Δευτέρα 24 Ιουνίου 2019

Πλάνο διάσωσης της ΔΕΗ "από τις 8 Ιουλίου"



Την ώρα που η διοίκηση της ΔΕΗ αναζητούσε ρευστότητα ακόμη και από την χρεοκοπημένη Λάρκο, εξασφαλίζοντας μέσα στο Σαββατοκύριακο 2,5 εκατ. ευρώ, το υπουργείο Ενέργειας έχει εγκαταλείψει στην τύχη της τη ΔΕΚΟ, η οποία διανύει μια από τις πιο κρίσιμες φάσεις της ιστορίας της. Η λευκή πετσέτα αλλά και οι ολιγωρίες της απερχόμενης κυβέρνησης όπως με την υπόθεση των χρημάτων που διεκδικεί η ΔΕΗ από τα ΥΚΩ παλαιότερων ετών και τα οποία, όπως όλα δείχνουν, θα φτάσουν μετά τις εκλογές στο ταμείο της ΔΕΗ, εντείνουν την ανησυχία στις Βρυξέλλες. Όπως αποκάλυψε η εφημερίδα "Κ” πλέον η υπόθεση ΔΕΗ παρακολουθείται στενά και από τη Γενική Διεύθυνση Οικονομικών (DGFIN) καθώς θεωρείται ότι το οικονομικό πρόβλημα της ΔΕΚΟ αποτελεί συστημική απειλή. Μάλιστα ήδη οι Βρυξέλλες, έχουν διαμηνύσει προς όλες τις πλευρές ότι θα απαιτηθεί άμεσα, μετά τις εκλογές, έτοιμο σχέδιο δράσης για τη ΔΕΗ.

Πράγματι από πλευράς ΝΔ, υπάρχει έτοιμο σχέδιο δράσης, το οποίο με μερικές "πινελιές” που θα προστεθούν μόλις δοθεί μια πιο πλήρης εικόνα για τα οικονομικά προβλήματα της ΔΕΗ, μπορεί να τεθεί αμέσως σε εφαρμογή εφόσον η ΝΔ κερδίσει τις εκλογές. Το πλάνο αυτό που μεσοπρόθεσμα μπορεί να οδηγήσει σε turnaround story, δίνει το στίγμα της ετοιμότητας από πλευράς ΝΔ να "αφοπλίσει την ωρολογιακή βόμβα ΔΕΗ” που κληρονομεί από την απερχόμενη κυβέρνηση.


Πρώτο άμεσο ζητούμενο είναι να υπάρξει τόνωση της ρευστότητας των ταμείων της επιχείρησης. Ήδη σύμφωνα με πληροφορίες, έχουν υπάρξει επικοινωνίες αρμόδιων στελεχών της ΝΔ, τόσο με την ΤτΕ, καθώς το μεγαλύτερο μέρος των δανείων της ΔΕΗ προέρχεται από τις ελληνικές συστημικές τράπεζες, όσο με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, που επίσης είναι μεγάλος δανειστής της εταιρείας. Στις επαφές αυτές έχει ήδη ζητηθεί να δοθεί ένα χρονικό περιθώριο λίγων μηνών στη ΔΕΗ. Για την τόνωση της ρευστότητας της επιχείρησης θα εξεταστούν τόσο δυνατότητες είσπραξης διαφόρων οφειλών του Δημοσίου όσο και άλλα διαθέσιμα εργαλεία. Η κατεύθυνση των άμεσων μέτρων που θα ληφθούν τους αμέσως επόμενους μήνες είναι "μείωση εξόδων, αύξηση εσόδων”, με στόχο να περιοριστεί η οικονομική διαρροή και να ισοσκελιστεί ο κόκκινος ισολογισμός

Η δεύτερη φάση, που αναμένεται να εξειδικευτεί το φθινόπωρο, σε συνεργασία με την Κομισιόν, αφορά στην επαναδιαπραγμάτευση από το μηδέν των μέτρων για το άνοιγμα της αγοράς ηλεκτρισμού. Είναι σαφές ότι οι δημοπρασίες ΝΟΜΕ όχι απλώς δεν έχουν φέρει το επιθυμητό αποτέλεσμα αλλά αντίθετα επιτείνουν το πρόβλημα της ΔΕΗ, η οποία καλείται να πουλά σε τρίτους ενέργεια που η ίδια παράγει και στη συνέχεια να αγοράζει για το δικό της πελατολόγιο ενέργεια από το σύστημα σε ακριβότερες τιμές.


Το σχέδιο εμπνεύσεως ΣΥΡΙΖΑ για την απώλεια άνευ ανταλλάγματος της "μισής ΔΕΗ”, που αντικατέστησε τη "μικρή ΔΕΗ” αποτελεί μια από τις βασικές αιτίες για την οικονομική κατάρρευση της επιχείρησης.

Εδώ λοιπόν θα πρέπει σε συνεργασία με την Κομισιόν, η οποία φέρει την ευθύνη της αποδοχής και έγκρισης του εκτρωματικού σχεδιασμού της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ για τη ΔΕΗ, να τεθούν εκ του μηδενός τα δεδομένα. Ζητούμενο είναι αφενός μεν να συμφωνηθεί ένα ρεαλιστικό πλάνο που θα διασφαλίζει το πραγματικό άνοιγμα της αγοράς και την ύπαρξη ανταγωνισμού με περισσότερους παίκτες σε όλα τα στάδια και τις μορφές παραγωγής και εμπορίας ρεύματος (3 έως 4 λένε όσοι κάνουν παραλληλισμό με τις τηλεπικοινωνίες και τον ΟΤΕ) αφετέρου δε, να διασφαλιστεί η βιωσιμότητα της ΔΕΗ και το κυριότερο η εταιρεία να εξασφαλίσει σημαντικά κεφάλαια παραχωρώντας έναντι εύλογου τιμήματος μέρος της θέσης της στην αγορά. Σε αυτό το πλαίσιο είναι σαφές ότι η επαναφορά μιας παραλλαγής της μικρής ΔΕΗ, σε 2 ή 3 μικρότερες versions, είναι ένα σενάριο που συγκεντρώνει πολλές πιθανότητες.

Η τρίτη φάση, αφορά το μεσοπρόθεσμο σχεδιασμό για να παραμείνει η ΔΕΗ βασικός πυλώνας του ενεργειακού συστήματος, όπως συνέβη με την περίπτωση του ΟΤΕ στις τηλεπικοινωνίες. Εκτός από τα έσοδα από την πιθανή πώληση των "μικρών ΔΕΗ” οι ανάγκες της ΔΕΗ σε κεφάλαια για τον αναγκαίο μετασχηματισμό της είναι μεγάλες. Σύμφωνα με την τελευταία έκθεση της Standard and Poor᾽s η οποία παρακολουθεί στενά τη ΔΕΗ από το 2014 και την έκδοση του διεθνούς ομολόγου, η ΔΕΗ θα χρειαστεί περί τα 2,2 δις ευρώ προκειμένου να κάνει τις αναγκαίες επενδύσεις και να είναι μακροπρόθεσμα βιώσιμη επιχείρηση. Αφού λοιπόν έχει προηγηθεί "ένα πρώτο συμμάζεμα”, ο πραγματικός μετασχηματισμός της επιχείρησης θα γίνει με τον απογαλακτισμό της από το στενό δημόσιο έλεγχο που έχει λειτουργήσει ανασταλτικά για την ανάπτυξη και τον εκσυγχρονισμό της εταιρείας. Το έργο αυτό θα κληθεί να φέρει σε πέρας ένας νέος στρατηγικός επενδυτής.

Αξίζει να αναφερθεί τέλος ότι εντός της Νέας Δημοκρατίας το προηγούμενο διάστημα είχαν διατυπωθεί δύο διαφορετικές προσεγγίσεις: η πρώτη έλεγε ότι θα πρέπει να υπάρξει μια οργανωμένη προσπάθεια για το συμμάζεμα της εταιρείας και στη συνέχεια να προχωρήσει η υπόθεση του στρατηγικού επενδυτή. Η δεύτερη υποστήριζε ότι θα έπρεπε η εταιρεία να πουληθεί και η εξυγίανσή της να γίνει από το νέο στρατηγικό. Ωστόσο με δεδομένη την επιδείνωση των οικονομικών μεγεθών της ΔΕΗ τον τελευταίο χρόνο, εκ των πραγμάτων το δεύτερο σενάριο εγκαταλείφθηκε και η προσπάθεια εξυγίανσης θα ξεκινήσει υπό τη νέα κυβέρνηση, αμέσως μετά τις εκλογές. 


Του Χάρη Φλουδόπουλου
Πηγή : capital.gr


Παραιτήθηκε ο πρόεδρος της ΕΥΑΘ Ιωάννης Κρεστενίτης


Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΕΥΑΘ, Γιάννης Κρεστενίτης που είχε αρχικά αναλάβει τα καθήκοντά του τον Μάιο του 2016, ζήτησε η παραίτησή του να έχει άμεση ισχύ, ουσιαστικά αρχής γενομένης από σήμερα. Προς το παρόν δεν έχει υπάρξει επίσημη ανακοίνωση για του λόγους της παραίτησης, ενώ αυτό που τώρα προέχει είναι να ενημερωθούν για την εξέλιξη οι εποπτεύουσες αρχές.

Η παραίτηση του ίσως σχετίζεται επειδή η ΕΥΑΘ είχε απασχολήσει την δημοσιότητα καθώς αποκαλύφθηκε ότι στη διετία 2017-18 πραγματοποιήθηκαν 150 προσλήψεις εργαζομένων και οδήγησαν σε αύξηση του προσωπικού κατά 70%.


