Πέμπτη 7 Σεπτεμβρίου 2023

Χειροπέδες σε καραγκιοζιλίκι "θεματοφύλακα" που έκανε περιπολία με φάρο και έκανε ελέγχους

 


Στη σύλληψη ενός 45χρονου καραγκιόζη προχώρησαν στελέχη της ΕΛ.ΑΣ. στην Καλλικράτεια Χαλκιδικής καθώς σε βίντεο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης παρουσιάζοταν ο καραγκιόζης ως μέλος των αυτοαποκαλούμενων «Θεματοφυλάκων του Συντάγματος» και εμφανιζόταν να πραγματοποιεί «περιπολίες» στους δρόμους της Θεσσαλονίκης με υποτιθέμενα περιπολικά της ΕΛ.ΑΣ. καλώντας, παράλληλα, τους χρήστες του Διαδικτύου να ενταχθούν στο «Σώμα Θεματοφυλακής Α 120 Συντάγματος».

Το συγκεκριμένο βίντεο, διάρκειας άνω των 3 λεπτών, αναρτήθηκε στο λογαριασμό του τον περασμένο Αύγουστο και αναπαρήχθη από άλλους χρήστες. Ο 45χρονος εμφανιζόταν μπροστά σε έξι Ι.Χ. έχοντας τοποθετήσει σε αυτά φάρους σαν αυτούς που χρησιμοποιεί η ΕΛ.ΑΣ.

Η συγκεκριμένη ανάρτηση, που συνοδεύεται από εκφράσεις του καραγκιόζη όπως «Έχετε καταλάβει πόσο εύκολο είναι να καταλάβουμε την Ελλάδα» ή «Έλληνες ενσωματωθείτε στο Α120» προκάλεσε την παρέμβαση της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Θεσσαλονίκης, που διέταξε τη διενέργεια προκαταρκτικής έρευνας.

https://www.facebook.com/100011069525690/videos/862242101687917?idorvanity=570316476960824

https://www.facebook.com/watch/?v=314745217629566



Στο πλαίσιο αυτό, αστυνομικοί της Υποδιεύθυνσης Κρατικής Ασφαλείας Θεσσαλονίκης τον εντόπισαν και τον συνέλαβαν. Σε όχημα ιδιοκτησίας του βρέθηκε ένας φάρος αυτοκινήτου, ένας αναδιπλούμενος σουγιάς, χειροπέδες, μία φορητή μεγαφωνική εγκατάσταση και αυτοκόλλητα με ένδειξη «Θεματοφύλακες Συντάγματος».

Σύμφωνα με το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων, ο ίδιος προανακριτικά φέρεται να είπε ότι ο φάρος και ο σουγιάς βρέθηκαν στην κατοχή του επειδή δραστηριοποιείται εθελοντικά στην πυρασφάλεια, ενώ απολογήθηκε ότι δεν είχε πρόθεση να υποκαταστήσει με τις ενέργειές του την ΕΛ.ΑΣ κι ότι θα «κατεβάσει» το επίμαχο βίντεο.

Μετά τη σύλληψή του ο 45χρονος οδηγήθηκε στον εισαγγελέα που άσκησε σε βάρος του ποινική δίωξη για διέγερση σε διάπραξη εγκλημάτων, απειλή διάπραξης εγκλημάτων, αντιποίηση δημόσιας υπηρεσίας (τετελεσμένη και σε απόπειρα), όπως επίσης για παράνομη βία σε απόπειρα. 

Παραπέμφθηκε να δικαστεί με την αυτόφωρη διαδικασία στο Μονομελές Πλημμελειοδικείο Θεσσαλονίκης.




Ο Μητσοτάκης αναβάλει την ομιλία του στην ΔΕΘ



Αναβάλλεται η εμφάνιση του Κυριάκου Μητσοτάκη στη ΔΕΘ το Σαββατοκύριακο, λόγω των καταστροφών από την κακοκαιρία Daniel.

O πρωθυπουργός θα επισκεφθεί το Σαββατοκύριακο τις πληγείσες από την κακοκαιρία Daniel, και η συνέντευξη του πρωθυπουργού στην ΔΕΘ θα πραγματοποιηθεί στα μέσα της επόμενης εβδομάδας.

Ήδη έχουν ακυρωθεί οι εκδηλώσεις και το ενδιαφέρον επικεντρώνεται στη διαχείριση των καταστροφικών πλημμυρών, με τον Κυριάκο Μητσοτάκη να βρίσκεται σε διαρκείς συσκέψεις και σε ανοιχτή γραμμή επικοινωνίας με την Πολιτική Προστασία για τη διαχείριση και αυτού του φαινομένου.

Οπως έγινε γνωστό νωρίτερα, αναβάλλεται και η προγραμματισμένη για αύριο επίσκεψη του πρωθυπουργού στον Εβρο.




Τέλος από τη γραμμή Ηράκλειο – Πειραιάς το Blue Horizon

 


Απομακρύνεται από την γραμμή Πειραιάς Ηράκλειο το πλοίο Blue Horizon μετά το τραγικό περιστατικό με τον βίαιο θάνατο του 36χρονου Αντώνη από μέλη του πληρώματος του.

Σύμφωνα με πληροφορίες μετά από απόφαση της εταιρείας το Blue Horizon σταματάει να εκτελεί τα δρομολόγια της συγκεκριμένης γραμμής ενώ θα αντικατασταθεί από το πλοίο Έλυρος αναφέρει το flashnews.gr.



Δημιουργείται κέντρο επιχειρήσεων στη Λάρισα με απόφαση του Κυριάκου Μητσοτάκη


 

Με απόφαση του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, σε συνεννόηση με την Περιφέρεια Θεσσαλίας δημιουργείται Κέντρο Επιχειρήσεων στην έδρα της Περιφέρειας στη Λάρισα, για τον καλύτερο συντονισμό όλων των δράσεων σε Μαγνήσια, Καρδίτσα, Τρίκαλα, Λάρισα, το οποίο θα βρίσκεται σε άμεση συνεργασία και συντονισμό, κεντρικά, με το ΕΣΚΕΔΙΚ της Πολιτικής Προστασίας.

