Παρασκευή 5 Ιουλίου 2024

Η Αλβανική μαφία με εκπρόσωπο τον Έντι Ράμα καθαίρεσαν από δήμαρχο τον Φρέντι Μπελέρη

 


Δεν έχουν τέλος οι προκλήσεις των Αλβανών και η Ελλάδα βγάζει απλά μόνο ανακοινώσεις!!

Που είναι η Ελληνική κυβέρνηση;

Που είναι η Ευρώπη;

Στην καθαίρεση του Φρέντι Μπελέρη από δήμαρχο Χειμάρρας προχώρησαν οι εκπρόσωποι της Αλβανικής μαφίας στην Αλβανία.

Η Κεντρική Εκλογική Επιτροπή, σε μια ακόμη προκλητική κίνηση, έλαβε την απόφαση κατόπιν εντολών του εκπροσώπου της μαφίας Έντι Ράμα, την Παρασκευή για τη θητεία του Φρέντι Μπελέρη, ο οποίος εξελέγη στις 14 Μαΐου επικεφαλής του δήμου Χειμάρρας αλλά δύο μέρες πριν το αποτέλεσμα συνελήφθη.

Ο Φρέντι Μπελέρης είχε εκλεγεί 14 Μαΐου του 2023 επικεφαλής του δήμου Χειμάρρας, αλλά δύο μέρες πριν το αποτέλεσμα συνελήφθη με στημένες από το καθεστώς Ράμα κατηγορίες για δήθεν αγορά ψήφων.



Συνελήφθη 47χρονη γυναίκα για ενδοοικογενειακή βία - Κουμπί πανικού ζήτησε ο άνδρας της


 

Μία γυναίκα 47 ετών συνελήφθη στα Χανιά έπειτα από καταγγελία που έκανε σε βάρος της, ο 49χρονος σύζυγός της για πράξεις που εμπίπτουν στο νόμο περί ενδοοικογενειακής βίας.

Σύμφωνα με όσα κατήγγειλε τον εξύβρισε και στη συνέχεια τον απείλησε με μαχαίρι.

Για την ώρα δεν έχει ξεκαθαρίσει το τι ακριβώς συνέβη ωστόσο όπως είπε ο 49χρονος, επιθυμεί την ποινική της δίωξη.

Ο 49χρονος μετά την καταγγελία εγκατέστησε στο κινητό του τηλέφωνο το panic button.


Πηγή: ekriti.gr 



Επέτειος ενός γελοίου δημοψηφίσματος της 5ης Ιουλίου 2015 από μια γελοία κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ

 


Με αφορμή τη συμπλήρωση εννέα χρόνων από το Δημοψήφισμα της 5ης Ιουλίου 2015 σας το θυμίζουμε τα καραγκιοζιλίκια και τα γλέντια που ακολούθησαν.

Τις πρώτες ώρες του Σαββάτου 27 Ιουνίου 2015 ο γελοίος και επικίνδυνος τότε πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας  ανακοίνωσε δημοψήφισμα

Υπέρ του «ΟΧΙ» τάχθηκαν ο ΣΥΡΙΖΑ, οι ΑΝΕΛ, η Χρυσή Αυγή (δεκανίκι του ΣΥΡΙΖΑ), και όλα τα κόμματα της εξωκοινοβουλευτικής αριστεράς

Υπέρ του «ΝΑΙ» η Νέα Δημοκρατία, το Ποτάμι και το ΠΑΣΟΚ, ενώ το ΚΚΕ στον κόσμο του προέτρεψε τους ψηφοφόρους να ρίξουν ΑΚΥΡΟ.



Μετά την αποτυχία των διαπραγματεύσεων μιας γελοίας ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ με τους «θεσμούς» (Ευρωπαϊκή Επιτροπή, Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα, Διεθνές Νομισματικό Ταμείο) ο τότε πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας ανακοίνωσε στις 27 Ιουνίου 2015 τη διενέργεια δημοψηφίσματος την 5η Ιουλίου της ίδιας χρονιάς. 

Το εκλογικό σώμα κλήθηκε να απαντήσει αν εγκρίνει ή απορρίπτει την πρόταση των δανειστών της 25ης Ιουνίου 2015, η οποία προκάλεσε και την αποχώρηση της γελοίας κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ από τις διαπραγματεύσεις. 



H πρόταση του υπουργικού συμβουλίου έγινε αποδεκτή από τη Βουλή στις 28 Ιουνίου, με ψήφους 178 (ΣΥΡΙΖΑ, Ανεξάρτητοι Έλληνες, Χρυσή Αυγή (δεκανίκι του ΣΥΡΙΖΑ)) έναντι 120 (Νέα Δημοκρατία, ΠΑΣΟΚ, Ποτάμι, ΚΚΕ). Δύο βουλευτές απείχαν από την ψηφοφορία.

Το κείμενο που αναγραφόταν επί του ψηφοδελτίου ήταν το ακόλουθο:

Πρέπει να γίνει αποδεκτό το σχέδιο συμφωνίας, το οποίο κατέθεσαν η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα και το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο στο Eurogroup της 25.06.2015 και αποτελείται από δύο μέρη, τα οποία συγκροτούν την ενιαία πρότασή τους; Το πρώτο έγγραφο τιτλοφορείται «Reforms for the completion of the Current Programm and Beyond» («Μεταρρυθμίσεις για την ολοκλήρωση του τρέχοντος προγράμματος και πέραν αυτού») και το δεύτερο «Preliminary Debt sustainability analysis» («Προκαταρκτική ανάλυση βιωσιμότητας χρέους»).

Όσοι από τους πολίτες της χώρας απορρίπτουν την πρόταση των τριών θεσμών ψηφίζουν: ΔΕΝ ΕΓΚΡΙΝΕΤΑΙ/ΟΧΙ.

Όσοι από τους πολίτες της χώρας συμφωνούν με την πρόταση των τριών θεσμών ψηφίζουν: ΕΓΚΡΙΝΕΤΑΙ/ΝΑΙ.

Το δημοψήφισμα της γελοίας κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ ήταν «ναι» ή «όχι» στην Ευρώπη και το Ευρώ, και με αυτό τον τρόπο νόμιζαν ότι θα χρησίμευε ως ένα διαπραγματευτικό όπλο της ελληνικής πλευράς στην επανέναρξη των συνομιλιών.




Οι Έλληνες πολίτες οδηγήθηκαν στις κάλπες την Κυριακή 5 Ιουλίου, με κλειστές τις τράπεζες και πλαφόν αναλήψεων έως 60 ευρώ ημερησίως, καθώς μετά την προκήρυξη του δημοψηφίσματος το Γιούρογκρουπ αποφάσισε να μην παρατείνει το πρόγραμμα στήριξης της Ελλάδας, που έληγε στις 30 Ιουνίου, με αποτέλεσμα η κυβέρνηση να οδηγηθεί στην επιβολή τραπεζικής αργίας με Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου.

Το «ΟΧΙ» επικράτησε συντριπτικά με το 61,31% των ψήφων, έναντι 38,69% που έλαβε το «ΝΑΙ».

Και τελικά κέρδισε το ΝΑΙ ευτυχώς γιατί μέχρι σήμερα και για πάντα, όλοι μας αναφωνούμε ευτυχώς που γλιτώσαμε από τον ΣΥΡΙΖΑ, και ο λαός δεν ξεχνά τι σημαίνει αριστερά.




