Πέμπτη 3 Αυγούστου 2023

Σύνταξη σε όσους χρωστούν και πάνω από 20.000 ευρώ προανήγγειλε ο Γεωργιάδης

 


Σύνταξη σε όσους χρωστούν και πάνω από 20.000 ευρώ προανήγγειλε ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης 'Αδωνις Γεωργιάδης σε συνέντευξη του στην εφημερίδα Real News.

“Ναι, ο στόχος μου είναι να μπορούν να βγουν στη σύνταξη και όσοι χρωστούν πάνω από 20 χιλιάδες ευρώ, με κάποια κριτήρια προφανώς, που θα αποδεικνύει ότι δεν μιλάμε για στρατηγικούς κακοπληρωτές αλλά για ανθρώπους που έχουν πράγματι καταστραφεί οικονομικά και έχουν απόλυτη ανάγκη αυτή τη σύνταξη.Γνώμονας των αποφάσεων πρέπει να είναι η κοινωνική δικαιοσύνη. Δεν μπορεί κάποιος να έχει πληρώσει 27 χρόνια ένσημα και να μην μπορεί να πάρει τη σύνταξή του”, ανάφερε χαρακτηριστικά.

Σε ό,τι αφορά τις επικουρικές συντάξεις και τα εφάπαξ, ο κ. Γεωργιάδης ανάφερε οτι ήδη ολοκληρώνεται η μεταρρύθμιση που οδηγεί στην πλήρη εκκαθάριση των κυρίων συντάξεων. “Για να βγουν τα εφάπαξ και για να βγουν οι επικουρικές πρέπει να βγουν οι κύριες συντάξεις. Τώρα που οι κύριες συντάξεις είναι πια σε ένα πολύ χαμηλότερο σημείο και πηγαίνουμε ολοένα και καλύτερα έχουμε βάλει ως στόχο να μειώσουμε τις επικουρικές μέχρι τέλος του χρόνου τουλάχιστον στο μισό από ότι είμαστε σήμερα. Φυσικά και τα εφάπαξ θα ακολουθήσουν την ίδια πορεία”, σημείωσε ο κ. Γεωργιάδης.

Στο ερώτημα αν για τις ελλείψεις προσωπικού φταίνε οι αμοιβές και οι συνθήκες εργασίες σε κάποιες περιπτώσεις σημείωσε ότι “είναι πολύ σύνθετο το φαινόμενο της ανεργίας στην Ελλάδα. Από τη μια ακούς 11% ανεργία και από την άλλη όποιος κλάδος οικονομίας επισκέπτεται το υπουργείο Εργασίας μας ζητάει να του βρούμε εργαζόμενους, είτε είναι τουρισμός, είτε είναι εστίαση, είτε είναι οικοδομή, είτε είναι πρωτογενής τομέας, είτε είναι βιομηχανία.

Κανένας δεν βρίσκει εργαζομένους και ταυτόχρονα έχουμε 11% ανεργία. Αυτό καταλαβαίνετε είναι οξύμωρο. Οπότε, δεν υπάρχει μία μόνο απάντηση στο πρόβλημα. Μία απάντηση είναι σίγουρα οι χαμηλοί μισθοί. Πιστεύω ότι έχει έρθει η ώρα οι μισθοί να αυξηθούν και να βάλουν οι επιχειρήσεις το χέρι στην τσέπη. Πρέπει η αξία της μισθωτής εργασίας να απεικονίζει την πραγματική αξία στον σημερινό κόσμο.

Δεύτερον, οι συνθήκες εργασίας. Δεν μπορεί ένας που έχει ένα ξενοδοχείο να αναρωτιέται γιατί δεν βρίσκει εργαζομένους, όταν ο εργαζόμενος πρέπει να ζήσει σε ένα κοτέτσι. Κάθε εργαζόμενος έχει ψυχή και θέλει να ζει αξιοπρεπώς.

Τρίτον, είναι η μαύρη εργασία που προφανώς υπάρχει ακόμα στην Ελλάδα.

Τέταρτον, είναι η έλλειψη κατάρτισης σε κρίσιμα επαγγέλματα τα οποία μας λείπουν και αυτό θα το διορθώσουμε με τα προγράμματα reskilling και upskilling μέσω της ΔΥΠΑ.

Το θέμα είναι πολυπαραγοντικό, όμως πιστεύω ότι με τις πολιτικές μας η ανεργία σε βάθος τετραετίας θα πέσει αρκετά”, αναφέρει ο κ. Γεωργιάδης.

