Σάββατο 23 Ιουλίου 2022

Μητσοτάκης: Διπλασιάζονται οι δικαιούχοι του προγράμματος «Τουρισμός για Όλους»


 

Στα εγκαίνια της Παράκαμψης Αμφιλοχίας, που ολοκληρώθηκε πέντε μήνες νωρίτερα από ό,τι αρχικά σχεδιαζόταν και συνδέει τον οδικό άξονα Άκτιο – Αμβρακία με την Ιόνια Οδό, παραβρέθηκε και μίλησε ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης.




«Το έργο το οποίο παραδίδουμε σήμερα είναι εξαιρετικά σημαντικό. Εκτός από τα οφέλη για την πόλη της Αμφιλοχίας και τα οικονομικά οφέλη για την περιοχή, τα οποία είναι απολύτως προφανή, θέλω να σταθώ και σε μία διάσταση στην οποία δεν αποδίδουμε αρκετά μεγάλη σημασία: και αυτή είναι η διάσταση της οδικής ασφάλειας. Καθώς έχουμε προτάξει την οδική ασφάλεια ως κεντρικό πυλώνα της πολιτικής μας, αυτός ο δρόμος είναι βέβαιο ότι θα μειώσει σημαντικά τα τροχαία ατυχήματα στην ευρύτερη περιοχή», τόνισε στην ομιλία του ο Πρωθυπουργός.


Έργα που είχαν τελματώσει κι έμεναν μακέτες, παραδίδονται σήμερα στους πολίτες


«Ο Υπουργός είχε απόλυτο δίκιο όταν αναφέρθηκε στις πολύ μεγάλες εκκρεμότητες τις οποίες κληρονόμησε η κυβέρνησή μας όταν μάς εμπιστεύτηκε ο ελληνικός λαός, τον Ιούλιο του 2019. Μια σειρά από έργα τα οποία ήταν τελματωμένα, βαλτωμένα στα γρανάζια της εθνικής και της ευρωπαϊκής γραφειοκρατίας, τα οποία με πολύ μεγάλη υπομονή και επιμονή το Υπουργείο Υποδομών, ο Υπουργός, ο Υφυπουργός, οι Γενικοί Γραμματείς, ξέμπλεξαν έτσι ώστε να είμαστε σήμερα στο ευχάριστο σημείο να έχουμε μετακινηθεί από τις μακέτες και τα σχέδια, στις παραδόσεις έργων τα οποία αλλάζουν τις ζωές των Ελλήνων πολιτών σε όλη την ελληνική επικράτεια», ανέφερε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.


«Η αξιοπιστία και οι σχέσεις εμπιστοσύνης στην πολιτική χτίζονται στη συνέπεια μεταξύ λόγων και έργων και η κυβέρνησή μας έχει πάντα προτάξει αυτή τη “Συμφωνία Αλήθειας” στο επίκεντρο του πολιτικού αλλά και του προγραμματικού μας λόγου», πρόσθεσε.


Προχωρούν ο άξονας Πατρών – Πύργου και ο ΒΟΑΚ


«Ο δρόμος αυτός, όμως, είναι ένα μόνο από τα μεγάλα έργα τα οποία γίνονται στη δυτική Ελλάδα. Το Πάτρα – Πύργος αποτελούσε και αυτό ένα έργο κολλημένο όχι απλά στα γρανάζια της γραφειοκρατίας, αλλά -τολμώ να πω- ένα έργο το οποίο είχε υποταγεί στις ορέξεις της διαπλοκής της προηγούμενης κυβέρνησης. Έγινε πολύ μεγάλη προσπάθεια για να μπορέσουμε να εξασφαλίσουμε τις σχετικές Ευρωπαϊκές εγκρίσεις, ώστε το έργο αυτό να προχωρήσει. Και χωρίς να θέλουμε να ευλογήσουμε τα γένια μας, εάν η ελληνική κυβέρνηση δεν είχε καταφέρει να κερδίσει, συνολικά, ευρωπαϊκή αξιοπιστία στις Βρυξέλλες, είναι εξαιρετικά αμφίβολο αν το έργο Πάτρα – Πύργος θα ξεκινούσε.


Και το ίδιο ισχύει βέβαια για μια σειρά από άλλα έργα με σημαντικότερο, εμβληματικότερο και ένα έργο στο οποίο προσωπικά εγώ έχω πολύ μεγάλο ενδιαφέρον, αναφέρομαι στο Βόρειο Οδικό Άξονα της Κρήτης. Μόλις πριν από δύο μέρες εγκρίθηκαν οι περιβαλλοντικοί όροι για το κύριο τμήμα του έργου από τα Χανιά ως το Ηράκλειο και τα υπόλοιπα τμήματα προχωρούν και αυτά με πολύ μεγάλη ταχύτητα, εχουμε αναδόχους. Θα έχουμε ενεργό εργοτάξιο πριν το τέλος του έτους», είπε στην ομιλία του ο Κυριάκος Μητσοτάκης.


«Θέλουμε να κρινόμαστε για τα έργα μας όχι για τα λόγια μας»


«Θέλω να επαναλάβω αυτό το οποίο είπα στην αρχή της παρέμβασής μου: θέλουμε να κρινόμαστε για τα έργα μας και όχι για τα λόγια μας. Και καθώς η κυβέρνηση πια εισέρχεται στον τέταρτο και τελευταίο χρόνο της κυβερνητικής της θητείας, το αποτύπωμα των παρεμβάσεών μας, ειδικά στον τομέα των έργων, είναι αισθητό σε ολόκληρη την Ελλάδα.


Από τα μεγάλα έργα υποδομής, τους μεγάλους οδικούς άξονες, τα μεγάλα αρδευτικά και υδρευτικά έργα τα οποία γίνονται, μέχρι μικρότερα έργα σε επίπεδο Περιφερειών, σε επίπεδο τοπικό, το Πρόγραμμα “Αντώνης Τρίτσης” έχει δώσει μια μεγάλη χρηματοδοτική ανάσα στους Δήμους ολόκληρης της χώρας να προχωρήσουν σε σημαντικά έργα τοπικής εμβέλειας. Η Ελλάδα αλλάζει. Και αλλάζει γρήγορα και αλλάζει προς το καλύτερο, γίνεται μια σύγχρονη ευρωπαϊκή χώρα, με μεγάλο αναπτυξιακό δυναμικό, η οποία μπορεί και ατενίζει το μέλλον με αισιοδοξία. Παρά τις πολύ μεγάλες δυσκολίες που ατενίζουμε, παραμένουμε συνεπείς στην ολοκλήρωση των προγραμματικών μας δεσμεύσεων, ώστε στο τέλος της τετραετίας να μπορέσουμε να διεκδικήσουμε με αυτοπεποίθηση και πάλι την εμπιστοσύνη του ελληνικού λαού για να συνεχίσουμε το έργο μας», ανέφερε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.