Συνδικαλιστές στο ΕΚΠΑ θέλουν να επαναφέρουν τον υπάλληλο που κατέβασε τον server η αντιπρύτανης τους έδιωξε



Συγκέντρωση διαμαρτυρίας στην Πρυτανεία του ΕΚΠΑ, πραγματοποίησαν χθες συνδικαλιστές και εργαζόμενοι στο εκπαιδευτικό ίδρυμα, με αφορμή την απόλυση του συμβασιούχου διοικητικού υπαλλήλου και μέλους του Κεντρικού Συμβουλίου της Ομοσπονδίας Διοικητικού Προσωπικού Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, Δημήτρη Αντωνίου.

Οι διαμαρτυρόμενοι πραγματοποίησαν γενική συνέλευση για να συντονίσουν τις κινήσεις τους και στη συνέχεια πραγματοποιήσαν παράσταση διαμαρτυρίας ενώπιον της αντιπρύτανη του ΕΚΠΑ, Σοφίας Παπαϊωάννου. 

Την ώρα της διαμαρτυρίας κάποια στιγμή τα πνεύματα οξύνθηκαν, οι τόνοι ανέβηκαν και η αντιπρύτανης αντέδρασε, ζητώντας τους με έντονο τρόπο να βγουν έξω από το γραφείο. «Έξω από το γραφείο μου, ρε» φώναξε η κ. Παπαϊωάννου, χτυπώντας το χέρι στο τραπέζι, με το περιστατικό να καταγράφεται σε βίντεο.



Η αντιπρύτανης του ΕΚΠΑ έδιωξε συνδικαλιστές που φώναζαν για τον υπάλληλο που κατέβασε παράνομα τον σέρβερ και το ομολόγησε μπροστά στην κάμερα.



Ο υπάλληλος Δημήτρης Αντωνίου είχε τεθεί σε αναστολή καθηκόντων από τη διοίκηση του Πανεπιστημίου της Αθήνας, καθώς είχε δήλωσε δημόσια ότι μετείχε στο σαμποτάζ στον σέρβερ του ΕΚΠΑ τον Φεβρουάριο, πράγμα που είχε ως αποτέλεσμα να αναβληθούν οι εξ αποστάσεως εξετάσεις σε σχολές του Πανεπιστημίου.

Με αφορμή τη μη ανανέωση της σύμβασής του, ο υπάλληλος που απομακρύνθηκε δικαίως Δημήτρης Αντωνίου έκανε λόγο για «μια κατά παραγγελία τιμωρία, η οποία εκφράστηκε δημόσια από την κυβέρνηση και τα καθεστωτικά ΜΜΕ που, εκ μέρους της, αναλαμβάνουν τη δημόσια διαπόμπευση, λειτουργώντας με όρους αρένας».

Για αυτό που έκανε ούτε λόγος για μία συγνώμη!!!



Δέν μαζεύετε ο Κασσελάκης επιμένει σε fake news για βαγόνι που χάθηκε στα Τέμπη - Ούτε βλάκας τέτοια εμμονή στο ψέμα


 

Ο χρόνος για την τυχοδιώκτη Στέφανο Κασσελάκη έχει σταματήσει μήνες πρίν και παίζει την ίδια κασέτα εκμετάλλευσης του ανθρώπινου πόνου, με fake news που έχουν διαψεύσει γονείς των θυμάτων.

Ο γελοίος πλέον Στέφανος Κασσελάκης στην εισήγηση του προς την Κεντρική Επιτροπή του κόμματος που θα συνεδριάσει το Σάββατο, αναφέρει μέσα σε άλλα κάνοντας αναφορά στην τραγωδία των Τεμπών και επιμένοντας πως βρέθηκε ένα δήθεν χαμένο βαγόνι, που δεν υπάρχει τέτοιο βαγόνι, και μόνο ένας βλάκας δεν έχει καταλάβει ότι δεν υπάρχει κρυμμένο βαγόνι.

Η δεν τον έχει ενημερώσει κάποιος, η απλά τον ενημέρωσε αλλά δεν τον βοηθάει το IQ του, και δεν καταλαβαίνει, πώς δεν υπάρχει τέτοια θεωρία συνωμοσίας, την έχουν διαψεύσει οι συγγενείς των θυμάτων, και τον αφήνουν να εκτίθεται και να γελάνε.

Ο Κασσελάκης έχει κολλήσει στην εντολή του εισαγγελέα της Λάρισας να γίνει εκ νέου έλεγχος στο κοντέινερ που ήταν σε βαγόνι της αμαξοστοιχίας, και όχι σε ανεύρεση εξαφανισμένου βαγονιού που είναι στο κολλημένο μυαλό του τυχοδιώκτη.

Το ότι εκθέτει τους συγγενείς των θυμάτων στα Τέμπη κάνοντας σημαία ένα fake news που έχουν διαψεύσει οι ίδιοι οι συγγενείς, δεν είναι πρόβλημα, θέλει ένα αφήγημα αφού δεν μπορεί να αρθρώσει πολιτικό λόγο, και παίζει την κασέτα του κράτους δικαίου, δικαιοσύνη που μάλλον φοβάται για δικούς του λόγους ο Κασσελάκης.

Αναφέρει μάλιστα στην εισήγησή του προς την ΚΕ ότι αποκαλύπτονται «τα επακόλουθα της διαρκούς παράβαση του κράτους Δικαίου» φέρνοντας ως παράδειγμα «την ανεύρεση, σε ιδιωτικό οικόπεδο, ενός ολόκληρου βαγονιού μεταφοράς κοντέινερ από την εμπορική αμαξοστοιχία του εγκλήματος των Τεμπών», χωρίς να τον έχει ενημερώσει κανένας γιατί βρίσκεται εκεί το κοντέινερ, και εάν θέλει να μάθει να ρωτήσει τους συγγενείς των θυμάτων που εκμεταλλεύεται τον πόνο τους.

Και αυτη την γελοιότητα του τυχοδιώκτη την αποδέχονται τα μέλη της Πολιτικής Γραμματείας, χωρίς να αντιδρούν και να προσπαθούν στον πρόεδρο που είναι βλάκας και εκτίθεται συνέχεια.



Ο τρομοκράτης εκτελεστής Κουφοντίνας είχε το θράσος να γράψει άρθρο με τον τίτλο έγκλημα



Προκαλεί ο ισοβίτης κατά συρροή δολοφόνος, μέλος των τρομοκρατών της 17Ν και αγαπημένος του ΣΥΡΙΖΑ Δημήτρης Κουφοντίνας, που τολμά να μιλά για «προσχεδιασμένο έγκλημα», να μιλάει για έγκλημα ποιός ένα κατά συρροή αμετανόητος δολοφόνος, με  11 δολοφονίες, ληστείες, εκρήξεις, και το νούμερο δύο στην τρομοκρατική οργάνωση 17Ν.

Η ντροπή δεν υπάρχει ούτε στον εκτελεστή τρομοκράτη, αλλά ούτε και στην εφημερίδα «ΕΦ.ΣΥΝ.» που φιλοξενεί το άρθρο του.

«Αν το πετύχει, θα έχει ολοκληρώσει ένα προσχεδιασμένο έγκλημα». Είναι μια πολύ μικρή φράση που έγινε χθες τίτλος σε ολοσέλιδο άρθρο μιας από τις εφημερίδες που πριν καν εκδοθεί είχε ταχθεί αναφανδόν στο πλευρό του ΣΥΡΙΖΑ, τρομοκρατών και κάθε είδους αντιεξουσιαστών.