Για τον σκοπό αυτό, κυβερνητικό κλιμάκιο μεταβαίνει στη Λάρισα με την ακόλουθη κατανομή έργου:

1) Απεγκλωβισμοί από πλημμυρισμένες οικίες (Επιτελείς Εθνικής Αμυνας με επικεφαλής τον Διοικητή της Ά Στρατιάς Αντιστράτηγο Ι. Τσόπλο, Πυροσβεστική, ΕΛΑΣ)

2) Δίκτυα ηλεκτροδότησης (ΔΕΔΔΗΕ Ανάστ. Μάνος)

3) Δίκτυο υδροδότησης (Αναπληρωτής Υπουργός Εσωτερικών Θοδ. Λιβάνιος)

4) Μεταφορικά δίκτυα (δρόμοι, τρένα, λιμάνια, αεροδρόμια) Υπουργός Υποδομών Χ. Σταϊκούρας, Υφυπουργός Ν. Ταχιάος)

5) Εφοδιασμός αποκλεισμένων περιοχών Μαγνησίας, Τρικάλων Καρδίτσας, με τρόφιμα, νερό, στέγη (Υφυπουργός Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας Χ. Τριαντόπουλος με υποστήριξη για την προσωρινή φιλοξενία, από το Υπουργείο Τουρισμού)

6) Πρόσβαση και λειτουργία δομών υγείας (Υφυπουργός Υγείας Μάριος Θεμιστοκλέους)



Βρετανία: Δραπέτευσε υπόδικος για τρομοκρατία στο Λονδίνο

 


Ανθρωποκυνηγητό έχουν εξαπολύσει οι Αρχές στη Βρετανία μετά την απόδραση ενός υπόπτου για τρομοκρατία την Τετάρτη (6/9).

Ο Daniel Abed Khalife, 21 ετών, περίμενε να δικαστεί αφού κατηγορήθηκε ότι άφησε ψεύτικες βόμβες σε στρατιωτική βάση ενώ υπηρετούσε ως στρατιώτης, αλλά και για παραβίαση του νόμου περί επίσημων μυστικών με τη συλλογή πληροφοριών «χρήσιμων για τον εχθρό».

Ο δράστης φέρεται να δραπέτευσε από τη φυλακή του Γουάντσγουορθ κάτω από ένα φορτηγό με τρόφιμα, χρησιμοποιώντας ιμάντες για να κρατιέται.

Έχει ύψος 1,80 μ. και εθεάθη για τελευταία φορά να φοράει λευκό μπλουζάκι, κόκκινο, λευκό καρό παντελόνι και καφέ μπότες, δήλωσε η αστυνομία.

Ο Khalife ήταν προφυλακισμένος και περίμενε να δικαστεί για αδικήματα που σχετίζονται με την τρομοκρατία.

Ο Khalife φέρεται να άφησε ψεύτικες συσκευές «με σκοπό να προκαλέσει σε κάποιον άλλο την πεποίθηση ότι το αντικείμενο ήταν πιθανό να εκραγεί».

Επίσης, κατηγορείται ότι απέσπασε προσωπικές πληροφορίες για στρατιώτες, οι οποίες ήταν «πιθανό να είναι χρήσιμες σε ένα πρόσωπο που διαπράττει ή προετοιμάζει τρομοκρατική πράξη» το 2021.

Η φυλακή τέθηκε σε lockdown τις ώρες μετά την απόδραση του κ. Khalife, αλλά οι περιορισμοί έχουν πλέον αρθεί, σύμφωνα με δημοσίευμα του BBC. 



Αστυνομικός ερωτοτροπούσε στο περιπολικό του εν ώρα υπηρεσίας

 


Ξεφτιλίστηκε ένας αστυνομικός από το Μέριλαντ των ΗΠΑ, καθώς στο TikTok διέρρευσε ένα βίντεο που τον απεικονίζει να επιδίδεται σε ερωτικές περιπτύξεις με μία γυναίκα, μέσα στο περιπολικό του και εν ώρα υπηρεσίας.

Σύμφωνα με την Daily Mail, το εν λόγω κλιπ δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά στην πλατφόρμα την περασμένη Δευτέρα. Περίπου ένα 24ωρο αργότερα, το αστυνομικό τμήμα της κομητείας Πρινς Τζορτζ ανακοίνωσε ότι ξεκίνησε έρευνα για να διαλευκανθούν οι συνθήκες γύρω από το περιστατικό που έγινε viral, συγκεντρώνοντας πάνω από δύο εκατομμύρια προβολές.

«Μόλις ολοκληρωθεί η έρευνα και επαληθευτούν τα γεγονότα, θα δημοσιεύσουμε περαιτέρω πληροφορίες», αναφέρεται στην ανακοίνωση τους αστυνομικού τμήματος.

Στο επίμαχο βίντεο βλέπουμε, αρχικά, τον αστυνομικό και την άγνωστη γυναίκα να φιλιούνται έξω από το αστυνομικό όχημα, και στην συνέχεια, το ζευγάρι μπαίνει στο πίσω μέρος του περιπολικού και ο αξιωματούχος κλείνει την πόρτα.

Στο κλιπ ακούγονται φωνές παιδιών που παίζουν εκεί κοντά, αλλά και τα σχόλια μιας παρέας ανδρών που μιλούν ισπανικά. «Κοίτα! Κοίτα! Την πάει στο αμάξι!», λέει ένας από τους «θεατές», με έναν άλλον να σχολιάζει ότι «ο καραφλός μπάτσος» είναι ασυγκράτητος.




Πνίγηκε το κέντρο της Αθήνας


 

Συγκλονιστικό βίντεο από τη Λεωφόρο Βασιλίσσης Σοφίας, έξω από το μετρό στον «Ευαγγελισμό»,με πολίτες να παρασύρονται από νερά και να κινδυνεύουν να πνιγούν στο κέντρο της Αθήνας, κάνει τον γύρο του διαδικτύου την τελευταία ώρα.

Στη Λεωφόρο Βασιλίσσης Σοφίας, έξω από το μετρό του «Ευαγγελισμού», το δυνατό μπουρίνι κατέλαβε εξαπίνης τους πολίτες που πήγαιναν στις δουλειές και στα σπίτια τους και τα ορμητικά νερά, που είχαν σχηματίσει χείμαρρο, παρέσυραν τουλάχιστον τρεις-τέσσερις πολίτες, που κινδύνεψαν με πνιγμό και σώθηκαν την τελευταία στιγμή από συμπολίτες που βρίσκονταν στο σημείο.

Προσωρινά έκλεισε και ο σταθμός του μετρό Ευαγγελισμός, λόγω εισροής υδάτων στο ανώτερο επίπεδο του σταθμού από τις εισόδους, με τους συρμούς να διέρχονται από τον σταθμό χωρίς να κάνουν στάση.

Τροποποιήσεις στα δρομολόγια των συρμών της Γραμμής 1 του Μετρό (ΗΣΑΠ) σημειώθηκαν το απόγευμα της Τετάρτης (6/9) και βρίσκονται σε ισχύ λόγω εισροής μεγάλης ποσότητας υδάτων στην τροχιά στο τμήμα Μοναστηράκι- Θησείο. Η κυκλοφορία προσωρινά διεξάγεται στα τμήματα Πειραιάς- Ταύρος &

Ομόνοια- Κηφισιά. Σημειώνεται ότι από την νεροποντή πλημμύρισαν και δρόμοι πέριξ του σταθμού του ΗΣΑΠ στο Μοναστηράκι.
















