Τετάρτη 13 Ιουλίου 2022

Ο φαιδρός Τσίπρας δέν τόλμησε να αντιπαρατεθεί με τον Μητσοτάκη - Εκτσογλανισμός της δημόσιας ζωής

 



Ο Αλέξης Τσίπρας, για να μην ζητήσει συγνώμη, και ξέροντας ότι τα στελέχη του έχουν ξεφτιλίσει την ίδιο και τον ΣΥΡΙΖΑ για ακόμα μία φορά στην κοινή γνώμη, εξαφανίστηκε από την βουλή και δεν αντιπαρατέθηκε με τον Κυριάκο Μητσοτάκη, δείχνοντας το πόσο φαιδρός πολιτικός είναι.

Ομιλία του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στη Βουλή, στο πλαίσιο της συζήτησης για το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων «Νέοι Ορίζοντες στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα: Ενίσχυση της ποιότητας, της λειτουργικότητας και της σύνδεσης των ΑΕΙ με την κοινωνία»



Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι επιτρέψτε μου να ξεκινήσω εκφράζοντας την οργή μου για την άνανδρη επίθεση στα γραφεία του ραδιοφωνικού σταθμού Real. Να μην έχετε καμία αμφιβολία ότι η πολιτεία θα κάνει ό,τι χρειαστεί για να εντοπίσει τους δράστες και να λογοδοτήσουν στη Δικαιοσύνη. Η ελευθερία του Τύπου στην πατρίδα μας ούτε φιμώνεται, ούτε περιορίζεται από τέτοιες τρομοκρατικές ενέργειες.


Επιτρέψτε μου τώρα, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, να μιλήσω για το πολύ σημαντικό νομοσχέδιο το οποίο μέχρι το τέλος της εβδομάδος θα έχει γίνει νόμος του κράτους.


Μια κοπέλα 18 χρόνων, από την Αθήνα, περνά στο Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών Ξάνθης. Εκεί μαθαίνει πως η Πολυτεχνική σχολή του Δημοκριτείου έχει ένα κοινό πρόγραμμα με το τμήμα Μηχανικών Παραγωγής και Διοίκησης και το επιλέγει. Στον τρίτο της χρόνο γράφεται στο εσωτερικό Erasmus και παρακολουθεί ένα θερινό εξάμηνο στην Κέρκυρα, στο τμήμα Ιστορίας του Ιονίου Πανεπιστημίου. Επιστρέφει στη Θράκη και παίρνει το πτυχίο της.


Το πανεπιστήμιό της, όμως, συνεργάζεται με γαλλικό εκπαιδευτικό ίδρυμα. Έτσι, αποφασίζει να συνεχίσει τις μεταπτυχιακές της σπουδές στο Παρίσι. Μάλιστα, λίγο αργότερα επιλέγει ένα τριετές βιομηχανικό διδακτορικό, το οποίο μόλις έχει εγκαινιαστεί. Ξεκινά τη διατριβή της ενώ ταυτόχρονα μισθοδοτείται και μόλις την ολοκληρώσει στέλνει το βιογραφικό της και προσλαμβάνεται σε μεγάλη επιχείρηση με έδρα την Ελλάδα. Γιατί στα 26 της χρόνια, είναι πια ένα περιζήτητο στέλεχος, με πτυχία αλλά και με ένα τεράστιο εύρος γνώσεων και με πολύ πλούσιες εμπειρίες ζωής.


Σας διηγήθηκα το παράδειγμα μιας προσωπικής ιστορίας που δεν έχει γραφτεί ακόμα, όμως το νομοσχέδιο το οποίο σήμερα ψηφίζουμε φιλοδοξεί να την κάνει συνηθισμένη εικόνα στα χρόνια τα οποία έρχονται. Και στη θέση της πρωταγωνίστριας θα βρίσκονται χιλιάδες φοιτητές που θα αξιοποιούν τις ρυθμίσεις του. Οδηγοί τους οι νέες ευκαιρίες που θα προσφέρει το αναβαθμισμένο δημόσιο πανεπιστήμιο των «Νέων Οριζόντων», όπως είναι το όνομα το οποίο έχουμε δώσει σε αυτό το σχέδιο νόμου. Ενώ ο στόχος όλων όσοι θα ωφεληθούν από τις διατάξεις του θα είναι τελικά η απόκτηση γνώσης, ναι, αλλά και η βελτίωση της πιθανότητας καλής επαγγελματικής αποκατάστασης σε αρμονία με τις ανάγκες της οικονομίας της χώρας.


Η ανάδειξη της εκπαίδευσης σε μοχλό κοινωνικής κινητικότητας και ανάπτυξης ήταν ένας από τους έξι στόχους που έθετα τέτοια εποχή το 2019 στις προγραμματικές δηλώσεις της κυβέρνησης, με οριζόντια προτεραιότητα. Άλλωστε υπηρετεί και τους άλλους πέντε στόχους που τότε είχα προτάξει: τόσο την οικονομική ανάταξη με λιγότερους φόρους, λιγότερες εισφορές, τις περισσότερες δουλειές με καλύτερο εισόδημα, τη βελτίωση της ποιότητας της δημοκρατίας μας με ασφάλεια για όλους και με ισχυρή εθνική άμυνα και διπλωματία.


Σήμερα, ύστερα από 36 μήνες, το σύνολο αυτών των στοχεύσεων, το σύνολο των προγραμματικών μας δεσμεύσεων σχετικά με την Παιδεία, προωθείται και ολοκληρώνεται με το νομοσχέδιο το οποίο συζητούμε σήμερα -το όγδοο θέλω να θυμίσω κατά σειρά νομοθέτημα του Υπουργείου Παιδείας.


Συμπληρώνεται το τόξο αλλαγών για το οποίο είχαμε δεσμευτεί προεκλογικά: από τη διετή προσχολική εκπαίδευση με την ξένη γλώσσα, μέχρι το νέο σχολείο των σύγχρονων μαθημάτων, των δημιουργικών δραστηριοτήτων, των 25.000 διορισμών εκπαιδευτικών, 16.200 που έχουν ήδη γίνει -οι πρώτοι διορισμοί εδώ και 12 χρόνια, τακτικού προσωπικού- και 8.500 που αναμένονται σήμερα.


Το νέο τοπίο συμπληρώνεται από τα 120 Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία, τα οποία τυγχάνουν πάρα πολύ θετικής ανταπόκρισης από την ελληνική κοινωνία, αλλά φυσικά και την έμφαση την οποία έχουμε δώσει στην εξειδικευμένη επαγγελματική γνώση και φυσικά τώρα στο πώς θα οικοδομήσουμε το πανεπιστήμιο του 21ου αιώνα.


Η επιλογή μας να δώσουμε προτεραιότητα στη δημόσια Παιδεία δεν ήταν τυχαία. Στο συγκεκριμένο πεδίο πίστευα και πιστεύω ότι εκδηλώνεται και ο κοινωνικός προσανατολισμός αλλά και τελικά η συνολική θεώρηση των πολιτικών δυνάμεων της χώρας.


Σε ό,τι μας αφορά, λοιπόν, οι προτεραιότητές μας παραμένουν αδιαπραγμάτευτες: η πρόσβαση σε ποιοτική γνώση και μάθηση για όλα τα Ελληνόπουλα, με κατάρτιση που θα τα βοηθά να χτίζουν με τη δική τους αξία το δικό τους μέλλον, ώστε να μπορούν να σταδιοδρομούν ως επιστήμονες ή ως επαγγελματίες σ’ ένα ολοένα και πιο ανταγωνιστικό περιβάλλον.


Ισότητα δεν είναι η εξίσωση προς τα κάτω, αλλά οι ίδιες δυνατότητες στους ίδιους ανθρώπους με τις ίδιες φιλοδοξίες. Και «νοιάζομαι για τους νέους», δεν σημαίνει ότι τους χαϊδεύω τα αυτιά για να τους στρέψω σε σχολές με ανύπαρκτο αύριο. «Νοιάζομαι» σημαίνει να οπλίζω τα μυαλά και τη θέληση των νέων με τις κατάλληλες σπουδές, που θα τους επιτρέπουν να αρπάξουν τις ευκαιρίες του μέλλοντος, όχι γενικά κι αόριστα αλλά με βάση τα πραγματικά ζητούμενα της αγοράς εργασίας. Διαφορετικά, οι ψεύτικες υποσχέσεις κατασκευάζουν ψεύτικες ζωές.


Σε αυτές τις κατευθύνσεις του εκσυγχρονισμού και της αναβάθμισης των σπουδών και της σύνδεσης με την επαγγελματική προοπτική κινείται το νέο νομοσχέδιο -όπως είπα, με τον τίτλο «Νέοι Ορίζοντες» να σηματοδοτεί το περιεχόμενό του- διευρύνοντας την ισχύ του δημόσιου Πανεπιστημίου, ανοίγοντας τις δράσεις του στο διεθνές πεδίο και απελευθερώνοντας τελικά τη διοίκησή του. Με άλλα λόγια οδηγώντας την Ανώτατη Παιδεία να ξανασυναντηθεί με τις βασικές αρχές της στη νέα εποχή.


