Ξεκινάει στο 5ο Εφετείο Κακουργημάτων Αθηνών η εκδίκαση της πολύκροτης υπόθεσης με τους θανάτους ηλικιωμένων σε ιδιωτικό οίκο ευγηρίας στα Τσικαλαριά Χανίων.
Η δίκη αναμένεται να ξεκινήσει την Τετάρτη 27 Νοεμβρίου και σύμφωνα με τις πληροφορίες της ΕΡΤ Χανίων, μεταξύ των κατηγοριών ξεχωρίζει αυτή για ανθρωποκτονία από πρόθεση σε ήρεμη ψυχική κατάσταση με ενδεχόμενο δόλο και κατά συναυτουργία, για 32 ηλικιωμένους-τρόφιμους της ιδιωτικής δομής, σε βάρος της ιδιοκτήτριας.
Η ιδιοκτήτρια του κολαστήριου στα Χανιά αντιμετωπίζει κατηγορίες για διεύθυνση εγκληματικής οργάνωσης, ενώ μαζί με την κόρη της και τον γενικό γιατρό της μονάδας για σύσταση της σπείρας. Όλοι οι προαναφερθέντες καθώς και δύο υπάλληλοι του θεραπευτηρίου κατηγορούνται ότι συμμετείχαν στην οργάνωση, ενώ κατηγορίες αντιμετωπίζουν και δύο ακόμα γιατροί που απασχολούνταν στη δομή.
Υπενθυμίζεται ότι η εκδίκαση παραπέμφθηκε σε δικαστήριο της Αθήνας καθώς ο Άρειος Πάγος επικαλέστηκε «δυσλειτουργίες του Εφετείου Κρήτης», αλλά και κίνδυνο για τη δημόσια τάξη.
Τόσο το βαρύ κατηγορητήριο όσο και η μακροσκελής λίστα των μαρτύρων που ξεπερνούν, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, τους 140, αναμένεται να δώσουν μαραθώνιες δικαστικές συνεδριάσεις που θα διαρκέσουν αρκετές ημέρες, ή/και εβδομάδες έως ότου ολοκληρωθεί η ακροαματική διαδικασία.
Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι το επόμενο διάστημα θα ξεκινήσουν στα Χανιά οι εκδικάσεις των υποθέσεων για παράβαση καθήκοντος στους υπηρεσιακούς και πολιτικούς προϊσταμένους, αλλά και απλούς εργαζόμενους των δημόσιων υπηρεσιών που όφειλαν να επιτηρούν την ορθή λειτουργία της και τήρηση των κανόνων υγιεινής και ασφάλειας.
Ομιλία του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στην εκδήλωση του Υπουργείου Δικαιοσύνης με θέμα «Ελληνική Δικαιοσύνη: Οι μεγάλες αλλαγές».
Κυρία Πρόεδρε της Δημοκρατίας, αξιότιμοι Υπουργοί και βουλευτές, κύριοι εκπρόσωποι του δικαστικού σώματος, κυρίες και κύριοι,
Ακούγοντας όσα ενδιαφέροντα προηγήθηκαν, ανακάλεσα στη σκέψη μου εκείνο τον Αμερικανό δικαστή ο οποίος είχε πει, κα Πρόεδρε, ότι «η Δικαιοσύνη είναι σαν το οξυγόνο. Η παρουσία της περνάει ίσως απαραίτητη αλλά η απουσία της καθιστά τη ζωή αδύνατη». Όπως, λοιπόν, το ανθρώπινο σώμα δεν επιβιώνει χωρίς οξυγόνο, έτσι και η δημοκρατία δεν μπορεί να αναπνεύσει, δεν μπορεί να προοδεύσει, δεν μπορεί να εξελιχθεί χωρίς τον πνεύμονα της απονομής δικαίου.
Συμμερίζομαι απόλυτα αυτή την παραδοχή. Γι’ αυτό και κεντρικό μέλημα της κυβέρνησής μας εδώ και πέντε χρόνια -με την προηγούμενη αλλά και τη σημερινή ηγεσία του Υπουργείου Δικαιοσύνης, αλλά και με τον συντονισμό ολόκληρης της κυβέρνησης- αποτελεί η θωράκιση του κράτους δικαίου.
Ταυτόχρονα, όμως, και ο εκσυγχρονισμός, η μεταρρύθμιση συνολικά της Δικαιοσύνης. Όχι γιατί μας λείπουν σήμερα οι άξιοι δικαστές, οι φιλότιμοι λειτουργοί, όσο γιατί ειδικά το συγκεκριμένο πεδίο το πολιορκούν παθογένειες πολλών δεκαετιών.
Και όταν αναφερόμαστε, συνεπώς, στην ανάγκη τολμηρών, μεγάλων αλλαγών και μεταρρυθμίσεων, μιλώ σε έναν βαθμό και αυτοκριτικά στο όνομα πολλών προηγούμενων κυβερνήσεων που τελικά έμειναν μακριά από τα προβλήματα που συσσωρεύονταν, στρεφόμενες περιστασιακά μόνο προς τη Δικαιοσύνη, ενίοτε κιόλας για να την καταστήσουν βραχίονα δικών τους σκοπιμοτήτων. Τέτοιες εμπειρίες, δυστυχώς, έχουμε ακόμα και είναι πολύ νωπές.