Θα συνεχίσουμε να στηρίζουμε τους πολίτες και θα κριθούμε στο τέλος της τετραετίας


Νωρίτερα, ο Πρωθυπουργός επισκέφθηκε τη Βόνιτσα. «Θέλω να σας δώσω την προσωπική μου διαβεβαίωση ότι θα συνεχίσουμε να εργαζόμαστε με ακόμα μεγαλύτερο ζήλο, με ακόμα μεγαλύτερη ενέργεια μέχρι το τέλος της τετραετίας για να στηρίξουμε τους πολίτες, να στηρίξουμε την ελληνική περιφέρεια να υλοποιήσουμε στο ακέραιο το πρόγραμμά μας και παρά τις πολύ μεγάλες δυσκολίες που μας έτυχαν, να θέσουμε στην κρίση του ελληνικού λαού, στο τέλος της τετραετίας, ένα πλήρες κυβερνητικό έργο που θα μας επιτρέψει και πάλι να διεκδικήσουμε την εμπιστοσύνη των Ελλήνων», τόνισε ο Πρωθυπουργός σε συνομιλία του με κατοίκους, στο κέντρο της πόλης.


Στην εκδήλωση για την παράδοση της Παράκαμψης Αμφιλοχίας μίλησαν ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής, ο Υφυπουργός αρμόδιος για τις Υποδομές Γιώργος Καραγιάννης, ο Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας Νεκτάριος Φαρμάκης και ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της αναδόχου εταιρείας Mytilineos, Ευάγγελος Μυτιληναίος. Παραβρέθηκαν η Υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού Λίνα Μενδώνη, ο Υφυπουργός αρμόδιος για τις Δημόσιες Επενδύσεις και το ΕΣΠΑ Γιάννης Τσακίρης, ο Υφυπουργός αρμόδιος για την Κοινή Αγροτική Πολιτική και βουλευτής Άρτας της Νέας Δημοκρατίας Γιώργος Στύλιος, ο Περιφερειάρχης Ηπείρου Αλέξανδρος Καχριμάνης, ο Γραμματέας της Πολιτικής Επιτροπής της ΝΔ Παύλος Μαρινάκης, οι βουλευτές Αιτωλοακαρνανίας της Νέας Δημοκρατίας Κωνσταντίνος Καραγκούνης, Μάριος Σαλμάς και Σπήλιος Λιβανός, ο βουλευτής Πρέβεζας της ΝΔ, Στέργιος Γιαννάκης, ο Δήμαρχος Ακτίου Βόνιτσας Γιώργος Αποστολάκης, ο Δήμαρχος Αμφιλοχίας Γιώργος Κατσούλας, ο Δήμαρχος Ξηρομέρου Ιωάννης Τριανταφυλλάκης, ο Δήμαρχος Θέρμου Σπύρος Κωνσταντάρας, ο Δήμαρχος Μεσολογγίου Κωνσταντίνος Λύρος και ο Δήμαρχος Λευκάδας Χαράλαμπος Καλός.


Η ταυτότητα του έργου


Η Παράκαμψη Αμφιλοχίας, η οποία παραδίδεται στην κυκλοφορία πέντε μήνες νωρίτερα από ό,τι είχε αρχικά προγραμματιστεί, έχει μήκος 17 χιλιόμετρα και αποτελεί μέρος του ευρύτερου έργου για την κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Άκτιο – Αμβρακία, συνολικού προϋπολογισμού 160,5 εκατομμυρίων ευρώ.


Συνδέει τον οδικό άξονα Άκτιο – Αμβρακία με την Ιόνια Οδό, αναβαθμίζοντας ουσιαστικά την οδική ασφάλεια και αποσυμφορώντας την Αμφιλοχία, η οποία έως σήμερα επιβαρύνεται από την κίνηση οχημάτων προς τα νησιά του Ιονίου, ειδικά τους θερινούς μήνες.


Ο άξονας Άκτιο – Αμβρακία αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2023. Πρόκειται για ένα από τα σημαντικά αναπτυξιακά έργα στη δυτική Ελλάδα, αναμένεται να δώσει μεγάλη προστιθέμενη αξία στη βορειοδυτική Αιτωλοακαρνανία, τη Λευκάδα, την Πρέβεζα και την ευρύτερη περιοχή, να βελτιώσει την καθημερινότητα των πολιτών, και να αναβαθμίσει τη συνδεσιμότητά με την υπόλοιπη χώρα.


Οι εργασίες άρχισαν το 2020 χάρη σε συντονισμένες ενέργειες με τις οποίες διασφαλίστηκε η συμβασιοποίηση και λύθηκαν κωλύματα που είχαν προκύψει μετά την επαναδημοπράτηση του έργου, το 2018.


Κατ’ αυτόν τον τρόπο διαφυλάχτηκε και η χρηματοδότηση του έργου από το ΕΣΠΑ, καθώς οι καθυστερήσεις που είχαν προηγηθεί είχαν προκαλέσει κίνδυνο να απαιτηθεί επιστροφή κονδυλίων από την Ευρωπαϊκή Ένωση.


Ολόκληρη η ομιλία του Πρωθυπουργού


Κυρία και κύριοι Υπουργοί, κύριοι Περιφερειάρχες, Σεβασμιότατοι, κύριοι Δήμαρχοι, συνάδελφοι στο Κοινοβούλιο, εκπρόσωποι της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, αγαπητέ κ. Μυτιληναίε, όταν μιλάς τελευταίος διαπιστώνεις ότι όλα όσα είχες γράψει έχουν ήδη ειπωθεί, οπότε επιτρέψτε μου να μιλήσω από στήθους, συνοψίζοντας κάποιες σκέψεις για τη σημασία του έργου το οποίο παραδίδουμε σήμερα.


Ξέρετε, η αξιοπιστία και οι σχέσεις εμπιστοσύνης στην πολιτική χτίζονται στη συνέπεια μεταξύ λόγων και έργων και η κυβέρνησή μας έχει πάντα προτάξει αυτή τη “Συμφωνία Αλήθειας” στο επίκεντρο του πολιτικού αλλά και του προγραμματικού μας λόγου.


Ο Υπουργός είχε απόλυτο δίκιο όταν αναφέρθηκε στις πολύ μεγάλες εκκρεμότητες τις οποίες κληρονόμησε η κυβέρνησή μας όταν μας εμπιστεύτηκε ο ελληνικός λαός, τον Ιούλιο του 2019.


Μια σειρά από έργα τα οποία ήταν τελματωμένα, βαλτωμένα στα γρανάζια της εθνικής και της ευρωπαϊκής γραφειοκρατίας, τα οποία με πολύ μεγάλη υπομονή και επιμονή το Υπουργείο Υποδομών, ο Υπουργός, ο Υφυπουργός, οι Γενικοί Γραμματείς, ξέμπλεξαν έτσι ώστε να είμαστε σήμερα στο ευχάριστο σημείο να έχουμε μετακινηθεί από τις μακέτες και τα σχέδια, στις παραδόσεις έργων τα οποία αλλάζουν τις ζωές των Ελλήνων πολιτών σε όλη την ελληνική επικράτεια.


