Τρίτη 12 Ιουλίου 2022

Άρθρο του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στην εφημερίδα Χρόνος Κομοτηνής

 


Η Θράκη σε νέο δρόμο δυναμικής ανάπτυξης

Κλείνουν δύο χρόνια όταν με πρότασή μου συγκροτήθηκε από τη Βουλή Διακομματική Κοινοβουλευτική Επιτροπή για την Ανάπτυξη της Θράκης, με στόχο  να παρουσιάσει ένα ολοκληρωμένο σχέδιο παραγωγικής ανασυγκρότησης της πιο ακριτικής περιοχής της χώρας με στόχο την αύξηση της ευημερίας των κατοίκων της. Σχέδιο βασισμένο στα παραδοσιακά πλεονεκτήματα και τη δυναμική της Θράκης, προσαρμοσμένο στις μεταλλασσόμενες γεωπολιτικές ισορροπίες.

Η Θράκη παραμένει από τις φτωχότερες περιφέρειες της χώρας. Χτυπήθηκε νωρίς από το κύμα της αποβιομηχάνισης και βίωσε έντονα την ύφεση στη διάρκεια της δεκαετούς κρίσης. Διατηρεί, όμως, ακέραια τα πλεονεκτήματα στα οποία μπορεί να θεμελιώσει ένα αισιόδοξο μέλλον. Τον δυναμικό πρωτογενή της τομέα, την κομβική της θέση στο σταυροδρόμι δύο ηπείρων, τις όλο και αρτιότερες υποδομές, το εξωστρεφές της πανεπιστήμιο, τον πλούτο της μονοιασμένης συμβίωσης διαφορετικών θρησκευτικών κοινοτήτων.

Σε αυτά τα μοναδικά της χαρακτηριστικά εδράζονται και οι κατευθύνσεις που χάραξε η Διακομματική Επιτροπή.  Κατανέμοντας τις δράσεις του στρατηγικού σχεδιασμού για την ανάπτυξη της Θράκης σε πέντε μεγάλους άξονες από την αναδιαμόρφωση της πρωτογενούς παραγωγής μέχρι τη διαπεριφερειακή και διασυνοριακή συνεργασία, που θα μετατρέψει τη Θράκη σε υπερεθνικό πόλο δημιουργίας και ισχυρό γεω-στρατηγικό άκρο της Ευρώπης. Χαράσσοντας τις κατευθύνσεις για την αξιοποίηση κάθε ευρώ από τους εθνικούς πόρους και τα ευρωπαϊκά χρηματοδοτικά εργαλεία, με πρώτο το Σχέδιο «Ελλάδα 2.0».

Πρόκειται για στόχους που έχουν ήδη μπει σε τροχιά υλοποίησης. Σε θεσμικό επίπεδο, ο αναπτυξιακός νόμος που ψηφίστηκε πρόσφατα ενσωματώνει δύο ρυθμίσεις της Επιτροπής: Όσες μεσαίες επιχειρήσεις επενδύουν στους τρεις νομούς της Θράκης θα ενισχύονται όχι μόνο έμμεσα, με φοροαπαλλαγές, αλλά και άμεσα, με επιδότηση. Και τα επενδυτικά σχέδια για την ίδια περιοχή θα βαθμολογούνται με ένα πρόσθετο 10%, ώστε να εντάσσονται ομαλότερα στις ευνοϊκές διατάξεις του αναπτυξιακού νομοθετήματος. Ενώ πριν από λίγες ημέρες, εγκαινιάστηκε η πλατφόρμα myBusinessSupport, μέσω της οποίας επιδοτείται κατά 12% το μισθολογικό κόστος στις παραμεθόριες περιοχές.

Στο μέτωπο των υποδομών, προχωρά το σχέδιο για την άρδευση της κοιλάδας της Ξάνθης από τα νερά του Νέστου. Έργο που κατασκευάζεται με ΣΔΙΤ και με την ολοκλήρωσή του θα αρδεύει 250.000 στρέμματα και θα αφορά 20.000 αγρότες. Με την ίδια διαδικασία προωθείται και η ανέγερση νέων εγκαταστάσεων του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου: χώρων σίτισης και φοιτητικών κατοικιών στην Κομοτηνή και την Αλεξανδρούπολη και Ερευνητικού Κέντρου Αριστείας στην Ξάνθη. Επίσης, το νέο νοσοκομείο της Κομοτηνής, δωρεά του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος, θα ολοκληρωθεί το 2025 και θα υποδεχτεί τους πολίτες ένα χρόνο μετά.

Στον Έβρο λειτουργεί ήδη η ολοκληρωμένη μονάδα επεξεργασίας οικιακών αποβλήτων, που δέχεται τα απορρίμματα δύο δήμων του νομού και των τεσσάρων της Ροδόπης, ανακτώντας αξιοποιήσιμα υλικά και μειώνοντας δραστικά τον όγκο των αποβλήτων που οδηγούνται προς ταφή. Σχεδιάζονται δύο ακόμη μονάδες στον Έβρο. Η πρώτη θα δημοπρατηθεί εντός του 2022 και η δεύτερη, για το νησί της Σαμοθράκης, το πρώτο εξάμηνο του επόμενου έτους.

Η Ανατολική Περιφερειακή Οδός Αλεξανδρούπολης, που θα την ενώνει με το λιμάνι της πόλης και την Εγνατία Οδό, δημοπρατήθηκε πριν από λίγους μήνες, κατασκευάζεται ήδη και θα παραδοθεί στα τέλη του επόμενου έτους. Παράλληλα  προχωρά απρόσκοπτα και ο διαγωνισμός για τη σιδηροδρομική σύνδεση της Αλεξανδρούπολης με το Ορμένιο και τη Βουλγαρία. Και μέσα στον Ιούλιο κατατίθενται οι προσφορές για την είσοδο επενδυτή στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, ώστε να ανακηρυχθεί ανάδοχος πριν από το τέλος του 2022.

