Δευτέρα 28 Απριλίου 2025

Ισπανία-Πορτογαλία στο χάους από το black out

 


Ισπανία και Πορτογαλία βρίσκονται αντιμέτωπες με μια εκτεταμένη διακοπή ρεύματος, προκαλώντας χάος και κινητοποιώντας τις αρμόδιες Αρχές, που δίνουν μάχη για να επαναφέρουν το ρεύμα.

Τα αίτια του μπλακ άουτ παραμένουν άγνωστα, με όλα τα ενδεχόμενα να εξετάζονται – ακόμη και αυτό της κυβερνοεπίθεσης. Προβλήματα εντοπίστηκαν και στη Γαλλία η διακοπή ήταν σύντομη και η ηλεκτροδότηση έχει αποκατασταθεί.

Η ισπανική εταιρεία σιδηροδρόμων Renfe ανακοίνωσε ότι στις 13:30 (ώρα Ελλάδας) σημειώθηκε γενικευμένο μπλακ άουτ, με αποτέλεσμα να ακινητοποιηθούν όλα τα τρένα. Προβλήματα αναφέρονται και στα ισπανικά αεροδρόμια, με το Barajas στη Μαδρίτη να παραμένει χωρίς ρεύμα, ενώ το μετρό της Βαλένθια έχει αναστείλει πλήρως τη λειτουργία του.

Στο κέντρο της Μαδρίτης επικρατεί κυκλοφοριακή συμφόρηση λόγω της μη λειτουργίας των φωτεινών σηματοδοτών, ενώ τμήματα του μετρό εκκενώθηκαν για λόγους ασφαλείας, σύμφωνα με το ραδιοφωνικό δίκτυο Cadena Ser.

Η ισπανική κυβέρνηση συγκάλεσε έκτακτη σύσκεψη στα κεντρικά γραφεία της Red Electrica, ενώ σύμφωνα με την εφημερίδα El Pais, ο πρωθυπουργός Πέδρο Σάντσεθ και ο υπουργός Ενέργειας μεταβαίνουν επιτόπου.

Εκτός από την Ισπανία χάος επικρατεί και στην Πορτογαλία, μετά από το εκτεταμένο blackout που έχει επηρεάσει αρκετές χώρες της Ευρώπης.

Στην Πορτογαλία, υπάρχουν αναφορές ότι περιοχές σε όλη τη χώρα είναι χωρίς ρεύμα, ενώ σύμφωνα με την εταιρεία παροχής ηλεκτρικού ρεύματος E-REDES, η διακοπή προκλήθηκε από «πρόβλημα στο ευρωπαϊκό ηλεκτρικό δίκτυο, το οποίο επηρέασε το εθνικό δίκτυο».

Σύμφωνα με το Skynews, ο ισπανικός διαχειριστής του δικτύου ηλεκτρικής ενέργειας Red Electrica, ανακοίνωσε ότι έχει ενεργοποιήσει σχέδιο αποκατάστασης της ηλεκτροδότησης.

Ακόμη, η Endesa, μία άλλη ισπανική εταιρεία ηλεκτρισμού, διευκρινίζει ότι η βλάβη έχει λάβει πανεθνική έκταση, χωρίς προς το παρόν να μπορεί να προσδιοριστεί το πότε θα επανέλθει το ηλεκτρικό ρεύμα σε όλη τη χώρα.

Ο Χουάν Μανουέλ Μορένο, πρόεδρος της περιφερειακής κυβέρνησης της Ανδαλουσίας, τον οποίο επικαλείται η El País, δήλωσε σήμερα το πρωί ότι «όλα δείχνουν μια κυβερνοεπίθεση». Αν και δεν υπάρχει ακόμη επίσημη εξήγηση, το ισπανικό Εθνικό Κέντρο Πληροφοριών προέβαλε και αυτό το ενδεχόμενο, που ανέφερε, μάλιστα, ο Πορτογάλος υπουργός Μανουέλ Κάστρο Αλμέιδα.

«Όλα δείχνουν ότι ένα μπλακ άουτ αυτού του μεγέθους οφείλεται μόνο σε κυβερνοεπίθεση, είπε ο Μορένο, προσθέτοντας ότι δεν υπήρξε επίσημη επικοινωνία με την ισπανική κυβέρνηση. «Θα δούμε πόσο θα διαρκέσει αυτό γιατί οι γεννήτριες έχουν χωρητικότητα μόνο για 24 ώρες», πρόσθεσε.

Ο δήμαρχος της Μαδρίτης ζήτησε από τους κατοίκους να περιορίσουν τις μετακινήσεις τους

«Ζητώ από όλους τους κατοίκους της Μαδρίτης να περιορίσουν τις μετακινήσεις τους στο ελάχιστο δυνατό και, αν είναι δυνατόν, να παραμείνουν εκεί που βρίσκονται. Θέλουμε να κρατήσουμε όλους τους δρόμους καθαρούς», ανέφερε ο José Luis Martínez-Almeida σε βίντεο που αναρτήθηκε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης σύμφωνα με το BBC.

Μιλώντας από το κέντρο ασφαλείας έκτακτης ανάγκης της Μαδρίτης σημείωσε ότι εκτός από τα φανάρια που είναι εκτός λειτουργίας, χρειάστηκε να κλείσουν και οι σήραγγες ορισμένων αυτοκινητοδρόμων.

Ο δήμαρχος ζήτησε επίσης από τους κατοίκους να καλούν τις υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης μόνο εάν είναι "πραγματικά επείγον": «Εάν οι κλήσεις έκτακτης ανάγκης δεν απαντηθούν, πηγαίνετε αυτοπροσώπως στην αστυνομία και στους πυροσβεστικούς σταθμούς, όπου θα προσπαθήσουν να αντιμετωπίσουν όλα τα επείγοντα περιστατικά που μπορεί να παρουσιαστούν».

