«Πυρά» κατά όσων τον έχουν κατηγορήσει ή τον έχουν επικρίνει - από την Κάτια Δανδουλάκη και την Λένα Δροσάκη έως τον Σπύρο Μπιμπίλα τον οποίο μάλιστα χαρακτήρισε «το ανέκδοτο του ελληνικού θεάτρου που έγινε βουλευτής» - εξαπέλυσε σήμερα ο Πέτρος Φιλιππίδης, συνεχίζοντας την απολογία του ενώπιον του Μικτού Ορκωτού Εφετείου της Αθήνας για τις δυο απόπειρες βιασμού σε βάρος γυναικών συναδέλφων του.
Ο Πέτρος Φιλιππίδης αφού αρνήθηκε τις δυο κατηγορίες που αντιμετωπίζει -κάνοντας λόγο για συναινετικές συνευρέσεις του με τις καταγγέλλουσες- στράφηκε κατά όσων θεωρεί πως έχουν σταθεί απέναντι του και επανέλαβε τη θέση του πως οι διώξεις σε βάρος του είναι αποτέλεσμα οργανωμένων ενεργειών κάποιων να τον βγάλουν εκτός θεάτρου!
Μάλιστα, ο ηθοποιός κάποια στιγμή είχε ένα έντονο ξέσπασμα και αναφερόμενος στην περίπτωση της ηθοποιού Ελένης Παπαδάκη η οποία κατηγορήθηκε ψευδώς ότι ήταν δωσίλογος και είχε διαγραφεί από το ΣΕΗ, ανέφερε: «Αυτοί είναι, δικό σας το θέατρο. Πάρτε το».
Μάλιστα, ο κατηγορούμενος διάβασε και απόσπασμα από τον επικήδειο της Ε. Παπαδάκη που έλεγε: «Τους έσβησες από τη σκηνή και σε έσβησαν από τη ζωή...». Και συνεχίζοντας πρόσθεσε: «Αυτοί είναι... Ποσά μπορώ να πω… Κρίνεται η ζωή μου και κρατώ την ηθική μου στάση. Γιατί τα ξέρω όλα. Όλα τα ξέρω. Ρωτήστε τις καταγγέλλουσες».
Πρόεδρος: Ηρεμήστε κύριε κατηγορούμενε...
Φιλιππίδης: Τι να ηρεμήσω; Πέντε χρόνια το ζω αυτό με φυλακές...Εξόριστος ήμουν μέσα στο σπίτι μου. Να πάω που; Να κάνω τί; Αφήστε με να τα πω όπως θέλω. Τα λεφτά και οι θέσεις. Έγινε βουλευτής ο Μπιμπίλας, αν είναι δυνατόν. Το ανέκδοτο του ελληνικού θεάτρου, βουλευτής. Που τον αγαπούσα κι τον στήριζα. Έγινε βουλευτής....
Μάλιστα, για τον Σπύρο Μπιμπίλα ο κατηγορούμενος είπε πως ως πρόεδρος του ΣΕΗ εφηύρε τον όρο της «εξαναγκαστικής συνεύρεσης»!
Παράλληλα, αναφέρθηκε και σε άλλο μέλος του ΣΕΗ, τον Άρη Λασκο. «Να μιλήσω για το κ. Λάσκο. Είναι εδω;» είπε δυνατά στο ακροατήριο. Και όταν το μέλος του ΔΣ του ΣΕΗ του απάντησε πως βρίσκεται στην αίθουσα ο κατηγορούμενος του απάντησε: «Έλα εδώ μπροστά». Χρειάστηκε η παρέμβαση της προέδρου για να πέσουν οι τόνοι και ο ηθοποιός να συνεχίσει να απαντά στις ερωτήσεις των μελών της έδρας.