Ο Τραμπ δηλώνει ότι θέλει να καταθέσει στη δίκη για τα απόρρητα έγγραφα


 

Ο πρώην πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ δήλωσε, σε ραδιοφωνική συνέντευξή του, ότι είναι πρόθυμος να καταθέσει προς υπεράσπισή του, στη δίκη για τη φερόμενη λανθασμένη διαχείριση απόρρητων εγγράφων που πήρε μαζί του στη Φλόριντα μετά τη λήξη της θητείας του.

«Ανυπομονώ να καταθέσω» είπε ο Τραμπ στον συντηρητικό ραδιοφωνικό παρουσιαστή Χιου Χιούιτ.

Ο Τραμπ είναι προγραμματισμένο να δικαστεί τον ερχόμενο Μάιο για την υπόθεση της μεταφοράς και φύλαξης των ευαίσθητων, διαβαθμισμένων εγγράφων, στην έπαυλή του στο Μαρ-α-Λάγκο της Φλόριντας αλλά και τις φερόμενης απόπειρας να παρεμποδίσει την έρευνα των αρχών. 

Η υπόθεση αυτή είναι μία από τις τέσσερις για τις οποίες θα δικαστεί ο Τραμπ το 2024.

Ο Τραμπ έχει και στο παρελθόν δηλώσει πρόθυμος να καταθέσει σε έρευνες σε βάρος του, όμως στη συνέχεια υπαναχωρούσε. Το 2018 είπε ότι θα κατέθετε, ενόρκως, στον πρώην ειδικό εισαγγελέα Ρόμπερτ Μιούλερ που ερευνούσε τις πιθανές σχέσεις του προεκλογικού επιτελείου του με τη ρωσική κυβέρνηση, όμως τελικά δεν μίλησε ποτέ στους εισαγγελείς και δεν του ασκήθηκε δίωξη για αυτήν την υπόθεση.



Η πραγματικότητα για τις νέες ταυτότητες

 



H παρουσίαση του Υπουργού Προστασίας του Πολίτη, κ. Γιάννη Οικονόμου, στο Υπουργικό Συμβούλιο 

Ερωτήσεις και Απαντήσεις

1. Γιατί  η Ελλάδα προχωρά στην έκδοση νέου δελτίου ταυτότητας;

Η Ελλάδα κάνει το επόμενο βήμα στην ασφάλεια των πολιτών της και προχωρά στην έκδοση ενός νέου ασφαλούς δελτίου ταυτότητας Ελλήνων πολιτών, καθώς η χώρα χρειάζεται άμεσα να συμμορφωθεί στον ευρωπαϊκό κανονισμό, αλλά και στις απατήσεις διεθνών φορέων, όπως ο ICAO. Συγκεκριμένα,

Ο Κανονισμός (ΕΕ) 2019/1157 προβλέπει για όλα τα κράτη μέλη την έκδοση νέων δελτίων ταυτότητας με ιδιαίτερα αναβαθμισμένα χαρακτηριστικά ασφαλείας, τα οποία το σημερινό δελτίο δεν πληροί.

Σύμφωνα με τον Κανονισμό (ΕΕ) 2019/1157, ταυτότητες κρατών μελών που δεν διαθέτουν μηχανικώς αναγνώσιμη ζώνη (MRZ), παύουν να ισχύουν την 3η Αυγούστου 2026. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το άρθρο 5 του Κανονισμού τα δελτία ταυτότητας που δεν πληρούν τα ελάχιστα πρότυπα ασφαλείας που ορίζονται από τον ICAO ή που δεν περιλαμβάνουν MRZ παύουν να ισχύουν. Η χώρα μας τον Ιούλιο έλαβε εκ νέου προειδοποιητική επιστολή από την Ευρωπαϊκή Ένωση για τη μη συμμόρφωση της στον Κανονισμό.

Ταυτόχρονα, τα νέα δελτία ταυτότητας αποτελούν πάγια απαίτηση συνυφασμένη με τα πρωτόκολλα ασφαλείας:

  • του Διεθνούς Οργανισμού Πολιτικής Αεροπορίας (ICAO), ως εξειδικευμένου Οργανισμού των Ηνωμένων Εθνών που εγγυάται την ασφάλεια πτήσεων και την ελευθερία μετακινήσεων,
  • των Η.ΠΑ. αναφορικά με τη συμμετοχή της χώρας μας στο πρόγραμμα απαλλαγής θεωρήσεων (VISA waiver program).

Παράλληλα, ήδη με Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ) του 2018, η οποία έχει τροποποιηθεί έκτοτε αρκετές φορές , προβλέπεται η έκδοση νέου δελτίου ταυτότητας Ελλήνων πολιτών με νέες προδιαγραφές στη βάση σύγχρονων πρωτοκόλλων ασφαλείας.

 

2. Η έκδοση νέου δελτίου ταυτότητας, επομένως, αποτελεί αναγκαστική υποχρέωση της χώρας;

Η χώρα κάνει το επόμενο βήμα σε επίπεδο ασφάλειας. Το νέο δελτίο ταυτότητας Ελλήνων πολιτών αποτελεί εργαλείο που αξιοποιεί τις δυνατότητες της τεχνολογίας και υποστηρίζει την συνύπαρξη μας στο πλαίσιο της ευνομούμενης κοινωνίας και του Κράτους Δικαίου, στην πατρίδα μας και τον κόσμο.

Προφανώς η χώρα οφείλει να συμμορφωθεί στις νομικές της υποχρεώσεις, η έκδοση, όμως, νέου δελτίου ταυτότητας Ελλήνων πολιτών δεν αποτελεί μόνο ανάγκη, αλλά μία μεταρρυθμιστική επιλογή. Μία επιλογή που θα παρέχει μεγαλύτερη ασφάλεια και θα διευκολύνει την καθημερινότητα στις συναλλαγές, μετακινήσεις και στη ζωή στο σύγχρονο παγκοσμιοποιημένο περιβάλλον.

Το σημερινό δελτίο ταυτότητας, που εκδίδεται με τη μορφή που γνωρίζουμε από το 1961, αλλάζει με την έκδοση ενός από τα πλέον σύγχρονα δελτία ταυτότητας, με ισχυρά χαρακτηριστικά ασφαλείας. Ασφάλεια για όλους το 2023 με όρους της δεκαετία του ‘60 δεν μπορεί να νοηθεί. Επιπλέον, επειδή τα σημερινά δελτία ταυτότητας υπολείπονται των σύγχρονων δεδομένων ασφαλείας, είναι ευκολότερο να πλαστογραφηθούν από εγκληματικές οργανώσεις και να χρησιμοποιηθούν για τη διευκόλυνση εγκληματικών πράξεων. Όσοι ανθίστανται μανιωδώς στην αλλαγή τους, διευκολύνουν -συνειδητά ή ασυνείδητα τις επιδιώξεις εγκληματικών οργανώσεων.

