Δευτέρα 20 Οκτωβρίου 2014

Όταν δεν μπορείς να διαχειριστείς τα σκουπίδια σου πώς θα διαχειριστείς στους φοιτητές σου : Μάζεψαν 5,5 τόνους σκουπίδια από το κτίριο της Φιλοσοφικής Αθηνών


Πέντεμιση τόνοι (!) ήταν τα σκουπίδια που μαζεύτηκαν τις τελευταίες δύο ημέρες από το... κτίριο της Φιλοσοφική Αθηνών αποκαλύπτοντας με τον πλέον γλαφυρό τρόπο την τραγική κατάσταση που επικρατούσε τους τελευταίους έξι μήνες στο χώρο.

Η επιχείρηση ξεκίνησε την Κυριακή με τη βοήθεια συνεργείων του Δήμου Αθηναίων και ολοκληρώθηκε το απόγευμα της Δευτέρας.

Το πρόβλημα στο χώρο δημιουργήθηκε όταν τέθηκαν σε διαθεσιμότητα οι υπάλληλοι της υπηρεσίας καθαριότητας και περιπλέχθηκε ακόμα περισσότερο μετά τα νομικά ζητήματα σχετικά με τη διαδικασία ανάθεσης της καθαριότητας σε εταιρείες.

Σε συνεδρίασή του την Παρασκευή, το Συμβούλιο Ιδρύματος του ΕΚΠΑ είχε προσφέρει τη στήριξή του στις πρυτανικές Αρχές σε δράσεις που έχουν ως στόχο την άμεση λύση, με προσφυγή στις απολύτως απαραίτητες απευθείας αναθέσεις, του οξύτατου προβλήματος καθαρισμού των πανεπιστημιακών χώρων, μέχρι την ολοκλήρωση της διαγωνιστικής διαδικασίας και ανάληψης του έργου από αναδόχους.

Πηγή : tromaktiko


Κατάσχεση περιουσίας του Δημοσίου με διαταγή πληρωμής για οφειλές σε ιδιώτες


Σε δημόσια διαβούλευση τέθηκε το νομοσχέδιο του υπουργείου Δικαιοσύνης

Με καθυστέρηση δέκα ετών η χώρα μας υποχρεώνεται να εναρμονιστεί με κοινοτική οδηγία που προβλέπει την έκδοση διαταγής πληρωμής κατά του Δημοσίου και τις κατασχέσεις της περιουσίας του στην περίπτωση που δεν πληρώσει τα χρωστούμενα σε ιδιώτες.

Το νομοσχέδιο που δόθηκε σε δημόσια διαβούλευση από το υπουργείο Δικαιοσύνης ανάβει το πράσινο φως σε ιδιώτες που τους χρωστά το Δημόσιο να προσφύγουν διεκδικώντας την είσπραξη των απαιτήσεών τους εκδίδοντας διαταγή πληρωμής η οποία πρέπει να εκτελείται άμεσα. . . Το συγκεκριμένο νομοσχέδιο προχωρά ένα ακόμη βήμα δείχνοντας τον δρόμο που πρέπει να ακολουθήσει ο ιδιώτης στην περίπτωση μη συμμόρφωσης του Δημοσίου.

Επιτρέπει την κατάσχεση δημόσιας περιουσίας κάτι που, όπως εκτιμά αρμόδια πηγή, θα αποτελεί ισχυρό όπλο στα χέρια προμηθευτών αλλά και επιχειρήσεων που συναλλάσσονται με το Δημόσιο.

Μάλιστα, όπως έλεγε η ίδια πηγή, το εν λόγω νομοσχέδιο ήταν και αποτέλεσμα ισχυρών πιέσεων χιλιάδων πολιτών και επιχειρήσεων στους οποίους χρωστάει το Δημόσιο με αποτέλεσμα να μην μπορούν να «επιβιώσουν».

Πάντως, από την πλευρά του Δημοσίου προβλέπεται η δυνατότητα άσκησης ανακοπής με την οποία θα μπορεί να αμφισβητεί το σύνολο ή μέρος της απαίτησης του αντισυμβαλλομένου. Από το νέο νομοσχέδιο εξαιρούνται απαιτήσεις που προέρχονται από φορολογικές υποχρεώσεις (επιστροφή φόρων ή καταβολή ΦΠΑ) και αποτελεί βασική μνημονιακή υποχρέωση (ν.4152 / 2013).

Συγκεκριμένα ο νέος νόμος θα προβλέπει:

-Διαδικασία έκδοσης διαταγής πληρωμής κατά του Δημοσίου για οφειλές που προέρχονται από συμβάσεις προμηθειών, παροχής υλικών ή άλλες και οι οποίες έχουν εκτελεστεί.

-Η διαταγή πληρωμής κατά του Δημοσίου προβλέπεται ότι θα εκδίδεται μόνον όταν οι απαιτήσεις των πολιτών ή των επιχειρήσεων είναι «εκκαθαρισμένες και μη αμφισβητούμενες».

-Το ανώτατο χρονικό διάστημα για την έκδοση της διαταγής πληρωμής προβλέπεται σε 90 ημέρες από τη στιγμή που υποβληθεί η σχετική αίτηση στο αρμόδιο δικαστήριο.

-Διαταγές πληρωμής για χρέη προβλέπεται ότι μπορούν να εκδοθούν τόσο κατά του Δημοσίου, όσο και κατά των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης, αλλά και κατά Νομικών Προσώπων Δημοσίου Δικαίου. Οι Οργανισμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης και τα Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου (κυρίως τα νοσοκομεία) είναι που έχουν τις σημαντικότερες υστερήσεις στην πληρωμή προμηθευτών και γενικά συναλλασσόμενων πολιτών ή επιχειρήσεων.

-Η έκδοση της διαταγής πληρωμής κατά του Δημοσίου, των ΟΤΑ ή των ΝΠΔΔ, σημαίνει άμεση εκτέλεση της απόφασης για καταβολή των ποσών που οφείλονται και βεβαίως τη δρομολόγηση διαδικασιών κατάσχεσης δημόσιας περιουσίας.

-Κατασχέσεις δημόσιας περιουσίας (αν δε πληρώνει το δημόσιο) θα μπορούν να γίνουν μόνον στην λεγόμενη ιδιωτική δημόσια περιουσία και όχι σε κρατικά κτίρια, όπως υπουργεία κλπ. Για παράδειγμα, μπορεί να κατασχεθούν ακίνητα που μισθώνει το Δημόσιο ή άλλα που είναι στην ιδιοκτησία του από διάφορες αιτίες.

Η διαβούλευση θα ολοκληρωθεί την Πέμπτη 23 Οκτωβρίου 2014.

Πηγή : newsbeast.gr


Υγειονομικό σοκ στην ΕΛ.ΑΣ,Το 30% αστυνομικών και μεταναστών στην Αμυγδαλέζα βρέθηκαν θετικοί στο μαντού


Σοκ προκαλούν τα πρώτα στοιχεία που προέκυψαν σύμφωνα με πληροφορίες του bloko.gr, στις εξετάσεις που έγιναν το τελευταίο χρονικό διάστημα σε αστυνομκούς και μετανάστες της Αμυγδαλέζας.