Ομολογία – βόμβα για τη Novartis: «Με πίεζαν να καταθέσω εναντίον πολιτικών προσώπων



«Μεταβήκαμε στο Εφετείο, όπου με ανέμεναν οι δικαστικοί λειτουργοί. Το ύφος τους ήταν επιθετικό και άμεσα μου ζήτησαν να κατονομάσω αξιόποινες πράξεις. Στην απάντησή μου ότι δεν έχω να καταγγείλω κάτι και πως εμμένω στις καταθέσεις μου, αντιπαρήλθαν με νέες προτροπές. Η στιχομυθία επαναλήφθηκε περίπου δέκα φορές και διανθιζόταν με φράσεις όπως «δεν βλέπω προσωπικά κανέναν λόγο να γίνει αποδεκτό το αίτημα» (σ.σ.: να γίνει μάρτυρας ειδικού καθεστώτος), «έχω μπροστά μου τις καταθέσεις σας και βλέπω μόνο αερολογίες», «δεν μπορούσαμε να περιμένουμε κάτι άλλο από εσάς αφού είστε υπάλληλος της εταιρείας Novartis», «βλέπω να έχετε κι εσείς την τύχη του Μανιαδάκη» κ.λπ. Επρόκειτο για μεθόδευση ώστε να καταγγείλω υπό καθεστώς πίεσης και χωρίς την παρουσία συνηγόρου αξιόποινες πράξεις, που εάν εγνώριζα θα το είχα πράξει κατά τη διάρκεια άλλων καταθέσεών μου».

«Το Βήμα της Κυριακής» αποκαλύπτει ένα ακόμη δείγμα της καταγγελλόμενης κυβερνητικής μεθόδευσης για την υπόθεση Novartis ώστε να ενοχοποιηθούν πολιτικά πρόσωπα.

Υστερα από την αποκάλυψη του ρόλου αλλά και πολλών αντιφάσεων των μαρτύρων υπό προστασία, της μη ανακάλυψης ύποπτων συναλλαγών πολιτικών προσώπων, αλλά και των καταγγελιών του αντεισαγγελέα του Αρείου Πάγου Ιωάννη Αγγελή, παρουσιάζεται μια νέα μαρτυρία-αναφορά βασικού προσώπου της υπόθεσης.

Το οποίο μιλά κι αυτό για πιέσεις που δέχθηκε από δημόσιους λειτουργούς ώστε να προχωρήσει σε επιβαρυντική κατάθεση για πολιτικά πρόσωπα. Μάλιστα ο κ. Νίκος Μανίας αναμένεται τα επόμενα 24ωρα να προχωρήσει σε κατάθεση σχετικού υπομνημάτος στις δικαστικές αρχές με τις συγκεκριμένες αποκαλυπτικές καταγγελίες. Σύμφωνα με πληροφορίες, το υπόμνημα αυτό θα είναι η «απάντησή» του στις μηνύσεις που έχουν υποβάλει ο πρώην υπουργός κ. Ανδρέας Λοβέρδος αλλά και υπηρεσιακοί παράγοντες σε σχέση με το τμήμα της κατάθεσής του που είχε σταλεί στη Βουλή.

Ο κ. Μανίας, σύμβουλος μέχρι προ μερικών ετών των υπουργών Υγείας, θεωρούνταν ο πλέον ειδικός στον προσδιορισμό της τιμής των φαρμάκων και στη σύνταξη του σχετικού μαθηματικού τύπου. Ο Νίκος Μανίας, λοιπόν, μέχρι τον περασμένο Απρίλιο είχε δώσει ορισμένες καταθέσεις γενικής φύσεως – κυρίως στην Επιθεωρήτρια Δημόσιας Διοίκησης, κυρία Παπασπύρου, που πραγματοποιούσε σχετική παράλληλη έρευνα σχετικά με τις τιμολογήσεις των φαρμάκων. Ωστόσο ενώ ο πρώην σύμβουλος των υπουργών Υγείας δεν αναφερόταν σε όλες αυτές τις καταθέσεις σε καμιά παράνομη ενέργεια, εμφανίζεται ξαφνικά στις 4 Απριλίου 2019 στους δικαστικούς λειτουργούς που ερευνούσαν την υπόθεση Novartis να μιλά για αμφιλεγόμενες τιμολογήσεις φαρμάκων και για ενέργειες που θα μπορούσαν να συνδεθούν με χρηματισμούς πολιτικών προσώπων.

Η εν λόγω καταθεση του κ. Μανία θεωρήθηκε ως η τελευταία προσπάθεια ώστε να συνδεθούν ορισμένοι πολιτικοί με παράνομες μεθοδεύσεις γύρω από την υπόθεση Novartis και υπερπροβλήθηκε από την πλευρά της κυβέρνησης.

Σε καθεστώς προστασίας
Ομως ο εν λόγω «καθοριστικός» μάρτυρας φέρεται τώρα να προχωρεί σε σειρά αποκαλύψεων για το άγνωστο παρασκήνιο της επίμαχης κατάθεσής του και σκοπεύει ν ανατρέψει τα δεδομένα.

Οπως σημειώνει, «την προηγουμένη της κατάθεσής μου δέχθηκα στις 3.30 το μεσημέρι, και ενώ ήμουν εισηγητής σε σεμινάριο, τηλεφωνική κλήση για την άμεση παρουσία μου στο γραφείο της Επιθεωρήτριας Δημόσιας Διοικησης. Εκεί μου ζητήθηκε για τη δική μου προστασία να αιτηθώ την υπαγωγή μου σε ειδικό καθεστώς προστασίας μαρτύρων. Η αιτιολόγησή τους ήταν ότι υπήρχε μαρτυρία άλλου προσώπου, στις 18 Μαρτίου 2019, με βάση την οποία η Εισαγγελία Διαφθοράς θα μου απάγγελλε κατηγορία και οι μέχρι τότε μαρτυρικές μου καταθέσεις δεν θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν πλέον για να διαπιστωθεί η αλήθεια».

Ο κ. Μανίας (εκπροσωπείται νομικά από τον δικηγόρο Αθηνών κ. Ζαχαρία Κεσσέ) αναφέρει ακολούθως ότι υπό την πίεση αυτή κατέθεσε αμέσως σχετικό αίτημα στην Εισαγγελία του Αρείου Πάγου και την επόμενη μέρα το πρωί τού ζητήθηκε να εμφανιστεί στην Εισαγγελία Διαφθοράς, αφού πρώτα έδωσε το «παρών» στο γραφείο της Επιθεωρήτριας Δημόσιας Διοίκησης, όπου εδωσε το «παρών» και αξιωματικός του Τμήματος Προστασίας Μαρτύρων της ΕΛ.ΑΣ. Οπως σημειώνει μάλιστα ο ίδιος μάρτυρας, στέλεχος του Γραφείου Επιθεωρητή Δημόσιας Δοίκησης του ανέφερε ότι «έλαβα τη σωστή απόφαση για να στοιχειοθετηθεί η ζημιά του Δημοσίου από τις ενέργειες της εν λόγω εταιρείας».

Ο κ. Μανίας ακολούθως περιγράφει τις προαναφερόμενες πιέσεις που δέχθηκε και συμπληρώνει ότι «προσπαθούσα να συγκρατήσω την ψυχραιμία μου και να μην απαντώ στις αιτιάσεις όσο κι αν με προκαλούσαν. Ταυτόχρονα αντιλαμβανόμουν ότι είχα πέσει θύμα παραπλάνησης, καθώς εάν ήξερα πώς θα γινόταν η διαδικασία δεν θα είχα συμφωνήσει».

Ο ίδιος μάρτυρας σημειώνει ακολούθως «μετά από αρκετή ώρα (σ.σ.: όπου ο πρώην σύμβουλος του υπουργείου Υγείας δεν ανέφερε οτιδήποτε επιβαρυντικό για πολιτικά πρόσωπα) μου δηλώθηκε πως δεν υπάρχει η παραμικρή επιθυμία για συνεργασία από την πλευρά μου και θ’ ακολουθείτο διαφορετική μέθοδος. Μου ζητήθηκε λοιπόν να επιβεβαιώσω εάν είχα αντιληφθεί ή αν είχα γενικά ακούσει μια σειρά από γεγονότα που συμπεριλαμβάνονταν στον δικαστικό φάκελο από άλλες καταθέσεις. Η απαγγελία αυτών των περιστατικών κράτησε αρκετή ώρα και κάποια από αυτά επιβεβαίωσα πως τα είχα ακούσει, χωρίς όμως να δηλώσω πως υπήρξα μάρτυράς τους, ενώ κάποια άλλα δεν τα ήξερα καν».

€ 400.000 διαφήμιση;
Ο κ. Μανίας λοιπόν αναφέρει ότι υπό αυτό το καθεστώς γράφτηκε η κατάθεσή του και συμπλήρωσε ότι «φάρμακα εγκρίθηκαν προς τιμολόγηση για λόγους δημόσιας υγείας και με τη διαδικασία τιμολόγησης ως «ορφανών» και σε καμιά περίπτωση δεν απέδωσα σε υπουργούς την παραμικρή σκοπιμότητα. Ουδέποτε μου ζητήθηκε από υπουργούς η οποιαδήποτε παρέμβαση σε τιμές φαρμάκων ή οτιδήποτε άλλο».