Αυτές τις ρυθμίσεις τις κατήρτισε το Υπουργείο Παιδείας, πιστεύω όμως ότι ουσιαστικά τις έχει ήδη επιβάλει η ίδια η ελληνική κοινωνία. Γιατί τις δικές της, τελικά, απαιτήσεις μεταφράσαμε σε νομοθετικά άρθρα. Γι’ αυτό και η απήχηση πολλών από τις διατάξεις του νομοσχεδίου -των περισσότερων θα έλεγα αν κρίνω και από τη δημόσια διαβούλευση- η απήχησή τους υπερβαίνει τα κομματικά όρια. Και ύστερα από μακρά διαβούλευση με την πανεπιστημιακή κοινότητα κάποιοι μπορεί να έχουν ακόμα επιφυλάξεις για τα ζητήματα που άπτονται της διοίκησης των πανεπιστημίων, αυτά όμως είναι 10 άρθρα σε ένα νομοσχέδιο των 450 άρθρων. Η μεγάλη πλειοψηφία της πανεπιστημιακής κοινότητας δεν έχει επιφυλάξεις, αντίθετα στηρίζει τον κεντρικό πυρήνα του νομοσχεδίου.


Να θυμίσω κιόλας στην Εθνική Αντιπροσωπεία ότι και στην κοινή γνώμη όλες οι έρευνες καταδεικνύουν σχεδόν καθολική αποδοχή. Σε μια σχετική έρευνα που έγινε ακόμα και ψηφοφόροι της αντιπολίτευσης, δικοί σας υποστηρικτές κ. Φίλη, χειροκροτούν καινοτομίες που εισάγονται με το νέο πλαίσιο. Προσέξτε: τρεις στους τέσσερις οπαδούς του ΣΥΡΙΖΑ συμφωνούν με το ελληνικό Erasmus. Τέσσερις στους πέντε οπαδούς του ΣΥΡΙΖΑ συμφωνούν με την καθιέρωση της πρακτικής άσκησης. Είναι συνεπώς η κατάλληλη πρωτοβουλία στην κατάλληλη στιγμή. Και βέβαια νομίζω ότι είναι και η ώρα η αξιωματική αντιπολίτευση να ακούσει τις φωνές των ιδίων των φίλων της.


Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, στο πρώτο κεφάλαιο, αυτό των γνωστικών εφοδίων, θα ήθελα να ξεχωρίσω την ευελιξία των νέων προγραμμάτων που καταργούν τα στενά επιστημονικά στεγανά. Δύο συγγενή τμήματα θα μπορούν πλέον να καταρτίζουν κοινά μαθήματα που να οδηγούν σε κοινό πτυχίο. Για παράδειγμα, δύο τμήματα Ιστορίας και Ανθρωπολογίας θα έχουν τη δυνατότητα, πλέον, να συμπράττουν απονέμοντας τίτλο Ιστορίας και Ανθρωπολογίας, ένα πτυχίο το οποίο προφανώς αντανακλά μεγαλύτερο εύρος γνώσεων.


Ταυτόχρονα εισάγονται και τα διπλά προγράμματα σπουδών, που θα οργανώνουν τμήματα οποιουδήποτε πανεπιστημίου στην Ελλάδα ή στο εξωτερικό, απονέμοντας διπλό τίτλο σπουδών. Το Μετσόβιο Πολυτεχνείο συνεργάζεται ήδη με το Columbia σε διαφορετικές ειδικότητες μηχανικών, οι οποίοι αποφοιτούν με δύο πτυχία. Προφανώς είναι μία διαδικασία που αξιοποιεί πολύ καλύτερα τον χρόνο των φοιτητών και διαμορφώνει αποφοίτους με γνώσεις σε πολλά επιστημονικά πεδία.


Τον ίδιο στόχο θα υπηρετεί και το ελληνικό Erasmus, που θα διαρκεί ένα εξάμηνο, όσο και το ευρωπαϊκό. Όμως εδώ είναι σημαντικό ότι οι ανταλλαγές φοιτητών θα μπορούν να γίνονται και μεταξύ μη συναφών τμημάτων κι έτσι οι νέες και οι νέοι μας να μπορούν να ανιχνεύσουν ένα διαφορετικό ακαδημαϊκό αντικείμενο, σε μία άλλη σχολή, ενδεχομένως σε μία άλλη πόλη, για ένα εξάμηνο.


Αποδίδω εξαιρετικά μεγάλη σημασία κα Υπουργέ σε αυτόν τον θεσμό και είμαι σίγουρος ότι οι φοιτητές, οι νέοι φοιτητές των δημοσίων πανεπιστημίων μας θα τον αγκαλιάσουν, θα μπορέσουν με αυτόν τον τρόπο όχι απλά να οξύνουν τη διεπιστημονική τους αντίληψη δίπλα σε άλλες μεθόδους διδασκαλίας, αλλά κυρίως να γνωρίζουν τη ζωή σε άλλες γωνιές της πατρίδας μας, όπου εδρεύουν πανεπιστήμια.


Ένας εξαιρετικά επιτυχημένος ευρωπαϊκός θεσμός -γιορτάσαμε και πρόσφατα τα 35 χρόνια Erasmus στην Ελλάδα- γίνεται πια πραγματικότητα και για τα ελληνικά δημόσια πανεπιστήμια.


Κατοχυρώνονται ακόμα δύο καινοτομίες: οι Σπουδές Κατεύθυνσης, οι οποίες θα οδηγούν σε εξειδικευμένο τίτλο σπουδών και τα προγράμματα Εφαρμοσμένων Επιστημών και Τεχνολογίας με διάρκεια 3,5 έτη και υποχρεωτική πρακτική άσκηση. Πρόκειται για δύο εκπαιδευτικές γέφυρες προς το επάγγελμα το οποίο θα επιλέξει αργότερα ο κάθε πτυχιούχος, ώστε μετά τις σπουδές του να είναι πραγματικά έτοιμος να ξεκινήσει τη σταδιοδρομία του.


Με αυτές τις αλλαγές και πολλές ακόμα -στις οποίες δεν έχω τον χρόνο να αναφερθώ- το δημόσιο πανεπιστήμιο στην πατρίδα μας μπαίνει επιτέλους σε μια παγκόσμια εκπαιδευτική τροχιά. Παύει να είναι προσανατολισμένο στα στενά όρια ενός μόνο γνωστικού αντικειμένου, οικοδομεί πολύ πιο ολοκληρωμένους επιστήμονες, πιο ολοκληρωμένες προσωπικότητες. Θέτει οριζόντια τα εργαστήρια και τις βιβλιοθήκες του στην υπηρεσία τελικά όλων των φοιτητών της χώρας. Ανοίγεται με τόλμη το ελληνικό δημόσιο πανεπιστήμιο σε διεθνείς συνεργασίες, ενώ μπορεί να εξειδικεύει τις σπουδές του με στόχο αυτές να ανταποκρίνονται στις ανάγκες της αγοράς εργασίας.


Πρακτικά, οι φοιτητές μας δεν πρέπει να βλέπουν τη σχολή τους ουσιαστικά ως μια τετραετή παράταση της σχολικής τους δραστηριότητας πριν από τη δύσκολη στιγμή της αναζήτησης δουλειάς. Σίγουρα δεν πρέπει να βλέπουν τη φοίτησή τους ως μια «μηχανή» απονομής πτυχίων χωρίς πραγματικό αντίκρισμα στην αγορά εργασίας.


Και είναι σημαντικό η ζωή τους, μέσα και έξω από τα αμφιθέατρα, να είναι γεμάτη νέες παραστάσεις, νέα βιώματα. Επιστημονικές αλλά και βιωματικές εμπειρίες που το νέο δημόσιο πανεπιστήμιο μπορεί να τους προσφέρει. Αλλά και δρόμους που θα κάνουν ομαλότερη τη μετάβασή τους στον επαγγελματικό στίβο.


Και μια ακόμη τομή, εξίσου σημαντική: τα νέα προγράμματα θα ιδρύονται πια από τα ίδια τα πανεπιστήμια. Παύει δηλαδή αυτός ο πατερναλιστικός κρατισμός που ήθελε τον εκάστοτε Υπουργό Παιδείας να έχει άποψη, να εγκρίνει ουσιαστικά τι θα διδάσκονται οι φοιτητές. Αυτό θα το αποφασίζουν τα ίδια τα ιδρύματα και θα το πιστοποιεί η Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης.


Ύστερα από δεκαετίες, λοιπόν, αυτή η κυβέρνηση έρχεται επιτέλους να απελευθερώσει την ακαδημαϊκή δράση από την επιρροή της εκτελεστικής εξουσίας.


Αυτά για τα προπτυχιακά. Γιατί αλλάζει εκ βάθρων και ο δεύτερος και ο τρίτος κύκλος σπουδών, τα μεταπτυχιακά και τα διδακτορικά. Τα πρώτα θα συστήνονται τώρα με απλή απόφαση της Συγκλήτου και πιστοποίηση της Εθνικής Αρχής, χωρίς την έγκριση του Υπουργείου. Και τα πανεπιστήμια θα είναι αυτά που θα ορίζουν ελεύθερα τα τυχόν δίδακτρα και τις πηγές χρηματοδότησης, όπως και τους διδάσκοντες αλλά και τις συνεργασίες με ξένα Πανεπιστήμια, ιδίως σε κοινά ξενόγλωσσα προγράμματα.


Όσον αφορά το τελικό στάδιο σπουδών, εισάγεται για πρώτη φορά στην πατρίδα μας ο θεσμός των βιομηχανικών διδακτορικών. Είναι μία διεθνής πρακτική στην οποία συμπράττει ο δευτερογενής τομέας, συνδέοντας τις σπουδές στην πράξη με την έρευνα και την παραγωγή. Ο υποψήφιος διδάκτορας θα μπορεί να συνάπτει σύμβαση με το ίδρυμά του και με μία επιχείρηση, για να ετοιμάσει τη διατριβή του σε ένα συγκεκριμένο αντικείμενο. Στο μεταξύ, όμως, θα αμείβεται κανονικά, αξιοποιώντας τις υποδομές και των δύο.


