Σάββατο 24 Δεκεμβρίου 2022

ΕΕ για Αβραμόπουλο: «Εθιμοτυπικές οι συναντήσεις του με επιτρόπους -Καταλαβαίνουμε ότι δεν εκπροσωπούσε τη ΜΚΟ»

 


Ο επικεφαλής εκπρόσωπος της Κομισιόν, Ερίκ Μαμέρ, απάντησε σε ερωτήσεις σχετικά με συναντήσεις του Δημήτρη Αβραμόπουλου με επιτρόπους, αλλά και με το εάν συζητήθηκαν θέματα όπως τα ανθρώπινα δικαιώματα ή το Κατάρ.

«Έχουμε πραγματοποιήσει (όπως είπα τη Δευτέρα) εσωτερικούς ελέγχους εντός της Επιτροπής σε σχέση με τον πρώην επίτροπο Αβραμόπουλο για τις μετά τη θητεία δραστηριότητές του. Πράγματι, όπως είπατε και σημειώνουμε, επισκέφθηκε διάφορους επιτρόπους τις ημερομηνίες 15 με 17 Νοεμβρίου 2021, κάτι το οποίο οι επίτροποι περιγράφουν ως μικρής διάρκειας εθιμοτυπικές επισκέψεις, κυρίως σε πρώην συναδέλφους ή στη διάδοχό του, Ίλβα Γιόχανσον, ή σε μια παλιά γνώριμη, τη Στέλλα Κυριακίδου» ανέφερε ο επικεφαλής εκπρόσωπος της Κομισιόν, Ερίκ Μαμέρ, ερωτηθείς σχετικά με συναντήσεις του κ. Αβραμόπουλου με επιτρόπους, αλλά και με το εάν συζητήθηκαν θέματα όπως τα ανθρώπινα δικαιώματα ή το Κατάρ.

Ο κ. Μαμέρ συμπλήρωσε ότι «σε καμία από αυτές τις συναντήσεις από ό,τι καταλαβαίνουμε δεν εκπροσωπούσε τη ΜΚΟ για την οποία είχε ζητήσει μετα-θητεία εξουσιοδότηση», σημειώνοντας επίσης ότι δεν συζητήθηκαν ζητήματα όπως αυτά που τέθηκαν στην ερώτηση.

Παράλληλα, ο επικεφαλής εκπρόσωπος της Κομισιόν έκανε λόγο για συναντήσεις με πρώην συναδέλφους «για μικρής διάρκειας ιδιωτικές συζητήσεις, ειδικότερα όταν αυτοί οι συνάδελφοι ήταν στην Ελλάδα».

«Ωστόσο, η Επιτροπή γράφει στον πρώην επίτροπο Αβραμόπουλο για την απόκτηση περαιτέρω πληροφοριών σχετικά με το πώς σεβάστηκε τις προϋποθέσεις που ορίζονται για τη μετα-θητεία δραστηριότητά του και του ζητάμε επίσης να παρέχει πληροφορίες σχετικά με το πώς εκπροσώπησε αυτή τη ΜΚΟ κατά τη διάρκεια μεταξύ της ημερομηνίας εξουσιοδότησης και το τέλος της περιόδου» που είχε υποχρέωση να δεσμεύεται από κανόνες της Επιτροπής, προσέθεσε ο Ερίκ Μαμέρ.



«Καλάθι του Νοικοκυριού»: Ο τιμές μειώνονται ή διατηρούνται σταθερές την 8η εβδομάδα


 

Το «Καλάθι του Νοικοκυριού» διανύει την 8η εβδομάδα εφαρμογής του και τα αποτελέσματα είναι σημαντικά. Με βάση τους νέους τιμοκαταλόγους που γνωστοποίησαν στο Υπουργείο Ανάπτυξης  Επενδύσεων χθες Τετάρτη 21 Δεκεμβρίου, οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ, στο 94% των προϊόντων που περιλαμβάνονται στο  «καλάθι» οι τιμές μειώνονται ή διατηρούνται σταθερές.