 

Το νέο δελτίο ταυτότητας Ελλήνων πολιτών

3. Ποια στοιχεία περιλαμβάνονται στο νέο δελτίο ταυτότητας;

Στο νέο δελτίο ταυτότητας θα εκτυπώνονται τα εξής στοιχεία:

  • Εμπρόσθια πλευρά: Φωτογραφία κατόχου, Αριθμός Δελτίου Ταυτότητας, Επώνυμο, Όνομα, Φύλο, Ημ. Γέννησης, Ιθαγένεια, Ημ. Έκδοσης, Ημ. Λήξης, Αρχή Έκδοσης, Υπογραφή Κατόχου.
  • Πίσω πλευρά: Όνομα Πατέρα, Όνομα Μητέρας, Τόπος γέννησης, Ομάδα αίματος (προαιρετικά), Ύψος (υποχρεωτικά από το 24ο έτος). Εφόσον αποφασισθεί σχετικά, έχει προβλεφθεί χώρος για να τυπωθεί ο Προσωπικός Αριθμός πολίτη.

Στο ανέπαφο χώρο αποθήκευσης περιλαμβάνονται:

  • Φωτογραφία κατόχου σε ψηφιακή μορφή
  • Στοιχεία μηχανικώς αναγνώσιμης ζώνης
  • Δύο δακτυλικά αποτυπώματα
  • Επώνυμο πατρός
  • Επώνυμο μητρός
  • Δήμος εγγραφής και αριθμός δημοτολογίου
  • Τόπος έκδοσης

 

4. Ποια είναι τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του νέου δελτίου ταυτότητας;

  • Το νέο δελτίο ταυτότητας είναι διαστάσεων 85,6mm ± 0,75mm * 54,0mm ± 0,75mm και κατασκευάζεται από πολυανθρακικό υλικό.
  • Το νέο δελτίο ταυτότητας Ελλήνων πολιτών κατασκευάζεται από πολυκαρμπονικό υλικό και είναι μορφοτύπου ID1, τύπου πιστωτικής κάρτας, σύμφωνα με τα διεθνή πρότυπα του ICAO και τις νομικές υποχρεώσεις της χώρας.
  • Μέθοδος εκτύπωσης. Η εκτύπωση γίνεται μέσω εγχάραξης laser. Όλα τα στοιχεία καθώς επίσης και η έγχρωμη φωτογραφία εκτυπώνονται με laser στο εσωτερικό στρώμα του δελτίου ταυτότητας καθιστώντας αδύνατη οποιαδήποτε προσπάθεια πλαστογράφησης.
  • Ενσωματώνει σύγχρονα μέτρα ασφαλείας που ενισχύουν την ασφάλεια και αποτρέπουν προσπάθειες πλαστογραφησης.
  • Περιλαμβάνει μηχανικώς αναγνώσιμη ζώνη (MRZ)
  • Ενσωματώνει ηλεκτρονικό μέσο αποθήκευσης, το οποίο λειτουργεί ανέπαφα (contactless)

 

5. Ποια είναι η διαδικασία έκδοσης του νέου  δελτίου ταυτότητας;

Πρόκειται για μία ασφαλή, εύκολη και άμεση διαδικασία. Σε όλη τη χώρα θα λειτουργούν 367 σημεία έκδοσης νέων δελτίων αστυνομικής ταυτότητας,  ενώ προβλέπεται και η λειτουργία 60 φορητών κλιμακίων. Για λόγους διευκόλυνσης, η διαδικασία έκδοσης θα γίνεται κατόπιν ραντεβού (στα πρότυπα των ραντεβού για τον εμβολιασμό). Τα ραντεβού θα κλείνονται μέσω πλατφόρμας και ο πολίτης θα λαμβάνει ενημερωτικά sms και email. Τα 60 φορητά κλιμάκια απευθύνονται σε κρατούμενους, νοσηλευόμενους, υπερήλικες και ΑμΕΑ με σοβαρά προβλήματα προσβασιμότητας.

 

6. Πότε θα ξεκινήσουν να εκδίδονται τα νέα  δελτία ταυτότητας Ελλήνων πολιτών;

Οι πολίτες όλης της χώρα θα μπορούν από την 25η Σεπτεμβρίου 2023 να προσέρχονται στα Αστυνομικά Τμήματα, κατόπιν ραντεβού -εκτός των εξαιρέσεων- και να προχωρούν στη διαδικασία έκδοσης του νέου δελτίου ταυτότητας.

 

7. Ποιο είναι το κόστος έκδοσης νέου δελτίου ταυτότητας;

Για την έκδοση νέου δελτίου ταυτότητας καταβάλλεται ηλεκτρονικό παράβολο Δημοσίου, ύψους 10,00 €, το οποίο αντιστοιχεί:

  • στο αντίτιμο του σώματος του δελτίου,
  • στα έξοδα εκτύπωσής του
  • στη δαπάνη ασφαλούς μεταφοράς του από και προς τη Διεύθυνση Διαβατηρίων και Εγγράφων Ασφαλείας του Αρχηγείου της Ελληνικής Αστυνομίας στην Αθήνα
  • στη φωτογραφία, εφόσον ο πολίτης επιθυμεί να την βγάλει στο τμήμα ασφαλείας.

Για τις περιπτώσεις έκδοσης δελτίου ταυτότητας εξαιτίας απώλειας ή φθοράς του προηγούμενου δελτίου του αιτούντος, θα καταβάλλεται επιπλέον ηλεκτρονικό παράβολο Δημοσίου, ύψους 9,00€, όπως ακριβώς ισχύει και σήμερα.

 

8. Γιατί το κόστος έκδοσης βαραίνει τον πολίτη;

Η τεχνολογία που ενσωματώνεται στο νέο δελτίο ταυτότητας είναι αντίστοιχη των διαβατηρίων και έχει αυξημένο κόστος. Στην περίπτωση του νέου δελτίου ταυτότητας πετύχαμε το κόστος να είναι το ελάχιστο δυνατό και υποπολλαπλάσιο εκείνου της έκδοσης διαβατηρίων, συμπεριλαμβάνοντας και τη φωτογραφία.

 

9.  Πόσο καιρό θα χρειάζεται για να εκδοθεί  το νέο δελτίο ταυτότητας;

Ο συνολικός χρόνος που απαιτείται, από την ημερομηνία της αίτησης στο Αστυνομικό Τμήμα μέχρι και την παραλαβή θα κυμαίνεται στις 7 ημέρες.

 

10. Ποια θα είναι η χρονική ισχύς των νέων δελτίων ταυτότητας και γιατί είναι απαραίτητη η ημερομηνία λήξης της ισχύος;

Η διάρκεια ισχύος από την ημερομηνία έκδοσης είναι τα 10 έτη, όπως ακριβώς ισχύει και σήμερα. Η διάρκεια ισχύος αποτελεί ένα μέτρο που εξασφαλίζει την αξιοπιστία του δελτίου ταυτότητας, καθώς σε διάστημα 10 ετών επέρχονται φυσιογνωμικές αλλαγές στο πρόσωπο του κατόχου. Παράλληλα, η διάρκεια ισχύος των 10 ετών είναι η μέγιστη δυνατή διάρκεια που επιτρέπεται από τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό και συνίσταται από τον ICAO.