Ο πλωτός σταθμός προσωρινής αποθήκευσης και αεριοποίησης υγροποιημένου φυσικού αερίου στα ανοιχτά της Αλεξανδρούπολης αποτελεί μια στρατηγικής σημασίας επένδυση. Γιατί από τα τέλη του 2023 θα ανεφοδιάζει το Εθνικό Σύστημα Μεταφοράς Φυσικού Αερίου με 5,5 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα καυσίμου ανά έτος. Αποτελώντας, παράλληλα, μια κρίσιμη υποδομή για τη σταδιακή απεξάρτηση της χώρας μας, αλλά και των Βαλκανίων, από το ρωσικό αέριο.

Και θα εξυπηρετεί και τις μελλοντικά αυξημένες ανάγκες της περιοχής. Γιατί με αφετηρία την Ξάνθη, οι μεγαλύτερες πόλεις της περιφέρειας εντάσσονται στο εθνικό δίκτυο διανομής αερίου. Με αγωγούς, σε πρώτο στάδιο, μήκους 496 χιλιομέτρων, που θα φτάσουν, με διακλαδώσεις σχεδόν 1.900 χιλιομέτρων, σε άλλες 34 πόλεις της περιοχής. Μια υποδομή με ανεξίτηλο αναπτυξιακό, οικολογικό και κοινωνικό αποτύπωμα. Ενώ τις ενεργειακές ανάγκες της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης θα εξυπηρετεί από τις αρχές του 2024 και η νέα μονάδα ηλεκτροπαραγωγής στην Κομοτηνή που θα δημιουργήσεις 100 νέες μόνιμες θέσεις απασχόλησης.

Ο Έβρος, η Ξάνθη, η Ροδόπη υπήρξαν για καιρό περιοχές παραμελημένες, από το κεντρικό κράτος και τους μηχανισμούς του. Αυτός ο τόπος, ο προικισμένος με απίστευτα πλεονεκτήματα βγαίνει πια από την απομόνωση και ξεδιπλώνει τις αναπτυξιακές του δυνατότητες. Με σχέδιο, αποφασιστικότητα κι εξασφάλιση των αναγκαίων πόρων η περιοχή είμαι σίγουρος ότι θα κάνει ένα άλμα προόδου με αναπτυξιακό μέρισμα χωρίς το οποίο θα καρπωθούν οι πολίτες της χωρίς διακρίσεις, θρησκευτικές ή οποιουδήποτε άλλου είδους. Εδώ, στην άκρη της Ελλάδας, το σύνθημα «Ανάπτυξη για όλους» βρίσκει την πιο πειστική και πιο χειροπιαστή εφαρμογή του.




Επίσκεψη του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στην Ανατολική Αττική

 



Τα εργοτάξια για την κατασκευή του Κέντρου Επεξεργασίας Λυμάτων (ΚΕΛ) Κρωπίας – Παιανίας και της σήραγγας Αποχέτευσης και Επεξεργασίας Λυμάτων των Δήμων Ραφήνας – Πικερμίου και Σπάτων – Αρτέμιδας επισκέφτηκε το πρωί της Δευτέρας κατά την περιοδεία του στην Ανατολική Αττική ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης.

«Είναι το μεγαλύτερο περιβαλλοντικό έργο το οποίο γίνεται στην Ελλάδα αν αθροίσουμε όλες τις παρεμβάσεις σε επίπεδο μονάδων επεξεργασίας και αγωγών, είτε μιλάμε για αστικά δίκτυα είτε μιλάμε για τους κεντρικούς αγωγούς. Είναι μία πολύ σημαντική παρέμβαση και φυσικά βελτιώνει την ποιότητα ζωής και δίνει άλλες δυνατότητες στην περιοχή», δήλωσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης από το χώρο κατασκευής του ΚΕΛ, ενώ αξίζει να σημειωθεί πως εξασφαλίστηκαν 420 εκατομμύρια ευρώ από την Ευρωπαϊκή Ένωση δίνοντας λύση σ’ ένα πρόβλημα δεκαετιών.

«Εδώ μιλάμε για μία από τις πιο γρήγορα αναπτυσσόμενες περιοχές της χώρας, η οποία είχε ακόμα βασικότατες ελλείψεις ως προς τις περιβαλλοντικές υποδομές. Νομίζω ότι αυτή είναι η σημαντική παρέμβαση η οποία γίνεται εδώ», συμπλήρωσε ο Πρωθυπουργός.

Τα έργα εντάσσονται σε ένα ευρύ φάσμα υποδομών που έρχονται να αναβαθμίσουν τα συστήματα ύδρευσης και αποχέτευσης της Ανατολικής Αττικής. Η κατασκευή των συνολικά τεσσάρων ΚΕΛ και του αποχετευτικού δικτύου θα βελτιώσουν σημαντικά την ποιότητα ζωής των κατοίκων και θα αναβαθμίσουν περιβαλλοντικά την περιοχή, προστατεύοντας τον υδροφόρο ορίζοντα και θέτοντας παράλληλα τέλος στην επιβάρυνση του θαλάσσιου περιβάλλοντος και των ακτών.