«Ο Λάκης ο Γλυκούλης, αυτό είναι αυτό που χαρακτηρίζει εμένα; Εμένα που έχω παίξει όλο τον Αριστοφάνη στην Επίδαυρο;» είπε λίγο αργότερα ο Πέτρος Φιλιππίδης και συνέχισε: «Τι να σας πως για τη κυρία Δανδουλάκη; Εγώ φταίω που δεν της έκανα εξώδικο τότε! Θα πρεπε να ντρέπεται ήρθε εδώ κατέθεσε για εμένα και μετά μου έστελνε μηνύματα για συνεργασία;».
Αναφερόμενος στη Λένα Δροσάκη, ο κατηγορούμενος τόνισε: «Ήρθε εδώ η κυρία Δροσάκη με αυτό το μειλίχιο ύφος και έλεγε "δεν θυμάμαι" Κατέθεσε κατά το δοκούν! Αυτοί είναι».
Νωρίτερα, ο Πέτρος Φιλιππίδης είχε κληθεί να απαντήσει στις ερωτήσεις της έδρας.
Ενδεικτικά κάποιες από τις ερωτήσεις που του τέθηκαν και τις απαντήσεις που εκείνος έδωσε έχουν ως εξής:
Πρόεδρος: Λέτε για σκευωρία, ότι είναι στημένο από το ΣΕΗ...
Φιλιππίδης : Ήρθε ένας δικηγόρος και σας είπε ότι στόχος του ΣΕΗ ήταν να πάνε στα δικαστήριο, να καταθέσουν όσο το δυνατόν χειρότερα…
Πρόεδρος: Για ποιον λόγο εσάς;
Φιλιππίδης : Σας είπε ο Μπιμπίλας ότι είχαν κλείσει οι δουλειές στον κορωνοϊό. Το προεδρείο της εποχής εκείνης του ΣΕΗ ήθελε να διώξουν κάποιους συγκεκριμένους ανθρώπους…
Πρόεδρος: Το σωματείο λοιπόν εκείνης τη εποχής ήθελε να σας βγάλει από τη μέση. Για ποιο λόγο;
Φιλιππίδης : Για να πάρουν τις θέσεις εκείνοι. Για να πάρουν τα θέατρα, τα χρήματα, τις δουλειές. Και μπήκαν. Μπορεί να σας φαίνεται ανάξιο, λίγο, αλλά δεν είναι.
Πρόεδρος: Και όλα αυτά ήταν στημένα και οργανωμένα; Όλα;
Φιλιππίδης : Ναι αυτή είναι η θέση μου. Εκδικητικά. Δεν τους αρέσαμε. Δεν μπορώ να σας δώσω άλλη εξήγηση. . . Είναι ανάλγητοι.
Στο σημείο μάλιστα αυτό ο κατηγορούμενος αναφέρθηκε στην Άννα Μαρία Παπαχαραλάμπους και την Πηνελόπη Αναστασοπούλου. «Τι να πω για την κυρία Παπαχαραλάμπους... Και η κυρία Αναστασοπούλου, που δεν είχα τίποτα ερωτικό μαζί της και βγαίνει και γράφει "η ζωή εκδικείται αργά''».
Πρόεδρος: Αυτοί οι άνθρωποι είναι διαφορετικοί από αυτούς που κατήγγειλαν. Έχουμε καταγγελίες από διαφορετικά πρόσωπα, ελαφριές και βαριές. Πολλές καταγγελίες και στο ΣΕΗ. Όλοι αυτοί γιατί να σας εναντιωθούν; Είναι απλοί ηθοποιοί. Πρέπει όλοι τους να είναι ανάλγητοι; Συνασπίστηκε πολύς κόσμος γύρω σας για να σας βγάλουν από τη μέση και βαριές καταγγελίες και αυτό με προβληματίζει…
Φιλιππίδης: Με ρωτάτε κάτι που είναι αυταπόδεικτο. Όσο πιο ισχυρό και δυνατό τόσο το καλύτερο. Η μία καταγγέλει την εξαναγκαστική συνεύρεση που εφηύρε ο Μπιμπίλας. Η κυρία Δροσάκη ήρθε στο πρωτόδικο και είπε ότι είχε ακούσει απόπειρες βιασμού του 2018 και μετά είπε έκανα λάθος.