Ο τίτλος του άρθρου «Το χρονικό ενός προσχεδιασμένου εγκλήματος» και αναφέρεται ποιος ο Κουφοντίνας στους κυβερνητικούς χειρισμούς για την υπόθεση της ΛΑΡΚΟ. Ο κατά συρροή δολοφόνος Κουφοντίνας καταφέρεται εναντίον της κυβέρνησης, χρεώνοντάς της ένα «προσχεδιασμένο έγκλημα».

Δημήτρης Κουφοντίνας ο αρθρογράφος, και στην υπογραφή του κοσμεί και φωτογραφία του, όπως γίνεται και με τους επαγγελματίες αρθρογράφους, έτσι η εφημερίδα κάνει και με τους επαγγελματίες εκτελεστές. 

Αυτό ο αρθρογράφος που χρησιμοποιεί τον όρο «προσχεδιασμένο έγκλημα» είναι ο καταδικασμένος 13 φορές ισόβια και 25 χρόνια κάθειρξης για συμμετοχή σε 11 δολοφονίες, ληστείες, εκρήξεις και συμμετοχή στη «17Ν», και αυτός μιλάει για «προσχεδιασμένο έγκλημα» σαν να δίνει εντολή σε κάποιους να τιμωρήσουν όσους δεν βοηθήσουν την ΛΑΡΚΟ.

Ο στυγνός αμετανόητος εκτελεστής Κουφοντίνας το γνωστό 45άρι στους τρομοκρατικούς κύκλους των συντρόφων του, που δολοφόνησε ανθρώπους, αιματοκύλισε και βύθισε οικογένειες σε ισόβιο πόνο, αναφέρεται σε «προσχεδιασμένο έγκλημα»!!!

Τι άλλο να πούμε; Άφωνοι με το θράσος αυτών που δίνουν βήμα σε αμετανόητα θρασίμια που έχουν λερώσει τα χέρια τους με αίμα.

Ο Θάνος Πλεύρης έγραψε παρακάτω στο manifesto.gr

Με μεγάλη έκπληξη διαβάσαμε στην «ΕΦ.ΣΥΝ.» άρθρο του ποινικού εγκληματία Κουφοντίνα, με τίτλο μάλιστα που κάνει λόγο για έγκλημα. Ο αρχιδολοφόνος εγκληματίας της «17Ν», που είναι ο χειρότερος εγκληματίας στις ελληνικές φυλακές, είχε το θράσος να γράψει άρθρο με τον τίτλο έγκλημα. Η έκπληξη ωστόσο δεν έγκειται στο θράσος ενός ποινικού εγκληματία, αλλά του εντύπου, που χωρίς ίχνος ντροπής για τους συγγενείς και τις οικογένειες των θυμάτων του δολοφόνου με χαρά δημοσιεύει και φιλοξενεί τις θέσεις τους. Δημοσιογράφοι δέχθηκαν να γράφουν στο ίδιο φύλλο με έναν τρομοκράτη.

Δυστυχώς, η φιλοξενία αυτή δεν γίνεται στο πλαίσιο μια ευρύτερης άποψης για ελευθερία έκφρασης, αλλά διαχρονικά το συγκεκριμένο Μέσο αρέσκεται να φιλοξενεί τις απόψεις του ποινικού εγκληματία, να μιλά για παραβίαση δήθεν των δικαιωμάτων του και να χαϊδεύει το ευρύτερο πλαίσιο λειτουργίας των εγκληματιών της «17Ν». Γενικότερα η Αριστερά μάς έχει συνηθίσει σε αυτήν την ανοχή που φθάνει στο βαθμό του αίσχους, με στελέχη της να μιλούν για ανθρωπιστικό ιδεώδες των εγκληματιών της «17Ν» ή πολιτική δράση ή υπεράσπιση δικαιωμάτων.

Στο χάιδεμα λοιπόν αυτών που στο όνομα της δήθεν ελευθεροτυπίας ξεπλένουν τρομοκράτες θα πρέπει να είμαστε κάθετοι. Οι πράξεις των εγκληματιών τρομοκρατών της «17Ν» είναι απολύτως καταδικαστέες, όπως καταδικαστέα είναι και η συμπεριφορά πολιτικών στελεχών, βουλευτών και δημοσιογράφων που αισθάνονται ιδεολογικά κοντά σε αυτούς τους εγκληματίες και προσπαθούν να δικαιολογήσουν τη δράση τους, παίρνοντας αποστάσεις από τα εγκλήματα, αλλά αποδεχόμενοι το πολιτικό κίνητρο αυτών.

Η συμπεριφορά αυτή είναι ανήθικη και χυδαία, διότι αγνοεί τον πόνο των συγγενών των δολοφονηθέντων από τους τρομοκράτες και λειτουργεί ως μοχλός αποδοχής των πράξεων αυτών. Οταν στην ποινική πράξη δίνεις πολιτικό κίνητρο, δημιουργείς και οπαδούς αυτού του κινήτρου και δικαιολόγησης της πράξης.

Στους εγκληματίες που στέρησαν ζωές δεν πρέπει να υπάρχει καμία ανοχή. Και στους οπαδούς τους που τους φιλοξενούν τη γνώμη και δημιουργούν πλαίσιο ιδεολογικής δικαιολόγησης των εγκλημάτων θα πρέπει να υπάρχει απάντηση.

Ο Κουφοντίνας ήταν ένας εγκληματίας που κρυβόταν πίσω από το όπλο και δολοφονούσε άοπλους αθώους. Η συμπεριφορά του είχε και χαρακτηριστικά δειλίας, που έγκειται στο γεγονός ότι, ενώ στερούσε εκ του ασφαλούς τη ζωή άλλων, όταν προσπάθησε να απειλήσει το κράτος με τη δήθεν απεργία πείνας και κατάλαβε ότι δεν θα ενδώσει η συντεταγμένη Πολιτεία, διέκοψε την υποτιθέμενη απεργία. Τη ζωή του δεν θα τη ρίσκαρε ποτέ για τις δήθεν ιδέες του. Τότε πάλι σειρά του πολιτικού κόσμου και δημοσιογράφων μιλούσε για την ανάγκη ικανοποίησης των αιτημάτων του εγκληματία και οργάνωναν και πορείες.

Πολλοί δυστυχώς από αυτούς που τον στηρίζουν είναι ακόμη πιο δειλοί από τον τρομοκράτη. Στην ουσία, τον δικαιολογούν απόλυτα, αλλά δεν τολμούν να το πουν και επικαλούνται τα δήθεν ανθρώπινα δικαιώματα. Από όλους τους κρατουμένους διάλεξαν τον εκτελεστή τρομοκράτη για να μιλήσουν για τα δήθεν δικαιώματα.

Η αντίδρασή μου απέναντι σε όσους δικαιολογούν, φιλοξενούν, υποβαθμίζουν ή ανέχονται τις πράξεις του ποινικού αυτού εγκληματία έχει έναν στόχο. Οι συγγενείς των δολοφονηθέντων από αυτόν, που καθημερινά πληγώνονται από την απώλεια των ανθρώπων τους, θέλω να βλέπουν ότι έστω κάποιοι δεν ανεχόμαστε και ξεμπροστιάζουν αυτούς που χαϊδεύουν τους αρχιδολοφόνους τρομοκράτες.


* Κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος, βουλευτής Α΄ Αθηνών Ν.Δ.



Ο οίκος αξιολόγησης Standard & Poor’s αναβάθμισε τις ελληνικές τράπεζες

 


Σε αναβάθμιση των αξιολογήσεων των τεσσάρων συστημικών ελληνικών τραπεζών προχώρησε ο οίκος αξιολόγησης Standard & Poor’s, διατηρώντας θετικές τις προοπτικές.

Όπως αναφέρει η ΕΡΤ, η Alpha Bank αναβαθμίζεται σε «BB» από «BB-», η Eurobank σε «BB+» από «BB», η Εθνική Τράπεζα σε «BB+» από «BB» και η Τράπεζα Πειραιώς σε «BB» από «BB-».

Καταλυτικό ρόλο, σύμφωνα με τον οίκο αξιολόγησης, έπαιξε η περαιτέρω μείωση των «κόκκινων» δανείων, η θετική δυναμική της ελληνικής οικονομίας λόγω της ισχυρής επενδυτικής δραστηριότητας που συνδέεται με το Ταμείο Ανάκαμψης, και η διανομή μερισμάτων από τις τέσσερις τράπεζες για πρώτη φορά μετά από 16 χρόνια, που φανερώνει τη βελτιωμένη κερδοφορία και την ενισχυμένη κεφαλαιοποίησή τους.





Αποκλεισμός δύο αγωνιστικών στον Ντεμιράλ που σχημάτισε το σήμα των «Γκρίζων Λύκων»


 

Τιμωρία επέβαλε η Πειθαρχική Επιτροπή της UEFA προς τον κεντρικό αμυντικό της Τουρκίας, Μερίχ Ντεμιράλ για τη χειρονομία που έκανε δείχνοντας με τα χέρια του το σήμα των «Γκρίζων Λύκων» μετά τα δύο γκολ που σημείωσε κόντρα στην Αυστρία.

Το πειθαρχικό όργανο της ευρωπαϊκής ποδοσφαιρικής συνομοσπονδίας επέβαλλε ποινή αποκλεισμού δύο αγωνιστικών στον Τούρκο στόπερ, ο οποίος δεν θα είναι διαθέσιμος στον σαββατιάτικο (6/7) προημιτελικό της ομάδας του Βιτσέντσο Μοντέλα με την Ολλανδία, ενώ εάν η Τουρκία προκριθεί δεν θα αγωνιστεί ούτε στον ημιτελικό.

Η Πειθαρχική Επιτροπή της UEFA έκρινε ότι η πράξη αυτή εμπεριέχει «...πολιτικό χαρακτήρα και παραπέμπει σε ακραίες συμπεριφορές» με τη γερμανική Bild να αποκαλύπτει πως η ποινή που δέχθηκε ο Ντεμιράλ (και για την οποία είναι ήδη ενήμερη η τουρκική ομοσπονδία) ήταν δύο αγωνιστικές αποκλεισμού.





93-71 την Αίγυπτο η Ελλάδα

 


Η Εθνική μας ομάδα έκανε το 2/2 απέναντι σε Δομινικανή Δημοκρατία και Αίγυπτο και κατέκτησε την 1η θέση του ομίλου. Έτσι θα παίξει το Σάββατο (17:30) με την Σλοβενία του Ντόντσιτς στον 1ο ημιτελικό του τουρνουά του ΣΕΦ.

Οι παίκτες του Βασίλη Σπανούλη έπαιξαν τόσο... όσο χρειαζόταν προκειμένου να φτάσουν στην εύκολη επικράτηση με 93-71 και παράλληλα να δώσουν «ανάσες» στον Γιάννη Αντετοκούνμπο ο οποίος έμεινε εκτός για λόγους ξεκούρασης. 

Αντίθετα υπάρχει αγωνία για τον Κώστα Αντετοκούνμπο ο οποίος στις αρχές της 2ης περιόδου αποχώρησε με ενοχλήσεις στο γόνατο και έκτοτε δεν επέστρεψε ποτέ στο ματς.

Τα δεκάλεπτα: 20-12, 42-38, 68-52, 93-71.



Κυβέρνηση στην Βρετανία μετά από 14 χρόνια οι Εργατικοί

 



Πανωλεθρία για τον Σούνακ και τους υπουργούς του

Στην εξουσία επέστρεψαν και επίσημα μετά από 14 χρόνια οι Εργατικοί του σερ Κιρ Στάρμερ στη Βρετανία καθώς λίγο πριν τις 7 το πρωί της Παρασκευής πέρασαν το όριο των 326 εδρών για να σχηματίσουν αυτοδύναμη κυβέρνηση,  με τα αποτελέσματα των εκλογών να επιβεβαιώνουν το exit poll που ανακοινώθηκε λίγο μετά το κλείσιμο της κάλπης και ανανεώθηκε τα ξημερώματα.

Λίγο μετά τις 4 τα ξημερώματα, ο επικεφαλής των Εργατικών, Κιρ Στάρμερ, έφτασε σε ένα από τα μεγαλύτερα εκλογικά κέντρα του Λονδίνου. «Απόψε οι ψηφοφόροι μίλησαν και είναι έτοιμοι για αλλαγή. Όλα αρχίζουν με εσάς. Η αλλαγή αρχίζει σε αυτή την κοινότητα. Ψηφίσατε και είναι ώρα για εμάς να κάνουμε πράξεις», είπε.



Τι ισχύει με την 6ήμερη εργασία και την ψηφιακή κάρτα εργασίας


 

Ποιους αφορά το μέτρο της κατ’ εξαίρεσης εξαήμερης εργασίας;

Η δυνατότητα εξαήμερης εργασίας αφορά αποκλειστικά:

  • επιχειρήσεις συνεχούς λειτουργίας από τη φύση τους, που λειτουργούν όλες τις ημέρες της εβδομάδας επί 24ωρου βάσεως, με σύστημα εναλλασσόμενων βαρδιών και εφαρμόζουν σύστημα πενθήμερης εβδομαδιαίας εργασίας για τους εργαζομένους τους καθώς και
  • επιχειρήσεις μη συνεχούς λειτουργίας, που λειτουργούν 5 ή 6 ημέρες την εβδομάδα επί 24ωρου βάσεως, με σύστημα εναλλασσόμενων βαρδιών και εφαρμόζουν σύστημα πενθήμερης εβδομαδιαίας εργασίας για τους εργαζομένους τους, αποκλειστικά και μόνο σε περίπτωση αυξημένου φόρτου εργασίας, με υποχρέωση σχετικής δήλωσης στο Π.Σ. ΕΡΓΑΝΗ.

Η κατ’ εξαίρεση εφαρμογή της εξαήμερης εργασίας δεν συνεπάγεται σε καμία περίπτωση την κατάργηση του θεσμοθετημένου και εφαρμοζόμενου στην εκάστοτε επιχείρηση πενθήμερου συστήματος εργασίας. Αποτελεί μία εξαιρετική συνθήκη που έρχεται να καλύψει μία έκτακτη ανάγκη η οποία πρέπει οπωσδήποτε να καλυφθεί από εξειδικευμένο προσωπικό και δεν υπάρχει αντίστοιχη προσφορά για τη συγκεκριμένη περίοδο.