Το έργο το οποίο παραδίδουμε σήμερα είναι εξαιρετικά σημαντικό, αγαπητέ Νεκτάριε, αγαπητέ Δήμαρχε, για όλη τη δυτική Ελλάδα αλλά ειδικά για την περιοχή εδώ της Αιτωλοακαρνανίας, για την Αμφιλοχία. Μιλούσα με τον Δήμαρχο της Αμφιλοχίας και μου περιέγραφε την αφόρητη κατάσταση η οποία επικρατεί στην πόλη, η οποία πρακτικά καθίσταται αδιάβατη το καλοκαίρι από όλα τα οχήματα, τα φορτηγά τα οποία περνούν με κατεύθυνση προς την Πρέβεζα, προς τη Βόνιτσα, προς την Πάλαιρο, προς την Λευκάδα.

Το πρόβλημα αυτό πια λύνεται και λύνεται οριστικά με τα 17 χιλιόμετρα της Παράκαμψης της Αμφιλοχίας τα οποία παραδίδουμε από σήμερα κιόλας στην κυκλοφορία.


Και αποτελούν, φυσικά, μόνο το πρώτο τμήμα ενός έργου που θα ολοκληρωθεί εντός του 2023 και ελπίζουμε, αγαπητέ Βαγγέλη, να επιδείξει η εταιρεία ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ την ίδια ταχύτητα και αποτελεσματικότητα και όλο το έργο να παραδοθεί και αυτό νωρίτερα από ό,τι είχαμε σχεδιάσει. Γιατί πράγματι είναι ασυνήθιστο να παραδίδεται ένα έργο πέντε μήνες νωρίτερα από τη συμβατική υποχρέωση του αναδόχου, αλλά καθώς ερχόμουν είδα ένα πολύ ζωντανό εργοτάξιο στο ενδιάμεσο τμήμα το οποίο απομένει για να ολοκληρωθεί όλο το έργο και είμαι συγκρατημένα αισιόδοξος ότι θα μπορέσουμε να επιδείξουμε την ίδια αποτελεσματικότητα και στην ολοκλήρωση αυτού του έργου.


Θέλω με την ευκαιρία αυτή να τονίσω ότι η χώρα διαθέτει ένα εξαιρετικό ανθρώπινο δυναμικό στον κατασκευαστικό τομέα και έχει τη δυνατότητα να παραδίδει έργα σύγχρονα, φιλικά προς το περιβάλλον και οι ελληνικές κατασκευαστικές εταιρίες να μην διακρίνονται μόνο στην Ελλάδα αλλά και στο εξωτερικό για την ποιότητά τους και την ανταγωνιστικότητά τους.


Η σημασία, λοιπόν, του έργου αυτού νομίζω ότι είναι αυτονόητη για όλη την ευρύτερη περιοχή, σωστά αναφέρθηκε ότι συνδέονται ουσιαστικά τρεις περιφέρειες: τα Ιόνια Νησιά, η Λευκάδα, η δυτική Ελλάδα και η Ήπειρος με ένα έργο το οποίο θα δώσει μια νέα πνοή στη Λευκάδα, στην Πρέβεζα, σε όλη την Αιτωλοακαρνανία, το βόρειο τμήμα της Αιτωλοακαρνανίας. Και πραγματικά είναι ένα έργο το οποίο έπρεπε να είχε ολοκληρωθεί εδώ και πολύ καιρό και χαιρόμαστε που η δική μας η κυβέρνηση καταφέρνει και το παραδίδει στους πολίτες, αλλά και στους επισκέπτες εντός των χρονοδιαγραμμάτων τα οποία είχαμε συμφωνήσει.


Εκτός από τα οικονομικά οφέλη του έργου, τα οποία είναι απολύτως προφανή, θέλω να σταθώ και εγώ σε μία διάσταση στην οποία δεν αποδίδουμε αρκετά μεγάλη σημασία, και αυτή είναι η διάσταση της οδικής ασφάλειας. Τα περισσότερα ατυχήματα στην πατρίδα μας και τα πιο θανατηφόρα γίνονται κατά κανόνα στο επαρχιακό οδικό δίκτυο, σε δρόμους όπως αυτός, που ελπίζουμε ο δρόμος αυτός σε ένα βαθμό να υποκαταστήσει την κίνηση. Δεν γίνονται στους σύγχρονους αυτοκινητόδρομους, για λόγους που νομίζω ότι είναι απολύτως εύλογοι.


Και καθώς έχουμε προτάξει την οδική ασφάλεια ως κεντρικό πυλώνα της πολιτικής μας, οι ασφαλείς σύγχρονοι αυτοκινητόδρομοι αποτελούν ένα μόνο πλαίσιο αυτής της πολιτικής και αυτός ο δρόμος είναι βέβαιο ότι θα μειώσει σημαντικά τα τροχαία ατυχήματα στην ευρύτερη περιοχή και νομίζω ότι στη μνήμη όλων των ανθρώπων που έχασαν τη ζωή τους σε αυτό το παλιό οδικό δίκτυο, πρέπει να αισθανόμαστε σήμερα μία σχετική ικανοποίηση.


Ο δρόμος αυτός, όμως, είναι ένα μόνο από τα μεγάλα έργα τα οποία γίνονται στη δυτική Ελλάδα. Το Πάτρα – Πύργος αποτελούσε και αυτό ένα έργο κολλημένο όχι απλά στα γρανάζια της γραφειοκρατίας, αλλά -τολμώ να πω- ένα έργο το οποίο είχε υποταγεί στις ορέξεις της διαπλοκής της προηγούμενης κυβέρνησης.


Έγινε πολύ μεγάλη προσπάθεια για να μπορέσουμε να εξασφαλίσουμε τις σχετικές Ευρωπαϊκές εγκρίσεις, ώστε το έργο αυτό να προχωρήσει. Και χωρίς να θέλουμε να ευλογήσουμε τα γένια μας, εάν η ελληνική κυβέρνηση δεν είχε καταφέρει να κερδίσει, συνολικά, ευρωπαϊκή αξιοπιστία στις Βρυξέλλες, είναι εξαιρετικά αμφίβολο αν το έργο

Πάτρα – Πύργος θα ξεκινούσε.


Ξεκίνησε όμως με εξασφαλισμένη χρηματοδότηση, και σε λιγότερο από 36 μήνες επιτέλους το έργο αυτό θα έχει ολοκληρωθεί. Το σημαντικότερο οδικό έργο στην ευρύτερη περιοχή της Βόρειας Πελοποννήσου.