Για τη μαύρη εργασία ο υπουργός ανάφερε ότι θα αυξηθούν οι έλεγχοι και υπενθύμισε ότι αυτοί είναι αυξημένοι κατά 20% σε σχέση με πέρυσι.

“Η μαύρη εργασία έχει καταπολεμηθεί σε πολύ μεγάλο βαθμό. Η πρωτοβουλία του Γιάννη Βρούτση να επιβάλει το πρόστιμο των 10.500 ευρώ αν μια επιχείρηση έχει ανασφάλιστο εργαζόμενο έχει αποδώσει, αλλά τώρα έχουμε να αντιμετωπίσουμε την υποδηλωμένη εργασία. Τους δηλώνουν 4ωρο και τους έχουν να δουλεύουν 10ωρο. Αυτό πιστεύω θα το αντιμετωπίσουμε με την ψηφιακή κάρτα εργασίας και τα κίνητρα που θα θεσπίσουμε θα είναι τέτοια και για να την έχει η επιχείρηση αλλά και για να θέλει να τη χτυπάει ο εργαζόμενος”, είπε ο υπουργός.




Ο ηγέτης της στρατιωτικής χούντας στην Νιγηρία διαμηνύει πως δεν θα υποκύψει σε απειλές


 

Ο ηγέτης της χούντας στον Νίγηρα, στρατηγός Αμπντουραχμάν Τιανί, χαρακτήρισε χθες Τετάρτη «παράνομες, άδικες και απάνθρωπες» τις κυρώσεις που επέβαλε στη χώρα του η Οικονομική Κοινότητα των Δυτικοαφρικανικών Κρατών (ECOWAS), μια εβδομάδα μετά το στρατιωτικό πραξικόπημα.

Σε τηλεοπτικό διάγγελμά του, ο αυτοανακηρυχθείς νέος ηγέτης του Νίγηρα διεμήνυσε πως δεν πρόκειται να υποκύψει σε διεθνείς πιέσεις και απειλές που αποσκοπούν στην επιστροφή του ανατραπέντος προέδρου Μοαμέντ Μπαζούμ στην εξουσία.

Η ECOWAS υπό την ηγεσία του Νιγηριανού προέδρου Μπόλα Τινούμπου επέβαλε σκληρές κυρώσεις στον Νίγηρα και έδωσε στους πραξικοπηματίες τελεσίγραφο μέχρι την Κυριακή για να επαναφέρουν τον Μπαζούμ στην εξουσία.

Το σενάριο στρατιωτικής επέμβασης «είναι η τελευταία επιλογή στο τραπέζι, η τελευταία λύση ανάγκης, όμως πρέπει να προετοιμαστούμε για αυτό το ενδεχόμενο», ανέφερε ο Αμπντούλ Φατά Μούσα, Επίτροπος της ECOWAS για τις Πολιτικές Υποθέσεις και θέματα Ασφαλείας.

Οι ΗΠΑ διατάσσουν το μη απολύτως αναγκαίο διπλωματικό προσωπικό τους να εγκαταλείψει τη χώρα αμέσως

Η αμερικανική διπλωματία διέταξε χθες Τετάρτη την εσπευσμένη απομάκρυνση όλου του μη απολύτως απαραίτητου προσωπικού στην πρεσβεία των ΗΠΑ στη Νιαμέ, μια εβδομάδα μετά το στρατιωτικό πραξικόπημα που ανέτρεψε τον πρόεδρο Μοαμέντ Μπαζούμ.



Παραδόθηκε στην Πολεμική Αεροπορία το δέκατο αναβαθμισμένο «Viper»

 



Η Lockheed Martin και η Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία (ΕΑΒ) ανακοίνωσαν την παράδοση του 10ου αναβαθμισμένου μαχητικού αεροσκάφους F-16 στη διαμόρφωση «Viper» για την Ελληνική Πολεμική Αεροπορία.

Η διαμόρφωση Viper παρέχει νέες και ενισχυμένες δυνατότητες ασφαλείας, δικτύωσης και αισθητήρων, που θα επιτρέψουν στην Πολεμική Αεροπορία να αντιμετωπίζει με επιτυχία τις αναδυόμενες απειλές στην περιοχή και να υποστηρίζει συμμαχικές αποστολές παγκοσμίως.