Οι τράπεζες συνεχίζουν να λειτουργούν, αν και οι πληρωμές με κάρτες αρχίζουν να καταγράφουν προβλήματα, αναφέρουν τα ισπανικά μέσα. Ορισμένες τράπεζες πάντως έχουν επισπεύσει το κλείσιμο των υποκαταστημάτων. 

Η Κομισιόν δηλώνει ότι «Η Επιτροπή βρίσκεται σε επαφή με τις εθνικές αρχές της Ισπανίας και της Πορτογαλίας καθώς και με τον ENTSO-E για να κατανοήσει την υποκείμενη αιτία και τον αντίκτυπο της κατάστασης.

Η Επιτροπή θα συνεχίσει να παρακολουθεί την κατάσταση και θα διασφαλίσει την ομαλή ανταλλαγή πληροφοριών μεταξύ όλων των σχετικών μερών. Σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία της ΕΕ (κώδικας δικτύου έκτακτης ανάγκης και αποκατάστασης), υπάρχουν πρωτόκολλα για την αποκατάσταση της λειτουργίας του συστήματος».

Ο ισπανικός διαχειριστής του δικτύου, Red Electrica, ανακοίνωσε ότι η πλήρης αποκατάσταση της ηλεκτροδότησης μπορεί να χρειαστεί έως και 10 ώρες.

Όπως επισημαίνει, η διαδικασία εξαρτάται από πολλούς παράγοντες, αλλά οι προσομοιώσεις δείχνουν ότι το χρονικό διάστημα θα κυμανθεί μεταξύ έξι και δέκα ωρών.




Ο Άρειος Πάγος διαβιβάζει στη Βουλή τη δικογραφία για τυχόν ευθύνες Καραμανλή και Σπίρτζη

 


Η δικαιοσύνη κάνει την δουλειά της προς απογοήτευση της Μαρίας Καρυστιανού, και σε όσους από την αντιπολίτευση εργαλειοποίησαν και εργαλειοποιούν την τραγωδία των Τεμπών για να κερδίσουν ψήφους και να κάνουν φαιδρή αντιπολίτευση στην κυβέρνηση.

Η εισαγγελέας του Αρείου Πάγου Γεωργία Αδειλίνη, σύμφωνα με το νόμο περί ευθύνης υπουργών, διαβίβασε αμελλητί και χωρίς καμία αξιολόγηση, στον υπουργό Δικαιοσύνης, Γιώργο Φλωρίδη, όλη τη δικογραφία για το τραγικό περιστατικό του σιδηροδρομικού δυστυχήματος των Τεμπών, για να διαβιβαστεί από τον τελευταίο στη Βουλή, προκειμένου να ερευνηθούν πιθανές ευθύνες του πρώην υπουργού Yποδομών και Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή, και του πρώην υπουργού, Χρήστου Σπίρτζη, λόγω ελλιπούς εποπτείας της ΡΑΣ και του ΟΣΕ για την ασφαλή λειτουργία των σιδηροδρομικών συγκοινωνιών.

Ειδικότερα, ο εφέτης ειδικός ανακριτής που χειρίζεται την υπόθεση των Τεμπών, Σωτήρης Μπακαίμης, μετά τις απολογίες δύο στελεχών του υπουργείου Μεταφορών και συγκεκριμένα, του αναπληρωτή προϊστάμενου Γενικής Διεύθυνσης Μεταφορών και της προϊσταμένης της Διεύθυνσης Σιδηροδρομικών Μεταφορών, «σκόνταψε» πάνω στα εν λόγω πολιτικά πρόσωπα. Και αυτό, καθώς οι κατηγορούμενοι απολογούμενοι ενώπιόν του για το κακούργημα της διατάραξη ασφάλειας των συγκοινωνιών ανέφεραν τους πολιτικούς προϊσταμένους ως ενήμερους για την κακή κατάσταση του σιδηροδρόμου δικτύου λόγω μη ολοκλήρωσης των έργων εκσυγχρονισμού και λόγω της έλλειψης προσωπικού.

Η προϊσταμένη της Διεύθυνσης Σιδηροδρομικών Μεταφορών κατέθεσε ότι είχε συντάξει και δύο ενημερωτικά σημειώματα στα οποία ανέφερε τις σοβαρές ελλείψεις προσωπικού και τις παραλείψεις στη συντήρηση των συστημάτων ασφαλείας.

Τα σημειώματα εστάλησαν τον Σεπτέμβριο του 2021 προς τον τότε υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή και τον Γενικό Γραμματέα του υπουργείου, Γιάννη Ξιφαρά.

Κατά συνέπεια λόγω των δυο αυτών καταθέσεων ο Σωτήρης Μπακαΐμης διαβιβάζει τη δικογραφία στην Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου, προκειμένου εν συνεχεία η Βουλή να εξετάσει, όπως προβλέπει ο νόμος περί ευθύνης υπουργών, αν και ποια αδικήματα προκύπτουν για τους κυρίους Καραμανλή και Σπίρτζη.

Την ίδια ώρα αναμένεται μέσα στον Μάιο να καλέσει σε απολογία επτά Γενικούς Γραμματείς του υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών που θήτευσαν σε αυτές τις θέσεις από το 2016 έως και την ημέρα του δυστυχήματος. Έτσι φαίνεται πως ο εφέτης ανακριτής αναζητά στην ουσία από το 2016 και μετά τόσο πολιτικές όσο και υπηρεσιακές ευθύνες για την τραγωδία.