Από τους 150 αστυνομκούς και τους 1.800 μετανάστες που υποβλήθηκαν σε έλεγχο, βρέθηκαν θετικοί στο μαντού με

αποτέλεσμα να κρίνεται αναγκαίος περαιτέρω κύκλος υγειονομικών ενεργειών.

Οι εξετάσεις ξεκίνησαν μετά το τελευταίο κρούσμα φυματίωσης μετανάστη, ο οποίος μεταφέρθηκε στο Σισμανόγλειο νοσοκομείο και σύμφωνα με το ΚΕΕΛΠΝΟ δεν νοσεί από πνευματική φυματίωση αλλά από φυματιώδη λεμφαδενίτιδα, η οποία δεν είναι μεταδοτική.

Δυστυχώς, απ' ότι φαίνεται, δημιουργούνται πολλά ζητήματα αναφορικά με την ασφάλεια και την υγιεινή τόσο των αστυνομκών, όσο και των μεταναστών. Μετά το ΑΤ Πατησίων, η Αμυγδαλέζα και μετά την Αμυγδαλέζα τί έχει σειρά;


Πηγή : bloko.gr


Καταγγελία Φορτσάκη: «Πολιτειακή ανωμαλία, βία και αντισυνταγματική συμπεριφορά» από βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ



Ανακοίνωση με την οποία καταγγέλλει τους βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, Απόστολο Αλεξόπουλο, Χρήστο Μαντά και Θεανώ Φωτίου, ότι «εισήλθαν χωρίς άδεια στο κεντρικό κτίριο του ΕΚΠΑ, στα Προπύλαια, διευκολύνοντας παράλληλα την ανεξέλεγκτη είσοδο σε φοιτητές και άλλους συμπαριστάμενους που δεν είχαν κάποια προγραμματισμένη εργασία στον χώρο» εξέδωσε το Πανεπιστήμιο Αθηνών.

Για το ίδιο θέμα ο πρύτανης του Ιδρύματος, Θόδωρος Φορτσάκης, μιλώντας στην ηλεκτρονική σελίδα του «Βήματος» έκανε λόγο για «πολιτειακή ανωμαλία, βία και αντισυνταγματική συμπεριφορά».

Σύμφωνα με την ανακοίνωση, «οι τρεις βουλευτές απαίτησαν την άρση των μέτρων ελέγχου κατά την είσοδο στο κεντρικό κτίριο του ΕΚΠΑ και την απομάκρυνση των αστυνομικών δυνάμεων.

Σημειώνεται, ότι αστυνομικές δυνάμεις δεν υπήρχαν στον πέριξ χώρο. Η ομάδα φοιτητών και εργαζομένων, που φαίνεται να πρόσκεινται στον συγκεκριμένο πολιτικό χώρο και εισήλθαν μαζί με τους βουλευτές, πραγματοποιούν αυτήν τη στιγμή χωρίς σχετική άδεια συνάντηση- συνέλευση σε αίθουσα του κτιρίου με εγκατάσταση μικροφωνικών και μεγαφωνικών συστημάτων!».

«Είναι πραγματικά θλιβερό, βουλευτές του ελληνικού Κοινοβουλίου να παραβιάζουν την πόρτα του Πανεπιστημίου Αθηνών και συνιστά βαριά πολιτειακή ανωμαλία» δήλωσε ο κ.Φορτσάκης στο «Βήμα».

Υπενθυμίζεται, ότι οι εργαζόμενοι και οι φοιτητές πραγματοποίησαν σήμερα συγκέντρωση στον προαύλιο χώρο του κεντρικού κτιρίου, προκειμένου να διαμαρτυρηθούν για την απόφαση των πρυτανικών Αρχών, την περασμένη εβδομάδα, να απαγορευθεί η πρόσβαση σε όσους δεν είχαν εργασία και να κλειδώσουν τις πόρτες για να εμποδίσουν ομάδα φοιτητών να πραγματοποιήσει κατάληψη.

Εκπρόσωποι των υπαλλήλων και των φοιτητών είχαν συνάντηση με τους αντιπρυτάνεις, Κώστα Μπουραζέλη και Αντώνη Καλοκαιρινό, στην οποία συμμετείχαν και οι τρεις βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ. Σε δηλώσεις του μετά τη συνάντηση, ο κ. Μπουραζέλης υπεραμύνθηκε της πρόθεσης της διοίκησης του Ιδρύματος να ελέγχεται η είσοδος στους πανεπιστημιακούς χώρους, ενώ η γραμματέας του συλλόγου των υπαλλήλων, Μαρλέν Λογοθέτη, έκανε λόγο για «παραβίαση του δικαιώματος της συνδικαλιστικής δράσης».

Αύριο, στις 11:00, έχει προγραμματιστεί νέα συνάντηση μεταξύ του κ. Φορτσάκη και τριμελούς αντιπροσωπείας, η οποία θα αποτελείται από δύο υπαλλήλους και έναν φοιτητή. Ο σύλλογος των υπαλλήλων του ΕΚΠΑ κήρυξε νέα στάση εργασίας για αύριο, Τρίτη, από τις 11:00 έως τις 16:00, ενώ στις 13:00 οι υπάλληλοι θα παραχωρήσουν συνέντευξη Τύπου στον χώρο της πρυτανείας.


Πηγή: ΑΜΠΕ, ethnos.gr


Να μην γίνουν γήπεδα γκολφ σε έκταση των φυλακών Κασσάνδρας ζητούν οι σωφρονιστικοί