Και το ίδιο ισχύει βέβαια για μια σειρά από άλλα έργα με σημαντικότερο, εμβληματικότερο και ένα έργο στο οποίο προσωπικά εγώ έχω πολύ μεγάλο ενδιαφέρον, αναφέρομαι στο Βόρειο Οδικό Άξονα της Κρήτης. Μόλις πριν από δύο μέρες εγκρίθηκαν οι περιβαλλοντικοί όροι για το κύριο τμήμα του έργου από τα Χανιά ως το Ηράκλειο και τα υπόλοιπα τμήματα προχωρούν και αυτά με πολύ μεγάλη ταχύτητα, εχουμε αναδόχους. Θα έχουμε ενεργό εργοτάξιο πριν το τέλος του έτους, γιατί θα γίνει και αυτός ο δρόμος εντός των επόμενων ετών πραγματικότητα, ώστε να μπορέσουμε επιτέλους να συμπληρώσουμε το «πάνελ» των μεγάλων οδικών αρτηριών, που θα κάνουν τη χώρα μας μία σύγχρονη, ανταγωνιστική ευρωπαϊκή χώρα.


Κλείνω, εκφράζοντας τις ευχαριστίες μου σε όλους όσοι εργάστηκαν για την ολοκλήρωση αυτού του έργου, τις υπηρεσίες του Υπουργείου, την εταιρεία, την Τοπική Αυτοδιοίκηση, η οποία κι αυτή το στήριξε με πολύ μεγάλη θέρμη.


Και να επαναλάβω αυτό το οποίο είπα στην αρχή της παρέμβασής μου: θέλουμε να κρινόμαστε για τα έργα μας και όχι για τα λόγια μας. Και καθώς η κυβέρνηση πια εισέρχεται στον τέταρτο και τελευταίο χρόνο της κυβερνητικής της θητείας, το αποτύπωμα των παρεμβάσεών μας, ειδικά στον τομέα των έργων, είναι αισθητό σε ολόκληρη την Ελλάδα.


Από τα μεγάλα έργα υποδομής, τους μεγάλους οδικούς άξονες, τα μεγάλα αρδευτικά και υδρευτικά έργα τα οποία γίνονται, μέχρι μικρότερα έργα σε επίπεδο Περιφερειών, σε επίπεδο τοπικό, το Πρόγραμμα «Αντώνης Τρίτσης» έχει δώσει μια μεγάλη χρηματοδοτική ανάσα στους Δήμους ολόκληρης της χώρας να προχωρήσουν σε σημαντικά έργα τοπικής εμβέλειας. Η Ελλάδα αλλάζει. Και αλλάζει γρήγορα και αλλάζει προς το καλύτερο, γίνεται μια σύγχρονη ευρωπαϊκή χώρα, με μεγάλο αναπτυξιακό δυναμικό, η οποία μπορεί και ατενίζει το μέλλον με αισιοδοξία.


Παρά τις πολύ μεγάλες δυσκολίες που ατενίζουμε, παραμένουμε συνεπείς στην ολοκλήρωση των προγραμματικών μας δεσμεύσεων, ώστε στο τέλος της τετραετίας να μπορέσουμε να διεκδικήσουμε με αυτοπεποίθηση και πάλι την εμπιστοσύνη του ελληνικού λαού για να συνεχίσουμε το έργο μας.


Καλοτάξιδος να είναι ο καινούργιος δρόμος και εύχομαι σε ακόμα περισσότερα σημαντικά εγκαίνια εδώ στη δυτική Ελλάδα. Σας ευχαριστώ πολύ.



Προσοχή: Καύσιμα που καίνε τον κινητήρα

 



Η ραγδαία αύξηση της τιμής των καυσίμων έχει αυξήσει στο ζενίθ την παραβατικότητα σε πρατήρια καυσίμων με τελικό θύμα τον καταναλωτή… που πολλές φορές εν αγνοία του χρησιμοποιεί καύσιμα επικίνδυνα ακόμα και για τη υγεία (λόγω των εκπεμπόμενων ρύπων). Φυσικά μεγάλη είναι και η ζημιά που μπορεί να προκληθεί στο όχημα, όπως ακόμα και το «κάψιμο» του κινητήρα.

Σε ένα τέτοιο πρατήριο υγρών καυσίμων -από τα εκατοντάδες που εκτιμάται να υπάρχουν σήμερα και “σερβίρουν” τέτοια καύσιμα- επιβλήθηκε πρόστιμο 130.000 ευρώ, καθώς διαπιστώθηκε ότι η αμόλυβδη βενζίνη που πωλούσε ήταν νοθευμένη και άκρως επικίνδυνη για τους κινητήρες των οχημάτων.

Σύμφωνα με όσα επισημαίνονται στην απόφαση της Περιφέρειας Θεσσαλίας, η αμόλυβδη βενζίνη 95 οκτανίων ήταν νοθευμένη σε ποσοστό άνω του 23% με διαλύτες, ελαφρά έλαια και άλλα χημικά συστατικά.

Βέβαια δεν είναι μόνο εκεί το πρόβλημα,  αφού οι καταγγελίες είναι πλέον καθημερινές από καταναλωτές που διαπιστώνουν σοβαρές ζημιές στα αυτοκίνητά τους.

Η Απόφαση για το πρατήριο, που αναρτήθηκε στο Διαδίκτυο από την Γενική Διεύθυνση Ανάπτυξης της Περιφέρειας Θεσσαλίας αναγράφει χαρακτηριστικά ότι:

«Επιβλήθηκε στην εταιρία με την επωνυμία «….», με έδρα στο…- διοικητικό πρόστιμο ύψους εκατόν τριάντα χιλιάδων (130.000) ευρώ, σύμφωνα με τον Πίνακα 8.1β της υποπαραγράφου 8.1 της παραγράφου 8 του άρθρου 1 της αριθ. Δ19/Φ11/οικ. 13098/1156/2010 Υ.Α. (ΦΕΚ Β΄ 1039) «Κατηγορίες παραβάσεων του Ν. 3054/2002 (ΦΕΚ 230 Α΄), όρια προστίμου ανά κατηγορία και άλλα σχετικά ζητήματα – Σφράγιση εγκαταστάσεων», για παράβαση της παραγράφου 5 του άρθρου 20 του Ν. 4177/2013 (ΦΕΚ Α΄ 173) «Κανόνες ρύθμισης της αγοράς προϊόντων και της παροχής υπηρεσιών και άλλες διατάξεις», όπως ισχύει σήμερα, επειδή μετά από δειγματοληψία του προϊόντος «Βενζίνη Αμόλυβδη», που διενεργήθηκε στις 28-6-2021 σε πρατήριο υγρών καυσίμων, διαπιστώθηκε ότι πρόκειται για δείγμα βενζίνης αμόλυβδης 95 RON Μη Κανονικό και Νοθευμένο με ελαφρά έλαια ή/και διαλύτες σε ποσοστό 20%, σύμφωνα με την αριθ. πρωτ. … Έκθεση Εξέτασης Δείγματος και σε ποσοστό 23,7%, σύμφωνα με την αριθ. πρωτ. … Έκθεση Κατ΄ Έφεση Εξέτασης Δείγματος της Χημικής Υπηρεσίας Κεντρικής Μακεδονίας της Γενικής Διεύθυνσης του Γ.Χ.Κ. της Α.Α.Δ.Ε. Μη Κανονικά και Νοθευμένα με ελαφρά έλαια ή/και διαλύτες σε ποσοστό 23,3% και 23,7% αντίστοιχα, βρέθηκαν και τα δύο (2) δείγματα βυτιοφόρου αυτοκινήτου της εταιρίας με την επωνυμία «….», σύμφωνα με την αριθ. πρωτ. … Έκθεση Κατ΄ Έφεση Εξέτασης Δείγματος της Χημικής Υπηρεσίας Κεντρικής Μακεδονίας της Γενικής Διεύθυνσης του Γ.Χ.Κ. της Α.Α.Δ.Ε.