Χρέος μας, ωστόσο, είναι πάντα να κοιτάξουμε μπροστά, αναγνωρίζοντας τα πολλά θετικά βήματα τα οποία έγιναν έως τώρα, και δεν είναι σκοπός μου να επαναλάβω εξαντλητικά όλα όσα είχαν την καλοσύνη να παρουσιάσουν ο Υπουργός και Υφυπουργός Δικαιοσύνης σε αυτή την τόσο απαραίτητη σημερινή εκδήλωση.
Επιτρέψτε μου να σταθώ συνοπτικά σε τρία μέτωπα όπου ακόμα, αντικειμενικά, υστερούμε: στη μεγάλη καθυστέρηση στην έκδοση των τελεσίδικων αποφάσεων, στην περιορισμένη ψηφιοποίηση – χρήση της τεχνολογίας αλλά και στην επανακατάρτιση του προσωπικού, και βέβαια στα ζητήματα των υποδομών, που η αλήθεια είναι ότι είχαν παραμεληθεί εδώ και δεκαετίες.
Με αυτή την «πυξίδα» πορευτήκαμε από το 2019. Έχουμε προωθήσει γύρω στις 30 σημαντικές θεσμικές τομές. Ενδεικτικά σημειώνω την τόσο σημαντική και τόσο απαραίτητη αναθεώρηση του Ποινικού Κώδικα: θεραπεύουμε λάθη του παρελθόντος αντιμετωπίζοντας, για παράδειγμα, αυστηρότερα τους θύτες και προστατεύοντας αποτελεσματικότερα τα θύματα της ενδοοικογενειακής βίας, με δίκες, μάλιστα, οι οποίες διεξάγονται πλέον κατά προτεραιότητα.
Και βέβαια, θα ήθελα να τονίσω ότι στον τομέα της αντιμετώπισης της ενδοοικογενειακής βίας έχει γίνει μία πολύ ουσιαστική δουλειά, με τη συνεργασία πολλών Υπουργείων, δίνοντας με αυτόν τον τρόπο το αίσθημα, εμπεδώνοντας κυρίως στις γυναίκες οι οποίες θα καταγγείλουν τέτοια περιστατικά, με το θάρρος που πάντα απαιτείται, την απαραίτητη εμπιστοσύνη ότι τελικά στο κράτος και στη Δικαιοσύνη θα βρουν την προστασία και τη φροντίδα που αξίζουν.
Και βέβαια, στον τομέα της επιτάχυνσης των διαδικασιών να θυμίσω την τόσο σημαντική προσπάθεια που γίνεται -έχουμε ακόμα βήματα να διανύσουμε- για την εξωδικαστική επίλυση των διαφορών και τη μεταφορά δικαστικής ύλης σε δικηγόρους.
Κύριε Υπουργέ, πρόσεξα με πολύ ενδιαφέρον, όπως γνωρίζετε δεν είμαι νομικός αλλά πρόσεξα με πολύ μεγάλο ενδιαφέρον αυτό το οποίο είπατε για τον τρόπο με τον οποίο εκπαιδεύουμε τους νέους μας στις νομικές σχολές και την έμφαση που πρέπει να δίνουμε στους εναλλακτικούς τρόπους επίλυσης διαφορών. Νομίζω ότι είναι μία σημαντική προτεραιότητα την οποία πρέπει να αγκαλιάσουμε.
Και βέβαια, αυτές οι επιλογές τελικά μειώνουν σημαντικά τις υποθέσεις οι οποίες φτάνουν στις αίθουσες, ενώ και οι προθεσμίες σταδιακά εξορθολογίζονται. Και ύστερα από χρόνια γίνεται μία πολύ σημαντική προσπάθεια στο Συμβούλιο της Επικρατείας, το οποίο αυξάνει τους ρυθμούς του περιορίζοντας τις αναβολές.
Αλλά, σίγουρα, θα ήθελα και εγώ με τη σειρά μου να σταθώ στην πιο σημαντική, την πιο εμβληματική μεταρρύθμιση που αποσκοπεί τελικά στην ταχύτητα της απονομής δικαιοσύνης -αναφέρθηκε και ο Υπουργός και ο Υφυπουργός σε αυτή-, που δεν είναι άλλη από τον νέο δικαστικό χάρτη, έναν εθνικό στόχο που, όπως επισημάνθηκε, έχει καθυστερήσει παραπάνω από έναν αιώνα. Πρώτος οραματίστηκε αυτή τη μεταρρύθμιση ο Ελευθέριος Βενιζέλος, το 1911. Δεν κατάφερε να την υλοποιήσει τότε, ούτε όταν επιχείρησε και πάλι το 1931, για λόγους που νομίζω ότι είναι απολύτως κατανοητοί.
Θέλω να συγχαρώ από καρδιάς την ηγεσία του Υπουργείου Δικαιοσύνης, τον Υπουργό και τον Υφυπουργό, για την πολύ μεγάλη υπομονή με την οποία αντιμετώπισαν αυτή τη μεταρρύθμιση, η οποία, όπως αναφέρθηκε, έγινε σε συνεννόηση, όπου αυτό ήταν εφικτό, αλλά σίγουρα με διάλογο με όλους τους φορείς της Δικαιοσύνης.