Τα αποτελέσματα της έρευνας θα είναι μετά στη διάθεση τόσο του πανεπιστημίου, όσο προφανώς και του φορέα που τη ζήτησε. Το κέρδος ωστόσο θα είναι συνολικότερο, καθώς οι ελληνικές επιχειρήσεις, η ελληνική οικονομία, θα αναπτύσσονται πιο γρήγορα με πυροδότη την ουσιαστική εφαρμοσμένη έρευνα. Και ακριβώς γι’ αυτό 35 εκατομμύρια από το Ταμείο Ανάκαμψης θα διατεθούν για να καλύψουν τριετή βιομηχανικά διδακτορικά των πανεπιστημίων μας. Αυτό σημαίνει εθνική Παιδεία στην υπηρεσία της εθνικής οικονομίας.


Και να ανοίξω μία παρένθεση: θα αναμένω με πολύ μεγάλο ενδιαφέρον, κα Υπουργέ και κύριοι εκπρόσωποι των κομμάτων, πώς θα τοποθετηθείτε όλοι στην κατ’ άρθρον ψηφοφορία η οποία θα ακολουθήσει την ψηφοφορία επί της αρχής. Γιατί είναι εύκολοι οι γενικόλογοι αφορισμοί, αλλά εδώ θα κληθείτε να τοποθετηθείτε συγκεκριμένα αν συμφωνείτε ή διαφωνείτε με όλες αυτές τις διατάξεις στις οποίες αναφέρθηκα. Μην βρεθούμε ξαφνικά στη θέση να διαπιστώνουμε ότι ενώ έχετε διαφωνήσει επί της αρχής, υψώνοντας πολύ τους τόνους αντιπαράθεσης, έχετε φτάσει να ψηφίσετε παραπάνω από τα μισά άρθρα του σχετικού νομοσχεδίου. Για να πέσουν οι μάσκες της υποκρισίας, επιτέλους, και σε αυτή την αίθουσα.


Θα επιμείνω, λοιπόν, στη σημασία της μεταρρύθμισης, όχι απλώς γιατί επιτέλους απενοχοποιεί τη σύνδεση του πανεπιστημίου με την αγορά, ούτε μόνο γιατί θέτει τα μυαλά της χώρας στην υπηρεσία της ανταγωνιστικότητάς της. Αλλά κυρίως γιατί ανοίγει το δρόμο της εξέλιξης σε νεαρούς επιστήμονες που δεν έχουν τα οικονομικά μέσα να ταξιδέψουν στον κόσμο της έρευνας. Τώρα, αντί να φύγουν στο εξωτερικό ή να εγκαταλείψουν την προσπάθειά τους, μπορούν να κάνουν αυτήν ακριβώς την δουλειά εδώ, στον τόπο τους. Η εργασία τους θα αμείβεται αξιοπρεπώς και ταυτόχρονα η διατριβή τους θα γίνεται διαβατήριο για την ένταξή τους στην αγορά εργασίας. Ενώ και απ’ την άλλη πλευρά οι επιχειρήσεις της πατρίδος μας θα πάψουν να στρέφονται εκτός συνόρων αναζητώντας την καινοτομία.


Τώρα, ο άλλοτε μεγάλος απών, το ελληνικό δημόσιο πανεπιστήμιο, επιστρέφει για να ανταποκριθεί στο διπλό καθήκον του: να μορφώσει τους νέους Έλληνες αλλά να διαμορφώσει και τη νέα Ελλάδα. Και, στον ίδιο αναπτυξιακό ρόλο, η τριτοβάθμια εκπαίδευση, τα πανεπιστήμιά μας, θα μπορούν πλέον τα ίδια να συγκροτούν στο εσωτερικό τους θερμοκοιτίδες νέων επιχειρήσεων. Για παράδειγμα, αν κάποιοι απόφοιτοι ή και μεταπτυχιακοί σπουδαστές έχουν μία ρηξικέλευθη επιχειρηματική ιδέα αλλά όχι τα μέσα και τους πόρους για να την υλοποιήσουν, το πανεπιστήμιο πια θα μπορεί, με θεσμική κατοχύρωση, να βρεθεί δίπλα τους. Να τους στεγάσει, να τους διαθέσει εξοπλισμό, να ορίσει συμβούλους καθηγητές για το νέο εγχείρημα.


Θεσμοθετείται, όμως, προσέξτε, και η αντίθετη φορά. Υπηρεσίες που μπορούν πια τα πανεπιστήμια να παρέχουν δωρεάν προς την ίδια την κοινωνία. Φοιτητές της Νομικής, για παράδειγμα, να μπορούν να οργανώσουν γραφεία που θα πληροφορούν μικρομεσαίες επιχειρήσεις για θέματα προσωπικών δεδομένων. Ομάδες φοιτητών Ψυχολογίας που θα παρέχουν δωρεάν ψυχολογική υποστήριξη σε ευάλωτες κοινωνικές ομάδες. Τέτοιες δράσεις θα έχουν πλέον θεσμική κατοχύρωση αλλά και την υποστήριξη Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων και φυσικά θα αποτελούν και πρόσθετα στοιχεία για την αξιολόγησή τους.


Τέλος, ακόμα μία γέφυρα μεταξύ της μόρφωσης και της εργασίας είναι η αναβάθμιση της πρακτικής άσκησης των φοιτητών. Αυτή παύει να αποτελεί ένα απαξιωμένο, συχνά διεκπεραιωτικό στάδιο. Πρέπει να γίνει και γίνεται κανονικό μάθημα, που βαθμολογείται ως προς την απόκτηση πτυχίου. Παράλληλα, όμως, θα συνοδεύεται και από υποχρεωτική ασφάλιση και καταβολή αποζημίωσης. Θα αποτελεί ουσιαστικά μία πρόβα κανονικής εργασίας. Μία προσομοίωση της επόμενης μέρας.


Όλα αλλάζουν, λοιπόν, στο πανεπιστήμιο των Νέων Οριζόντων. Και φυσικά μαζί τους, ναι, αλλάζει και ο τρόπος διοίκησής τους, με πρώτη τομή τον τρόπο εκλογής των διδασκόντων, ώστε να εκλείψουν επιτέλους οι φωτογραφικές προκηρύξεις και τα κρούσματα ευνοιοκρατίας. Γι’ αυτόν ακριβώς τον σκοπό εισάγονται φίλτρα αξιοκρατίας και αντικειμενικότητας, που διασφαλίζουν το αδιάβλητο της διαδικασίας. Γιατί και οι καθηγητές μας πρέπει να αποτελούν ζωντανά παραδείγματα για τους φοιτητές μας.


Το μητρώο γνωστικών αντικειμένων για τους υποψήφιους διδάσκοντες θα έχει τριετή διάρκεια και κυρίως θα καταρτίζεται σε ουδέτερο χρόνο, ώστε να μην επιτρέπεται η προκήρυξη εξατομικευμένων θέσεων. Αρκετά έχουν υποφέρει τα Πανεπιστήμιά μας από τέτοιες πρακτικές. Και το ίδιο θα ισχύει και για το μητρώο εκλεκτόρων του κάθε ιδρύματος, για να αποτρέπονται τυχόν ευνοϊκοί συσχετισμοί υπέρ συγκεκριμένων υποψηφίων. Ενώ και οι ίδιοι οι εκλέκτορες θα ορίζονται πλέον ηλεκτρονικά, με τη συμμετοχή και καθηγητών από άλλα πανεπιστήμια.


Επίσης, κάθε πανεπιστήμιο θα εκπονεί ένα σχέδιο ετήσιων προσλήψεων, με βάση τις πραγματικές ανάγκες των τμημάτων του, προκειμένου να μην προκηρύσσονται θέσεις αυθαίρετα. Αλλά και το έργο των νυν διδασκόντων αποκτά ένα νέο πλαίσιο. Η απασχόλησή τους γίνεται πιο ευέλικτη και αναγνωρίζεται η προϋπηρεσία τους. Παράλληλα, απλουστεύονται οι μετακινήσεις τους για ερευνητικά προγράμματα και επιτέλους εξορθολογίζεται το καθεστώς της παράλληλης απασχόλησής τους σε πανεπιστήμια του εξωτερικού.


Την ίδια στιγμή, αναθεωρείται ριζικά ο τρόπος με τον οποίον αντιμετωπίζεται η δημιουργία νέων πανεπιστημιακών μονάδων. Δεν υπάρχει μεγαλύτερο παράδειγμα αδιαφορίας για την εκπαίδευση, αλλά και εκμαυλισμού της κοινωνίας, από τη μαζική ίδρυση τμημάτων που αποφάσισε η προηγούμενη κυβέρνηση λίγο πριν φύγει.


Τμήματα από το τίποτα και για το τίποτα. Τμήματα που φτιάχτηκαν στα χαρτιά, χωρίς μελέτη, χωρίς σχεδιασμούς, χωρίς πόρους, χωρίς σκοπιμότητα και σίγουρα χωρίς βιωσιμότητα. Δεν είναι τυχαίο, λοιπόν, ότι από τις πρώτες κινήσεις μας ήταν να έχουμε το θάρρος να αναστείλουμε τη λειτουργία 37 τμημάτων που εξαγγέλθηκαν προεκλογικά και κυρίως «στο πόδι». Όπως ακυρώσαμε και τη δημιουργία μιας ακόμα, της τέταρτης, Νομικής σχολής. Ενώ το Υπουργείο βοήθησε ταυτόχρονα το Πανεπιστήμιο Πατρών να συνενώσει τμήματά του.


