Δευτέρα 15 Αυγούστου 2016

Δεκαπενταύγουστος: Το μικρό Πάσχα του καλοκαιριού γιορτάζεται σε όλη την χώρα με έθιμα και ειδική διατροφή




Ο Δεκαπενταύγουστος, «το Πάσχα του καλοκαιριού», είναι η ημέρα-ύμνος στην Παναγία. Το μεγαλύτερο προσκύνημα κάθε χρόνο γίνεται στην Τήνο. Ο Ιερός Ναός Ευαγγελιστρίας χτίστηκε στο σημείο όπου βρέθηκε η Εικόνα του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου. Η εικόνα θεωρείται από τους πιστούς θαυματουργή γι’ αυτό και χιλιάδες πιστών κάθε χρόνο ανηφορίζουν με θρησκευτική ευλάβεια προς το ναό. Μάλιστα, η εύρεση της Αγίας Εικόνας το 1823 θεωρήθηκε θεϊκός οιωνός για το δίκαιο και την επιτυχία της επανάστασης ενάντια στον τουρκικό ζυγό, ενώ η ανέγερση του μεγαλοπρεπούς ναού αποτελεί το πρώτο μεγάλο αρχιτεκτονικό έργο του νεοσυσταθέντος ελληνικού κράτους.

Όπως αναφέρει σε εκτενές ρεπορτάζ το ΑΠΕ-ΜΠΕ, και η κοσμοπολίτικη Πάρος αλλάζει πρόσωπο ανήμερα του Δεκαπενταύγουστου, με πρωταγωνιστή μια από τις εντυπωσιακότερες εκκλησίες του Αιγαίου, τον παλαιοχριστιανικό ναό της Εκατονταπυλιανής στο λιμάνι της Παροικιάς. Στην πρωτεύουσα του νησιού γίνεται η περιφορά του Επιταφίου της Παναγίας και κατόπιν ακολουθεί το γλέντι στον παραλιακό δρόμο της Παροικιάς με μουσικούς και χορευτικά συγκροτήματα, ενώ τα ψαροκάικα βγαίνουν στον κόλπο της Παροικιάς και «φωτίζουν» τον ουρανό με θεαματικά πυροτεχνήματα. Την ίδια ώρα και στο λιμανάκι της Νάουσας, δεκάδες καΐκια με αναμμένες δάδες προσεγγίζουν την προβλήτα και δίνουν το σύνθημα για να αρχίσει η γιορτή.

Για άλλη μια χρονιά πιστοί από την βόρεια Ελλάδα κατακλύζουν την Παναγία Σουμελά στις πλαγιές του Βερμίου, κοντά στο χωριό Καστανιά, για την πανηγυρική γιορτή του Δεκαπενταύγουστου. Η εκκλησία κτίστηκε το 1951 από τους πρόσφυγες του Πόντου, στη μνήμη της ιστορικής ομώνυμης μονής, τα ερείπια της οποίας βρίσκονται στο όρος Μελά, κοντά στην Τραπεζούντα του Πόντου. Εδώ φυλάσσεται η θαυματουργή εικόνα της Παναγίας, ο Τίμιος Σταυρός και το Ευαγγέλιο. Χιλιάδες ευλαβείς προσκυνητές, καθώς και εκπρόσωποι Ομοσπονδιών και Ποντιακών Σωματείων από την Ελλάδα και το εξωτερικό ζούνε ανεπανάληπτες στιγμές θρησκευτικής κατάνυξης. Μετά τον εσπερινό της παραμονής στις 14 Αυγούστου γίνεται η λιτάνευση της Αγίας Εικόνας και στη συνέχεια ακολουθούν καλλιτεχνικές εκδηλώσεις με ποντιακά συγκροτήματα, ενώ το πρωί της Παναγίας, 15 Αυγούστου, τελείται επίσημη δοξαστική λειτουργία στον ιερό ναό της Παναγίας, ο οποίος είναι αφιερωμένος στην Κοίμηση της Θεοτόκου. Μετά το πέρας της Θείας Λειτουργίας ακολουθούν παραδοσιακοί χοροί με τοπικά παραδοσιακά συγκροτήματα.

Καβαλάρηδες κάνουν παρέλασή στους κεντρικούς δρόμους της Σιάτιστας. Ανήμερα το Δεκαπενταύγουστο, οι παρέες καβαλάρηδων συγκεντρώνονται στην πλατεία της Γεράνειας και με τη συνοδεία παραδοσιακής μουσικής (χάλκινα) με τα στολισμένα άλογα διασχίζουν τη γραφική κωμόπολη, και πηγαίνουν στο μοναστήρι της Παναγίας στο Μικρόκαστρο, ακολουθώντας το παλιό λιθόστρωτο μονοπάτι. Εκεί προσκυνούν την εικόνα της Παναγίας και με το πέρας της λειτουργίας επιστρέφουν καβάλα στην Σιάτιστα. Το έθιμο έχει τις ρίζες του στα χρόνια της Τουρκοκρατίας. Τότε η ημέρα της Παναγίας, 15 Αυγούστου, έδινε τη δυνατότητα στους σκλαβωμένους να ζήσουν μια μέρα ελευθερίας, καθώς άγραφο προνόμιο φαίνεται είχε δοθεί από τους Τούρκους. Από όλη τη Δυτική Μακεδονία προσέρχονταν προσκυνητές καβάλα στα άλογα να τιμήσουν τη Θεοτόκο, και να πάρουν από αυτή ευλογία και δύναμη.

Το δικό της μοναδικό χρώμα στον εορτασμό του Δεκαπενταύγουστου δίνει και η Κάρπαθος με κορυφαία στιγμή το χορό που γίνεται στην Όλυμπο, στην κεντρική εκκλησία της Κοίμησης της Θεοτόκου στο Πλατύ (πλατεία του οικισμού). Πρόκειται για ένα ναό του 17ου αιώνα, βυζαντινού ρυθμού, με τοιχογραφίες από την εποχή της Τουρκοκρατίας και με ξυλόγλυπτο τέμπλο εξαιρετικής τέχνης. Στο προαύλιο της εκκλησίας οργανοπαίκτες παίζουν τον Κάτω Χορό. Ο χορός αργός και πάντα με σταθερό βήμα και κατανυκτική διάθεση, διαρκεί ώρες. Αρχικά, οι άντρες καθισμένοι στο τραπέζι και με ένα κομμάτι βασιλικό στο πέτο, τραγουδούν και πίνουν, με τη συνοδεία λαούτου, λύρας και τσαμπούνας. Στη συνέχεια, ξεκινά ο χορός, στον οποίο μπαίνουν, σιγά σιγά, και οι γυναίκες ντυμένες με τις παραδοσιακές γιορτινές τους φορεσιές.