Επιπροσθέτως μέσα στον Μάιο αναμένεται να έχει στα χέρια του και την έκθεση του ΕΜΠ η οποία θα είναι λεπτομερής και θα απαντά με στοιχεία και για την πρόκληση της πυρόσφαιρας.

Με αυτές τις ενέργειες αναμένεται έως και το καλοκαίρι η διαδικασία της ανάκρισης να ολοκληρωθεί και εν συνεχεία η δικογραφία να παραδοθεί για να οριστεί ημερομηνία για την έναρξη της δίκης.



Μητσοτάκης: Με μοντέλο ΔΕΗ ο νέος ΟΣΕ

 


Εισαγωγική τοποθέτηση του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στη συνεδρίαση του Υπουργικού Συμβουλίου.



Καλημέρα και καλή εβδομάδα, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι.

Η σημερινή μας συνεδρίαση επικεντρώνεται σε μία από τις πιο κρίσιμες κυβερνητικές προτεραιότητες, που δεν είναι άλλη από τη δραστική αναβάθμιση του επιπέδου ασφάλειας αλλά και ποιότητας των τρένων στη χώρα.

Προφανώς δεν είναι μία διαδικασία η οποία ξεκινά τώρα, είναι όμως μία διαδικασία η οποία επιταχύνεται, και μέσα στην ημέρα, μάλιστα, στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών υπογράφονται οι συμβάσεις για την αποκατάσταση των υποδομών στη Θεσσαλία τις οποίες κατέστρεψε o «Daniel» λίγο μετά την ολοκλήρωση της σύμβασης 717, τον Σεπτέμβριο του 2023.

Το χρονοδιάγραμμα του έργου είναι «σφιχτό», είναι 15 μήνες και στο τέλος της υλοποίησής του όλος ο βασικός εθνικός σιδηροδρομικός άξονας δεν θα διαθέτει απλά πλήρη τηλεδιοίκηση και σηματοδότηση, αλλά και επιπλέον αυτόματη πέδηση.

Ήδη το συγκεκριμένο σύστημα, το ETCS, το οποίο φρενάρει ή και ακινητοποιεί τους συρμούς όταν παραβιάζονται οι κανόνες κίνησης, δοκιμάστηκε με επιτυχία και μέχρι τον ερχόμενο Σεπτέμβριο θα έχει τοποθετηθεί σε κάθε αμαξοστοιχία η οποία θα ταξιδεύει στην κεντρική γραμμή της χώρας.

Παράλληλα, προωθείται μια ακόμα σημαντική πρωτοβουλία, που δεν είναι άλλη από μία νέα μέθοδο για τον ακριβή γεωεντοπισμό των τρένων σε πραγματικό χρόνο. Πρόκειται για μία πρόσθετη δικλίδα ασφαλείας, η οποία ουσιαστικά θα αποκλείει στο εξής τη σύγκρουση δύο τρένων.

Και αυτό διότι ενώ τα συμβατικά συστήματα GPS δίνουν πληροφορίες με απόκλιση έως και 15 μέτρα, το Ενιαίο Κέντρο Εποπτείας, το οποίο ιδρύεται χρησιμοποιώντας αυτή τη νέα τεχνολογία, θα παρακολουθεί τους συρμούς με απόκλιση εκατοστών. Έτσι θα εντοπίζεται εξ αρχής κάθε πιθανό πρόβλημα, τόσο σε μονή όσο και σε διπλή γραμμή.

Και γρήγορα επίσης αυτή η νέα πλατφόρμα, την οποία ονομάζουμε railway.gov.gr, θα μπορεί να είναι ανοιχτή σε όλους τους πολίτες, ώστε να διαπιστώνεται και η αξιοπιστία στον χρόνο εκτέλεσης των δρομολογίων.

Με άλλα λόγια, μιλάμε για πολλές συνδυαστικές κινήσεις, οι οποίες έχουν ως κύριο σκοπό να αποκαταστήσουν το αίσθημα εμπιστοσύνης των επιβατών στα ελληνικά τρένα.

Γι’ αυτό και οι παρεμβάσεις που θα συζητήσουμε σήμερα είναι τολμηρές, με ένα πλαίσιο το οποίο είναι πολύ πιο αυστηρό, με μεγαλύτερη ευελιξία στις προσλήψεις αλλά και στις απολαβές των εργαζόμενων, αλλά και μία πιο αποτελεσματική διοίκηση η οποία θα έχει τη δυνατότητα να αξιοποιήσει και στελέχη από τη διεθνή αγορά.

Για να το πούμε διαφορετικά, ο σκοπός μας είναι ο συγκεκριμένος Οργανισμός να εξελιχθεί ουσιαστικά σε μια νέα ΔΕΗ, την οποία θυμίζω ότι παραλάβαμε το 2019 πρακτικά χρεοκοπημένη για να είναι σήμερα μία υγιής και δυναμική επιχείρηση, αναπτυσσόμενη, πρωταγωνίστρια στην αγορά ενέργειας στη νοτιοανατολική Ευρώπη και όχι μόνο στην πατρίδα μας.

Αυτός ο νέος ΟΣΕ, λοιπόν, θα ενσωματώνει στη λειτουργία του το σύνολο των συστάσεων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και των επιστημονικών πορισμάτων, τόσο ως προς τις υποδομές και τις σιδηροδρομικές δραστηριότητες όσο και προς τη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων, αλλά και ως προς τον ΕΟΔΑΣΑΑΜ, ο οποίος επίσης ενισχύεται περαιτέρω, γιατί έχει ζωτική σημασία η πρόληψη δυνητικών κινδύνων και όχι η διαπίστωσή τους.