Τέλος, εξαιρετικό ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα νέα στοιχεία που φέρεται να παρουσιάζονται για έναν εκ των πρώην στελεχών της Novartis, που θεωρείται ότι είναι αυτός που υποκρύπτεται πίσω από το όνομα – ενός από τους τρεις γνωστούς μάρτυρες υπό προστασία – «Μάξιμος Σαράφης».
Για το πρόσωπο αυτό ένας ιδιοκτήτης διαφημιστικής εταιρείας είχε καταθέσει προσφάτως στην Εισαγγελία Διαφθοράς ότι του είχε δώσει παρατύπως 400.000 ευρώ για να του εξασφαλίζει διαφημιστικές καταχωρίσεις της Novartis. Οπως δήλωσε λοιπόν προ διημέρου στο «Βήμα της Κυριακής» ο νομικός εκπρόσωπος του εν λόγω διαφημιστή, δικηγόρος κ. Απόστολος Λύτρας, «ο εντολέας μου αναφέρει ότι έχει στα χέρια του χειρόγραφες σημειώσεις του εν λόγω υπαλλήλου που επιβεβαιώνει τις καταγγελίες του για τις παράνομες συναλλαγές. Προς απόδειξη δε των ισχυρισμών του θα αιτηθεί και τη διενέργεια γραφολογικής πραγματογνωμοσύνης. Επιπλέον θα προσκομιστούν έγγραφα που καταδεικνύουν ότι δεν υπήρχε εικονικότητα στις συναλλαγές του με τη Novartis, όπως είχε υποστηριχθεί από τους μάρτυρες υπό προστασία».


Βασίλης Λαμπρόπουλος
Πηγή : in.gr


Αγριεύουν οι κακοποιοί σύντροφοι αντιεξουσιαστές του ΣΥΡΙΖΑ! 5 νύχτα με μολότοφ




Αγριεύουν οι σύντροφοι κακοποιοί αντιεξουσιαστές 13 ημέρες πριν τις εκλογές με την αλλαγή κυβέρνησης που θα φέρει την επιβολή του νόμου και την πάταξη της ανομίας μετά από 4 χρόνια.

Επεισόδια  με βόμβες μολότοφ, σημειώθηκαν για πέμπτη συνεχόμενη νύχτα  στην περιοχή των Εξαρχείων,με κουκουλοφόρους να προκαλούν φθορές και σε ένα σταθμευμένο αυτοκίνητο γιατί έτσι γουστάρουν έτσι τους έχει μάθει ο ΣΥΡΙΖΑ.

Στις 02:30 τα ξημερώματα της Δευτέρας και για 20 λεπτά,μια ομάδα κουκουλοφόρων έκανε επιθέσεις με μολότοφ και πέτρες κατά ανδρών των ΜΑΤ με τους αστυνομικούς να κάνουν χρήση χημικών. Οι επιθέσεις είχαν ξεκινήσει στην 01:50 όταν 20 άτομα εκτόξευσε μολότοφ κατά αστυνομικών και πάλι από την οδό Διδότου κατά αστυνομικών.


Ακυρώνεται το ντιμπέιτ των αρχηγών! Γλίτωσε την ξεφτίλα ο Αλέξης Τσίπρας



Ακυρώθηκε το προεκλογικό ντιμπέιτ των πολιτικών αρχηγών, καθώς δεν υπήρξε συμφωνία για την ημερομηνία τέλεσής του στην συνεδρίαση της Διακομματικής Επιτροπής και έτσι γλιτώνει την ξεφτίλα ο Αλέξης Τσίπρας.

Αρχικά προτάθηκε η 27η Ιουνίου, ημερομηνία που απέρριψε το Κομμουνιστικό Κόμμα εξαιτίας εκδήλωσης στην Πάτρα, στην συνέχεια έπεσε το τραπέζι η 2α Ιουλίου, όμως διατυπώθηκαν εντάσεις από την ΝΔ λόγω προγραμματισμένης περιοδείας του Κυριάκου Μητσοτάκη στην Μαγνησία. 

Όσον αφορά την 28η του μήνα αρνήθηκε το Κίνημα Αλλαγής, καθότι η Φώφη Γεννηματά θα περιοδεύει στην Δυτική Ελλάδα.

Ως έκτακτη λύση, σύμφωνα με πληροφορίες, ο ΣΥΡΙΖΑ πρότεινε η τηλεμαχία να λάβει χώρα μετά την επιστροφή του πρωθυπουργού από την έκτακτη Σύνοδο Κορυφής της Ευρωπαϊκής Ένωσης την 1η Ιουλίου, που κατά πάσα πιθανότητα θα σήμαινε έναρξη του ντιμπέιτ τα ξημερώματα της 2ας Ιουλίου.

Το ενδεχόμενο τηλεμαχίας μεταξύ μόνον του Αλέξη Τσίπρα και του Κυριάκου Μητσοτάκη επανέφερε, μετά την λήξη της συνεδρίασης, ο εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ Νάσος Ηλιόπουλος, νομίζοντας ότι ο Τσίπρας έχει πλεονέκτημα αλλά θα πήγαινε άκλαυτος ακόμα και έτσι.

«Τα κόμματα δεν είχαν τη διάθεση να αλλάξουν το πρόγραμμά τους. Εμείς ήμασταν ανοιχτοί σε όλες τις ημερομηνίες και προτείνουμε στη ΝΔ έστω και στην ύστατη στιγμή τις ημερομηνίες που αυτή θέλει. Να συμφωνήσουμε για να γίνει ντιμπέιτ τουλάχιστον μεταξύ των δύο», είπε ο Νάσος Ηλιόπουλος για να κάνει ότι ήθελε το ντιμπέιτ ο Αλέξης Τσίπρας.


Την άμεση απόσυρση του Ποινικού Κώδικα ζητάει η Ένωση Εισαγγελέων Ελλάδος



Η Ένωση Εισαγγελέων Ελλάδος (ΕΕΕ), με ψήφισμα της έκτακτης Σενικής Συνέλευσής της, προτείνει την απόσυρσή τους του νέου Ποινικού Κώδικα και Κώδικα Ποινικής Δικονομίας, «προκειμένου μέσα από περαιτέρω διαβούλευση των επιστημονικών φορέων να αρθούν οι αστοχίες επιμέρους διατάξεων και να ληφθεί η δέουσα πρόνοια για τη δημιουργία των ελάχιστων αναγκαίων υποδομών πρακτικής εξυπηρέτησής τους».

Παράλληλα, η ΕΕΕ επισημαίνει «τον κίνδυνο μαζικών παραγραφών και τη δημιουργία αισθήματος ατιμωρησίας αλλά και την αδυναμία πρακτικής βιωσιμότητας νεοσύστατων θεσμών, χωρίς την προγενέστερη εξασφάλιση της αναγκαίας ενίσχυσης του ανθρωπίνου δυναμικού και των υλικοτεχνικών υποδομών της Εισαγγελίας, από την άμεση εφαρμογή».

«Μπροστά στον άμεσο κίνδυνο να οδηγηθεί σε πρωτοφανείς συνθήκες ασφυξίας το σύστημα απονομής της ποινικής δικαιοσύνης αλλά και προκειμένου να μην αποδυναμωθούν ή αδρανοποιηθούν στην πράξη, λόγω αδυναμίας πρακτικής εφαρμογής τους οι νεοσύστατοι θεσμοί, εκφράζει την αγωνία του κλάδου και υποβάλλει έκκληση στους αρμόδιους φορείς της πολιτείας προκειμένου να προβούν σε άμεσο χρόνο στις αναγκαίες νομοθετικές πρωτοβουλίες», αναφέρει η Ένωση.

Οι αναγκαίες πρωτοβουλίες σύμφωνα με την ΕΕΕ είναι:

– Η πλήρωση των κενών και αύξηση των οργανικών θέσεων εισαγγελικών λειτουργών (ειδικά του πρώτου βαθμού δικαιοδοσίας), δικαστικών υπαλλήλων και επιμελητών κοινωνικής αρωγής, καθώς και σύσταση δικαστικής αστυνομίας.

– Η εξασφάλιση της αναγκαίας υλικοτεχνικής υποδομής στις Εισαγγελίες της χώρας.

– Η αποποινικοποίηση ήσσονος ποινικής απαξίας αδικημάτων, κατάργηση ή περιστολή της ενδιάμεσης διαδικασίας των συμβουλίων, επαναφορά του θεσμού του Μονομελούς Εφετείου και διόρθωση επιμέρους αστοχιών των κωδίκων που έχουν εντοπιστεί και η πρακτική εφαρμογή τους άμεσα θα καταδείξει.

Και αυτό, «προκειμένου ο κίνδυνος εκτροχιασμού της ποινικής δικαιοσύνης να αποτραπεί και να επιτευχθεί η στόχευση της κομβικής για το ποινικό δικαιικό μας σύστημα μεταρρύθμισης των Κωδίκων προς όφελος των πολιτών και της δικαιοσύνης ως βασικού πυλώνα της δημοκρατίας», καταλήγει η Ένωση Εισαγγελέων Ελλάδος.


Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ


Πάντα να δίνεις χωρίς να θυμάσαι και πάντα να παίρνεις χωρίς να ξεχνάς.



Γενναιοδωρία είναι να δίνεις περισσότερα απ’ αυτά που μπορείς. Υπερηφάνεια είναι να παίρνεις λιγότερα απ’ αυτά που χρειάζεσαι.