Ως αντισυνταγματική και παράνομη να ακυρωθεί η μεταβίβαση στο ΤΑΙΠΕΔ έκτασης 914,09 στρεμμάτων καλλιεργήσιμης και αξιοποιούμενης γης της Αγροτικής Φυλακής Κασσάνδρας Χαλκιδικής στην θέση «Μετόχι Σταυρονικήτα» Κασσάνδρας Χαλκιδικής.
Αυτό ζητεί η Ομοσπονδία Σωφρονιστικών Υπαλλήλων Ελλάδας (ΟΣΥΕ), η Ένωση Υπαλλήλων Αγροτικής Φυλακής Κασσάνδρας, καθώς και δύο σωφρονιστικοί υπάλληλοι από το Συμβουλίου της Επικρατείας.
Ειδικότερα, η ΟΣΥΕ, κ.λπ. κατέθεσε στο Ανώτατο Ακυρωτικό Δικαστήριο προσφυγή κατά της απόφασης που έλαβε η Διυπουργική Επιτροπή Αναδιαρθρώσεων και Αποκρατικοποιήσεων με την οποία μεταβιβάστηκε δωρεάν στο ΤΑΙΠΕΔ η επίμαχη έκταση των 914,09 στρεμμάτων της Αγροτικής Φυλακής Κασσάνδρας Χαλκιδικής στην θέση «Μετόχι Σταυρονικήτα» Κασσάνδρας.
Η επίμαχη έκταση πρόκειται να διατεθεί για την κατασκευή γηπέδων γκολφ.
Η Ομοσπονδία κ.λπ. προσέφυγαν στο Ανώτατο Διοικητικό Δικαστήριο με δικηγόρο τον Θανάση Ξηρό ο οποίος διετέλεσε γενικός γραμματέας των υπουργείων Δικαιοσύνης και Δημόσιας Διοίκησης επί υπουργίας Χάρη Κατσανίδη.
Αναγκαίο είναι να επισημανθεί ότι στον χώρο που μεταβιβάστηκε βρίσκονται οι εγκαταστάσεις της γεώτρησης για την υδροδότηση της Αγροτικής φυλακής, καθώς και ο χώρος αποθήκευσης του ύδατος για το πότισμα των καλλιεργουμένων εκτάσεων και των εκτρεφομένων ζώων.
Να σημειωθεί ότι τα γεωργικά και κτηνοτροφικά προϊόντα αποτελούν έσοδα για την λειτουργία της φυλακής. Από τα έσοδα αυτά βελτιώνεται η τροφή των κρατουμένων, η νοσηλεία τους, κ.λπ., ενώ γίνεται η προμήθεια των φαρμάκων και των ειδών ρουχισμού των κρατουμένων.
Όπως είναι γνωστό, στις Αγροτικές φυλακές οι κρατούμενοι εργάζονται και έχουν πριμοδότηση. Δηλαδή, η μία ημέρα εργασίας μετράει για 2 ημέρες φυλάκισης, εφόσον εργάζονται εντός της φυλακής και για 2,5 ημέρες εφόσον εργάζονται εκτός φυλακής στις γεωργικές και κτηνοτροφικές εγκαταστάσεις του σωφρονιστικού καταστήματος.
Οι σωφρονιστικοί, μεταξύ των άλλων, υποστηρίζουν στην προσφυγή τους ότι η επίμαχη έκταση δεν έχει περιληφθεί ονομαστικά στο μεσοπρόθεσμο πλαίσιο δημοσιονομικής προσαρμογής ως περιουσιακό στοιχείο του Ελληνικού Δημοσίου και κατά συνέπεια η μεταβίβαση είναι μη νόμιμη, καθώς εκδόθηκε κατά παράβαση του νόμου 3986/2011.
Εμπόδιο για την μεταβίβαση αποτελεί, κατά τους σωφρονιστικούς υπαλλήλους, και το γεγονός ότι τμήμα της επίμαχης έκτασης είναι κηρυγμένος αρχαιολογικός χώρος, ενώ υπογραμμίζεται ότι η μεταβίβαση είναι παράνομη.
Ακόμη, επισημαίνουν ότι η μεταβίβαση είναι και αντισυνταγματική, καθώς σύμφωνα με το άρθρο 43 του Συντάγματος έπρεπε να εκδοθεί σχετικό Προεδρικό Διάταγμα, αλλά και επειδή παραβιάζει την Συνταγματική αρχή της αναλογικότητας.
Τέλος, η Ομοσπονδία Σωφρονιστικών Υπαλλήλων Ελλάδας σε ανακοίνωσή της που εκδόθηκε με αφορμή την κατάθεση της προσφυγής της στο ΣτΕ, επισημαίνει:
«Όπως είχαμε δημόσια καταγγείλει οι επίμαχες εκτάσεις αποτελούσαν «διακαή πόθο» για επιχειρηματικά και τουριστικά συμφέροντα, καθώς πρόκειται για εκτάσεις φιλέτα, τις οποίες εποφθαλμιούσαν εδώ και πολλά χρόνια.
Εξ αρχής γνωστοποιήσαμε σε όλους τους εμπλεκόμενους τους σοβαρότατους κινδύνους που ελλοχεύουν για τον κατακερματισμό και την υποβάθμιση του Αγροτικού χαρακτήρα της Φυλακής, τα αναρίθμητα λειτουργικά προβλήματα που θα δημιουργηθούν, την σημασία και τον ρόλο της αγροτικής φυλακής, την απώλεια εσόδων και εν τέλει τον κίνδυνο ότι η λειτουργία της Αγροτικής Φυλακής προφανώς και θα συνεχίσει να «ενοχλεί» και μετά την παραχώρηση και ενδεχόμενη «αξιοποίηση» των εκτάσεων και εν τέλει είναι καταδικασμένη να κλείσει οριστικά».

Πηγή : protothema.gr


Gallup: Η κυβέρνηση Σαμαρά είναι η τρίτη πιο μισητή κυβέρνηση στον κόσμο!


- Τα ευρήματα της Global States of Mind 2014 είναι καταπέλτης για την κυβέρνηση Σαμαρά - Βενιζέλου
- Η Ελλάδα ισοβαθμεί στην πρώτη θέση στην διαφθορά με την Βοσνία
- Δείτε όλη την λίστα με τις πιο μισητές κυβερνήσεις του κόσμου
Μπορεί οι δημοσκοπήσεις που γίνονται στην Ελλάδα από κάποιους να αμφισβητούνται, όμως υπάρχει μια είδηση που κάνει τον γύρο του κόσμου που θα κάνει σίγουρα όσους μετέχουν στην κυβέρνηση Σαμαρά - Βενιζέλου να μην αισθάνονται και τόσο καλά.

Σύμφωνα λοιπόν με την έρευνα Global States Of Mind που κάνει κάθε χρόνο η εταιρεία Gallup, το απίστευτα χαμηλό ποσοστό 14% των Ελλήνων αποδέχεται την κυβέρνηση Σαμαρά.

Σύμφωνα με την λίστα που έχει δοθεί στην δημοσιότητα, η Ελλάδα είναι πλέον τρίτη σε όλο τον κόσμο στις κυβερνήσεις με χαμηλό βαθμό αποδοχής από τους πολίτες. Πρώτη, στην λίστα είναι η Βοσνία - Ερζεγοβίνη και δεύτερη η Βουλγαρία.

Επίσης, πάνω από 9 στους 10 θεωρούν ότι στην κυβέρνηση υπάρχουν φαινόμενα διαφθοράς. Ειδικότερα η Ελλάδα ισοβαθμεί στην πρώτη θέση στην διαφθορά με την Βοσνία.

Αυτές είναι οι 12 κυβερνήσεις του κόσμου με την πιο χαμηλή δημοτικότητα:

1: Βοσνία- Ερζεγοβίνη

2: Βουλγαρία

3: Ελλάδα

4: Τσεχία

5: Μολδαβία

6: Πακιστάν

7: Περού

8: Ρουμανία

9: Κόστα Ρίκα

10: Τζαμάικα

11: Πορτογαλία

12: Ισπανία


Πηγή : newsit.gr


Απήγαγαν και κράτησαν όμηρο 14χρονο από το Καματερό μετά τον πέταξαν με μία κουκούλα στο κεφάλι σε σκουπιδότοπο


Το παιδί το άρπαξαν μέσα από το σπίτι του στο Καματερό για να ληστέψουν το ποσό των 11.000 ευρώ, το κράτησαν όμηρο και τελικά το πέταξαν δεμένο σε σκουπιδότοπο στο Ζεφύρι. Συνελήφθησαν δύο από τους απαγωγείς. Τι λέει για την πρωτοφανή απαγωγή ο δικηγόρος της οικογένειας του 14χρονου, Βασίλης Ταουξής.
Ανατριχίλα προκαλεί η είδηση πως ένα 14χρονο παιδί με καταγωγή από την Αρμενία, ο μικρός Σωτήρης, απήχθη μέσα από το ίδιο του το σπίτι στο Καματερό.

