Παρασκευή 1 Δεκεμβρίου 2023

Ο Βασιλιάς Κάρολος φόρεσε γραβάτα με την ελληνική σημαία στη σύνοδο της Cop28 - Άλαλος ο Σούνακ


 

Λίγα 24ωρα και μετά την δειλία και την αθλιότητα του Ρίσι Σούνακ, που ξεφτιλίστηκε εντός και εκτός Βρετανίας, ο βασιλιάς Κάρολος Γ’ φάνηκε να παίρνει θέση στέλνοντας ένα ηχηρό μήνυμα στον Βρετανό Πρωθυπουργό και τους υποστηρικτές του.

Ο Κάρολος ο οποίος βρίσκεται στο Ντουμπάι για την Παγκόσμια Διάσκεψη Κορυφής για το Κλίμα κατά τη διάρκεια της COP28, είχε ένα σύντομο τετ α τετ με τον Ρίσι Σούνακ, αφήνοντας άφωνο τον λίγο και ακατάλληλο για ηγέτη Ρίσι Σούνακ.



Η ενδυματολογική επιλογή, του βασιλιά της Μεγάλης Βρετανίας, να φορέσει γραβάτα με την ελληνική σημαία, κάτι που έχει ξανακάνει άλλωστε θα μπορούσε να ερμηνευτεί ως μία κίνηση ξεκάθαρης  υποστήριξης προς την Ελλάδα  όσον αφορά στον απρεπή τρόπο που αντιμετώπισε ο Βρετανός Πρωθυπουργός τον Κυριάκο Μητσοτάκη λόγω των δηλώσεών του για τα Γλυπτά του Παρθενώνα.



Οι ΗΠΑ ανησυχούν ότι η Χαμάς συγκεντρώνει κεφάλαια στην Τουρκία

 


Τις ανησυχίες του για το γεγονός ότι η Χαμάς συγκεντρώνει πόρους στην Τουρκία και ενδέχεται να παραβιάζει τους νόμους του τουρκικού κράτους είπε ότι συζήτησε με Τούρκους κυβερνητικούς αξιωματούχους ο υφυπουργός Οικονομικών των ΗΠΑ Μπράιαν Νέλσον.

Η Τουρκία κατέχει «εξέχουσα θέση» στα προγράμματα συγκέντρωσης κεφαλαίων της Χαμάς και η οργάνωση αυτή ενδέχεται να εκμεταλλευτεί αυτό το γεγονός καθώς αναζητά περισσότερα μετρητά, εν μέσω του πολέμου με το Ισραήλ, είπε ο Μπράιαν Νέλσον μιλώντας σε δημοσιογράφους στην Κωνσταντινούπολη.

«Ανησυχούμε βαθιά για τη δυνατότητα της Χαμάς να συνεχίσει τη συγκέντρωση κεφαλαίων και να βρει οικονομική υποστήριξη στην Τουρκία για πιθανές μελλοντικές τρομοκρατικές επιθέσεις», είπε ο Αμερικανός αξιωματούχος στις δηλώσεις που έκανε μεταξύ των συναντήσεών του με Τούρκους κυβερνητικούς αξιωματούχους και επιχειρηματίες.

Σε αντίθεση με τις περισσότερες Δυτικές χώρες και ορισμένα κράτη του Κόλπου, η Τουρκία δεν θεωρεί τρομοκρατική οργάνωση της Χαμάς και φιλοξενεί ορισμένα μέλη της. Ο πρόεδρος Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν έχει χαρακτηρίσει τα μέλη της «μαχητές της ελευθερίας» και αποκάλεσε το Ισραήλ «κράτος τρομοκράτη», επικρίνοντας τους βομβαρδισμούς στη Γάζα. Οι ΗΠΑ, ο στενότερος σύμμαχος του Ισραήλ, έχουν επιβάλει κυρώσεις σε τουρκικές οντότητες και πρόσωπα, σε μια προσπάθεια να περιορίσουν τη χρηματοδότηση της Χαμάς μετά τις επιθέσεις της 7ης Οκτωβρίου στο Ισραήλ.

Ο Νέλσον είπε ότι η Τουρκία συνδέεται με τις προηγούμενες προσπάθειες της Χαμάς να συγκεντρώσει πόρους από χορηγούς, επενδυτικά χαρτοφυλάκια, φιλανθρωπικές και μη κερδοσκοπικές οργανώσεις. Ακόμη και αν η Τουρκία θεωρεί νόμιμη τη Χαμάς, είπε ότι η παλαιστινιακή οργάνωση ενδέχεται να παραβιάζει την τοπική νομοθεσία, χωρίς όμως να δώσει κάποιο συγκεκριμένο παράδειγμα. «Υπάρχει επαρκές περιθώριο ώστε η Τουρκία να αντιμετωπίσει αυτό το πρόβλημα με τις δικές της νομικές υπηρεσίες, ανεξάρτητα από τις κυρώσεις των ΗΠΑ», σημείωσε.

Σύμφωνα με τον Νέλσον, Τούρκοι αξιωματούχοι του υπενθύμισαν ότι η Χαμάς δεν είναι χαρακτηρισμένη τρομοκρατική οργάνωση από την Άγκυρα, ωστόσο η Τουρκία δεν θα ανεχθεί παραβιάσεις του νόμου, όμως ξέπλυμα βρόμικου χρήματος και απευθείας χρηματοδότηση βίαιων ενεργειών.

Αναφερόμενος στη Ρωσία, ο Νέλσον άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο να επιβληθούν κυρώσεις σε τουρκικές οντότητες για τις οποίες υπάρχουν υπόνοιες ότι βοήθησαν τη Μόσχα να συνεχίσει το εμπόριο απαγορευμένων αγαθών.


ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ



Οι τρομοκράτες της Χαμάς απελευθέρωσαν άλλους έξι ομήρους


 

Άλλοι έξι Ισραηλινοί που είχαν απαχθεί από τη Χαμάς κατά την επίθεση της 7ης Οκτωβρίου, απελευθερώθηκαν εχθές και παραδόθηκαν στη Διεθνή Επιτροπή του Ερυθρού Σταυρού, ανακοίνωσαν οι ισραηλινές ένοπλες δυνάμεις (IDF).

Ως εκ τούτου, ο αριθμός των απελευθερωθέντων ομήρων ανέρχεται σε οκτώ σήμερα, αφού νωρίτερα είχαν αφεθεί ελεύθερες μια 21χρονη και μια 40χρονη.

