Υπέρ της προσφυγής της Ντόρας Μπακογιάννη κατά του Πάνου Καμμένου για το γεγονός ότι είχε επικαλεστεί την ασυλία του προκειμένου να μην επιτρέψει στην ελληνική δικαιοσύνη να εξετάσει μήνυση σε βάρος του για εξύβριση και συκοφαντική δυσφήμιση αποφάσισε το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου.
Η υπόθεση αφορούσε προσβολές από τον Πάνο Καμμένο, τον Ιούλιο του 2018, κατά της αξιοπρέπειας της Ντόρας Μπακογιάννη και της μνήμης του Παύλου Μπακογιάννη.
Όπως αναφέρει σε ανάρτησή της η Ντόρα Μπακογιάννη «από την βολική θέση του υπουργού-υβριστή τον ξετρύπωσε σήμερα το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου. Η σημερινή ομόφωνη απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου καταδικάζει την τότε κυβερνητική πλειοψηφία των ΣυριζΑνελ για την ποινική ασυλία που παρανόμως του παρείχε. Eφ’εξής, κάθε υβριστής υπουργός θα λογοδοτεί για τις ύβρεις του έναντι των Ελληνικών ποινικών δικαστηρίων, όπως συμβαίνει για κάθε Ελληνίδα και για κάθε Έλληνα. Χωρίς ασυλία, χωρίς προστασία της πλειοψηφίας».
Όλες οι Ελληνίδες και όλοι οι Έλληνες είναι ίσοι απέναντι στον νόμο και στα δικαστήρια. Όταν τον Ιούλιο του 2018 προσέβαλε την αξιοπρέπειά μου και την μνήμη του Παύλου Μπακογιάννη, ο Πάνος Καμμένος κρύφτηκε ο ίδιος πίσω από την υπουργική του ασυλία για να μην επιτρέψει στην Ελληνική δικαιοσύνη να εξετάσει την μήνυσή μου για εξύβριση και συκοφαντική δυσφήμιση διά του τύπου. Από την βολική θέση του υπουργού-υβριστή τον ξετρύπωσε σήμερα το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο των Δικαιωμάτων το...
Τα τσίρκο αλλάζουν νούμερα συνέχεια, όπως και οι θίασοι, έτσι έγινε και στην περίπτωση ΣΥΡΙΖΑ - ΜεΡΑ25, με ένα νούμερο πρώην βουλευτή του θιάσου Βαρουφάκη, Αγγελική Αδαμοπούλου, να προσχωρεί στο τσίρκο ΣΥΡΙΖΑ.
Υπενθυμίζεται πως η Αδαμοπούλου είχε αποχωρήσει από το ΜέΡΑ25 στις 8 Μαρτίου καταγγέλλοντας σεξισμό και έλλειμμα δημοκρατίας στο κόμμα του Γιάνη Βαρουφάκη και πήγε στο κόμμα του ΣΥΡΙΖΑ που έχει συγκαλύψει την σεξουαλική κακοποίηση από τον πρέσβη της Βενεζουέλας σε υπαλλήλους της πρεσβείας.
Είναι γνωστή σε όλη την Ελλάδα η κόντρα των στελεχών του ΣΥΡΙΖΑ ποιος θα ξεφτιλιστεί περισσότερο και σήμερα ο Ραγκούσης τους κέρδισε όλους.
Ο φαιδρός Γιάννης Ραγκούσης, είπε σήμερα στην βουλή να αντιμετωπίσει στα ίσια τους συντρόφους στον ΣΥΡΙΖΑ, και να ξεφτιλιστεί περισσότερο, προσπαθώντας έτσι να κάνει αντιπολίτευση χρησιμοποιώντας το μουντιάλ και τον Μέσι.
Ο φαιδρός Γιάννης Ραγκούσης προσπάθησε να… εξηγήσει στο κοινοβούλιο για ποιον λόγο η Αργεντινή δεν θα κέρδιζε το Μουντιάλ 2022 αν η διοργάνωση διεξαγόταν στην Ελλάδα με κυβέρνηση Νέας Δημοκρατίας.
Συγκεκριμένα είπε για να δώσει έμφαση στην ξεφτίλα: «Εάν ήσασταν διοργανωτές δεν υπήρχε μια στο εκατομμύριο να κέρδιζε η Αργεντινή και ο Μέσι το Μουντιάλ για παραπάνω από έναν λόγο Πρώτον διότι ο διαιτήτης θα ήταν “πιασμένος” από εσάς. Δεύτερον γιατί δεν υπήρχε περίπτωση να μην βάλετε την ΕΥΠ να τους παρακολουθήσει όταν ετοίμαζαν την ποδοσφαιρική τους τακτική. Θα πηγαίνατε και θα θέρατε τι έχουν σχεδιάζει για να το δώσετε στον αντίπαλο. Τρίτον δεν υπήρχε μια στο εκατομμύριο πιθανότητα να μην βάλετε τον ποδοσφαιρικό Ντογιάκο και τον ποδοσφαιρικό Γεωργιάδη να απειλήσει με φορολογικούς ελέγχους τον Μέσι αν προσπαθούσε να πάρει το παγκόσμιο κύπελλο. Και αν όλα αυτά δεν έπιαναν κ. Οικονόμου, ξέρετε τι άλλο θα είχατε κάνει; Θα είχατε στήσει παρέμβαση μέσω του Predator στο VAR προκειμένου να μην μπορούν να δικαιωθούν μέσω αυτού».
Μιλάμε για μεγάλο καραγκιοζιλίκι πρώην ΠΑΣΟΚ και νυν ΣΥΡΙΖΑ.
Ίδια τακτική η Τουρκία όπως κάνει και ο ΣΥΡΙΖΑ, αυτό δείχνει το πόσο ταυτίζονται στο ψέμα, την απάτη, τα fake news, και την προπαγάνδα, δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι ο Ερντογάν θέλει Τσίπρα για να μπορεί να κάνει και να λέει ότι θέλει
Σήμερα το μενού είχε δήθεν σκληρές αερομαχίες μεταξύ ελληνικών και τουρκικών μαχητικών στο Αιγαίο, και την τουρκική άσκηση με την ονομασία «NEXUS ACE», την οποία η Άγκυρα, παρά τις διαψεύσεις, επιμένει να χαρακτηρίζει ΝΑΤΟϊκή.
Η ξεφτίλα ξεκίνησε από τον επίσημο ιστότοπο του υπουργείου Άμυνας, της Τουρκίας, με εντολή του Χουλουσί Ακάρ αναρτήθηκε προπαγανδιστικό ψεύτικο βίντεο με το οποίο δήθεν αποδεικνύονται οι «παρενοχλήσεις» που δέχτηκαν τα τουρκικά αεροσκάφη από ελληνικά στην περιβόητη άσκηση.