Η πολιτική μας αυτή τώρα, αποκτά κανόνες, καθώς το σχέδιο νόμου ορίζει με σαφήνεια πώς θα ιδρύονται, πώς θα συγχωνεύονται, πώς θα μετονομάζονται ή πώς θα καταργούνται νέα τμήματα. Και αυτός ο νέος ακαδημαϊκός χάρτης θα είναι πιο ορθολογικός, θεραπεύοντας και πολλές από τις αγκυλώσεις της εξαιρετικά πρόχειρης ένωσης των ΤΕΙ με τα ΑΕΙ.


Θα αποτυπώνει τελικά τις πραγματικές ανάγκες και της Παιδείας και της οικονομίας. Θα είναι δυναμικός, αλλά και εξωστρεφής. Γιατί με τις νέες ρυθμίσεις τα πανεπιστήμια θα μπορούν να ιδρύουν και ερευνητικά κέντρα πέρα από την έδρα τους, όπως και να μπορούν να δημιουργούν τα δικά τους παραρτήματα στο εξωτερικό.


Αγαπητοί συνάδελφοι, το ίδιο πνεύμα εκσυγχρονισμού, διαφάνειας και δημοκρατίας που διατρέχει το νέο πανεπιστήμιο χαρακτηρίζει και τη διοίκησή του. Εδώ η βασική καινοτομία είναι το 11μελές Συμβούλιο από έξι μέλη τα οποία θα εκλέγονται από το σύνολο των μελών ΔΕΠ και από ακόμα πέντε προσωπικότητες που θα τα επιλέγουν από καταξιωμένους ανθρώπους του χώρου του πολιτισμού, της οικονομίας.


Το Συμβούλιο θα έχει διοικητικές και οικονομικές αρμοδιότητες. Η Σύγκλητος διατηρεί πάντα τον πρώτο λόγο σε θέματα εκπαίδευσης. Το Συμβούλιο, όμως, θα εκλέγει τον Πρύτανη μεταξύ των έξι εσωτερικών μελών του. Επιλέγοντας και τον Εκτελεστικό Διευθυντή. Έτσι η διοίκηση μοιράζεται ορθολογικά ανάμεσα στον Πρύτανη και το Συμβούλιο. Είναι ένα συλλογικό μοντέλο το οποίο σήμερα -φαντάζομαι το γνωρίζετε- ακολουθούν τα περισσότερα πανεπιστήμια στον κόσμο, αντί της μονοπρόσωπης εξουσίας του Πρύτανη. Το ίδιο όμως δημοκρατική γίνεται και η συμμετοχή των φοιτητών στα όργανα των Πανεπιστημίων, ώστε να μπορούν να έχουν πραγματικό λόγο για τα θέματα που τους αφορούν.


Οι εκπρόσωποί τους θα αναδεικνύονται πλέον μέσω ενιαίου ψηφοδελτίου και θα απαρτίζουν ένα νέο σώμα, το Συμβούλιο Φοιτητών. Αυτό προφανώς θα είναι ανεξάρτητο από τα Διοικητικά Συμβούλια των φοιτητικών συλλόγων, τα οποία θα εξακολουθούν να λειτουργούν με τις διαδικασίες και τις συνδικαλιστικές παρατάξεις τους, όπως τις ξέρουμε ως τώρα. Και αποστολή του Συμβουλίου Φοιτητών θα είναι να εισηγείται στη διοίκηση θέματα που τους αφορούν. Γι’ αυτό και πρέπει να εκπροσωπούνται και όλα τα τμήματα.


Και μία τρίτη σημαντική τομή αποτελούν οι νέες μονάδες που θα πλαισιώνουν τα ιδρύματα των Νέων Οριζόντων. Οι κυριότερες από αυτές είναι το Πανεπιστημιακό Ίδρυμα Έρευνας και Καινοτομίας και η Επιτροπή Ηθικής και Δεοντολογία της έρευνας, με καθήκοντα τα οποία φανερώνουν οι τίτλοι τους.


Αναβαθμίζονται όμως και οι υφιστάμενες υπηρεσίες, όπως τα κέντρα επιμόρφωσης και δια βίου μάθησης, τα ερευνητικά ινστιτούτα, αλλά και οι εταιρείες αξιοποίησης και διαχείρισης της σημαντικής περιουσίας που έχουν τα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα. Η αρμοδιότητα μάλιστα της ίδρυσης νέων μονάδων στα πανεπιστήμια περνά πια από το Υπουργείο στη Σύγκλητο, ενισχύοντας με αυτόν τον τρόπο το αυτοδιοίκητο. Ενώ ταυτόχρονα ανοίγουν και οι πόρτες στην ελεύθερη διακίνηση της μάθησης, καθώς στην Ελλάδα θα διδάσκουν στο εξής και επισκέπτες καθηγητές από το εξωτερικό. Οι Έλληνες ακαδημαϊκοί που διαπρέπουν εκτός των συνόρων σύντομα θα μπορούν να έχουν μερική απασχόληση στη πατρίδα τους.


Και κάτι τελευταίο, το οποίο όμως θα μπορούσα να αναφέρω και πρώτο. Με το νέο σχέδιο νόμου αυξάνεται δραστικά η φροντίδα για τον φοιτητικό πληθυσμό και πέραν των σπουδών. Προβλέπονται κέντρα ψυχολογικής υποστήριξης, στελεχωμένα από επαγγελματίες της ψυχικής υγείας, με δωρεάν ανοιχτή πρόσβαση σε κάθε φοιτητή. Και ενισχύεται η ειδική μέριμνα για φοιτητές με αναπηρίες, ώστε να διασφαλίζεται η πρόσβασή τους σε κάθε πανεπιστημιακή δραστηριότητα.


Το ελληνικό πανεπιστήμιο, άλλωστε, έχει αποδείξει, κυρίες και κύριοι συνάδελφοί, ότι έχει τεράστιες δυνατότητες. Παρά τα προβλήματα που το πολιορκούν εδώ και δεκαετίες, εξακολουθεί να κρατά ένα υψηλό επίπεδο παράγοντας επιστήμονες που πρωταγωνιστούν στους χώρους του. Και αυτό συμβαίνει χάρη στο μεράκι των ανθρώπων του, στην επιμονή των σπουδαστών του και τη βοήθεια των οικογενειών τους. Οι δυνατότητες αυτές τώρα γίνονται πολύ περισσότερες και κυρίως αποκτούν νέα πεδία για να αναπτυχθούν, πραγματικά «Νέους Ορίζοντες».


Κυρίες και κύριοι βουλευτές, τα εκατοντάδες άρθρα του νομοσχεδίου που συζητούμε αντιμετωπίζουν πολλές από τις πραγματικές ανάγκες της πανεπιστημιακής κοινότητας. Ανάμεσά τους και την επιτάχυνση της διαδικασίας αναγνώρισης τίτλων σπουδών από ξένα πανεπιστήμια. Ταυτόχρονα, όμως, συμπληρώνουν και ζητούμενα άλλων βαθμίδων, όπως η ανάπτυξη του ολοήμερου σχολείου, που θα λειτουργεί πλέον μέχρι τις 5:30 το απόγευμα. Ενώ ρυθμίζουν ακόμα και ζητήματα που αφορούν την εκκλησιαστική εκπαίδευση.


Όλα αυτά παρουσιάστηκαν αναλυτικά και από την Υπουργό και από τον εισηγητή μας και είμαι σίγουρος ότι σε αυτά θα αναφερθούν και οι πολλοί συνάδελφοι που έχουν ζητήσει να λάβουν τον λόγο σε αυτή τη συνεδρίαση.


Περιορίζομαι, λοιπόν, να επαναλάβω τη βασική στόχευση της πρωτοβουλίας μας, που είναι η αποδέσμευση του δημόσιου πανεπιστημίου από γραφειοκρατικά αλλά και από ιδεοληπτικά βαρίδια, αλλά και από την κυβερνητική χειραγώγηση. Ώστε η ανώτατη Παιδεία να ξαναβρεί τον ρόλο της ως πραγματικός ιμάντας κοινωνικής ανόδου, κυρίως των πιο αδύναμων συμπολιτών μας. Σε μία βάση, όμως, ρεαλιστική με μαθήματα και προγράμματα σπουδών που θα δίνουν ισχυρά πτυχία και με πτυχία τα οποία θα αυξάνουν σημαντικά τις πιθανότητες να βρει κάποιος μία καλή δουλειά.


Το έχω ξαναπεί, ο απόφοιτος ενός ιδιωτικού σχολείου, το παιδί μίας ευκατάστατης οικογένειας, έχει περισσότερες δυνατότητες για σπουδές είτε εδώ, είτε στο εξωτερικό. Ένας νέος, όμως, με στενό οικογενειακό προϋπολογισμό πρέπει να βασιστεί αποκλειστικά στις δικές του δυνάμεις. Και αυτοί βρίσκονται στον πυρήνα του νομοσχεδίου, που φιλοδοξεί να κάνει πράξη το ίσο δικαίωμα στην ευκαιρία. Μιλώ όμως και για τον φοιτητή ο οποίος δεν φοβάται τις προκλήσεις και ο οποίος αντιπαθεί την αδράνεια. Αυτόν, κυρίως, οπλίζουν οι διατάξεις του νομοσχεδίου που σύντομα θα γίνει νόμος του κράτους.