Οι εργασίες στα αεροσκάφη πραγματοποιούνται στην ΕΑΒ, με καθοδήγηση από τις ομάδες της Lockheed Martin, που βρίσκονται τόσο στην ΕΑΒ όσο και στις ΗΠΑ. Μέσω προγραμμάτων βιομηχανικής συνεργασίας που εκτείνονται για περισσότερες από δύο δεκαετίες στο πλαίσιο των προγραμμάτων F-16 της EAB, η Lockheed Martin θα έχει προσφέρει οικονομικά οφέλη άνω του 1 δις δολαρίων στην Ελληνική αμυντική βιομηχανία και στην ΕΑΒ μέχρι την ολοκλήρωση του τρέχοντος προγράμματος αναβάθμισης F-16 Viper.

Για την ενίσχυση της ασφάλειας του αεροσκάφους, η διαμόρφωση Viper του F-16 περιλαμβάνει αναβαθμίσεις, όπως ένας τροποποιημένος ψηφιακός υπολογιστής ελέγχου πτήσης που παρέχει τη δυνατότητα της αυτόματης αποφυγής πρόσκρουσης στο έδαφος (Automatic Ground Collision Avoidance System- AGCAS) και συστήματος ανάκτησης ελέγχου ενεργοποιούμενο από το χειριστή (Pilot Activated Recovery System - PARS). Άλλες σημαντικές αναβαθμίσεις περιλαμβάνουν το ραντάρ APG-83 AESA (Active Electronically Scanned Array), το νέο Modular υπολογιστή Αποστολών (MMC-7000AH), τον εξοπλισμό μεταφοράς σύνθετων δεδομένων (Advanced Data Transfer Equipment - ADTE), τις οθόνες πληροφοριών και απεικόνισης ανάμεσα στα ποδωστήρια, το APX-126 AIFF (Advanced Identify Friend or Foe) με δυνατότητα Mode 5, ενσωματωμένο Global Positioning System /Inertial Navigation System (EGI), την ενσωμάτωση SNIPER POD και βλημάτων PaveWay II καθώς και τη δυνατότητα Link-16.

Συνολικά 84 αεροσκάφη θα αναβαθμιστούν στη διαμόρφωση Viper έως το 2027.

«Η Lockheed Martin παρέχει λύσεις αεροπορικής ισχύος για δεκαετίες καθώς κατανοούμε πλήρως τις τωρινές και μελλοντικές απειλές» δήλωσε ο OJ Sanchez, Αντιπρόεδρος του Integrated Fighter Group της Lockheed Martin. «Μέσα από πλατφόρμες εναέριας μάχης, όπως είναι το F-16, παρέχουμε δοκιμασμένες λύσεις ασφάλειας του 21ου αιώνα τις οποίες οι αεροπορικές δυνάμεις σε ολόκληρο τον κόσμο, συμπεριλαμβανομένης της ΠΑ, βασίζονται για να είναι μπροστά από τις εξελίξεις, αποτελώντας τη ραχοκοκαλιά του ΝΑΤΟ και των συμμαχικών στόλων της Συμμαχίας», πρόσθεσε.



Ποινή φυλάκισης 44 ετών στον ιδιοκτήτη γηροκομείου

 


Ποινή φυλάκισης 44 ετών, με εκτιτέα τα 8 χρόνια, επιβλήθηκε στον ιδιοκτήτη γηροκομείου στο Ηράκλειο μετά από καταγγελίες για την κατάσταση που επικρατεί στους χώρους του ιδρύματος.

Ο 60χρονος είχε συλληφθεί πριν λίγες εβδομάδες, μετά από καταγγελίες για τις συνθήκες διαβίωσης των τροφίμων του οίκου ευγηρίας αλλά και την κατάσταση της δομής.

Η υπόθεση εκδικάστηκε πριν λίγες ημέρες στο Αυτόφωρο Τριμελές Πλημμελειοδικείο Ηρακλείου, και στον ιδιοκτήτη της μονάδας, σε βάρος του οποίου είχε ασκηθεί, μεταξύ άλλων, δίωξη για έκθεση ανθρώπου σε κίνδυνο, επιβλήθηκε ποινή φυλάκισης των 44 ετών, με εκτιτέα τα 8 χρόνια. 

Σύμφωνα με το cretalive.gr, η έφεσή του έχει αναστέλλουσα δύναμη, υπό τον όρο της καταβολής χρηματικής εγγύησης ύψους 10.000 ευρώ.