Από το φιλικό περιβάλλον του 14χρονου οι απαγωγείς


Οπως αποκάλυψε στο Newsit o δικηγόρος της οικογένειας του μικρού Σωτήρη, Βασίλης Ταουξής, το παιδί εχει έναν 16χρονο φίλο απο την Αλβανία. Οταν ο 16χρονος την περασμένη εβδομάδα αποφάσισε να πουλήσει ένα playstation o Σωτήρης ήταν εκείνος που το αγόρασε.

Τα δύο παιδιά πήγαν στο σπίτι του 14χρονου και τότε ο μικρός Σωτήρης έβγαλε χρήματα από την κρυψώνα του air condition που φύλαγε η οικογένεια τις οικονομίες της και πήρε το παιχνίδι. Ωστόσο ο 16χρονος είδε την κρυψώνα και στη συνέχεια ειδοποίησε τρεις Ρομά για να πάνε κλέψουν τα λεφτά.

Οταν οι Ρομά μπήκαν στο σπιτι του Σωτήρη δεν έμειναν μόνο στη ληστεία αλλά πήραν και τον μικρό Σωτήρη μαζί τους αφού πρώτα του έδεσαν τα μάτια και τα χέρια.

Στη συνέχεια έβαλαν στο πορτ μπαγκάζ ενός αυτοκινήτου το μικρό παιδί και το οδήγησαν στο δωμάτιο ενός διαμερίσματος στο Καματερό.

Λίγες ώρες αργότερα οι απαγωγείς πέταξαν τον Σωτήρη δεμένο με μια κουκούλα στο κεφάλι σε σκουπιδότοπο στο Ζεφύρι.

Οπως δήλωσε στο Newsit o δικηγόρος Βασίλης Ταουξής "είναι μια σπάνια περίπτωση στα εγκληματολογικά χρονικά της Ελλάδας. Δυστυχώς εδώ έχουμε συμμετοχή στην εξέλιξη της υπόθεσης, τουλάχιστον στην αρχική φάση της υποθεσης, ενός φιλου και συμμαθητή του μικρού Σωτήρη. Η οικογένεια θέλει δημόσια να ευχαριστήσει τους αστυνομικούς στο Τμήμα Ασφαλείας Αχαρνών για την ευαισθησία τους και την άμεση κινητοποίηση τους.
Δεν ξέρω αν η οικονομική κρίση ευθύνεται τόσο πολύ για αυτή την απαγωγή ή αν η εγκληματικότητα έχει τόσο πολύ εισχωρήσει στην ελληνική κοινωνία. Αυτή η υποθεση θεωρώ οτι υπερπηδά την κόκκινη γραμμή της τελευταίας ανοχής και αντοχής της κοινωνίας. Δεν είναι δυνατόν να παίρνουν όμηρο ένα παιδί 14 ετών.

Ο μικρός Σωτήρης είναι ενα εξαιρετικά γενναίο παιδί, το οποίο με τέχνασμα έπεισε τους απαγωγείς του να του λύσουν τα μάτια και να δει και να περιγράψει μετά στους αστυνομικούς τον χώρο που τον κρατούσαν όμηρο".
Εχουν συλληφθεί δύο άτομα ενώ αναζητούνται και οι άλλοι δράστες της απαγωγής. 


ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΙΣΜΗΝΗ ΛΕΝΤΖΟΥ - ΘΕΟΔΟΣΗΣ ΠΑΝΟΥ
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΙΣΜΗΝΗ ΛΕΝΤΖΟΥ 

newsit,gr



Yamaha X-Max 400


To X-MAX 400 απέδειξε την αξία του κατά τη διάρκεια της δοκιμής καθώς φέρει μια σειρά από χαρακτηριστικά που το ανάγουν σε μια ολοκληρωμένη επιλογή για εκείνους που ψάχνουν το δίκυκλο-ένα-σε-όλα.

+:Χώροι, ποιότητα, σχεδίαση, φρένα

-:Σχεδίαση κεντρικού σταντ, άνεση σέλας στην πολύωρη οδήγηση

Τιμή: 6.150 ευρώ (με ABS: 6.700 ευρώ)
Χρώματα: Λευκό, μαύρο, γκρι ματ


Τα scooter 250-300 κ.εκ. αποτελούν τη χρυσή τομή αν η κίνηση στους δρόμους της πόλης βρίσκεται στη λίστα των προτεραιοτήτων του αναβάτη, και ακολουθείται από τα μικρά ταξιδάκια-βόλτες του Σαββατοκύριακου. Τι γίνεται όμως όταν οι απαιτήσεις ανεβαίνουν και στο πρόγραμμα μπαίνουν και τα μεγαλύτερα σε διάρκεια ταξίδια, με δύο άτομα στη σέλα και περισσότερες αποσκευές; Τότε μάλλον χρειάζεται ακόμη περισσότερη άνεση αλλά και ισχύ από τον κινητήρα, για καλύτερες επιταχύνσεις και πιο εύκολη διατήρηση ταχυτήτων ταξιδιού στον αυτοκινητόδρομο. Οι κατασκευαστές έχουν φροντίσει και για αυτή την περίσταση, με τη λύση να βρίσκεται στα GT μοντέλα, με ελαφρώς μεγαλύτερους και ισχυρότερους κινητήρες. Χωρίς να διαφέρουν σημαντικά σε διαστάσεις από τα 300άρια (σε μερικές περιπτώσεις μάλιστα η διαφορά εντοπίζεται μόνο στο μεγαλύτερο μοτέρ), τα εν λόγω μοντέλα παρουσιάζονται ως η ιδανική επιλογή για την περίσταση με τις επιδόσεις που προσφέρει ο κινητήρας τους να αποτελούν μια καλή εναλλακτική έναντι των ακριβότερων και μεγαλύτερων δικύλινδρων mega GT. Αυτή τη φιλοσοφία ακολουθεί και το X-MAX 400, ο νεότερος εκπρόσωπος στην εν λόγω κατηγορία. Ουσιαστικά πρόκειται για τον αντικαταστάτη του Majesty 400 που φημιζόταν επίσης για τις ανέσεις και τους χώρους που προσέφερε. Πιο σύγχρονο από αυτό σε όλους τους τομείς και με γονίδια από το “μικρότερο” 250 αλλά και το sport ΤΜΑΧ 530, το X-MAX 400 αποτελεί τη μέση στη ΜΑΧ γκάμα των Ιαπώνων. Φιλοδοξεί να πρωταγωνιστήσει στην καθημερινότητα αλλά και στα σχέδια του αναβάτη για μικρές και μεγάλες βόλτες εκτός των τειχών της πόλης συνδυάζοντας θετικά στοιχεία και από τα δύο μοντέλα τα οποία και θα ανακαλύψετε στις σελίδες που ακολουθούν.