Το φαιδρό τουρκικό υπουργείο Άμυνας του καθεστώτος υποστηρίζει ψευδώς ότι : «Τα μαχητικά και υποστηρικτικά αεροσκάφη της πολεμικής μας αεροπορίας και τα αεροσκάφη AWACS που έχουν διατεθεί από το ΝΑΤΟ διεξήγαγαν εκπαιδευτική αποστολή υπό την ονομασία NEXUS ACE, σε συντονισμό με το ΝΑΤΟ, στον διεθνή εναέριο χώρο του Αιγαίου για σκοπούς αμοιβαίας εκπαίδευσης».
Στους fake ισχυρισμούς της Άγκυρας, κύκλοι της Πολεμικής Αεροπορίας, τονίζουν πως δεν πρόκειται για νατοϊκή, αλλά για εθνική άσκηση της Τουρκίας. Παράλληλα, υπογράμμισαν πως τα τουρκικά F-16 πέταξαν γύρω από τη Μυτιλήνη πριν ξεκινήσει η άσκηση και αναχαιτίστηκαν. Μάλιστα, ξεκαθάρισαν πως αφού επέστρεψαν πάνω από την ηπειρωτική Τουρκία, τότε μόνο ήρθε το νατοϊκό AWACS.
«Οι Τούρκοι ζητάνε τη συνδρομή του AWACS για να παίξουν ένα σενάριο της NEXUS ACE, αυτό όμως δεν κάνει την άσκηση νατοϊκή», σχολίασαν σοβαροί σχολιαστές που γνωρίζουν και καταλαβαίνουν την αλήθεια.
Συναγερμός έχει σημάνει στην ΕΛ.ΑΣ. από το πρωί της Τρίτης (20/12) καθώς σημειώθηκε ένοπλη ληστεία σε κατάστημα της Rolex στο κέντρο της Αθήνας και συγκεκριμένα στην Πλατεία Καρύτση.
Τέσσερεις κακοποιοί με καλυμμένα τα χαρακτηριστικά τους και με πιστόλι, πήγαν στο κατάστημα της Rolex στην Κολοκοτρώνη γύρω στις 10:55, χτύπησαν τον φύλακα και ακινητοποίησαν τους υπαλλήλους με τη χρήση του όπλου.
Στη συνέχεια έσπασαν τη βιτρίνα, πήραν 20 ρολόγια αξίας πολλών εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ. Οι δράστες έφυγαν από το σημείο με δύο μηχανές.
Στο σημείο βρέθηκε σφυρί, ενώ η αστυνομία έχει εξαπολύσει ανθρωποκυνηγητό για τη σύλληψή τους.
Ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης παρέστη και μίλησε στην εκδήλωση για την υπογραφή της σύμβασης για την κατασκευή του Flyover στη Θεσσαλονίκη, ενώ νωρίτερα παρέστη στην παράδοση της ανακατασκευασμένης και ενισχυμένης γέφυρας του Αλιάκμονα.
«Το έργο το οποίο θα συμβασιοποιήσουμε σήμερα είναι καινοτόμο από πολλές πλευρές. Κατ’ αρχάς είναι τεχνικά καινοτόμο. Δεν έχουμε κατασκευάσει, ποτέ ξανά, στη χώρα έναν τέτοιο υπερυψωμένο, φιλικό προς το περιβάλλον, αυτοκινητόδρομο. Είναι, όμως, και χρηματοδοτικά καινοτόμο, καθώς είναι το πρώτο μεγάλο οδικό έργο το οποίο θα κατασκευαστεί με τη μορφή της σύμπραξης δημοσίου και ιδιωτικού τομέα, με πληρωμές διαθεσιμότητας αλλά και με υποχρέωση του αναδόχου να αναλάβει τη συντήρηση του έργου. Καλύπτουμε, δηλαδή, και το τμήμα της συντήρησης του αυτοκινητοδρόμου για τα επόμενα 26 χρόνια. Όπως είδατε, είναι ένα έργο το οποίο έχει πολύ ιδιαίτερα τεχνικά χαρακτηριστικά», τόνισε ο Πρωθυπουργός στην εκδήλωση για την υπογραφή της σύμβασης για την κατασκευή του Flyover στη Θεσσαλονίκη.
Στο τέλος του επόμενου χρόνου, οι Θεσσαλονικείς θα έχουν και Μετρό και αρχαία
«Το Flyover είναι ένα από τα σημαντικά έργα τα οποία υλοποιούνται, όμως δεν είναι το μόνο. Για το Μετρό της Θεσσαλονίκης δεν χρειάζεται να πω πολλά πράγματα. Θέλω μόνο να σας μεταφέρω για ακόμα μια φορά πόσο παλέψαμε με κατεστημένες αντιλήψεις, με συμφέροντα τα οποία τελικά δεν ήθελαν -πιστεύω- να κατασκευαστεί το Μετρό με τον τρόπο με τον οποίο τελικά κατασκευάζεται. Από την πρώτη στιγμή είχα δεσμευτεί ότι η Θεσσαλονίκη μπορεί να αποκτήσει ένα υπερσύγχρονο Μετρό, με απόλυτο σεβασμό στον πολιτιστικό πλούτο ο οποίος ανακαλύφθηκε κατά την διάρκεια της κατασκευής του Μετρό. Τότε, στην αρχή, πολλοί δεν μας πίστεψαν. Πολλοί έβαλαν άλλα δικαστικά προσκόμματα. Αυτά όλα ξεπεράστηκαν. Και νομίζω ότι σήμερα οι Θεσσαλονικείς γνωρίζουν πια ότι στο τέλος του επόμενου χρόνου, το αργότερο στις αρχές του 2024, θα έχουν και Μετρό και αρχαία», ανέφερε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.
«Έχουμε αποδείξει ότι η σχέση εμπιστοσύνης με τους πολίτες χτίζεται μόνο μέσα από την αξιοπιστία»
«Το έργο αυτό, το Flyover, σχεδιάστηκε, μελετήθηκε, συμβασιοποιήθηκε, θα ξεκινήσει να κατασκευάζεται από την κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας. Και πιστεύω ότι η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας θα είναι και αυτή η οποία θα παραδώσει το έργο στους Θεσσαλονικείς όταν αυτό ολοκληρωθεί σε μια τετραετία από τώρα. Νομίζω ότι γνωρίζουν σήμερα οι πολίτες, ειδικά οι Θεσσαλονικείς και οι πολίτες της Βορείου Ελλάδος συνολικά, ότι η κυβέρνηση αυτή ανακοινώνει έργα μόνο εφόσον τα έχει μελετήσει και μόνο εφόσον έχει εξασφαλίσει χρηματοδότηση. Δεν έχουμε υποπέσει στον πειρασμό και δεν πρόκειται να το κάνουμε ούτε τώρα, καθώς μπαίνουμε πια σε προεκλογική χρονιά, να τάξουμε πράγματα τα οποία ξέρουμε ότι δεν μπορούν να γίνουν ή για τα οποία δεν είμαστε σίγουροι ότι μπορούν να γίνουν. Έχουμε αποδείξει ότι η σχέση εμπιστοσύνης μεταξύ πολιτών και κυβέρνησης και εξουσίας, είτε αυτή είναι κεντρική είτε είναι περιφερειακή είτε είναι δημοτική, χτίζεται μόνο μέσα από την αξιοπιστία, μέσα από τη συνέπεια λόγων και έργων», υπογράμμισε στην ομιλία του ο Πρωθυπουργός.