Η εν λόγω περίληψη συντάχθηκε και θα αναρτηθεί στο δικτυακό τόπο της Περιφέρειας Θεσσαλίας, σύμφωνα με τις διατάξεις της παραγράφου 2 του άρθρου 24 του Ν. 4177/2013.»


Γιώργος Κ. Ανδρής

newsauto.gr



Δύο βίντεο δείχνουν οργανωμένο σχέδιο εμπρησμών για να υπάρξουν ακόμα και νεκροί

 


Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκονται οι έρευνες της Διεύθυνσης Αντιμετώπισης Εγκλημάτων Εμπρησμού για τα αίτια πίσω από τη μεγάλη πυρκαγιά της Πεντέλης, η οποία άφησε πίσω της δεκάδες καμένα σπίτια, ενώ χιλιάδες στρέμματα δάσους έγιναν στάχτη.

Από τα δύο βίντεο που έχουν δει τα φώτα της δημοσιότητας φαίνεται ο βρώμικος ρόλος των κακοποιών και το σχέδιο τους να κυκλώσουν ανθρώπους για να καούν, μόλις 2 ημέρες πριν την επέτειο από το έγκλημα ΣΥΡΙΖΑ στο Μάτι.

Τα δύο βίντεο εξετάζουν καρέ-καρέ οι αρχές, προκειμένου να εξακριβώσουν το σχέδιο και να ταυτοποιήσουν τα άτομα που συμμετείχαν. Σύμφωνα με πληροφορίες κατοίκων της περιοχής, ο ένας από τους δράστες φαινόταν σύντροφος αντιεξουσιαστής.

Στο πρώτο υλικό που δημοσιεύθηκε εχθές , διακρίνεται ένας μαυροντυμένος άνδρας να περνά ένα δρόμο στην περιοχή, Χριστούπολη Σπατών, να πηγαίνει πίσω από ένα δέντρο και να φεύγει τρέχοντας ενώ πίσω του ξεσπά φωτιά.

Το δεύτερο βίντεο δείχνει μια έκρηξη λίγα λεπτά αργότερα στην περιοχή της Παλλήνης. Η κάμερα έχει καταγράψει τη στιγμή που ένα κοντέινερ που βρισκόταν σε οικόπεδο, ελάχιστα μέτρα από το δάσος και ανάμεσα σε κατοικίες, κυριολεκτικά ανατινάζεται.

Από την έκρηξη, μια μεταλλική αντλία εκσφενδονίζεται με φονική ταχύτητα, ισοπεδώνει την καγκελόπορτα και καρφώνεται στην είσοδο της πολυκατοικίας.

Και τα δύο συμβάντα αποτελούν μέρος ενός οργανωμένου σχεδίου εμπρησμού που στήθηκε στην Πεντέλη τη νύχτα της Τρίτης.

Ο δράστης στην πρώτη περίπτωση έχει ταυτοποιηθεί και οι έρευνες οδηγούν σε συγκεκριμένο χώρο.

Των ερευνών ηγείται η προϊσταμένη της Εισαγγελίας Εφετών Αθηνών, κ. Μαρία Γκανέ.

Παράλληλα, η προϊσταμένη της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Αθηνών, κ. Σωτηρία Παπαγεωργακοπούλου, καλείται να αξιολογήσει το βιντεοληπτικό υλικό και τις μαρτυρίες που συλλέγουν τα στελέχη της πυροσβεστικής και να ερευνήσει αν έχουν τελεστεί τα αδικήματα του εμπρησμού, του εμπρησμού δάσους και της παράβασης του νόμου προστασίας του περιβάλλοντος.







4 χρόνια από το έγκλημα ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ στο Μάτι

 



Τέσσερα χρόνια συμπληρώνονται σήμερα, 23 Ιουλίου, από το έγκλημα με την υπογραφή ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ - Αλέξη Τσίπρα!! Από την τραγωδία στο Μάτι, με τους συγγενείς των 103 νεκρών, αλλά και των εκατοντάδων άλλων τραυματιών, να ζητούν την απονομή Δικαιοσύνης.

Όπως τονίζουν στο κάλεσμά τους για τις εκδηλώσεις μνήμης τις οποίες διοργανώνουν σήμερα Σάββατο, «δυνητικά, όλοι είμαστε υποψήφια θύματα μιας καταστροφής, εφόσον οι μηχανισμοί του κράτους δεν μας προστατεύουν, όπως είναι υποχρεωμένοι από το Σύνταγμα και τους νόμους».

Σήμερα θα ψαλούν επιμνημόσυνες δεήσεις μετά το πέρας της Λειτουργίας στον Ιερό Ναό Κοιμήσεως της Θεοτόκου στο Μάτι, στον Ιερό Ναό Αγίου Ιωάννη στο Νέο Βουτζά, και στον Ιερό Ναό Κοιμήσεως Θεοτόκου-Αγίου Θωμά & Αγίου Πορφυρίου, στο Κόκκινο Λιμανάκι.

Οι εκδηλώσεις θα αρχίσουν στις 18:30 του Σαββάτου στο Μνημείο των Θυμάτων, που βρίσκεται στον Νέο Βουτζά.

Θα τελεστεί επιμνημόσυνη δέηση από τον μητροπολίτη Κηφισίας, Αμαρουσίου, Ωρωπού και Μαραθώνος, Κύριλλο, ενώ θα ακολουθήσει προσκλητήριο νεκρών, ενός λεπτού σιγή κατά κατάθεση λουλουδιών και στεφάνων. Στην εκδήλωση θα συμμετέχει ο Γιώργος Στρατάκης με το βιολί του.

Από το Μνημείο των Θυμάτων οι συμμετέχοντες στην εκδήλωση μνήμης θα περπατήσουν στον Ναυτικό Αθλητικό Όμιλο, στο Μάτι, όπου θα γίνει η κεντρική εκδήλωση στις 19:30.