Η εκπαιδευτική πολιτική είναι ταυτόχρονα διπλά κοινωνική πολιτική. Από τη μία πλευρά οπλίζει τη νέα γενιά να χτίσει τη ζωή της. Παράλληλα, όμως, αποτελεί μία άσκηση ευθύνης, προσπάθειας και ομαδικότητας που διαμορφώνουν τον πολίτη. Πρέπει, συνεπώς, να εδράζεται στην αλήθεια και την αξιοκρατία.


Οι νέοι άνθρωποι δεν είναι άβουλοι καταναλωτές υποσχέσεων. Είναι πλήρεις προσωπικότητες που οφείλουν να ξέρουν τι θα σπουδάσουν και τι ευκαιρίες τους προσφέρει το δημόσιο σύστημα εκπαίδευσης, για να μπορέσουν να απασχοληθούν στη συνέχεια.


Και προκύπτει έτσι η δεύτερη όψη, η κοινωνική όψη της τριτοβάθμιας Παιδείας και η σχέση της με τις ανάγκες της χώρας. Τα πανεπιστήμια, κυρίες και κύριοι του ΣΥΡΙΖΑ, δεν υπάρχουν απλά για να τυπώνουν πτυχία, αλλά να τροφοδοτούν την πατρίδα μας με επιστήμονες, την οικονομία της με στελέχη, την ανάπτυξή της με τα πορίσματα της έρευνάς τους. Και αυτή η αποστολή δεν υπηρετείται εάν δεν συνδεθούν οι σπουδές με την αγορά εργασίας. Αυτή είναι η σύνδεση που δίνει δουλειά στους αποφοίτους. Αυτή είναι η σύνδεση που δίνει μέλλον στην κοινωνία. Στην αντίληψη λοιπόν της κάθε πολιτικής δύναμης για το ρόλο του πανεπιστημίου κρίνεται τελικά εάν βρίσκονται στην όχθη της καθήλωσης ή του εκσυγχρονισμού.


Η πρώτη, η πολιτική που υπηρετείτε εσείς, ζητά ουσιαστικά να μην αλλάξει τίποτα, ενώ η δεύτερη απαιτεί νέα γνώση που θα οδηγήσει σε μία πιο παραγωγική σταδιοδρομία. Όπως κρίνεται, λοιπόν, και ποιος είναι ο αληθινά προοδευτικός: εκείνος που θέλει τη μόρφωση για λίγους που μπορούν ή εκείνος που φέρνει ίσες ευκαιρίες σε όλους με σπουδές που συνεπάγονται ένα καλύτερο μέλλον;


Απέναντι σε αυτές τις απλές αλήθειες αντιπαρατίθενται δυστυχώς ως τώρα μόνο κραυγές και σιωπές. Στην πολιτική ωστόσο, όπως και στη ζωή, τον πρώτο λόγο έχει τελικά η απόφαση. Ήρθε η ώρα, λοιπόν, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι της αξιωματικής αντιπολίτευσης, να αποφασίσετε: είστε ή όχι με το ελληνικό Erasmus; Είστε ή όχι με τα διπλά πτυχία, με την αμειβόμενη άσκηση των αποφοίτων που οδηγεί στην εργασία; Θέλετε τελικά ή δεν θέλετε συνεργασία με κορυφαία ξένα πανεπιστήμια και την επιστροφή, τη μετάκληση κορυφαίων καθηγητών στην Ελλάδα; Συμφωνείτε ή δεν συμφωνείτε να μεταφερθούν αρμοδιότητες από το Υπουργείο στις σχολές και αυτές να διοικούνται με συλλογικότητα, με διαφάνεια, με αξιοκρατία. Διαφωνείτε μήπως με τις ειδικές μέριμνες για την ψυχολογική υποστήριξη των φοιτητών ή των σπουδαστών με αναπηρία; Και, τελικά, είστε με ένα εξωστρεφές αυτόνομο, αυτοδύναμο, ανοιχτό πανεπιστήμιο ή όχι; Αυτά είναι τα ερωτήματα τα οποία τελικά μας καλεί να απαντήσουμε το συγκεκριμένο σχέδιο νόμου.


Και ήμουν περίπου βέβαιος ότι στα ερωτήματα αυτά θα έδινε απάντηση ο αρχηγός σας, καθώς ήδη τα Μέσα τα οποία πρόσκεινται στον ΣΥΡΙΖΑ είχαν προαναγγείλει ακόμα μία σύγκρουση κορυφής στη Βουλή με αιχμή την Παιδεία. Πού είναι ο κύριος Τσίπρας σήμερα; Πού είναι; Μήπως συναντιέται με τον πρόεδρο, τον κ. Λυμπερόπουλο, ναι. Γιατί δεν είναι εδώ αλήθεια; Γιατί δεν είναι εδώ; Θα σας πω γιατί δεν είναι εδώ. Δεν είναι εδώ διότι αν ήταν εδώ θα αναγκαζόταν να τοποθετηθεί ο ίδιος για τις απίστευτες αθλιότητες του κ. Βερναρδάκη.


Θα έρθει όμως, θα έρθει, δεν μπορεί να μην έρθει. Και είμαι περίεργος αν θα έχει το πολιτικό θάρρος να ζητήσει ο ίδιος για λογαριασμό του χώρου που εκπροσωπεί μια προσωπική συγγνώμη από την Υπουργό Παιδείας. Δεν είμαι σίγουρος, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, ότι θα έχει το θάρρος να το κάνει. Διότι φοβάμαι ότι αυτό το οποίο είδαμε χθες δεν ήταν και δεν είναι ένα μεμονωμένο φαινόμενο.


Αυτός ο «βερναρδακισμός» είναι ουσιαστικά ένας «πολακισμός». Είναι ΣΥΡΙΖΑϊκός φαρισαϊσμός. Είναι αυτό το οποίο έχει αποκληθεί «ο εκτσογλανισμός της δημόσιας ζωής». Είναι το τελευταίο σκαλοπάτι του λαϊκισμού. Είναι η τοξικότητα για την οποία είχα προειδοποιήσει ότι θα δηλητηριάζει καθημερινά την πολιτική ατμόσφαιρα ο ΣΥΡΙΖΑ.


Και δυστυχώς δεν εκπορεύεται από εξαιρέσεις. Είναι ο κανόνας στο κόμμα σας. Είναι το διαβόητο «ηθικό πλεονέκτημα», γιατί δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι πριν από τις αθλιότητες του κ. Βερναρδάκη είχαν προηγηθεί και άλλες αθλιότητες κατά της Υπουργού Παιδείας. Εσείς δεν μας λέγατε, κ. Φίλη, ότι έχει δύο παιδιά η Υπουργός και όταν μεγαλώσουν θα τη θυμούνται ως τη μητέρα που όταν ήταν μικρά κατέσφαξε, ως νέος Ηρώδης, 20.000 18χρονα παιδιά από τα πανεπιστήμια; Τα είπατε αυτά;


Όλα αυτά έχουν αρχή, μέση και τέλος στην αθλιότητα του ΣΥΡΙΖΑ. Τα «τρία μέτρα κάτω από τη γη» του κ. Πολάκη, τα μαχαίρια του κ. Φίλη, η μητροκτονία του κ. Βερναρδάκη, όλα αυτά από ένα κόμμα το οποίο μιλά για την ποιότητα του δημοσίου διαλόγου και της ενημέρωσης. Επειδή λέει έτσι το είπαν κάποιοι «ρεπόρτερ χωρίς σύνορα» και μάλιστα την ίδια μέρα που μπήκαν βόμβες στα γραφεία ενός σταθμού που χθες κατέκρινε με μεγάλη αυστηρότητα τις δηλώσεις Βερναρδάκη. Χυδαιότητα χωρίς σύνορα.


Φέρτε τον αρχηγό σας, αν τολμάει, εδώ να αντιπαρατεθούμε. Αντί να κρύβεται από το Κοινοβούλιο, αντί να κρύβεται από τη Βουλή, να έχει το θάρρος να ζητήσει συγνώμη, να σταθεί όρθιος και να πει ότι καταδικάζει απερίφραστα αυτές τις αθλιότητες.


Κλείνω, λοιπόν, με μία έκκληση προς τις υπόλοιπες πτέρυγες της Βουλής. Τη δική σας θέση νομίζω τη γνωρίζουμε πολύ καλά, αλλά μία έκκληση τουλάχιστον προς το ΠΑΣΟΚ – Κίνημα Αλλαγής. Σε μία συγκυρία -κύριε Κατρίνη, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι του ΠΑΣΟΚ- όπου η εθνική ενότητα είναι αναγκαία όσο ποτέ, σας ζητώ να κάνετε μία γενναία κίνηση για την πιο σπουδαία εθνική υπόθεση, που είναι η Παιδεία. Που πριν ακόμα από την ανεξαρτησία μας, αλλά και στους δύο αιώνες ελεύθερης ζωής της Ελλάδος, ταυτίστηκε με το έθνος.


«Εκ των γραμμάτων γεννάται η προκοπή, με την οποίαν λάμπουν τα ελεύθερα έθνη» έγραφε ο Ρήγας Φεραίος. Σκεφτείτε λοιπόν γι΄ αυτή την προκοπή των νέων μας, γι΄ αυτή ψηφίζουμε σήμερα και σταθείτε στο ύψος των περιστάσεων.