Έχουμε επιτέλους έναν δικαστικό χάρτη ο οποίος ενοποιεί τα Πρωτοδικεία και τα Ειρηνοδικεία. Διπλασιάζουμε, ουσιαστικά, με αυτή την παρέμβαση τους δικαστές του α’ βαθμού, οι οποίοι αναλαμβάνουν πλέον το μεγαλύτερο μέρος των ποινικών και αστικών υποθέσεων. Τα πρώτα δείγματα απ’ ό,τι μαθαίνω είναι πολύ ενθαρρυντικά, αλλά σίγουρα, κ. Υπουργέ, είναι μία μεταρρύθμιση της οποίας τα αποτελέσματα θα τα κρίνουμε και θα τα δούμε, είμαι σίγουρος, σε βάθος χρόνου.
Όσον αφορά στις υποδομές, ξέρετε ότι προγραμματίζουμε να κατασκευαστούν νέα δικαστικά μέγαρα σε οκτώ πόλεις, ανακαινίζονται ριζικά άλλα δέκα. Το πιο εμβληματικό ίσως είναι το νέο Δικαστικό Μέγαρο του Πειραιά, το οποίο έχει ήδη αρχίσει να κατασκευάζεται και θα είναι έτοιμο το πρώτο εξάμηνο του 2026.
Και όλα αυτά με βάση ένα σχέδιο το οποίο δεν προβλέπει μόνο οικοδομικά έργα, λιγότερα λειτουργικά κόστη, ευχερέστερη διαχείριση συνολικά του δικαστικού φορτίου, αλλά και τη διαμόρφωση σύγχρονων χώρων, όπου οι νόμοι θα υλοποιούνται και η δικαιοσύνη θα αποδίδεται σε συνθήκες αξιοπρέπειας.
Πρόκειται, λοιπόν, όπως είναι φανερό, για μία συνολική παρέμβαση, ένα πολύ φιλόδοξο μεταρρυθμιστικό σχέδιο, το οποίο εκδηλώνεται σε πολλά επίπεδα, αλλά πάντα με μία κοινή διπλή αποστολή: αφενός να αντιμετωπίσει τα πολλά εμπόδια του χθες, γιατί πράγματι -και ας είμαστε εδώ ειλικρινείς και όσο χρειάζεται αυτοκριτικοί- έμοιαζε παράξενο και αντιφατικό να διαθέτουμε διπλάσιους δικαστές ανά κάτοικο, αν συγκρίνουμε με τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες, και την ίδια ώρα οι αποφάσεις να εκδίδονται σε χρόνο υπερτριπλάσιο των άλλων χωρών.
Πρέπει κι εμείς, λοιπόν, να φτάσουμε εκεί που έχουμε θέσει στόχο, στον μέσο όρο περίπου των κρατών του Συμβουλίου της Ευρώπης για την έκδοση μιας τελεσίδικης δικαστικής απόφασης, δηλαδή λίγο κάτω από τα δύο χρόνια.
Ενώ από την άλλη, η ίδια δράση οφείλει να συγχρονίσει και το βηματισμό τής Ελληνικής Δικαιοσύνης με τον ρυθμό του 21ου αιώνα, ανατάσσοντας δηλαδή την αρχιτεκτονική της, ώστε να μπορεί να επιτελέσει καλύτερα το ρόλο της στο πλαίσιο του πολιτεύματος και με απόλυτο, το τονίζω, απόλυτο σεβασμό στη διάκριση των εξουσιών. Πάντοτε σε διάλογο με την κοινωνική πρόοδο, με τα καινούργια προβλήματα τα οποία ανακύπτουν, δίχως βέβαια να υποτιμώνται και οι ευρύτερες εθνικές προτεραιότητες.
Θέλω να επαναλάβω πόσο σημαντικός «πυροδότης» αυτής της προσπάθειας είναι οι πόροι του Ταμείου Ανάκαμψης: 220 εκατομμύρια συνολικά έχουν εξασφαλιστεί μόνο για τις παρεμβάσεις που σχετίζονται με τη Δικαιοσύνη. Είναι πόροι που σύντομα θα μεταφραστούν σε μια νέα πραγματικότητα. Είναι αυτή που θα προστατεύει ακόμα πιο αποτελεσματικά τον πολίτη, θα θωρακίζει τα δικαιώματα, θα εγγυάται την ασφάλεια δικαίου, η οποία αποτελεί τελικά και την προϋπόθεση για την ανάπτυξη κάθε κράτους.
Κυρίες και κύριοι, κα Πρόεδρε, οι λέξεις – κλειδιά σε αυτή τη νέα μας διαδρομή είναι συγκεκριμένες: η ψηφιοποίηση, η επένδυση στο έμψυχο υλικό, η στοχοθεσία δίπλα στη λογοδοσία και η διαρκής επαγρύπνηση φυσικά, προκειμένου να ενισχύεται διαρκώς το κράτος δικαίου σε συνθήκες που διαρκώς μεταβάλλονται. Κατευθύνσεις οι οποίες πρέπει να πω ότι, παρά τις πολλές δυσκολίες, ακολουθούνται μεθοδικά.