Πώς η θέσπιση κατ’ εξαίρεση εξαήμερης εργασίας μπορεί να είναι υπέρ του εργαζόμενου;

Είναι εύκολα αντιληπτό ότι με τη θέσπιση της κατ’ εξαίρεσης εξαήμερης εργασίας, μπαίνει ακόμη μία δικλείδα ασφαλείας για την προστασία των εργασιακών δικαιωμάτων και προστατεύεται έτι περαιτέρω συγκεκριμένη κατηγορία εργαζομένων, η πλειοψηφία των οποίων δούλευε και προ της θέσπισης  της εξαήμερης εργασίας, εκτός ωραρίου.

Αυτή η στρέβλωση στην εργασιακή πραγματικότητα διορθώθηκε με τον νόμο 5053/2023 και πλέον, με την εφαρμογή του μέτρου μπαίνει ένα φρένο σε φαινόμενα εκμετάλλευσης καθώς ο εργαζόμενος προστατεύεται από την αδήλωτη ή υποδηλωμένη εργασία. Παράλληλα, διασφαλίζεται ότι οι εργαζόμενοι, οι οποίοι απασχολούνται εκτός του πενθήμερου ωραρίου, θα αμείβονται μέσω γενναίας προσαύξησης που, υπό προϋποθέσεις, μπορεί να φτάσει το 115% επί του ημερομισθίου και το 140% επί του ωρομισθίου. Παράλληλα, τους παρέχεται και ενισχυμένη νομική προστασία όσον αφορά τα εργασιακά τους δικαιώματα όπως π.χ. ρεπό, ωράριο εργασίας, απαγόρευση απόλυσης κ.α.
 
Την ώρα που βρίσκεται σε εξέλιξη διεθνώς μία συζήτηση για τη μετατροπή της 5νθήμερης εργασίας σε 4ημερη, στη χώρα μας εφαρμόζεται 6ήμερη εργασία. Πως το δικαιολογείτε αυτό;

Αναφορικά με τα εργασιακά σε διεθνές επίπεδο, παρατηρείται μία τάση για πιο ευέλικτες μορφές εργασίας, όπως για παράδειγμα 4ήμερης εργασίας ή ευέλικτων ωραρίων. Αντίστοιχη τάση έχει ακολουθήσει και η χώρα μας με πρωτοβουλίες όπως η εισαγωγή ειδικού συστήματος διευθέτησης του χρόνου εργασίας 4 ημερών εβδομαδιαίως που θεωρείται πλήρης απασχόληση, με την παράγραφο 2 του άρθρου 55 του ν.4808/2021 που ορίζει ότι «Στο πλαίσιο διευθέτησης του χρόνου εργασίας του άρθρου 41 του ν. 1892/1990 (Α’ 101), ως πλήρης απασχόληση νοείται και η εργασία τεσσάρων (4) ημερών εβδομαδιαίως.

Η δυνατότητα για  6ήμερη εργασία που προβλέπεται στη χώρα μας αποτελεί εξαίρεση.  Μόνο συγκεκριμένες κατηγορίες επιχειρήσεων – εκείνες δηλαδή που από τη φύση τους είναι συνεχούς λειτουργίας, επί 24ωρης βάσης, 5, 6 ή 7 ημέρες την εβδομάδα – μπορούν να κάνουν χρήση της, μόνο για την κάλυψη των αναγκών της παραγωγής ή, κατά περίπτωση, την εξυπηρέτηση εκτάκτων αναγκών. Πρωτίστως όμως είναι ένα κρίσιμο μέτρο προστασίας των εργαζομένων από την αδήλωτη και την υποδηλωμένη εργασία που παρατηρούνταν μέχρι πρότινος, ενισχύει σημαντικά τον εργαζόμενο μέσω γενναίας προσαύξησης που, υπό προϋποθέσεις, μπορεί να φτάσει το 115% επί του ημερομισθίου και το 140% επί του ωρομισθίου, ενώ η προστασία που απολαμβάνει ο εργαζόμενος είναι ενισχυμένη με απαγόρευση απόλυσης και διατήρηση στο ακέραιο των ορίων προστασίας του που αφορούν την 11ωρη υποχρεωτική ημερήσια ανάπαυση, την υποχρεωτική 24ωρη εβδομαδιαία ανάπαυση (1 ρεπό) και τη διατήρηση του μέσου όρου εβδομαδιαίας εργασίας των 48 ωρών (συμπεριλαμβανομένων των υπερωριών) σε περίοδο αναφοράς 4 μηνών. Η απασχόληση δεν επιτρέπεται να υπερβαίνει τις 8 ώρες ημερησίως.

Συνεπώς, η σύγκριση της 6ήμερης εργασίας που εφαρμόζεται στη χώρα μας με τις πιο ευέλικτες μορφές εργασίας που έχουν αναπτυχθεί σε διεθνές επίπεδο αλλά και στην Ελλάδα είναι άτοπη, καθώς επιχειρείται η σύγκριση δύο εντελώς διαφορετικών συνθηκών.

Που αποσκοπεί η εφαρμογή της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας; Σε τι ωφελεί τους εργαζόμενους και τις επιχειρήσεις;

Η εφαρμογή της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας είναι ένα θετικό εργασιακό μέτρο το οποίο θωρακίζει πλήρως τα δικαιώματα των εργαζομένων και τους προστατεύει από τυχόν φαινόμενα αδήλωτης, υποδηλωμένης εργασίας και καταχρηστικότητας εις βάρος τους, βελτιώνοντας ταυτόχρονα την εργασιακή τους καθημερινότητα και εξασφαλίζοντας την ακέραια καταβολή των δεδουλευμένων τους. Παράλληλα, με την Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας διασφαλίζονται υγιείς όροι ανταγωνισμού μεταξύ των επιχειρήσεων ενώ αποτρέπονται φαινόμενα εισφοροδιαφυγής που υπονομεύουν τη βιωσιμότητα του ασφαλιστικού συστήματος. Μέσω της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας, το αναβαθμισμένο σύστημα ΕΡΓΑΝΗ ΙΙ ενημερώνεται άμεσα για το ωράριο εργασίας των εργαζομένων και χαρακτηρίζει αυτόματα κάθε ώρα εργασίας ως κανονικό ωράριο – υπερεργασία, υπερωρία ή διευθέτηση, όπως επίσης τα διαλείμματα, τα ρεπό, τις άδειες, μεταξύ άλλων.

Η αντιπολίτευση και μερίδα μέσων μαζικής ενημέρωσης καταγγέλλουν ότι με την εφαρμογή της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας οι εργαζόμενοι στη βιομηχανία δεν θα αμείβονται για τον χρόνο προετοιμασίας τους; Τι ισχύει τελικά;

Σύμφωνα με την απόφαση 317/1965 του Αρείου Πάγου, ως χρόνος εργασίας θεωρείται αποκλειστικά η διεξαγωγή της εργασίας που έχει ανατεθεί στον κάθε εργαζόμενο και όχι ο εύλογος χρόνος προετοιμασίας του, είτε κατά τη μετάβαση, είτε κατά την αποχώρησή του. Διευκρινίζεται ότι ο χρόνος προπαρασκευής των εργαζομένων πριν την ανάληψη υπηρεσίας ή κατά την αποχώρησή τους από την εργασία, με βάση πάντα το δηλωθέν ωράριό τους, π.χ. αλλαγή ενδυμασίας, πλύσιμο κ.λπ., δεν αποτελεί χρόνο εργασίας εκτός αντιθέτου συμφωνίας μεταξύ εργοδότη και εργαζομένου. Η παραπάνω απόφαση αποτυπώνεται ερμηνευτικά και στην ιστοσελίδα της Επιθεώρησης Εργασίας στο πεδίο που αναφέρεται αναλυτικά στην έννοια του χρόνου εργασίας. Ως εκ τούτου, οι καταγγελίες που έχουν δει το φως της δημοσιότητας είναι παντελώς αβάσιμες, αυθαίρετες και διαψεύδονται κατηγορηματικά από την ισχύουσα νομολογία.