Πολύ σημαντικό ότι δεν έχουμε τις εικόνες ταλαιπωρίας που έχουν τα υπόλοιπα ευρωπαϊκά αεροδρόμια

Στη συνέχεια ο Πρωθυπουργός επισκέφθηκε το διεθνές αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» όπου είχε την ευκαιρία να συνομιλήσει με μέλη του προσωπικού του Αερολιμένα καθώς και με ταξιδιώτες.

«Το πολύ σημαντικό είναι ότι δεν έχουμε τις εικόνες ταλαιπωρίας που έχουν τα υπόλοιπα ευρωπαϊκά αεροδρόμια και αυτό προσθέτει πολύ στην εμπειρία του επισκέπτη, είτε στην άφιξη, είτε στην αναχώρηση. Δείχνουμε την εικόνα μιας πλήρως οργανωμένης χώρας», τόνισε ο Κυριάκος Μητσοτάκης. «Οι καλές τουριστικές περίοδοι του καλοκαιριού χτίζονται τον χειμώνα. Μακάρι να συνεχίσουμε έτσι και να μας δώσει και ο τουρισμός τις δημοσιονομικές ανάσες που τόσο χρειαζόμαστε σε αυτή τη δύσκολη συγκυρία», επισήμανε ο Πρωθυπουργός.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης ενημερώθηκε από τον Διευθύνοντα Σύμβουλο του αεροδρομίου, Γιάννη Παράσχη, για την πορεία των αεροπορικών μετακινήσεων φέτος, ειδικά μετά την άρση των ταξιδιωτικών περιορισμών την 1η Μαΐου.

Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στις συντονισμένες προσπάθειες που έχουν γίνει για την αύξηση των αεροπορικών συνδέσεων με τις Ηνωμένες Πολιτείες, με αποτέλεσμα να εκτελούνται 63 πτήσεις ανά εβδομάδα και η επιβατική κίνηση από τις ΗΠΑ να είναι αυξημένη κατά 50% σε σύγκριση με το 2019.

Ο κ. Παράσχης ανέφερε στον Πρωθυπουργό ότι, σε αντίθεση με πολλά μεγάλα αεροδρόμια στην Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική, το «Ελευθέριος Βενιζέλος» δεν αντιμετωπίζει προβλήματα έλλειψης εργαζόμενων, χάρη στη σωστή διαχείριση του προσωπικού που έγινε κατά τη διάρκεια της πανδημίας και τη στήριξη από κρατικά προγράμματα προστασίας της απασχόλησης, όπως το «Συν-εργασία».

Ο κ. Μητσοτάκης εξέφρασε την ικανοποίησή του για τις πράσινες πολιτικές που έχει υιοθετήσει επί χρόνια η εταιρεία του αεροδρομίου, με αιχμή την υπό κατασκευή μονάδα φωτοβολταϊκών για ιδιοκατανάλωση, που αποβλέπει σε μηδενικό ισοζύγιο ρύπων το 2025.

Επίσκεψη σε Κατασκηνώσεις του Δήμου Ζωγράφου, στη Ραφήνα, όπου φιλοξενούνται Ουκρανοί Πρόσφυγες και στο λιμάνι

Ο Πρωθυπουργός επισκέφθηκε, στη Ραφήνα, κατασκήνωση του Δήμου Ζωγράφου όπου φιλοξενούνται πρόσφυγες από το ελληνικό χωριό Σαρτανά της Ουκρανίας. Στην ίδια κατασκήνωση βρίσκονται επίσης και δύο νεογέννητα.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης περιηγήθηκε στις εγκαταστάσεις της κατασκήνωσης συνοδευόμενος και από τον Δήμαρχο Ζωγράφου, Βασίλη Θώδα και επισκέφθηκε τους χώρους που ζουν και αθλούνται τα παιδιά, ενώ ενημερώθηκε για τη φοίτησή τους που συνεχίζεται σε σχολείο.

«Ξέρετε πόσο κοντά είμαστε στο ελληνικό στοιχείο. Και μέσα σε αυτή τη μεγάλη τραγωδία, το ελάχιστο που μπορούμε να κάνουμε είναι να σας παρέχουμε έναν ασφαλή χώρο για εσάς, τα παιδιά σας, να πάνε τα παιδιά σας σχολείο», δήλωσε ο Πρωθυπουργός εκφράζοντας την ευχή του γρήγορα να τελειώσει αυτή η περιπέτεια.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης επισκέφθηκε το λιμάνι της Ραφήνας όπου ενημερώθηκε για τη λειτουργία του εν μέσω τουριστικής περιόδου καθώς και για τα σχέδια αναβάθμισης, βελτίωσης και επέκτασης των υποδομών του λιμανιού από τον Πρόεδρο του Οργανισμού Λιμένος Ραφήνας, Σπύρο Χρυσοφώτη, τη Διευθύνουσα Σύμβουλο του Οργανισμού, Δέσποινα Γκικάκη και τον Δήμαρχο Ραφήνας, Ευάγγελο Μπουρνούς.

«Η Ραφήνα είναι η φυσική πύλη εξόδου για όλες τις βόρειες Κυκλάδες», σημείωσε ο Πρωθυπουργός τονίζοντας ωστόσο ότι οι υποδομές του λιμανιού «έρχονται από το παρελθόν και σίγουρα δεν μπορούν να ανταποκριθούν στην αναβάθμιση συνολικά και την αυξημένη ζήτηση ως προς το τουριστικό μας προϊόν. Θα παρακολουθώ πολύ στενά τη μελετητική πρόοδο του έργου», κατέληξε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

Ο Πρωθυπουργός περπάτησε κατά μήκος του λιμανιού και επισκέφτηκε την τοπική αγορά όπου συνομίλησε με καταστηματάρχες και πολίτες.