Σχεδίαση/Ποιότητα: Μοντέρνο και δυναμικό
To νέο Χ-ΜΑΧ καταφέρνει να ξεχωρίζει με τη μοντέρνα και προσεγμένη σχεδίασή του. Οι άνθρωποι της ιαπωνικής εταιρίας έδωσαν στα πλαστικά του τις απαραίτητες πινελιές δυναμισμού, χωρίς όμως να προχωρήσουν σε ακραίες επιλογές. Έτσι κατέληξαν σε ένα σχήμα που, χωρίς να κόβει τους δεσμούς με τη σχεδιαστική ταυτότητα των παλαιότερων X-MAX, συνδυάζει σε υψηλό βαθμό την ξεχωριστή μοντέρνα σχεδίαση με την κομψότητα. Το αποτέλεσμα κρίνεται επιτυχημένο και αυτό φαίνεται και στις φωτογραφίες. Ωστόσο, οι επιλογές της Yamaha δικαιώνονται πραγματικά μόνο αν έχετε το X-MAX μπροστά στα μάτια σας για μια live παρατήρηση. Αγαπημένο μας σημείο το πίσω μέρος, με τα μικρά σε μέγεθος LED φωτιστικά σώματα να έχουν ενσωματωθεί στο σχήμα της αιχμηρής ουράς, κάτι που προσδίδει ένα σπροτίφ τόνο στην όλη δημιουργία. Οι θετικές σχεδιαστικές εντυπώσεις συνεχίζονται και στο «cockpit» του X-MAX αφού και τα όργανα έχουν προσεχθεί ιδιαίτερα και τη νύχτα είναι ακόμη πιο καλαίσθητα χάρη στον κόκκινο φωτισμό τους. Η υψηλή ποιότητα κατασκευής είναι άλλο ένα στοιχείο που κάνει το X-MAX να ξεχωρίζει, τόσο σε επίπεδο βαφής όσο και συναρμολόγησης. Οι αρμοί μεταξύ των πλαστικών είναι οι ελάχιστοι δυνατοί, ενώ ακόμη και μετά την ταλαιπωρία που πέρασε το X-MAX στα χέρια μας-περισσότερα παρακάτω-οι μόνοι πολύ σιγανοί τριγμοί που ακούγαμε, οι οποίοι προϋπήρχαν, προέρχονταν από τον σκελετό της σέλας.

Εργονομία/Χώροι: Σε καλομαθαίνει
Ως γνήσιο GT scooter το X-MAX σε καλομαθαίνει από την πρώτη στιγμή που θα κάτσεις στη μεγάλη και φαρδιά σέλα του. Τα 785 χλστ. που τη χωρίζουν από το έδαφος λένε τη μισή αλήθεια αφού ο αναβάτης αισθάνεται ότι κάθεται ψηλότερα καθώς τα πόδια να ανοίγουν αρκετά πριν φτάσουν στο έδαφος. Με τα πόδια πάνω, ωστόσο, η θέση οδήγησης θα φανεί βολική και στους κοντύτερους με το τιμόνι να έρχεται κοντά στον κορμό, τη στιγμή που χειριστήρια αλλά και πίνακας οργάνων βρίσκονται στις σωστές θέσεις. Οι ψηλότεροι, χωρίς να νιώθουν στριμωγμένοι, θα προτιμούσαν το τιμόνι λίγο πιο μπροστά αλλά και εκεί που είναι δεν ενοχλεί. Όλοι θα ήθελαν επίσης να χειρίζονται τις ενδείξεις της ψηφιακής οθόνης από το γκριπ καθώς η τοποθέτηση των μπουτόν μέσα στο ταχύμετρο απαιτεί από τον αναβάτη να τις αλλάζει με ασφάλεια μόνο εν στάση. Στα μετόπισθεν η άνεση κινείται στα ίδια επίπεδα. Ο συνεπιβάτης έχει στη διάθεσή του πολύ χώρο και αρκετό αφρώδες στη σέλα του αλλά και χειρολαβές για επιπλέον στήριξη. Επίσης, τα πόδια του πέφτουν σε φυσιολογικές γωνίες πάνω στα αναδιπλούμενα μαρσπιέ τα οποία είναι στενότερα από το ιδανικό και κινούνται σε πιο σπορ πρότυπα. Το σήμα κατατεθέν των Χ-ΜΑΧ, ο τεράστιος χώρος κάτω από τη σέλα, δίνει το “παρών” και στο 400. Έτσι δύο κράνη κλειστού τύπου χωρούν άνετα κάτω από τη σέλα, και περισσεύει χώρος και για κάποια ακόμη πράγματα. Οι αποθηκευτικοί χώροι δεν τελειώνουν εκεί αφού το X-MAX φέρει και δύο ντουλαπάκια στην ποδιά, με το αριστερό να είναι μεγάλο και να φέρει και κλειδαριά.

Πλαίσιο/Φρένα/Αναρτήσεις: Κλασική συνταγή
Το ατσάλινο σωληνωτό πλαίσιο του X-MAX είναι κλασικού σχεδιασμού για τα μέτρα της κατηγορίας. Αυτό που πρόσεξαν οι άνθρωποι της Yamaha είναι να μην ξεφύγει πολύ σε διαστάσεις σε σχέση με το μικρότερο 250 αλλά ούτε και σε βάρος, καθώς δεν ήθελαν να αλλάξει πολύ η αίσθηση ευελιξίας σε σχέση με αυτό. Εκεί που δεν έγινε κανένας συμβιβασμός είναι στην ακαμψία του πλαισίου, που βρίσκεται σε υψηλά επίπεδα. Σε συνδυασμό με τα σφιχτά ρυθμισμένα αμορτισέρ που ρυθμίζονται ως προς την προφόρτιση του ελατηρίου, αλλά και το σεβαστών διαστάσεων πιρούνι, το X-MAX παρουσιάζει μια πολύ συγκροτημένη εικόνα στο δρόμο και αφήνει τον αναβάτη να το πιέσει απερίσπαστα σε επαρχιακό δρόμο καλής ποιότητας. Ψηλά τον πήχη βάζει η Yamaha και στο σύστημα πέδησης που αποτελείται από δύο δίσκους 267 χλστ. εμπρός που συνδυάζονται με διπίστονες δαγκάνες και ένα δίσκο ίδιας διαμέτρου πίσω. Τα φρένα ίσως μοιάζουν υπερβολικά για 400άρι scooter, δείχνουν ότι η Yamaha δεν προορίζει το X-MAX μόνο για τους δρόμους της πόλης αλλά και για εκείνους που συνεχίζονται έξω από αυτή.