Σας ευχαριστώ.



Μεταρρυθμίσεις στην Ιατρικώς Υποβοηθούμενη Αναπαραγωγή


 

Κατατέθηκε στη Βουλή και συζητείται από εχθές Τρίτη στην αρμόδια Επιτροπή το νομοσχέδιο του Υπουργείου Υγείας για την Ιατρικώς Υποβοηθούμενη Αναπαραγωγή. Εισάγονται οι αναγκαίες ρυθμίσεις προκειμένου η χώρα να μπορέσει να παρακολουθήσει και θεσμικά και νομοθετικά πλέον τα τεράστια άλματα που έχει επιτύχει τελευταία χρόνια στο κομμάτι αυτό η ιατρική επιστήμη. Πρόκειται -όπως  τόνισε ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης- για ένα νομοσχέδιο με έντονο κοινωνικό πρόσημο, που  εκσυγχρονίζει το υφιστάμενο πλαίσιο και δίνει λύσεις σε προβλήματα που ταλάνιζαν πολλές γυναίκες. Το νομοσχέδιο προβλέπει μεταξύ άλλων:


Την  αύξηση του ηλικιακού ορίου των γυναικών που δύνανται να προσφύγουν σε ιατρικώς υποβοηθούμενη αναπαραγωγή από στα 54 από τα 50 έτη.

Τη δυνατότητα κρυοσυντήρησης γεννητικού υλικού, ζυγωτών και γονιμοποιημένων ωαρίων και για κοινωνικούς λόγους, και την κατάργηση του ανώτατου ορίου των 20 ετών όσον αφορά τη διάρκειά της.

Το δικαίωμα του ατόμου να καταθέτει μη γονιμοποιημένο γεννητικό υλικό για κρυοσυντήρηση χωρίς τη συναίνεση του ή της συζύγου ή του μέρους με το οποίο έχει συνάψει σύμφωνο συμβίωσης ή του συντρόφου του, καθώς και για ελεύθερη χρήση του σε περίπτωση διαζυγίου, ακύρωσης του γάμου, διάστασης, λήξης ή καταγγελίας του συμφώνου συμβίωσης.

Τη ρητή πρόβλεψη ότι η διάθεση γεννητικού υλικού για τη δημιουργία Τραπεζών Κρυοσυντήρησης, ανεξάρτητα από την ύπαρξη ληπτών κατά το χρόνο της διάθεσης, δεν αποτελεί απαγορευμένη διάθεση.

Τη δυνατότητα λήψης και κρυοσυντήρησης γεννητικού υλικού δότη ή δότριας από Τράπεζα Κρυοσυντήρησης, ανεξάρτητα από την ύπαρξη ληπτών τη δεδομένη χρονική περίοδο.

Τη δυνατότητα του δότη ή της δότριας να αποφασίζει ο ίδιος ή η ίδια για την ανωνυμία του.

Την ίδρυση Μονάδας Ιατρικώς Υποβοηθούμενης Αναπαραγωγής και Τράπεζας Κρυοσυντήρησης αποκλειστικά για την εξυπηρέτηση προσώπων οροθετικών στον ιό της ανθρώπινης ανοσοποιητικής ανεπαρκείας.




Νέο καλοκαιρινό πρόγραμμα ΕΚΠΑ-Χάρβαρντ

 



Ξεκίνησε το νέο καλοκαιρινό πρόγραμμα μεταξύ του Πανεπιστήμιο Αθηνών - University of Athens και του Harvard University - François-Xavier Bagnoud Center for Health and Human Rights με αντικείμενο Σύγχρονες Μεταναστευτικές και Προσφυγικές Σπουδές, σύμφωνα με ανάρτηση της υπουργού Παιδείας, Νίκης Κεραμέως, στο facebook.

«Η προσπάθεια ξεκίνησε πριν περίπου 3 χρόνια και, παρά τις μεγάλες δυσκολίες της πανδημίας, η συνεργασία προχώρησε και σήμερα (χθες) ξεκινάει το πρόγραμμα με φοιτητές από όλο τον κόσμο (ΗΠΑ, Γαλλία, Γερμανία, Ινδία, Συρία, Ιράκ, Αφγανιστάν, μεταξύ άλλων).

«Προστίθεται σε μία σειρά από άλλες πρόσφατες συνεργασίες μεταξύ των δικών μας εξαιρετικών ΑΕΙ και κορυφαίων Πανεπιστημίων του εξωτερικού, όπως η συνεργασία:

Πανεπιστήμιο Αθηνών -University of Athens- Yale University για Κέντρο Αριστείας για τις Περιβαλλοντολογικές Επιστήμες και τη Δημόσια Υγεία,

ΕΘΝΙΚΟ ΜΕΤΣΟΒΙΟ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ - NATIONAL TECHNICAL UNIVERSITY OF ATHENS - University of Michigan για κοινό διδακτορικό πρόγραμμα στη μηχανική,

Ιόνιο Πανεπιστήμιο - Ionian University- Johns Hopkins University (και U Texas) για ερευνητικό πρόγραμμα σχετικά με την καταπολέμηση της νόσου Αλτσχάιμερ,

International Hellenic University/Διεθνές Πανεπιστήμιο της Ελλάδος - New York University για την διεξαγωγή σεμιναρίου στη διεθνή εμπορική διαιτησία,

Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης - Stockton University για διετές πρόγραμμα εκμάθησης ελληνικής γλώσσας και κουλτούρας και για ανταλλαγές στον κλάδο της αμερικανικής φιλολογίας».



Πάνω από 500 άτομα θα απασχολεί το Κέντρο Πληροφορικής και Λογισμικού της Deutsche Telecom

 



Πάνω από 500 άτομα εκτιμάται ότι θα απασχολεί ώς το 2024 το Κέντρο Πληροφορικής και Λογισμικού (Telekom IT hub) της Deutsche Telecom (DT) στη Θεσσαλονίκη, όπως αποκάλυψαν σήμερα υψηλόβαθμα στελέχη του ΟΤΕ, με την ευκαιρία επίσκεψης του υπουργού Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκου Πιερρακάκη, στις εγκαταστάσεις του hub.


Ήδη, από την περασμένη εβδομάδα, οι πρώτοι 258 επιστήμονες πληροφορικής, προερχόμενοι σε σημαντικό βαθμό από την Αγία Πετρούπολη (σ.σ. η DT ανακοίνωσε τον περασμένο Μάρτιο ότι σταματάει την ανάπτυξη λογισμικού στη ρωσική πόλη, στο πλαίσιο των κυρώσεων για την εισβολή στην Ουκρανία), εγκαταστάθηκαν στη Θεσσαλονίκη, ενώ φέτος αναμένεται να γίνουν επιπλέον 100 προσλήψεις, ισάριθμες το 2023 και 70 το 2024, τόσο από την Ελλάδα όσο και από το εξωτερικό.

Το κέντρο θα καλύψει τις ανάγκες ΙΤ της DT στη Γερμανία, παρέχοντας υπηρεσίες πληροφορικής και λογισμικού.

Ο Peter Leukert, CEO της Telekom IT, δήλωσε προ ημερών ότι η Ελλάδα επελέγη για την εγκατάσταση του hub τόσο για το επίπεδο του ανθρώπινου δυναμικού της, όσο και για την έμπρακτη υποστήριξη που παρέχει η Πολιτεία στις επενδυτικές πρωτοβουλίες.



Η Ανατολική Αττική αλλάζει προς το καλύτερο

 



Στην Ανατολική Αττική όπου βρέθηκε προχθές Δευτέρα ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης  επισκέφθηκε τα εργοτάξια για την κατασκευή του Κέντρου Επεξεργασίας Λυμάτων Κρωπίας - Παιανίας και της σήραγγας Αποχέτευσης και Επεξεργασίας Λυμάτων των Δήμων Ραφήνας - Πικερμίου και Σπάτων - Αρτέμιδας, το διεθνές αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος», το λιμάνι της Ραφήνας και τις κατασκηνώσεις του Δήμου Ζωγράφου, όπου φιλοξενούνται Ουκρανοί Πρόσφυγες, ενώ έχει συνάντηση με δημάρχους της Ανατολικής Αττικής. Στη διάρκεια της περιοδείας και της συνάντησης με τους δημάρχους επισημάνθηκε ανάμεσα στα άλλα ότι:


Οι παρεμβάσεις της Κυβέρνησης στην Αν. Αττική ανέρχονται σε περίπου 2 δισ. ευρώ και λύνουν ζητήματα ετών.

Προχωρούν οδικά έργα ύψους περίπου 400 εκατ. ευρώ και σιδηροδρομικά έργα 700 εκατ. ευρώ. Τα επόμενα χρόνια η Αττική Οδός θα φτάνει σε Ραφήνα και Λαύριο, ενώ τα δύο σημαντικά αυτά λιμάνια θα συνδέονται μέσω του Προαστιακού Σιδηροδρόμου με το υπόλοιπο δίκτυο.

Προχωρούν αντιπλημμυρικά έργα ύψους περίπου 300 εκατ. ευρώ, διευθετούνται δεκάδες ρέματα και θωρακίζονται  περιοχές όπως η Ραφήνα, ο Μαραθώνας και η Νέα Μάκρη από πλημμυρικά φαινόμενα.