Τα «φιδάκια της Παναγιάς» στην Κεφαλονιά είναι κάθε Δεκαπενταύγουστο πόλος έλξης, καθώς χιλιάδες κόσμου συγκεντρώνεται στο ναό της Κοίμησης της Θεοτόκου στα χωριά Mαρκόπουλο και Αργίνια στη νότια Κεφαλονιά. Η παράδοση θέλει τα φιδάκια να φέρνουν καλή τύχη στο νησί και αν δεν εμφανιστούν, ο οιωνός είναι κακός, όπως έγινε, για παράδειγμα, την χρονιά των καταστρεπτικών σεισμών, το 1953. Μάλιστα, θεωρείται ότι όσα περισσότερα φιδάκια συλλέγονται και μεταφέρονται στο ναό τόσο καλύτερα είναι για την χρονιά αυτή.

Στην γραφική κωμόπολη της Αγιάσου στη Λέσβο ο εορτασμός του Δεκαπενταύγουστου γίνεται με μοναδικό τρόπο. Με επίκεντρο την ξακουστή εκκλησία της Παναγίας της Αγιάσου, οι πιστοί, επισκέπτες και ντόπιοι, απολαμβάνουν ένα από τα ωραιότερα πανηγύρια του ανατολικού Αιγαίου. Η ομώνυμη εικόνα είναι έργο του ευαγγελιστή Λουκά, πλασμένη με κερί και μαστίχα.

Στο νησί της Αποκάλυψης, την Πάτμο, όπου τα πάντα περιστρέφονται γύρω από το ιστορικό μοναστήρι, οι μοναχοί του τηρούν το έθιμο του επιταφίου της Παναγίας, ένα έθιμο με βυζαντινές καταβολές. Ο χρυσοποίκιλτος επιτάφιος της Παναγίας περιφέρεται στα σοκάκια του νησιού σε μεγαλοπρεπή πομπή, ενώ οι καμπάνες του μοναστηριού και των άλλων εκκλησιών ηχούν ασταμάτητα. Οι ψαράδες κάθε Δεκαπενταύγουστο βγάζουν τα καΐκια τους στη θάλασσα και με τη συνοδεία της εικόνας από την περιοχή “Κονσολάτο” του λιμένα Σκάλας Πάτμου κατευθύνονται στον όρμο της Παναγίας του Γερανού. Η ευχή των σταφυλιών είναι στο πέρας του Εσπερινού και ακολουθεί το κέρασμα παραδοσιακών προϊόντων.

Όχι μια, αλλά με δυο τελετουργίες γιορτάζουν στη Νίσυρο κάθε Δεκαπενταύγουστο. Η μια γίνεται στην Παναγιά Σπηλιανή κι είναι η επίσημη εκκλησιαστική από τους ιερείς, οι οποίοι λιτανεύουν την εικόνα της Παναγίας έως το χωριό, για να ευλογήσει το πανηγύρι, ενώ η δεύτερη είναι παραδοσιακή τελετουργία και γίνεται από τις μαυροντυμένες Eννιαμερίτισσες, όπως λέγονται οι γυναίκες που έχουν ταχθεί στη Θεοτόκο.Αυτό το έθιμο ξεκινά από τις 6 Αυγούστου, όπου οι γυναίκες αυτές, προσκυνούν στο χώρο του μοναστηριού της Παναγίας της Σπηλιανής, που βρίσκεται μέσα στο κάστρο των Iπποτών και καθαρίζουν τον χώρο και τα ιερά σκεύη. Ακολουθούν αυστηρή νηστεία, κάνουν 300 μετάνοιες κάθε εικοσιτετράωρο και ψάλλουν. Το Δεκαπενταύγουστο, κρατούν τους δίσκους με τα κόλλυβα και ανοίγουν το δρόμο για την ιερή εικόνα. Το γλέντι ξεκινά τη στιγμή που η εικόνα φτάνει στο χωριό, οι Εννιαμερίτισσες αποσύρονται και οι κάτοικοι ξεκινούν τους χορούς.

Η Παναγιά του Χάρου στους Λειψούς είναι μια ιδιαίτερη περίπτωση. Στην εικόνα η Παναγία δεν κρατάει το Θείο Βρέφος, αλλά τον Εσταυρωμένο Χριστό, σε μια εικόνα μοναδική στην χριστιανική παράδοση. Η “Παναγία του Χάρου” γιορτάζει τις 23 Αυγούστου, δηλαδή στα εννιάμερα της Παναγίας.

Σύμφωνα με το έθιμο, που τηρείται από το 1943, τοποθετούνται την άνοιξη κρινάκια γύρω από την εικόνα τα οποία στη συνέχεια ξεραίνονται και ανθίζουν ξανά, τον Αύγουστο. Στην Κάσο και στο χωριό Παναγιά γίνεται το μεγαλύτερο πανηγύρι του νησιού. Η εορτή της Παναγιάς στο νησί της Ψέριμου όπου δεσπόζει η εκκλησία της Παναγιάς της “Μελαχρινής”, όπως την αποκαλούν οι ντόπιοι λόγω του σκούρου χρώματος της ρωσικής τεχνοτροπίας εικόνας είναι ιδιαίτερη.Με πλοιάρια κάτοικοι από την Κάλυμνο, την Κω και τη Νίσυρο καταφθάνουν για να ζητήσουν τη χάρη της Παναγίας. Οι καμπάνες ηχούν πανηγυρικά τη στιγμή που γίνεται η περιφορά του επιταφίου της Θεοτόκου. Ξεχωριστή στη Ρόδο είναι η Παναγιά η Καλόπετρα που βρίσκεται στην κορυφή της κοιλάδας των Πεταλούδων και που φέρεται να κτίστηκε το 1782 από τον ηγεμόνα της Μολδοβλαχίας Αλ. Υψηλάντη. Κάτοικοι των γύρω χωριών επισκέπτονται την μονή όπου μετά τις εκκλησιαστικές εκδηλώσεις ακολουθεί παραδοσιακό γλέντι.

Στην Αχαΐα, ανήμερα της εορτής της Κοιμήσεως της Θεοτόκου, πανηγυρίζει η ιστορική μονή του Μεγάλου Σπηλαίου.