Η γέφυρα του Αλιάκμονα, ένα από τα εκατοντάδες έργα που εκτελούνται στη Βόρεια Ελλάδα και στη χώρα
«Σήμερα, καθώς συμπληρώνονται πια τριάμισι χρόνια από τη στιγμή που ο ελληνικός λαός μάς εμπιστεύτηκε την ευθύνη της διακυβέρνησης του τόπου, έχουμε στον κρίσιμο τομέα των υποδομών να επιδείξουμε όχι μόνο μακέτες και σχέδια αλλά έργα τα οποία είτε υλοποιούνται είτε έχουν ήδη παραδοθεί.
Πριν έρθω σήμερα να παρευρεθώ σε αυτή την ωραία τελετή, ήμουν στην γέφυρα του Αλιάκμονα μαζί με τον Υπουργό. Μια γέφυρα η οποία ουσιαστικά ανακατασκευάστηκε από την αρχή και μόλις τώρα που μιλάμε παραδόθηκε ήδη στην κυκλοφορία. Ένα έργο με το οποίο δεν είχε ασχοληθεί κανείς αλλά γνωρίζαμε ότι η μεγαλύτερη γέφυρα της χώρας ουσιαστικά, κατασκευασμένη πριν από σαράντα τόσα χρόνια, ήταν επιρρεπής σε πλημμύρες, σε σεισμούς. Και φυσικά, επειδή δεν μπορεί να τα τρέχει κανείς πίσω από τις εξελίξεις, κάναμε αυτή την παρέμβαση και θωρακίσαμε τη γέφυρα αυτή για τα επόμενα 50, για τα επόμενα 100 χρόνια.
Και αυτό είναι ένα μόνο παράδειγμα από τα δεκάδες, από τα εκατοντάδες έργα τα οποία εκτελούνται, όχι μόνο στην Βόρεια Ελλάδα αλλά σε ολόκληρη την επικράτεια», επεσήμανε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.
Έργο που αλλάζει τη Θεσσαλονίκη
Το έργο του Flyover εντάσσεται στην ευρύτερη αναβάθμιση της Ανατολικής Περιφερειακής Οδού Θεσσαλονίκης, προϋπολογισμού 373,2 εκατομμυρίων ευρώ, η οποία αφορά συνολικά σε 13 χιλιόμετρα. Πρόκειται για κομβικό έργο υποδομής, καθώς θα διασφαλιστεί καλύτερη σύνδεση με το αεροδρόμιο «Μακεδονία», την Εγνατία Οδό, τη νότια Θεσσαλονίκη και τη Χαλκιδική, έχοντας πολυεπίπεδη θετική επίδραση στην οικονομία και στην καθημερινή ζωή των κατοίκων.
Η υπερσύγχρονη εναέρια οδός θα έχει μήκος τέσσερα χιλιόμετρα, ενώ το χαρτοφυλάκιο περιλαμβάνει εκτεταμμένα έργα ανακατασκευής, βελτίωσης και κατά τόπους διαπλάτυνσης του υφιστάμενου δρόμου, εννέα ανισόπεδους κόμβους για την εξυπηρέτηση διασυνδέσεων, 10 νέες γέφυρες και τρεις νέες σήραγγες.
Ο αναβαθμισμένος άξονας θα βελτιώσει ουσιαστικά την οδική ασφάλεια και θα συμβάλλει στην επίλυση κυκλοφοριακών προβλημάτων της Θεσσαλονίκης, καθώς υπολογίζεται πως θα μπορεί να εξυπηρετεί 10.000 οχήματα την ώρα ανά κατεύθυνση, διπλάσια σε σύγκριση με την υπάρχουσα κυκλοφοριακή ικανότητα. Θα συνεισφέρει παράλληλα, ειδικά σε συνδυασμό με το Μετρό, στη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος των μετακινήσεων, λόγω της αποσυμφόρησης των δρόμων της πόλης.
Η κατασκευή, που θα υλοποιηθεί μέσω ΣΔΙΤ, αναμένεται να διαρκέσει τέσσερα χρόνια και εκτιμάται ότι θα δημιουργηθούν περισσότερες από 1.000 θέσεις εργασίας.
Στην εκδήλωση μίλησαν επίσης ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής και ο Υφυπουργός Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης.
Παρέστησαν ο Αναπληρωτής Υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Νίκος Παπαθανάσης, ο Υφυπουργός αρμόδιος για θέματα Μακεδονίας-Θράκης και βουλευτής Α’ Θεσσαλονίκης Σταύρος Καλαφάτης, ο Υφυπουργός αρμόδιος για θέματα Μεταφορών Μιχάλης Παπαδόπουλος, οι βουλευτές Α’ Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνος Γκιουλέκας, Ελένη Ράπτη, Στράτος Σιμόπουλος, Άννα Ευθυμίου και Δημήτρης Κούβελας, οι βουλευτές Β΄ Θεσσαλονίκης Θεόδωρος Καράογλου, Σάββας Αναστασιάδης και Δημήτρης Βαρτζόπουλος, ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας, Απόστολος Τζιτζικώστας, ο Αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων Πάρις Μπίλλιας, ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνος Ζέρβας, η Διευθύντρια του Γραφείου του Πρωθυπουργού στη Θεσσαλονίκη, Μαρία Αντωνίου, ο Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου ΑΒΑΞ, Κωνσταντίνος Μιτζάλης, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Mytilineos, Ευάγγελος Μυτιληναίος και οι Μητροπολίτες Θεσσαλονίκης Άνθιμος, Νεαπόλεως και Σταυρουπόλεως Βαρνάβας, Λαγκαδά, Λητής και Ρεντίνης Πλάτων και Νέας Κρήνης και Καλαμαριάς Ιουστίνος.
Παράταση της ζωής της γέφυρας του Αλιάκμονα
Νωρίτερα, ο Πρωθυπουργός επισκέφθηκε την ανακατασκευασμένη και ενισχυμένη γέφυρα του Αλιάκμονα, η οποία παραδόθηκε σήμερα στην κυκλοφορία, περίπου τρεις μήνες νωρίτερα από ό,τι προέβλεπε το αρχικό χρονοδιάγραμμα.
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης ενημερώθηκε για τις προδιαγραφές του έργου από τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή και τον Υφυπουργό Υποδομών Γιώργο Καραγιάννη, ενώ είχε την ευκαιρία να συνομιλήσει με εργαζόμενους που απασχολήθηκαν στις εργασίες.