Από την Παρασκευή, κάθε απόγευμα απελευθερώνονται τουλάχιστον 10 ισραηλινοί όμηροι – γυναίκες και παιδιά σε αντάλλαγμα για την αποφυλάκιση τριπλάσιου αριθμού παλαιστινίων κρατουμένων.



Κυριαρχία Ν.Δ., τρίτο κόμμα ο ΣΥΡΙΖΑ, καταλληλότερος πρωθυπουργός ο Μητσοτάκης με τεράστια διαφορά


 

Το κυβερνών κόμμα κερδίζει σχεδόν δύο μονάδες στην εκτίμηση ψήφου σε σχέση την μέτρηση που έγινε στα τέλη Σεπτεμβρίου και ο Κυριάκος Μητσοτάκης καταγράφει ένα 41% στο ερώτημα για το ποιος είναι ο καταλληλότερος πρωθυπουργός, με τους Στέφανο Κασσελάκη και Νίκο Ανδρουλάκη να μένουν πολύ πίσω μόλις στο 5%. 



Το ΠΑΣΟΚ έρχεται δεύτερο, με κέρδη σχεδόν δύο μονάδων μέσα στον τελευταίο μήνα, καθώς ο ΣΥΡΙΖΑ συνεχίζει την καθοδική του πορεία από το 15,2% στην εκτίμηση ψήφου τον Οκτώβριο, στο 12,7%. Η εταιρεία καταγράφει και νέα άνοδο του ΚΚΕ, που κέρδισε 1,3 μονάδες μέσα σε ένα μήνα «κλείνοντας» στις 1,2 μονάδες (από 5) την διαφορά του από το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης.

Ο Δημήτρης Κουτσούμπας είναι δεύτερος, μετά τον Κυριάκο Μητσοτάκη στη δημοφιλία με τον Νίκο Ανδρουλάκη να ακολουθεί, ενώ ο Στέφανος Κασσελάκης παραμένει πολύ απελπιστικά χαμηλά, με λιγότερες αρνητικές γνώμες μόνον από τον Κυριάκο Βελόπουλο. 

Η αξιωματική αντιπολίτευση έχει ποσοστό ρεκόρ αρνητικών γνωμών - φθάνουν στο 86% - ενώ η κυβέρνηση έχει θετικές γνώμες στο 39%. Στην ερώτηση ποιο κόμμα θα δυναμώσει μετά την κρίση στον ΣΥΡΙΖΑ, το 40% απαντά «το ΠΑΣΟΚ», παρότι ο διευθύνων σύμβουλος της Metron Analysis Στράτος Φαναράς ανέφερε κατά την παρουσίαση ότι τα μεγαλύτερα κέρδη από τις διαρροές του ΣΥΡΙΖΑ τα έχει το ΚΚΕ. 

Η δημοσκόπηση σε κάρτες :














Υπ. Παιδείας: Προσλαμβάνονται 4.593 αναπληρωτές εκπαιδευτικοί

 


Προσλήψεις 4.593 εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση και στην Γενική Εκπαίδευση ως προσωρινών αναπληρωτών, με σχέση εργασίας Ιδιωτικού Δικαίου Ορισμένου Χρόνου, για το διδακτικό έτος 2023-2024 ανακοίνωσε το Υπουργείο Παιδείας. Συγκεκριμένα:

Στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση:

  • 1.400 εκπαιδευτικοί κλάδων/ειδικοτήτων στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση (ΕΑΕ), και
  • 529 εκπαιδευτικοί κλάδων/ειδικοτήτων στην Γενική Εκπαίδευση.

Στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση:

  • 632 εκπαιδευτικοί κλάδων/ειδικοτήτων στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση (ΕΑΕ),
  • 2.012 εκπαιδευτικοί κλάδων/ειδικοτήτων στην Γενική Εκπαίδευση, και
  • 12 εκπαιδευτικοί κλάδου ΠΕ79.01 και ΤΕ16 σε Μουσικά Σχολεία για τη διδασκαλία μουσικών ειδικεύσεων.


Κέντρα παιδικής φροντίδας: 20.000 νέες θέσεις με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας


 

Ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών κ. Νίκος Παπαθανάσης υπέγραψε απόφαση με την οποία εντάσσεται στο Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας Έργο για την «Υποστήριξη της έναρξης-δημιουργίας νέων κέντρων φροντίδας πρώιμης παιδικής ηλικίας ή νέων θέσεων σε υπάρχοντα κέντρα φροντίδας για βρέφη από 2 μηνών έως 2,5 ετών (παιδικά κέντρα)».

  • Στόχος του έργου, με συνολικό προϋπολογισμό 70.097.200 ευρώ, είναι η δημιουργία 20.000 νέων θέσεων σε κέντρα παιδικής φροντίδας, είτε με τη δημιουργία νέων κέντρων είτε με την υποστήριξη υπαρχόντων κέντρων, μέσω της επιδότησης του 50% του συνολικού κόστους.
  • Το Έργο εντάσσεται στη Δράση «Ενίσχυση της παιδικής προστασίας», στον Άξονα «Αύξηση της πρόσβασης σε αποτελεσματικές και χωρίς αποκλεισμούς κοινωνικές πολιτικές», του Πυλώνα «Απασχόληση, Δεξιότητες, Κοινωνικής Συνοχή».


ΕΕ: Εγκρίθηκε ελληνικό πρόγραμμα για αποζημιώσεις από φυσικές καταστροφές

 


Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενέκρινε το ελληνικό πρόγραμμα κρατικών ενισχύσεων, ύψους 80 εκατομμυρίων ευρώ, για την αποζημίωση ζημιών από φυσικές καταστροφές και δυσμενή κλιματικά φαινόμενα στον αγροτικό τομέα.

  • Το πρόγραμμα στοχεύει στη στήριξη γεωργών που έχουν υποστεί ζημιές στη φυτική και κτηνοτροφική παραγωγή τους ή στα πάγια περιουσιακά τους στοιχεία, τα αποθηκευμένα προϊόντα και τον εξοπλισμό παραγωγής τους λόγω απρόβλεπτων γεγονότων. Τέτοια απρόβλεπτα γεγονότα περιλαμβάνουν φυσικές καταστροφές (π.χ. έντονες ή παρατεταμένες βροχοπτώσεις, υψηλές θερμοκρασίες, χιονοπτώσεις και έντονη ξηρασία).
  • Στο πλαίσιο του καθεστώτος, το οποίο θα διαρκέσει έως τις 31 Δεκεμβρίου 2027, η ενίσχυση θα λάβει τη μορφή άμεσων επιχορηγήσεων. Το μέγιστο ποσό ενίσχυσης ανά δικαιούχο είναι 200.000 ευρώ.