Σύσταση του EOS Hellenic Renaissance Fund II, μέσω της Ελληνικής Αναπτυξιακής Τράπεζας Επενδύσεων Α.Ε.

 



Βασικός επενδυτής είναι η Ελληνική Αναπτυξιακή Τράπεζα Επενδύσεων ΑΕ. Συμμετέχουν, ακόμη, θεσμικοί και ιδιώτες επενδυτές, μεταξύ των οποίων, ελληνικές και ξένες τράπεζες.

Tο EOS II Fund απευθύνεται σε ελληνικές μικρομεσαίες και μεσαίες επιχειρήσεις, με υψηλό αναπτυξιακό δυναμικό, ετήσιο κύκλο εργασιών έως 100 εκατομμύρια ευρώ, και προσωπικό έως 500 εργαζόμενους.

Τα αρχικά επενδυτικά κεφάλαια του EOS II Fund ανέρχονται σε €219 εκ. (first closing) και προβλέπεται να φτάσουν τα €250 εκ. ευρώ. Το Ταμείο θα αξιοποιήσει την επιτυχία του EOS I Fund, οι επενδύσεις του οποίου, από το 2018 έως και σήμερα, δημιούργησαν περίπου 1.500 νέες θέσεις εργασίας.




Σύστημα άμεσων πληρωμών IRIS: Στους 340.000 οι συνδεδεμένοι επαγγελματίες

 



Σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα στοιχεία:  

  • Έως σήμερα στο σύστημα είναι εγγεγραμμένοι 340.00 επαγγελματίες (περισσότεροι από 180.000 εγγράφηκαν φέτος) από το σύνολο των περίπου 800.000 υπόχρεων προς σύνδεση επαγγελματιών.
  • Ο μεγαλύτερος αριθμός συνδέσεων καταγράφηκε στις 27 Ιουνίου με 5,9 χιλ. νέες εγγραφές.
  • Από την αρχή του έτους έως και τις 27 Ιουνίου έχουν πραγματοποιηθεί 191.416 συναλλαγές στο IRIS P2B, αριθμός 11 φορές μεγαλύτερος από πέρυσι.
  • Το ίδιο διάστημα οι συναλλαγές αυτές έφθασαν σε αξία τα €14,2 εκατ., καταγράφοντας 10 φορές μεγαλύτερη αξία από πέρυσι.
  • Το προϊόν προσφέρουν πλέον 10 τράπεζες και εντός του έτους αναμένεται να προστεθούν ακόμα δύο φθάνοντας συνολικά τις 12.

 



Παρατείνονται έως 31.12.2024 τα μέτρα και οι παρεμβάσεις για τον έλεγχο των τιμών στην αγορά

 



Με τροπολογία του Υπουργείου Ανάπτυξης, προωθούνται προς ψήφιση στη Βουλή διατάξεις με τις οποίες επεκτείνονται έως το τέλος του έτους μέτρα, όπως:

  • Η εφαρμογή του πλαφόν στο περιθώριο κέρδους. Ως πλαφόν τίθεται το μικτό περιθώριο κέρδους που αποκόμιζε κάθε επιχείρηση από την πώληση κάθε βασικού προϊόντος πριν την 31.12.2021 (κλεισμένη χρήση 2021).
  • Το “καλάθι του νοικοκυριού”
  • Η υποχρέωση ανακοίνωσης ανατιμήσεων των προμηθευτών από τα supermarkets προς το Υπουργείο Ανάπτυξης
  • Η υποχρέωση ανακοίνωσης ενδεικτικών τιμών οπωροκηπευτικών προϊόντων από τα supermarkets προς το Υπουργείο Ανάπτυξης.
  • Ο περιορισμός του πλαφόν στο βρεφικό γάλα ορίζεται έως 31.12.2024.

Επίσης:

  • Επεκτείνεται η εφαρμογή της διάταξης για τον έλεγχο του περιθωρίου κέρδους στο πρόγραμμα «Ανακυκλώνω – Αλλάζω θερμοσίφωνα».
  • Πενταπλασιάζεται το ανώτατο όριο προστίμου για την παράβαση των διατάξεων του πλαφόν και αυξάνεται από 1.000.000 ευρώ σε 5.000.000 ευρώ.
  • Τριπλασιάζεται το ανώτατο όριο προστίμου για παράβαση των διατάξεων περί απαγόρευσης προωθητικών ενεργειών όταν έχει προηγηθεί ανατίμηση και αυξάνεται από 2.000.000 σε 6.000.000 ευρώ.


Τα δύσκολα με τις πυρκαγιές είναι ακόμα μπροστά μας

 



Από την εισαγωγική τοποθέτηση του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στη συνεδρίαση του Υπουργικού Συμβουλίου:

  • Πιστεύω ότι αυτές τις μέρες είδαμε έναν πολύ καλύτερο συντονισμό, είδαμε πολύ έγκαιρη επέμβαση της Πυροσβεστικής, είδαμε για πρώτη φορά τη μεγάλη σημασία των drones για τον έγκαιρο εντοπισμό των πυρκαγιών. Νομίζω ότι είδαμε καλύτερο συντονισμό Αστυνομίας, Αυτοδιοίκησης και εθελοντών και νομίζω το αποτέλεσμα αυτής της προσπάθειας ήταν, παρά τις δύσκολες συνθήκες, οι καμένες εκτάσεις και οι ζημιές να είναι περιορισμένες σε σχέση με το μέγεθος της απειλής…
  • Όμως αυτή η μάχη προφανώς και θα διαρκέσει. Μπαίνουμε πια στον σκληρό πυρήνα της αντιπυρικής περιόδου και σίγουρα δεν θα κερδηθεί χωρίς τη συνδρομή και των πολιτών, ιδιαίτερα στο πεδίο της πρόληψης.
  • … αλλά τονίζω ότι τα δύσκολα είναι ακόμα μπροστά μας και προφανώς αυτό επιβάλλει τον καλύτερο δυνατό συντονισμό μεταξύ όλων των υπηρεσιών: των Ενόπλων Δυνάμεων, της Αστυνομίας, των Δασικών μας Υπηρεσιών. Νομίζω ότι εκεί πράγματι έχουμε κάνει μια πολύ σημαντική τομή, με πολύ καλύτερη παρουσία των δασικών υπαλλήλων στο πεδίο.


Με μέτρα κατά υπερτουρισμού το νέο ειδικό χωροταξικό

 



Περιορισμό της βραχυχρόνιας μίσθωσης ακινήτων σε κορεσμένες τουριστικά περιοχές και θέσπιση ειδικού τέλους για τη χρηματοδότηση αναπλάσεων και υποδομών προτείνεται, μεταξύ άλλων, στο νέο Ειδικό Χωροταξικό Πλαίσιο για τον Τουρισμό (ΕΧΠ).