Η Ελλάδα αλλάζει, η Ανατολική Αττική αλλάζει προς το καλύτερο για το καλό όλων των Ελλήνων

«Είχα την ευκαιρία σήμερα να περιοδεύσω σε μία σειρά από πολύ σημαντικά έργα τα οποία γίνονται στην Ανατολική Αττική, με σημαντικότερες τις μεγάλες υποδομές. Αυτό το οποίο γίνεται στην Ανατολική Αττική είναι μία μικρογραφία των αλλαγών που συντελούνται σε ολόκληρη τη χώρα», τόνισε ο Κυριάκος Μητσοτάκης κατά τη διάρκεια χαιρετισμού που απηύθυνε σε μέλη και στελέχη της Νέας Δημοκρατίας στη Ραφήνα, συμπληρώνοντας πως «η Ελλάδα αλλάζει, η Ανατολική Αττική αλλάζει προς το καλύτερο για το καλό όλων των Ελλήνων».

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης αναφέρθηκε και στη συμπλήρωση των τριών χρόνων από τη μέρα που η Νέα Δημοκρατία ανέλαβε τη διακυβέρνηση της χώρας: «Συμπληρώσαμε -πριν από τρεις μέρες- 3 χρόνια από τότε, που ο λαός μας εμπιστεύτηκε τη διακυβέρνηση του τόπου. Θέλω να ευχαριστήσω την καθεμία και τον καθένα ξεχωριστά. Όχι μόνο για τους αγώνες που δώσαμε τότε για να μπορέσουμε και πάλι να έχουμε αυτό το μεγάλο προνόμιο, αυτή τη μεγάλη τιμή, να διαχειριζόμαστε την τύχη της πατρίδας μας αλλά και για τους αγώνες που έχετε δώσει από τότε. Και φυσικά για τους αγώνες που θα δώσετε από τώρα ώστε, όταν θα γίνουν οι εκλογές στο τέλος της τετραετίας το 2023 να είμαστε και πάλι νικητές. Αναρωτιούνται μερικές φορές ξέρετε, οι αντίπαλοί μας: «γιατί κάνουν λέει περιοδείες και κινούνται και βγαίνουν στον κόσμο, μήπως έχουν κάποια κρυφή ατζέντα, μήπως ετοιμάζουν εκλογές και δεν μας το λένε;» Τους επαναλαμβάνω ότι η δέσμευσή μου ισχύει στο ακέραιο. Είναι εθνικά επιβεβλημένο να πορευτούμε στο επόμενο κρίσιμο διάστημα σε συνθήκες πολιτικής σταθερότητας, την οποία μόνο η σταθερή κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας εξασφαλίζει. Δεν φοβόμαστε τίποτα.

Όπως διαχειριστήκαμε μεγάλες δυσκολίες μέχρι σήμερα, έτσι θα διαχειριστούμε και τις δυσκολίες που έρχονται. Και στο τέλος της τετραετίας θα αναμετρηθούμε, με αυτούς οι οποίοι φροντίζουν σε κάθε ευκαιρία να μας θυμίζουν πόσο κακό έκαναν στη χώρα».

«Εμείς εξακολουθούμε να μιλάμε με το έργο μας: η Ελλάδα αλλάζει, η οικονομία αναπτύσσεται, η ανεργία μειώνεται, μεγάλα έργα δρομολογούνται σε κάθε γωνιά της πατρίδας μας, από το πιο μικρό βήμα μέχρι την πιο μεγάλη περιφέρεια, η κοινωνική μας πολιτική στηρίζει τους πιο αδύναμους συμπολίτες μας. Έχουμε την εμπιστοσύνη της ελληνικής κοινωνίας και θα συνεχίσουμε να εργαζόμαστε πολύ σκληρά, μέχρι και την τελευταία μέρα για να αποδείξουμε ότι είμαστε άξιοι αυτής της εμπιστοσύνης. Έχουμε ακόμα πολύ δουλειά μπροστά μας», συμπλήρωσε ο Πρωθυπουργός.




Ο Μητσοτάκης εκθέτει την τακτική της τουρκικής ηγεσίας στους ξένους ηγέτες

 



«Δείτε καλά αυτόν τον χάρτη. Η Κρήτη, η Ρόδος, η Λέσβος, η Χίος, η Σάμος καταλαμβάνονται από την Τουρκία. Πρόκειται για άρρωστο όνειρο εξτρεμιστών ή  επίσημη πολιτική της Τουρκίας; Άλλη μια πρόκληση ή πραγματικός σκοπός; Ο πρόεδρος Ερντογάν πρέπει να ξεκαθαρίσει τη θέση του για τις πρόσφατες γελοιότητες του κυβερνητικού του εταίρου», ήταν η δήλωση του Έλληνα πρωθυπουργού, με τον Ερντογάν προκλητικά να κάνει ότι δεν ακούει

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης, με αυτή την ανάρτηση και όλα όσα θα επακολουθήσουν, θέλει να εκθέσει την τακτική της τουρκικής ηγεσίας στους ξένους ηγέτες και συμμάχους και να δείξει ότι παρά τις προτροπές τους να ρίξει τους τόνους της έντασης, αυτή επιμένει να δυναμιτίζει το κλίμα στην Ανατολική Μεσόγειο και οι τυχόν υποσχέσεις Ερντογάν περί του αντιθέτου είναι ψευδεπίγραφες, προκειμένου να εξασφαλίσει δεσμεύσεις από την Δύση για την πώληση στην Άγκυρα οπλικών συστημάτων. 