Παράλληλα, όπως μεταδίδει το τοπικό μέσο, η υπόθεση έχει και συνέχεια, καθώς η πλευρά του γηροκομείου απέστειλε σήμερα εξώδικο στην Εισαγγελία Ηρακλείου, με ένα τελεσίγραφο. Συγκεκριμένα, ο ιδιοκτήτης της μονάδας λέει στην Εισαγγελία ότι μέχρι τις 30 Αυγούστου, πρέπει να παραληφθούν οι 30 τρόφιμοι (άστεγοι, άποροι, κλπ) που οι Κοινωνικές Υπηρεσίες είχαν ζητήσει να φιλοξενηθούν στη συγκεκριμένη δομή δωρεάν, επισημαίνοντας ότι, αφού θεωρείται ακατάλληλος να λειτουργεί το γηροκομείο, οι αρμόδιοι πρέπει να πάρουν τους τρόφιμους που «μου εμπιστευθήκατε να φιλοξενήσω δωρεάν».



3 Αυγούστου 1989: H συντριβή αεροσκάφους της Ολυμπιακής Shorts 330

 


Πέρασαν 33 χρόνια όταν στη δύσβατη περιοχή Κοντριές, στο βουνό Κερκετέας και σε ύψος 1.570 μέτρων, 34 άνθρωποι έχασαν την ζωή τους. 

Ημέρα Πέμπτη κατακαλόκαιρο στην Σάμο, γεμάτο το νησί και η τραγωδία στο όρος Κερκετέας της Σάμου (Κέρκης για τους ντόπιους), θα αναστάτωνε το ανέμελο καλοκαίρι στην Σάμο.

Όπως γράφει το SamosToday, είχε διαδοθεί ότι το αεροπλάνο είχε πέσει στη θάλασσα (άγνωστο σε ποιο σημείο), αλλά η μαρτυρία ενός βοσκού της περιοχής Μαραθοκάμπου είχε βοηθήσει πάρα πολύ τα σωστικά συνεργεία να στρέψουν την προσοχή τους στο βουνό.

Το βράδυ εκείνης της ημέρας καταδρομείς του 4ου ΕΤΕΘ είχαν αναπτυχθεί σε μια μεγάλη ακτίνα κι έψαχναν να βρουν το αεροσκάφος.



Η ΕΡΤ διέκοψε το πρόγραμμά της και το θλιβερό νέο ακούστηκε σε όλη την Ελλάδα. Στιγμές, που παρ’ όλο έχουν περάσει 33 χρόνια δεν μπορούν να ξεχαστούν. 

Η πτήση 545 της Ολυμπιακής Αεροπλοΐας ξεκίνησε στις 13:15 της 3ης Αυγούστου από το αεροδρόμιο «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης με τελικό προορισμό την Κω.

Ενδιάμεσος σταθμός της ήταν η Σάμος, όπου αναμενόταν να προσγειωθεί στις 17:30. Λίγα λεπτά πριν τις 5 το απόγευμα, όμως, το μικρό αεροσκάφος τύπου Shorts 330-200 χάνεται από τα ραντάρ.

Από το μυαλό όλων θα περάσει το χειρότερο δυνατό σενάριο, το οποίο και θα επιβεβαιωθεί ώρες αργότερα. Το αεροπλάνο έχει πέσει, οδηγώντας στο θάνατο τα 3 μέλη του πληρώματος και 31 επιβάτες, μεταξύ των οποίων και ένα βρέφος. Είναι το πλέον πολύνεκρο δυστύχημα με τέτοιου είδους πτητικό μέσο που έχει καταγραφεί ποτέ.



Παρά το γεγονός ότι είναι καλοκαίρι, ο ουρανός είναι καλυμμένος από πυκνή νέφωση. Όμως αυτό το γεγονός δεν θα έπρεπε να επηρεάσει ιδιαίτερα την πτήση εφόσον οι χειριστές χρησιμοποιούσαν Κανόνες Ενόργανης Πτήσης, όπως θα ήταν το φυσιολογικό. 

Η μαρτυρία ενός βοσκού (Παναγιώτης Πίττας) οδηγεί τα σωστικά συνεργεία στα συντρίμμια, τα οποία βρίσκονται διασκορπισμένα στο όρος Κέρκης, σε υψόμετρο 1370 μέτρων, ενώ η κορυφή του βουνού είναι στα 1420. 34 ψυχές έχουν φύγει για 50 -μόλις- μέτρα.

«Στη δύσβατη περιοχή Κοντριές, στο βουνό Κερκετέας και σε ύψος 1.570 μέτρων, οι λοκατζήδες άγγιξαν τη φρίκη. Το αεροπλάνο ήταν κομμένο στα δύο. Το ένα καιγόταν ακόμα και σε απόσταση 200 μέτρων είχαν εκτοξευθεί ανθρώπινα μέλη, αποσκευές και προσωπικά είδη των θυμάτων της μοιραίας πτήσης» έγραψε ο «Ελεύθερος Τύπος» στο ρεπορτάζ του.