Το έργο, προϋπολογισμού 26,6 εκατομμυρίων ευρώ, επεκτείνει δραστικά το προσδόκιμο ζωής της γέφυρας, η οποία εγκαινιάστηκε στις αρχές της δεκαετίας του 1970 και αποτελεί κομβικό μέρος του συστήματος αυτοκινητοδρόμων ΠΑΘΕ. Πλέον εκτιμάται ότι η γέφυρα του Αλιάκμονα, που ξεπερνά σε μήκος τα 550 μέτρα, θα μπορεί να εξυπηρετεί την κυκλοφορία για ακόμα 100 έτη.
Υπήρξε ειδική μέριμνα για την ουσιαστική ενίσχυση των αντισεισμικών δυνατοτήτων της γέφυρας, ενώ υλοποιήθηκαν πολλές ακόμα παρεμβάσεις για την ασφάλεια των οδηγών, τον φωτισμό, τη μόνωση και τη διαχείριση υδάτων.
Η ομιλία του Πρωθυπουργού στην εκδήλωση για την υπογραφή της σύμβασης κατασκευής του Flyover στη Θεσσαλονίκη
Κύριοι Υπουργοί, Σεβασμιότατοι, κύριε Περιφερειάρχα, κύριοι Δήμαρχοι, κυρίες και κύριοι,
Με πολύ μεγάλη χαρά βρίσκομαι για ακόμα μία φορά σήμερα στη Θεσσαλονίκη, σε μία σπουδαία μέρα για την πόλη, ημέρα που συμβασιοποιούμε ίσως το πιο σημαντικό οδικό έργο το οποίο θα δρομολογηθεί στη Θεσσαλονίκη τα επόμενα χρόνια.
Και ενθυμούμαι, το είπε και ο Γιώργος Καραγιάννης, μία σύσκεψη που είχαμε μαζί με τον Υπουργό Υποδομών Κώστα Καραμανλή, τον Γιώργο, το επιτελείο του Υπουργείου, στις αρχές της ανάληψης της θητείας μας το καλοκαίρι του 2019, όταν έπρεπε να οριστικοποιήσουμε τον σχεδιασμό μας για τα μεγάλα έργα υποδομής της Θεσσαλονίκης.
Πράγματι τότε, για πρώτη φορά, έπεσε στο τραπέζι η ιδέα αυτού του καινοτόμου έργου και το έργο το οποίο θα συμβασιοποιήσουμε σήμερα είναι καινοτόμο από πολλές πλευρές.
Κατ’ αρχάς είναι τεχνικά καινοτόμο. Δεν έχουμε κατασκευάσει, ποτέ ξανά, στη χώρα έναν τέτοιο υπερυψωμένο, φιλικό προς το περιβάλλον αυτοκινητόδρομο.
Είναι, όμως, και χρηματοδοτικά καινοτόμο, καθώς είναι το πρώτο μεγάλο οδικό έργο το οποίο θα κατασκευαστεί με τη μορφή της σύμπραξης δημοσίου και ιδιωτικού τομέα, με πληρωμές διαθεσιμότητας αλλά και με υποχρέωση του αναδόχου να αναλάβει τη συντήρηση του έργου. Καλύπτουμε, δηλαδή, και το τμήμα της συντήρησης του αυτοκινητοδρόμου για τα επόμενα 26 χρόνια. Όπως είδατε, είναι ένα έργο το οποίο έχει πολύ ιδιαίτερα τεχνικά χαρακτηριστικά.
Και εσείς οι Θεσσαλονικείς γνωρίζετε καλύτερα από οποιονδήποτε άλλον πόσο θα ανακουφίσει έναν δρόμο ο οποίος ήταν ουσιαστικά κορεσμένος από τη στιγμή περίπου που κατασκευάστηκε.
Υπάρχουν έργα τα οποία σχεδιάζονται από μία κυβέρνηση, συμβασιοποιούνται από μια άλλη, δρομολογούνται από μια τρίτη και τελικά ενδεχομένως να τα παραδίδει μια τέταρτη. Το έργο αυτό δεν ανήκει σε αυτή την κατηγορία. Το έργο αυτό σχεδιάστηκε, μελετήθηκε, συμβασιοποιήθηκε, θα ξεκινήσει να κατασκευάζεται από την κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας. Και πιστεύω ότι η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας θα είναι και αυτή η οποία θα παραδώσει το έργο στους Θεσσαλονικείς όταν αυτό ολοκληρωθεί σε μια τετραετία από τώρα.
Όπως είπε όμως και ο Υπουργός, το έργο αυτό είναι ένα μόνο σκέλος ενός πολύπλευρου σχεδίου κάλυψης βασικών υποδομών της πόλης όσον αφορά τις μεταφορές. Γνωρίζαμε πολύ καλά όταν ήρθαμε στα πράγματα ότι πράγματι η Θεσσαλονίκη υπολειπόταν σίγουρα της Αθήνας αλλά και άλλων τμημάτων της χώρας ως προς το σημαντικό κενό υποδομών. Πολλοί είχαν μιλήσει για σημαντικά έργα υποδομής στην πόλη, ελάχιστοι είχαν ασχοληθεί να τα υλοποιήσουν.
Το Flyover είναι ένα από τα σημαντικά έργα τα οποία υλοποιούνται όμως, όπως είπα, δεν είναι το μόνο. Για το Μετρό της Θεσσαλονίκης δεν χρειάζεται να πω πολλά πράγματα. Θέλω μόνο να σας μεταφέρω για ακόμα μια φορά πόσο παλέψαμε με κατεστημένες αντιλήψεις, με συμφέροντα τα οποία τελικά δεν ήθελαν -πιστεύω- να κατασκευαστεί το Μετρό με τον τρόπο με τον οποίο τελικά κατασκευάζεται.
Από την πρώτη στιγμή είχα δεσμευτεί ότι η Θεσσαλονίκη μπορεί να αποκτήσει ένα υπερσύγχρονο Μετρό, με απόλυτο σεβασμό στον πολιτιστικό πλούτο ο οποίος ανακαλύφθηκε κατά την διάρκεια της κατασκευής του Μετρό.
Τότε, στην αρχή, πολλοί δεν μας πίστεψαν. Πολλοί έβαλαν άλλα δικαστικά προσκόμματα. Αυτά όλα ξεπεράστηκαν. Και νομίζω ότι σήμερα οι Θεσσαλονικείς γνωρίζουν πια ότι μέσα στο τέλος του επόμενου χρόνου, το αργότερο στις αρχές του 2024, θα έχουν και Μετρό και αρχαία.