Αποδίδω πολύ μεγάλη σημασία στην πλήρη ολοκλήρωση του ολοκληρωμένου συστήματος διαχείρισης δικαστικών υποθέσεων πολιτικής και ποινικής δικαιοσύνης, η οποία είναι μια πολύ σημαντική παρέμβαση. Ένα ολοκληρωμένο πληροφοριακό σύστημα το οποίο αναβαθμίζει συνολικά τον τρόπο λειτουργίας των δικαστηρίων, με εφαλτήριο να απλουστευθεί η πυραμίδα όλων των διαδικασιών και να προκύπτει τελικά ένας και μόνο ψηφιακός φάκελος ανά υπόθεση.
Προφανή θα μου πείτε; Ναι, αλλά δεν είχαν γίνει όλα αυτά τα προφανή τόσα χρόνια.
Αξιοποιείται, επίσης, η σύγχρονη τεχνολογία, οι τηλεδιασκέψεις, το ηλεκτρονικό πινάκιο, η ψηφιακή επίδοση των εγγράφων. Ενώ ας μην φοβόμαστε τη σημασία και την σημαντική παρέμβαση που η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να προσφέρει στη βελτίωση -τονίζω- της παραγωγικότητας των δικαστών.
Κυρίες και κ. Πρόεδρε, δεν θα αντικαταστήσει ποτέ η τεχνητή νοημοσύνη την ανθρώπινη κρίση. Όμως, η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να είναι ένα πολύ σημαντικό εργαλείο το οποίο θα επιταχύνει διαδικασίες και θα βελτιώσει τελικά την παραγωγικότητα των ιδίων των δικαστών.
Όλο αυτό το πλέγμα των παρεμβάσεων πιστεύουμε ότι μέσα στα επόμενα 2,5 χρόνια της κυβερνητικής μας θητείας θα δώσει μια διαφορετική εικόνα στην Ελληνική Δικαιοσύνη. Μια εικόνα προόδου η οποία θα αξιολογείται σταθερά με ένα διαρκές και αντικειμενικό σύστημα.
Αποδίδω πολύ μεγάλη σημασία και στα ανανεωμένα προγράμματα της Εθνικής Σχολής Δικαστών. Πολύ σημαντική η επιμόρφωση η οποία γίνεται, με τους νέους ειρηνοδίκες να αποκτούν πλέον γνώσεις για να μπορούν να δικάζουν ορθά τις υποθέσεις α’ βαθμού, αλλά και με κάθε εν ενεργεία ή για κάθε υποψήφιο δικαστικό λειτουργό, υπάλληλο να μπορεί να καταρτίζεται για να ανταποκρίνεται με επάρκεια στις σύγχρονες απαιτήσεις που, όπως είπαμε, αλλάζουν συνέχεια.
Και για το κράτος δικαίου, τέλος, μιλούν από μόνες τους κάποιες από τις τελευταίες μας ρυθμίσεις, όπως η θεσμοθέτηση για πρώτη φορά -όπως μας είχε ζητηθεί μετ’ επιτάσεως από εκείνους τους διεθνείς οργανισμούς που κρίνουν και επιβλέπουν την πρόοδο της Ελληνικής Δικαιοσύνης- της ποινικής ευθύνης των νομικών προσώπων σε υποθέσεις διαφθοράς, της αυστηριοποίησης των ποινών για δημόσιους λειτουργούς που δωροδοκούνται, της ενίσχυσης του οικονομικού εισαγγελέα, αλλά και των μέτρων για την προάσπιση της ελευθεροτυπίας και των δημοσιογράφων.
Θέλω να τονίσω ότι είναι μία πρόοδος η οποία αναγνωρίζεται από την ετήσια έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για το κράτος δικαίου, περιορίζοντας σε μόνο τέσσερις τις σχετικές συστάσεις, τις λιγότερες από 18 κράτη-μέλη. Και επειδή πολύς λόγος γίνεται για το κράτος δικαίου, θέλω να επαναλάβω ότι ο μόνος αντικειμενικός και αξιοκρατικός κριτής της προόδου που η χώρα μας κάνει ως προς τα θέματα κράτους δικαίου, είναι τελικά η ετήσια έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Και θέλω να ευχαριστήσω όλα τα στελέχη του Υπουργείου Δικαιοσύνης, της Προεδρίας της Κυβέρνησης για τον πολύ επιμελή συντονισμό και για την προσπάθεια την οποία καταβάλλουμε κάθε χρόνο να γινόμαστε διαρκώς καλύτεροι.
Και βέβαια, η έκθεση αυτή, ανάμεσα στα πολλά, χαιρετίζει και περιλαμβάνει και μία παρέμβαση-σταθμό της κυβέρνησης, σύμφωνα με την οποία οι ίδιοι οι δικαστές θα έχουν λόγο, θα συμμετέχουν στην επιλογή της ηγεσίας τους. Πρόκειται για μία ακόμα μεγάλη αλλαγή, από αυτές που κάποιοι έλεγαν πως δεν συμβαίνουν ή δεν μπορούν να συμβούν στον τόπο μας. Και όμως, έγινε και αυτή, μαζί με τις πολλές μικρές και μεγάλες τομές για τις οποίες μιλήσαμε σήμερα και οι οποίες περίμεναν χρόνια.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα η ίδρυση της Δικαστικής Αστυνομίας. Είδατε στην παρουσίαση, νομίζω πέρασε κάποια στιγμή το σχετικό ΦΕΚ του Όθωνα από το 1836, όμως έγινε πραγματικότητα το 2024. Νομίζω ότι είδατε τις γυναίκες και τους άντρες της Δικαστικής Αστυνομίας μπαίνοντας, με τις πολύ ωραίες, καλαίσθητες στολές τους. Είναι μία ακόμα σημαντική παρέμβαση που θα επιταχύνει το έργο των δικαστών, αλλά θα διευκολύνει και την Αστυνομία για να στραφεί στα κύρια καθήκοντά της.