Βρίσκεται σε εξέλιξη το μεγαλύτερο επενδυτικό πρόγραμμα έργων αποχέτευσης, που ανέρχεται περίπου στα 800 εκατ. ευρώ. Για την κατασκευή των τεσσάρων Κέντρων Επεξεργασίας Λυμάτων και του αποχετευτικού δικτύου που θα βελτιώσουν σημαντικά την ποιότητα ζωής των κατοίκων και θα αναβαθμίσουν περιβαλλοντικά την περιοχή, εξασφαλίστηκαν 420 εκατ. ευρώ από την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Μέσω του Προγράμματος «Αντώνης Τρίτσης» έχουν ενταχθεί έργα ύψους 189 εκατ. ευρώ που αφορούν από παραδοσιακά έργα υποδομής, αστικής αναζωογόνησης μείωσης περιβαλλοντικού αποτυπώματος και ψηφιακού μετασχηματισμού.

 



Αντιπυρική προστασία: Πρόγραμμα Προληπτικών Καθαρισμών Antinero

 



Στο πλαίσιο της αντιπυρικής προστασίας, που έχει αναχθεί σε εθνική προτεραιότητα, αλλά και της προστασίας του μοναδικού δασικού μας πλούτου, το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας σε συνεργασία με το Υπουργείο Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, προωθεί εδώ και καιρό εκτεταμένες δράσεις μέσα από το πρόγραμμα Προληπτικών Καθαρισμών Antinero.

Το πρόγραμμα αυτό ξεκίνησε τον Μάιο και αναμένεται να ολοκληρωθεί τον Αύγουστο, αφορά σε εργασίες καθαρισμών, αφαίρεσης καύσιμης ύλης και συσσωρευμένης επί δεκαετίες βιομάζας σε μια συνολική έκταση 80.000 στρεμμάτων που αφορά σε πάνω από 100 δασικά οικοσυστήματα.

Επίσης συντηρούνται και διανοίγονται δασικοί δρόμοι συνολικού μήκους 12.000 χιλιομέτρων, καθώς και αντιπυρικές ζώνες συνολικού μήκους 1.600 χιλιομέτρων.

Το πρόγραμμα αυτό χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης με 50 εκατ. ευρώ και από τον Τακτικό Προϋπολογισμό με 22 εκατ. ευρώ, ενώ τις διαγωνιστικές διαδικασίες έφερε εις πέρας το ΤΑΙΠΕΔ.

Είναι σημαντικό να τονίσουμε ότι τα δεκάδες συνεργεία καθαρισμού στα δάση ανά την Ελλάδα, αποτελούνται και από υλοτόμους και από δασεργάτες των τοπικών Δασικών Συνεταιρισμών και επιπλέον η παρουσία τους στα δάση λειτουργεί ως πρόσθετη φύλαξη από επίδοξους εμπρηστές.

Μέχρι προχθές είχαμε 6.350 αγροτοδασικές πυρκαγιές, έναντι μέσου όρου 15ετιας 3.724, είχαμε δηλαδή αύξηση 70% των πυρκαγιών. Αντίστοιχα, το σύνολο των καμένων στρεμμάτων είναι 50.072  (εκ των οποίων 940 στρέμματα δάσους και 24.802 στρέμματα δασικών εκτάσεων), έναντι μέσου όρου 15ετιας 59.084, δηλαδή μείωση 15%. Είχαμε δηλαδή 70% παραπάνω πυρκαγιές, 15% λιγότερη έκταση καμένη.



Ο Ερντογάν οφείλει να ξεκαθαρίσει τη θέση του για τον κυβερνητικό του εταίρο


 

Αυστηρή απάντηση δίνει ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, με ανάρτησή του στο twitter, για τον προκλητικό χάρτη που παρουσίασε ο κυβερνητικός εταίρος του Ταγίπ Ερντογάν, Ντεβλέτ Μπαχτσελί, όπου εμφανίζονται τα νησιά του αν. Αιγαίου και η Κρήτη να ανήκουν στην Τουρκία:

«Προσέξτε καλά αυτόν τον χάρτη. Η Κρήτη, η Ρόδος, η Λέσβος, η Χίος, η Σάμος, όλα αυτά τα νησιά "απορροφημένα" από την Τουρκία. Ένα παραλήρημα από τους εξτρεμιστές ή η επίσημη πολιτική της Τουρκίας; Ακόμη μία πρόκληση ή ο πραγματικός στόχος;

Ο πρόεδρος Ερντογάν οφείλει να ξεκαθαρίσει τη θέση του απέναντι στις γελοιότητες του μικρότερου κυβερνητικού του εταίρου».



Πάνω από 1.000 παιδιά έπεσαν θύματα σεξουαλικής κακοποίησης στην πόλη Τέλφορντ

 


Περισσότερα από 1.000 παιδιά στην πόλη Τέλφορντ, στη Βρετανία, έπεσαν θύματα σεξουαλικής κακοποίησης από το 1989 μέχρι σήμερα εν μέσω της αποτυχίας της αστυνομίας και των τοπικών αρχών να οδηγήσουν τους δράστες ενώπιον της Δικαιοσύνης, σύμφωνα με το πόρισμα ανεξάρτητης έρευνας.

Το κουβάρι της υπόθεσης άρχισε να ξετυλίγεται ύστερα από έρευνα της εφημερίδας Sunday Mirror για σεξουαλική εκμετάλλευση ανηλίκων από τη δεκαετία του ‘80. Η ποινική διερεύνηση που ακολούθησε επιβεβαίωσε τις υποθέσεις και διαπίστωσε ότι η κακοποίηση επετράπη να συνεχιστεί επειδή κατηγορήθηκαν τα παιδιά αντί για τους δράστες.

Μεταξύ άλλων, δάσκαλοι αποθαρρύνονταν να καταγγείλουν περιστατικά σεξουαλικής κακοποίησης, ενώ η αστυνομία φοβήθηκε ότι η έρευνα σε βάρος ορισμένων από τους φερόμενους ως δράστες, που ήταν ασιατικής καταγωγής, θα πυροδοτούσε φυλετικές εντάσεις, σύμφωνα με την έκθεση.

«Αμέτρητα παιδιά δέχτηκαν σεξουαλικές επιθέσεις και βιάστηκαν», τόνισε ο Τομ Κράουδερ, επικεφαλής της έρευνας. Επικαλούμενος μαρτυρίες πολλών θυμάτων, είπε ότι ορισμένοι άνδρες τα πλησίαζαν με σκοπό να κερδίσουν σταδιακά την εμπιστοσύνη τους και όταν πετύχαιναν τον στόχο τους τα εκμεταλλεύονταν για να ικανοποιήσουν τις αρρωστημένες ορέξεις τους.

Η αστυνομία της περιοχής ζήτησε συγγνώμη για την αποτυχία της να αποτρέψει αυτά τα εγκλήματα, ενώ οι τοπικές αρχές ζήτησαν συγγνώμη από τα θύματα και τις οικογένειές τους.

Η υπόθεση προστίθεται σε σειρά φρικιαστικών περιπτώσεων σεξουαλικής κακοποίησης στη Βρετανία.

Το 2014, άλλη ανεξάρτητη έρευνα είχε αποκαλύψει ότι περίπου 1.400 παιδιά σε αγγλική πόλη είχαν πέσει θύματα σεξουαλικής κακοποίησης, ενώ ο διάσημος τηλεπαρουσιαστής και ραδιοφωνικός παραγωγός Τζίμι Σάβιλ αποκαλύφθηκε μετά τον θάνατό του, το 2011, ότι είχε κακοποιήσει σεξουαλικά περισσότερα από 500 παιδιά.


ΑΠΕ-ΜΠΕ


Πηγή




Fake news για την σύζυγο του Γεωργιάδη απο κάποιον που δηλώνει δημοσιογράφος και πολιτεύτηκε με την Χ.Α.


 


Μια ψευδή και κατασκευασμένη ιστορία εναντίον του υπουργού Ανάπτυξης, Άδωνι Γεωργιάδη και της συζύγου του, Ευγενίας Μανωλίδου, έκανε χθες τον γύρο του διαδικτύου, με τον υπουργό να αντιδρά δικαιολογημένα μαζί με μερίδα της κοινωνίας, για την φιαδρότητα αυτών που γράφουν χωρίς τιμωρία τα ψέματα.

Όλα ξεκίνησαν με ένα χυδαίο δημοσίευμα του Άρη Σπίνου, ο οποίος συστήνεται ως δημοσιογράφος και πολιτεύτηκε με τη Χρυσή Αυγή.

Την χυδαιότητα διέψευσε, με ανάρτησή του, οργισμένος, ο Άδωνις Γεωργιάδης:

«Από τότε που μπήκα στην πολιτική έχω ακούσει τα πάντα. Με ψέματα ήθελαν να με κλείσουν στην φυλακή, τώρα όμως η κατάσταση ξέφυγε. Από το “Tourkadonis” έως,αν είναι δυνατόν ότι κτύπησα την σύζυγο μου.Σεβαστείτε μια γυναίκα, μια μάνα και μια σύζυγο που βλέπει αυτά τα αίσχη. Φτάνει!»

Έντονες ήταν οι αντιδράσεις στα social media για τις απαράδεκτες φήμες εναντίον του υπουργού Ανάπτυξης.

Ο ίδιος ο δημιουργός του fake news, πάντως, διέψευσε τα πάντα σε νέα ανάρτησή του, προσπαθώντας να ξεφύγει απο την οργή της κοινωνίας, του υπουργού και της δικαιοσύνης.