«Αναδεικνύεται για μια ακόμη φορά, με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, ότι είναι αυτοί οι ίδιοι χάρτες της Τουρκίας που επιβεβαιώνουν και αναδεικνύουν το βάσιμο της ελληνικής επιχειρηματολογίας», δήλωσε ο Κυβερνητικός Εκπρόσωπος, Γιάννης Οικονόμου και τόνισε «Την τεράστια διάσταση της τουρκικής πολιτικής σε σχέση με το Διεθνές Δίκαιο και τις Συμβάσεις που έχει υπογράψει η Τουρκία, την ακραία της προκλητικότητα, το γεγονός ότι η Τουρκία δεν αποτελεί έναν παράγοντα σταθερότητας, το γεγονός ότι επιμένει να προκαλεί με ανιστόρητους και αβάσιμους ισχυρισμούς, σε μια περίοδο, μάλιστα, που ο αναθεωρητισμός αποδοκιμάζεται από το σύνολο των δυνάμεων του πλανήτη, τόσο στην Ε.Ε., όσο και στο ΝΑΤΟ». 

Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος τόνισε, επίσης, ότι «η χώρα μας δεν εκφοβίζεται, δεν τρομοκρατείται, δεν πανικοβάλλεται. Τα εθνικά μας Δίκαια είναι καλά κατοχυρωμένα και απολύτως προστατευμένα, τόσο από το Διεθνές Δίκαιο, όσο και από τις Διεθνείς Συνθήκες. Η εθνική ομοψυχία, η αμυντική δυνατότητα της χώρας, οι Σύμμαχοί μας και το Διεθνές Δίκαιο συγκροτούν μια αδιαπέραστη ασπίδα προστασίας για τα εθνικά μας συμφέροντα και τα κυριαρχικά μας δικαιώματα».




Εθνικό Μητρώο Διαδικασιών «Μίτος»: Ένα ψηφιακό άλμα στην υπηρεσία του πολίτη

 


Μια νέα ψηφιακή υπηρεσία τίθεται στη διάθεση των πολιτών, σε πρώτη φάση πιλοτικά με στόχο την πλήρη εφαρμογή της μέχρι το τέλος του χρόνου. Πρόκειται για    το Εθνικό Μητρώο Διαδικασιών, «Μίτος», μια σημαντική μεταρρύθμιση στη Δημόσια Διοίκηση.

Αποτελεί ένα εμβληματικό έργο, τομή στη λειτουργία της αλληλεπίδρασης του πολίτη με το Κράτος, καθώς ο τελευταίος θα γνωρίζει εκ των προτέρων τι ακριβώς απαιτείται προκειμένου να εξυπηρετηθεί.

Αναμένεται να οδηγήσει στην αναβάθμιση της εξυπηρέτησης του πολίτη, ενώ ταυτόχρονα θα αποτελέσει ένα εξαιρετικά χρήσιμο εργαλείο για την καταπολέμηση της γραφειοκρατίας και την ενδυνάμωση των στελεχών της Δημόσιας Διοίκησης.

Στο «Μίτος» θα καταγραφούν σταδιακά όλες οι διαδικασίες του Ελληνικού Δημοσίου, ώστε να παρέχει στους πολίτες και τους τελικούς χρήστες όλες τις απαραίτητες πληροφορίες σχετικά με τις ισχύουσες διοικητικές διαδικασίες, τις αρμόδιες υπηρεσίες, την ισχύουσα νομοθεσία, καθώς και τον χρόνο διεκπεραίωσης. Το «Μίτος» πρόκειται να αποτελέσει το Κεντρικό Μητρώο για κάθε διοικητική διαδικασία. Έως τώρα, περιλαμβάνει σχεδόν 1.500 διαδικασίες που μπορεί να δει ο πολίτης, από τις περίπου 4.500 που αρχικά είχαν αποτυπωθεί.



 



Εξυγίανση Ναυπηγείων Ελευσίνας. Σε δημόσια διαβούλευση σχετικό νομοσχέδιο

 


Δόθηκε σε δημόσια διαβούλευση (7 Ιουλίου) το νομοσχέδιο του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων για την εξυγίανση των Ναυπηγείων Ελευσίνας. Αφορά συγκροτημένο σχέδιο που  ακολουθεί τα βήματα του παρομοίου σχεδίου που είχε εκπονηθεί και έχει ήδη ολοκληρωθεί για την εξυγίανση των Ναυπηγείων Νεωρίου Σύρου, όπου σήμερα έχει ήδη εξοφλήσει το σύνολο των απαιτήσεων στους εργαζόμενους και στους πιστωτές, έχει αυξήσει τις θέσεις εργασίας από 150 σε 600 και έχει δώσει εκατ. φόρους στο Ελληνικό Δημόσιο.

Με το νομοσχέδιο διασώζονται οι θέσεις εργασίας στα ναυπηγεία και οι εργαζόμενοι θα πληρωθούν τα χρήματα που τους χρωστάνε τα ναυπηγεία εδώ και 7-8 χρόνια, περίπου 41 εκατ. Ευρώ.

Το νομοσχέδιο -που αφορά ένα πολύ δύσκολο εγχείρημα καθώς τα ναυπηγεία έχουν χρέος 440 εκατ. ευρώ- παρέχει εξουσιοδότηση στον Υπουργό Ανάπτυξης για την ενιαία συμμετοχή του Δημοσίου ως πιστωτή, στην επιχειρούμενη εξυγίανση των Ναυπηγείων.