Στην Αιτωλοακαρνανία, στη Σφήνα Αγρινίου, ή Κυψέλη όπως είναι το σημερινό όνομα της κοινότητας, κάτοικοι και επισκέπτες τιμούν  την εορτή της Παναγίας Σουμελά και ακολουθεί γλέντι ποντιακό. Ειδικότερα, πριν από περίπου επτά χρόνια,  έφθασε στην κοινότητα ακριβές αντίγραφο της ιερής εικόνας της Παναγίας Σουμελά, όπου την υποδέχθηκε πλήθος πιστών. Από τότε κάθε Δεκαπενταύγουστο τιμάται η Παναγία Σουμελά με πανηγυρικό εσπερινό την παραμονή και θεία λειτουργία ανήμερα της εορτής. Το 1929 το κράτος παραχώρησε στους πρόσφυγες κατοικίες και τμήματα  γης, για να ξεκινήσουν και πάλι την ζωή τους. Ταυτόχρονα, δημιούργησαν μία νέα κοινότητα με την ονομασία Σφήνα, η οποία το 1986, μετονομάστηκε σε Κυψέλη.

Στην Ηλεία πλήθος πιστών τιμούν την εορτή του Δεκαπενταύγουστου σε μοναστήρια που είναι αφιερωμένα στην Παναγία. Συγκεκριμένα, ένα από τα πιο σημαντικά μοναστήρια της Ηλείας, είναι η ιερά μονή Κοίμησης της Θεοτόκου στην Λαμπεία, η οποία χρονολογείται από τον 18ο αιώνα, ενώ το μοναστήρι της Παναγίας στη Σκαφιδιά, χρονολογείται από τον 10ο αιώνα. Η ιερά μονή Καθολικής στη Γαστούνη ανεγέρθηκε το 920 προς τιμή της Παναγίας και θεωρείται σημαντικό βυζαντινό μνημείο, που προσελκύει πολλούς πιστούς κάθε χρόνο. Η ιερά μονή της Κρεμαστής, η οποία είναι κτισμένη πάνω σε βράχο, χρονολογείται από τον 12ο αιώνα, ενώ σημαντικής ιστορικής αξίας είναι και η ιερά μονή της Παναγίας στη Φραγκαβίλα Αμαλιάδας.

Στην αρχόντισσα των Σποράδων, την Σκιάθο, και φέτος ο εορτασμός του Δεκαπενταύγουστου, θα γίνει παραδοσιακά και με μεγάλες τιμές, προς τιμήν της Παναγίας, στην Μονή της Ευαγγελίστριας.Στη Μονή, ο ιερομόναχος  Νήφων όρκισε και τους οπλαρχηγούς Θεόδωρο Κολοκοτρώνη, Ανδρέα Μιαούλη, Παπαθύμιο Βλαχάβα, Γιάννη Σταθά, Νικοτσάρα, τον Σκιαθίτη διδάσκαλο τοu Γένους Επιφάνιο - Στέφανο Δημητριάδη και πολλούς άλλους, μετά από μεγάλη σύσκεψη που έκαναν στο Μοναστήρι της Ευαγγελιστρίας για να καταστρώσουν το σχέδιο δράσης τους.

Στο Καρπενήσι, η Παναγία η Προυσού και η Παναγία Τατάρνας, στη Θήβα η Μεγάλη Παναγιά και στον Ορχομενό η Παναγία η Σκριπού, οι Μονές Αγάθωνος και Δαμάστας στη Φθιώτιδα, η Παναγία της Βαρνάκοβας στη Φωκίδα, της Παναγίας της Φανερωμένης Αρτάκης, της Χιλιαδούς, της Ντινιούς στην Ιστιαία, και της Κοιμήσεως Θεοτόκου Μάτζαρη Οξυλίθου είναι ορισμένα από τα θρησκευτικά μνημεία αφιερωμένα στην Μεγαλόχαρη σε όλη τη Στερεά Ελλάδα. Την ίδια στιγμή το «Πάσχα του καλοκαιριού» είναι σημείο ορόσημο για το μεγαλύτερο μέρος των ορεινών χωριών στη Δυτική Φθιώτιδα, την Ευρυτανία και την ορεινή Φωκίδα αφού αυτή την περίοδο έχουν προσδιοριστεί χρονικά τα ανταμώματα των ξενιτεμένων στα πανηγύρια που οργανώνονται.

Στην Κεντρική Εύβοια το γνωστότερο όλων είναι το πανηγύρι του Οξυλίθου, στο οποίο νέοι και νέες μαζεύονται την παραμονή της γιορτής της  Παναγίας και φτιάχνουν το πατροπαράδοτο στιφάδο, ενώ την επομένη στήνεται γλέντι στον προαύλιο χώρο της εκκλησίας, όπου επισκέπτες και κάτοικοι έχουν την ευκαιρία να γευτούν το στιφάδο και να γλεντήσουν. Στην Βόρεια Εύβοια η Παναγία της Λιχάδας είναι εξίσου γνωστή για το πανηγύρι της, ενώ λίγο πιο έξω από τη Χαλκίδα και πιο συγκεκριμένα στη παραλία Χιλιαδού τελείται η καθιερωμένη λειτουργία στο απόμερο αλλά πολύ όμορφο εκκλησάκι της Παναγίας. Στα Ψαχνά και στην Ιερά Μονή Γοργοϋπήκοου γίνεται παραδοσιακή λιτανεία του Επιταφίου της Παναγίας σύμφωνα με την τάξη του Πατριαρχείου Ιεροσολύμων, ενώ στην εκκλησία της Παναγίας στο Βασιλικό τελείται κάθε χρόνο πανηγύρι στο δεύτερο δημοτικό σχολείο.

Στην Ευρυτανία η Παναγία η Προυσσιώτισα –«η κυρά της Ρούμελης» όπως την λένε- η Παναγία της Τατάρνας αν και δεν εορτάζουν το Δεκαπεντάγουστο είναι δύο σημεία που συγκεντρώνουν το ενδιαφέρον των επισκεπτών και εκεί συρρέουν κάθε χρόνο χιλιάδες προσκυνητές. Στην Φθιώτιδα το Μοναστήρι του Αγάθωνα σε υψόμετρο 600 περίπου μέτρων 30 χιλιόμετρα δυτικά της Λαμίας στην περιοχή της Υπάτης είναι σημείο αναφοράς μιας και εορτάζει το Δεκαπεντάγουστο και δέχεται χιλιάδες επισκέπτες απ όλον τον κόσμο.