Πρόεδρος: Δεν μπαίνω στην ουσία... απλά μου έκανε εντύπωση ο αριθμό
Φιλιππίδης : ...Να τα πιάσω ένα - ένα. Για τον Κιμούλη υπήρξε ηθοποιός που τον κατήγγειλε στην τηλεόραση ότι τη χτυπούσε βάναυσα στο θέατρο και όταν ρωτήθηκε μετά από χρόνια "ήσασταν μαζί;", απάντησε "άλλο στο σπίτι άλλο στη δουλειά" τι θέλετε να σας πω; Ότι είμαστε τρελοί; Και βάζω και τον εαυτό μου μέσα.
Πρόεδρος: Και μια τελευταία ερώτηση. Ακούστηκε εδώ ότι το θέατρο είναι ένα μεγάλο κρεβάτι. Εσάς η θέση σας ποια είναι;
Φιλιππίδης: Το θέατρο είναι ένας χώρος που οι άνθρωποι συναντιούνται με τις ψυχές και τα σώματα τους. Παντρευόμαστε, χωρίζουμε, κάνουμε σεξ με αυτή την έννοια το έλεγε ο Χαϊκάλης.
Πρόεδρος: Μας το περιγράφετε λίγο ρομαντικά αλλά ο κ. Χαϊκάλης το περιέγραψε στυγνά και κυνικά...
Φιλιππίδης: Εγώ δεν το εξέλαβα έτσι, ίσως γιατί τον ξέρω.
Ολοκληρώνοντας την απολογία του ο Πέτρος Φιλιππίδης είπε σε δικαστές και ενόρκους πως κρίνουν τη ζωή ή το θάνατό του.
Σε δήλωση που διάβασε στο ακροατήριο ανέφερε: «Ούτε στους χειρότερους εφιάλτες μου δεν το περίμενα και συνέβη. Μην με πετάτε στα σκουπίδια απλά για να τελειώνουμε. Θυμηθείτε την ιδιότητα του ανθρώπου, κρίνετε τη ζωή ή το θάνατό μου. Σκεφτείτε αν σας έδιναν ένα όπλο και σας έλεγαν να πατήσετε τη σκανδάλη θα την τραβούσατε; Η υπογραφή ή η ψήφος σας μπορεί να είναι η σφαίρα που θα με τελειώσει».
Ο Εισαγγελέας πρότεινε την αθώωσή του Πέτρου Φιλιππίδη για την πρώτη απόπειρα βιασμού στο καμαρίνι.
Μετά από σχεδόν δύο ώρες, κατά τις οποίες ο εισαγγελέας αγόρευε στην δίκη του Πέτρου Φιλιππίδη, τελικώς πρότεινε την απαλλαγή του κατηγορούμενου για την πράξη για την οποία κατηγορείται όσον αφορά την πρώτη γυναίκα που καταγγέλλει απόπειρα βιασμού από τον ηθοποιό στο καμαρίνι του το 2010 στο θέατρο Μουσούρη.
Ο εισαγγελέας πρότεινε την απαλλαγή του λόγω αμφιβολιών για την τέλεση της πράξης, για το αν υπήρχε δόλος ή όχι από τον κατηγορούμενο και λόγω αμφιβολιών για το εάν προϋπήρχε κάτι μεταξύ τους ή όχι. Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά, «προτείνω λοιπόν την αθώωση του κατηγορούμενου λόγω πλείστων αμφιβολιών».