Το πρώτο -γρήγορο- συμπέρασμα είναι πως έχει συμβεί κάτι αναπάντεχο, ξαφνικό και απροσδόκητο. Μια ακαριαία μηχανική βλάβη ή ένα τρομοκρατικό χτύπημα μοιάζουν οι πιο πιθανές εξηγήσεις. Θα αποδειχθεί αργότερα πως τίποτα από αυτά τα δύο δεν ίσχυσε στην περίπτωση του Shorts 330-200.

Ο τότε υπουργός Μεταφορών, Νίκος Γκελεστάθης επιβεβαιώνει το θάνατο όλων των επιβαινόντων, ενώ αξιωματούχοι της Ολυμπιακής ξεκαθαρίζουν πως το αεροπλάνο δεν είχε χτυπηθεί από κάποιον εξωτερικό παράγοντα. Ο υπουργός Δημοσίας Τάξης, Γιάννης Κεφαλογιάννης αποκλείει κατηγορηματικά αυτή την πιθανότητα. Το τελευταίο στίγμα του αεροσκάφους δείχνει πως πετούσε επικίνδυνα χαμηλά. Μόλις στα 3000 πόδια, ενώ με βάση το σχέδιο πτήσης θα έπρεπε να βρίσκεται στο διπλάσιο ύψος.

Αργότερα θα γίνει γνωστό πως δευτερόλεπτα πριν την σύγκρουση ο πιλότος είχε εκπέμψει σήμα κινδύνου, το οποίο έπιασε γαλλικός δορυφόρος τύπου Solar. Πράγμα που μπορούσε να σημαίνει μόνο ένα πράγμα. Πως μέσα στην ομίχλη, αντιλήφθηκε την ύπαρξη του βουνού μόλις την τελευταία στιγμή. Κάτι που δεν θα μπορούσε να συμβεί εάν όντως γινόταν πτήση με τη χρήση των οργάνων, όπως έπρεπε. Ή εάν απλά ακολουθούσε τον προκαθορισμένο αεροδιάδρομο τον οποίο ακολουθούν υποχρεωτικά όλες οι επιβατικές πτήσεις προς κάθε αεροδρόμιο.

Συνδυάζοντας όμως τα ευρήματα στα συντρίμμια και τον καταγραφέα συνομιλιών στο κόκπιτ, οι ερευνητές φτάνουν σε ένα ανατριχιαστικό συμπέρασμα.

Το Shorts πετούσε με Κανόνες Οπτικής Πτήσης (Visual Flight Rules – VFR). Δηλαδή, με απλά λόγια, ο πιλότος εμπιστευόμενος την όρασή του. Κάτι που υπό τις συνθήκες που επικρατούσαν εκείνη τη μέρα μοιάζει απίστευτο. Οι συνάδελφοι του κυβερνήτη Παναγιώτη Μουτζουρέα τον χαρακτηρίζουν ως ιδιαίτερα έμπειρο. «Ήταν ένας από τους καλύτερους», όπως αναφέρουν οι εφημερίδες της εποχής, οι οποίες δημοσιεύουν ανατριχιαστικές φωτογραφίες με ανθρώπινα μέλη (ακόμη και με το νεκρό βρέφος…). Πρόκειται για μια τραγωδία που απλά δεν μπορεί να εξηγηθεί.

Αρκετοί ήταν εκείνοι που θεώρησαν πως ο πιλότος είχε υπερεκτιμήσει τις ικανότητές του, πετώντας σε VFR. Ακόμη κι έτσι, αυτό που συνέβη δεν βγάζει απολύτως κανένα νόημα για την επιτροπή διερεύνησης του δυστυχήματος. Η προσέγγιση στο αεροδρόμιο θα έπρεπε να γίνει στα 6000 πόδια και όχι στα 3000. Και το υψόμετρο μπορούσε εύκολα να γίνει αντιληπτό ακόμη και από πιλότο χωρίς τη δική του εμπειρία. Επιπλέον ένας όγκος σαν αυτόν ενός βουνού απλά δεν ήταν δυνατό να διαφύγει της προσοχής του, ακόμη και με τη χρήση των απλών οργάνων που διαθέτει οποιοδήποτε αεροσκάφος.