Γι’ αυτό και μαζί με τα τεχνολογικά μέσα ενισχύεται, με πρωτοβουλία του Αναπληρωτή Υπουργού, και η βιντεοεπιτήρηση κρίσιμων σιδηροδρομικών δομών. Όλες οι ενδοεπικοινωνίες θα καταγράφονται σε ψηφιακή βάση δεδομένων και με αυτόν τον τρόπο, άλλωστε, θα μπορεί να αξιολογείται και πιο εύκολα και η απόδοση των εργαζόμενων, ιδίως όσων είναι σε θέσεις ευθύνης και διαχειρίζονται ανθρώπινες ζωές.

Και εκεί η επιλογή θα πρέπει να γίνεται πια με πολύ πιο αυστηρά κριτήρια και με τακτικά ψυχομετρικά τεστ του προσωπικού, αλλά και με πρακτική εκπαίδευση η οποία θα συμπεριλαμβάνει πλέον και προσομοιωτές, όπως γίνεται και στην αεροπορική εκπαίδευση.

Παράλληλα, είναι εισήγηση του Υπουργείου, σωστή κατά την εκτίμησή μας, να επαναφέρουμε τον προϊστάμενο αμαξοστοιχίας, ο οποίος με βάση τη δική του εμπειρία θα μπορεί να εντοπίζει κινδύνους, βεβαίως προληπτικά, και ταυτόχρονα δημιουργείται και μια ειδική μονάδα επιθεωρητών για την τήρηση του Γενικού Κανονισμού Κίνησης. Αυτή θα αποτελεί και το όργανο το οποίο θα εισηγείται τυχόν κυρώσεις σε περίπτωση που παραβιάζεται το πρωτόκολλο.

Σκοπός μας είναι να εμπεδωθεί μια νέα κουλτούρα ασφάλειας και επαγγελματισμού σε όλα τα επίπεδα, με κίνητρα για καλές επιδόσεις, όσο και αυστηρούς κανόνες, αυστηρότατες διαδικασίες, που θα αποτρέπουν ολέθριες παραλείψεις και τραγικά λάθη, ώστε η ευθύνη του κράτους να συνδυάζεται καθημερινά και με την ευσυνειδησία των ίδιων των εργαζόμενων.

Ο αρμόδιος Υπουργός θα παρουσιάσει σε λίγο αναλυτικότερα τις νέες ρυθμίσεις.

Εκείνο το οποίο προσωπικά θα ήθελα να τονίσω είναι ότι συνεχίζεται και επιταχύνεται μία τεράστια πρωτοβουλία εκσυγχρονισμού του ελληνικού σιδηρόδρομου, αξιοποιώντας τόσο την ευρωπαϊκή συνδρομή όσο και τα δικά μας διδάγματα από την ανάταξη άλλων προβληματικών επιχειρήσεων.

Πρόκειται, επίσης, για ένα εγχείρημα το οποίο θα απαιτήσει συνέπεια και προφανώς κάποιο χρόνο. Αλλά είναι ένα εγχείρημα το οποίο καθίσταται πια απολύτως απαραίτητο, έστω και αν τώρα θα χρειαστεί να αλλάξουν πολλά, όσα δεν άλλαξαν εδώ και δεκαετίες.

Να επισημάνω ότι αυτόν τον σχεδιασμό τον πλαισιώνει, προφανώς, και η Hellenic Train, η οποία πολύ σύντομα θα κληθεί να προχωρήσει και εκείνη στις δικές της επενδύσεις, με αιχμή την προμήθεια ενός νέου τροχαίου υλικού.

Να κλείσω λέγοντας και πάλι ότι, ως πολιτεία, οφείλουμε να δώσουμε απάντηση στο συλλογικό πένθος των Τεμπών, καταπολεμώντας ουσιαστικά τα αίτια που προκάλεσαν αυτή την τραγωδία. Όχι με εύκολα λόγια και θολά σενάρια, αλλά με ένα δύσκολο έργο το οποίο θα φέρει σύντομα ορατό αποτέλεσμα. Αντιμετωπίζοντας τον σιδηρόδρομο της χώρας ως ένα ακόμα πεδίο αναμέτρησης με ένα κακό παρελθόν, το οποίο θέλουμε να αφήσουμε οριστικά πίσω μας και αποδεικνύοντας στους πολίτες ότι έχουμε τη δύναμη να γυρίσουμε τη σελίδα από ένα χθες το οποίο πλήγωσε βαθιά την ελληνική κοινωνία.

Θα το καταφέρουμε, όπως καταφέραμε να κάνουμε πράξη και πολλά από όσα ορισμένοι επέμεναν ότι «αυτά δεν γίνονται στην Ελλάδα».



Μεγάλη ανησυχία στους κατοίκους του οικισμού Βούτες στο Ηράκλειο Κρήτης προκαλούν οι ρωγμές


 

Μεγάλη ανησυχία στους κατοίκους του οικισμού Βούτες στο Ηράκλειο Κρήτης έχουν προκαλέσει μικρές ρωγμές που έχουν εμφανιστεί σε σπίτια, δρόμους και άλλες υποδομές του χωριού.

Ένα φαινόμενο το οποίο δεν μπορούν να εξηγήσουν καθώς, όπως λένε, δεν έχει σημειωθεί κάποιος σεισμός που θα μπορούσε να τα δημιουργήσει. Για το λόγο αυτό από χθες το απόγευμα στον οικισμό βρέθηκε ο πρόεδρος της Μόνιμης Ειδικής Επιστημονικής Επιτροπής Εκτίμησης Σεισμικού Κινδύνου, καθηγητής Γεωλογίας Ευθύμιος Λέκκας, προκειμένου να διαπιστώσει τα αίτια του φαινομένου το οποίο βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη.



Σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις, οι ρηγματώσεις οφείλονται σε καθίζηση του εδάφους, προκαλώντας προβλήματα σε τουλάχιστον 10 σπίτια του χωριού, όπως είπε στο iefimerida ο δήμαρχος Ηρακλείου Αλέξης Καλοκαιρινός, ο οποίος έχει ζητήσει να κηρυχθεί η περιοχή σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης.

Σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις, οι ρηγματώσεις οφείλονται σε γεωλογικό φαινόμενο όπως ανέφερε χθες στην ΕΡΤ ο κ. Λέκκας και σε καθίζηση του εδάφους: «Έχουμε να κάνουμε με δύο εδαφικές διαρρήξεις μήκους περίπου 150 μέτρων η καθεμία. Είναι σε διαφορετικά σημεία στο χωριό. Έχουν αυτές οι εδαφικές διαρρήξεις προκαλέσει αστοχίες σε κατασκευές, οικίες, δημόσιους χώρους αλλά και δίκτυα. Είναι ένα γεωλογικό καθαρά φαινόμενο, το οποίο είναι σε εξέλιξη. Έχει εμφανιστεί εδώ και μία εβδομάδα περίπου. Διευρύνονται οι διαρρήξεις αυτές, οι οποίες υπάρχουν στο έδαφος Θα προσπαθήσουμε να χαρτογραφήσουμε με πολύ μεγάλη λεπτομέρεια τις διαρρήξεις αυτές οι οποίες υπάρχουν στον χώρο, να δούμε, να προσεγγίσουμε τα αίτια στα οποία οφείλονται αυτές οι διαρρήξεις, να δούμε πώς εξελίσσεται το φαινόμενο, γιατί αυτό είναι το κυρίαρχο αυτή τη στιγμή και στη συνέχεια να δούμε πώς μπορούμε να επέμβουμε».



Σε ερώτηση για το εάν είναι πιθανό το ενδεχόμενο να επεκταθεί αυτό το φαινόμενο σε γειτονικές περιοχές ο κ. Λέκκας απάντησε: «Το φαινόμενο βρίσκεται σε εξέλιξη, οπότε μπορεί να επεκταθεί. Αυτό θα το δούμε και τις επόμενες μέρες κατά πόσο θα επεκτείνεται ή όχι το φαινόμενο».

Οι κάτοικοι περιμένουν με αγωνία την εκτίμηση του καθηγητή Ευθύμιου Λέκκα ο οποίος ανέφερε ότι: «Θα αποτυπώσουμε την περιοχή με ειδικά μηχανήματα και drone ώστε να δούμε συνολικά την θέση του φαινομένου τη μορφολογία της περιοχής αλλά και τις άλλες γεωλογικές και γεωτεχνικές συνθήκες για να μπορέσουμε να καταλήξουμε κάπου, σε μια πρώτη προσέγγιση ώστε να προτείνουμε τις άμεσες παρεμβάσεις».

Μετά την ολοκλήρωση της χθεσινής πρώτης αυτοψίας υπήρξε διακριτική σύσταση από τον κ. Λέκκα, καθαρά για προληπτικούς και ψυχολογικούς λόγους, στους κατοίκους ελάχιστων κατοικιών να μην διανυκτερεύσουν εκεί. Τα αποτελέσματα της αυτοψίας και μελέτης θα δείξουν εάν η περιοχή κηρυχθεί σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης. Ωστόσο, σύμφωνα με το neakriti, η εισήγηση του κ. Λέκκα προς το υπουργείο είναι θετική όσον αφορά την αναγκαιότητα κήρυξης της περιοχής σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης.




Απάντηση του Πολεμικού Ναυτικού για fake news που αφορά την φρεγάτα «Ύδρα»


 


Το ψέμα, η απάτη, η παραπλάνηση και γενικά τα στημένα fake news είναι πάγια τακτική της αντιπολίτευσης, και ΜΜΕ που πρόσκεινται σε αντιπολιτευτικά κόμματα.

Πηγές του Πολεμικού Ναυτικού αναφορικά με fake δημοσίευμα αλλά και αναδημοσιεύσεις του fake news, σχετικά με τον επανάπλου της φρεγάτας «Ύδρα» από την επιχείρηση «Ασπίδες» με ψεύτικο τίτλο «Άφησαν για 4 ημέρες τη φρεγάτα Ύδρα, χωρίς πετρέλαιο σε λιμάνι της Αιγύπτου, πληρώσαμε και 150.000 ευρώ πρόστιμο», διευκρινίζουν ότι περίπου 147.000 ευρώ κοστίζει η διέλευση της διώρυγας του Σουέζ για πολεμικό πλοίο αυτού του μεγέθους και χαρακτηριστικών (διαστάσεων και εκτοπίσματος).

Συνεπώς, επισημαίνουν οι ίδιες πηγές, το ποσό αυτό αντιστοιχεί στο κόστος διέλευσης και όχι σε κάποια «ποινή» (penalty) και καταβάλλεται από όλα τα πλοία που εκτελούν διέλευση από τη διώρυγα του Σουέζ. Κάτι που φυσικά ήξεραν αυτοί που έστησαν το fake news.

Όσον αφορά την καθυστέρηση του ανεφοδιασμού της φρεγάτας στο λιμάνι της Αιγύπτου όπου είχε καταπλεύσει κατά την επιστροφή της, περατωμένης της αποστολής της από την επιχείρηση «Ασπίδες», οφείλεται, υπογραμμίζουν πηγές του Πολεμικού Ναυτικού, σε διαδικαστικά ζητήματα, καθώς για πρώτη φορά ενεργοποιήθηκε το Μνημόνιο Αμυντικής Συνεργασίας μεταξύ των δύο χωρών σε θέματα ανεφοδιασμών πολεμικών πλοίων.