Πλήθος κόσμου και φέτος παραμονή του Δεκαπενταύγουστου αναμένεται να τιμήσει το θρησκευτικό έθιμο μεταφοράς της εικόνας της Παναγίας της οδηγήτριας   από το Αχλαδοχώρι στην Οιχαλία μέσω της Κρήνης. Ο ιερέας του Αχλαδοχωρίου την συνοδεύει μέχρι την εκκλησιά της Κρήνης εκεί τοποθετείται στο Ιερό και οι πιστοί θα περάσουν να χαιρετίσουν την Παναγιά τους. Ακολουθεί πομπή στην Κρήνη   και ο Ιερέας του χωριού παραδίδει την εικόνα συνοδεία πιστών στα σύνορα με την Οιχαλία στον Άγιο Αθανάσιο στον ιερέα της Οιχαλίας που περιμένει την Παναγιά έξω από το ναό. Σύμφωνα με την παράδοση η εικόνα της Παναγίας βρέθηκε σε δύσβατο και δασώδες μέρος της περιοχής από 8 Κυνηγούς, οι οποίοι καταγόταν από τρία Χωριά: Tην Οιχαλία, το Αχλαδοχώρι και το Κουτσίκοβο. Έτσι αποφάσισαν κάθε χωριό να φιλοξενεί την εικόνα στην ενορία του για τέσσερις μήνες το χρόνο. Όταν το Κουτσίκοβο έπαψε να υφίσταται αποφασίστηκε τους 4 επιπλέον μήνες η εικόνα να παραμένει στην Οιχαλία.  Κατά την περιφορά η εικόνα μεταφέρεται από τους κατοίκους του Αχλαδοχωρίου, της Κρήνης και της Οιχαλίας από ώμο σε ώμο αναπαριστώντας τους Κυνηγούς εκείνης της εποχής που μετέφεραν την εικόνα διαδοχικά ο ένας μετά τον άλλον μέχρι τον κάμπο.

Η Παναγιά Χριστιανών και Μουσουλμάνων στην Κομοτηνή. Με κάθε μέσο σπεύδουν οι πιστοί την παραμονή της γιορτής των εννιάμερων της Παναγίας στην μονή Βαθυρρυάκος δεκαπέντε χιλιόμετρα έξω από την Κομοτηνή, στην παλιά εθνική οδό Κομοτηνής-Ξάνθης, για να προσκυνήσουν την θαυματουργή εικόνα που στην επιφάνειά της απεικονίζεται η Παναγία Βρεφοκρατούσα ή κατ’ άλλους Γλυκοφιλούσα και βρέθηκε σε σημείο που σήμερα βρίσκεται ο αμπελουργικός σταθμός, στο λεγόμενο «Κιρ Τσιφλίκ». Το Μοναστήρι της Παναγίας Φανερωμένης, γνωστή στους ντόπιους ως «Φατήριακα» είναι ένα από τα λίγα μοναστήρια που συναντά κανείς στη Θράκη και αποτελεί τόπο συνάντησης των απανταχού Θρακών την ημέρα της γιορτής της, που αποτελεί τη μεγαλύτερη γιορτή της περιοχής και πραγματοποιείται στις 23 Αυγούστου.

Σύμφωνα με τα υπάρχοντα ιστορικά στοιχεία και τις παραδόσεις «η Ιερά Μονή Παναγίας Φανερωμένης Βαθυρρύακος» βρίσκεται στην ομώνυμη περιοχή Παναγία Βαθυρρύακος. Αυτό κατά τις γραπτές μαρτυρίες βυζαντινών ιστορικών και χρονογράφων ήταν το όνομα της ευρύτερης περιοχής. Παναγία ονομάζονταν όλο το πεδινό άνοιγμα όπου κατά την περίοδο της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας υπήρξαν και συνέβησαν πάρα πολλά πολεμικά γεγονότα.

Το «Κιρ Τσιφλίκ» ήταν τμήμα της ευρύτερης περιοχής Βαθυρρύακος ή Φατήρ-γιακα. Εμφανίστηκε στον Οθωμανό τσιφλικά ιδιοκτήτη του συγκεκριμένου τσιφλικιού Αμέτ Εφέντη Μποσνάκογλου, ο οποίος επί τρεις νύχτες έβλεπε θεσπέσιο φωτεινό όραμα. Ανέσκαψε τη γη και βρήκε την εικόνα. Μάλιστα ο ίδιος αφιέρωσε τμήμα του τσιφλικιού εις την τοπική εκκλησία. Η εικόνα μεταφέρθηκε στον Μητροπολιτικό Ναό της Κομοτηνής και στο σημείο που βρέθηκε, χτίστηκε αργότερα μικρό παρεκκλήσιο πιθανότατα κατά την πρώτη δεκαετία του 20ου αιώνα μεταξύ 1910 και 1912 από τους ευεργέτες Σκουτέρη και Τελωνίδη.

Όπως αναφέρει, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, η πρόεδρος του τοπικού συμβουλίου της δημοτικής ενότητας Αιγείρου του δήμου Κομοτηνής, Άννα Πατρωνίδου, όπου ανήκει γεωγραφικά και διοικητικά σήμερα η Μονή Βαθυρρύακος, «οι άνδρες κατά τα πρώτα μεταπολεμικά χρόνια, στόλιζαν τα κάρα τους με ξύλα μουριάς και οι γυναίκες έντυναν την αψίδα που δημιουργούσαν στο κάρο τα ξύλα της μουριάς με το καλύτερο υφαντό, για να είναι προφυλαγμένοι από τον ήλιο. Μαζί με τα φαγητά που ετοιμάζονταν για μέρες στα σπίτια των χωριών, οι γυναίκες έπαιρναν μαζί τους και τα καλύτερα στρωσίδια τους και ξεκινήσουν για την Μονή. Σήμερα, η Μονή μετά από χρόνια εγκατάλειψης έχει κατοικηθεί από τις τρεις Μοναχές, που σε συνεργασία με την Ιερά Μητρόπολη Μαρωνείας και Κομοτηνής έχουν δώσει μια νέα όψη στον χώρο, εξωραΐζοντας τις υπάρχουσες υποδομές και κάνοντας την πιο όμορφη και επισκέψιμη για το πλήθος των πιστών που αναμένεται να την πλημμυρήσουν τις επόμενες δύο μέρες.

Στο τραπέζι της Παναγιάς

Ο Δεκαπενταύγουστος έχει αναμφισβήτητα γεύση καλοκαιριού και θαλασσινού αέρα.

Κάθε τόπος στην ηπειρωτική και νησιωτική Ελλάδα έχει ξεχωριστά γαστρονομικά έθιμα και παραδόσεις για αυτήν την μοναδική μέρα γιορτής.