Κινητήρας: Το ισχυρότερο Χ-ΜΑΧ
Ο κινητήρας που χρησιμοποίησε η Yamaha για το X-MAX 400 προέρχεται από το προηγούμενο μεσαίο GT scooter της ιαπωνικής εταιρίας, Majesty 400. Η Yamaha εξέλιξε αυτό το μοτέρ ώστε να ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις των καιρών, όσον αφορά την ποιότητα λειτουργίας και τις εκπομπές ρύπων, και το τοποθέτησε στο μεγάλο Χ-ΜΑΧ με αποτέλεσμα αυτό να αποδίδει 54% μεγαλύτερη ισχύ από το ομώνυμο μοντέλο με τον κινητήρα των 250 κ.εκ. αλλά και ροπή που ξεπερνά το 60% σε αύξηση. Στην πράξη ο κινητήρας δεν αντιμετωπίζει κανένα πρόβλημα με τα κιλά που έχει κινήσει. Λειτουργεί πολιτισμένα, επιταχύνει εκλεπτυσμένα το X-MAX στα πρώτα μέτρα, για να μην τρομάξει κανένα, και έπειτα δείχνει τα δόντια του στέλνοντας τη βελόνα του ταχύμετρου πάνω από τα 170 χλμ./ώρα.

Οδηγώντας: Μέλος γνωστής οικογενείας
Σχεδόν 1.400 χλμ. διανύσαμε με το X-MAX κατά τη δοκιμή επί ελληνικού εδάφους παίρνοντάς το μαζί μας στις διακοπές! Εκεί το βασανίσαμε λίγο περισσότερο από ό,τι κάνουμε συνήθως, αφού σπάνια μπαίνουμε σε χώμα με scooter δοκιμής. Το X-MAX ωστόσο δεν τη γλίτωσε και έκανε συνολικά περίπου 100 χλμ. σε χωματόδρομους. Πώς αλλιώς θα φτάναμε στα Αγραφα; Ναι, με το X-MAX ανεβήκαμε ως εκεί και πήγαμε ακόμη παραπέρα και το μοντέλο της ιαπωνικής εταιρίας απέδειξε ότι μπορεί να παίξει άριστα το ρόλο του τουριστικού “εργαλείου” που θα περάσει σχεδόν από παντού και μάλιστα αλώβητο. Περισσότερο το χαρήκαμε στον επαρχιακό δρόμο, από την Αράχωβα και μετά περνώντας από χωριά όπως η Καλοσκοπή, το Μαυρολιθάρι και ο Αθανάσιος Διάκος με προορισμό το Καρπενήσι. Στην κολασμένη διαδρομή που βρήκαμε (πηγαίνετε τώρα πριν πιάσουν τα κρύα!) το X-MAX ανταποκρίθηκε άριστα με το άκαμπτο πλαίσιο και τις σφιχτές αναρτήσεις να αφήνουν τον αναβάτη ελεύθερο να χαρεί τη διαδρομή μέχρι να αρχίσει να ξύνει το κεντρικό σταντ. Το τελευταίο είναι πρακτικό και ανοίγει χωρίς δυσκολία. Έχει τοποθετηθεί ωστόσο σε τέτοιο σημείο που βρίσκει σχετικά εύκολα κάτω (προσοχή και στα πεζοδρόμια) ενώ περιορίζει και τις κλίσεις του Χ-ΜΑΧ στις στροφές νωρίτερα από τα φυσικά του όριά. Όπως και να έχει και μέχρι το scooter της Yamaha να αρχίσει τις… υπογραφές συμπεριφέρεται άψογα αλλάζοντας κατεύθυνση ανάλαφρα και ισορροπημένα. Σε αυτές τις συνθήκες έδειξαν τα δόντια τους και τα δυνατά φρένα που δεν κουράστηκαν στην παρατεταμένη χρήση και έκοβαν τη φόρα του X-MAX χωρίς δεύτερη κουβέντα. Έπειτα από το Καρπενήσι, και μια βόλτα μέχρι τη τεχνητή λίμνη Κρεμαστών, σειρά είχε η σύντομη επίσκεψη-ανάβαση στα Αγραφα και μετά πάλι κάτω προς Τροβάτο και θέση Τρία Σύνορα με προορισμό τη λίμνη Πλαστήρα. Εκεί το X-MAX, τα βρήκε φυσιολογικά λίγο σκούρα. Με πολύ λογικές ταχύτητες και αρκετή προσοχή, όμως, δεν μάσησε και έφτασε στο Νεοχώρι  για διανυκτέρευση, χωρίς παρατράγουδα. Την επόμενη μέρα κινηθήκαμε προς Ελάτη και Περτούλι, με την ποιότητα του δρόμου να κινείται αντίστροφα σε σχέση με το πανέμορφο τοπίο, και το Χ-ΜΑΧ να υπενθυμίζει σε κάθε ευκαιρία τα σφιχτά πίσω αμορτισέρ του. Σειρά είχε η Καλαμπάκα και τα Τρίκαλα με τον δρόμο να γίνεται μια βαρετή ευθεία μέχρι και την εθνική. Εκεί φάνηκε και ο μοναδικός λόγος για μικρή γκρίνια στο Χ-ΜΑΧ με τη σέλα να κουράζει γρηγορότερα από το αναμενόμενο στον αυτοκινητόδρομο. Η αιτία εντοπίζεται στο σχήματα σχήμα της-ώστε να χωρά από κάτω ένα δεύτερο full face κράνος. Ενώ αυτό δεν ενοχλεί στις πιο σύντομες αστικές μετακινήσεις και όσο το σώμα βρίσκεται σε κίνηση, στον αυτοκινητόδρομο απαιτεί από τον αναβάτη μια καλή ολιγόλεπτη στάση σε κάθε ανεφοδιασμό για να ξεπιαστεί. Κατά τα άλλα η προστασία από τον αέρα είναι καλή, η ευθυβολία υποδειγματική και η ζελατίνα του Χ-ΜΑΧ δημιουργεί λίγες αναταράξεις ενώ τελειώνει στο σωστό σημείο ώστε να λειτουργούν οι αεραγωγοί του κράνους.

Συμπέρασμα: Aξίζει την προσοχή σας
Με μοντέρνα και δυναμική σχεδίαση και δυνατότητα κίνησης εντός και εκτός των τειχών, το X-MAX δείχνει να τα έχει όλα. Αυτό γιατί ούτε στον τομέα των χώρων υπολείπεται του ανταγωνισμού αλλά ούτε και σε επιδόσεις με το μοτέρ να εμφανίζεται παράλληλα και οικονομικό σε κατανάλωση. Παράλληλα η συμπεριφορά του είναι ιδιαίτερα ευχάριστη σε δρόμο με στροφές και τα φρένα του αποδίδουν τόσο καλά που χρειάζονται προσοχή μόνο σε πολύ κακής ποιότητας οδόστρωμα, λόγω απουσίας ABS το οποίο θα το προτιμούσαμε στάνταρ στην τιμή που διατίθεται το Χ-ΜΑΧ. Αν ψάχνετε λοιπόν για μια πρόταση που να βρίσκεται σε δυνατότητες ανάμεσα στα Χ-ΜΑΧ 250 και ΤΜΑΧ με σημαντικά περισσότερη δύναμη από το πρώτο και τη μισή σχεδόν τιμή από το δεύτερο δεν έχετε παρά να κοιτάξετε το νέο scooter της ιαπωνικής εταιρίας το οποίο  αξίζει σίγουρα την προσοχή σας.