Να χαρίζετε λεφτά, να μη δανείζετε. Όταν χαρίζετε, δημιουργείτε ευγνώμονες, όταν δανείζετε δημιουργείτε εχθρούς και εάν σε όσους χαρίζεις δεν το αναγνωρίζουν τότε έπεσες σε απατεώνες που ήθελαν να πάρουν από εσένα.

Τι και αν έχεις ό,τι ζητάς. Ποτέ δε θα ‘ναι αρκετό. Πάντα θα θέλεις κι άλλα. Πάντα όλοι θέλουμε κι άλλα. Και κάνουμε και λάθη, και πισωγυρίσματα, και παίζουμε με ανεστραμμένους κανόνες, και τα πάντα. Γιατί πρόκειται για έρωτα και παιχνίδια κυριαρχίας κι εγωισμού.

Να γεράσεις και να λες «τα έζησα όλα, ρε γαμώτο»! Πήγες και στις πέντε το ξημέρωμα σπίτι του και τον παρακάλεσες κι έκλαιγες μπροστά του με λυγμούς. Γνήσιος έρωτας που θέλει να δείξει την ύπαρξη και την υπόστασή του. Έτσι αναγνωρίζεται. Θέλει κι ένταση, και τσαγανό, και τσιρίδες, κι απειλές για να τον κρατήσεις. Να τον νιώσεις στο πετσί σου το φόβο ότι θα χάσεις τον άλλον. Αυτόν που αποδυναμώνει τα άκρα σου και προκαλεί πόνο στο κορμί σου που μοιάζει με τρέμουλο.

Ο έρωτας σε κάνει σαν μικρό παιδί, έτσι σε κάνει και έτσι πρέπει.

Το χειρότερο στον έρωτα είναι να χάνεις την αξιοπρέπεια για τα λεφτά, να θυσιάζεις ανθρώπους για να τους εκμεταλλευτείς ώστε να περάσεις καλά, να σου πληρώσει τις υποχρεώσεις τους λογαριασμούς, να σε ντύσει, να ντύσει το παιδί σου, να βοηθήσεις τους γονείς σου να το εκμεταλλεύεσαι, χωρίς να κάνεις τίποτα εσύ για αυτόν, να περιμένεις μόνο από αυτόν, χάνεις δεν το καταλαβαίνεις; Αυτός είναι ο ορισμός της ξεφτίλας σε μια σχέση έτσι τον έχω στο μυαλό μου.

Αλλά ο έρωτας είναι ένα παιχνίδι με διαφορετικούς κανόνες. Κι εδώ όλα ανατρέπονται. Πάσο δεν υπάρχει και σε κάθε γύρο τα παίζεις όλα για όλα. Με την ελπίδα ότι με λίγη τύχη -ίσως να ‘ναι και του πρωτάρη- θα ρεφάρεις. Όμως κινδυνεύεις να τα χάσεις κι όλα. Αλλά άπαξ και μπεις στο παιχνίδι θα παίξεις όλους τους γύρους που σου αντιστοιχούν. Μέχρι να κουραστείς, να ξενερώσεις και να αποχωρήσεις. 

Γι’ αυτό, λοιπόν, καλή η αξιοπρέπεια και δεν πρέπει να ρισκάρεις εάν αγαπάς, υπάρχει τίποτα χειρότερο από χαμένα «αν», τύψεις κι ένοχες; Δεν υπάρχει. Αγαπάς, θυμώνεις, διεκδικείς. Ζεις, ρε μην εκμεταλλεύεσαι αυτόν που σε αγαπάει.

Γιατί, λοιπόν, μια ζωή την έχουμε κι αλίμονο αν δεν κάνουμε ό,τι εμείς θέλουμε σε αυτήν. Να τη φτάσουμε στα άκρα, να προχωρήσουμε σε άκαιρες επιλογές που θα μετανιώσουμε και θα φτάσουμε σε άβολες καταστάσεις. Ναι, καταλάβατε, ρεζίλι θα γίνουμε.

Και τηλέφωνο θα πάρουμε και θα ξαναπάρουμε, στις 45 κλήσεις σταματάμε- και μηνύματα θα στείλουμε -απελπισμένα, απειλητικά, υβριστικά, όλα επιτρέπονται. Και θα παρακαλέσουμε για συγχώρεση αν μετανιώσαμε για κάτι, λάθη όλοι κάνουμε, καψούρηδες είμαστε, όχι επικίνδυνοι -ή μήπως είναι το ίδιο;

Να μετανιώνουμε δε θέλουμε. Δύσκολο πράγμα να μένεις πίσω κι ο άλλος να έχει φύγει ή και να ‘χει προχωρήσει. Και πώς συνηθίζεται η απουσία; Και γιατί να τη συνηθίσεις, αφού δε θες; Μη μείνεις συμβιβασμένος γιατί ξέρεις ότι έχεις χάσει την αξιοπρέπεια σου, αυτός που σε αγαπάει δεν το βλέπει αυτό. Να τα ‘χεις κάνει όλα για να κρατήσεις κάποιον δίπλα σου. Τη ζωή σου κοίτα να σώσεις, δηλαδή, και την καρδούλα σου. Ό,τι θέλεις να κάνεις. Δίνε συνεχώς, αγάπη, έρωτα, φιλιά και χάδια. Δίνε υπερβολικά, σου λέω, και μην το πολυσκεφτείς, αλλά μην θυσιάσεις τον άλλο για τα λεφτά.

Άνθρωποι μένουν μόνοι συνεχώς. Χιλιάδες, εκατομμύρια. Γιατί άφησαν άτομα να φύγουν. Και δεν υπάρχει πιο αποπνικτικό συναίσθημα απ’ τη μοναξιά. Τρέξε στις σκάλες να τον προλάβεις τον άλλον. Στα αεροδρόμια, στους σταθμούς, στα σπίτια. Τρέξε πριν φύγει μακριά. Και σ’ αφήσει με ένα «μακριά» που κάποτε ήταν το «κοντά» σου. Γι’ αυτό το «κοντά» να ξεφτιλίζεσαι.


Σταματίνα Γεροδήμου
αφιερωμένο σε ένα φίλο μου που γνωρίζω την καρδιά του και την ψυχή του.
Και μια συμβουλή μην ασχολείσαι φίλε μου πήγαινε παρακάτω δεν αξίζει!!


Ζητούν από τον Μητσοτάκη να ακυρώσει την συμφωνία των Πρεσπών


Να ακυρώσει τη Συμφωνία των Πρεσπών ζητούν από τον Κυριάκο Μητσοτάκη δεκάδες πανεπιστημιακοί, νομικοί, στρατηγοί, διπλωμάτες και επιχειρηματίες. Τι αναφέρουν στην επιστολή τους.

«Αξιότιμε κύριε πρόεδρε,

Απευθυνόμαστε σε εσάς που θα έχετε τον αναγκαίο θεσμικό ρόλο ως ο αυριανός πρωθυπουργός και κάνουμε έκκληση να γίνετε ο σημαιοφόρος της ακύρωσης της επαχθούς συμφωνίας των Πρεσπών, την οποία η συντριπτική πλειονότητα του Ελλήνων τη θεωρεί απαράδεκτη και την εκλαμβάνει ως εθνική ήττα και καταστροφή. Σας καλούμε να το διακηρύξετε αυτό σαφώς, πριν από τις επερχόμενες εκλογές, πράξη που είναι βέβαιο ότι ο ελληνικός λαός θα την ανταμείψει με την ψήφο του και η ιστορία θα σας εντάξει σε περίοπτη θέση μέσα στο Πάνθεον των εθνικά δρώντων πολιτικών.

Οι υπογράφοντες –έγκριτοι επιστήμονες, καθηγητές, συνταγματολόγοι, νομικοί, στρατηγοί, διπλωμάτες, πολιτειολόγοι, ιστορικοί, επιχειρηματίες– θεωρούν ότι η συμφωνία των Πρεσπών είναι νομικά άκυρη, καθώς παραβιάζει κατάφωρα το Σύνταγμα, το εθνικό μας δίκαιο αλλά και θεμελιώδεις αρχές του διεθνούς δικαίου, όπως αυτές περί «αληθείας», «καλής πίστεως», «σαφήνειας», καθώς περιλαμβάνει ιστορικά ψεύδη, νομικές παραβιάσεις, ασάφειες, παραπειστικά επιχειρήματα και δόλο. Συναφώς παραβιάζει σειρά άρθρων της σύμβασης της Βιέννης, 1969.

1. Στην ανάθεση καθηκόντων του Μάθιου Νίμιτς υπήρχε εντολή αποκλειστικά και μόνο για το «όνομα», την οποία εντολή αυτός παραβίασε.

2. Στη συμφωνία των Πρεσπών περιλαμβάνονται κραυγαλέα ψευδή στοιχεία όπως στο Μέρος Α΄, άρθρο 1, παρ. γ. και στο άρθρο 7, ενυπάρχει το δομικό ψεύδος, ότι δήθεν αναγνωρίστηκε από τον ΟΗΕ η πλαστή «μακεδονική» γλώσσα κατά την «Τρίτη διεθνή σύνοδο του ΟΗΕ για την τυποποίηση των γεωγραφικών ονομάτων, 1977». Αντιθέτως, στις σημειώσεις της συνόδου στον τόμο l και στο Προοίμιο του τόμου 2 στη σελίδα ΙΙΙ στην απόφαση 17/8- 7/9, 1977 αναγράφεται: «Οι εφαρμοζόμενες ονομασίες και η παρουσίαση του υλικού σε αυτή την έκδοση δεν συνεπάγονται την έκφραση οποιασδήποτε γνώμης εκ μέρους της γραμματείας του ΟΗΕ». Υπενθυμίζουμε ότι χωρίς ανάλογη γλώσσα δεν υπάρχει ούτε εθνότητα ούτε χώρα με το όνομα «Μακεδονία» ή το «μακεδονικός-ή-ό».