Και αυτό αποτέλεσε μια κεντρική δέσμευση -προσωπική, δική μου- την οποία υλοποιούμε. Μάλιστα είδα με πολύ μεγάλη χαρά τα θετικά σχόλια των Θεσσαλονικέων όταν για πρώτη φορά επισκέφθηκαν το έργο και είδαν ότι υπάρχει Μετρό, υπάρχουν βαγόνια, υπάρχει έργο το οποίο υλοποιείται, δεν υπάρχουν απλά μουσαμάδες με ζωγραφισμένα εκδοτήρια.
Γνωρίζει και ο Υπουργός και ο Υφυπουργός και η Γενική Γραμματέας πόσο προσωπικό ενδιαφέρον έχω για το έργο και πόσο θέλω να είμαι σίγουρος ότι τώρα, που έχουμε διανύσει το 90-95% της απόστασης, δεν θα κολλήσουμε, δεν θα καθυστερήσουμε στο τέλος και το Μετρό θα παραδοθεί στους Θεσσαλονικείς και στους επισκέπτες και θα αλλάξει την όψη της πόλης.
Σκεφτείτε μόνο: 250.000 άνθρωποι μπορούν να χρησιμοποιούν το Μετρό καθημερινά, πόσο λιγότερα αυτοκίνητα θα κινούνται στην πόλη. Και σε συνδυασμό με ένα έργο όπως το Flyover, το μεταφορικό μέλλον της Θεσσαλονίκης, το μέλλον των μετακινήσεων, πραγματικά για πρώτη φορά προδιαγράφεται εξαιρετικά αισιόδοξο.
Και βέβαια, είχε δίκιο ο Υπουργός όταν είπε ότι προφανώς αναγκαστήκαμε να αντιμετωπίσουμε και προβλήματα τα οποία ήταν οξύτατα. Η κατάσταση του ΟΑΣΘ -το θυμούνται και οι συνάδελφοι βουλευτές από την Α΄ και τη Β΄ Θεσσαλονίκης, πάντα μας έθεταν το ζήτημα αυτό από τη στιγμή που ήρθαμε στα πράγματα- ήταν τραγική.
Έχουμε κάνει πολλά βήματα στη σωστή κατεύθυνση, μένουν κι άλλα να γίνουν ακόμα, αλλά σίγουρα όλοι οι Θεσσαλονικείς γνωρίζουν ότι η κατάσταση ως προς τον ΟΑΣΘ σήμερα δεν έχει καμία σχέση, καμία σύγκριση με την κατάσταση την οποία είχαμε παραλάβει το 2019. Με διπλάσια, πρακτικά, λεωφορεία να κινούνται στους δρόμους της Θεσσαλονίκης και με πολύ ωραία λεωφορεία -τα έβλεπα τώρα σε μία ανάρτηση την οποία κάνατε- μικρά λεωφορεία για την Άνω Πόλη και για πρώτη φορά λεωφορεία τα οποία εξυπηρετούν και τους συμπολίτες μας τα άτομα με αναπηρία. Όλα αυτά είναι σημαντικές κινήσεις προς τη σωστή κατεύθυνση.
Και βέβαια δεν πρέπει να ξεχνάμε κύριε Περιφερειάρχα, κύριοι Δήμαρχοι, τη σημασία την οποία αποδίδουμε στα σχέδια της βιώσιμης αστικής κινητικότητας. Διότι το μέλλον των μεταφορών θα είναι διαφορετικό από το παρόν και από το παρελθόν. Και η Θεσσαλονίκη κατεξοχήν είναι μία πόλη η οποία προσφέρεται να σκεφτούμε με όρους μέλλοντος και όχι μόνο με όρους παρόντος ή όρους παρελθόντος.
Όλα αυτά λοιπόν, κυρίες και κύριοι, συνθέτουν την απάντησή μας στα χρόνια προβλήματα και στην υστέρηση των υποδομών της πόλης. Και νομίζω ότι γνωρίζουν σήμερα οι πολίτες, ειδικά οι Θεσσαλονικείς και οι πολίτες της Βορείου Ελλάδος συνολικά, ότι η κυβέρνηση αυτή ανακοινώνει έργα μόνο εφόσον τα έχει μελετήσει και μόνο εφόσον έχει εξασφαλίσει χρηματοδότηση.
Δεν έχουμε υποπέσει στον πειρασμό και δεν πρόκειται να το κάνουμε ούτε τώρα, καθώς μπαίνουμε πια σε προεκλογική χρονιά, να τάξουμε πράγματα τα οποία ξέρουμε ότι δεν μπορούν να γίνουν ή για τα οποία δεν είμαστε σίγουροι ότι μπορούν να γίνουν.
Έχουμε αποδείξει ότι η σχέση εμπιστοσύνης μεταξύ πολιτών και κυβέρνησης και εξουσίας, είτε αυτή είναι κεντρική είτε είναι περιφερειακή είτε είναι δημοτική, χτίζεται μόνο μέσα από την αξιοπιστία, μέσα από τη συνέπεια λόγων και έργων.
Και σήμερα πια, καθώς συμπληρώνονται τριάμισι χρόνια από τη στιγμή που ο ελληνικός λαός μας εμπιστεύτηκε την ευθύνη της διακυβέρνησης του τόπου, έχουμε στον κρίσιμο τομέα των υποδομών να επιδείξουμε όχι μόνο μακέτες και σχέδια αλλά έργα τα οποία είτε υλοποιούνται είτε έχουν ήδη παραδοθεί.
Πριν έρθω σήμερα να παρευρεθώ σε αυτή την ωραία τελετή, ήμουν στην γέφυρα του Αλιάκμονα μαζί με τον Υπουργό. Μια γέφυρα η οποία ουσιαστικά ανακατασκευάστηκε από την αρχή και μόλις τώρα που μιλάμε παραδόθηκε ήδη στην κυκλοφορία.
Ένα έργο με το οποίο δεν είχε ασχοληθεί κανείς αλλά γνωρίζαμε ότι η μεγαλύτερη γέφυρα της χώρας ουσιαστικά, κατασκευασμένη πριν από σαράντα τόσα χρόνια, ήταν επιρρεπής σε πλημμύρες, σε σεισμούς. Και φυσικά, επειδή δεν μπορεί να τα τρέχει κανείς πίσω από τις εξελίξεις, κάναμε αυτή την παρέμβαση και θωρακίσαμε τη γέφυρα αυτή για τα επόμενα 50, για τα επόμενα 100 χρόνια.
Και αυτό είναι ένα μόνο παράδειγμα από τα δεκάδες, από τα εκατοντάδες έργα τα οποία εκτελούνται, όχι μόνο στην Βόρεια Ελλάδα αλλά σε ολόκληρη την επικράτεια.
Τέλος, θέλω να κάνω μια ξεχωριστή μνεία στον κατασκευαστικό κλάδο και στις ελληνικές κατασκευαστικές εταιρείες, οι οποίες έχουν την ευθύνη και την υποχρέωση ταυτόχρονα να υλοποιήσουν τα πολύ σημαντικά αυτά έργα.