Yamaha X-MAX


Κινητήρας
4T, 1Κ, Y/Ψ, 4β
Κυβισμός (κ.εκ.)
395
Διάμετρος x Διαδρομή (χλστ.)
83x73
Συμπίεση (:1)
10,6
Ισχύς (ίπποι/σ.αλ.)
31/7.500
Ροπή (kgm/σ.α.λ.)
3,45/6.000
Τροφοδοσία
Ψεκασμός
Χωρητ. Ρεζερβουάρ (λίτρα)
14
Κατανάλωση (λίτρα/100χλμ.)
4,1
Βάρος (kg, πλήρες)
211
Τελική Ταχύτητα (χλμ./ώρα)
174
Πλαίσιο-Αναρτήσεις-Φρένα

Τύπος
Ατσάλινο σωληνωτό
Αναρτήσεις Ε
Συμβατικό τηλεσκοπικό πιρούνι
Διαδρομή (χλστ.)
110
Αναρτήσεις Π
Δύο αμορτισέρ
Διαδρομή
110
Φρένα Ε (χλστ.)
2Δ, 267 χλστ. 2πίστονες δαγκάνες
Φρένα Π (χλστ.)
Δ, 267 χλστ. διπίστονη δαγκάνα
Τροχοί-Ελαστικά

Ελαστικό Ε
Michelin City Grip 120/70-15"
Ελαστικό Π
Michelin City Grip 150/70-13"
Διαστάσεις

Μήκος (χλστ.)
2.190
Πλάτος (χλστ.)
780
Μεταξόνιο (χλστ.)
1.565
Ύψος σέλας (χλστ.)
785
Εξοπλισμός

ABS
O
Μίζα
Υ
Μανιβέλα
_
Στροφόμετρο
Υ
Κοντέρ
Y
Ένδειξη θερμοκρασίας
Υ
Ένδειξη βενζίνης
Υ
Μερικός χιλιομετρητής
Υ
Φέρινγκ
Υ
Ρυθμιζόμενες μανέτες
Υ
Κεντρικό σταντ
Υ
Πλάγιο σταντ
Y
Σχάρα
_
Ρυθμιζόμενη εμπρός ανάρτηση
_
Ρυθμιζόμενη πίσω ανάρτηση
Υ


Πηγή : mototriti.gr


Observer: "Είναι ώρα να διορθώσουμε ένα ιστορικό λάθος – Πρέπει να δώσουμε πίσω τα Μάρμαρα του Παρθενώνα"



- «Σαν Βρετανή σκύβω το κεφάλι από ντροπή» γράφει η ανταποκρίτρια του Guardian στην Αθήνα, Έλενα Σμιθ
- «Δεν θα κρυφτώ, είμαι με την Ελλάδα» λέει, χρησιμοποιώντας την ιστορική φράση του Λόρδου Βύρωνα
- Δηλώνει εντυπωσιασμένη από την ψυχραιμία της ελληνικής πλευράς
- Τι λέει για την Αμάλ Αλαμουντίν, που άνοιξε ξανά τη συζήτηση για τα Μάρμαρα του Παρθενώνα
- Υπέρ της επιστροφής των Γλυπτών το 37% των Βρετανών
- Τι έδειξε δημοσκόπηση μετά την επίσκεψη της Αμάλ Αλαμουντίν στην Ελλάδα

Η Έλενα Σμιθ, ανταποκρίτρια του Guardian στην Αθήνα έχει χύσει τόνους... φαρμάκι για την Ελλάδα, κυρίως όσον αφορά στην κρίση. Όμως αυτή τη φορά, το φαρμάκι γίνεται μέλι. Και η Βρετανή δημοσιογράφος δηλώνει πως είναι με την Ελλάδα στο θέμα της επανένωσης των Γλυπτών του Παρθενώνα.

«Σας Βρετανή, σκύβω το κεφάλι από ντροπή. Πρέπει να επιστρέψουμε τα Μάρμαρα του Παρθενώνα» είναι ο τίτλος του άρθρου της στον Observer της Κυριακής. «Τώρα που η Αμάλ Αλαμουντίν αναζωπύρωσε τη διαμάχη για τον Παρθενώνα, είναι καιρός να αποκαταστήσουμε ένα ιστορικό λάθος. Να επανενώσουμε τα αρχαία γλυπτά με την πατρίδα τους», γράφει.

Τα Μάρμαρα του Παρθενώνα, που εδώ και 200 χρόνια εκτίθενται στο κακοφωτισμένο Βρετανικό Μουσείο πρέπει να γυρίσουν στον τόπο όπου δημιουργήθηκαν, λέει.
«Δεν θα κρυφτώ. Με τις αθάνατες λέξεις του Λόρδου Βύρωνα: Είμαι με την Ελλάδα», γράφει η Σμιθ και δηλώνει ενθουσιασμένη πως μια διαμάχη, που έπρεπε να έχει λυθεί εδώ και καιρό, αν η λογική και η αξιοπρέπεια είχαν επικρατήσει, προκύπτει ξανά και μάλιστα με σθένος μετά την επίσκεψη της Αμάλ Κλούνεϊ στην Αθήνα.

«Αν ένα βρετανικό μνημείο είχε την ίδια τύχη, τρέμω στην ιδέα του ποια θα ήταν η αντίδραση. Αλλά και πάλι, έχω εντυπωσιαστεί με την ψυχραιμία που δείχνει η Αθήνα. Με την ευγένεια πως το ένα έθνος ξέρει το άλλο, οι Έλληνες έχουν επιλέξει το διάλογο από το θυμό, την ειρήνη από τη μνησικακία, το χιούμορ από την έχθρα», σημειώνει.

Χαρακτηρίζει ψέμα και ανοησία τον ισχυρισμό των συμπατριωτών της πως τα Μάρμαρα είναι καλύτερα να εκτίθενται στο Λονδίνο γιατί «εξυπηρετούν το παγκόσμιο κοινό. «Οι Έλληνες ζήτησαν για πρώτη φορά πίσω τα Γλυπτά επί βασιλείας του Όθωνα, του πρώτου τους βασιλιά μετά την ανεξαρτησία τους το 1830 και πολύ πριν η Μερκούρη βάλει τη διαμάχη στο χάρτη. Το να αρνείται κανείς το αίτημα της Ελλάδας ως εθνικιστικό είναι ακραίο».

Η Σμιθ στέκεται και στο γεγονός πως η Ελλάδα δεν ζητά τίποτα άλλο πίσω εκτός από τα Μάρμαρα του Παρθενώνα που πήρε ο Έλγιν και μάλιστα έφτασε στο σημείο να προτείνει κοινή διαχείριση των Γλυπτών, μέσω της λειτουργίας παραρτήματος του Βρετανικού Μουσείου στο Μουσείο της Ακρόπολης.  Χρησιμοποιώντας στη φράση του Γιάννη Ρίτσου «αυτές οι πέτρες δεν αισθάνονται άνετα με λιγότερο ουρανό» η Σμιθ τονίζει πως τα Γλυπτά του Παρθενώνα χρειάζονται τον αττικό ήλιο για να εκτιμηθούν στο έπακρο.
«Η Ελλάδα πέρασε μια από τις χειρότερες στιγμές της πρόσφατα. Η επανένωση των Γλυπτών θα ήταν μια ισχυρή τονωτική ένεση για μία χώρα που πάντα σε δύσκολες στιγμές βρισκόταν στο πλευρό της Βρετανίας. Σπανίως έχουμε την ευκαιρία να διορθώσουμε ένα λάθος. Η ευκαιρία αυτή είναι τώρα και για ό,τι συμβολίζει, η Μεγάλη Βρετανία πρέπει να την αδράξει. Θα ήταν, όπως θα έλεγε το Στίβεν Φράι, πράξη μεγαλοσύνης»

Δημοσκόπηση: Δώστε πίσω τα Μάρμαρα!