Το Πολεμικό Ναυτικό ανεφοδιάστηκε απευθείας από το αντίστοιχο Αιγυπτιακό Ναυτικό, χωρίς μεσάζοντες, εξοικονομώντας από αυτή τη διαδικασία το ποσό των 80.000 ευρώ περίπου, προσθέτουν ίδιες πηγές.

Το μόνο «penalty» - της τάξης των 7.000 ευρώ - στην όλη κίνηση ήταν λόγω καθυστέρησης του ανωτέρω πλοίου (λόγω καιρικών συνθηκών και ταχύτητας) να μπει στην προβλεπόμενη σειρά του convoy που του είχε δοθεί από τις αρμόδιες αρχές για να διέλθει από την εν λόγω διώρυγα εντός συγκεκριμένου χρονικού παραθύρου, ποσό που είναι πολύ μικρότερο από τα 80.000 ευρώ που εξοικονομήθηκαν, καταλήγουν πηγές του Πολεμικού Ναυτικού.




Έντεκα νεκροί, ανάμεσά τους και ένας 5χρονος, από την επίθεση με όχημα στο Βανκούβερ

 



Έντεκα άτομα, μεταξύ των οποίων και ένα πεντάχρονο παιδί, σκοτώθηκαν όταν ένα όχημα έπεσε πάνω σε πλήθος που είχε συγκεντρωθεί σε ένα φεστιβάλ στο Βανκούβερ, σύμφωνα με την αστυνομία.

Ένας 30χρονος ύποπτος, ο οποίος κατάγεται από το Βανκούβερ και είναι «γνωστός» στις αρχές, συνελήφθη στο σημείο μετά από παρέμβαση περαστικών.

Η Εισαγγελία της Βρετανικής Κολομβίας απήγγειλε κατηγορίες σε βάρος του Κάι-Τζι Άνταμ Λο,  ο οποίος είναι αντιμέτωπος με οκτώ κατηγορίες ανθρωποκτονίας δευτέρου βαθμού και ανέφερε ότι ενδέχεται να απαγγελθούν και άλλες κατηγορίες.

Ο Λο εμφανίστηκε στο δικαστήριο και παραμένει υπό κράτηση, δήλωσαν οι εισαγγελείς.




Ο αναπληρωτής αρχηγός της αστυνομίας του Βανκούβερ, Στιβ Ρέι, δήλωσε ότι δεκάδες ακόμη άτομα τραυματίστηκαν, μερικά σοβαρά, και ότι ο αριθμός των νεκρών ενδέχεται να αυξηθεί. Ανέφερε επίσης ότι το μεγαλύτερο θύμα ήταν 65 ετών και το μικρότερο 5 ετών. Επίσης σημείωσε ότι  τα στοιχεία δείχνουν ότι αυτό δεν αποτελεί «τρομοκρατική πράξη» και πως ο 30χρονος που έχει τεθεί ύπο κράτηση έχει σημαντικό ιστορικό προβλημάτων ψυχικής υγείας.

Το συμβάν έγινε το Σάββατο περίπου στις οκτώ το βράδυ τοπική ώρα, όταν μέλη της φιλιππινέζικης κοινότητας συγκεντρώνονταν για να γιορτάσουν την Ημέρα του Λάπου Λάπου, διευκρίνισε ο δήμαρχος του Βανκούβερ Κεν Σιμ σε ανάρτησή του στο X

Με το φεστιβάλ αυτό τιμάται ηγετική μορφή του αγώνα κατά της αποικιοκρατίας τον 16ο αιώνα στις Φιλιππίνες.





Μαθητής γυμνασίου στις ΗΠΑ έκανε bullying σε 5χρονο και το έγραψε σε βίντεο - «μην το κάνετε, σώστε με, σώστε με»

 



Θύμα bullying από μαθητή γυμνασίου έπεσε στη Βιρτζίνια των ΗΠΑ ένα αγόρι 5 ετών με καταγωγή από την Κίνα, με τον δράστη περήφανος να καταγράφει σε βίντεο την επίθεσή του.

Όλα συνέβησαν στις 5 Απριλίου και φαίνεται το μικρό αγόρι έντρομο να κρατάει μια κουβέρτα και να φωνάζει «όχι, μην με πειράξετε, μην με πειράξετε» ενώ ο δράστης του απευθύνει ρατσιστικές ύβρεις.

Το 5χρονο θύμα στην απόγνωση του ακούγεται να απευθύνεται σε άλλα παιδιά που ήταν αυτόπτες μάρτυρες του bullying λέγοντας τους «μην το κάνετε, σώστε με, σώστε με», αντί να τον βοηθήσουν γέλαγαν μαζί του. 

Τελικά τον μικρό έσωσε η μητέρα του που άκουσε την φασαρία άνοιξε την πόρτα και το αγόρι μπήκε στο σπίτι.

Το βίντεο αναρτήθηκε στη συνέχεια σε chat μαθητών του σχολείου Eagle Ridge Middle School όπου το εντόπισε ένας πατέρας και το έδειξε στους γονείς του 5χρονου.

«Κάθε φορά που το βλέπω με πιάνουν τα κλάματα. Δεν καταλαβαίνω γιατί αυτά τα παιδιά ήταν τόσο άγρια απέναντι στο παιδί μου» δήλωσε η μητέρα του παιδιού στο NBC-TV News.

Από την πλευρά του ο πατέρας του 5χρονου είπε ότι το παιδί είναι σε σύγχυση για τους ρατσιστικούς χαρακτηρισμούς που δέχθηκε ρωτώντας γιατί τον αποκαλούν King Kong.

Σύμφωνα με το NBC-TV News οι γονείς του 5χρονου είχαν έρθει στις ΗΠΑ από την Κίνα για να εργαστούν με στόχο να εξοικονομήσουν χρήματα προκειμένου να αγοράσουν ένα σπίτι.