Στις εκδηλώσεις καλούν εκπρόσωποι συγγενών θυμάτων, εγκαυματιών και φορέων από το Νέο Βουτζά, τον Προβάλινθο, το Μάτι, την Αμπελούπολη και το Κόκκινο Λιμανάκι.

Υπενθυμίζεται ότι κατά τη διάρκεια διεξαγωγής των εκδηλώσεων θα ισχύσουν από 19:00 ως τις 22:00 του Σαββάτου κυκλοφοριακές ρυθμίσεις.

Συγκεκριμένα, η Λεωφόρος Ποσειδώνος και η οδός Κύπρου θα παραμείνουν κλειστές, από την διασταύρωσή τους με την οδό Νικηταρά, μέχρι και την οδό Ίριδος. Τα αυτοκίνητα θα μπορούν να σταθμεύσουν στους δρόμους από τη Λεωφόρο Μαραθώνος έως την οδό Κύπρου και στο «ΝΑΤ», όπως φαίνεται στο ακόλουθο διάγραμμα.



Λάθη έγιναν από την αστυνομία, και το συντονιστικό της πυροσβεστικής που κλήθηκε να διαχειριστεί τη μαζική φυγή εκατοντάδων ανθρώπων που δεν είχαν εύκολη οδό διαφυγής. Αντιφατικές οδηγίες -μέσα στην αποπνικτική ατμόσφαιρα και τον πανικό της στιγμής- έστειλαν οδηγούς στην φωτιά, αντί μακριά της. Υπήρχε όμως σχέδιο εκκένωσης με επιλεγμένες οδούς διαφυγής ανάλογα και με τις συνθήκες που ίσως θα επικρατούσαν, αλλά δεν εφαρμόστηκε ποτέ.

Μέχρι τα μεσάνυχτα, η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ έβγαινε και έλεγε ψέματα, ότι δεν υπήρχαν νεκροί, ενώ ήξεραν ότι υπάρχουν νεκροί.

Πριν από τα μεσάνυχτα υπήρχε ήδη ξεκάθαρη εικόνα ότι υπήρχαν δύο νεκροί για να ανακοινωθεί λίγο αργότερα ότι είναι τουλάχιστον 20 - και μετά να φτάσουν τους 50 και μετά να ανέβουν και άλλο.



Αυτό το έγκλημα ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ - Αλέξη Τσίπρα, θα μείνει για πολλά χρόνια στην μνήμη όλων μας.




Για τα σενάρια που αφορούν κυλιόμενες διακοπές ρεύματος από τη ΡΑΕ

 



Η Κυβέρνηση καταβάλλει κάθε δυνατή προσπάθεια προκειμένου να μην χρειαστεί η εφαρμογή ούτε του τελευταίου από τα μέτρα που προτείνει η ΡΑΕ και αφορά κυλιόμενες διακοπές στην ηλεκτροδότηση. Αφενός προχωρά σε μέτρα εξοικονόμησης ενέργειας τόσο στο δημόσιο όσο και στον ιδιωτικό τομέα και αφετέρου αναλαμβάνει κάθε δυνατή δράση ώστε να μην υπάρξει διατάραξη σε ό,τι αφορά την εφοδιαστική αλυσίδα. Στο πλαίσιο αυτό λαμβάνει κάθε μέτρο για την ενίσχυση της ενεργειακής της επάρκειας. Ειδικότερα:

Κατέπλευσε, σε χρόνο ρεκόρ, ειδικό δεξαμενόπλοιο που σχεδόν διπλασιάζει την αποθηκευτική ικανότητα του τερματικού σταθμού LNG στη Ρεβυθούσα και υπάρχει ετοιμότητα για μεταφορά υγροποιημένου φυσικού αερίου με δύο πλοία ταυτόχρονα στις εγκαταστάσεις της.

Υπάρχει δυνατότητα προμήθειας περισσότερου LNG με αντίστροφη ροή μέσω του αγωγού TAP από την Ιταλία, με την οποία υπάρχουν ήδη διεργασίες για αποθήκευση μεγάλης ποσότητας.

Υπάρχει δυνατότητα χρήσης περισσότερου ντίζελ και λιγνίτη για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας. Οι πέντε μονάδες ηλεκτροπαραγωγής με φυσικό αέριο είναι έτοιμες, σε περίπτωση που χρειαστεί, να λειτουργήσουν χρησιμοποιώντας diesel. Παράλληλα, οι διαθέσιμες λιγνιτικές μονάδες της Δ.Ε.Η. συνεχίζουν να λειτουργούν με τη σημερινή τους παραγωγική δυναμικότητα και δεν παρουσιάζουν ελλείψεις ενώ τον Σεπτέμβριο θα ξεκινήσει η λειτουργία της νέας λιγνιτικής μονάδας, Πτολεμαΐδα 5.

Παράλληλα, η Κυβέρνηση λαμβάνει μέτρα για την εξοικονόμηση ενέργειας. Τέθηκε ήδη σε λειτουργία η ηλεκτρονική πλατφόρμα η οποία είναι απαραίτητη για την εφαρμογή των μέτρων εξοικονόμησης ενέργειας στο Δημόσιο με, στόχο τη μείωση, τουλάχιστον κατά 10%, της ηλεκτρικής ενέργειας, μέσα στο 2022, σε σχέση με τις καταναλώσεις του 2019 και αφορά όλο το φάσμα του Δημοσίου (σχολεία, πανεπιστήμια, νοσοκομεία, υπουργεία, δημόσιες υπηρεσίες κ.λπ.) και την Τοπική Αυτοδιοίκηση. Παράλληλα βρίσκεται σε εξέλιξη το πρόγραμμα για την εξοικονόμηση ενέργειας από τα νοικοκυριά με ισχυρή κρατική επιδότηση για την αντικατάσταση ενεργοβόρων συσκευών.



Η Ελλάδα δεν μπορεί να δεχτεί την πρόταση της Κομισιόν για οριζόντια μείωση της ζήτησης φυσικού αερίου κατά 15%

 



Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή -όπως ανακοίνωσε την Τετάρτη η Πρόεδρός της- προτείνει προς το Συμβούλιο ένα νέο κανονισμό, σύμφωνα με τον οποίο όλα τα κράτη-μέλη της Ε.Ε. θα πρέπει να μειώσουν τη ζήτηση φυσικού αερίου κατά 15% μεταξύ 1ης Αυγούστου 2022 και 31ης Μαρτίου 2023, δίνοντας έμφαση στην υποκατάσταση του με άλλα καύσιμα. Πρόκειται για πρόταση -και όχι ειλημμένη ευρωπαϊκή απόφαση- η οποία θα συζητηθεί στο Συμβούλιο Υπουργών Ενέργειας της Ε.Ε. στις 26 Ιουλίου.

