχου τουρίστα δεν μπορούν να αναλάβουν ούτε τα δικαστικά έξοδα.


Αθανασία Αγγελοπούλου
Ελεύθερος Τύπος της Κυριακής