 

11. Είναι υποχρεωτική η αντικατάσταση του παλιού με νέου τύπου δελτίου ταυτότητας;

Σύμφωνα με τον Κανονισμό (ΕΕ) 2019/1157, ταυτότητες κρατών μελών που δεν διαθέτουν μηχανικώς αναγνώσιμη ζώνη (MRZ), παύουν να ισχύουν την 3η Αυγούστου 2026.

 

12. Θα υπήρχε πρόβλημα στην ελεύθερη μετακίνηση των Ελλήνων Πολιτών στην Ε.Ε. αν δεν εκσυγχρονίζονταν τα δελτία ταυτότητας;

Σύμφωνα με τον Κανονισμό (ΕΕ) 2019/1157, ταυτότητες κρατών μελών που δεν διαθέτουν μηχανικώς αναγνώσιμη ζώνη (MRZ), παύουν να ισχύουν την 3η Αυγούστου 2026. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το άρθρο 5 του Κανονισμού τα δελτία ταυτότητας που δεν πληρούν τα ελάχιστα πρότυπα ασφαλείας που ορίζονται από τον ICAO ή που δεν περιλαμβάνουν MRZ παύουν να ισχύουν. Σε αυτήν την κατηγορία εγγράφων υπάγεται και το σημερινό ελληνικό δελτίο ταυτότητας, το οποίο δε διαθέτει μηχανικώς αναγνώσιμη ζώνη.

 

Νέο δελτίο ταυτότητας Ελλήνων πολιτών: Επόμενο βήμα στην Ασφάλεια

13. Σε σχέση με το σημερινό δελτίο ταυτότητας Ελλήνων πολιτών, πως αναβαθμίζεται και ενισχύεται η ασφάλεια;

Το σημερινό δελτίο ταυτότητας Ελλήνων πολιτών, που εκδίδεται με τη μορφή που γνωρίζουμε από το 1961, είναι ξεπερασμένο και πεπαλαιωμένο. Η Ελλάδα κάνει το επόμενο βήμα με την έκδοση ενός από τα πλέον σύγχρονα δελτία ταυτότητας, με ισχυρά χαρακτηριστικά ασφαλείας. Συγκεκριμένα, ενισχύεται η ασφάλεια μέσω:

  • Ύπαρξης μηχανικώς αναγνώσιμης ζώνης (MRZ)
  • Αντικατάστασης του υλικού (από το χαρτί στο πολυκαρμπονικό υλικό)
  • Νέας τεχνολογία εκτύπωσης μέσω εγχαραξης με laser
  • Υιοθέτηση σύγχρονων μέτρων ασφαλείας
  • Ενσωμάτωση ανέπαφου μέσου αποθήκευσης με σκοπό την αξιόπιστη και άρρηκτη σύνδεση του δελτίου με τον κάτοχο

Τα υλικά του δελτίου ταυτότητας κατασκευάζονται αποκλειστικά και μόνο για τη χώρα μας και η προσωποποίηση και εκτύπωση τους μπορεί να πραγματοποιηθεί μόνο από το σύγχρονο και αναβαθμισμένο σύστημα της Ελληνικής Αστυνομίας.

 

14. Ποια είναι τα σύγχρονα μέτρα ασφαλείας;

  • Δάπεδο ασφαλείας το οποίο περιλαμβάνει μικροεκτυπώσεις και εκτύπωση με ιριδισμό.
  • Μεταβαλλόμενη εικόνα laser (Changing Laser Image) στην οποία η δευτερεύουσα φωτογραφία του κατόχου και ο τριψήφιος κωδικός της χώρας (GRC) εναλλάσσονται ανάλογα με τη γωνία θέασης.
  • Εκτυπωμένες παραστάσεις (σήμα ηλεκτρονικού εγγράφου ασφαλείας – τριψήφιος κωδικός κράτους GRC) με    Οπτικά Μεταβλητή Μελάνη (Optical Variable Inkjet),   η οποία αλλάζει χρωματισμό από πράσινο σε ματζέντα (κόκκινο – μωβ), ανάλογα με την οπτική γωνία παρατήρησης.
  • Περιθλαστική Διάταξη Οπτικά Μεταβλητής Εικόνας (D.O.V.I.D.) η οποία παρουσιάζει χρωματική αντιμετάθεση ανάλογα με τη γωνία θέασης και προστατεύει τη φωτογραφία του κατόχου.
  • Ενδείξεις ορατές μόνο υπό την επίδραση του       υπεριώδους φωτός (Ultra Violet light) (όπως το στεφάνι ελιάς, οι λέξεις  «ΕΛΛΑΣ/HELLAS» και ο τίτλος «ΔΕΛΤΙΟ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑΣ – IDENTITY CARD»

 

15. Τι  είναι η μηχανικώς αναγνώσιμη ζώνη (MRZ) ;

MRZ, είναι τα αρχικά διεθνούς όρου ασφάλειας Machine Readable Zone, δηλαδή στα ελληνικά: μηχανικώς αναγνώσιμη ζώνη. Είναι η γραμμή κώδικα πληροφοριών που βλέπουμε και σήμερα σε όλα τα ελληνικά διαβατήρια, ακριβώς κάτω από τα στοιχεία του πολίτη. Δεν πρόκειται δηλαδή για κάποια καινούρια τεχνολογία, καθώς κάθε ελληνικό διαβατήριο διαθέτει και σήμερα, εδώ και πολλά χρόνια, ζώνη MRZ. Ειδικότερα, η MRZ περιλαμβάνει σε ειδική μορφή που έχει καθοριστεί από τον ΙCAO ορισμένα από τα στοιχεία που αναγράφονται στο δελτίο ταυτότητα, ώστε να είναι δυνατή για λόγους ασφαλείας και ταχύτητας η αυτόματη αναγνώριση, ανάγνωση και επαλήθευση τους απ’ όλες τις συσκευές διαβατηριακού ελέγχου διεθνώς.

 

16. Τι είναι το RFID και γιατί είναι απαραίτητη η χρήση του;

Το RFID είναι τα αρχικά του όρου Radio Frequency Identification. Η απόδοση του στα ελληνικά ορίζεται ως «ταυτοποίηση μέσω ραδιοσυχνοτήτων». Η τεχνολογία αυτή χρησιμοποιείται για την ανέπαφη επικοινωνία του μέσου αποθήκευσης με τις συσκευές ανάγνωσης (readers). Ειδικότερα, το μέσο αποθήκευσης των Δελτίων Ταυτότητας επικοινωνεί με τους αναγνώστες μέσω πρωτοκόλλου NFC (επικοινωνία κοντινού πεδίου).  Τεχνολογία που υπάρχει στο σύνολο των “έξυπνων κινητών”. Η δυνατότητα ανάγνωσης δηλαδή του μέσου αποθήκευσης παρέχεται μόνο όταν το δελτίο έρθει σε πολύ κοντινή απόσταση (λίγων εκατοστών) από τον αναγνώστη.