Ε.Ε.: Θετική η προκαταρκτική αξιολόγηση για το ελληνικό αίτημα πληρωμής 3,64 δισ. σε επιχορηγήσεις και δάνεια

 



H Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοίνωσε την Τρίτη ότι υιοθετεί «θετική προκαταρκτική αξιολόγηση» για το δεύτερο αίτημα πληρωμής που υπέβαλε η Ελλάδα, ύψους 3,64 δισ. ευρώ (1,69 δισ. ευρώ σε επιχορηγήσεις και 1,95 δισ. ευρώ σε δάνεια), στο πλαίσιο του Μηχανισμού Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (RRF).

  • Υπενθυμίζεται ότι στις 16 Μαΐου 2023, η Ελλάδα υπέβαλε στην Επιτροπή αίτημα πληρωμής για επιχορηγήσεις (1,69 δισ. ευρώ), με βάση την επίτευξη 39 ορόσημων και τριών στόχων που επιλέχθηκαν στην εκτελεστική απόφαση του Συμβουλίου για την τρίτη δόση για επιχορηγήσεις. Στις 22 Νοεμβρίου 2023, η Ελλάδα υπέβαλε επίσης αίτημα πληρωμής για δάνεια (1,95 δισ. ευρώ) που αφορούσαν την επίτευξη ενός στόχου.
  • Τα ορόσημα περιλαμβάνουν μια σειρά μεταρρυθμίσεων για την ενίσχυση της αποτελεσματικότητας στη δημόσια διοίκηση, μεταξύ άλλων μέσω της θέσπισης ενός πολυεπίπεδου συστήματος διακυβέρνησης που θα εξορθολογήσει την κατανομή των αρμοδιοτήτων μεταξύ κεντρικών, περιφερειακών και τοπικών αρχών, και θα ενισχύσει την καταπολέμηση της διαφθοράς και του λαθρεμπορίου.

 



Υπουργείο Ανάπτυξης: πρόστιμα συνολικού ύψους €10,3 εκατ. και περισσότεροι από 20.600 έλεγχοι, από την αρχή του 2023

 


Η προστασία των καταναλωτών και η συστηματική στήριξη των πολιτών αποτελεί βασική προτεραιότητα της κυβέρνησης. Ταυτόχρονα, είναι αμετάκλητη απόφασή μας να συνεχίσουμε και να εντείνουμε την προσπάθεια  αντιμετώπισης των φαινομένων αισχροκέρδειας στην αγορά που λειτουργούν εις βάρος των καταναλωτών.

  • Σε αυτό το πλαίσιο νέο πρόστιμο ύψους €1.000.000 επέβαλε το Υπουργείο Ανάπτυξης στην εταιρεία «JACOBS DOUWE EGBERTS GR. Ε.Π.Ε.»  για παραβίαση του άρθρου 54 του ν. 5045/29-07-2023, σχετικά με την περιστολή φαινομένων αθέμιτης κερδοφορίας.
  • Σημειώνεται ότι μόνο τον Νοέμβριο η ΔΙΜΕΑ έχει πραγματοποιήσει περισσότερους από 1.250 ελέγχους και τα πρόστιμα που έχουν επιβληθεί είναι περισσότερα από €5,5 εκατ. Από την αρχή του 2023 το Υπουργείο Ανάπτυξης – σε μια πρωτοφανή για τα ελληνικά δεδομένα κινητοποίηση του ελεγκτικού μηχανισμού – έχει πραγματοποιήσει περισσότερους από 20.600 ελέγχους και έχει επιβάλει πρόστιμα συνολικού ύψους €10,3 εκατ.

 “Η μάχη προς όφελος των ελληνικών νοικοκυριών συνεχίζεται. Κανείς δεν έχει δικαίωμα να κερδοσκοπεί αθέμιτα εις βάρος του Έλληνα πολίτη, ιδίως υπό τις συνθήκες που έχει διαμορφώσει στην αγορά ο εισαγόμενος πληθωρισμός. Η ελληνική κυβέρνηση είναι η μόνη  στην Ευρώπη που διαθέτει και εφαρμόζει νόμο κατά της αθέμιτης κερδοφορίας. Η διαρκής παρουσία των ελεγκτικών μηχανισμών του Υπουργείου Ανάπτυξης στην αγορά εξασφαλίζει την τήρηση της νομιμότητας, τον υγιή ανταγωνισμό και  – όπως αποδεικνύεται στην πράξη – μειώνει τις τιμές στα ράφια” δήλωσε ο Υπουργός Ανάπτυξης, Κώστας Σκρέκας.



Με βασικές σημειακές τροποποιήσεις και εξειδικεύσεις κατατέθηκε στη Βουλή το ν/σ με τα μέτρα για τον περιορισμό της φοροδιαφυγής

 



Οι βασικές σημειακές τροποποιήσεις και εξειδικεύσεις που επέρχονται αφορούν στα εξής:

  • Μείωση κατά 50%  του τέλους επιτηδεύματος για ΟΛΟΥΣ τους ελεύθερους επαγγελματίες, ασχέτως του αν δηλώνουν εισοδήματα υψηλότερα από το ελάχιστο τεκμαρτό καθαρό εισόδημα.
  • Διευκρινίσεις ως προς το μαχητό του τεκμηρίου. Εισάγεται στο σχέδιο νόμου προς άρση αμφισβητήσεων ρητή πρόβλεψη ότι ο ελεύθερος επαγγελματίας μπορεί να αμφισβητήσει το ποσό που προκύπτει από την εφαρμογή του τεκμηρίου της ελάχιστης αμοιβής πέραν από τους λόγους που ισχύουν ήδη και που καθιστούν το τεκμήριο μαχητό (ασθένεια, ανωτέρα βία, κλπ). Απαραίτητη προϋπόθεση είναι να ζητήσει την διενέργεια ελέγχου από τις φορολογικές αρχές προκειμένου να αποδειχθεί η ακρίβεια της δήλωσής του για εισόδημα μικρότερο του τεκμαρτού.
  • Τροποποιήσεις ως προς την προσαύξηση του ύψους του τεκμηρίου με βάση τον τζίρο. Ως γνωστόν, το ύψος του τεκμηρίου της ελάχιστης αμοιβής για τους ελεύθερους επαγγελματίες προσαυξάνεται ανάλογα με τα χρόνια της επαγγελματικής δραστηριότητας, το σύνολο της μισθοδοσίας και το ύψος του τζίρου της επιχείρησης. Ειδικά για το ύψος του τζίρου, σύμφωνα με την τελική ρύθμιση, η προσαύξηση ανέρχεται στο 5% επι του ποσού, κατά το οποίο ο κύκλος εργασιών του υπόχρεου υπερβαίνει τον μέσο ετήσιο κύκλο εργασιών του Κ.Α.Δ. στον οποίο ο υπόχρεος πραγματοποιεί τα υψηλότερα έσοδα. Για παράδειγμα, ελεύθερος επαγγελματίας με ετήσιο τζίρο 35.000 ευρώ υπερβαίνει τον μέσο ετήσιο κύκλο εργασιών του ΚΑΔ όπου πραγματοποιεί τα υψηλότερα έσοδα κατά 10.000 ευρώ (ετήσιος τζίρος 35.000 ευρώ – μέσος ετήσιος κύκλος εργασιών ΚΑΔ 25.000 ευρώ = 10.000 ευρώ). Επομένως, η προσαύξηση 5% θα εφαρμοστεί επι του ποσού των 10.000 ευρώ. Με αυτόν τον τρόπο, η προσαύξηση εφαρμόζεται κατά τρόπο πιο αναλογικό και με μικρότερη επιβάρυνση για τους υπόχρεους.
  • Προσθήκες στη λίστα των ελευθέρων επαγγελματιών που εντάσσονται στο μειωμένο -κατά 50%- τεκμήριο της ελάχιστης αμοιβής α) όσοι παρουσιάζουν αναπηρία ίση ή μεγαλύτερη του 67% (όσοι έχουν ποσοστό αναπηρίας 80% και άνω απαλλάσσονται πλήρως από το τεκμήριο της ελάχιστης αμοιβής), β) οι γονείς μονογονεϊκής οικογένειας με ανήλικα τέκνα γ) οι  γονείς με εξαρτώμενα τέκνα με ποσοστό νοητικής ή σωματικής αναπηρίας τουλάχιστον 67%, δ) οι γονείς πολύτεκνων οικογενειών.
  • Μείωση φόρου για δαπάνες αναβάθμισης κτιρίων. Οι δαπάνες για την αγορά αγαθών και τη λήψη υπηρεσιών που σχετίζονται με την ενεργειακή, λειτουργική και αισθητική αναβάθμιση κτιρίων, μειώνουν, ισόποσα κατανεμημένες σε περίοδο πέντε ετών, τον φόρο εισοδήματος των φυσικών προσώπων, μέχρι του αναλογούντος για κάθε έτος φόρου, με ανώτατο συνολικά όριο δαπάνης τις 16.000 ευρώ. Οι δαπάνες για υλικά λαμβάνονται υπόψη μέχρι ποσού που αντιστοιχεί στο 1/3 του ποσού για δαπάνες υπηρεσιών. Όλες οι δαπάνες θα πρέπει να  προκύπτουν από τιμολόγια τα οποία έχουν εξοφληθεί με ηλεκτρονικά μέσα πληρωμής και διαβιβαστεί στην ΑΑΔΕ από τον προμηθευτή μέσω του συστήματος myDATA.

 Οι παρεμβάσεις που υλοποιούνται με το νομοσχέδιο περιλαμβάνουν:

  • Την υποχρεωτική ανάρτηση εσόδων και δαπανών στο MyData εντός του 2024.
  • Την απαγόρευση της χρήσης μετρητών στις αγοραπωλησίες ακινήτων.
  • Το νέο δίκαιο σύστημα φορολόγησης των ελεύθερων επαγγελματιών.
  • Την αύξηση του προστίμου που επιβάλλεται σε επιτηδευματίες και επιχειρήσεις για χρήση μετρητών σε συναλλαγές άνω των 500 ευρώ, σε ποσό διπλάσιο της συναλλαγής.
  • Τη ρύθμιση της αγοράς των βραχυχρόνιων μισθώσεων.
  • Την διακοπή συνεργασίας των εταιρειών εμπορίας καυσίμων με παραβάτες λαθρεμπορίας.

Επιπλέον, τη μεταρρύθμιση συμπληρώνουν οι εξής παρεμβάσεις που δεν απαιτούν νομοθετική ρύθμιση και θα υλοποιηθούν με διοικητικές πράξεις:

  • Η ολοκλήρωση της διασύνδεσης των ταμειακών μηχανών με τα POS τους πρώτους μήνες του 2024.
  • Η επέκταση της υποχρέωσης κατοχής συστήματος ηλεκτρονικών πληρωμών (EFT/POS) στους υπόλοιπους κλάδους της λιανικής αγοράς που σήμερα δεν έχουν.
  • Η ενεργοποίηση του ψηφιακού δελτίου αποστολής, πιλοτικά από τις αρχές του 2024 και πλήρως έως το τέλος του έτους.
  • Τα υποχρεωτικά ηλεκτρονικά τιμολόγια εντός του 2024 για τα οποία έχει υποβληθεί σχετικό αίτημα στην ΕΕ.

 



Μητσοτάκης με αντιπρόεδρο Google: Η Ελλάδα να γίνει παγκόσμιο κέντρο για την τεχνητή νοημοσύνη

 

mitsotakis-google-arthrou-2


Συζήτηση του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη με τον Yossi Matias, Αντιπρόεδρο Engineering και Research της Google, και τη Γενική Διευθύντρια της Google Νοτιοανατολικής Ευρώπης Πέγκυ Αντωνάκου σε εκδήλωση για τα 15 χρόνια της Google στην Ελλάδα.


Ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης έλαβε μέρος σε συζήτηση με τον Yossi Matias, Αντιπρόεδρο Engineering και Research της Google, και τη Γενική Διευθύντρια της Google Νοτιοανατολικής Ευρώπης Πέγκυ Αντωνάκου, στο πλαίσιο εκδήλωσης για τα 15 χρόνια της Google στην Ελλάδα. Ακολουθούν οι τοποθετήσεις του Πρωθυπουργού (σε ανεπίσημη μετάφραση από τα αγγλικά):

Σε ερώτηση για το όραμα που έχει για την αξιοποίηση της τεχνητής νοημοσύνης και τις πρωτοβουλίες που έχει αναλάβει η κυβέρνηση σε αυτό το μέτωπο, ο Πρωθυπουργός σημείωσε:

Καταρχάς συγχαρητήρια για τα πρώτα 15 χρόνια σας, τα οποία ήταν σίγουρα πολύ επιτυχημένα και πολύ σημαντικά. Σας ευχαριστώ για την ευκαιρία να συνεργαστούμε σε διάφορους, σημαντικούς τομείς, όπως η πρωτοβουλία για τις ψηφιακές δεξιότητες. Είμαι βέβαιος ότι έπονται πολλά ακόμα. Η τεχνητή νοημοσύνη με γοητεύει, όπως θα έπρεπε να γοητεύει κάθε υπεύθυνο χάραξης πολιτικής, τόσο λόγω των τεράστιων ευκαιριών, αλλά και λόγω της ευθύνης που έχουμε να διαχειριστούμε τους κινδύνους που συνδέονται με αυτή τη μετασχηματιστική νέα τεχνολογία.

Επιτρέψτε μου όμως να αναφερθώ εν συντομία στις ευκαιρίες από τη σκοπιά ενός πολιτικού. Έχουμε συγκροτήσει μια Συμβουλευτική Επιτροπή Υψηλού Επιπέδου υπό τον Πρωθυπουργό, στην οποία συμμετέχουν ορισμένοι από τους καλύτερους επιστήμονες μας στο πεδίο της τεχνητής νοημοσύνης. Η Ελλάδα μάλιστα υπερεκπροσωπείται στην επιστημονική κοινότητα της τεχνητής νοημοσύνης και θεωρούμε ότι αυτή είναι μια γνώση που πρέπει να αξιοποιήσουμε. Σκοπός αυτής της ομάδας βασικά είναι να κάνει τρία πράγματα: το πρώτο είναι να μας βοηθήσει να είμαστε πιο αποτελεσματικοί στη δημόσια πολιτική μας, σε διάφορους τομείς δημόσιας πολιτικής.

Ενδεχομένως θα μιλήσουμε λίγο αργότερα για την τεχνητή νοημοσύνη και το κλίμα και για το πώς μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε την τεχνολογία της τεχνητή νοημοσύνης για την καλύτερη πρόβλεψη φυσικών καταστροφών. Ωστόσο, αυτό δεν αφορά μόνο το κλίμα, αφορά την υγεία, αφορά τη χρήση δεδομένων μεγάλου όγκου και πολυπλοκότητας (big data) για τη φοροδιαφυγή. Αφορά επίσης τετριμμένα αλλά εξαιρετικά σημαντικά θέματα, όπως η διαχείριση της οδικής κυκλοφορίας και η ρύθμιση των φωτεινών σηματοδοτών σε μια μεγάλη πόλη.

Πιστεύω βαθιά ότι δεν υπάρχει τομέας πολιτικής που δεν θα επηρεαστεί από την τεχνητή νοημοσύνη. Θέλω να διασφαλίσω ότι όλες οι δημόσιες πολιτικές μας τουλάχιστον θα αντιλαμβάνονται τις επιπτώσεις της τεχνητής νοημοσύνης και θα περιλαμβάνουν μία διάσταση τεχνητής νοημοσύνης.

Η δεύτερη πτυχή της δουλειάς μας είναι το πώς βοηθάμε τις επιχειρήσεις στον μετασχηματισμό τους με την αξιοποίηση της τεχνητής νοημοσύνης. Δεν αναφέρομαι μόνο στις μεγάλες επιχειρήσεις, μιλάω για την ενίσχυση του οικοσυστήματος νεοφυών εταιρειών στην Ελλάδα, το οποίο είναι εξαιρετικά δραστήριο, σχετικά επιτυχημένο δεδομένου του μεγέθους της χώρας μας, προκειμένου να είμαστε όχι μόνο καταναλωτές αλλά και δημιουργοί τεχνολογίας.

Ο τρίτος ρόλος είναι της υπεύθυνης ρυθμιστικής αρχής. Πρέπει να σκεφτούμε τις ευρύτερες επιπτώσεις και πώς μπορούμε να συμβάλλουμε στην ευρωπαϊκή σκέψη γύρω από την υπεύθυνη ρύθμιση της τεχνητής νοημοσύνης, χωρίς να καταπνίξουμε την καινοτόμο δυναμική της. Πιστεύω ωστόσο ότι, προερχόμενοι από την Ελλάδα, έχουμε την πρόσθετη ευθύνη να σκεφτούμε πιο συστηματικά για την ηθική γύρω από την τεχνητή νοημοσύνη. Αν δεν το κάνουμε εμείς στην Ελλάδα, με όλο το φιλοσοφικό υπόβαθρο της κλασικής Ελλάδας, ποιος θα το κάνει;

Το όραμά μου θα ήταν να διασφαλίσω ότι η Ελλάδα μετατρέπεται σε παγκόσμιο κέντρο σκέψης όσον αφορά στην ηθική της τεχνητής νοημοσύνης. Υπάρχουν πολλά συναρπαστικά θέματα που πρέπει να συζητηθούν. Δεν πρόκειται απλώς για θεωρητικές συζητήσεις. Πρόκειται για πραγματικές συζητήσεις, για πραγματικές επιπτώσεις που έχουν να κάνουν ακόμη και με το ζήτημα των θεμελιωδών δικαιωμάτων. Για παράδειγμα, είναι θεμελιώδες ανθρώπινο δικαίωμα να γνωρίζω αν αλληλεπιδρώ με έναν άνθρωπο ή με μία μηχανή; Αυτά είναι θέματα πάνω στα οποία ήδη εκτυλίσσονται συζητήσεις και θέλω να διασφαλίσω ότι η Ελλάδα βρίσκεται στην πρώτη γραμμή αυτής της συζήτησης.