Αποδεικνύεται έτσι ότι και στον κρίσιμο χώρο της Δικαιοσύνης η Ελλάδα προχωρά με γρήγορους ρυθμούς, συγκλίνοντας ακόμα περισσότερο με τα δεδομένα της Ευρώπης.
Είναι κάτι που απαντά και στη στρεβλή εικόνα η οποία, δυστυχώς, προβάλλεται συχνά από την αντιπολίτευση, η οποία δεν διστάζει να διασύρει και την εικόνα της πατρίδας μας στο εξωτερικό. Είναι κάτι το οποίο δεν θα έπρεπε να συμβαίνει. Θα έπρεπε τουλάχιστον στα ζητήματα αυτά να μπορούμε να αναγνωρίζουμε την πραγματική πρόοδο εκεί όπου συντελείται και να αγωνιζόμαστε διαρκώς για το πώς θα γίνουμε καλύτεροι.
Γιατί, προσέξτε, δεν ισχυρίζομαι σε καμία περίπτωση ότι όλα γίνονται άψογα. Είμαι ο πρώτος ο οποίος πάντα επιδιώκει την κριτική και θεωρώ ότι μόνο αν είμαστε πραγματικά αυστηροί με τους εαυτούς μας και με το έργο μας μπορούμε ουσιαστικά να βελτιωνόμαστε.
Ας μη ξεχνάμε, όμως, από πού ξεκινήσαμε πριν από πέντε χρόνια και πού είμαστε σήμερα. Σε μια πορεία σίγουρα με αδυναμίες, όμως και με πολλές γενναίες μεταρρυθμίσεις. Είναι μια ανορθωτική τροχιά που ακολουθεί η χώρα σε κάθε τομέα της δημόσιας ζωής.
Η δημοκρατία δεν σημαίνει μόνο καλύτερο εισόδημα, λιγότερη ανεργία, δυναμική ανάπτυξη. Σημαίνει, πρώτα και πάνω απ’ όλα, εμπιστοσύνη. Εμπιστοσύνη στους θεσμούς, πρώτα και πάνω από όλα εμπιστοσύνη στη Δικαιοσύνη, ίσως τον βασικότερο κρίκο, τελικά, της κοινωνικής συνοχής.
Η στήριξή της, συνεπώς, γίνεται και μια δημοκρατική υποχρέωση πρώτου μεγέθους. Είμαι σίγουρος ότι όλες και όλοι που είμαστε εδώ σήμερα, με πρώτους τους λειτουργούς της Δικαιοσύνης, συμμεριζόμαστε την ίδια προοπτική: το δίκαιο να απονέμεται γρήγορα και δίκαια, αποτελώντας καταφύγιο του πολίτη και ειδικά του πιο αδύναμου, ασπίδα για τα δικαιώματά του, σε ένα περιβάλλον ισονομίας το οποίο θα εγγυάται σταθερότητα, σιγουριά και ασφάλεια για όλους. Κάτι που δεν εξαρτάται μόνο από έργα και μέτρα αλλά και από τη δική σας καθημερινή συμβολή και πράξη.
Για ακόμα μια φορά θέλω να συγχαρώ την ηγεσία του Υπουργείου Δικαιοσύνης για τις σημαντικές μεταρρυθμίσεις τις οποίες έχει ήδη υλοποιήσει και αυτές που ακόμα σχεδιάζει και να επαναλάβω ότι οι πρωτοβουλίες αυτές θα έχουν τη διαρκή και αμέριστη στήριξή μου.
Την καθαίρεση των τριών μοναχών της Μονής Οσίου Αββακούμ επικύρωσε την Τετάρτη η Ιερά Σύνοδος Κύπρου.
Σύμφωνα με την απόφαση του εκκλησιαστικού Εφετείου, για να παραμείνουν στις τάξεις των μοναχών θα πρέπει να ενταχθούν σε διαφορετικά μοναστήρια, τα οποία και κατονομάζονται.
Αναλυτικά ολόκληρη η απόφαση του εκκλησιαστικού Εφετείου
Έντονη ήταν η αντίδραση του μοναχού Νεκτάριου μετά την επικύρωση της καθαίρεσής του.
Μεταξύ άλλων, ανέφερε ότι «ασκήσαμε έφεση μετά από παρέμβαση πολλών Συνοδικών».
Έκανε λόγο για άδικη πρωτόδικη απόφαση, ενώ σημείωσε ότι «ήρθαμε για να κοροϊδευτούμε, απλά και μόνο να ισχυροποιήσουν τη θέση τους, διότι κόρακος κοράκου δεν βγάζει μάτι».
Συμπλήρωσε ότι «εμείς δηλώνουμε αθώοι σε αυτές τις συκοφαντίες και τις αδικίες που μόνο σκοπό είχαν να φέρουν σε δύσκολη θέση την Ιερά Σύνοδο. Αυτά όλοι γνωρίζετε καλά ότι τα έκανε ο Μητροπολίτης μας».