Πριν από τέσσερα χρόνια ο κατασκευαστικός κλάδος της χώρας μας αντιμετώπιζε πολύ μεγάλες δυσκολίες. Οι εταιρείες με δυσκολία επιβίωσαν τη δεκαετία της κρίσης και αναζητούσαν αγωνιωδώς μια κυβέρνηση η οποία θα μπορέσει ουσιαστικά -να το πω πολύ απλά- να τους δώσει δουλειά. Να ωριμάσει, να δημοπρατήσει, να συμβασιοποιήσει έργα σημαντικά τα οποία θα κατασκευάσουν ελληνικές κατασκευαστικές εταιρείες, με πολύ μεγάλη τεχνογνωσία, με πολύ μεγάλη εμπειρία, με εξαιρετικό στελεχιακό δυναμικό.
Και νομίζω ότι τώρα ο κλάδος των κατασκευών έχει μπροστά του ένα πολύ αισιόδοξο μέλλον. Και αυτό το έργο θα κατασκευαστεί από ελληνικές εταιρίες. Είναι εταιρίες οι οποίες πια εξάγουν τεχνογνωσία. Είναι και εταιρίες, όμως, οι οποίες εισάγουν και στελεχιακό δυναμικό. Πολλοί συμπολίτες μας από το εξωτερικό, άξιοι μηχανικοί, γυναίκες και άντρες, γυρίζουν πια στην Ελλάδα γιατί γνωρίζουν ότι και στον τομέα αυτό υπάρχει σημαντικό αντικείμενο για πολλά χρόνια από τώρα.
Και βέβαια να ζητήσω και από τις εταιρείες, οι οποίες τώρα, από τη συμβασιοποίηση, έχουν κάθε κίνητρο να τρέξουν πολύ γρήγορα επειδή θα αρχίσουν να πληρώνονται από τη στιγμή που ουσιαστικά θα παραδοθεί το έργο, να κάνουν αυτό το οποίο έχουν κάνει σε πολλά άλλα έργα στην επικράτειά μας: να τα παραδώσουν πριν από την ώρα τους. Όχι στην ώρα τους, πριν από την ώρα τους. Δεν έχω καμία αμφιβολία ότι και στην περίπτωση αυτή, παρά τις τεχνικές δυσκολίες του έργου, θα τα καταφέρουν.
Τέλος, ξέρετε ότι κάθε έργο προκαλεί και κάποιες αναταραχές. Το γνωρίζουν εξάλλου και οι Δημοτικές και οι Περιφερειακές αρχές, χρειάζεται πάντα να κάνουμε λίγο υπομονή, αλλά όταν φτάνουμε πια στο σημείο να κλείνουν τα εργοτάξια, όπως γίνεται ήδη στο Μετρό, και να βλέπουμε τον ορίζοντα της υλοποίησης του έργου, τότε αντιλαμβανόμαστε ότι αυτές είναι οι μικρές θυσίες, αυτή η μικρή ταλαιπωρία την οποία πρέπει να υποστούμε προκειμένου τελικά να έχουμε ένα μεγάλο όφελος.
Εν προκειμένω το μεγάλο όφελος είναι ένας δρόμος γρήγορος αλλά, όπως είπατε κ. Υπουργέ, και ένας δρόμος ασφαλής. Διότι δυστυχώς ο Περιφερειακός της Θεσσαλονίκης -παρότι είναι δρόμος ταχείας κυκλοφορίας και θα έπρεπε να είναι πιο ασφαλής- έχει πολλά περισσότερα θανατηφόρα τροχαία από ό,τι άλλοι δρόμοι αντίστοιχοι, σε άλλα σημεία της επικράτειας.
Σύγχρονος δρόμος, λοιπόν, ασφαλής δρόμος, με εξασφαλισμένη χρηματοδότηση. Αυτόν συμβασιοποιούμε σήμερα και πολύ σύντομα θα μας δοθεί η ευκαιρία να επισκεφθούμε και τα πρώτα εργοτάξια.
Θέλω να σας ευχηθώ, σε όλες και σε όλους, καλές γιορτές, καλή χρονιά το 2023 και πάντα να σμίγουμε σε τέτοια χαρούμενα συμβάντα όπως το σημερινό.
Ενέδρα εναντίον αστυνομικών της Άμεσης Δράσης Πατρών έστησαν ακροαριστεροί κακοποιοί λίγο πριν τις 2 τα ξημερώματα της Τρίτης (20/12) στην Πάτρα.
Σύμφωνα με το Tempo24news, το περιστατικό σημειώθηκε στη συμβολή των οδών Αθηνών και Λεμεσού, όταν άγνωστοι εκτόξευσαν εναντίον τους μεγάλο αριθμό μολότοφ, με αποτέλεσμα να προκληθούν φθορές στο περιπολικό που επέβαιναν οι αστυνομικοί, καθώς και σε δύο σταθμευμένα ΙΧ αθώων πολιτών και σε ένα σπίτι πολίτη.
Οι αστυνομικοί αντέδρασαν με ψυχραιμία και άμεσα αντανακλαστικά και απομακρύνθηκαν από το σημείο της επίθεσης, χωρίς ευτυχώς να τραυματιστεί κανείς.
Οι ακροαριστεροί κακοποιοί κάλεσαν στο «100» και έδωσαν ψεύτικη πληροφορία πως στο συγκεκριμένο σημείο γινόταν απόπειρα διάρρηξης. Το περιπολικό έφτασε εκεί περίπου στις 1:45 και τότε οι κακοποιοί εμφανίστηκαν μπροστά στους αστυνομικούς και άρχισαν να εκτοξεύουν τις μολότοφ.
Οι ακροαριστεροί κακοποιοί μετά την επίθεση εξαφανίστηκαν.
Με αφορμή το ντοκιμαντέρ τους στο Netflix, ο πρίγκιπας Χάρι και η Μέγκαν Μαρκλ έχουν αποκτήσει υποστηρικτές, αλλά και φανατικούς εχθρούς.
Μετά τον Πιρς Μόργκαν που τους αποκάλεσε προδότες και ξεδιάντροπους για το «Harry & Megan», σειρά εναντίον τους πήρε ο Τζέρεμι Κλάρκσον.
Ο πρώην παρουσιαστής του «Top Gear» εξαπέλυσε δριμεία επίθεση κατά της Μέγκαν Μαρκλ, σε άρθρο του που δημοσιεύθηκε σε βρετανική εφημερίδα.
Εκτός από το ότι μισεί τη δούκισσα του Σάσσεξ, ο Κλάρκσον δεν δίστασε να γράψει πως «ονειρεύεται τη μέρα που θα την αναγκάσουν να παρελάσει γυμνή στους δρόμους κάθε πόλης στη Βρετανία, ενώ τα πλήθη θα φωνάζουν "Ντροπή!" και θα της ρίχνουν σβώλους περιττωμάτων».