Παράλληλα, το σχέδιο πτήσης προέβλεπε πως σε περίπτωση ομίχλης αντί για πτήση πάνω από το βουνό, θα έπρεπε να ακολουθηθεί εναλλακτική διαδρομή πέριξ αυτού και πάνω από τη θάλασσα. Κάτι που δεν έγινε ποτέ.

Με δεδομένο το γεγονός ότι ο κυβερνήτης δεν είχε αναφέρει καμία μηχανική βλάβη και με βάση την ύστατη προσπάθειά του να κερδίσει ύψος την τελευταία στιγμή, το πόρισμα κάνει λόγο για λανθασμένους χειρισμούς του κυβερνήτη. Για ένα ανθρώπινο λάθος που κόστισε 34 ζωές. Αν και δεν είναι ιδιαίτερα ηθικό να βάζει κανείς ψυχές σε ζυγαριές, αναμφίβολα δύο από τα θύματα της τραγωδίας ξεχωρίζουν.

Το ένα είναι το βρέφος, το οποίο ταξίδευε μαζί με τους γονείς του στη Σάμο για να βαπτιστεί (μόλις μία από τις τρεις σορούς που αναγνωρίστηκαν) και το άλλο είναι η αεροσυνοδός Βασιλική Δόλγηρα, που όπως ανέφεραν οι εφημερίδες «ήταν ολίγων μηνών έγκυος». Και χάθηκαν για 50 μέτρα. Τραγική ειρωνεία; Το αεροσκάφος λεγόταν «Νήσος Μήλος» και ήταν το δεύτερο με αυτό το όνομα που έπεφτε.



Οι υποχρεώσεις της Νέας Δημοκρατίας είναι ρυθμισμένες και εξυπηρετούνται κανονικά

 




Κύκλοι της αντιπολίτευσης και του αντισυστημικού λαϊκισμού επιμένουν, διαρκώς διαψευδόμενοι, στο ζήτημα των δανειακών υποχρεώσεων της Νέας Δημοκρατίας. Ωστόσο η πραγματικότητα είναι αμείλικτη, γιατί τα οικονομικά του κόμματος και το κόστος λειτουργίας του νοικοκυρεύονται συστηματικά:

  • Οι υποχρεώσεις της Νέας Δημοκρατίας είναι ρυθμισμένες και εξυπηρετούνται κανονικά.
  • Η Νέα Δημοκρατία βάσει του καταστατικού της δεν επιτρέπεται και φυσικά δεν έχει προχωρήσει σε νέο δανεισμό
  • Αποκλειστικός λόγος για την αριθμητική αύξηση των δανειακών υποχρεώσεων της Νέας Δημοκρατίας είναι οι ετήσιοι τόκοι, που το 2022 ανήλθαν σε 43 εκ. ευρώ, όσο δηλαδή η αύξηση των υποχρεώσεων που εμφανίζεται στον ισολογισμό του κόμματος
  • Όλες οι τρέχουσες υποχρεώσεις εξοφλούνται κανονικά, οι παλαιότερες οφειλές σε προμηθευτές μειώνονται δραστικά, οι ρυθμίσεις σε οφειλές προμηθευτών τηρούνται ευλαβικά και δεν υπάρχουν οφειλές στο δημόσιο, ενώ στις Τράπεζες, έναντι των δανείων, καταβάλλεται σημαντικό μέρος της κρατικής χρηματοδότησης
  • Αμέσως μετά την ανάληψη της αρχηγίας της Νέας Δημοκρατίας από τον Κυριάκο Μητσοτάκη, το 2016, προχώρησε σε πλήρη εξορθολογισμό των οικονομικών του κόμματος.


“Καύσιμα” 129,6 εκ. ευρώ για την επανεκκίνηση του Ταμείου Ρευστότητας μικρομεσαίων επιχειρήσεων

 



Η κυβέρνηση ανταποκρίνεται στις ανάγκες της αγοράς, στις ανάγκες των μικρομεσαίων επιχειρήσεων. Έτσι, οι πόροι του Ταμείου Ρευστότητας Επιχειρήσεων αυξάνονται κατά 54 εκ. ευρώ, που σημαίνει ότι το πρόσθετο διαθέσιμο χαρτοφυλάκιο του προγράμματος ανέρχεται πλέον στα 129,6 εκ. ευρώ.