Η Ελληνική Κυβέρνηση δεν συμφωνεί επί της αρχής με την πρόταση της Κομισιόν. Δεν μπορεί να δεχθεί μια οριζόντια μείωση όταν δεν χρειάζεται για χώρες που έχουν προνοήσει. Γι’ αυτό τον λόγο η Ελλάδα μαζί με άλλες χώρες, όπως η Ισπανία, η Γαλλία και η Ιταλία, διαφωνούν με τον οριζόντιο περιορισμό 15% του φυσικού αερίου.

Στο πλαίσιο της πάντως αλληλεγγύης η Ελλάδα στηρίζει -και θα συνεχίσει να το κάνει- τις γειτονικές χώρες που αυτή την στιγμή έχουν έλλειψη στην παροχή φυσικού αερίου από την Ρωσία.

Ταυτόχρονα η Ελλάδα επιμένει στις προτάσεις που έχει ήδη υποβάλει. Υπενθυμίζεται ότι ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης έχει καταθέσει τόσο στο Συμβούλιο Κορυφής, όσο και προς την Επιτροπή, μια σειρά από προτάσεις που αφορούν τόσο τις τιμές, όσο και την προμήθεια φυσικού αερίου. Επιμένει κυρίως στις προτάσεις για πλαφόν στη χονδρική τιμή του φυσικού αερίου, καθώς και στην αποσύνδεση των τιμών του φυσικού αερίου από τις τιμές της ηλεκτρικής ενέργειας. Και σε αυτές τις προτάσεις -όπως πρόσφατα επανέλαβε ο Πρωθυπουργός- θα επιμείνει.



Τα 12 μέτρα στήριξης των πυρόπληκτων

 


Δέσμη μέτρων στήριξης νοικοκυριών και επιχειρήσεων των περιοχών που επλήγησαν από την πυρκαγιά στην Αττική και σε άλλες περιοχές κατά τον Ιούλιο του 2022, ενεργοποιεί η κυβέρνηση μετά την κήρυξη των περιοχών σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης και την οριοθέτησή τους από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Ειδικότερα, όπως ανακοινώθηκε από τον υφυπουργό παρά τω Πρωθυπουργό, αρμόδιο για θέματα Κρατικής Αρωγής και Αποκατάστασης από Φυσικές Καταστροφές, Χρήστο Τριαντόπουλο, τα μέτρα είναι τα εξής:


Αναστολή φορολογικών υποχρεώσεων. Στις περιοχές που κηρύσσονται σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης θα ανασταλεί για έξι μήνες η πληρωμή όλων των εκκρεμών και βεβαιωμένων φορολογικών υποχρεώσεων, τόσο για τις επιχειρήσεις όσο και για τα φυσικά πρόσωπα που πλήττονται.

Αποζημιώσεις για τις πρώτες ανάγκες των νοικοκυριών και για οικοσκευή. Στα πληττόμενα από την πυρκαγιά νοικοκυριά θα καταβληθούν, σε συνεργασία με τους δήμους, χρηματικά ποσά ανάλογα με την καταγραφή των ζημιών μέσω του Υπουργείου Εσωτερικών. Συγκεκριμένα, το Υπουργείο Εσωτερικών είναι αρμόδιο για την καταβολή αποζημιώσεων, που είναι (α) οικονομική ενίσχυση, ποσού 600 ευρώ, σε κάθε νοικοκυριό που έχει πληγεί η κύρια κατοικία του, για την κάλυψη των πρώτων αναγκών του, (β) εκτός αυτού του ποσού, οι οικογένειες που υπέστησαν ζημιά και είναι πολύτεκνες ενισχύονται με επιπλέον 600 ευρώ, (γ) επιπλέον οικονομική ενίσχυση 600 ευρώ λαμβάνουν οι πληγείσες οικογένειες για κάθε μέλος τους που είναι άτομο με ειδικές ανάγκες, (δ) οικονομική ενίσχυση ποσού μέχρι 6.000 ευρώ ανά νοικοκυριό, για την επισκευή ή την αντικατάσταση οικοσκευής της κύριας πληγείσας οικίας, και (ε) οικονομική ενίσχυση 4.500 ευρώ σε άτομα που υπέστησαν αναπηρία από τραυματισμό στη φυσική καταστροφή. Αυτές οι οικονομικές ενισχύσεις πληγέντων από φυσικές καταστροφές είναι ακατάσχετες.

Παροχή στεγαστικής συνδρομής σε φυσικά και νομικά πρόσωπα για την αποκατάσταση κτιρίων και κτιριακών εγκαταστάσεων εντός της οριοθετημένης περιοχής. Με Κοινή Υπουργική Απόφαση των εμπλεκόμενων Υπουργείων οριοθετούνται οι πληγείσες περιοχές και χορηγείται στεγαστική συνδρομή για την επισκευή/ανακατασκευή των κτιρίων, μέσω της ΓΔΑΕΦΚ του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Η στεγαστική συνδρομή, η οποία αποτελείται από δωρεάν κρατική αρωγή (80%) και άτοκο δάνειο (20%) με την εγγύηση του Ελληνικού Δημοσίου, χορηγείται στους ιδιοκτήτες των πληγέντων κτιρίων και έως το μέγιστο όριο των 150 τ.μ. από το σύνολο του αθροίσματος των εμβαδών των ιδιοκτησιών τους, με σκοπό την αποκατάστασή τους (επισκευή ή ανακατασκευή, ανάλογα με τις βλάβες που παρουσιάζουν). Η χρηματοδότηση του εν λόγω μέτρου προέρχεται από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων.

Πρώτη αρωγή έναντι στεγαστικής συνδρομής. Σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στο θεσμικό πλαίσιο της κρατικής αρωγής, οι πυρόπληκτοι πολίτες μπορούν μέσω της πλατφόρμας arogi.gov.gr να υποβάλουν αίτηση για την πρώτη αρωγή έναντι στεγαστικής συνδρομής για τα πυρόπληκτα κτίρια, σε συνέχεια των σχετικών ελέγχων από τις αρμόδιες υπηρεσίες, με την προκαταβολή να φθάνει έως τα 14.000 ευρώ.

Επιχορήγηση επιχειρήσεων που επλήγησαν από την πυρκαγιά. Σύμφωνα με το υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο του ν. 4797/2021 (ΦΕΚ Α΄ 66/23.04.2021), το Υπουργείο Οικονομικών είναι αρμόδιο για την αποζημίωση επιχειρήσεων που έχουν πληγεί από θεομηνίες, σε συνεργασία με την Περιφέρεια, η οποία και συστήνει σχετικές επιτροπές που προχωρούν στην εκτίμηση των ζημιών σε κάθε επιχείρηση. Τέλος, όσον αφορά τις αγροτικές εκμεταλλεύσεις, θα ενεργοποιηθεί το σχήμα επιχορήγησης επί των φυτικών μέσων παραγωγής για τις πληττόμενες αγροτικές εκμεταλλεύσεις από την κρατική αρωγή, σε ένα πλαίσιο συνεργασίας μεταξύ του Υπουργείου Οικονομικών, του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων και του ΕΛΓΑ.