Αναλυτικά, από το σύνολο 850 προϊόντων που περιλαμβάνονται και είναι απολύτως συγκρίσιμα: Στα 68 (ποσοστό 8%) η τιμή μειώθηκε, στα 713 (ποσοστό 86%) η τιμή παρέμεινε σταθερή και μόλις σε 53, (ποσοστό 6%) η τιμή αυξήθηκε. Το συνολικό κόστος του «Καλαθιού του Νοικοκυριού» είναι  μειωμένο στην πλειονότητα των σούπερ μάρκετ.



Σε εφαρμογή νέα στεγαστική πολιτική με έμφαση στους νέους

 


Ψηφίστηκε και αποτελεί πλέον νόμο του Κράτους η μεταρρύθμιση που αφορά στη στεγαστική πολιτική για τους νέους και την αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας για κοινωνική κατοικία. Πρόκειται για μια σημαντική μεταρρύθμιση που δρομολογεί μια νέα στεγαστική πολιτική. Είναι η πολιτική που εξήγγειλε ο Πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, ήδη τον περασμένο Σεπτέμβριο από τη Δ.Ε.Θ.. Σηματοδοτεί ένα σημαντικό βήμα για μια ουσιαστική στεγαστική πολιτική, η οποία θα απαντήσει κυρίως στις ανάγκες των νέων και των νέων ζευγαριών, στην ανάγκη τους για στέγη και αυτόνομη διαβίωση. Το κόστος της παρέμβασης προσεγγίζει το 1,8 δισ. ευρώ και καλύπτει περί τους 137.000 δικαιούχους. Με το νόμο θεσπίζονται ρυθμίσεις που αφορούν τις δράσεις στεγαστικής πολιτικής του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, και οι ρυθμίσεις αυτές αναπτύσσονται σε τέσσερις άξονες:


Πρώτος άξονας είναι το Πρόγραμμα «Σπίτι Μου». Αφορά στην παροχή άτοκων ή χαμηλότοκων δανείων για άτομα ηλικίας 25-39 ετών, με ετήσιο εισόδημα από 10.000 ευρώ έως το όριο που προβλέπεται για τη χορήγηση επιδόματος θέρμανσης. Τα ακίνητα πρέπει να έχουν αξία έως 200.000 ευρώ και το δάνειο μπορεί να φτάνει έως τα 150.000 ευρώ. Μπορεί να καλύπτει έως το 90% της αξίας του ακινήτου και χρηματοδοτείται κατά 75% από τη ΔΥΠΑ. Για το ποσοστό αυτό δεν θα οφείλεται τόκος, ενώ το υπόλοιπο 25% θα χορηγείται από τις τράπεζες. Για τρίτεκνους ή πολύτεκνους το δάνειο θα είναι στο σύνολό του εντελώς άτοκο.

Δεύτερος άξονας είναι το πρόγραμμα «Κοινωνική Αντιπαροχή». Αφορά τη Σύμπραξη φορέων της Γενικής Κυβέρνησης, με ιδιώτες αναδόχους, κατά την οποία ο ανάδοχος ανεγείρει με δικές του δαπάνες κτίριο, επί αδόμητου ακινήτου του φορέα, με αντάλλαγμα την εκμετάλλευση για ορισμένο χρονικό διάστημα του ακινήτου, αλλά και την παράλληλη υποχρέωσή του να εκμισθώνει μέρος αυτού σε δικαιούχους έναντι προκαθορισμένου μισθώματος.

Τρίτος άξονας είναι το πρόγραμμα «Κάλυψη». Αφορά στη μίσθωση από το Δημόσιο ιδιωτικών κατοικιών που συμμετείχαν παλαιότερα στο πρόγραμμα «Εστία» στη στέγαση μεταναστών και τη διάθεσή τους σε οικονομικά ευάλωτους νέους και νέα ζευγάρια.

Τέταρτος άξονας είναι το Πρόγραμμα «Ανακαινίζω-Ενοικιάζω». Αποσκοπεί στην ένταξη κενών κατοικιών στη αγορά κατοικίας για μίσθωση, κυρίως από νέα ζευγάρια, με την ταυτόχρονη αναβάθμιση των κατοικιών αυτών, κυρίως στον ενεργειακό τομέα. Μπορεί να συμμετέχουν ιδιοκτήτες κατοικιών με ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ. Οι εντασσόμενοι στο πρόγραμμα επιδοτούνται για δαπάνες επισκευής και ανακαίνισης έως 10.000 ευρώ και η επιδότηση φτάνει στο 40% της δαπάνης.