Ερωτηθείς για το ρυθμιστικό και κανονιστικό πλαίσιο που πρέπει να διέπει την τεχνητή νοημοσύνη, δίχως να παρεμποδίζει την καινοτομία, ο Κυριάκος Μητσοτάκης ανέφερε:

Μακάρι να είχα μια ξεκάθαρη απάντηση σε αυτό, αλλά πολλοί άνθρωποι που γνωρίζουν το αντικείμενο καλύτερα από εμένα δεν έχουν καταλήξει ακόμη σε συμπέρασμα σχετικά με το πώς μπορείτε να πετύχετε αυτή την ισορροπία: προστασία από ορισμένες από τις αρνητικές συνέπειες της τεχνητής νοημοσύνης χωρίς να καταπνίγουμε την καινοτομία. Η Ευρωπαϊκή Ένωση, σε γενικές γραμμές, έχει βρεθεί στην πρώτη γραμμή όσον αφορά στην υπεύθυνη ρύθμιση για το διαδίκτυο. Θεωρώ ότι οι πρωτοβουλίες του GDPR σίγουρα κινήθηκαν προς τη σωστή κατεύθυνση όσον αφορά στην προστασία προσωπικών δεδομένων. Και η συζήτηση γύρω από το νομοσχέδιο για την τεχνητή νοημοσύνη θα μας βοηθήσει, πιστεύω, να διατηρήσουμε αυτή την ηγετική θέση στην προσπάθεια να πετύχουμε αυτή την ισορροπία.

Επιτρέψτε μου όμως να μιλήσω λίγο για ορισμένους από τους κινδύνους που πρέπει να αντιμετωπίσουμε, αναφέροντας παράλληλα ότι όταν μιλάμε για τη δημιουργία ενός ουσιαστικά παγκόσμιου ρυθμιστικού συστήματος… Είναι ξεκάθαρο ότι στο παρελθόν, όταν δημιουργούσαμε ενδοκυβερνητικά μοντέλα συνεργασίας, συνήθως αυτό αφορούσε κρατικούς φορείς. Θα πάμε στην COP, ποιος εκπροσωπείται στη COP; Ποιος παίρνει τον λόγο; Οι χώρες. Οι εταιρείες βεβαίως θα είναι εκεί αλλά, στο τέλος της ημέρας, πρόκειται για εθνικές αποφάσεις. Δεσμευόμαστε, για παράδειγμα, να μειώσουμε τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου κατά Χ τοις εκατό.

Στην περίπτωση της τεχνητής νοημοσύνης, αυτό δεν θα αποφέρει αποτέλεσμα. Πρέπει να φέρουμε τις μεγάλες εταιρείες τεχνολογίας στο τραπέζι των διαβουλεύσεων και να καταλήξουμε σε μία νέα ιδέα, ενός παγκόσμιου ρυθμιστικού καθεστώτος που, πρώτον, δεν θα αφήνει τις εταιρείες εκτός και δεύτερον θα διασφαλίζει ότι όλοι οι μεγάλοι παίκτες θα είναι παρόντες. Διότι ο μεγαλύτερος κίνδυνος, ιδίως όταν πρόκειται για καθεστώτα που δεν συμμερίζονται απαραίτητα τις δημοκρατικές μας αξίες, είναι να συμφωνήσουμε για κανόνες που περιορίζουν την ανάπτυξη της τεχνητής νοημοσύνης και άλλες χώρες να ακολουθήσουν έναν τελείως διαφορετικό δρόμο, να χρησιμοποιήσουν την τεχνητή νοημοσύνη ως γεωπολιτικό εργαλείο. Αυτός είναι ένας πραγματικός κίνδυνος. Συμβαίνει ήδη και πρέπει να είμαστε ειλικρινείς γι’ αυτό.

Εμείς οι δημοκρατίες αντιμετωπίζουμε έναν πρόσθετο κίνδυνο, όπου χρειαζόμαστε τη συνεργασία των μεγάλων τεχνολογικών εταιρειών. Σχετίζεται με την ακεραιότητα της δημοκρατικής μας διαδικασίας, με το πώς μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε την τεχνολογία για να προωθήσουμε και να ενισχύσουμε τη δημοκρατία αντί να την αποδυναμώσουμε. Mιλάμε για παραπλανητικές και ψευδείς πληροφορίες, μιλάμε για deepfakes, μιλάμε για την ικανότητα της τεχνητής νοημοσύνης να δημιουργεί εύκολα πλέον κείμενο, εικόνες, φωνή, που θα μπορούσαν εύκολα να χρησιμοποιηθούν σε ένα περιβάλλον όπου η παραπληροφόρηση μπορεί να εξαπλωθεί σαν φωτιά.

Πιστεύω ότι είναι υποχρέωση των μεγάλων τεχνολογικών εταιρειών να αναγνωρίσουν ότι αυτό είναι πραγματικό, συμβαίνει. Δεν μιλάμε μόνο για έλεγχο του περιεχομένου, αυτό είναι μία πτυχή του τι πρέπει να γίνει. Αλλά οι προκλήσεις θα είναι πολύ πιο περίπλοκες. Η τεχνητή νοημοσύνη χρειάζεται δεδομένα. Επομένως, όσο περισσότερα δεδομένα μπορεί να έχει από εμένα, που μιλάω δημόσια, τόσο πιο ακριβής θα είναι μία ψεύτικη εικόνα μου. Αν δεν έχουμε φτάσει ήδη εκεί, θα φτάσουμε πολύ σύντομα. Το 2024 είναι μία σημαντική χρονιά από πλευράς εκλογικών αναμετρήσεων. Θα με ενδιέφερε πολύ να ακούσω τις σκέψεις σας για το πώς οι μεγάλες εταιρείες τεχνολογίας μπορούν να βοηθήσουν στην προστασία της δημοκρατικής διαδικασίας έναντι εκείνων που προσπαθούν να την υπονομεύσουν.

Σε ερώτηση για τους τομείς όπου θα ήθελε η Ελλάδα να προχωρήσει ταχύτερα στην αξιοποίηση της τεχνητής νοημοσύνης ο Πρωθυπουργός σημείωσε:

Θα ξεχώριζα τρεις τομείς, οι οποίοι είμαι βέβαιος ότι είναι τομείς προτεραιότητας για τον Yossi. Τον πρώτο τον έχουμε ήδη θίξει -εκεί οι λύσεις είναι ήδη, σε κάποιο βαθμό, εφαρμόσιμες- έχει να κάνει με την κλιματική αλλαγή και κυρίως με ακριβέστερα μοντέλα πρόγνωσης. Η Google έχει ήδη ακριβή μοντέλα πρόβλεψης πλημμυρών, που μπορεί να είναι πολύ πιο ακριβή από ό,τι θα μπορούσαμε να φανταστούμε ακόμη και πριν από λίγα χρόνια. Και η διασφάλιση της πρόσβασης σε αυτή την τεχνολογία μπορεί να είναι σωτήρια. Όσο πιο εξελιγμένα γίνουν τα μοντέλα πρόγνωσης καιρού, τόσο καλύτερα θα είμαστε σε θέση να προετοιμαστούμε για τα καιρικά φαινόμενα.