 

17. Πως εξασφαλίζεται η εμπιστευτικότητα και η ακεραιότητα των προσωπικών δεδομένων και των βιομετρικών στοιχείων που περιλαμβάνονται στο ανέπαφο μέσο αποθήκευσης;

Το νέο δελτίο ταυτότητας Ελλήνων πολιτών ενσωματώνει και εφαρμόζει όλες τις απαιτούμενες τεχνικές λύσεις και τους προηγμένους μηχανισμούς ασφαλείας που εξασφαλίζουν τον έλεγχο της γνησιότητας των ψηφιακών δεδομένων που περιλαμβάνονται στο ανέπαφο μέσο αποθήκευσης και αποτρέπουν οποιαδήποτε προσπάθεια κακόβουλης πρόσβασης, ανάγνωσης, αντιγραφής ή τροποποίησης τους. Οι μηχανισμοι ασφάλειας, με δύο λόγια, διασφαλίζουν ότι το νέο δελτίο ταυτότητας Ελλήνων πολιτών αφενός δεν μπορεί να πλαστογραφηθεί και αφετέρου δεν μπορούν να υποκλαπούν τα δεδομένα που περιέχονται σ αυτό.

 

18. Για  ποιο λόγο οι φωτογραφίες θα λαμβάνονται και από τις Αστυνομικές Αρχές;

Πρόκειται για ένα ακόμη μέτρο ενίσχυσης της ασφάλειας και ελέγχου ταυτοπροσωπίας, καθώς η δυνατότητα λήψης φωτογραφίας των αιτούντων απευθείας από τις Αρχές έκδοσης εξασφαλίζει την ασφάλεια του εν λόγω βιομετρικού στοιχείου (π.χ. από απόπειρες “face morphing”).  Μάλιστα, αποτελεί και σύσταση στον Ευρωπαϊκό Κανονισμό. Επιπλέον, η υπηρεσία διατίθεται χωρίς κόστος για τους πολίτες. Παρέχεται όμως και η δυνατότητα των πολιτών να απευθύνονται σε επαγγελματίες φωτογράφους για τη λήψη της φωτογραφίας τους.

 

Νέο δελτίο ταυτότητας Ελλήνων πολιτών και fake news

19. “Θα υπάρχει τσιπάκι γεωχωρικού εντοπισμού και θα βρίσκουν που είμαστε”;

Τα νέο δελτίο ταυτότητας δεν εμπεριέχει τεχνολογία που μπορεί να καταγράψει δεδομένα ελέγχου θέσης. Τα στοιχεία που συλλέγονται είναι τα απολύτως απαραίτητα και θέτουν στο επίκεντρο την ασφάλεια των πολιτών.

 

20. “Θα έχουν πρόσβαση στα ιατρικά μας δεδομένα γιατί θα έχουν τον ΑΜΚΑ μας”;

Ο ΑΜΚΑ δεν περιλαμβάνεται στο νέο δελτίο ταυτότητας ούτε σε εμφανές εξωτερικό σημείο, ούτε αποθηκευμένος εσωτερικά. Το νέο δελτίο ταυτότητας δεν έχει στοιχεία που θα μπορούσαν να δώσουν πρόσβαση σε ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα που σχετίζονται με την υγεία.

 

21. “Θα έχουν χωρίς τη θέληση μας την ομάδα αίματος μας”;

Η αναγραφή της ομάδας αίματος είναι προαιρετική και γίνεται μέσω βεβαίωσης νοσηλευτικού ιδρύματος ή υγειονομικού εργαστηρίου, στην οποία αναγράφεται η ομάδα αίματος και το RHESUS, μόνο για όσους πολίτες το επιθυμούν.

 

22. “Θα έχουν πρόσβαση στα προσωπικά μας δεδομένα”;

Η Ε.Ε. διαθέτει την αυστηρότερη, σε παγκόσμιο επίπεδο, νομοθεσία για την προστασία τους και τη διασφάλιση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Η ελληνική νομοθεσία είναι πλήρως συμβατή και εναρμονισμένη με την ευρωπαϊκή. Συνεπώς, η διαδικασία έκδοσης του νέου ελληνικού δελτίου ταυτότητας πληροί απόλυτα τις πλέον απαιτητικές προϋποθέσεις που τίθενται από το ευρωπαϊκό και εθνικό δίκαιο.

 

23. “Θα αναγράφονται πληροφορίες θρησκευτικού ενδιαφέροντος στο νέο δελτίο ταυτότητας που θίγουν την πίστη”;

Η σύνδεση του νέου δελτίου ταυτότητας με τη χριστιανική πίστη αποτελεί στυγνή καπηλεία και παραχάραξη της Ορθοδοξίας. Η έκδοση τους δεν άπτεται στο ελάχιστο του πυρήνα τόσο της χριστιανοσύνης, όσο και οποιουδήποτε άλλου δόγματος και θρησκεύματος. Το δελτίο ταυτότητας Ελλήνων πολιτών αποτελεί ένα διοικητικό έγγραφο και δεν αναγράφεται καμία πληροφορία θρησκευτικού ενδιαφέροντος. Συνεπώς,  δεν τίθεται κανένα θέμα που σχετίζεται με το όποιο θρησκευτικό προσανατολισμό και ευαισθησία των πολιτών.

 



Το χρονοδιάγραμμα ενίσχυσης του στόλου των αστικών συγκοινωνιών σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη με 1.300 νέα λεωφορεία

 



Την αναβάθμιση του στόλου των αστικών συγκοινωνιών, ανακοίνωσε στη Βουλή ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας. Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ανέλυσε το χρονοδιάγραμμα της ενίσχυσης του στόλου των συγκοινωνιακών φορέων, με βάση το οποίο:

  • Έως το τέλος Απριλίου 2024 αναμένεται η άφιξη 250 ηλεκτρικών λεωφορείων, εκ των οποίων τα 140 θα αξιοποιηθούν στην Αθήνα και τα 110 στη Θεσσαλονίκη.
  • Πρόκειται για το αρχικό σκέλος του πρώτου διαγωνισμού που αφορά, αθροιστικά, 650 νέα οχήματα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, το σύνολο των οποίων προβλέπεται να έχουν παραδοθεί σε κυκλοφορία έως τα μέσα του 2025.
  • Άμεσα δρομολογείται και ο δεύτερος διαγωνισμός, με αντικείμενο επιπλέον 650 οχήματα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, καθώς ήδη προγραμματίστηκε η έναρξη σύνταξης Διακήρυξης, με εκτίμηση να ολοκληρωθεί η παράδοση και αυτών των οχημάτων στο τέλος της τετραετίας.