Επισήμανε χωρίς να ντρέπεται για όσα έχει κάνει επικαλούμενος τον θεό «ο Θεός δεν πετάσσει κανέναν. Οι άνθρωποι και να μας πετάξουν και η ίδια η εκκλησία που μας άφησε ορφανούς, εμείς πιστεύουμε στη Θεία Δικαιοσύνη και όχι στη Δικαιοσύνη των ανθρώπων. Θα ξεκινήσουμε και πάλι από το μηδέν, με τους πατέρας μας, ενωμένη αδελφότητα».
Τέλος, κάλεσε το κράτος να λάβει τα δέοντα μέτρα, δηλώνοντας ότι «αν ένας Πακιστανός έκανε τα εγκλήματα που έκανε ένας Μητροπολίτης, τότε θα ήταν καταδικασμένος».
Απογευματινές ώρες χθες, Τρίτη 19 Νοεμβρίου 2024, πραγματοποιήθηκε έρευνα της Διεύθυνσης Αντιμετώπισης Ειδικών Εγκλημάτων Βίας, σε αποθήκη πολυκατοικίας σε περιοχή της Αθήνας.
Ειδικότερα, κατά την έρευνα, την οποία συνέδραμαν εξειδικευμένα στελέχη του Τμήματος Εξουδετέρωσης Εκρηκτικών Μηχανισμών (ΤΕΕΜ) και της Διεύθυνσης Εγκληματολογικών Ερευνών, βρέθηκαν και κατασχέθηκαν:
-3- χειροβομβίδες,
υποπολυβόλο,
-6- πυροβόλα όπλα, διάφορα μέρη όπλων, γεμιστήρες και πλήθος φυσιγγίων,
-25- πυροκροτητές,
-7,5- κιλά αμμωνιοδυναμίτιδας,
-3- κιλά ζελατοδυναμίτιδας,
-2- κιλά Τ.Ν.Τ.,
-220- γραμμάρια πυρίτιδας,
βραδύκαυστο φιτίλι,
-37- κιλά νιτρικής αμμωνίας,
πλαστή πινακίδα και λάπτοπ.
Προανάκριση διενεργείται από τη Διεύθυνση Αντιμετώπισης Ειδικών Εγκλημάτων Βίας.
Εκπαιδευτικοί κατήγγειλαν στο Γραφείο Ενδοοικογενειακης Βίας της Διεύθυνσης Αστυνομίας Αιτωλίας στο Μεσολόγγι, πατέρα για ξυλοδαρμό της 14χρονης κόρης του.
Στην αστυνομία εμφανίστηκαν οι δυο εκπαιδευτικοί που υπέβαλαν μήνυση σε βάρος του πατέρα της μαθήτριας, υποστηρίζοντας ότι ασκεί βια σε βάρος της 14χρονης και της έχει προκαλέσει σωματικές βλάβες, σύμφωνα με το agriniopress.gr.
Τα περιστατικά αυτά φέρεται να λαμβάνουν χώρα από τον Σεπτέμβριο, όπως κατήγγειλαν στην αστυνομία οι εκπαιδευτικοί. Σε βάρος του πατέρα σχηματίστηκε δικογραφία και αναζητείται για να συλληφθεί.
Το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης στο πλαίσιο του Κανονισμού για την Τεχνητή Νοημοσύνη (AI Act) δημοσιεύει τον κατάλογο των εθνικών αρχών και φορέων που επιβάλλουν ή εποπτεύουν την τήρηση των ενωσιακών υποχρεώσεων για την προστασία των θεμελιωδών δικαιωμάτων των πολιτών, μεταξύ των οποίων και το δικαίωμα στη μεταχείριση χωρίς διακρίσεις, όταν χρησιμοποιούν συστήματα ΤΝ υψηλού κινδύνου.
Με την κατάρτιση και τη δημοσίευση του καταλόγου η Ελλάδα εκπληρώνει την πρώτη εθνική υποχρέωση για την εφαρμογή του AI Act σε εθνικό επίπεδο. Η Ελλάδα, άλλωστε, υποστηρίζει πλήρως και εμπράκτως το όραμα της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την υιοθέτηση ανθρωποκεντρικής και αξιόπιστης ΤΝ, με ενίσχυση της καινοτομίας και εξασφάλιση υψηλού επιπέδου προστασίας της υγείας, της ασφάλειας και των θεμελιωδών δικαιωμάτων.
Οι Αρχές που περιλαμβάνονται στον κατάλογοείναι οι εξής:
Η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα
Ο Συνήγορος του Πολίτη
Η Αρχή Διασφάλισης του Απορρήτου των Επικοινωνιών
Η Εθνική Επιτροπή Δικαιωμάτων του Ανθρώπου
Οι προαναφερόμενες Αρχές θα αποκτήσουν επιπλέον εξουσίες, όπως η πρόσβαση σε κάθε τεκμηρίωση που δημιουργείται ή διατηρείται από έναν οργανισμό για τη συμμόρφωσή του με τον Κανονισμό για την ΤΝ, όταν αυτή είναι απαραίτητη για την αποτελεσματική εκπλήρωση της αποστολής των Αρχών αυτών και εντός των ορίων της δικαιοδοσίας τους.Οι επιπλέον εξουσίες θα ισχύουν από τις 2 Αυγούστου 2026.Ο κατάλογος κοινοποιήθηκε στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή και θα επικαιροποιείται με βάση τις μελλοντικές ανάγκες και συνθήκες.