«Όλοι όσοι είναι στην ηλικία μου σκέφτονται με τον ίδιο τρόπο» πρόσθεσε στο άρθρο.
Νέα σφοδρή επίθεση εξαπέλυσε ο Αμερικανός γερουσιαστής Ρόμπερτ Μενέντεζ κατά του Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν με αφορμή τις απειλές του Τούρκου προέδρου εναντίον της Ελλάδας.
Ο Πρόεδρος της Επιτροπής Εξωτερικών Σχέσεων της Γερουσίας των ΗΠΑ απαίτησε από τον προκλητικό Τούρκο Ερντογάν να σταματήσει όλες τις επιθετικές και παράνομες ενέργειες του στην ευρύτερη γειτονιά: “Απαιτώ από τον Ερντογάν να σταματήσει όλες τις υπερπτήσεις πάνω από την Ελλάδα”, υπογράμμισε ο γερουσιαστής.
Ως Πρόεδρος της Επιτροπής Διεθνών Σχέσεων - τόνισε ο κ. Μενέντεζ, δεν θα εγκρίνω καμία πώληση των F-16 για την Τουρκία μέχρι να σταματήσει την επιθετική εκστρατεία της σε ολόκληρη την περιοχή, προσθέτοντας με ειρωνεία ότι πρόκειται για μέλος του ΝΑΤΟ που απειλεί ευθέως να στοχοποιήσει την Αθήνα!
«Έχουμε δει τον Ερντογάν να αμφισβητεί επανειλημμένα την εθνική κυριαρχία της Ελλάδας», ανέφερε.
Το καλοκαίρι, πρόσθεσε, έστειλε μαχητικά αεροσκάφη πάνω από τα ελληνικά νησιά. Οι απειλές για πλήγμα εναντίον της Αθήνας ταιριάζουν σε ένα μοτίβο τουρκικών παράνομων διεκδικήσεων στην επικράτεια της Ελλάδας, τόνισε, υπογραμμίζοντας την απόφαση του να μην επιτρέψει την πώληση των F-16.
Ο γερουσιαστής Μενέντεζ ήταν καταπέλτης στη Γερουσία και εξαπέλυσε δριμύτατη επίθεση κατά Έρντογαν/ζήτησε τερματισμό υπερπτήσεων στο Αιγαίο κ απομάκρυνση όλων των κατοχικών δυνάμεων από Κύπρο/είπε όχι σε πώληση F16/ζήτησε αποτροπή επέμβασης Συρια/δίκαιες εκλογές.
Τι είπε στην ομιλία του ο γερουσιαστής Μενέντεζ
Ο πρόεδρος Ερντογάν απείλησε με πυραυλική επίθεση την Ελλάδα. Και είπε προς τους Έλληνες – επί λέξει – «Θα γίνει, αν δεν μείνετε ήσυχοι». Ένα μέλος του ΝΑΤΟ απειλεί ευθέως να στοχεύσει την Αθήνα, μία πόλη 3 εκατομμυρίων κατοίκων.
Σύμφωνα με τον ΟΗΕ μια εσκεμμένη επίθεση σε άμαχους συνιστά έγκλημα πολέμου.
Ήρθα λοιπόν εδώ κύριε Πρόεδρε για να καταδικάσω τις πρόσφατες ενέργειες του Τούρκου προέδρου που δεν είναι μόνο ανησυχητικές αλλά και απολύτως απαράδεκτες.
Επί χρόνια ο Ερντογάν εφαρμόζει καταπιεστικές και αντιδημοκρατικές πολιτικές στο εσωτερικό της χώρας του και στο εξωτερικό.
Ο Ερντογάν έχει φυλακίσει και φιμώσει ακτιβιστές υπέρ της Δημοκρατίας και των ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Οι δικηγόροι και οι δημοσιογράφοι που έχουν φυλακιστεί στην Τουρκία είναι οι περισσότεροι από κάθε άλλο σημείο στον κόσμο
Η κυβέρνησή του εξακολουθεί να κρύβει την αλήθεια για τη Γενοκτονία των Αρμενίων, διώκοντας ιστορικούς και συγγραφείς. Το 2008 ένας από τους δημοσιογράφους που έγραψε για την Γενοκτονία δολοφονήθηκε στους δρόμους της Κωνσταντινούπολης.
Δεν συνιστά έκπληξη που ο Ερντογάν συναντήθηκε το καλοκαίρι με τους Προέδρους του Ιράν και της Ρωσίας, δύο από πλέον βίαιους δικτάτορες του κόσμου. Δείτε απλά τους ηγέτες με τους οποίους συνεργάζεται. Είναι επειδή έχει τις ίδιες απόψεις για τον κόσμο με αυτούς.
Πενήντα χρόνια μετά την τουρκική παράνομη κατοχή της Κύπρου ο Ερντογάν εξακολουθεί να στήνει διαιρέσεις στο νησί. Πέρυσι πρότεινε το άνοιγμα των Βαρωσίων για να αυξήσει την τουρκική επιρροή. Και τον περασμένο Σεπτέμβριο ο Ερντογάν απείλησε να ενισχύσει τον δυναμικότητας ήδη 40.000 τουρκικό στρατό στην Κύπρο Σίγουρα ο Ερντογάν «παρακολουθεί» τον Πούτιν στις παράνομες προσαρτήσεις τμημάτων της Ουκρανίας.
Μην διστάσετε να κάνετε την Τουρκία να λογοδοτήσει για την παραβίαση του Διεθνούς Δικαίου
«Πριν από λίγες ημέρες, μπροστά από ένα δημαρχείο στην βόρεια Τουρκία, ο πρόεδρος Ερντογάν απείλησε με πυραυλική επίθεση την Αθήνα. ‘Η Ελλάδα φοβάται τους πυραύλους μας΄, είπε. ΄Λένε ότι ο πύραυλος Typhoon θα χτυπήσει την Αθήνα΄. Και μετά απευθύνθηκε ευθέως στον ελληνικό λαό και είπε: ‘Θα συμβεί αυτό… εκτός αν ηρεμήσετε΄. Μιλάμε για ένα μέλος του ΝΑΤΟ που απειλεί ευθέως να στοχεύσει την Αθήνα, μια πόλη τριών εκατομμυρίων αμάχων. Σύμφωνα με τα Ηνωμένα Έθνη μια σκόπιμη επίθεση εναντίον αμάχων είναι έγκλημα πολέμου. Και έτσι, κύριε πρόεδρε, έρχομαι σήμερα στο βήμα της Γερουσίας για να καταδικάσω τις πρόσφατες ενέργειες του Τούρκου προέδρου, οι οποίες όχι μόνο είναι ανησυχητικές αλλά και εντελώς απαράδεκτες».