3. Με τις παρανομίες του γ.γ. ΟΗΕ Αντόνιο Γκουτέρες (12- 13/2/2019), ο οποίος αποδέχτηκε την εισαγωγή του θέματος στον Οργανισμό με κοινή (επί του ιδίου επιστολοχάρτου) επιστολή Ελλάδος και της FYROM αναφερόμενη ως «Βόρεια Μακεδονία», με τα δύο εθνόσημα των χωρών. Η πράξη αυτή είναι παράνομη τόσον διότι κατά την ημέρα αποστολής και παραλαβής της επιστολής δεν υπήρχε, και ακόμη δεν υπάρχει χώρα με το όνομα «Βόρεια Μακεδονία» την οποία να έχει εγκρίνει προηγουμένως το Συμβούλιο Ασφαλείας. Ωσαύτως δεν έχει αποσταλεί προς το Σ.Α. του ΟΗΕ ειδική έκθεση του γ.γ., όπως απαιτεί και περιγράφει η Απόφαση 845 Σ.Α. μετά την οποία το Σ.Α. θα κυρώσει ή όχι τη συμφωνία των Πρεσπών, ως οφείλει και κατ’ εφαρμογή της δικής του Απόφασης 817.

4. Αγνοήθηκε κατάφωρα η βούληση της συντριπτικής πλειονότητας του ελληνικού λαού, ο οποίος απαιτούσε δημοψήφισμα αντίστοιχο με εκείνο του λαού της FYROM. Ετσι καταπατήθηκε το θεμελιώδες άρθρο 1, παρ 2 και 3 του ελληνικού Συντάγματος, που προβλέπουν πως: 2. «Θεμέλιο του πολιτεύματος είναι η λαϊκή κυριαρχία». Και παρ. 3. «Ολες οι εξουσίες πηγάζουν από τον λαό, υπάρχουν υπέρ αυτού και του έθνους και ασκούνται όπως ορίζει το Σύνταγμα».

5. Ο υπουργός των Εξωτερικών κ. Νικόλαος Κοτζιάς σύμφωνα με το άρθρο 2 ν. 3566 (ΦΕΚ Α΄ 117/05.06.2007) «Κύρωση ως κώδικα του οργανισμού του υπουργείου Εξωτερικών», είχε τις περιοριστικά εκεί αναφερόμενες αρμοδιότητες, στις οποίες δεν συμπεριλαμβάνεται η συνομολόγηση των διεθνών συνθηκών και συνεπώς γι’ αυτήν απαιτείται, κατά το άρθρο 5β του ν. 3566/2007, ειδική εξουσιοδότησή του. Επ’ αυτού δεν έγινε προηγουμένως καμία ειδική συζήτηση στη Βουλή, για τη λήψη σχετικής απόφασης με σκοπό την παροχή ειδικής προς υπογραφή εξουσιοδότησης-εντολής στον αρμόδιο υπουργό, ούτε τέθηκε προς έγκριση και εξουσιοδότηση στο υπουργικό συμβούλιο το σχέδιο της συμφωνίας, ούτε αποτέλεσε αντικείμενο πολιτικής διαβούλευσης, (αντιθέτως, αυτό συνέβη στη αντισυμβαλλόμενη FYROM), και δεν ζητήθηκε η γνώμη και η αποδοχή της από τον ελληνικό λαό.

6. Ως προς το Διεθνές Δίκαιο, σε συνδυασμό των διατάξεων των άρθρων 6, 7, 26, 27 και 46 της σύμβασης της Βιέννης περί του δικαίου των συνθηκών προκύπτουν τα εξής: ένα κράτος μπορεί εξαιρετικά να επικαλεσθεί, προς ακυρότητα μιας σύμβασης, διάταξη του εσωτερικού του δικαίου εφόσον τυγχάνουν παραβιάσεις. Αυτό μπορεί να γίνει από την επόμενη κυβέρνηση, όπως επιβάλλει η διεθνής συνταγματική τάξη, με μία ρηματική διακοίνωση διαφωνιών, με την οποία η Ελλάς μπορεί να προσβάλει τη συμφωνία των Πρεσπών.

Η συμφωνία των Πρεσπών αποτελεί μια διμερή διακρατική συμφωνία υπό αίρεση που μπορεί να προσβληθεί ως ακυρώσιμη, λόγω παραβίασης των άρθρων 36 παρ.1 και 35 παρ.1 του Συντάγματος, και αφετέρου να θεωρηθεί ως λήξασα, διότι εξαντλήθηκε η προθεσμία που ορίζεται ρητά στη συμφωνία των Πρεσπών έως το τέλος του 2018.

7. Στο δημοψήφισμα που διενεργήθηκε στη FYROM συμμετείχε μόνο το 36,8% των πολιτών και όχι άνω του 50% όπως ως νομιμοποιητική βάση ώφειλε.

8. Ο ΠτΔ της FYROM, Γκιόργκι Ιβανόφ, ουδέποτε υπέγραψε αυτήν τη συμφωνία η οποία και εξ αυτού του λόγου είναι άκυρη.

9. Οι συνταγματικές μεταρρυθμίσεις του Συντάγματος της FYROM ουδέποτε κοινοποιήθηκαν «ως ενιαίο κείμενο» διά ρηματικής διακοινώσεως στην Ελλάδα. Στο Σύνταγμα παραμένουν αλυτρωτικές βλέψεις, οι οποίες ανατρέπουν όσα επιβάλλει η ίδια η συμφωνία των Πρεσπών και αντιτίθενται στις «σχέσεις καλής γειτονίας ομόρων κρατών.

10. Η ρηματική διακοίνωση προς την Ελλάδα δεν φέρει την υπογραφή –ως ώφειλε– του ΠτΔ της FYROM Γκιόργκι Ιβανόφ.

11. Η γειτονική μας χώρα μέχρι σήμερα προβαίνει στη χρήση του ονόματος «Μακεδονία» αποκλειστικώς, χωρίς το «Βόρεια», καταπατώντας συνεχώς τα όσα υπέγραψε περί erga omnes. Συναφές μέγιστο ζήτημα είναι τα αλυτρωτικά εις βάρος της Ελλάδος σύμβολα, τα οποία υπάρχουν στα χαρτονομίσματα και νομίσματά της, αλλά και τα όσα περιλαμβάνει στους στίχους του ο εθνικός ύμνος τής εν λόγω χώρας.

12. Σοβαρά ελλείμματα νομιμότητας έχει η συμφωνία των Πρεσπών και στα εμπορικά ζητήματα όπου η λύση θα συμβεί (;) μετά πενταετία, πράγμα που συνιστά παραπειστικό όρο και παραβιάζει διεθνείς αρχές περί σαφήνειας και καλή πίστεως.

Κύριε πρόεδρε, διατελούμε με την ελπίδα ότι θα λάβετε υπόψη σας τα παραπάνω εκτεθέντα, που συμφέρουν πρωτίστως την Ελλάδα, αλλά και τη μεγάλη παράταξη της οποίας επαξίως ηγείστε.
Θεσσαλονίκη 19-6-2019»



Αποφυλακίσεις κακοποιών με τη βούλα του νόμου



Εκατοντάδες Ελληνες και αλλοδαποί κακοποιοί που κατηγορούνται ή έχουν καταδικαστεί για μπαράζ διαρρήξεων και κλοπών και βρίσκονται κρατούμενοι στις φυλακές της χώρας θα αποφυλακιστούν μετά την 1η Ιουλίου. Αιτία είναι η αλλαγή του Ποινικού Κώδικα και συγκεκριμένα η αναθεώρηση του άρθρου 374 που αφορά τις «διακεκριμένες περιπτώσεις κλοπής». Η αλλαγή πέρασε στα «ψιλά», ωστόσο τις τελευταίες ημέρες στο εσωτερικό της ΕΛ.ΑΣ. επικρατεί έντονος προβληματισμός για τις συνέπειες που θα έχει η συγκεκριμένη τροποποίηση στον Ποινικό Κώδικα. Σύμφωνα με μετριοπαθείς εκτιμήσεις, σε πάνω από 300 ανέρχονται οι κακοποιοί που είχαν αναπτύξει εγκληματική δράση μόνο στην Αττική και θα βρεθούν το επόμενο διάστημα εκτός φυλακής.

Τον Ιούνιο του 2018, η Υποδιεύθυνση Ασφάλειας Αθηνών ύστερα από έρευνες μηνών συνέλαβε 33 άτομα, κυρίως γυναίκες Ρομά από τη Βουλγαρία και τη Ρουμανία, καθώς και τέσσερις Αιγυπτίους. Σε διάστημα λίγων εβδομάδων διέπραξαν 57 κλοπές εις βάρος τουριστών στο εμπορικό τρίγωνο της Αθήνας, ενώ προέκυψαν ενδείξεις συμμετοχής τους σε άλλες 300. Εναντίον των 33 κατηγορουμένων ασκήθηκε δίωξη για σύσταση εγκληματικής οργάνωσης και διακεκριμένες κλοπές και 19 απ’ αυτούς προφυλακίστηκαν. Η δίκη τους ήταν προγραμματισμένη για τις αρχές του μήνα, ωστόσο οι συνήγοροί τους ζήτησαν και πήραν αναβολή για μετά την 1η Ιουλίου.