Ο εισαγγελέας, μεταξύ άλλων, αναφέρθηκε σε πληθώρα αμφιβολιών και ασαφειών στην κατάθεση της καταγγέλλουσας, ενώ μίλησε για προϋπάρχουσα ερωτική σχέση, κατά την δική του κρίση, μεταξύ του Πέτρου Φιλιππίδη και της πρώτης καταγγέλουσας η οποία διαλύθηκε σύμφωνα με τα συμπεράσματα του, κοντά χρονικά με την ημέρα του καταγγελλόμενου περιστατικού στο καμαρίνι του ηθοποιού το 2010 στο θέατρο Μουσούρη.
Παρότι προτού ξεκινήσει ο εισαγγελέας την αγόρευση του, ο Πέτρος Φιλιππίδης πήρε τον λόγο και ζήτησε διακοπή λέγοντας πως δεν αισθάνεται καλά, ωστόσο το αίτημα του δεν έγινε δεκτό λόγω του ότι ο χρόνος είναι πολύ πιεσμένος όπως του απάντησαν. Γι’ αυτό και κρίθηκε αναγκαίο να συνεχιστεί η διαδικασία.
Ο κατηγορούμενος ηθοποιός και σκηνοθέτης είπε χαρακτηριστικά: «Στην απολογία ήρθα, ήμουν πολύ χάλια αλλά θέλω να ζητήσω διακοπή για να μπορέσω να ακούσω τον εισαγγελέα οπωσδήποτε. Τώρα δεν είμαι σε θέση. Σας παρακαλώ, κάντε μου την χάρη».
Εισαγγελέας: Δεν χρειάζεται να είστε παρών. Παρόλα αυτά απλώς καθίστε να με ακούσετε.
Στο σημείο αυτό ο εισαγγελέας της έδρας ξεκίνησε την αγόρευση του επί πρότασης με όλο το ακροατήριο να σιωπά.
Εισαγγελέας: Αυτό που προέκυψε από την κατάθεση της πρώτης καταγγέλλουσας είναι ότι ήταν νεαρή και ανερχόμενη ηθοποιός, 27 ετών, τότε. Υπάρχουν πλείστες αμφιβολίες μετά την κατάθεση της ως προς το τι και πως έγινε το καταγγελλόμενο περιστατικό. Αντιφάσεις, ελλείψεις, ανακολουθίες… Περίπου 38 σημεία με αντιφάσεις έχω σημειώσει. Πρώτον, δεν θυμάται ακριβώς τη μέρα του περιστατικού. Κατ’ επέκταση δεν μπορούμε να το δούμε αυτό σε σχέση με το ραντεβού που είχε με την φίλη της εκείνη την ημέρα.
Δεύτερον, μέρες μετά το περιστατικό απαντούσε στον κατηγορούμενο στα τηλεφωνήματα. Γιατί σηκώνει το τηλέφωνο, αφού ξέρει ότι της τηλεφωνεί ο κατηγορούμενος; Γιατί δεν βάζει φραγή στο τηλέφωνο; Γιατί δεν του κάνει έγκληση; Γιατί δεν απευθύνεται στην αστυνομία;
Ο κατηγορούμενος φαίνεται πως την αντιμετωπίζει σαν ερωμένη του. Τις συνεδρίες ακόμη με τον ψυχολόγο τις ξεκινά χρόνια μετά. Επίσης, πηγαίνει στο καμαρίνι και κάθεται στα πόδια του, ενώ προηγουμένως στο μπουντουάρ της πιάνει τα οπίσθια. Αφού της έπιασε τα οπίσθια, δεν έφυγε αμέσως. Δεν άκουσε ακόμη πώς και πότε ο κατηγορούμενος κλείδωσε την πόρτα του καμαρινιού, ενώ είναι ένας μικρός χώρος θα άκουγε το κλείδωμα.