Η Κρήτη στρώνει το τραπέζι προσφέροντας κατά κύριο λόγο, κόκκινο κρέας. Στα Χανιά προσθέτουν στην κατσαρόλα και κόκορα ή κοτόπουλο συνοδεύοντάς το πάντοτε με πιλάφι, ενώ καταναλώνεται και κρέας ψημένο είτε σε φούρνο με κληματόβεργες, είτε στη θράκα, ενώ σε κάποια χωριά συναντάμε και το αντικριστό. Στο Ρέθυμνο, τα πιάτα γεμίζουν με μπουρέκια, αντικριστό στη φωτιά, αρνίσιο κρέας, πιλάφι, μυρωδάτα χειροποίητα λουκάνικα, μακαρόνια με τριμμένο ξερό ανθότυρο, ντολμαδάκια με γιαούρτι, κολοκυθοανθούς γεμιστούς, ψητό στις κληματόβεργες στο φούρνο με πατάτες οφτές. Φυσικά από το τραπέζι δεν λείπουν ποτέ το κρασί, η τσικουδιά και το ρακόμελο, ενώ και το επιδόρπιο, ενώ το επιδόρπιο περιλαμβάνει ψητό μήλο, γαλακτομπούρεκο, καλτσούνια με τυρί με μέλι.

Στην Κεντρική Εύβοια τον πρώτο λόγο στο τραπέζι έχει το παραδοσιακό στιφάδο που προσφέρεται αφειδώς σε όσους επισκεφθούν το ξεχωριστό πανηγύρι στο χωριό Οξύλιθος, στο πλαίσιο του εορτασμού της Παναγίας Πετριώτισσας ή Παναγίας Χατηριάνισσας. Το νησί των Φαιάκων κάθε Δεκαπενταύγουστο βάζει κατσαρόλα και μαγειρεύει την φημισμένη παστιτσάδα με κόκορα, ένα πεντανόστιμο φαγητό που έχει ρίζες από την βενετσιάνικη κουζίνα και συνδυάζει σήμερα τα μακαρόνια με τον κόκορα, ενώ κατά τα βενετικά έτη συνδύαζε τα μακαρόνια με το «κυνήγι» του βασιλιά.

Κοινό μυστικό των Κερκυραίων η κανέλα, που προστίθεται σχεδόν σε όλα τα φαγητά με κόκκινη δεμένη σάλτσα, ενώ απαραίτητη λεπτομέρεια για το συγκεκριμένο φαγητό το πασπάλισμα με μπόλικο τριμμένο τυρί, που δίνει χρώμα και γεύση. Στα κυκλαδίτικα νησιά, όπως η Πάρος, Σαντορίνη, Ίος και Σίφνος ανήμερα Δεκαπενταύγουστου ένα πιάτο δίνει γεύση στην γιορτή, το «κυκλαδίτικο ρόστο». Το ρόστο είναι πιάτο με ιταλική καταγωγή, που περιλαμβάνει κρέας με πατάτες, καρότα και μανιτάρια, σερβιρισμένο με χοντρά μακαρόνια και παρέχει δύο γεύματα μαγειρεμένα στο ίδιο σκεύος χωρίς να χρειάζεται η χρήση φούρνου. Χοιρινό ρόστο με δεντρολίβανο και μπύρα, συναντάται και στην Κεφαλλονιά, καθώς και στην Κύπρο το οποίο παρασκευάζεται με πολλά είδη κρέατος, κυρίως με κυνήγι.



Μαρία Τσιλιμιγκάκη
Πηγή : iatropedia.gr


Μήνυμα του Κυριάκου Μητσοτάκη για τον Δεκαπενταύγουστο





Ο Πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας κ. Κυριάκος Μητσοτάκης, για τη σημερινή μεγάλη γιορτή της Παναγίας, έκανε την ακόλουθη δήλωση:

“Είναι σήμερα μια μεγάλη ημέρα για τη Χριστιανοσύνη, την Ορθοδοξία και τον Ελληνισμό.

Ημέρα που εμπνέει πίστη και εμπιστοσύνη στις δυνάμεις μας. Παρά τις δυσκολίες - που δυστυχώς μεγάλωσαν τον τελευταίο καιρό - μπορούμε, με τη βοήθεια και τη δύναμη της Παναγίας, να τα καταφέρουμε. Στην Παναγία, άλλωστε, ο λαός μας ακουμπά τον πόνο, τις αγωνίες, τις ελπίδες και τις προσευχές του.

Είναι, ταυτόχρονα, ημέρα που εμπνέει αλληλεγγύη στους συμπολίτες μας, που έχουν μεγαλύτερη ανάγκη.

Όπως, ήδη, κάνει καθημερινά η Εκκλησία μας, με τις κοινωνικές δομές της, σε ολόκληρη τη χώρα. Άοκνα, αθόρυβα και με σεβασμό στο ανθρώπινο πρόσωπο, χωρίς την παραμικρή διάκριση, αναπτύσσει ζωογόνο και υποδειγματικό έργο.

Είναι, όμως, και ημέρα που μεγαλώνει τη θλίψη για όσα πρωτοφανή και θλιβερά διαπράττονται τον τελευταίο καιρό, από ελάχιστους - ευτυχώς - βέβηλους, σε βάρος της Εκκλησίας μας. Από ανθρώπους που ούτε καν αντιλαμβάνονται τις παραδόσεις, την κληρονομιά και τον πολιτισμό της Πατρίδας μας.

Οι Έλληνες χάσαμε πολλά τα τελευταία χρόνια.

Ας κρατήσουμε - όπως μας καλεί η σημερινή ημέρα - ακόμη πιο γερά, την πίστη, τις αρχές και τις αξίες μας. Για να βγούμε, μια ώρα αρχύτερα, από την πολύπλευρη και επώδυνη κρίση.

Χρόνια πολλά σε όλες και όλους”


Όγδοη τελικά η Παπαχρήστου στο Ρίο



Την όγδοη θέση στους Ολυμπιακούς Αγώνες κατέκτησε η Βούλα Παπαχρήστου στον τελικό του τριπλούν, μετά από έναν αγώνα στον οποίο δεν εξάντλησε τις δυνατότητές της.

Η Παπαχρήστου στο πρώτο άλμα έκανε 14.26 και στην ολοκλήρωσή του ήταν έβδομη. Η Ριπάκοβα πήρε κεφάλι με 14.73, η Όρζι έκανε ρεκόρ ΗΠΑ με 14.71 και η Ιμπαργκουέν 14.65.

Στο δεύτερο άλμα πήδηξε ξανά πάνω από τα 14 μέτρα , αλλά λιγότερο από το πρώτο, 14.19.

Η Ιμπαργκουέν έκανε στο τρίτο άλμα μια τεράστια επίδοση κλειδώνοντας το χρυσό με 15.03 και η Ρόχας το βάθρο με 14.87. Κολομβία και Βενεζουέλα κυριαρχούσαν. Η Βούλα ήταν άκυρη και αγωνιούσε αν θα μείνει στην οκτάδα. Η Κόστα , η Γιαγκάτσιακ, η Γκίρις και η Μάκελα δεν πέρασαν την επίδοση της Βούλας που συνέχισε για τρία ακόμη άλματα από την όγδοη θέση.