Ο λόγος; Πριν από την αναθεώρηση του Ποινικού Κώδικα, η κλοπή διωκόταν σε βαθμό κακουργήματος, μεταξύ άλλων, στις εξής δύο περιπτώσεις: α) «εάν είχε τελεστεί από δύο ή περισσότερους δράστες, που είχαν ενωθεί για να διαπράττουν κλοπές ή ληστείες» και β) «εάν η πράξη τελέστηκε από πρόσωπο που διαπράττει κλοπές ή ληστείες κατ’ επάγγελμα ή κατά συνήθεια ή αν η συνολική αξία των αντικειμένων της κλοπής υπερβαίνει το ποσό των 120.000 ευρώ». 

Ο νέος, αναθεωρημένος Κώδικας καταργεί τις δύο παραπάνω διατάξεις και θέτει ως μόνη προϋπόθεση για την άσκηση κακουργηματικής δίωξης η αξία των κλοπιμαίων να υπερβαίνει τις 120.000 ευρώ. Τι σημαίνει όμως η συγκεκριμένη εξέλιξη; «Δεν αρκεί να εντοπίσουμε και να ταυτοποιήσουμε το δακτυλικό αποτύπωμα ενός διαρρήκτη π.χ. σε 100 σπίτια για να διωχθεί σε βαθμό κακουργήματος. Η αστυνομία θα πρέπει να αποδείξει ότι η συνολική λεία από τη δράση του υπερβαίνει τις 120.000 ευρώ. Διαφορετικά, ο ύποπτος θα κατηγορηθεί για πλημμέλημα και την επόμενη της σύλληψής του θα είναι ελεύθερος», εξήγησε στην «Κ» αστυνομική πηγή.

Καθώς μάλιστα ο νέος Π.Κ. έχει αναδρομική ισχύ, όσοι έχουν ήδη καταδικαστεί για διακεκριμένες κλοπές και διαρρήξεις και εκτίουν ποινές κάθειρξης, καθώς και όσοι παραμένουν προφυλακισμένοι για τα ίδια αδικήματα, θα βρεθούν τις επόμενες εβδομάδες εκτός φυλακής. Σύμφωνα με αστυνομικές πηγές, περίπου 100 δικογραφίες που βρίσκονται εκκρεμείς στο Εφετείο Αθηνών (σ.σ. αφορούν κακουργήματα) και το επόμενο διάστημα επρόκειτο να φθάσουν στα ακροατήρια θα «πέσουν» σε πλημμελήματα.

Τον Μάρτιο του 2019, το Τμήμα Δίωξης Εγκλημάτων κατά Ιδιοκτησίας της Ασφάλειας συνέλαβε τέσσερις υπηκόους Γεωργίας που φέρονται να είχαν διαπράξει 28 διαρρήξεις σπιτιών σε Αθήνα, Πετράλωνα, Νέο Κόσμο, Ταύρο, Πατήσια και αλλού. Στα κρησφύγετα των δραστών είχαν βρεθεί –εκτός από κλοπιμαία– όπλα, αλεξίσφαιρα γιλέκα και διαρρηκτικά εργαλεία. Καθώς μάλιστα ο ένας από τους υπόπτους ήταν μέλος της γεωργιανής μαφίας διεθνώς και έφερε τον τίτλο «Vor V Zakone» («κλέφτης εντός νόμου») στην επιχείρηση είχαν πάρει μέρος και αξιωματούχοι της Europol.

«Παραθυράκια»

Παρά τη σοβαρότητα της υπόθεσης, ωστόσο, και οι τέσσερις συλληφθέντες είναι πολύ πιθανό να βρεθούν το αμέσως επόμενο διάστημα εκτός φυλακή, καθώς στον νέο Ποινικό Κώδικα δεν υφίσταται πλέον η έννοια της «κατ’ επάγγελμα» τέλεσης της αξιόποινης πράξης. 

Τις τελευταίες ημέρες, τα στελέχη της ΕΛ.ΑΣ. επεξεργάστηκαν τα νέα δεδομένα και προχώρησαν σε «εκτίμηση απειλής» αποτυπώνοντας τα συμπεράσματά τους σε διαβαθμισμένα έγγραφα, το περιεχόμενο των οποίων τέθηκε υπόψη της «Κ». Σε αυτά επισημαίνεται ο κίνδυνος κατακόρυφης αύξησης των κρουσμάτων διαρρήξεων και κλοπών το επόμενο διάστημα. Επιπλέον, γίνεται αναφορά στο ενδεχόμενο η περαιτέρω ευνοϊκή ποινική αντιμετώπιση των διαρρηκτών να προσελκύσει στη χώρα μέλη ξένων εγκληματικών ομάδων με εξειδίκευση στα εγκλήματα «κατά της ιδιοκτησίας».

Σε άτυπες συζητήσεις τους, εξάλλου, με τους αστυνομικούς τα μέλη της γεωργιανής μαφίας που κατά καιρούς συλλαμβάνονται στη χώρα εξομολογούνται ότι επιλέγουν να εγκαθίστανται και να δρουν στην Ελλάδα λόγω ακριβώς της ευνοϊκής της νομοθεσίας.

Φραγή σε άρσεις τηλεφωνικού απορρήτου

Ο νέος Ποινικός Κώδικας «δένει» τα χέρια των αστυνομικών, καθώς τους αφαιρεί τη δυνατότητα να προβούν σε «ειδικές ανακριτικές πράξεις», δηλαδή παρακολουθήσεις, για την εξάρθρωση οργανωμένων κυκλωμάτων διαρρηκτών. Αστυνομικοί εξηγούν ότι προϋπόθεση για να τους δοθεί άδεια από τις εισαγγελικές αρχές να προχωρήσουν σε παρακολουθήσεις υπόπτων και άρσεις τηλεφωνικού απορρήτου είναι το υπό έρευνα αδίκημα να διώκεται σε βαθμό κακουργήματος. Οι περισσότερες οργανωμένες σπείρες διαρρηκτών εξαρθρώθηκαν χάρη στη φυσική και τεχνική παρακολούθηση των μελών τους. Η αναθεώρηση του Ποινικού Κώδικα και η δίωξη των κλοπών και διαρρήξεων σε βαθμό πλημμελήματος στερεί ουσιαστικά από την ΕΛ.ΑΣ. τη δυνατότητα να διεξάγει εις βάθος έρευνα για τη δράση οργανωμένων ομάδων κακοποιών. «Στο εξής, οι κακοποιοί δεν θα χρειάζεται να κάνουν χρήση του νόμου Παρασκευόπουλου για να αποφυλακιστούν, για τον απλούστατο λόγο ότι δεν θα οδηγούνται ποτέ στη φυλακή», σχολίασε δηκτικά αρμόδια αστυνομική πηγή. 

ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΟΥΛΙΩΤΗΣ
ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ


Μητσοτάκης: «Ναι» σε ντιμπέιτ με τη συμμετοχή όλων αρχηγών



Σε συνέντευξή του στον «KΡHTH TV» ο Κυριάκος Μητσοτάκης δήλωσε ανοιχτός σε ντιμπέιτ με όλους τους αρχηγούς. «Δεν είμαστε μια Προεδρική Δημοκρατία στην οποία δύο υποψήφιοι διαγκωνίζονται για το ποιος θα γίνει Πρόεδρος. Είμαστε μια Κοινοβουλευτική Δημοκρατία και ο σεβασμός στις κοινοβουλευτικές διαδικασίες προϋποθέτει ένα ντιμπέιτ με όλους τους κοινοβουλευτικούς αρχηγούς. Κάνουμε μεγάλη προσπάθεια να οργανωθεί αυτό το ντιμπέιτ. Καταλαβαίνω ότι υπήρχαν κάποιες δυσκολίες που έχουν όντως να κάνουν με εξωγενείς παράγοντες, έχουμε δώσει ημερομηνίες που είμαστε διαθέσιμοι. Προσβλέπω σε αυτό το ντιμπέιτ και πιστεύω ότι τελικά θα γίνει… Έχω κάνει με τον κ. Τσίπρα 42 κοινοβουλευτικές αναμετρήσεις. Ο κόσμος γνωρίζει και εμένα, γνωρίζει και τον κ. Τσίπρα. Η διαφορά μας είναι ότι ο κ. Τσίπρας έχει δοκιμαστεί 4 χρόνια και πρέπει να απολογηθεί για την πολιτική του, για την κατάσταση στην οποία είναι η χώρα. Εγώ πρέπει να εξηγήσω και να πείσω τους πολίτες γιατί το σχέδιό μας είναι το σωστό σχέδιο για την Ελλάδα της επόμενης μέρας. Και βέβαια να τους πείσω ότι διαθέτω τις δυνάμεις και τα στελέχη, αλλά και την ειλικρίνεια και την αξιοπιστία αυτό το σχέδιο να το εφαρμόσω. Καλό είναι να γίνει και το ντιμπέιτ. Χρήσιμο είναι, αλλά δεν είναι καθοριστικό».


Είναι πολύ σημαντικό να αντιληφθούν οι ξένοι επενδυτές ότι η Ελλάδα γύρισε σελίδα, ότι έχουμε μια σοβαρή μεταρρυθμιστική κυβέρνηση


Εισαγωγική τοποθέτηση και σημεία από τη θεματική συζήτηση Προέδρου της Ν.Δ. κ. Κ. Μητσοτάκη στο Ενετικό Λιμάνι του Ηρακλείου.