Επιπλέον δεδομένης της θέσης της καταγγέλλουσας στον καναπέ, του βάρους και του ύψους του κατηγορούμενου δεν είναι δυνατόν να κατάφερε να ξεφύγει από εκείνον. Πολύ δύσκολο. Την μια καταθέτει ότι ο κατηγορούμενος φοράει παντελόνι. Μετά, αυτό έγινε φόρμα και μετά παντελόνι σαν φόρμα. Τελικά τι φορούσε ο κατηγορούμενος κατά το καταγγελλόμενο συμβάν; Για να μπορέσουμε και εμείς να καταλάβουμε πόσο γρήγορα εκείνος έβγαλε έξω τα γεννητικά του όργανα. Δεν μάθαμε. Γιατί δεν το κατήγγειλε;
Αν είχε γίνει κάτι σοβαρό θα πήγαινε στην αστυνομία. Κάτι κάνουμε για αυτό! Δεν κάνουμε μετά και τηλεφωνικό σεξ. Επίσης, η καταγγέλουσα δεν ενημέρωσε στενά συγγενικά της πρόσωπα για να την στηρίξουν. Επίσης, οι βιαστές δεν ανοίγουν πόρτες αλλά αντίθετα προχωρούν σε άσκηση βίας, κλωτσιές, σφαλιάρες, σκίσιμο ρούχων, απειλούν κατά της ζωής κάποιου όχι της επαγγελματικής πράξης.
Οι βιαστές ακόμη κρύβονται μετά την πράξη τους δεν στέλνουν τηλεφωνικά μηνύματα στο θύμα τους. Τα μηνύματα που φέρεται να έστειλε στην καταγγέλλουσα ο κατηγορούμενος μετά το συμβάν δεν δείχνουν βιασμό, δεν βλέπουμε εισχώρηση και συνουσία αλλά αυνανισμό. Φαίνεται πως μιλάμε για σεξουαλική επίθεση, όχι απόπειρα βιασμού. Ο κατηγορούμενος πολιορκούσε ενδεχομένως ερωτικά την καταγγέλλουσα.
Άλλο το ένα άλλο το άλλο. Εγώ βλέπω προϋπάρχουσα ερωτική σχέση που πρόσφατα διαρρήχθηκε. Κάτι προϋπήρξε συναισθηματικά και πήρε θάρρος κατηγορούμενος. Η φίλη της την οποία συνάντησε μετά το συμβάν η καταγγέλλουσα, δεν είδε αναμαλλιασμένα μαλλιά, σκισμένα ρούχα και άλλα χτυπήματα παρά μόνο κάτι κοκκινίλες. Δεν προκύπτει με βεβαιότητα απόπειρα βιασμού, με στύση του κατηγορούμενου. Αμφιβολίες έχω για την στύση του κατηγορούμενου.
Επιπλέον, δικονομικά δεν μπορεί να αξιοποιηθεί, σεβόμενοι το τεκμήριο αθωότητας του κατηγορούμενου, η καταγγελία της ηθοποιού που τον κατήγγειλε στο ΣΕΗ για τον φερόμενο βιασμό της το 1995. Ακόμη, επιστρέφοντας στην καταγγέλλουσα, δεν θυμάται τι ώρα έφυγε από το καμαρίνι. Προκύπτουν, λοιπόν, αμφιβολίες για το αν είχε στύση το πέος του ηθοποιού κατά το καταγγελλόμενο περιστατικό. Φαίνεται πως ο κατηγορούμενος της έκοψε την καριέρα. Ως προς το κίνητρο, δεν θέλω να πάρω θέση για να μην προσβάλλω κανέναν. Ακούστηκε και από τον κατηγορούμενο. Με βάση τα παραπάνω πιστεύω πως θα πρέπει να απαλλαγεί ο κατηγορούμενος από τις κατηγορίες λόγω αμφιβολιών.
Την 1η Ιουλίου θα συνεχιστεί η δίκη με την πρόταση του εισαγγελέα, όσον αφορά στην δεύτερη γυναίκα που καταγγέλλει απόπειρα βιασμού σε βάρος της από τον ηθοποιό μέσα στο αμάξι του το 2014 έξω από το πρώην σπίτι του στο Ψυχικό.