Πέρασε η πρώτη τροπολογία στο Κονγκρέσο για το μπλόκο στην πώληση F-16 στην Τουρκία

 




Σύμφωνα με ανταποκρίτρια της ΕΡΤ στις ΗΠΑ, Λένα Αργύρη, πέρασε στην αρμόδια επιτροπή της αμερικανικής βουλής η μια από τις δυο τροπολογίες που απαγορεύουν την αναβάθμιση των F-16 ή πώληση νέων μαχητικών στην Τουρκία.

Το επόμενο κοινοβουλευτικό στάδιο είναι η υπερψήφισή της από την ολομέλεια της Βουλής, κάτι που εκτιμάται ότι θα γίνει έως το τέλος Ιουλίου.

Η τροπολογία απαγορεύει την πώληση νέων F-16 αλλά και κάθε πακέτου προς τον αναβάθμιση των ήδη υπάρχοντων F-16 στην Τουρκία, αφήνει ένα περιθώριο παράκαμψής της, επιτρέποντας στον Αμερικανό Πρόεδρο να ξεπεράσει τους περιορισμούς και να αποφασίσει την πώληση των F-16 στην Τουρκία, αν πιστοποιήσει στο Κονγκρέσο ότι κάτι τέτοιο είναι προς το ζωτικό συμφέρον εθνικής ασφάλειας των ΗΠΑ και ότι λαμβάνονται μέτρα για να διασφαλιστεί ότι τα F-16 δεν χρησιμοποιούνται για υπερπτήσεις πάνω από την Ελλάδα.

Συγκεκριμένα, η τροπολογία, που θα συμπεριληφθεί στον προϋπολογισμό του αμερικανικού υπουργείου Άμυνας, αναφέρει τα εξής:

Ο Πρόεδρος (των ΗΠΑ) δεν μπορεί να πωλήσει ή να εγκρίνει άδεια για την εξαγωγή νέων αεροσκαφών F-16 ή τεχνολογίας αναβάθμισης F-16 ή κιτ εκσυγχρονισμού σύμφωνα με οποιαδήποτε αρχή που προβλέπεται από τον νόμο περί ελέγχου εξαγωγών όπλων (22 U.S.C. 2751 κ.ε.) στην κυβέρνηση της Τουρκίας ή σε οποιαδήποτε υπηρεσία ή όργανο της Τουρκίας, εκτός εάν ο Πρόεδρος (των ΗΠΑ) παράσχει στην Επιτροπή Διεθνών Σχέσεων της Γερουσίας, στην Επιτροπή Εξωτερικών Υποθέσεων της Βουλής των Αντιπροσώπων και στις επιτροπές Άμυνας του Κογκρέσου πιστοποίηση ότι:

Αυτή η μεταφορά είναι προς το εθνικό συμφέρον των Ηνωμένων Πολιτειών και λεπτομερή περιγραφή των συγκεκριμένων μέτρων που έχουν ληφθεί για να διασφαλιστεί ότι τέτοια F-16 δεν χρησιμοποιούνται από την Τουρκία για επαναλαμβανόμενες μη εξουσιοδοτημένες υπερπτήσεις πάνω από την Ελλάδα.


Οι δύο τροπολογίες κατατέθηκαν από τους βουλευτές Κρις Πάππας και Φρανκ Παλόν. Σε κοινή επιστολή τους, το Συμβούλιο Ελληνοαμερικανικής Ηγεσίας και η Αμερικανοεβραϊκή Επιτροπή ζήτησαν νωρίτερα από τους Αμερικανούς νομοθέτες να στηρίξουν την εν λόγω τροπολογία.

Είχε προηγηθεί η σκληρή ανακοίνωση των Ρεπουμπλικανών βουλευτών Γκας Μπιλιράκη και Νικόλ Μαλιωτάκη.


Πηγή: ert.gr



Ο χυδαίος Βερναδάκης εκφράζει τον ΣΥΡΙΖΑ γιαυτό ο Τσίπρας δεν καταδικάζει

 



Ο Αλέξης Τσίπρας, φαιδρός όπως πάντα, εξαφανίστηκε μετά την χυδαιότητα του στελέχους του.

Η συμπεριφορά Τσίπρα δείχνει ξεκάθαρα ότι η χυδαιότητα Βερναδάκη, εκφράζει πλήρως τον ΣΥΡΙΖΑ και προσωπικά τον ίδιο τον Αλέξη Τσίπρα που δεν είναι η πρώτη φορά που συντάσσεται με χυδαιότητες στελεχών του, βλέπε Παύλο Πολάκη.

Μετά την κατακραυγή και τις αντιδράσεις, ο χυδαίος βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ αναγκάστηκε να ζητήσει συγνώμη, και ας μην την εννοούσε. Ο Βερναδάκης όταν έφτιαχνε το βίντεο ήξερε απόλυτα τι έλεγε και με ποιον παρομοίασε την Νίκη Κεραμέως και αυτό τον κάνει συνειδητά φαιδρό και χυδαίο, γνήσιο Συριζαίο.

Συγγνώμη από την υπουργό Παιδείας ζήτησε ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Χριστόφος Βερναρδάκης για το απαράδεκτο βίντεο, στο οποίο συνέκρινε την Νίκη Κεραμέως με την Ρούλα Πισπιρίγκου.

Σε δήλωσή του ο κ. Βερναδάκης αναφέρει: «Το σχόλιό μου για το αντιεκπαιδευτικό έκτρωμα της κας Κεραμέως ήταν ξεκάθαρα άστοχο. Για αυτό το λόγο και αναγνωρίζοντάς το, το έχω αποσύρει από χθες το βράδυ. Ζητώ συγγνώμη από την κα Κεραμέως για το απαράδεκτο σχόλιο, η πολιτική κριτική μου ωστόσο στο αίσχος που έφερε προς ψήφιση στη βουλή παραμένει στο ακέραιο».

Το εν λόγω βίντεο, που κατέβηκε από τον λογαριασμό του πρώην υπουργού στο Tik Tok προκάλεσε σάλο στα social media, ενώ προκάλεσε και τις οργισμένες αντιδράσεις τόσο της ίδιας της κ. Κεραμέως όσο και της Νέας Δημοκρατίας.

Η υπουργός Παιδείας κατηγόρησε τον κ. Βερναρδάκη για απόπειρα δολοφονίας χαρακτήρα και μισογυνισμό και κάλεσε με ανάρτησή της στο twitter τον Αλέξη Τσίπρα να πάρει θέση απέναντι στα σχόλια του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ.

«Ο κ. Χριστόφορος Βερναρδάκης ξεπέρασε κάθε όριο. Χυδαιότητα, τοξική πόλωση και διχασμός, απόπειρα δολοφονίας χαρακτήρα, μισογυνισμός... Ο κ. Αλέξης Τσίπρας τι θέση θα πάρει;» γράφει η κ. Κεραμέως.

Από την πλευρά της η Νέα Δημοκρατία εξέδωσε ανακοίνωση, στην οποία ανέφερε ότι ο κ. Βερναρδάκης ξεπέρασε και τα πιο ακραία troll του ΣΥΡΙΖΑ.

Στην ανακοίνωσή της η ΝΔ αναφέρει: «Ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ κ. Βερναρδάκης, ξεπέρασε ακόμη και τα πιο ακραία troll του ΣΥΡΙΖΑ σε τοξικότητα. Σε βίντεο που ανήρτησε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, χαρακτηρίζει την Υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως, «Πισπιρίγκου της παιδείας».

Προφανώς πιστεύει ότι παρομοιάζοντας την υπουργό με μια υπόδικο, μπορεί να κερδίσει μερικά λεπτά αντιπολιτευτικής  δημοσιότητας. Το μόνο που κάνει είναι να αποδεικνύει ότι η χυδαιότητα που εκπέμπεται από τον ίδιο και το κόμμα του, δεν έχει τέλος! Απαιτούμε από τον κ. Τσίπρα να καταδικάσει την άθλια επίθεση του στενού συνεργάτη του στην υπουργό Παιδείας. Αν δεν το κάνει θα είναι σαν να την συνυπογράφει».

Στο βίντεο ο χυδαίος Συριζαίος Βερναρδάκης αναρωτιόταν εάν η κ. Κεραμέως είναι η... Πισπιρίγκου της παιδείας δείχνοντας το παρακμιακό επίπεδο της πλειοψηφίας των στελεχών του Τσίπρα



Σύντροφοι προσπαθούν με τρομοκρατικές ενέργειες να φιμώσουν την δημοσιογραφία

 





Είναι ξεκάθαρο ότι τέτοιες τρομοκρατικές και δολοφονικές ενέργειες γίνονται από ποινικούς, η από συντρόφους και ο στόχος είναι ένας η φίμωση της ελευθεροτυπίας.

Η φωτιά ξεκίνησε από τον τρίτο όροφο του κτιρίου όπου στεγάζεται ο Realfm 97,8 και επεκτάθηκε προς τα κάτω. Στο σημείο έσπευσαν 18 πυροσβέστες με έξι οχήματα. 

Οι πυροσβέστες απεγκλώβισαν μια ηχολήπτρια του ραδιοφώνου που βρισκόταν στον χώρο τη στιγμή που εκδηλώθηκε η φωτιά.

Στην είσοδο του κτιρίου, βρέθηκαν υπολείμματα εκρηκτικού μηχανισμού, κάτι που δείχνει πως πρόκειται για εμπρησμό.