Κ. ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ: Φίλες και φίλοι, με μεγάλη χαρά βρίσκομαι για ακόμη  μια φορά μαζί σας σήμερα στο Ηράκλειο, εδώ στο λιμάνι, με αυτό το πανέμορφο φόντο στην τελευταία δημόσια εμφάνιση την οποία θα κάνω στο Ηράκλειο πριν από τις κρίσιμες εκλογές της 7ης Ιουλίου. Έχω έρθει πολλές φορές στην Κρήτη, έχω έρθει πολλές φορές στο Ηράκλειο, έχω περπατήσει ολόκληρο το νομό, έχω περπατήσει ολόκληρη την Κρήτη, όπως έχω περπατήσει και ολόκληρη την Ελλάδα.

Εδώ στην Κρήτη, βέβαια, η καρδιά μου χτυπάει πάντα λίγο πιο γρήγορα διότι επιστρέφω στον τόπο μου. Και θέλω σήμερα να μου δοθεί η ευκαιρία να απαντήσω σε ερωτήσεις, προβληματισμούς που έχετε, να εξειδικεύσουμε λίγο περισσότερο το σχέδιό μας για την Κρήτη της επόμενης μέρας. Θα πω εισαγωγικά ότι δεν είμαστε εδώ για να υψώσουμε τείχη, είμαστε για να ρίξουμε γέφυρες, για να χτίσουμε γέφυρες με όλες τις Ελληνίδες και με όλους τους Έλληνες. Και γνωρίζω πολύ καλά ότι βρίσκομαι σήμερα στο Ηράκλειο, έναν τόπο όπου η παράταξή μας, η Νέα Δημοκρατία πάντα αντιμετώπιζε προκλήσεις και δυσκολίες. Και γνωρίζω ότι και ανάμεσά μας σήμερα είναι συμπολίτες μας που δεν μας είχαν ψηφίσει στο παρελθόν αλλά βλέπουν τώρα στη Νέα Δημοκρατία τη μόνη πολιτική δύναμη η οποία μπορεί να οδηγήσει τον τόπο στην έξοδο από την κρίση. Ασθάνομαι, επίσης, ότι υπάρχει μια προσωπική εμπιστοσύνη σε εμένα, στις προτάσεις μας, στις σκέψεις μου αλλά και στην ειλικρίνειά μας, στον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζω τα ζητήματα που αφορούν την πολιτική στον τόπο σήμερα.

Θα επιμένω να λέω μέχρι τελευταία στιγμή ότι αξίζουμε και αξίζετε καλύτερα. Και «αξίζετε καλύτερα» σημαίνει μεταξύ άλλων ότι αξίζετε συγκεκριμένες απαντήσεις σε συγκεκριμένα ερωτήματα. Χωρίς να τάζουμε πράγματα τα οποία δεν μπορούν να γίνουν, με κοστολογημένο σχέδιο το οποίο μπορεί να εφαρμοστεί την επόμενη μέρα. Σταματώ εδώ διότι ο σκοπός αυτής της συνάντησης είναι να απαντήσω σε ερωτήσεις. Οπότε θα αναλάβω και το συντονισμό. Άρα παρακαλώ η πρώτη ερώτηση.

ΕΡΩΤΗΣΗ: Καλησπέρα κ. Πρόεδρε, καλωσορίσατε. Παπαδάκης λέγομαι είμαι ορθοπεδικός χειρουργός. Η ερώτησή μου είναι η εξής, λέτε για μια ανάπτυξη του 4%. Εύλογα τίθεται το ερώτημα, με ποιον τρόπο θα γίνει αυτή η ανάπτυξη του 4% και σε ποιο χρονικό ορίζοντα; Ευχαριστώ.

Κ. ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ: Νομίζω το ερώτημά σας είναι εύλογο και είναι ένα ερώτημα το οποίο μου τίθεται συχνά. Καταρχάς να ξεκινήσουμε με τη βασική παραδοχή ότι αν δεν έχουμε ισχυρή ανάπτυξη που αποτελεί και το κεντρικό μας σύνθημα, δεν πρόκειται να βγούμε από τον κύκλο της φτώχειας και της μιζέριας. Όμως, σωστά επισημαίνετε ότι η ανάπτυξη δεν διατάζεται αλλά είναι αποτέλεσμα συγκεκριμένων πολιτικών. Ο στόχος του 4% που έχουμε θέσει είναι ένας στόχος ρεαλιστικός και γρήγορα επιτεύξιμος, εφόσον έχουμε μία ισχυρή εντολή και μία ισχυρή και αποφασισμένη κυβέρνηση να υλοποιήσει πραγματικές μεταρρυθμίσεις. Και σε άλλες χώρες οι οποίες πέρασαν από μνημόνια, από βαθιές κρίσεις, των οποίων η οικονομία συμπιέστηκε, όχι στην έκταση που συμπιέστηκε η ελληνική, είδαμε το λεγόμενο «φαινόμενο του ελατηρίου». Όταν τελείωσε η κρίση και όταν ήρθε μία σοβαρή κυβέρνηση, η ανάπτυξη που ακολούθησε την κρίση ήτανε γρήγορη, ήταν ρωμαλέα ανάπτυξη. Στην Ελλάδα δεν το είδαμε. Γιατί δεν το είδαμε; Διότι είχαμε μία κυβέρνηση η οποία εφάρμοσε μία αντιαναπτυξιακή πολιτική. Μία κυβέρνηση που πολέμησε τις επενδύσεις και που υπερφορολόγησε και τσάκισε τελικά τη μεσαία τάξη για να παράγει πλεονάσματα πολύ μεγάλα, για να μοιράζει  επιδόματα. Αυτή η πολιτική είναι πολιτική αδιέξοδου.

Εμείς θα στηρίξουμε τον ιδιωτικό τομέα, θα στηρίξουμε τις ιδιωτικές επενδύσεις. Και η ανάπτυξη του 4% είναι μία ανάπτυξη που θα προέλθει, όχι τόσο από την κατανάλωση και από τα δανεικά, τα οποία μπορεί να παίρναμε σε άλλες εποχές και τα οποία δεν αντέχουμε πια. Αλλά θα προέλθει πρωτίστως απ’ τις ιδιωτικές επενδύσεις, από τις εξαγωγές, από την εξωστρέφεια. Και μιλάω σε ένα τόπο, στην Κρήτη που έχει τόσες δυνατότητες να προσελκύσει επενδύσεις σε πολλούς διαφορετικούς κλάδους, αρκεί να μειώσουμε τη φορολογία, να διευκολύνουμε το επιχειρηματικό περιβάλλον και να βοηθήσουμε με τη ρευστότητα. Αυτές είναι οι τρεις μεγάλες προκλήσεις που χρειάζεται σήμερα ο επιχειρηματικός τομέας, οι επιχειρηματίες για να μπορέσουν πραγματικά να απογειωθούν. Ο στόχος δεν είναι απλά επιτεύξιμος, είναι επιβεβλημένος. Μόνο με αυτό τον στόχο θα δημιουργήσουμε πολλές θέσεις απασχόλησης. Διότι η ανάπτυξη του 4% από μόνη της δεν λέει κάτι. Πρέπει να μεταφράζεται σε δύο πράγματα: δουλειές, πολλές καλές νέες δουλειές, και αυξημένα εισοδήματα. Άρα καλύτερους μισθούς. Χωρίς αυτή την ανάπτυξη, χωρίς φιλόδοξους στόχους, δεν θα έχουμε όσες δουλειές χρειαζόμαστε για ν’ αντιμετωπίσουμε την ανεργία, για να φέρουμε τα παιδιά που έφυγαν στο εξωτερικό πίσω και δεν θα έχουμε και τη βελτίωση των μισθών που χρειαζόμαστε για να αισθανθούν κυρίως οι χαμηλόμισθοι ότι κάτι πραγματικά άλλαξε στη ζωή τους.

ΕΡΩΤΗΣΗ: Καλησπέρα. Ονομάζομαι Βαρβανακάκης. Είμαι επιχειρηματίας.  Ήθελα να σας κάνω την εξής ερώτηση. Μιλάτε για ξένες επενδύσεις. Πώς σκοπεύετε να τις προσελκύσετε;

Κ. ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ: Μιλάω για όλες τις επενδύσεις, δεν μιλάω μόνο για ξένες επενδύσεις. Οι ξένες επενδύσεις είναι σημαντικές διότι σήμερα υπάρχουν στον κόσμο πάρα πολλά κεφάλαια και πάρα πολύ μεγάλη ρευστότητα, η οποία ψάχνει να διοχετευτεί κάπου που να μπορεί να δώσει σημαντικές αποδόσεις. Και η Ελλάδα προσφέρει ευκαιρίες σε πολλούς διαφορετικούς κλάδους. Μίλησα λίγο πριν για την ανάγκη να έχουμε τις βασικές προϋποθέσεις για να προσελκύσουμε επενδύσεις που είναι η επενδυτική και πολιτική σταθερότητα. Μία σταθερή κυβέρνηση με ορίζοντα την τετραετία -σε αυτό ελπίζω και προσβλέπω ότι θα το έχουμε το βράδυ της 7ης Ιουλίου- και στη συνέχεια μία πολιτική η οποία θα είναι φιλική προς τους ξένους επενδυτές, οι οποίοι τι μας λένε όταν θέλουν να έρθουν στην Ελλάδα: «Βλέπουμε τις ευκαιρίες, αλλά βλέπουμε πρωτίστως μεγάλα διοικητικά και γραφειοκρατικά εμπόδια. Θέλουμε χαμηλότερη φορολογία, δίνουμε μεγαλύτερη έμφαση, όμως, στα ζητήματα που έχουν να κάνουν με τη γραφειοκρατία και θέλουμε κυρίως σταθερότητα. Θέλουμε να ξέρουμε ότι αν  χρειαστεί να προσφύγουμε στη Δικαιοσύνη δεν θα κάνουμε δέκα χρόνια για να μπορέσουμε να βρούμε το δίκιο μας. Θέλουμε να έχουμε δυνατότητα να έχουμε πρόσβαση σε ρευστότητα από τις ελληνικές τράπεζες και να δανειζόμαστε με λογικό κόστος δανεισμού». Αλλά πάνω από όλα, αυτό το οποίο απασχολεί τους ξένους επενδυτές, είναι η ρυθμιστική σταθερότητα. Να έρθουν και να ξέρουν ότι αν βάλουν τα λεφτά τους, δεν θα έχουν αδικαιολόγητες καθυστερήσεις από την Περιφέρεια, από το Δήμο, από την Αρχαιολογία, από τα δασαρχεία. Όλα αυτά τα οποία ταλανίζουν όλους τους επενδυτές, Έλληνες και ξένους.