 Επιμέρους σκοποί είναι:

Η συμμετοχή του Δημοσίου στην διαδικασία εξυγίανσης των Ναυπηγείων Ελευσίνας.

Η προσέλκυση επενδυτικών κεφαλαίων στον εξυγιανθέντα φορέα.

Η κάλυψη οφειλών των εργαζομένων και η καταβολή αποζημιώσεων σε αυτούς.

Η εκ νέου εξασφάλιση απασχόλησης για σημαντικό αριθμό εργαζομένων της περιοχής.

Η επανεκκίνηση της λειτουργίας του Ναυπηγείου σε βιώσιμη βάση.

Η εξυπηρέτηση αναγκών ναυπήγησης και συντήρησης πλοίων της ευρύτερης περιοχής.

Η ανάκτηση υφισταμένων απαιτήσεων του Δημοσίου κατά του φορέα των Ναυπηγείων.

Η εξασφάλιση φορολογικών και ασφαλιστικών εισφορών που θα προκύψουν ως αποτέλεσμα της επαναλειτουργίας των Ναυπηγείων.

Η εξυπηρέτηση ναυπηγικών αναγκών του Πολεμικού Ναυτικού.

Η διατήρηση συσσωρευμένης τεχνογνωσίας και η παραγωγική χρήση των υφιστάμενων μέσω των Ναυπηγείων.



Πάνω από 15 εκατ. τα πρόστιμα της Επ. Ανταγωνισμού το 2021


 

Πρόεδρος της Επιτροπής Ανταγωνισμού Γιάννης Λιανός σχολιάζοντας δημοσιεύματα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης:

«Διάβασα σε εφημερίδα ότι διαμαρτύρονται ορισμένοι επιχειρηματίες ότι εξαντλείται η Επ.Αντ. σε "απανωτούς" ελέγχους και αυτές είναι "κινήσεις εντυπωσιασμού".

Δεν είναι ξεκάθαρο από το άρθρο εάν αυτοί οι επιχειρηματίες που διαμαρτύρονται είναι και αυτοί που ελέγχονται...

Το εάν είναι "κινήσεις εντυπωσιασμού" θα πρότεινα να περιμένουμε να δούμε πρώτα τα αποτελέσματά τους. Αυτά συνήθως παίρνουν χρόνο λόγω των βαριών διαδικασιών της Επ.Αντ. όπως και όλων των Αρχών Ανταγωνισμού στην Ευρ. Ένωση.

Πάντως, οι αριθμοί είναι αυτοί:

πλέον των 15 εκατ. ευρώ προστίμων το 2021 (και αυτό σε διάφορες σύγχρονες υποθέσεις και όχι κυρίως μία όπως γινόταν στο παρελθόν)

και 75% περισσότερες αποφάσεις (περίπου 40) το 2021 από το μέσο όρο της περιόδου 2015-2019».




Φωλιές κακοποιών θέλει τα πανεπιστήμια ο ΣΥΡΙΖΑ - Πυροβολισμοί στο ΑΠΘ

 



Ελληνικά πανεπιστήμια , άντρο κακοποιών, γιάφκες αντιεξουσιαστών, αποθήκες ναρκωτικών, αυτή την εικόνα θέλει ο ΣΥΡΙΖΑ και αντιδρά στην προστασία τους από την πανεπιστημιακή αστυνομία.

Ξεκαθάρισμα λογαριασμών βλέπει η ΕΛ.ΑΣ. πίσω από το αιματηρό επεισόδιο με πυροβολισμούς που σημειώθηκε το βράδυ της Δευτέρας εντός του Αριστοτελειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, στην πλατεία Χημείου.

Το επεισόδιο έγινε  22:00, με τραυματία ένα Γεωργιανό κακοποιό, που μετέβη πεζός στο νοσοκομείο «Γ. Γεννηματάς» λίγα λεπτά μετά τους πυροβολισμούς. 

Ο τραυματίας κακοποιός είναι γνωστός στις Αρχές για υποθέσεις ναρκωτικών και ληστείες.

Όπως ανέφεραν αυτόπτες μάρτυρες ο άντρας πέρασε την πύλη του νοσοκομείου κουτσαίνοντας και υποβασταζόμενος από δύο άτομα.

Ο σεσημασμένος κακοποιός, υποβλήθηκε σε χειρουργική επέμβαση καθώς έφερε τραύματα από σφαίρες στα κάτω άκρα, ωστόσο δεν διατρέχει κίνδυνο η ζωή του και νοσηλεύεται φρουρούμενος.

Αξιοποιώντας πληροφορίες για την μάρκα του αυτοκινήτου των δραστών που πυροβόλησαν που φέρεται να διέφυγαν κάποια από τα άτομα και γνωρίζοντας τον αριθμό πινακίδας, πάνοπλοι άντρες της ΟΠΚΕ και της Άμεσης Δράσης, κατάφεραν να ακινητοποιήσουν το όχημα επί της οδού Αγίου Δημητρίου, να βγάλουν έξω τα συνολικά πέντε άτομα που επέβαιναν και να τους περάσουν χειροπέδες.

Στη συνέχεια προχώρησαν σε άλλες τρεις προσαγωγές υπόπτων που εντοπίστηκαν εντός του ΑΠΘ και στην ευρύτερη περιοχή.

Οι αστυνομικοί βρήκαν σύνολα πέντε κάλυκες από όπλο, μια βολίδα, αλλά και διάφορα άλλα πειστήρια για το επεισόδιο.