Ο Βορειοκορεάτης δικτάτορας Κίμ επιβεβαίωσε ότι έστειλε στρατό στον Ρώσο δικτάτορα Πούτιν


 

Για πρώτη φορά, η Βόρεια Κορέα επιβεβαίωσε χθες Κυριακή ότι ανέπτυξε μονάδες των ενόπλων δυνάμεών της στη ρωσική περιφέρεια Κουρσκ, με το επίσημο πρακτορείο ειδήσεων KCNA να μεταδίδει πως βοήθησαν στρατεύματα της Μόσχας να ανακαταλάβουν τομείς της, υπό ουκρανικό έλεγχο επί μήνες.

Το KCNA εξήγησε ότι μονάδες των βορειοκορεατικών ενόπλων δυνάμεων «συμμετείχαν στις επιχειρήσεις απελευθέρωσης περιοχών της Κουρσκ» υπό ουκρανική κατοχή, διαβεβαιώνοντας ότι η πολεμική εμπλοκή των στρατιωτικών «ολοκληρώθηκε νικηφόρα».

Ο Κιμ Γιονγκ Ουν έλαβε την απόφαση να αποστείλει στρατεύματα στη Ρωσία και ενημέρωσε τη Μόσχα, σύμφωνα με το KCNA.

Αυτό έρχεται μετά την αναγνώριση από τη Ρωσία ότι στρατεύματα της Βόρειας Κορέας βρισκόταν χθες στην πρώτη γραμμή, με έναν ανώτερο στρατιωτικό αξιωματούχο να αναγνωρίζει τον ρόλο τους στην ανακατάληψη του ελέγχου της περιοχής του Κούρσκ από τις ρωσικές δυνάμεις.

Ο Βαλέρι Γκερασίμοφ, αρχηγός του ρωσικού γενικού επιτελείου, δήλωσε στον Βλαντιμίρ Πούτιν: «Θέλω να επισημάνω τη συμμετοχή στρατιωτών από τη Λαϊκή Δημοκρατία της Κορέας στην απελευθέρωση των παραμεθόριων περιοχών της περιοχής του Κούρσκ, οι οποίοι, σύμφωνα με τη Συνθήκη για τη Συνολική Στρατηγική Εταιρική Σχέση μεταξύ των χωρών μας, παρείχαν σημαντική βοήθεια στην ήττα της εισβολής των ουκρανικών ενόπλων δυνάμεων.

Οι στρατιώτες και οι αξιωματικοί του Λαϊκού Στρατού της Κορέας, που εκτέλεσαν αποστολές μάχης πλάι-πλάι με τους Ρώσους στρατιώτες, επέδειξαν υψηλό επαγγελματισμό, σθένος, θάρρος και ηρωισμό στην απόκρουση της ουκρανικής εισβολής».

Τα κρατικά μέσα ενημέρωσης αναφέρουν τα λόγια του Κιμ Γιονγκ Ουν: «Όσοι πολέμησαν για τη δικαιοσύνη είναι όλοι ήρωες και εκπρόσωποι της τιμής της πατρίδας».

Το κυβερνών Εργατικό Κόμμα δήλωσε ότι το τέλος της μάχης για την απελευθέρωση της ρωσικής περιοχής του Κούρσκ έδειξε το «υψηλότερο στρατηγικό επίπεδο της σταθερής μαχητικής φιλίας» μεταξύ της Βόρειας Κορέας και της Ρωσίας, σύμφωνα με το κρατικό πρακτορείο ειδήσεων KCNA.

Η Κεντρική Στρατιωτική Επιτροπή του κόμματος δήλωσε ότι ο Κιμ πήρε την απόφαση να αναπτύξει στρατεύματα στο πλαίσιο της συνολικής στρατηγικής συμφωνίας συνεργασίας που υπέγραψε με τον Βλαντιμίρ Πούτιν πέρυσι.

«Κατά τη διαταγή του αρχηγού του κράτους, οι υπομονάδες των ενόπλων δυνάμεων της Δημοκρατίας θεώρησαν το έδαφος της Ρωσίας ως μέρος της χώρας τους και απέδειξαν τη σταθερή συμμαχία μεταξύ των δύο χωρών», ανέφερε η Επιτροπή, σύμφωνα με το KCNA.

Η Βόρεια Κορέα «θεωρεί τιμή της τη συμμαχία με ένα τόσο ισχυρό κράτος όπως η Ρωσική Ομοσπονδία», ανέφερε το KCNA.

Η Βόρεια Κορέα έχει συνεισφέρει στρατεύματα, πυρομαχικά και πυραύλους για να βοηθήσει τη Ρωσία. Ουκρανοί αξιωματούχοι εκτιμούν ότι η Βόρεια Κορέα έχει στείλει 14.000 στρατιώτες, συμπεριλαμβανομένων 3.000 ενισχύσεων για να αντικαταστήσουν τις απώλειές της.

Μια έρευνα του Reuters αποκάλυψε ότι εκατομμύρια πυρομαχικά από τη Βόρεια Κορέα έχουν φτάσει στο μέτωπο σε μαζικές αποστολές δια θαλάσσης και στη συνέχεια με τρένο, βοηθώντας τη Ρωσία σε έναν πόλεμο εξάντλησης που η Ουκρανία δυσκολεύεται να αντιμετωπίσει.

Η Βόρεια Κορέα έστειλε επίσης βαλλιστικούς πυραύλους, πυροβόλα μακράς εμβέλειας και συστήματα πολλαπλών εκτοξεύσεων.