Κύρωση από την ολομέλεια της Βουλής της Σύμβασης Παραχώρησης του Λιμανιού της Ηγουμενίτσας

 


Πρόκειται για μια μεγάλη επένδυση, με σημαντικά οικονομικά, αναπτυξιακά και τοπικά οφέλη, καθώς αποτελεί ψήφο εμπιστοσύνης όχι μόνο για τη Θεσπρωτία αλλά για ολόκληρη την Ήπειρο.

  • Το λιμάνι της Ηγουμενίτσας δεν πωλείται, παραχωρείται η διαχείρισή του στον επενδυτή μέχρι το 2062. 
  • Τα ετήσια έσοδα του Δημοσίου μετά την κύρωση θα ανέρχονται στο 3,5% επί του τζίρου του λιμένα, ενώ το 85% του ποσοστού αυτού θα διανέμεται αναλογικά στους Δήμους Ηγουμενίτσας και Φιλιατών.
  • Εξάλλου, το όφελος του Ελληνικού Δημοσίου θα είναι περισσότερο από 3,5%, γιατί πλέον ο ΟΛΗΓ θα πληρώνει φόρους 20% επί των καθαρών κερδών (σήμερα η ΟΛΗΓ ΑΕ δεν πληρώνει φόρο, γιατί ανήκει στον ευρύτερο Δημόσιο Τομέα).

Τα λιμάνια της χώρας γίνονται μαγνήτες διεθνών επενδύσεων και μέσω των λιμένων η Ελλάδα γίνεται σταυροδρόμι του παγκόσμιου εμπορίου.

  • Το τίμημα ανέρχεται στα 84,17 εκ. ευρώ για το 67% των μετοχών, το 2022. Αυτό σημαίνει ότι η αποτίμηση του λιμένα είναι περίπου στα € 125,6 εκατ. δηλ. στο 1/3 δηλαδή της αξίας του Οργανισμού Λιμένος Πειραιά (εκείνη την περίοδο), ο οποίος έχει 27 φορές μεγαλύτερο τζίρο.
  • Σημείωση ότι το ΤΑΙΠΕΔ είχε υπολογίσει την αποτίμηση του ΟΛΗΓ περίπου 10 φορές πιο χαμηλά από ό,τι τελικά το αποτίμησε με την προσφορά του ο GRIMALDI.

Το Λιμάνι της Ηγουμενίτσας εξυπηρετεί (κατά μέσο όρο την τελευταία 10ετία) 2,5 εκ. επιβάτες τον χρόνο, 600.000 Ι.Χ., 300.000 φορτηγά, καθιστώντας τον Λιμένα Ηγουμενίτσας σε δεύτερο μεγαλύτερο επιβατικό λιμένα της Ελλάδος μετά το λιμάνι του Πειραιά.



Αυστηροί έλεγχοι για τήρηση της νομιμότητας σε όλα τα επίπεδα

 


Ύψιστη προτεραιότητα της κυβέρνησης είναι η τήρηση της νομιμότητας σε όλα τα επίπεδα. Οι έλεγχοι στην αγορά είναι διαρκείς και έντονοι, έχοντας στο στόχαστρο την αισχροκέρδεια, την παράνομη χρήση του δημοσίου χώρου ή τις παραπλανητικές μεθόδους με θύμα τον καταναλωτή.

Η Διϋπηρεσιακή Μονάδα Ελέγχου της Αγοράς (ΔΙΜΕΑ) επέβαλε διοικητικά πρόστιμα συνολικού ύψους 940.000 ευρώ σε καταστήματα πώλησης ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών καθώς και εμπορίας καλλυντικών ειδών για πλασματικές ή εικονικές εκπτώσεις. Συγκεκριμένα, επιβλήθηκαν διοικητικά πρόστιμα:

  • 720.000 ευρώ στην εταιρεία «DIXONS SOUTH–EAST EUROPE»,
  • 100.000 ευρώ στην εταιρεία «ΓΕΡΜΑΝΟΣ.»,
  • 120.000 ευρώ σε τρεις εταιρείες (από 40.000 ευρώ στην καθεμία) με είδη καλλυντικών: «HONDOS CENTER Α.Ε.Ε. ΠΟΛΥΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ», «GALLERIE DE BEAUTE ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ ΚΑΛΛΥΝΤΙΚΩΝ.» και «SEPHORA GREECE A.E.».

Τόσο τα πρόστιμα για παραπλανητικές πρακτικές έναντι των καταναλωτών, όσο και η μάχη για νομιμότητα στις παραλίες, έναντι μεγάλων οικονομικών συμφερόντων, αποδεικνύουν ότι οι ελεγκτικοί μηχανισμοί δεν κάνουν διακρίσεις στην εφαρμογή του νόμου. Κάθε επιχείρηση, σε οποιοδήποτε κλάδο και αν δραστηριοποιείται, οφείλει να τηρεί τον νόμο και να σέβεται τα δικαιώματα των καταναλωτών. Όταν αυτό δεν συμβαίνει, οι αρμόδιες αρχές θα επεμβαίνουν, επιβάλλοντας τις προβλεπόμενες κυρώσεις και τα ανάλογα πρόστιμα.

 



Ελλάδα, Κύπρος και Ισραήλ ενισχύουν και επεκτείνουν τη συνεργασία τους

 



Από τη δήλωση του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη μετά την ολοκλήρωση της Τριμερούς Συνόδου Κορυφής Ελλάδας – Κύπρου – Ισραήλ στη Λευκωσία:

  • Είχαμε σήμερα, για ακόμα μια φορά, την ευκαιρία να συζητήσουμε πολλά πεδία κοινού ενδιαφέροντος, … αλλά και για τη δυνατότητα να επεκτείνουμε αυτή την τριμερή εταιρική σχέση, ώστε πιθανώς να συμπεριλάβουμε άλλες χώρες σε ένα σχήμα 3+1, όχι μόνο τις Ηνωμένες Πολιτείες με τις οποίες ήδη συνεργαζόμαστε πάρα πολύ στενά, αλλά άλλες χώρες όπως η Ινδία, η οποία, όπως τόνισε ο Πρωθυπουργός του Ισραήλ, έχουμε φυσικό ενδιαφέρον να κοιτάξει προς τη Δύση και να επεκτείνει το γεωπολιτικό αλλά και το εμπορικό της αποτύπωμα στην περιοχή μας.  Πιστεύω ότι αυτό είναι κάτι που θα μπορούσαμε να εξετάσουμε πιο συστηματικά, ενδεχομένως προσκαλώντας τον Ινδό Πρωθυπουργό να λάβει μέρος στην επόμενη τριμερή μας συνάντηση.
  • Εστιάσαμε ιδιαίτερα στο ζήτημα της ενέργειας. Είναι, προφανώς, ένα θέμα κοινού ενδιαφέροντος, όπως έχουμε συζητήσει σε πάρα πολλές περιπτώσεις στο παρελθόν. Η Ελλάδα αυτή τη στιγμή δεν παράγει φυσικό αέριο, αλλά αποτελεί φυσικό σημείο εισόδου του φυσικού αερίου στην ευρωπαϊκή αγορά, με σημαντικές επενδύσεις που είναι σε εξέλιξη αυτή τη στιγμή στη χώρα μας.
    • Μας ενδιαφέρει ιδιαίτερα να δούμε πώς το ισραηλινό και το κυπριακό φυσικό αέριο μπορούν να εξαχθούν στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Λύσεις οι οποίες απολαμβάνουν τη στήριξη των δύο κυβερνήσεων, αλλά έχουν επίσης δοκιμαστεί στις απαιτήσεις της αγοράς, θα έχουν σίγουρα την υποστήριξή μας.
    • Πάντοτε ήμασταν σθεναροί υποστηρικτές της ηλεκτρικής διασύνδεσης μεταξύ των χωρών μας.Πρόκειται για ένα έργο μεγάλου ενδιαφέροντος, καθώς επιδιώκουμε να επεκταθούμε περισσότερο στις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας και χρειαζόμαστε μεγαλύτερη διαφοροποίηση των πηγών ενέργειας.
  • Και, ασφαλώς, σε ό,τι αφορά στον τομέα της πολιτικής προστασίας, όλοι μας δοκιμαστήκαμε το φετινό καλοκαίρι από τις πυρκαγιές, ιδίως η Ελλάδα. Ευχαριστούμε το Ισραήλ και την Κύπρο για την υποστήριξή τους. Δώσαμε κι εμείς το «παρών» όταν η Κύπρος ζήτησε την υποστήριξή μας, σε μία δύσκολη περίοδο για τους γείτονές μας, αλλά είναι ξεκάθαρο ότι πρέπει να κάνουμε περισσότερα για να συντονίσουμε τις ενέργειές μας στον τομέα της πολιτικής προστασίας, ενδεχομένως θεσμοθετώντας τη συμμετοχή του Ισραήλ σε ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες πολιτικής προστασίας. Πιστεύω ότι αυτό είναι κάτι που πρέπει να διερευνήσουμε.
  • Τέλος, όσον αφορά την ασφάλεια και την άμυνα, έχουμε ισχυρές σχέσεις, ειδικότερα η Ελλάδα με την Κύπρο -είναι μια πολύ προφανής και μακροχρόνια σχέση- αλλά και με το Ισραήλ. Υπάρχουν περισσότερα που μπορούμε να κάνουμε στην άμυνα. Στην καταπολέμηση της τρομοκρατίας μπορώ να σας διαβεβαιώσω ότι συνεργαζόμαστε πολύ αποτελεσματικά. Μερικές φορές πράγματα που δεν γίνονται δημοσίως γνωστά δείχνουν το βάθος της σχέσης μας, όταν πρόκειται για τις αντιτρομοκρατικές μας πρωτοβουλίες.

Επιτρέψτε μου να κλείσω υπενθυμίζοντας το παλιό ρητό που λέει ότι «αν θέλετε να πάτε γρήγορα, πηγαίνετε μόνοι σας, αλλά αν θέλετε να πάτε μακριά, πηγαίνετε μαζί». Εμείς σίγουρα θέλουμε να πάμε μακριά και θα πάμε μαζί. 




Ποινική δίωξη για κακουργήματα στους 4 ναυτικούς

 



Σε βάρος των τεσσάρων συλληφθέντων για τη δολοφονία του 36χρονου Αντώνη στο πλοίο Blue Horizon ασκήθηκε ποινική δίωξη.

Στον ύπαρχο ασκήθηκε ποινική δίωξη για ανθρωποκτονία με ενδεχόμενο δόλο - που είναι κακούργημα. 

Αντιμέτωπος με κακούργημα είναι και ο καπετάνιος του πλοίου  για  επικίνδυνη παρέμβαση στις θαλάσσιες συγκοινωνίες. 

Στα δύο  άλλα μέλη του πληρώματος, η ποινική δίωξη αφορά σε  συνέργεια σε ανθρωποκτονία με ενδεχόμενο δόλο . 

Σημειώνεται πως ο καπετάνιος διώκεται με βάση τις νέες διατάξεις που ψηφίστηκαν μετά την τραγωδία των Τεμπών για επικίνδυνη παρέμβαση στις θαλάσσιες συγκοινωνίες που επίσης είναι κακούργημα ενώ οι ποινές που προβλέπονται για τα αδικήματα αυτά, είναι μέχρι ισόβια.

«Γιατί τον πνίξατε ρε;». Με αυτή τη φράση υποδέχθηκε ο κόσμος τους τέσσερις κατηγορούμενους στα δικαστήρια Πειραιά για τη δολοφονία του Αντώνη χθες το βράδυ στον Πειραιά όπου στην προσπάθειά του να μπει στο πλοίο Blue Horizon της Attica Group, ένα από τα μέλη του πληρώματος τον έσπρωξε επανειλημμένα με αποτέλεσμα ο άτυχος άνδρας να πέσει στο νερό και να πνιγεί την ώρα που οι μηχανές του πλοίου ήταν σε πλήρη λειτουργία.

Σύμφωνα με πληροφορίες οι ιατροδικαστές Σωκράτης Τσαντίρης και Ηλίας Μπογιόκας, διαπίστωσαν ότι αιτία θανάτου είναι «πνιγμός σε έδαφος κάκωσης κεφαλής». Παράλληλα από την ιατροδικαστική εξέταση διαπιστώθηκε πως ο 36χρονος έφερε χτυπήματα στο κεφάλι. Δηλαδή, όπως φαίνεται από την νεκροψία, ο νεαρός χτύπησε το κεφάλι του, πιθανότατα στον καταπέλτη του πλοίου Blue Horizon μετά τις βάρβαρες σπρωξιές από τα δύο μέλη του πληρώματος που τον απώθησαν μέσα στη θάλασσα.

Αφού σαν αιτία θανάτου προσδιορίζεται ο πνιγμός, άρα ο 36χρονος Αντώνης Καρυώτης ήπιε νερό και πνίγηκε, μπορεί εύλογα να θεωρηθεί ότι σε περίπτωση που τα μέλη του πληρώματος του Blue Horizon ενεργοποιούνταν και έκαναν ό,τι απαιτείται για να βγάλουν τον άτυχο άντρα από το νερό -ακόμη και αφού τον είχαν απωθήσει με βία από το πλοίο- ενδεχομένως η ζωή του θα μπορούσε να έχει σωθεί...