Το ίδιο ισχύει για τις πυρκαγιές. Ήδη δοκιμάζουμε τεχνολογίες όσον αφορά στον εντοπισμό πυρκαγιών ταχύτερα από ό,τι μπορούσαμε πριν, κάτι που φυσικά είναι ζωτικής σημασίας για την έγκαιρη παρέμβασή μας. Το πώς εξαπλώνεται μια πυρκαγιά είναι εξαιρετικά περίπλοκο, αλλά δεν υπάρχει πρόβλημα αρκετά περίπλοκο ώστε να μην μπορεί να αντιμετωπιστεί από λεπτομερείς αναλύσεις τεχνητής νοημοσύνης. Επομένως, όλα αυτά είναι πραγματικά ζητήματα στα οποία θα μπορούσαμε να διαδραματίσουμε ηγετικό ρόλο.

Όσον αφορά στην υγειονομική περίθαλψη, πιστεύω ότι είναι σαφέστατο πως τα οφέλη μπορούν να είναι τεράστια, από την παροχή- το αναφέρατε ήδη- εργαλείων στους ερευνητές μας για τη διάσπαση των συστατικών των πρωτεϊνών έως την έγκαιρη διάγνωση του καρκίνου του δέρματος, έως τη διασφάλιση ότι οι γιατροί μας θα λαμβάνουν πιο τεκμηριωμένες αποφάσεις. Υπάρχουν αναρίθμητες εφαρμογές που θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν.

Στην εκπαίδευση, ασφαλώς, οι προκλήσεις είναι λίγο μεγαλύτερες. Τα μεγάλα γλωσσικά μοντέλα της τεχνητής νοημοσύνης επιφέρουν μετασχηματισμό, με την έννοια ότι μπορούν να κάνουν κάτι που δεν πιστεύαμε ποτέ ότι θα μπορούσε να γίνει, η ικανότητα παραγωγής ευκρινούς ομιλίας, κειμένου είναι ένα προνόμιο του ανθρώπινου είδους και ξαφνικά υπάρχει κάποιος άλλος που μπορεί να το κάνει -και ίσως να το κάνει ακόμα καλύτερα από εμάς.

Οι επιπτώσεις των μεγάλων γλωσσικών μοντέλων στην εκπαίδευση, το πώς μπορούμε να τα χρησιμοποιήσουμε εποικοδομητικά, πώς μπορούμε να διασφαλίσουμε, παραδείγματος χάρη, ότι έχουμε ακριβή εργαλεία για να εντοπίσουμε πότε χρησιμοποιούνται, πώς θα ξέρουμε ότι μία εξέταση ή μια εργασία δεν έχει γραφτεί από έναν αλγόριθμο. Αυτές είναι πολύ, πολύ σημαντικές προκλήσεις που πρέπει να αντιμετωπιστούν.

Θα ήθελα επιπλέον να προσθέσω ένα ακόμα επίπεδο ανησυχίας που έχω, το οποίο πιθανότατα αφορά περισσότερο τους νευροεπιστήμονες που θα συμμετέχουν στο πάνελ. Ο ανθρώπινος εγκέφαλος είναι προϊόν μιας εξελικτικής διαδικασίας που διήρκεσε εκατομμύρια χρόνια. Ανταποκρίνεται σε συγκεκριμένες αισθητηριακές επιδράσεις και εκπαιδεύεται δια της επανάληψης και μέσω της αλληλεπίδρασης με τον πραγματικό κόσμο. Αν αφαιρέσουμε αυτές τις αλληλεπιδράσεις και διευκολύνουμε τον ανθρώπινο εγκέφαλο να κάνει κάθε είδους πράγματα, ποιος θα είναι ο μακροπρόθεσμες αντίκτυπος στις γνωστικές μας ικανότητες;

Το Google Maps είναι συναρπαστικό. Είναι σπουδαίο. Όλοι το αγαπάμε και οι εφαρμογές είναι απίστευτες. Αλλά θυμάμαι την εποχή που διέσχισα τις Ηνωμένες Πολιτείες, πριν από 30 χρόνια, χρησιμοποιώντας μόνο τους χάρτες μου. Υπάρχουν κάποιες δεξιότητες που απαιτούνται γι’ αυτό. Αυτές είναι δεξιότητες που πάντα είχαμε. Απλά πρέπει να διασφαλίσουμε ότι η διευκόλυνση της ζωής μας δεν μας στερεί σημαντικές πτυχές των γνωστικών μας ικανοτήτων και του τι σημαίνει τελικά να είσαι άνθρωπος.

Αυτά είναι τα πραγματικά δύσκολα ερωτήματα που πρέπει να θέσουμε, να απαντήσουμε. Και φυσικά, στο τέλος της ημέρας, το πραγματικό ερώτημα του ποιος παίρνει την απόφαση. Θα λαμβάνεται από έναν αλγόριθμο; Αν ναι, μέχρι ποιο επίπεδο; Αν κάνω αίτηση για να εργαστώ σε μία μεγάλη εταιρεία και γνωρίζω ότι τα βιογραφικά σημειώματα ελέγχονται από μηχανές κι όχι από ανθρώπους, έχει ο αλγόριθμος την υποχρέωση να μου δώσει εξηγήσεις για τις αποφάσεις που έλαβε; Εξετάζω επιφανειακά το ζήτημα, αλλά θέλω απλώς να τονίσω τον βαθμό πολυπλοκότητας που ενέχουν ορισμένες από αυτές τις αποφάσεις που θα πρέπει να λάβουμε και γιατί αυτό είναι ίσως ένα από τα πιο περίπλοκα ηθικά προβλήματα που θα αντιμετωπίσουμε όσον αφορά στη σωστή χρήση της τεχνολογίας. Διασφαλίζοντας παράλληλα ότι θα τεθεί σε εφαρμογή το κανονιστικό πλαίσιο για την επαρκή αντιμετώπιση ορισμένων εξ αυτών των ανησυχιών.