Επισημαίνεται ότιτο Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης συντονίζει με συστηματικό τρόπο τις προσπάθειες για την προσαρμογή της χώρας στις προβλέψεις του Κανονισμού για την ΤΝ, ο οποίος αποτελεί το πρώτο ολοκληρωμένο νομικό πλαίσιο για την ΤΝ σε διεθνές επίπεδο.Ο Κανονισμός τέθηκε σε ισχύ στις 2 Αυγούστου 2024, ενώ οι επιμέρους υποχρεώσεις που προβλέπει θα αρχίσουν να εφαρμόζονται σταδιακά, σε διάστημα 36 μηνών από τη θέση του σε ισχύ.
Από τον χαιρετισμό του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στην τελετή θεμελίωσης του data center campus της εταιρείας Data4 στην Παιανία:
(Η συγκεκριμένη επένδυση) είναι ένα πολύ καλό παράδειγμα του τρόπου με τον οποίον έχει αλλάξει η αντίληψη αυτής της κυβέρνησης την εικόνα της χώρας.Είμαστε πια μία χώρα η οποία είναι φιλική προς τις ξένες επενδύσεις.Αυτό είναι κάτι το οποίο αποδεικνύεται όχι μόνο από την επένδυση της Data4 αλλά συνολικά από τον αυξημένο αριθμό επενδύσεων που δρομολογούνται στην πατρίδα μας.
Και βέβαια,είναι και μία επιβεβαίωση της συνολικά πολύ καλής πορείας της οικονομίας, του γεγονότος ότι η Ελλάδα δεν αντιμετωπίζει πια ουσιαστικά κανέναν πραγματικό πολιτικό κίνδυνο, της σταθερότητας που εκπέμπει αυτή η κυβέρνηση και της σιγουριάς που τελικά δίνει σε σημαντικούς ξένους επενδυτές να επενδύουν σημαντικά κεφάλαια-στην προκειμένη περίπτωση, στην πρώτη φάση 300 εκατομμύρια- για να δρομολογήσουν τα επενδυτικά τους σχέδια.
Τα δεδομένα είναι ο νέος μεγάλος πλούτος, η επεξεργασία τους οδηγεί στις μεγάλες καινοτομίες, τις οποίες ήδη βλέπουμε μέσα από την επανάσταση της τεχνητής νοημοσύνης. Καιη Ελλάδα έχει δύο, θα έλεγα,πρόσθετα σημαντικά συγκριτικά πλεονεκτήματα στην παγκόσμια γεωπολιτική κατανομή των επενδύσεων data centers.
Το πρώτο συγκριτικό πλεονέκτημα είναι η γεωγραφική της θέση. Νομίζω ότι είδατε και στον σχετικό χάρτη, κάποια βέλη τα οποία κατευθύνονταν προς τα πού; Προς τη Μέση Ανατολή, προς την Ινδία, προς την Άπω Ανατολή. Και προφανώς τα data center συνδυάζονται και με πολύ σημαντικές επενδύσεις που γίνονται σε καλώδια μεταφοράς δεδομένων. Η Ελλάδα βρίσκεται στο σταυροδρόμι τριών ηπείρων. Και αυτό για μια εταιρεία που παρέχει υπηρεσίες διαχείρισης δεδομένων, είναι εξαιρετικά σημαντικό.
Το δεύτερο μεγάλο μας συγκριτικό πλεονέκτημα, είναι η πρόσβαση και η δυνατότητα που έχει η πατρίδα μας να παρέχει φθηνή καθαρή ενέργεια μέσα από τον ήλιο και μέσα από τον άνεμο. Και προφανώς, αυτό είναι κάτι το οποίο ενδιαφέρει ιδιαίτερα τα μεγάλα data centers, καθώς, όπως γνωρίζετε, είναι εξαιρετικά ενεργοβόρα, και η παροχή σταθερής ενέργειας, η οποία σε μεγάλο βαθμό είναι πράσινη ενέργεια, είναι κάτι το οποίο η χώρα μας μπορεί να προσφέρει, χωρίς αυτό -να τονίσω- να επιβαρύνει συνολικά άλλους ανταγωνιστές οι οποίοι μπορούν να ζητούν την ίδια ηλεκτρική ενέργεια.
Γνωρίζετε ότιγια την κυβέρνησή μας η ψηφιακή επανάσταση γύρω από την τεχνητή νοημοσύνη είναι μια μεγάλη ευκαιρία.Εάν την πρώτη τετραετία η πορεία μας ταυτίστηκε μέσα από τις εφαρμογές που περιστρέφονται γύρω από τοgov.gr, δηλαδή υπηρεσίες σημαντικής απλοποίησης της επικοινωνίας του κράτους με τον πολίτη και την επιχείρηση, νομίζω ότιη δεύτερη τετραετία είναι η τετραετία στην οποία η τεχνητή νοημοσύνη θα "εισβάλλει", με την καλή έννοια, για τα καλά στη ζωή μαςκαι θα μπορούμε να την αγκαλιάσουμε ως προς τις ευκαιρίες της και να προστατευθούμε από τις απειλές της.
Γέλιο μέχρι δακρύων στο debate του ΣΥΡΙΖΑ με ένα Απόσοτλο Γκλέτσο κωμωδία.