Το τέταρτο άλμα της πρωταθλήτριας μας δεν ήταν καλύτερο. Έκανε 14.04. Η πρώτη τριάδα δεν άλλαξε , με τη μόνη διαφορά ότι η Ιμπαργουέν πέταξε στα 15.17 με την κορυφαία επίδοση στον κόσμο φέτος και η δεύτερη Ρόχας βελτιώθηκε ακόμα περισσότερο με 14.98.

Το πέμπτο άλμα της Παπαχρήστου ήταν εξαιρετικά σφιγμένο και έγραψε κάτω από τα 14, 13.99. Ακόμα χειρότερο ήταν το τέταρτο που μετρήθηκε 13.81.




Πηγή: pamesports.gr


Η ώρα του Λευτέρη Πετρούνια σήμερα Δευτέρα



Οι ελπίδες της χώρας μας για κατάκτηση ακόμη ενός μεταλλίου στους Ολυμπιακούς Αγώνες του Ρίο βασίζονται σήμερα στον Λευτέρη Πετρούνια.

Ο Έλληνας πρωταθλητής στις 20.00 θα λάβει μέρος στον τελικό των κρίκων και αν ακολουθήσει πιστά το πρόγραμμά του, τότε το μετάλλιο είναι απόλυτα εφικτός στόχος.


Ο Ντόναλντ Τραμπ επιτίθεται στους «διεφθαρμένους» New York Times



Νέες βολές για τα ΜΜΕ

Ο υποψήφιος των Ρεπουμπλικανών για τον Λευκό Οίκο, Ντόναλντ Τραμπ, επέκρινε τα «αηδιαστικά και διεφθαρμένα» ΜΜΕ, βάζοντας στο στόχαστρο τους New York Times για την κάλυψη της προεκλογικής εκστρατείας του. Υποστήριξε μάλιστα ότι αν τα μέσα ήταν «έντιμα» θα νικούσε την Κλίντον με διαφορά 20 μονάδων.

Σε κυριακάτικο άρθρο τους οι New York Times γράφουν ότι η ομάδα του Τραμπ προβληματίζεται σοβαρά για τη στρατηγική του και για τη συμπεριφορά του. 

«Οι @nytimes, μια αποτυχία, επικαλούνται ανώνυμες πηγές και μιλούν για συναντήσεις που δεν έγιναν ποτέ. Το ρεπορτάζ τους είναι μύθος. Τα μέσα προστατεύουν τη Χίλαρι» έγραψε στο Twitter ο Ντόναλντ Τραμπ σε μια σειρά οργισμένων μηνυμάτων.

Κατηγόρησε τα «αηδιαστικά και διεφθαρμένα ΜΜΕ» ότι δεν καλύπτουν «έντιμα» την προεκλογική εκστρατεία του. Αν το έκαναν, «θα νικούσα την Κλίντον με 20%» περισσότερες ψήφους στις εκλογές της 8ης Νοεμβρίου, υποστήριξε.

Δεν είναι η πρώτη επίθεση του μεγαλοεπιχειρηματία εναντίον των New York Times, τους οποίους χαρακτηρίζει τακτικά «αποτυχημένη εφημερίδ» λόγω των οικονομικών και διοικητικών προβλημάτων που αντιμετωπίζουν. Κατηγορεί επίσης τα ΜΜΕ ότι υποστηρίζουν την «Χίλαρι-την-απατεώνισσα».

Σύμφωνα με τον αμερικανικό Τύπο, ο Ντόναλντ Τραμπ, σε μια συνάντηση το βράδυ του Σαββάτου στο Κονέκτικατ, κάλεσε την εφημερίδα «να πάει στον διάβολο» μπροστά σε ένα κατευχαριστημένο πλήθος.

Ο Ρεπουμπλικανός υποψήφιος διέρχεται φάση πλήρους αμφιβολίας και δεν το κρύβει. Έφθασε μάλιστα να πει την περασμένη Πέμπτη ότι θα πάει «μακρές, ωραίες διακοπές» σε περίπτωση που ηττηθεί την 8η Νοεμβρίου. Το περιβάλλον του πραγματικά δεν γνωρίζει πώς να προσαρμόσει το μοντέλο Τραμπ έτσι ώστε να κερδίσει τις προεδρικές εκλογές.

Δεν είναι μόνο που τα ποσοστά του δισεκατομμυριούχου πέφτουν στις εθνικές δημοσκοπήσεις (48% έναντι 40% σύμφωνα με τη HuffPost Pollster), αλλά κινδυνεύει και να χάσει στις πολιτείες-κλειδιά που επέτρεψαν συχνά κατά το παρελθόν στους Ρεπουμπλικάνους να σφραγίσουν τη νίκη τους.

Ο επικεφαλής της προεκλογικής εκστρατείας του, Πολ Μάναφορτ, απέρριψε σήμερα τις «επιθέσεις» του Τύπου.

«Αντίθετα με το ρεπορτάζ σας και αντίθετα με την ιστορία με τις ανώνυμες πηγές των New York Times, η εκστρατεία πάει μπροστά και είναι πολύ ισχυρή» δήλωσε στο CNN, κατηγορώντας επίσης έμμεσα το τηλεοπτικό δίκτυο, το οποίο κάλυψε αναλυτικά την άνοδο του Τραμπ, για προκατειλημμένη κάλυψη υπέρ της Κλίντον.

Ο σύμβουλος εξωτερικής πολιτικής του Τραμπ, ο γερουσιαστής Τζεφ Σέσιονς, κατήγγειλε κι εκείνος στο ABC μια «αρνητική» επικοινωνιακή κάλυψη μιας διαδρομής προς τις προεδρικές εκλογές, η οποία «δεν έχει τελειώσει».



Πηγή : tovima.gr


Γιάνης Βαρουφάκης «Δεν ήμασταν ποτέ φίλοι με τον Τσίπρα – Δεν τήρησε την συμφωνία που είχαμε»



Με αφορμή την κυκλοφορία ενός νέου βιβλίου του Γιάνη Βαρουφάκη που θα κυκλοφορήσει στις 24 Αυγούστου, ο πρώην υπουργός οικονομικών έδωσε συνέντευξη, από την Αίγινα όπου βρίσκεται, στην κυριακάτικη έκδοση της εφημερίδας DIE WELT

Κατά τη διάρκεια της συνέντευξης ο Γιάνης Βαρουφάκης έκανε τον απολογισμό της υπουργικής θητείας του τονίζοντας: «Ποτέ πριν δεν υπήρξε εκλεγμένος υπουργός Οικονομικών μίας χρεοκοπημένης χώρας, που θα έλεγε 'ΟΧΙ' στους δανειστές. Αλλά όταν είναι κανείς χρεοκοπημένος, δεν μπορεί να ξεφύγει από αυτήν την κατάσταση αποπληρώνοντας τα παλαιά δάνεια με καινούρια δάνεια. Σήμερα η Ελλάδα είναι πιο χρεοκοπημένη από ποτέ».