Ο Κυρίλο Μπουδάνοφ, επικεφαλής της στρατιωτικής υπηρεσίας πληροφοριών της Ουκρανίας, δήλωσε στα τέλη Φεβρουαρίου ότι 120 συστήματα αυτοκινούμενων πυροβόλων μακράς εμβέλειας και 120 συστήματα πολλαπλών εκτοξεύσεων έφτασαν στη Ρωσία, ξεκινώντας στα τέλη του 2024.

Μερικά από αυτά καταγράφηκαν από ουκρανικά drones στο Κούρσκ.

Συνολικά, οι παραδόσεις της Βόρειας Κορέας αποτελούν τη σημαντικότερη άμεση στρατιωτική βοήθεια προς τη Ρωσία στον πόλεμο.


Πηγή



Συνελήφθησαν 5 άτομα για κατοχή και διακίνηση ναρκωτικών ουσιών σε περιοχή της Αττικής

 


Από την Υποδιεύθυνση Δίωξης Ναρκωτικών, της Διεύθυνσης Αντιμετώπισης Οργανωμένου Εγκλήματος, συνελήφθησαν στο πλαίσιο συντονισμένης αστυνομικής επιχείρησης, χθες Σάββατο 26 Απριλίου 2025, σε περιοχή της Αττικής, συνολικά -5- άτομα, κατηγορούμενα για δύο διαφορετικές υποθέσεις κατοχής και διακίνησης ναρκωτικών ουσιών.

Προηγήθηκε κατάλληλη αξιοποίηση πληροφοριακών στοιχείων, εξακριβώσεις και διασταυρώσεις δεδομένων και δημιουργία προφίλ (profiling), στο πλαίσιο των οποίων πιστοποιήθηκε η εγκληματική τους δράση, ενώ η σύλληψή τους πραγματοποιήθηκε με τη συνδρομή αστυνομικών της Ε.Κ.Α.Μ., καθώς και σκύλου ανίχνευσης ναρκωτικών ουσιών.

Ειδικότερα, αναφορικά με την πρώτη υπόθεση για την οποία κατηγορούνται -4- άτομα, σε έρευνες που πραγματοποιήθηκαν σε οικίες των κατηγορούμενων, βρέθηκαν να κατέχουν με σκοπό τη διακίνηση, συσκευασίες με ηρωίνη, μικτού βάρους -330,6- γραμμαρίων και «βραστή» κοκαΐνη, μικτού βάρους -21,64- γραμμαρίων.

Μάλιστα, στη θέα των αστυνομικών προέβησαν σε ρίψη ναρκωτικών ουσιών στην αποχέτευση και για το λόγο αυτό, πραγματοποιήθηκαν εργασίες διάνοιξης των σωληνώσεων για τον εντοπισμό τους.

Παράλληλα, ο πέμπτος κατηγορούμενος κατελήφθη στο πλαίσιο διερεύνησης της δεύτερης υπόθεσης, να κατέχει με σκοπό τη διακίνηση συσκευασία, με «βραστή» κοκαΐνη, μικτού βάρους -5,3- γραμμαρίων.

Συνολικά, στο πλαίσιο των ερευνών και από τις δύο υποθέσεις, βρέθηκαν και κατασχέθηκαν:



  • -330,6- γραμμάρια ηρωίνης,
  • -26,94- γραμμάρια βραστής κοκαΐνης,
  • -15- δισκία φαρμακευτικού σκευάσματος,
  • -12.131- ευρώ,
  • Ι.Χ.Ε. και Ι.Χ.Φ. αυτοκίνητα,
  • -2- συσκευές κινητής τηλεφωνίας,
  • -5- ηλεκτρονικές ζυγαριές ακριβείας και -2- μπαταρίες,
  • σύστημα καταγραφής εικόνας, με -3- κάμερες ασφαλείας και καταγραφικό μηχάνημα,
  • πλήθος νάιλον συσκευασιών και
  • πλαστικό κυτίο δεμένο με σκοινί ως μέσο διακίνησης ναρκωτικών ουσιών.

Οι συλληφθέντες, οι οποίοι έχουν κατηγορηθεί στο παρελθόν, μεταξύ άλλων, για –κατά περίπτωση- αντίσταση, απείθεια, ρευματοκλοπή, καθώς και παραβάσεις της νομοθεσίας για τα ναρκωτικά, οδηγήθηκαν στην αρμόδια εισαγγελική Αρχή.





Συνελήφθη άτομο που έφερε πιστόλι με 14 φυσίγγια εντός κέντρου διασκέδασης στο Περιστέρι

 



Από την Υποδιεύθυνση Δίωξης Εγκλημάτων κατά Ζωής και Ιδιοκτησίας της Διεύθυνσης Αντιμετώπισης Οργανωμένου Εγκλήματος συνελήφθη πρώτες πρωινές ώρες σήμερα, Κυριακή 27 Απριλίου 2025, εντός νυχτερινού κέντρου διασκέδασης στο Περιστέρι, ημεδαπός, ο οποίος κατηγορείται για παράβαση του νόμου περί όπλων.

Ειδικότερα, από αστυνομικούς του Τμήματος Δίωξης Εκβιαστών, οργανώθηκε ειδική επιχειρησιακή δράση ελέγχων σε καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος στην ευρύτερη περιοχή της Αττικής, για τον εντοπισμό και την αποτροπή παράνομων ενεργειών που θέτουν σε κίνδυνο τη σωματική ακεραιότητα και τη ζωή των πολιτών.



Στο πλαίσιο αυτό, εντοπίστηκε ο κατηγορούμενος, ο οποίος έφερε εντός τσάντας πιστόλι με γεμιστήρα που περιείχε -14- φυσίγγια, τα οποία κατασχέθηκαν.

Ο κατηγορούμενος οδηγείται στην αρμόδια εισαγγελική Αρχή.