Συμφωνα με πληροφορίες τα άτομα που συμμετείχαν στο επεισόδιο επιχείρησαν να εισέλθουν με αυτοκίνητο στο campus και να παραβιάσουν την κεντρική μπάρα ελέγχου της εισόδου στον κεντρικό δρόμο της πανεπιστημιούπολης από την Εγνατία μέχρι την Αγίου Δημητρίου, αλλά η ιδιωτική υπηρεσία ασφάλειας του ΑΠΘ τους απέτρεψε.

Στη συνέχεια οι συμμετέχοντες στη συμπλοκή εισήλθαν μέσω μικρής πόρτας εισόδου του πανεπιστημίου επί της οδού Εθνικής Αμύνης, η οποία παραμένει ανοιχτή, καθώς βρίσκεται ακριβώς απέναντι από το Νοσοκομείο Γ. Γεννηματάς.

Για πάρα πολλά χρόνια, εγκληματικά στοιχεία αναζητούσαν καταφύγιο μέσα στο campus του πανεπιστημίου, έχοντας τη βεβαιότητα ότι μπορούσαν να δρουν ανενόχλητα, εκμεταλλευόμενα το αχανές της έκτασης και ένα άτυπο "άβατο", που επέβαλε ο εκφυλισμός της έννοιας του ακαδημαϊκού ασύλου. 

Ο ΣΥΡΙΖΑ ξεκάθαρα θέλει τα πανεπιστήμια να λειτουργούν σε αυτό το καθεστώς ανομίας, και είναι πάντα υπέρ των κακοποιών, των συντρόφων αντιεξουσιαστών και κατά της ασφάλειας των φοιτητών.



Η κυβέρνηση θα συνεχίσει να επιστρέφει στους πολίτες τον επιπλέον δημοσιονομικό χώρο που δημιουργείται

 



Η εκτέλεση του προϋπολογισμού αποδεικνύει ότι η ελληνική οικονομία διαθέτει αντοχές και έχει δυναμική. Τα φορολογικά έσοδα συνεχίζουν να κινούνται πάνω από τους στόχους, για λόγους που σχετίζονται με την καλή πορεία της οικονομίας, την αυξημένη κατανάλωση και την καλύτερη - έναντι των προβλέψεων - πορεία του τουρισμού. Όμως, ας δούμε ποια είναι τα πραγματικά δεδομένα, τουλάχιστον μέχρι σήμερα:

Το α' τρίμηνο του 2022, παρά τον σημαντικά αυξημένο και σταθερά υψηλό πληθωρισμό, η συνολική τελική καταναλωτική δαπάνη αυξήθηκε - σε ετήσια βάση - κατά 10,5% και οι επενδύσεις κατά 12,7%.

Αξιοσημείωτο είναι ότι οι άμεσες ξένες επενδύσεις ξεπέρασαν τα 5 δισ. ευρώ το 2021, επίδοση που αποτελεί ρεκόρ των τελευταίων 31 ετών, ενώ φέτος το α' τετράμηνο διαμορφώθηκαν στα 3 δισ. ευρώ, επίπεδο που προμηνύει νέο ρεκόρ. Η εκτίμηση δε της Ευρωπαϊκής Επιτροπής είναι ότι η χώρα μας θα αναδειχθεί πρωταθλήτρια στην Ευρώπη στις επενδύσεις μέχρι και το 2023, με διψήφια μάλιστα άνοδο αυτών και φέτος.

H τουριστική δραστηριότητα κατά το πρώτο εξάμηνο της τρέχουσας χρονιάς έχει ήδη φτάσει, και σε περιπτώσεις ξεπεράσει, τα μεγέθη-ρεκόρ της αντίστοιχης περιόδου του 2019. Με βάση τα στοιχεία των κρατήσεων, των πτήσεων και των διανυκτερεύσεων εκτιμάται πως οι ταξιδιωτικές εισπράξεις θα διαμορφωθούν φέτος πέριξ των 20 δισεκατομμυρίων ευρώ, δηλαδή κατά 10% υψηλότερες από τα 18,2 δισεκατομμύρια του 2019. Επιμέρους αγορές ταξιδιωτών όπως η Γαλλία και η Γερμανία και δευτερευόντως η Βρετανία βρίσκονται ήδη από 6% έως και 40% υψηλότερα από το πρώτο εξάμηνο του 2019.

Με αυτά τα δεδομένα, η κυβέρνηση θα συνεχίσει να αξιοποιεί τον επιπλέον δημοσιονομικό χώρο που δημιουργείται, μαζί με τα πρόσθετα έσοδα του Ταμείου Ενεργειακής Μετάβασης και τη φορολόγηση των υπερκερδών των παραγωγών ενέργειας, ώστε να καλύπτει, γενναία, αποτελεσματικά και με όρους κοινωνικής δικαιοσύνης, νοικοκυριά και επιχειρήσεις, για όσο χρειαστεί.




Η Ελλάδα πύλης εισόδου ενέργειας για τα Βαλκάνια και όλη την ευρωπαϊκή ήπειρο


 

Ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, μαζί με τον ομόλογό του της Βουλγαρίας Kiril Petkov παρέστη την Παρασκευή στην Κομοτηνή στα εγκαίνια του αγωγού φυσικού αερίου IGB, που συνδέει το εθνικό σύστημα μεταφοράς φυσικού αερίου της Ελλάδας με το δίκτυο της Βουλγαρίας. Κατά τη διάρκεια ομιλίας του ο Πρωθυπουργός ανάμεσα στ’ άλλα, ανέφερε:

Δεν εγκαινιάζουμε απλά έναν αγωγό μεταφοράς φυσικού αερίου, αλλά μία καθοριστική ενεργειακή γέφυρα που ενώνει τον γεωγραφικό νότο με τον Βορρά, φέρνοντας σε πρώτη φάση πιο κοντά την Ελλάδα και τη Βουλγαρία, την Αθήνα και τη Σόφια.