Σε ερώτηση για τη δυνατότητα συνεργασίας ανάμεσα κυβερνήσεις, οργανισμούς και εταιρείες στο πεδίο της τεχνητής νοημοσύνης ο Κυριάκος Μητσοτάκης επισήμανε:

Καταρχάς, ποτέ δεν αποφύγαμε τη συνεργασία με μεγάλες εταιρείες τεχνολογίας για την επίλυση κοινών προβλημάτων που μας απασχολούν. Πιστεύω ότι υπάρχει μια λογική όσον αφορά στην αιτία που θα συνεχίσουμε να το κάνουμε: διότι, στο τέλος της ημέρας, χρειαζόμαστε ο ένας τον άλλον. Δεν μιλάμε για δύο πλευρές που κινούνται σε τελείως διαφορετικά πεδία, όπου εμείς απλώς λειτουργούμε ρυθμιστικά και φορολογούμε και εσείς κάνετε τα δικά σας πράγματα.

Πρέπει να συνεργαστούμε και πρέπει να καταλάβουμε ποιες είναι οι αφετηρίες μας. Θα υπάρξει ένα ζήτημα εδώ, έχει να κάνει με το γεγονός ότι αυτές οι έννοιες είναι απίστευτα πολύπλοκες. Είναι δύσκολο όταν οι πολιτικοί ή οι ρυθμιστικές αρχές προσπαθούν να καλύψουν το χαμένο έδαφος όσον αφορά στην κατανόηση ακόμη και βασικών αρχών της λειτουργίας ενός μεγάλου γλωσσικού μοντέλου.

Πρέπει να αποκτήσουμε αυτό το βασικό επίπεδο γνώσης. Διαφορετικά, υπάρχει ο κίνδυνος, αν έχουμε απόλυτη έλλειψη κατανόησης, να προβούμε σε υπερύθμιση επειδή ρέπουμε προς αμυντική συμπεριφορά, να πούμε «αυτό είναι παράξενο, δεν το καταλαβαίνουμε, ας το σταματήσουμε επειδή δεν ξέρουμε τι πρόκειται να συμβεί». Έχουμε, λοιπόν, την υποχρέωση να εκπαιδευτούμε, σε σημείο που να μπορούμε να έχουμε μια συζήτηση σε υψηλό επίπεδο γνώσης με τις εταιρείες τεχνολογίας, διότι στο τέλος της ημέρας πρέπει να βρούμε κάποιον κοινό τόπο.

Ασφαλώς, όσον αφορά στη Google και την Ελλάδα, προσβλέπουμε να εργαστούμε, όπως κάνουμε, σε πολλά χρήσιμα έργα που θα έχουν πραγματικό αντίκτυπο στη ζωή των πολιτών. Διότι δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι υπάρχουν απλά πράγματα που μπορούμε να κάνουμε, όπως έχουμε ήδη πράξει: να προσφέρουμε απλές ψηφιακές δεξιότητες ή να εξετάσουμε πώς χρησιμοποιούμε την τεχνολογία για να προωθήσουμε την πολιτιστική μας κληρονομιά. Μπορούμε να κάνουμε πολύ μεγάλη διαφορά. Αυτά είναι απλά προβλήματα, δεν χρειάζεται να αναλογιστούμε όλα τα πολύπλοκα ηθικά θέματα που προκύπτουν όταν αντιμετωπίζουμε πιο περίπλοκα ζητήματα.



Νεκρός από πυροβολισμούς 57χρονος Αλβανός κακοποιός στο Παλαιό Φάληρο

 


Από πυροβολισμούς έχασε τη ζωή του εχθές Πέμπτη 21:00, ένας 57χρονος σεσημασμένος Αλβανός στο Παλαιό Φαληρό. 

Ο 57χρονος βρέθηκε βαριά τραυματισμένος από πυρά πυροβόλου έξω από το σπίτι του στην οδό Άτλαντος 44. 

Το θύμα είχε δεχθεί τρεις σφαίρες στο στήθος, ενώ στο σημείο του αιματηρού συμβάντος εντοπίστηκαν δύο κάλυκες, 9mm.

Στη συνέχεια, ο 57χρονος διακομίστηκε εν ζωή στο νοσοκομείο «Ευαγγελισμός», σε σοβαρή κατάσταση. Ωστόσο, λίγη ώρα αργότερα κατέληξε . Προανάκριση διενεργεί η υποδιεύθυνση Δίωξης Εγκλημάτων κατά Ζωής και Ιδιοκτησίας ,και ειδικότερα το τμήμα ανθρωποκτονιών.

Ο 57χρονος, είχε «πλούσιο» ποινικό παρελθόν, καθώς φέρεται να ήταν σεσημασμένος για συμμετοχή σε εγκληματική οργάνωση, για σύσταση συμμορίας, παράνομα τσιγάρα, παραβιάσεις του νόμου περί ναρκωτικών και του τελωνειακού κώδικα και πλαστογραφία.

faliro-4


faliro-2



Δεν κρύβεται η χαρά του Τσίπρα που διέλυσε τον ΣΥΡΙΖΑ

 


Ο ΣΥΡΙΖΑ διαλύθηκε γιατί είχε ένα Αλέξη Τσίπρα αρχηγό, και την ηγετική ομάδα του Τσίπρα που παραμένει ηγετική ομάδα Κασσελάκη, ο ΣΥΡΙΖΑ διαλύθηκε γιατί ο Τσίπρας επέλεξε ένα τουρίστα να αναλάβει την αρχηγία του κόμματος και τώρα το διασκεδάζει.

Η επανεμφάνιση του μεγαλύτερου πολιτικού απατεώνα στην ιστορία της χώρας, και η χαρά του Αλέξη Τσίπρα για όσα συμβαίνουν στην ΣΥΡΙΖΑ δεν κρύβεται και αυτό φάνηκε εχθές Πέμπτη στην συνεδρίαση της κοινοβουλευτικής ομάδας του κόμματος.

Παρά την διάσπαση, τις αποχωρήσεις, το γεγονός ότι έχει ανεξαρτητοποιηθεί ήδη ένα σημαντικό κομμάτι των βουλευτών που είχε εκλέξει ο ΣΥΡΙΖΑ μετά τις εθνικές εκλογές, οι οποίοι, μάλιστα έχουν συνενωθεί και έχουν συγκροτήσει δική τους ΚΟ, της οποίας το όνομα θα ανακοινώσουν τη Δευτέρα, ο Αλέξης Τσίπρας δεν μπορούσε να κρύψει την χαρά του που κατάφερε να διαλύσει τον ΣΥΡΙΖΑ.

Η περηφάνεια του δε για το νούμερο αρχηγό του κόμματος που επέλεξε ο ίδιος ο Τσίπρας είναι απερίγραπτη.