«Είστε ακόμη φίλοι με τον Τσίπρα;» ρώτησε η WELT και ο πρώην υπουργός ξεκαθάρισε: «Όχι. Κατά βάση ποτέ δεν είμαστε φίλοι. Για κάποιο χρονικό διάστημα πίστευα ότι θα γινόμαστε φίλοι. Για να σας το πω ξεκάθαρα: ο Τσίπρας δεν τήρησε τη συμφωνία που είχαμε». Ποιά ήταν η συμφωνία αυτή, σύμφωνα τουλάχιστον με την εκδοχή του Γιάνη Βαρουφάκη; «Η συμφωνία ήταν: είμαστε αντίθετοι στο να συνεχιστεί η πολιτική περικοπών εναντίον της Ελλάδας, αντίθετοι στην πολιτική λιτότητας της ΕΕ. Κατέβαλα πάντοτε μεγάλη προσπάθεια για να επικρίνω μεν την ελαττωματική δομή της ευρωζώνης, αλλά και να ζητήσω ταυτόχρονα τη μεταρρύθμιση της ευρωζώνης, όχι την έξοδο από αυτή. Όταν το πρότεινα για πρώτη φορά στον Τσίπρα δεν μπορούσα ωστόσο να φανταστώ ότι κάποτε θα αναλάμβανα κι εγώ ο ίδιος κυβερνητική ευθύνη. Μέχρι που εκείνος με πλησίασε και μου είπε: Θέλω να το κάνεις, εκτός από σένα δεν ξέρω κανέναν άλλον που μπορεί να τα καταφέρει.

Ο Αλέξης Τσίπρας υπέγραψε συμφωνίες, οι οποίες προέβλεπαν ακριβώς το αντίθετο από αυτό που θέλαμε να αλλάξουμε».

Σε ερώτηση για το αν αυτή είναι τελικά η Realpolitik είπε: «Αν θέλαμε να συμβεί αυτό που συνέβη, τότε γιατί δεν το αφήναμε από την αρχή στους συντηρητικούς; Εκείνοι το πίστευαν. Εμείς δεν το πιστεύαμε» λέει ο Γιάνης Βαρουφάκης. Εν τέλει, ρωτούν οι γερμανοί δημοσιογράφοι, βλέπεστε σήμερα με τον Τσίπρα; «Όχι. Δεν υπάρχει κάτι άλλο να πούμε».

Αναφερόμενος στα γεγονότα του 2015, ο Γιάνης Βαρουφάκης κάνει λόγο για «σχέδιο Σόιμπλε» με στόχο την αναμόρφωση της ευρωζώνης, και τονίζει: «Αν μη τι άλλο, ήταν ένα σχέδιο. Ο Σόιμπλε ήταν ο μόνος που είχε σχέδιο. Η Μέρκελ δεν έχει σχέδιο. Ο Ολάντ δεν ξέρει καν τι σημαίνει η λέξη σχέδιο.

Η Μέρκελ δεν θα λάμβανε ποτέ μία απόφαση, αν μπορούσε να την αναβάλει για την επομένη και να δει τι άλλες εξελίξεις θα υπάρξουν μέχρι τότε. Αυτό είναι πολύ κακό για την Ευρώπη».

 Απαντώντας σε ερώτηση για τις επιπτώσεις που έχει στην Ελλάδα η προσφυγική κρίση, ο πρώην υπουργός Οικονομικών λέει: «Ξέρετε κάτι, με δεδομένη την έκταση της ελληνικής οικονομικής κρίσης, μερικές δεκάδες χιλιάδες πρόσφυγες δεν κάνουν διαφορά για το οικονομικό σύστημα. Από οικονομικής άποψης θα έλεγα μάλιστα ότι η προσφυγική κρίση έχει βοηθήσει την Ελλάδα. Πολλοί πρόσφυγες έρχονται με χρήματα στην Ελλάδα».




Πηγή: DW, koolnews.gr


Ανδρέας Γεωργίου: Από την απόφαση διακυβεύεται η ακεραιότητα της Ε.Ε.



«Δεν το μετανιώνω καθόλου. Θα έκανα ακριβώς το ίδιο ξανά, χωρίς δεύτερη σκέψη».

Σε συνέντευξη στους Financial Times ο τέως επικεφαλής της ΕΛΣΤΑΤ και, κατά το παρελθόν, αξιωματούχος του ΔΝΤ, Ανδρέας Γεωργίου, αναφέρεται στην παραπομπή του ενώπιον του Τριμελούς Εφετείου Αθηνών για το κακούργημα της ψευδούς βεβαίωσης.

Ο κ. Γεωργίου αναφέρεται στο ιστορικό της υπόθεσης, μιλώντας ανοιχτά για όλη την εξέλιξη της υπόθεσής του μέχρι σήμερα, χαρακτηρίζοντας την περίπτωση της δίωξής του «πολύ ανησυχητική τόσο για την ελληνική κυβέρνηση όσο και για τα κράτη-μέλη της Ε.Ε.».

«Νιώθω ότι ζω σε έναν παράδοξο κόσμο όπου έχουν έρθει τα πάνω κάτω. Αυτοί που παράγουν αξιόπιστα στατιστικά στοιχεία που έχουν επικυρωθεί πολλές φορές από διεθνείς οργανισμούς διώκονται, την ώρα που όσοι είναι απέναντι και ήταν υπεύθυνοι για τη νοθεία των στατιστικών στοιχείων κατά το παρελθόν δεν αμφισβητούνται» είπε σε τηλεφωνική του συνέντευξη στους FT από το σπίτι του στις ΗΠΑ.

Σύμφωνα με το δημοσίευμα, ο Γεωργίου αντιμετώπισε σθεναρή αντίσταση στην υιοθέτηση των στατιστικών προτύπων της Ε.Ε., καθώς μέλη του ΔΣ της ΕΛΣΤΑΤ πρότειναν να οριστικοποιηθεί το χρέος του 2009 κατά παράβαση των κανονισμών της Eurostat. Μάλιστα, ο πρώην αντιπρόεδρος της ΕΛΣΤΑΤ Νίκος Λογοθέτης θα βρεθεί ενώπιον δικαστηρίου αργότερα μέσα στη χρονιά αντιμετωπίζοντας την κατηγορία πως έμπαινε παράνομα στον υπολογιστή εργασίας του κ. Γεωργίου.