Το ΕΧΠ για τον Τουρισμό τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση, συνδυαστικά με την Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΣΜΠΕ) αυτού, από την ηγεσία του υπουργείου Περιβάλλοντος, έπειτα από συνεργασία με το υπουργείο Τουρισμού, έως τις 15 Σεπτεμβρίου.

Η χώρα (1.034 Δημοτικές Ενότητες) χωρίζεται σε πέντε κατηγορίες περιοχών με βάση τη χωρική διάρθρωση των τουριστικών καταλυμάτων ως εξής: Στην πρώτη (Α) υπό την ονομασία Περιοχές Ελέγχου (υπερ αναπτυγμένες) έχουν συμπεριληφθεί 18 Δημοτικές Ενότητες (ΔΕ), στη Β, ανεπτυγμένες περιοχές 84, στη Γ αναπτυσσόμενες περιοχές 139, στη Δ περιοχές με δυνατότητες ανάπτυξης 265 και στη Ε, μη ανεπτυγμένες περιοχές 528 Δημοτικές Ενότητες.

  • Για τις ΔΕ που περιλαμβάνονται στις κατηγορίες Α και Β προβλέπεται η εκπόνηση μελετών εκτίμησης τουριστικής φέρουσας ικανότητας από τον υποκείμενο σχεδιασμό (Τοπικά Πολεοδομικά Σχέδια – ΤΠΣ) ενώ δεν συστήνεται κάποια οριζόντια απαγόρευση στη δόμηση.
  • Για τις τρεις από τις κατηγορίες (Α, Β και Γ) προτείνεται η θέσπιση ειδικού τέλους υπέρ του Πράσινου Ταμείου, επί των δραστηριοτήτων του τουρισμού, συμπεριλαμβανομένων των βραχυχρόνιων μισθώσεων και των απλών ενοικιαζόμενων δωματίων, με σκοπό να χρησιμοποιηθεί για τη χρηματοδότηση αναπλάσεων και υποδομών που υποστηρίζουν τον τουρισμό.

Ειδικότερα, το Ειδικό Χωροταξικό Πλαίσιο για τον Τουρισμό στοχεύει, μέσω χωρικών εργαλείων: 

  • Στη στήριξη της αυξητικής δυναμικής του Ελληνικού τουρισμού και στην παγίωση της χώρας ως ανταγωνιστικού παγκόσμιου προορισμού, με την προσφορά κατάλληλης γης και χωροθετικών όρων, που θα διευκολύνουν τις τουριστικές επενδύσεις. 
  • Στην υποστήριξη θεματικών μορφών τουρισμού παράλληλα με τον τουρισμό ήλιου-θάλασσας, την προώθηση σύγχρονων τουριστικών προϊόντων και καταλυμάτων (νέων και υφιστάμενων) υψηλής ποιότητας, και την ισορροπία μεταξύ κλασικών και αναδυόμενων τουριστικών μοντέλων (όπως ιδίως ο τουρισμός διαμοιρασμού και η τουριστική κατοικία). 
  • Στις διασυνδέσεις μεταξύ διαφορετικών μορφών τουρισμού, με βάση την έννοια της σύνθετης τουριστικής εμπειρίας και της πολλαπλότητας των τουριστικών πόρων (φυσικών, πολιτιστικών κ.λπ.). 
  • Στη μείωση των διαπεριφερειακών και ενδοπεριφερειακών ανισοτήτων τουριστικής ανάπτυξης και την επέκταση της τουριστικής περιόδου, με εκμετάλλευση συγκριτικών πλεονεκτημάτων διαφόρων περιοχών. 
  • Στη χωρική οργάνωση του τουρισμού, με άξονες την ενίσχυση των οργανωμένων μορφών χωροθέτησης, την καινοτομία στο τουριστικό προϊόν, τη διεύρυνση της τουριστικής περιόδου, την ολοκληρωμένη διαχείριση των προορισμών, την αντιμετώπιση φαινομένων υπερτουρισμού, αξιοποιώντας με κατάλληλο τρόπο την ιδιαιτερότητα της ανομοιογένειας του εθνικού χώρου. 
  • Στην απλούστευση των διαδικασιών χωροθέτησης και τον συντονισμό όλων των βαθμίδων σχεδιασμού που επηρεάζουν τον τουρισμό. 
  • Στην προσαρμογή του τουρισμού στην Κλιματική Αλλαγή. 
  • Στην προώθηση υποδομών γενικού οικονομικού ενδιαφέροντος αναγκαίων για την τουριστική ανάπτυξη, συμπεριλαμβανόμενων των μεταφορών, των περιβαλλοντικών υποδομών, και των ψηφιακών υποδομών.

Επισημαίνεται ότι το νέο ΕΧΠ για τον Τουρισμό έρχεται να καλύψει το κενό που δημιουργήθηκε στον Χωροταξικό Σχεδιασμό, μετά την ακύρωση από το ΣτΕ των προηγούμενων ΕΧΠ Τουρισμού των ετών 2009 και 2013.




Κατάργηση του τέλους χαρτοσήμου σε περισσότερες από 600 συναλλαγές

 



Η μεταρρύθμιση που εισάγει το Υπουργείο Οικονομικών  αφορά στον εκσυγχρονισμό και στην απλούστευση ενός νομοθετικού πλαισίου που ισχύει εν πολλοίς από το 1931, στην πλήρη ψηφιοποίηση του και στην κατάργηση του - όπου απαιτείται-, ενώ αποτελεί δέσμευση της χώρας και ορόσημο στο Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.

Πιο αναλυτικά, με το σχέδιο νόμου που αναμένεται να τεθεί άμεσα σε δημόσια διαβούλευση προωθούνται αλλαγές, όπως:

  • Καταργείται το Τέλος Χαρτοσήμου και αντικαθίσταται με το Ψηφιακό Τέλος Συναλλαγής,
  • Καταργούνται οριστικά περισσότερες από 600 περιπτώσεις επιβολής του Τέλους Χαρτοσήμου,
  • Αναφέρονται ρητά οι συναλλαγές στις οποίες θα επιβάλλεται  το Ψηφιακό Τέλος Συναλλαγής, η δήλωση, ο υπολογισμός, η βεβαίωση και η είσπραξη του οποίου θα γίνεται εξ ολοκλήρου ψηφιακά μέσω ειδικής πλατφόρμας της ΑΑΔΕ,
  • Αποκλείεται ρητώς η επιβολή του σε συναλλαγές που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής άλλων έμμεσων φόρων,
  • Ορίζεται ότι το Τέλος επιβάλλεται σε συναλλαγές, όπου ο ένας τουλάχιστον συναλλασσόμενος είναι φορολογικός κάτοικος Ελλάδος ή έχει μόνιμη εγκατάσταση στην Ελλάδα, ανεξαρτήτως από τον τύπο και τον τόπο κατάρτισης της συναλλαγής,

 Τι αλλάζει με το νέο πλαίσιο:

Πλέον, το νέο Ψηφιακό Τέλος Συναλλαγής θα επιβάλλεται επί των συναλλαγών, ανεξάρτητα από τον τόπο κατάρτισής τους εφόσον ένας τουλάχιστον συμβαλλόμενος έχει φορολογική κατοικία ή μόνιμη εγκατάσταση στην Ελλάδα και δεν συντρέχει λόγος απαλλαγής για τους συμβαλλομένους. Οι συναλλαγές αυτές: κατονομάζονται ρητώς στον νόμο, δεν υπόκεινται σε άλλους έμμεσους φόρους.