Η στήριξη των νέων ως προς τη στέγασή τους ανοίγει, χωρίς αμφιβολία, μια νέα προοπτική στη ζωή τους, γεννά νέα ελπίδα. Παράλληλα, αποτελεί έναν ασφαλή τρόπο, τον ασφαλέστερο, αναστροφής του δημογραφικού προβλήματος, το οποίο αποτελεί τη μεγαλύτερη κρίση, το οποίο, χωρίς αμφιβολία, αποτελεί βραδυφλεγή βόμβα στα θεμέλια της Πατρίδας μας.


Δυστυχώς -όπως τόνισε ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, μιλώντας χθες Τετάρτη στο Υπουργικό Συμβούλιο- ένα σημαντικό σχέδιο με κοινωνική σφραγίδα, καθώς αφορά σε προσιτή στέγη για 137.000 συμπολίτες μας, ψηφίστηκε χωρίς τις ψήφους της Αντιπολίτευσης, η οποία και σε αυτή την περίπτωση έδειξε να απέχει από μια σημαντική κοινωνική πρωτοβουλία, χωρίς να προτείνει κάποια ουσιαστική εναλλακτική.  Αποδεικνύοντας για ακόμη μια φορά ότι εμείς είμαστε η μόνη Παράταξη που τελικά συνομιλεί με την κοινωνία, όταν κάποιοι άλλοι επαναλαμβάνουν στερεότυπα τα οποία φαίνεται να έρχονται από άλλες εποχές.



Μέτρα στήριξης της κοινωνίας που μπαίνουν σταδιακά σε εφαρμογή



Για τη στήριξη της κοινωνίας και ιδίως των πιο ευπαθών συμπολιτών μας  έναντι της εισαγόμενης ακρίβειας εξαγγέλθηκαν και μπαίνουν σε εφαρμογή μέτρα έκτακτου και άμεσου χαρακτήρα καθώς και μόνιμα μέτρα που θα εφαρμοστούν από την 1η του χρόνου. Προβλέπονται ανάμεσα στ’ άλλα:

Έκτακτο επίδομα σε ευάλωτους συμπολίτες μας και δικαιούχους του ελάχιστου εγγυημένου εισοδήματος, που χορηγείται από χθες Τρίτη.

Αυξημένο στα 300 εκατ. ευρώ (από 174 εκατ. ευρώ την περσινή χρονιά) επίδομα θέρμανσης.

Οριζόντια επιδότηση 0,25 λεπτών για όλους στο πετρέλαιο θέρμανσης.

Εφαρμογή από τον Φεβρουάριο της Κάρτας Αγορών που θα καλύπτει το 10% του κόστους (έως συγκεκριμένο όριο, ανάλογα με τη σύνθεση του νοικοκυριού) τροφίμων.

Έκτακτο επίδομα 600 ευρώ στο σύνολο του ένστολου προσωπικού του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη και του Λιμενικού Σώματος - Ελληνικής Ακτοφυλακής.

Παράταση του πλαφόν 3% στην αύξηση των ενοικίων επαγγελματικής στέγης.

Κατάργηση για όλους -δημόσιους και ιδιωτικούς υπαλλήλους- της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης.

Κατάργηση της ειδικής εισφοράς 1% υπέρ του Ταμείου Πρόνοιας Δημοσίων Υπαλλήλων.

Αύξηση στις συντάξεις, μετά από πολλά χρόνια, 7,75% για σχεδόν 2,5 εκατομμύρια συνταξιούχους από τα συνολικά 2,6 εκατομμύρια. Η ίδια αύξηση προβλέπεται πλέον και για τις συντάξεις χηρείας.

Επέκταση του επιδόματος μητρότητας στον ιδιωτικό τομέα από τους 6 στους 9 μήνες.

Αύξηση στα 1.500 ευρώ (και στα 2.000 για την περίπτωση συγκατοίκησης) του σπουδαστικού επιδόματος στέγης για τους πιο αδύναμους φοιτητές.