Και βέβαια θέλω να σας πω στο ζήτημα των ξένων επενδύσεων ότι έχουμε ήδη ένα εμπεριστατωμένο σχέδιο για το πώς θα αναβαθμίσουμε πλήρως την εικόνα της χώρας στο εξωτερικό. Για το πώς θα συνενώσουμε όλους τους φορείς εξωστρέφειας σε έναν φορέα, μετεξέλιξη αυτού που ονομάζουμε σήμερα Enterprise Greece, το παλιό Invest in Greece, στο Υπουργείο Εξωτερικών, το οποίο αποκτά άλλο χαρακτήρα και γίνεται Υπουργείο Εξωτερικών και Οικονομικής Διπλωματίας. Η δουλειά μας είναι να «πουλήσουμε» την Ελλάδα στο εξωτερικό, να εξηγήσουμε στους ξένους επενδυτές πού είναι οι ευκαιρίες και να τους διευκολύνουμε όταν θα έρθουν να επενδύσουν στη χώρα μας να μην ταλαιπωρούνται υπερβολικά. Αυτό το κάνουν όλες οι χώρες, εμείς δεν το κάνουμε. Άρα δεν θα αποκτήσουμε κάποιο ιδιαίτερο πλεονέκτημα αν το κάνουμε, απλά θα έρθουμε στο ίδιο επίπεδο που είναι όλες οι άλλες σοβαρές χώρες οι οποίες «πουλούν» την Πατρίδα τους ως επενδυτικό προορισμό. Και βέβαια, θα υποστηρίξουμε με αυτό τον τρόπο και την ελληνική εξωστρέφεια. Τις ελληνικές επιχειρήσεις που φεύγουν στο εξωτερικό, τις ομάδες παραγωγών σε συνδυασμό με τις δράσεις που μπορεί να αναλαμβάνει κάθε Περιφέρεια για να προωθήσουμε την εξωστρέφεια και τις εξαγωγές. Άρα η αλλαγή της εικόνας της χώρας στο εξωτερικό είναι για μένα  πρώτη προτεραιότητα.

Αν θέλουμε να δούμε ποιος είναι ο ευκολότερος τρόπος για να δείξουμε ότι κάτι αλλάζει, αρκεί να πάρει κάποιος τους δείκτες της Παγκόσμιας Τράπεζας για την ανταγωνιστικότητα, να δει τα επιμέρους στοιχεία που τους συνθέτουν και να αρχίσει να κάνει παρεμβάσεις εκεί που ξέρουμε ότι έχουμε πολύ χαμηλό σκορ. Αν δείτε, μέσα σε έναν χρόνο μία αύξηση 10-15 θέσεις στην ανταγωνιστικότητα της ελληνικής οικονομίας σημαίνει ότι αυτόματα σε μεγάλο βαθμό θα έχει ήδη αλλάξει η εικόνα της χώρας στο εξωτερικό. Είναι πάρα πολύ σημαντικό την επόμενη μέρα, να αντιληφθούν και οι ξένοι επενδυτές ότι η Ελλάδα γύρισε σελίδα, ότι η κρίση τελείωσε, ότι έχουμε μια σοβαρή μεταρρυθμιστική κυβέρνηση η οποία θα τους διευκολύνει, εφόσον θέλουν να έρθουν να επενδύσουν τα χρήματά τους στην Πατρίδα μας.




Αποσύρει την υποψηφιότητά της με τη ΝΔ η Τώνια Μοροπούλου.



Εκτός ψηφοδελτίων της ΝΔ τέθηκε η υποψήφια βουλευτής Δωδεκανήσου, Τώνια Μοροπούλου, έπειτα από τον θόρυβο που ξέσπασε γύρω από την υπόθεση της σύνταξης του αποβιώσαντος πατέρα της.

H επιστολή της κ. Μοροπούλου :

«Η απόφασή μου να κατέβω ως υποψήφια στις εκλογές της 7ης Ιουλίου προήλθε από τη διάθεσή μου να προσφέρω με τις γνώσεις και την εμπειρία μου στον τόπο μου και ιδιαίτερα στη Ρόδο και στα Δωδεκάνησα.

Λόγω της προσωπικής διαδρομής μου -και όσων αυτή σηματοδοτεί- δέχομαι τις τελευταίες δύο ημέρες πόλεμο από την παράταξη που βρίσκεται στην εξουσία και όργανά της. Αμέσως και δημόσια δήλωσα στους συμπολίτες μου ότι δεν έκανα καμία παράνομη ενέργεια. Και εξέθεσα τα πραγματικά περιστατικά γύρω από την υπόθεση της σύνταξης του αποβιώσαντος πατρός μου Ιωάννη Μορόπουλου, για την οποία άλλωστε είμαι σε διαδικασία άμεσης και έννομης διευθέτησης με το Δημόσιο.

Η λάσπη ωστόσο εναντίον μου συνεχίζεται. Δεν θα επιτρέψω σε κανέναν να χρησιμοποιήσει αυτή την υπόθεση για να βλάψει τον Κυριάκο Μητσοτάκη στην πορεία του προς τις εθνικές εκλογές. Για αυτό ενημέρωσα τη Νέα Δημοκρατία ότι αποσύρω την υποψηφιότητά μου. Δεν δέχομαι καμία σκιά στη διαδρομή μου, ούτε δέχομαι να γίνω αφορμή αποπροσανατολισμού της πολιτικής ζωής από τα πραγματικά προβλήματα της Ελληνικής κοινωνίας, αλλά και υποβάθμισής της με πόλεμο λάσπης σε όποιον δεν μπορούν να μειώσουν αλλιώς. Η προσπάθεια σπίλωσης τόσο του ονόματος της οικογένειάς μου, όσο και του έργου μου, αποτελεί αήθη τακτική εκ μέρους αυτών που ενορχήστρωσαν την εναντίον μου επίθεση.

Θα εξακολουθήσω να προσφέρω όλες μου τις δυνάμεις στον κοινό αγώνα για ένα καλύτερο αύριο για τη χώρα μας και την ιδιαίτερη πατρίδα μου, τα Δωδεκάνησα.

Ευχαριστώ όλους όσους πιστεύουν σε εμένα και υποστήριξαν μέχρι σήμερα την υποψηφιότητά μου».




Ιμάμογλου: «Ευχαριστώ» στους Έλληνες και αυστηρό μήνυμα στον Ερντογάν




Ύστερα από 25 χρόνια ο Ιμάμογλου «έδωσε» την Κωνσταντινούπολη στο αντιπολιτευόμενο Ρεπουμπλικανικό Λαϊκό Κόμμα (CHP), με θρίαμβο (και) στις επαναληπτικές εκλογές και παρά τις προσπάθειες του Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν να επικρατήσει ο «δικός του», Μπιναλί Γιλντιρίμ.

«Θέλω να εκφράσω την ευγνωμοσύνη μου στους 16 εκατ. κατοίκους της Κωνσταντινούπολης, είτε είναι ψηφοφόροι του HDP, του MHP, του AKP, του BBP, είτε είναι Τούρκοι, είτε Σύροι, είτε Έλληνες, στα παιδιά, στις μητέρες, στους νέους…», είπε μεταξύ άλλων.

Και τόνισε πως: «Είμαστε υπέρ της Δημοκρατίας που δεν λειτούργησε το βράδυ της 31ης Μαρτίου. Το έθνος μας ξέρει τι συνέβη».

Αυστηρό μήνυμα στον Ερντογάν

Ο Εκρέμ Ιμάμογλου απευθύνθηκε και στον Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, ζητώντας του μάλιστα και συνάντηση: «Θα ήθελα να επισημάνω στον πρόεδρο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν ότι είναι αναγκαίο να υπάρχει η διαβεβαίωση πως η τοπική και η κεντρική εξουσία θα συνεργαστούν αρμονικά για τα προβλήματα της Κωνσταντινούπολης. Μιλάμε για τις ανάγκες 16 εκατομμυρίων κατοίκων. Είμαι έτοιμος να δουλέψω αρμονικά μαζί σας. Οι πολίτες έχουν κουραστεί από πολιτικούς καβγάδες».


Πηγή : newsit.gr