Ήταν μια από τις καλύτερες παραστάσεις Ever. Συνδίασε reality, κωμωδία αλλά και δράμα. Οι ανατροπές ήταν πολλές και συνεχείς. Ίντριγκες, ψέματα, συκοφαντίες, ρουφι@νιές, καρφώματα, γραφικότητες αναλλάσωνται με γρήγορο ρυθμό που έκοβε την ανάσα, και κορυφαίο νούμερο ο Γκλέτσος.
Και ένα Φραντούρη σε ρεσιτάλ αερολογίας, να τον ρωτάνε συγκεκριμένα πράγματα και απαντά με γενικούρες που λέει σαν ποίημα, και να αναφέρει πάνω από σαράντα φορές ότι είναι καθηγητής πανεπιστημίου!!
Με μια του φράση ο υποψήφιος πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ Απόστολος Γκλέτσος κατάφερε να κλέψει την παράσταση στο debate του ΣΥΡΙΖΑ, και να ρίξει όσους ήθελαν να γελάσουν στα πατώματα.
Υποστηρίζοντας ότι οι ανεμογεννήτριες δεν παράγουν ρεύμα, γιατί ο Μητσοτάκης δεν έβαλε... μπαταρίες κατάφερε να φέρει σε δύσκολη θέση τον δημοσιογράφο Απόστολο Μαγγηριάδη που δεν κατάφερε να συγκρατήσει το χαμόγελό του, ενώ χαμογελαστός προσπάθησε να το συμμαζέψει ο Παύλος Πολάκης, λέγοντας «δεν αποθηκεύεται, όχι δεν παράγεται» ρεύμα.
«Εχουμε 5.000 σε όλη την Ελλάδα, να γυρίζουν, 15 δισ. και ρεύμα ξέρετε πόσο παράγουν; Μηδέν, γιατί δεν έχουν μπει μπαταρίες και ο κ.Μητσοτάκης μας λέει χρειάζονται 25.000, δεν έχουν βάλει μπαταρίες πουθενά». Μάλιστα, ο κ.Γκλέτσος υποστήριξε ότι δεν μπαίνουν οι ανεμογεννήτριες στο μίγμα ενέργειας, μπαίνουν μόνο «από τα τζάμια», είπε, εννοώντας τα φωτοβολταϊκά και δείχνοντας ότι ο ΣΥΡΙΖΑ είναι ένας μεγάλος θίασος με απίστευτα νούμερα.
Επέμεινε και στους οίκους ανοχής για μετανάστες όπως είχε πεί :
«Πρέπει οι οίκοι ανοχής να κάνουν εισαγωγή ιερόδουλων από τις χώρες προέλευσής τους, ώστε να ικανοποιούν τις σεξουαλικές τους ανάγκες, γιατί η έλλειψή τους οδηγεί σε βίαιες συμπεριφορές. Τι πιο σωστό, τι πιο ανθρώπινο; Τι πιο αριστερό;», είχε δηλώσει ο Απόστολος Γκλέτσος για το επίμαχο ζήτημα.
Ερωτηθείς αν τηρεί την ίδια στάση για τους οίκους ανοχής απάντησε ως εξής:
«Όταν αυτό κατ’ αρχήν ετέθη, διότι εκεί που είμαι στην αντιπολίτευση, στη Στερεά Ελλάδα, υπάρχουν πάρα πολλοί άνθρωποι και υπάρχει ζήτημα διότι όταν φέρνεις τέτοιους ανθρώπους -μιλάω για τις συμφωνίες εργατών, οι οποίοι έρχονται νόμιμα μεταξύ κρατών- για να εργαστούν πρέπει, όταν φέρνεις νέους ανθρώπους να νοιάζεσαι και για τη σεξουαλικότητα τους.
Αλλιώς υπάρχουν ζητήματα. Οπωσδήποτε πρέπει να το κάνεις αυτό. Είναι κάτι το οποίο θα το βρεις μπροστά σου.
Το έχουμε δει και μακάρι να να λυθεί και να μην το ξαναδούμε. Πρέπει όμως όταν είσαι εκεί και θέλεις να κυβερνήσεις, να τα σκέφτεσαι όλα».
Ο Απόστολος Γκλέτσος προκάλεσε έντονες αντιδράσεις, όταν πρότεινε την εισαγωγή ιερόδουλων από τις χώρες των μεταναστών, ώστε οι τελευταίοι να μπορούν να ικανοποιούν τις σεξουαλικές τους ανάγκες και να μη «γίνονται φονιάδες», καθώς «η τεστοστερόνη τους ανεβαίνει στο κεφάλι και καταφεύγουν στη βία».
Στη συνέχεια, ο υποψήφιος πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ είχε πει ότι «οι οίκοι αντοχής το πρώτο πράγμα που έπρεπε να κάνουν είναι να φέρουν γυναίκες σεξεργάτριες από τα δικά τους μέρη, για να εξυπηρετηθούν αυτοί οι άνθρωποι και να μην πάνε να γίνουν μετά φονιάδες, διότι βγαίνουν οι τεστοστερόνες από τα αυτιά. Οι 18άρηδες που έρχονται είναι 1,5-2 χρόνια χωρίς να έχουν πού να πάνε γι' αυτό το θέμα, οπλίζονται γιατί η τεστοστερόνη, όταν βγαίνει από τα αυτιά, γίνεται όπλο»