Σοβαρά ερωτήματα για τη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) και τη Hellenic Train προέκυψαν, σύμφωνα με την Νέα Δημοκρατία για τα Τέμπη, στο πλαίσιο της χθεσινής κατάθεσης της προέδρου της ΡΑΣ, Ι. Τσιαπαρίκου.
Όπως σημείωσαν, τη συνεδρίαση μονοπώλησαν οι αποκαλύψεις για την κατάσταση της υγείας του μηχανοδηγού της μοιραίας αμαξοστοιχίας (δύο εγκεφαλικά επεισόδια με ιστορικό υποτροπής) που ήρθαν χθες και σήμερα στο φως της δημοσιότητας και παρόλα αυτά ο οδηγός συνέχιζε να ανεβαίνει σε τρένο. Υπενθυμίζουμε ότι την διοίκηση της ΡΑΣ αποτελούσαν και δεν γνωρίζουμε εάν αποτελούν ακόμα, στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ που θα έπρεπε να ελέγχουν την καταλληλότητα των οδηγών.
Οι βουλευτές της Ν.Δ. που συμμετέχουν στην εξεταστική κάνουν λόγο για «μπαλάκι ευθυνών», «η κ. Τσιαπαρίκου κατέθεσε ότι οι μηχανοδηγοί υποχρεούνται να περνούν από αυστηρές ιατρικές εξετάσεις, για τις οποίες την ευθύνη έχει η Hellenic Train, και στη συνέχεια οι φάκελοί τους αποστέλλονται σφραγισμένοι στη ΡΑΣ. Ο συγκεκριμένος οδηγός, υποστήριξε, είχε περάσει από όλες τις προβλεπόμενες εξετάσεις. Η γνωμάτευση ωστόσο που ενέκρινε η ΡΑΣ και που παρουσίασε η κ. Τσιαπαρίκου στην επιτροπή δεν φέρει ούτε ΑΜΚΑ, αλλά ούτε και αριθμό ταυτότητας, εγείροντας μείζονα ερωτήματα για την εγκυρότητά της, αλλά και την αξιοπιστία τής όλης διαδικασίας ελέγχου των ιατρικών πιστοποιητικών από την ανεξάρτητη αρχή και εν γένει για τη συνολική λειτουργία της».
«Κατόπιν αυτού», αναφέρει η πλευρά της Ν.Δ., «ο επικεφαλής της πλειοψηφίας στην επιτροπή, κ. Τσαβδαρίδης, ζήτησε να κατατεθεί ο πλήρης φάκελος του μηχανοδηγού, ενώ ο κ. Κόκκαλης, από τη μεριά του ΣΥΡΙΖΑ, άφησε υπόνοιες για κουκούλωμα, λέγοντας χαρακτηριστικά ότι «πιθανώς να υπήρχαν ευθύνες και σε αυτούς που εξέδιδαν τα πιστοποιητικά υγείας, να το ψάξουμε και αυτό».
Μιλώντας, ακολούθως, για διαδικασία «Από τον Άννα στον Καϊάφα…», οι Ν.Δ. επισήμανε:
«Μπορεί η Hellenic Train να είναι υπεύθυνη για τις ιατρικές εξετάσεις και την καταλληλότητα του προσωπικού της, η ΡΑΣ όμως είναι εκείνη που έχει τον τελικό λόγο της πιστοποίησης αυτής της καταλληλότητας, μέσω του Μητρώου πιστοποιημένων ιατρών που διατηρεί, ακριβώς για τον συγκεκριμένο σκοπό. Άραγε, ήλεγξε ποτέ αυτούς τους γιατρούς που εκδίδουν τα πιστοποιητικά υγείας των οδηγών;
Από το ελλιπές έγγραφο που κατέθεσε στην επιτροπή σίγουρα δεν προέκυψε κάτι τέτοιο, με αποτέλεσμα όλοι οι βουλευτές να συμφωνήσουν για την προχειρότητα και την προβληματική διαχείριση εκ μέρους της ΡΑΣ, αλλά και της Hellenic Train, για ένα τόσο κρίσιμο θέμα που αφορά την ασφάλεια των επιβατών».
«Αξίζει, επίσης, να σημειωθεί ότι η πλειοψηφία της επιτροπής, με πρωτοβουλία του κ. Τσαβδαρίδη, ζήτησε στην αρχή της συνεδρίασης αυτή να γίνει κεκλεισμένων των θυρών, για να προστατευτούν τα προσωπικά δεδομένα του μηχανοδηγού. Η πλευρά, ωστόσο, του ΣΥΡΙΖΑ και άλλων κομμάτων το αρνήθηκαν, φέροντας ακέραια την ευθύνη για την επικοινωνιακή εκμετάλλευση του θέματος. Δεν είναι τυχαίο ότι οι πρώτες διαρροές που κυκλοφόρησαν ήταν στα φιλικά προς την αξιωματική αντιπολίτευση ΜΜΕ…» παρατήρησαν οι κύκλοι της πλειοψηφίας στην εξεταστική επιτροπή.