Υπέρ της επιστροφής των Γλυπτών του Παρθενώνα στην Ελλάδα δηλώνει το 37% των Βρετανών, όπως προκύπτει από δημοσκόπηση που πραγματοποίησε η εταιρεία YouGov, την ώρα που μόνο το 23% επιμένει στην παραμονή τους στο Βρετανικό Μουσείο!

Το 32% δηλώνει αδιάφορο για το τι θα γίνει, και το 7% λέει ότι δεν ξέρει.

Η δημοσκόπηση πραγματοποιήθηκε μεταξύ 16 και 17 Οκτωβρίου, αμέσως μετά τη μεγάλη δημοσιότητα που πήρε το θέμα, με αφορμή την επίσκεψη της Αμάλ Κλούνεϊ στην Ελλάδα. Συνολικά, ερωτήθηκαν 1.966 Βρετανοί.

Σημειώνεται ότι, το 36% των ερωτηθέντων που τάχθηκαν υπέρ της επιστροφής των γλυπτών στην Ελλάδα υποστηρίζουν πως το βασικό επιχείρημα για την επιστροφή τους είναι η επανένωση των γλυπτών. Ενώ το 34%, δηλώνει ότι ανήκουν στην Ελλάδα καθώς αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της εθνικής κληρονομιάς της χώρας.

Το 23% όσων είπαν «ναι» στην παραμονή των γλυπτών στο Βρετανικό Μουσείο υποστηρίζει πως νόμιμα πήρε τα γλυπτά ο Έλγιν από την Οθωμανική αυτοκρατορία, ενώ το 9% λέει πως ακόμη και αν παράνομα ήρθαν τα γλυπτά στη Βρετανία, θα πρέπει να παραμείνουν στη χώρα καθώς από τότε έχουν περάσει πάνω από 200 χρόνια.-


Πηγή : newsit.gr



Κυκλοφορεί σήμερα το iOS 8.1



Νέα χαρακτηριστικά και διορθώσεις σφαλμάτων φέρνει η νεότερη έκδοση του λειτουργικού

Κυκλοφορεί σήμερα το iOS 8.1, η τελευταία αναβάθμιση του νεότερου λειτουργικού της Apple για φορητές συσκευές.

Η νεότερη έκδοση του λογισμικού φέρνει βελτιώσεις και νέα χαρακτηριστικά, αν και οι περισσότεροι χρήστες ενδιαφέρονται για τις διορθώσεις των σφαλμάτων που είχε το προηγούμενο iOS 8.0.2.

Το σημαντικότερο νέο χαρακτηριστικό που φέρνει η αναβάθμιση είναι το περίφημο Apple Pay, ο μηχανισμός για αυτόματες συναλλαγές για τον οποίο πολύς ντόρος έγινε.

Επιπλέον, σύμφωνα με το MacRumors, με το iOS 8.1, η Apple θα δώσει πρόσβαση στους χρήστες σε προηγμένες δυνατότητες όπως η απομακρυσμένη ενεργοποίηση του iPhone Personal Hotspot για άμεση πρόσβαση σε δίκτυο Wi-Fi, η προώθηση SMS σε Mac και iPad.

Όσον αφορά τα σφάλματα, η αναβάθμιση πιθανότατα θα διορθώνει τα προβλήματα σύζευξης με άλλες συσκευές μέσω Bluetooth, που ανέφεραν αρκετοί χρήστες.


Πηγή : newsbeast.gr


Αναμένετε ταλαιπωρία στους Εθνικούς άξονες : Μπαράζ κινητοποιήσεων αποφάσισαν οι αγρότες


Ζητούν, μεταξύ άλλων, άμεση ιατροφαρμακευτική κάλυψη για όλους

Πανελλαδική συνάντηση αγροτοσυνδικαλιστών πραγματοποιήθηκε το μεσημέρι της Κυριακής σε αίθουσα του Εργατικού Κέντρου Λάρισας. Στη συνάντηση συμμετείχαν εκπρόσωποι από 13 μπλόκα τα οποία είχαν ενεργοποιηθεί στις κινητοποιήσεις του περασμένου Φεβρουαρίου από συνολικά 20 νομούς της χώρας.

Αποφασίστηκε κατ' αρχάς η συμμετοχή στο συλλαλητήριο για την ανεργία, που έχει προγραμματιστεί για την 1η Νοεμβρίου στην Αθήνα και στη συνέχεια μέχρι τέλος του έτους, μπαράζ κινητοποιήσεων σε όλη τη χώρα, σε υποκαταστήματα του ΕΛΓΑ, του ΟΓΑ και σε Εφορίες.

Βασικά αιτήματα των διαμαρτυριών είναι η άμεση -τουλάχιστον- ιατροφαρμακευτική κάλυψη για όλους τους αγρότες, η μείωση του ασφαλίστρου στον ΕΛΓΑ και η αλλαγή του κανονισμού ώστε να καλύπτεται το σύνολο των ζημιών σε ικανοποιητικό ύψος.

Θα ακολουθήσει νέα πανελλαδική συνάντηση στα μέσα του ερχόμενου Ιανουαρίου προκειμένου να αποφασιστεί η τελική μορφή της κινητοποίησης, η οποία πιθανότατα θα είναι η έξοδος των τρακτέρ στους δρόμους όλης της χώρας.


Πηγή: onlarissa.gr



Και ο ΩΚΕΑΝΟΣ είναι εδώ! Το δεύτερο υποβρύχιο που πέφτει στη θάλασσα - ΦΩΤΟ


Το δεύτερο υποβρύχιο που πέφτει στην θάλασσα μέσα σε λίγες μέρες για τον Ελληνικό Στόλο. Το υποβρύχιο ΩΚΕΑΝΟΣ τύπου 209 , σε μια λαμπρή τελετή καθελκύστηκε στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά.

Στην τελετή ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας Κάρολος Παπούλιας και ο ΥΕΘΑ Δημήτρης Αβραμόπουλος.

Η περιπέτεια των υποβρυχίων μοιάζει να οδεύει προς κάποιο τέλος που μπορεί να αποδειχτεί “ευτυχές” και κυρίως επικερδές για το ΠΝ. Όπως έχουμε ξαναγράψει υπάρχουν ακόμη θέματα, αλλά ότι επιτέλους υπήρξε πρωτοβουλία και δράση είναι θετικό.







Πηγή : onalert.gr