 



Δύο στις τρεις ελληνικές επιχειρήσεις έλαβαν ενίσχυση από το ΕΣΠΑ 2014-2020

 


Ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Νίκος Παπαθανάσης, μιλώντας στην ειδική εκδήλωση με θέμα «ΕΣΠΑ 2014-2020: Ισχυρό Αναπτυξιακό Αποτύπωμα για Όλους»:

«Με πόρους του ΕΣΠΑ 2014-2020, ενισχύθηκαν περισσότερες από 483.000 μικρομεσαίες επιχειρήσεις, εκ των οποίων οι 60.700 ήταν νέες ή νεοσύστατες. Δηλαδή, 2 στις 3 ελληνικές επιχειρήσεις έλαβαν χρηματοδοτική ενίσχυση από πόρους του ΕΣΠΑ, για να συνεχίσουν ή να ξεκινήσουν την επιχειρηματική τους δραστηριότητα. Στηρίχθηκε στην πράξη η απασχόληση, με πόρους που, μαζί με τη μόχλευση, ξεπέρασαν τα 14 δισ. ευρώ.

  • Απέκτησαν πρόσβαση σε ευρυζωνικά δίκτυα και υψηλές ταχύτητες, δεκάδες χιλιάδες νοικοκυριά. Χρηματοδοτήθηκαν το Σύστημα Ενημέρωσης και Εξυπηρέτησης Πολιτών 1555 ΕΦΚΑ, η Ενοποίηση των πληροφοριακών συστημάτων TAXIS-TAXISnet, ο Ευρωπαϊκός αριθμός 112 για έκτακτες ανάγκες, το Εθνικό Δίκτυο Δημόσιας Διοίκησης –ΣΥΖΕΥΞΙΣ ΙΙ.
  • Αναβαθμίστηκαν ενεργειακά δημόσια κτίρια, με αποτέλεσμα την αξιοσημείωτη μείωση της ετήσιας κατανάλωσης πρωτογενούς ενέργειας, αλλά και χιλιάδες νοικοκυριά, μέσω του «Εξοικονομώ κατ΄οίκον». Υλοποιήθηκαν δεκάδες έργα διαχείρισης αποβλήτων και βελτιωμένης επεξεργασίας λυμάτων.
  • Ενισχύθηκαν οι καθαρές αστικές μεταφορές, επεκτάθηκε το Μετρό και κεντρικοί αυτοκινητόδρομοι, ενώ ξεκίνησαν νέοι. Δημιουργήθηκαν ή και βελτιώθηκαν υποδομές σε λιμάνια και περιφερειακά αεροδρόμια, κυρίως σε νησιά. Διασυνδέθηκε ηλεκτρικά η Κρήτη με την Αττική και την Πελοπόννησο.
  • Κατασκευάστηκαν νέες πτέρυγες σε νοσοκομεία, σύγχρονες υποδομές με ανανεωμένο ιατροτεχνολογικό εξοπλισμό, καθώς και σύγχρονες σχολικές μονάδες.
  • Υλοποιήθηκαν μια σειρά από δράσεις βιώσιμης και ποιοτικής απασχόλησης για εκατοντάδες χιλιάδες νέους, ανέργους, αλλά και ελεύθερους επαγγελματίες. Υποστηρίχθηκαν δομές για κοινωνικά ευάλωτες ομάδες, χάρη στις οποίες έχουν επωφεληθεί περισσότερα από 1 εκ. άτομα.
  • Με πόρους του ΕΣΠΑ 2014-2020, εκατοντάδες χιλιάδες πολίτες ωφελήθηκαν από μέτρα δασικής πυροπροστασίας και έργα αντιπλημμυρικής προστασίας. Ενώ, προστατεύτηκαν και αναδείχθηκαν δεκάδες χώροι Πολιτισμού.

Την προγραμματική Περίοδο ΕΣΠΑ 2014-2020 πραγματοποιήθηκαν έργα διαχρονικά, έργα και δράσεις που οδηγούν την Ελλάδα σε ένα καλύτερο μέλλον, όλο και πιο κοντά στα ευρωπαϊκά δεδομένα. Στοχευμένα και μεθοδικά, συνεχίζουμε με το ΕΣΠΑ 2021-2027, εντείνοντας τις προσπάθειες για απλοποίηση των διαδικασιών. Αξιοποιούμε κάθε ευρώ, με στόχο μια σύγχρονη και ανταγωνιστική Ελλάδα»,




Κεντρική πολιτική της κυβέρνησης η δραστική μεταρρύθμιση και ανάταξη του ΕΣΥ

 


Από τη δήλωση του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη μετά την ολοκλήρωση της σύσκεψης με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υγείας για τις κυβερνητικές προτεραιότητες στην υγεία:

Η κυβέρνησή μας έχει θέσει τη δραστική μεταρρύθμιση και ανάταξη του Εθνικού Συστήματος Υγείας ως μία από τις κεντρικές πολιτικές προτεραιότητες αυτής της τετραετίας.

  • Ξέρουμε ότι είναι μία δύσκολη άσκηση. Ένα Εθνικό Σύστημα Υγείας το οποίο στάθηκε όρθιο την εποχή της πανδημίας, το οποίο όμως μας κληροδότησε και πολλά διαχρονικά προβλήματα, τα οποία έχει έρθει πια η ώρα με θάρρος να τα αντιμετωπίσουμε. Αυτό ακριβώς κάνουμε, υλοποιώντας ένα πλαίσιο πολύ τολμηρών μεταρρυθμίσεων, σε όλες τις πτυχές της υγείας.
  • Μεταρρυθμίσεις που, θέλω να πιστεύω, ότι σύντομα οι πολίτες θα αρχίσουν να βλέπουν και να τις διαπιστώνουν οι ίδιοι ως χρήστες του Εθνικού Συστήματος Υγείας. Μεταρρυθμίσεις οι οποίες προφανώς δεν έχουν να κάνουν μόνο με τις υποδομές, πολλές εκ των οποίων χρηματοδοτούνται από ευρωπαϊκούς πόρους και ειδικά από το Ταμείο Ανάκαμψης, έχουν να κάνουν με την προσθήκη του απαραίτητου προσωπικού, με την αναδιάταξη διαδικασιών, με τη χρήση της τεχνολογίας, με την αντιμετώπιση διαχρονικών προβλημάτων και ελλείψεων που έχουμε στις άγονες περιοχές, στα νησιά μας, στις ορεινές περιοχές.
  • Θέλω να κάνω ειδική μνεία στα ζητήματα τα οποία αφορούν στη δημόσια υγεία και στις προληπτικές εξετάσεις, διότι όσο σημαντική κι αν είναι η βελτίωση των υπηρεσιών υγείας στα νοσοκομεία μας, η υγεία δεν αρχίζει και τελειώνει στην πόρτα του νοσοκομείου. Γι’ αυτό και αποδίδουμε πολύ μεγάλη σημασία στην πρωτοβάθμια υγεία, στις προληπτικές εξετάσεις αλλά και στη δημόσια υγεία, με προγράμματα τα οποία θα μας επιτρέψουν να έχουμε συνολικά έναν πιο υγιή πληθυσμό, έτσι ώστε να μπορούμε να προλαμβάνουμε και όχι κατ’ ανάγκη πάντα να παρεμβαίνουμε εκ των υστέρων.