Απαλλαγή από το φόρο επιτηδεύματος ή κάλυψη του 40% των εισφορών σε επιχειρήσεις οι οποίες κάνουν μόνιμες προσλήψεις.

Αναμόρφωση του ειδικού μισθολογίου των γιατρών του Εθνικού Συστήματος Υγείας, από την 1η Ιανουαρίου 2023, με αύξηση του βασικού μισθού, του επιδόματος νοσοκομειακής απασχόλησης και του επιδόματος θέσης ευθύνης, που  μεσο-σταθμικά εκτιμάται στο 10%.

Μισθολογικές παρεμβάσεις για τη στήριξη των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων. Αφορούν: Τη μισθολογική εξέλιξη Εθελοντών Μακράς Θητείας και Οπλιτών Βραχείας Ανακατάταξης. Την επέκταση της μάχιμης πενταετίας ενστόλων και σε λοιπές κατηγορίες προσωπικού. Την καταβολή της ειδικής αποζημίωσης για τη νυχτερινή απασχόληση των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων. Την ειδική πρόσθετη αμοιβή για πληρώματα πολεμικών πλοίων.

Εφαρμογή νέας στεγαστικής πολιτικής με δράσεις που καλύπτουν τους νέους και τα νέα ζευγάρια  (παροχή άτοκων ή χαμηλότοκων δανείων για άτομα ηλικίας 25-39  ετών, πρόγραμμα «Κοινωνική Αντιπαροχή», πρόγραμμα «Κάλυψη», πρόγραμμα «Ανακαινίζω - Ενοικιάζω»).

 



Η Ελλάδα από το ευρωπαϊκό περιθώριο, στο κέντρο των ευρωπαϊκών αποφάσεων

 



Η Ελλάδα, με Πρωθυπουργό τον Κυριάκο Μητσοτάκη, ανέτρεψε την αρνητική εικόνα του πρόσφατου παρελθόντος, απέκτησε φωνή που ακούγεται παντού, ακούγεται από εταίρους, ακούγεται από συμμάχους, ενίσχυσε το διεθνές κύρος της και εμπέδωσε μια νέα αναβαθμισμένη εικόνα στην ευρωπαϊκή και την παγκόσμια σκηνή. Και από αυτή την αναβάθμιση η χώρα μας βγαίνει πολλαπλά κερδισμένη. Εισπράττει αυτήν την αναβάθμιση στην εξωτερική μας πολιτική, στην εθνική μας άμυνα, στις επενδύσεις και στον τουρισμό.


Η Ελλάδα, με πρωτοβουλίες του Πρωθυπουργού, κατέστη πρωτοπόρος στην ανάπτυξη και την προώθηση συγκεκριμένων θέσεων, προτάσεων και ιδεών με σκοπό την υπέρβαση κοινών ευρωπαϊκών προβλημάτων. Συγκεκριμένα:


Πρώτον: Ο Πρωθυπουργός εισηγήθηκε, μαζί με ακόμη 8 χώρες, την Άνοιξη του 2020, τη δημιουργία του Ταμείου Ανάκαμψης.

Δεύτερον: Εισηγήθηκε, κατά την ίδια περίοδο, τις εξαιρέσεις από τους κανόνες κρατικών ενισχύσεων, με σκοπό την άμεση στήριξη επιχειρήσεων. Και η εισήγηση αυτή έγινε επίσης πράξη, με σημαντικά θετικά αποτελέσματα για τις ευρωπαϊκές κοινωνίες, για τους πολίτες.

Τρίτον: Εισηγήθηκε, το 2021, το ευρωπαϊκό ψηφιακό πιστοποιητικό για τον κορονοϊό, με στόχο τη διευκόλυνση των μετακινήσεων, γεγονός που συνέβαλε αποτελεσματικά και αποφασιστικά στην επαναλειτουργία της τουριστικής αγοράς με θετικά αποτελέσματα για την οικονομία μας.

Τέταρτο: Κατέθεσε, επίσης, ο Πρωθυπουργός την Άνοιξη του 2021, πρόταση για την ενίσχυση της επιδημιολογικής επιτήρησης με τα self-test, που επίσης έγινε αποδεκτή και εφαρμόστηκε, παρέχοντας ουσιαστική συμβολή στην προστασία από την πανδημία.