«Αν κρατικοί υπάλληλοι δεν μπορούν να κρατήσουν ακριβή στατιστικά στοιχεία, χωρίς φόβο ότι θα σέρνονται επί χρόνια σε δικαστικές αίθουσες, η ακεραιότητα της Ε.Ε. και του οικονομικού της συστήματος θα έχει υπονομευθεί σε πολύ μεγάλο βαθμό» τόνισε.

Ο πρώην πρόεδρος της ΕΛΣΤΑΤ προειδοποιεί ακόμα ότι αν η απόφαση βγει εις βάρος του, τότε η Ελλάδα θα αντιμετωπίσει προβλήματα στις επικείμενες διαπραγματεύσεις για την ελάφρυνση του χρέους.

«Εάν ο υπολογισμός του δημοσίου χρέους κριθεί ότι είναι λάθος, μπορεί να υπάρξει οποιαδήποτε συζήτηση για τη βιωσιμότητα του χρέους και την ελάφρυνση του χρέους για την Ελλάδα από τους Ευρωπαίους εταίρους; Δεν είναι λογικό...» λέει στην εφημερίδα.

Φόβος για τους στατιστικολόγους παγκοσμίως

Οι FT αναφέρουν πως «η υπόθεση έχει προκαλέσει οργή σε οικονομολόγους και στατιστικολόγους σε όλο τον κόσμο που πιστεύουν ότι ο κ. Γεωργίου έχει γίνει ο αποδιοπομπαίος τράγος για την πολιτική τάξη στην Ελλάδα, η οποία αρνείται να αναλάβει την ευθύνη για την οικονομική κατάρρευση της χώρας».

Την περασμένη εβδομάδα, σε επιστολή του προς τους Financial Times, ο Pali Lehohla, επικεφαλής της στατιστικής υπηρεσίας της Νότιας Αφρικής, χαρακτήρισε την απόφαση για τη δίωξη Γεωργίου ως ένα «βάναυσο πλήγμα, το οποίο μετατρέπει την στατιστική σε μια υψηλού κινδύνου επιλογή καριέρας».

Ο Γεωργίου «αποδιοπομπαίος τράγος» της κυβέρνησης

Οι Financial Times αναφέρουν ότι οι κατηγορίες εναντίον του κ. Γεωργίου περί υπονόμευσης του «εθνικού συμφέροντος» είναι μέρος μιας γενικευμένης εκστρατείας της κυβέρνησης με στόχο να κερδίσει παραχωρήσεις για την ελάφρυνση του ελληνικού χρέους από τους διεθνείς πιστωτές, παρόλο που το ποσοστό του ελλείμματος το 2009 είχε χρησιμοποιηθεί ως σημείο αναφοράς για τον υπολογισμό του τελευταίου πακέτου διάσωσης της Ελλάδας, ύψους 86 δις. ευρώ.

Στο ίδιο κλίμα αναφέρουν και τη δήλωση του υπουργού Επικρατείας Νίκου Παππά, την περασμένη εβδομάδα, ο οποίος ζήτησε την εις βάθος διερεύνηση του «πώς και αν τα ελλείμματα διογκώθηκαν, προκειμένου να επισπευσθούν προσχεδιασμένες πολιτικές αποφάσεις για την ένταξη της Ελλάδας στο μνημόνιο».



Πηγή: Financial Times


Νέα Δημοκρατία: Το άβατο του κέντρου της Αθήνας πρέπει να τελειώσει



"Αποτέλεσμα της ανοχής στην ανομία που δείχνει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ"

Χωρίς τέλος είναι η υποβάθμιση της ζωής στο κέντρο της Αθήνας, ως αποτέλεσμα της ανοχής στην ανομία που δείχνει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ και η οποία έχει αποθρασύνει τους «γνωστούς- αγνώστους», όπως τονίζει σε ανακοίνωσή της η Νέα Δημοκρατία μετά την ένταση που επικράτησε τη νύχτα στην Πατησίων και τη ρίψη μολότοφ από κουκουλοφόρους.

«Ανενόχλητοι καταστρέφουν, βανδαλίζουν δημόσιες και ιδιωτικές περιουσίες, βεβηλώνουν Εκκλησίες.  Αποτέλεσμα η υποβάθμιση της ζωής στο κέντρο της Αθήνας να είναι χωρίς τέλος», σημειώνει η αξιωματική αντιπολίτευση καλώντας την κυβέρνηση και την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Δημόσιας Τάξης «να βάλουν άμεσα τέλος στο ιδιότυπο άβατο που έχουν επιβάλει οι ‘’γνωστοί – άγνωστοι’’ στο κέντρο της Αθήνας.  Η κατάσταση αυτή δεν μπορεί να συνεχιστεί άλλο».





Πηγή 




Απαγορεύτηκε η είσοδος στην Ελλάδα σε Αλβανό εθνικιστή




Ερχόταν στην Ελλάδα, για να παρουσιάσει στα Γιάννενα βιβλίο του σχετικά με την αποκαλούμενη από Αλβανούς εθνικιστές «Μεγάλη Αλβανία».

Δεν επετράπη χθες Σάββατο από τις ελληνικές αρχές η είσοδος στην Ελλάδα του προέδρου του εθνικιστικού κόμματος «Κίνημα για Ενωμένη Αλβανία» ο οποίος επιχείρησε να περάσει στη χώρα μας από τον συνοριακό σταθμό της Κακκαβιάς.

Πρόκειται για τον Ταχίρ Βελίου ο οποίος, όπως έγινε γνωστό από την αστυνομία, είναι στη λίστα ανεπιθυμήτων γι' αυτό και δεν του επετράπη η είσοδος. Το κόμμα του Bελίου διεκδικεί ελληνικά, σερβικά και σκοπιανά εδάφη, καθώς και εδάφη του Μαυροβουνίου. 

Ο Ταχίρ Βελίου ερχόταν στην Ελλάδα για να παρουσιάσει στα Γιάννενα βιβλίο του σχετικά με την αποκαλούμενη από Αλβανούς εθνικιστές «Μεγάλη Αλβανία» και είχε αναρτήσει το πρόγραμμά του στο Facebook. 

Σε ανάλογη απαγόρευση εισόδου στον εθνικιστή προχώρησαν και οι σερβικές αρχές.




Πηγή : skai.gr