Η ρωσική εισβολή στην Ουκρανία καθιστά ήδη αναγκαία όσο ποτέ την συντονισμένη δράση των χωρών της ηπείρου μας, απέναντι στη συνειδητή επιλογή της Μόσχας να μετατρέψει τις φυσικές πηγές σε μοχλό άσκησης πολιτικών πιέσεων, σε έναν ωμό εκβιασμό. Η δική μας απάντηση είναι να χρησιμοποιήσουμε την ενέργεια ως ένα μέσο αλληλοβοήθειας, αλληλοϋποστήριξης και αμοιβαίας προόδου. Και δράσεις όπως οι σημερινές αποδεικνύουν, ότι αυτός ο στόχος είναι απολύτως εφικτός.

Η Ελλάδα πρωτοστατεί σε αυτήν την προσπάθεια, ενισχύοντας διπλά το αποτύπωμά της στον νέο χάρτη που διαμορφώνεται στον συγκεκριμένο τομέα.  Απ’ τη μία θωρακίζοντας τη δική της ενεργειακή ανεξαρτησία, καθώς έχει πετύχει να είναι μία από τις χώρες που είναι λιγότερο εκτεθειμένες σε περίπτωση οριστικής και πλήρους διακοπής παροχής του ρωσικού φυσικού αερίου και από την άλλη λειτουργώντας ως μια κομβική πύλη ενέργειας προς ολόκληρη την Ευρώπη. Με στόχο φυσικά πάντα τη συνολική πράσινη μετάβαση της ηπείρου.

Ο αγωγός θα ενωθεί με τον ΤΑΡ και θα αποτελέσει μαζί με τις υπόλοιπες ενεργειακές υποδομές -οι οποίες δρομολογούνται, μαζί με τους διασυνδετήριους άξονες με τη Βόρεια Μακεδονία, με την Ιταλία- ένα αξιόπιστο δίκτυο διακίνησης φυσικού αερίου προς τις αγορές πρώτα και πάνω απ’ όλα των Βαλκανίων, δευτερευόντως της ίδιας της Ευρώπης, διαφοροποιώντας ταυτόχρονα τις πηγές προμήθειάς του. Ενισχύουν έτσι την ενεργειακή ασφάλεια όλων των συνδεδεμένων χωρών. Και γίνονται ένα «ανάχωμα» στο τεχνητό ράλι τιμών ενέργειας που ροκανίζουν προϋπολογισμούς νοικοκυριών και επιχειρήσεων. Σε αυτή την κατεύθυνση, στρατηγική, καθοριστική είναι και η λειτουργία του νέου σταθμού στην Αλεξανδρούπολη.

Έχει ήδη δρομολογηθεί από το Υπουργείο και από τον ΔΕΣΦΑ, η προσθήκη σημαντικής αποθηκευτικής δυνατότητας υγροποιημένου φυσικού αερίου και στη Ρεβυθούσα. Το σχετικό πλοίο έχει ήδη καταφθάσει και αναμένεται η αδειοδότησή του. Έτσι, αυξάνουμε σημαντικά την δυνατότητα υποδοχής υγροποιημένου φυσικού αερίου από την Ελλάδα και φυσικά διοχέτευσής του, σε πρώτη φάση στους Βαλκάνιους φίλους μας και αύριο σε ολόκληρη την Ευρώπη.

Ταυτόχρονα, η Ελληνική Κυβέρνηση δρομολογεί και μία σειρά από άλλα πολύ σημαντικά ενεργειακά έργα κοινού ενδιαφέροντος για την Ευρώπη, όπως η ηλεκτρική διασύνδεση μεταξύ Ελλάδος, Κύπρου και Ισραήλ, αλλά και η πολύ σημαντική ηλεκτρική διασύνδεση με την Αίγυπτο, μέσα από την οποία μπορούμε να φέρουμε καθαρή ενέργεια από τον ήλιο της Αιγύπτου και της Μέσης Ανατολής στην Ελλάδα και από την Ελλάδα στην Ευρώπη.

Το έργο αυτό επισφραγίζει τη βούληση της Αθήνας να βρεθεί στο πλευρό της Σόφιας και ήδη ο σταθμός της Ρεβυθούσας καλύπτει το 80% της καθημερινής ζήτησης της φίλης χώρας. Και φυσικά ο εφοδιασμός αυτός τώρα θα διευκολυνθεί με έναν αγωγό 182 χιλιομέτρων, ο οποίος θα μπορεί σε πρώτη φάση να διακινεί 3 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα με προοπτική να φτάσει στα 5 δισεκατομμύρια. Και μάλιστα έχει προβλεφθεί ο αγωγός αυτός να είναι διπλής ροής στην περίπτωση που χρειαστεί.

Είναι ο IGB ένας ενεργειακός αγωγός. Αλλά, ταυτόχρονα είναι και ένας «αγωγός αξιών», που θα μεταφέρει το μήνυμα της εθνικής ασφάλειας, της βαλκανικής αλληλεγγύης, της διακρατικής συνεργασίας και ευημερίας των λαών. Είναι μηνύματα που αποκτούν στον ταραγμένο μας κόσμο, ιδιαίτερη σημασία. Σε μια περιοχή, όπου δυστυχώς ακόμα διατηρείται μία εξαίρεση ανιστόρητης επιθετικότητας, στην οποία πάντως απαντούν και η διεθνής πραγματικότητα, αλλά και η εθνική μας ετοιμότητα.