Τριετής απαλλαγή από τον ΕΝΦΙΑ. Τα κτίσματα μετά του αναλογούντος σε αυτά οικοπέδου, τα οποία βρίσκονται σε περιοχές που θα κηρυχθούν σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης λόγω της πυρκαγιάς και έχουν αποδεδειγμένα ολοσχερώς καταστραφεί ή υποστεί λειτουργικές ζημιές που τα καθιστούν μη κατοικήσιμα, δύναται να απαλλαγούν από τον ΕΝΦΙΑ για τα έτη 2022-2023-2024, με την προϋπόθεση ότι κατά τον χρόνο αυτόν η κυριότητα ή το εμπράγματο δικαίωμα στο ακίνητο ανήκει στον υπόχρεο σε φόρο του έτους αυτού. Σε αυτό το πλαίσιο, το Υπουργείο Οικονομικών συνεργάζεται στενά με το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για τη διευκόλυνση και επιτάχυνση της σχετικής διαδικασίας.

Αναστολή διενέργειας πράξεων αναγκαστικής εκτέλεσης. Ειδικότερα, για τα φυσικά και νομικά πρόσωπα, καθώς και τις νομικές οντότητες που δικαιούνται το συγκεκριμένο μέτρο, αναστέλλεται, για έξι μήνες, η διενέργεια κάθε πράξης αναγκαστικής εκτέλεσης επί της κινητής ή ακίνητης περιουσίας τους, εξαιρουμένων των απαιτήσεων για διατροφή. Η αναστολή καταλαμβάνει, ιδίως, τη διενέργεια πλειστηριασμών, κατασχέσεων, αποβολών και προσωπικών κρατήσεων. Κατά το χρονικό διάστημα του εξαμήνου, αναστέλλονται οι προθεσμίες άσκησης ενδίκων μέσων και βοηθημάτων που αφορούν σε εκκρεμείς διαδικασίες αναγκαστικής εκτέλεσης.

Ρύθμιση και αναστολή ασφαλιστικών εισφορών. Ειδικότερα, προβλέπεται (α) κεφαλαιοποίηση των καθυστερούμενων μέχρι το τέλος του προηγούμενου της φυσικής καταστροφής μήνα ασφαλιστικών εισφορών (μετά τον προσθέτων τελών, τόκων, προσαυξήσεων και λοιπών επιβαρύνσεων), (β) αναστολή καταβολής των τρεχουσών ασφαλιστικών εισφορών για έξι (6) μήνες, αρχής γενομένης από την 1η του μήνα κατά τον οποίο συνέβη η φυσική καταστροφή (χωρίς υπολογισμό κατά το διάστημα αυτό προσθέτων τελών ή άλλων προσαυξήσεων), και (γ) δοσοποίηση των οφειλομένων μετά το 6μηνο σε 12-24 μηνιαίες δόσεις.

Επιδότηση ενοικίου/συγκατοίκησης. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων και Μεταφορών και Υποδομών, δύναται, σε συνέχεια της οριοθέτησης των πληγεισών περιοχών, να δοθεί επιδότηση ενοικίου/συγκατοίκησης για την κάλυψη δαπανών προσωρινής στέγασης των μόνιμων κατοίκων, οι κατοικίες των οποίων επλήγησαν από τις πυρκαγιές.

Φιλοξενία των πυρόπληκτων της Αττικής σε ξενοδοχειακές μονάδες. Για τους πολίτες της Αττικής των οποίων οι κατοικίες έχουν πληγεί από την πυρκαγιά, σε ένα πλαίσιο συνεργασίας με το Υπουργείο Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας και το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδος, ενεργοποιήθηκε μηχανισμός φιλοξενίας σε ξενοδοχειακές μονάδες, ώστε να φιλοξενηθούν οι πληγέντες.

Στήριξη αγροτών από τον ΕΛΓΑ. Ο ΕΛΓΑ, σε συνέχεια και της έκτακτης χρηματοδότησης από το Υπουργείο Οικονομικών, θα στηρίξει τους αγρότες, των οποίων η παραγωγή επλήγη από τις πυρκαγιές, στο πλαίσιο αποζημιώσεων του κανονισμού του ΕΛΓΑ.

Έκτακτη χρηματοδότηση προς τους ΟΤΑ. Το Υπουργείο Εσωτερικών, σε ένα πλαίσιο συνεργασίας με τους οργανισμούς τοπικής αυτοδιοίκησης, θα προχωρήσει στην έκτακτη χρηματοδότηση -όπου κριθεί η ανάγκη- προς τους Δήμους και την Περιφέρεια για την κάλυψη των πρώτων αναγκών για την κάλυψη ζημιών σε δίκτυα και υποδομές.

 




Θετική εξέλιξη το επίπεδο της οργάνωσης και του συντονισμού μεταξύ όλων των συναρμόδιων φορέων

 



Τις περιοχές που επλήγησαν από την πυρκαγιά στην Πεντέλη επισκέφτηκε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, ο οποίος σε δήλωσή του, μεταξύ άλλων, ανέφερε:

Η πυρκαγιά ήταν πολύ δύσκολη, είχα την ευκαιρία να περιοδεύσω σε όλη την έκτασή της. Και πάλι θερμά συγχαρητήρια σε όσους πάλεψαν στο πεδίο σε πραγματικά πρωτοφανείς συνθήκες, διότι οι άνεμοι ήταν όντως ακραίοι.

Έχουμε μία εικόνα της έκτασης της ζημιάς. Αυτό που κρατώ ως θετικό είναι το γεγονός ότι ο αριθμός των σπιτιών που έχουν υποστεί ζημιά, παρότι η φωτιά μπήκε μέσα στον αστικό ιστό, είναι πολύ περιορισμένος σε σχέση με την ένταση του φαινομένου.

Από εδώ και στο εξής θα αναλάβουν οι αρμόδιες αρχές, υπεύθυνες για την αποκατάσταση. Είδα ότι η αποκατάσταση της ηλεκτροδότησης προχώρα με πολύ γρήγορα βήματα. Θα γίνει η καταγραφή των ζημιών, έχουμε πια εμπειρία και οι συμπολίτες μας οι οποίοι υπέστησαν ζημιές, θα αποκατασταθούν το συντομότερο δυνατόν.

Θέλω να τονίσω ότι έχουμε ακόμα πολλή δουλειά μπροστά μας, είμαστε ακόμα στα τέλη Ιουλίου, ο Αύγουστος είναι μπροστά μας. Και θα πρέπει να είμαστε έτοιμοι να αντιμετωπίσουμε κάθε ενδεχόμενο.

Το είπα και χθες το επαναλαμβάνω και σήμερα ότι αυτό το οποίο κρατώ ως μία θετική εξέλιξη είναι το επίπεδο της οργάνωσης και του συντονισμού μεταξύ όλων των συναρμόδιων φορέων.