Πέμπτο: Ο Πρωθυπουργός εισηγήθηκε, το Μάιο του 2022, τη λειτουργία μηχανισμού ανάκτησης των υπερεσόδων από τους παραγωγούς ενέργειας. Και ο μηχανισμός αυτός, ο οποίος εφαρμόζεται από τον Ιούλιο στη χώρα μας, εξασφαλίζοντας τεράστια ποσά για την επιδότηση των λογαριασμών του ρεύματος, έχει γίνει, ήδη, ευρωπαϊκός Κανονισμός. Όπως και η επιβολή έκτακτης φορολογίας στις εταιρείες ενέργειας για τους πρώτους μήνες της ενεργειακής κρίσης -να θυμίσω ότι και εκεί η χώρα μας πρωταγωνιστεί- η απόφαση της είναι η μεγαλύτερη μέχρι τώρα στην Ευρώπη για εφαρμογή φορολόγησης στο ποσοστό του 90%.

Έκτον: Εισηγήθηκε, ο Πρωθυπουργός το Μάρτιο του 2022 -με επιστολή του στην Πρόεδρο της Κομισιόν- την επιβολή πλαφόν στην ευρωπαϊκή αγορά φυσικού αερίου. Η πρόταση εκείνη, αφού υιοθετήθηκε από το Συμβούλιο Κορυφής, εξειδικεύτηκε από το Συμβούλιο Υπουργών και τώρα πλέον θα είναι γρήγορα εφαρμόσιμη.

Με ανάλυση των δεδομένων, με ανάλυση της διεθνούς σκηνής, με συστηματική μελέτη, με τεχνογνωσία και προσήλωση, κυρίως με πραγματισμό, χτίζουμε, μέρα με τη μέρα, βήμα με το βήμα, μια καλύτερη πραγματικότητα για όλους τους πολίτες. Έχουμε δρόμο ακόμα, αλλά αποδεικνύουμε με απτά αποτελέσματα ότι είμαστε στη σωστή πορεία.



Μητσοτάκης : Είμαστε Παράταξη λαϊκή, αληθινά προοδευτική

 



Από την εισαγωγική τοποθέτηση του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στη συνεδρίαση του Υπουργικού Συμβουλίου:

Δε γίνεται να θεωρείται επιδοματική μία πολιτική που αφορά το 85% των οικογενειών. Ούτε να συγκρίνεται, βέβαια, ένα προσωρινό μέτρο άμυνας σε έκτακτες κρίσεις, με τα προεκλογικά «αντίδωρα» άλλων εποχών…

Μια κεντροδεξιά κυβέρνηση οφείλει να είναι στο πλευρό της κοινωνίας όταν δοκιμάζεται. Δεν υπάρχει ευημερία αν αυτή δεν είναι συλλογική…

Η δίκαιη αναδιανομή του εθνικού πλούτου δεν ανταγωνίζεται ούτε την ανάπτυξη, ούτε την δημοσιονομική ισορροπία. Πολύ περισσότερο όταν εδώ μιλάμε για πόρους οι οποίοι δεν επιβαρύνουν, θα το ξαναπώ, δεν επιβαρύνουν το δημόσιο χρέος. Και οι οποίοι, επαναλαμβάνω, διατίθενται με σχέδιο για συγκεκριμένο χρόνο για την αντιμετώπιση έκτακτων συνθηκών, όπως μια παγκόσμια αναταραχή.

Αυτά, λοιπόν, για να αποφεύγεται η εύκολη κριτική, αλλά και για να αναδεικνύεται η διπλή αποστολή αυτής της κυβέρνησης: από τη μία πλευρά να πρωτοστατεί στην ανάπτυξη, όπως αναγνώρισε πρόσφατα και ο Economist που μας κατέταξε στη θέση του πρωταθλητή της πιο ευχάριστης οικονομικής έκπληξης παγκόσμια για το 2022. Ταυτόχρονα, όμως, να στηρίζει και τους πολίτες, γιατί είμαστε λαϊκή παράταξη. Είμαστε παράταξη και της δημόσιας και της ατομικής προκοπής. Είμαστε δηλαδή μία παράταξη αληθινά προοδευτική.