  • Λόγω της μεγάλης απήχησής του, το Ταμείο Ρευστότητας Επιχειρήσεων, είχε εξαντληθεί. Με την συμφωνία αυτή, το Ταμείο που παρέχει κεφάλαιο κίνησης με δυνατότητα επιδότησης επιτοκίου για δύο χρόνια για τις επιχειρήσεις που δεν είχαν συμμετάσχει στο παρελθόν σε προγράμματα της HDB, είναι πάλι διαθέσιμο με στόχο την ενίσχυση της ρευστότητας των επιχειρήσεων.
  • Τη συμφωνία υπέγραψαν ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Νίκος Παπαθανάσης και η CEO της Ελληνικής Αναπτυξιακής Τράπεζας-HDB, Αθηνά Χατζηπέτρου που προβλέπει την ανακατανομή πόρων μεταξύ των τριών Ταμείων του Ταμείου Χαρτοφυλακίου Συγχρηματοδοτήσεων Business Growth Fund (Πράσινα Συγχρηματοδοτούμενα Δάνεια, Δάνεια Ψηφιακής Αναβάθμισης, Δάνεια Ρευστότητας Επιχειρήσεων) προκειμένου να ενισχυθούν οι πόροι του Ταμείου Ρευστότητας Επιχειρήσεων.
  • Έτσι, καλύπτονται οι ανάγκες των μικρομεσαίων επιχειρήσεων σε κεφάλαιο κίνησης με ευνοϊκούς όρους, στηρίζοντας ενεργά την αύξηση της ανταγωνιστικότητας και της ανάπτυξης της μικρομεσαίας επιχειρηματικότητας.
  • Το ενδιαφέρον των επιχειρήσεων ήταν ιδιαίτερα αυξημένομε τις υποβληθείσες αιτήσεις για χρηματοδότηση στην πλατφόρμα KYC (Know Your Customer) της HDB να ξεπερνούν τις 12.000 για δάνεια ύψους 2,5 δισ. ευρώ.

 



ΕΛΣΤΑΤ: Νέα μείωση της ανεργίας

 



Στο 11,1% ανήλθε το ποσοστό της ανεργίας στη χώρα τον Ιούνιο εφέτος, έναντι του αναθεωρημένου προς τα κάτω 12,3% τον Ιούνιο 2022 και του αναθεωρημένου προς τα άνω 11,3% τον Μάιο 2023. Οι άνεργοι ανήλθαν σε 523.409 άτομα, σημειώνοντας μείωση κατά 60.078 άτομα σε σχέση με τον Ιούνιο 2022 (10,3%) και κατά 6.234 άτομα σε σχέση με τον Μάιο 2023 (1,2%).

  • Στις γυναίκες το ποσοστό ανεργίας ανήλθε σε 14% από 16,7% τον Ιούνιο 2022 και στους άνδρες σε 8,7% από 8,9%.
  • Κατά μεγάλες ομάδες ηλικιών, στην ομάδα 15- 24 ετών το ποσοστό ανεργίας διαμορφώθηκε σε 23,6% από 31,6% έναν χρόνο πριν και στις ηλικίες 25- 74 ετών σε 10,5% από 11,3%.

Σύμφωνα, επίσης, με την έρευνα εργατικού δυναμικού της ΕΛΣΤΑΤ, οι απασχολούμενοι ανήλθαν σε 4.189.862 άτομα, σημειώνοντας αύξηση κατά 46.574 άτομα σε σχέση με τον Ιούνιο 2022 (1,1%) και κατά 32.310 άτομα σε σχέση με τον Μάιο 2023 (0,8%).

Ενώ, τα άτομα κάτω των 75 ετών που δεν περιλαμβάνονται στο εργατικό δυναμικό, ή «άτομα εκτός του εργατικού δυναμικού» (τα άτομα που δεν εργάζονται ούτε αναζητούν εργασία), ανήλθαν σε 3.088.274 άτομα, σημειώνοντας μείωση κατά 15.775 άτομα σε σχέση με τον Ιούνιο 2022 (0,5%) και κατά 28.410 άτομα σε σχέση με τον Μάιο 2023 (0,9%).



Άμεσες πρωτοβουλίες προώθησης και προβολής της Ρόδου


 

Το Υπουργείο Τουρισμού και ο Ελληνικός Οργανισμός Τουρισμού, σχεδίασαν και ήδη εφαρμόζουν συγκροτημένο πρόγραμμα πρωτοβουλιών για την προώθηση της Ρόδου στο εξωτερικό. Το πρόγραμμα αυτό περιλαμβάνει:

  1. Διοργάνωση ταξιδιών δημοσιογράφων και opinion makers από το εξωτερικό στη Ρόδο, εντός του Αυγούστου. Οι αποστολές θα ξεκινήσουν άμεσα σε συνεργασία με σημαντικούς partners των ξένων αγορών και τις τοπικές αρχές.
  2. Επανεκκίνηση προγραμμάτων συνδιαφήμισης με τους μεγάλους tour operators και αεροπορικές εταιρίες που είχαν διακοπεί λόγω πυρκαγιών σε κάποιες αγορές του εξωτερικού
    Παράλληλα ο ΕΟΤ επανεκκινεί την προβολή της Ρόδου στα προγράμματα συνδιαφήμισης με τους μεγάλους ταξιδιωτικούς ομίλους μετά την προσωρινή διακοπή λόγω των πυρκαγιών και όσο διαρκούσε η αναστολή πολλών πτήσεων. 
  3. Ενίσχυση της προβολής της Ρόδου στις καμπάνιες συνδιαφήμισης και διαφήμισης που τρέχουν ήδη σε 18 χώρες του εξωτερικού. Την τρέχουσα χρονική στιγμή βρίσκονται σε εξέλιξη προγράμματα διαφήμισης και συνδιαφήμισης από τις κατά τόπους Υπηρεσίες ΕΟΤ στις σημαντικότερες αγορές του εξωτερικού που αποτελούν και βασικές πηγές προέλευσης τουριστών, ειδικότερα για την Ρόδο. Ταυτόχρονα υλοποιούνται προγράμματα συνδιαφήμισης ετήσιας διάρκειας σε βασικές αγορές -στόχους.
  4. Συνεχής ανταλλαγή πληροφοριών και για άμεση ενημέρωση και συνεργασία μεταξύ ΕΟΤ-Υπηρεσιών ΕΟΤ Εξωτερικού, της Περιφέρειας Ν. Αιγαίου και λοιπών τοπικών και ιδιωτικών φορέων για επικοινωνιακή διαχείριση και διάχυση μηνυμάτων στις αγορές.
  5. Επεξεργασία σχεδίου μακροπρόθεσμης προβολής της Ρόδου. Η αξιολόγηση των στοιχείων που θα προκύψουν από την απόδοση των αγορών - στόχων και τις άμεσες ενέργειες επικοινωνίας για αντιστροφή του κλίματος και συνακόλουθα του travel sentiment για τον προορισμό, θα αποτελέσουν τη βάση για ένα σχέδιο προβολής της Ρόδου σε βάθος χρόνου, με έμφαση στα ποιοτικά χαρακτηριστικά του νησιού, αλλά και τις δράσεις βιωσιμότητας που θα καταστήσουν τον προορισμό ένα παράδειγμα για όλη τη Μεσόγειο.


Αυξάνεται το πτητικό επίδομα των χειριστών των εναερίων μέσων πυρόσβεσης

 



Την υπογραφή κοινής υπουργικής απόφασης άμεσα για την αύξηση του πτητικού επιδόματος των χειριστών των εναερίων μέσων πυρόσβεσης γνωστοποίησε την Τρίτη ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Νίκος Δένδιας, κατά την επίσκεψη του στην 355 Μοίρα Τακτικών Μεταφορών (355 ΜΤΜ) της 112 Πτέρυγας Μάχης στην Ελευσίνα. Ο υπουργός Εθνικής Άμυνας:

  • Είπε ότι η πρωτοβουλία του πρωθυπουργού προς τούτο είχε ανακοινωθεί στο υπουργικό συμβούλιο τρεις ώρες πριν από το δυστύχημα στην Κάρυστο.
  • Εξήρε το έργο των πληρωμάτων των πυροσβεστικών αεροσκαφών λέγοντας ότι πρόκειται για μία εξαιρετικά δύσκολη αποστολή που απαιτεί επαγγελματισμό, απαιτεί γενναιότητα και απαιτεί αυταπάρνηση.
  • Εξέφρασε για άλλη μία φορά τα συλλυπητήρια εκ μέρους όλων των Ελλήνων προς τις οικογένειες των δύο χειριστών κάνοντας παράλληλα ονομαστική μνεία στους 19 ιπταμένους που έπεσαν κατά την εκτέλεση του καθήκοντος από το 1977 μέχρι σήμερα.
  • Επανέλαβε την υποστήριξη της πολιτείας και υπενθύμισε την εξαγγελία του πρωθυπουργού για την έναρξη των διαδικασιών για την ενεργοποίηση των προγραμμάτων για την προμήθεια των νέων πυροσβεστικών αεροσκαφών CL-515 και την αναβάθμιση των ήδη υπαρχόντων CL-415 που θα ολοκληρωθούν το ταχύτερο δυνατό.