Ο γερουσιαστής διαμήνυσε για μια ακόμα φορά ότι δεν πρόκειται να συναινέσει στην ικανοποίηση του αιτήματος της Άγκυρας για την αναβάθμιση και την απόκτηση νέων μαχητικών F-16. «Και απαιτώ από τον Ερντογάν να σταματήσει όλες τις υπερπτήσεις πάνω από την Ελλάδα και να αποσύρει και τον τελευταίο Τούρκο στρατιώτη από την Κύπρο. Και νομίζω ότι, δεδομένης της πρόσφατης συμπεριφοράς του, οι Ηνωμένες Πολιτείες δεν πρέπει να δώσουν μαχητικά αεροσκάφη F-16 στα χέρια του προέδρου Ερντογάν», ήταν το μήνυμα που έστειλε στην ηγεσία της Τουρκίας.
Όσον αφορά τις συνεχείς απειλές περί βραδινής ελεύσεως στην Ελλάδα, o κ. Μενέντεζ εκτίμησε ότι η κλιμάκωση της εμπρηστικής ρητορικής συνδέεται με τις επικείμενες εκλογές στην Τουρκία. «Έχουμε δει τον Ερντογάν να απειλεί επανειλημμένα την ελληνική κυριαρχία. Είπε, διαβάζω τα λόγια του, ότι οι τουρκικές δυνάμεις ‘μπορούν να έρθουν ξαφνικά ένα βράδυ’. Φαίνεται να αυξάνει την παράνομη, αυταρχική συμπεριφορά του ενόψει των εκλογών της επόμενης χρονιάς», εκτίμησε ο γερουσιαστής.
Ωστόσο, ο γερουσιαστής Μενέντεζ υποστήριξε ότι δεν πρόκειται για μεμονωμένες ρητορικές απειλές αλλά για ένα μοτίβο παράνομων διεκδικήσεων που αμφισβητούν συστηματικά την κυριαρχία στην ελληνική επικράτεια. Όπως εξήγησε, αυτή η αμφισβήτηση της ελληνικής κυριαρχίας δεν περιορίζεται στις πρόσφατες απειλές που διατυπώθηκαν εναντίον της πρωτεύουσας μιας συμμαχικής νατοϊκής χώρας.
Σχετικά με την Κύπρο, ο Ρόμπερτ Μενέντεζ υποστήριξε ότι ο πρόεδρος Ερντογάν επιχειρεί να διαιρέσει ακόμα περαιτέρω το νησί μετά από πενήντα χρόνια παράνομης τουρκικής κατοχής. Στο πλαίσιο αυτό, ο κ. Μενέντεζ υπενθύμισε ότι η Τουρκία επιχειρεί να προχωρήσει στο παράνομο άνοιγμα των Βαρωσίων και να ενισχύσει ακόμα περισσότερο την στρατιωτική της παρουσία. Μάλιστα στο σημείο αυτό επιχείρησε να συνδέσει την κατοχή της Κύπρου με αυτή της Ουκρανίας, καθώς εκτίμησε ότι ο πρόεδρος της Τουρκίας παρακολουθεί προσεκτικά τις παράνομες προσαρτήσεις του Βλαντιμίρ Πούτιν.
Ο γερουσιαστής Μενέντεζ παρουσίασε κοινή φωτογραφία του Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν με τον πρόεδρο της Ρωσίας και του Ιράν. «Δεν αποτελεί έκπληξη που ο Ερντογάν συναντήθηκε στην Τεχεράνη αυτό το καλοκαίρι με τον Ρώσο και τον Ιρανό πρόεδρο -κάποιους από τους πιο βάναυσους δικτάτορες του κόσμου. Απλώς κοιτάξτε τους ηγέτες με τους οποίους συνεργάζεται. Είναι επειδή μοιράζεται την κοσμοθεωρία τους. Και αυτό μπορείς να το δεις καθαρά στον τρόπο που αντιλαμβάνεται την περιοχή», τόνισε χαρακτηριστικά.
Οι επικρίσεις του γερουσιαστή δεν περιορίστηκαν αποκλειστικά στα θέματα εξωτερικής πολιτικής, αλλά κάλυψαν μια σειρά από εσωτερικά ζητήματα της Τουρκίας που αφορούν την δημοκρατική διολίσθηση σε συνδυασμό με την παραβίαση θεμελιωδών ελευθεριών και ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Όπως επισήμανε, «έχει τάσεις εκδίκησης και στο εσωτερικό (της χώρας). Μόλις την περασμένη εβδομάδα, ένας από τους πολιτικούς αντιπάλους του Ερντογάν -ο δημοφιλής δήμαρχος της Κωνσταντινούπολης- καταδικάστηκε σε φυλάκιση δυόμισι ετών. Η ποινή? Προσβολή εναντίον μελών του Ανώτατου Εκλογικού Συμβουλίου. Και σε περίπτωση που η ποινή φυλάκισης δεν έστελνε ένα αρκετά σαφές μήνυμα, το δικαστήριο επέβαλε και πολιτική απαγόρευση στον δήμαρχο. Ο Ερντογάν μπορεί να χρησιμοποιεί αυτή την επιθετικότητα και την κατασταλτική πολιτική για να αποσπά την προσοχή από την ολοκληρωτική αποτυχία της οικονομίας του. Μπορεί να το κάνει από κακία ή μπορεί να το κάνει επειδή ο ίδιος είναι κακοποιός. Αλλά ένα πράγμα είναι σαφές - οι Ηνωμένες Πολιτείες πρέπει να λάβουν σοβαρά υπόψη τις ενέργειες του Τούρκου προέδρου».
Με αυτό το σκεπτικό, ο πρόεδρος της επιτροπής Διεθνών Σχέσεων ζήτησε την πραγματοποίηση δίκαιων και ελεύθερων εκλογών στην Τουρκία, καλώντας παράλληλα τη διεθνή κοινότητα και τους συμμάχους των ΗΠΑ:
• Να λάβουν μέτρα για να διασφαλίσουν ότι ο Ερντογάν θα λογοδοτήσει για τη συμπεριφορά του και την παραβίαση της διεθνούς νομιμότητας.
• Να καταδικάσουν τη φυλάκιση του πολιτικού αντιπάλου του.
• Να χρησιμοποιήσουν την επιρροή τους για να αποτρέψουν περαιτέρω επιθέσεις στη βορειοανατολική Συρία.
Ο κ. Μενέντεζ αναγνώρισε ότι η στάση που τηρεί στο θέμα των F-16 δεν τον καθιστά ιδιαίτερα δημοφιλή στην Άγκυρα, υπενθυμίζοντας ότι ο πρόεδρος Ερντογάν τον έχει επικρίνει και αποκαλέσει εχθρό της Τουρκίας. Ωστόσο, υποστήριξε ότι « αν το να αντιστέκομαι στις παραβιάσεις των ανθρωπίνων δικαιωμάτων με κάνει εχθρό του Ερντογάν. Αν το να επικρίνω την Τουρκία που εξοπλίσει το Αζερμπαϊτζάν και επιτρέπει τη σφαγή αθώων Αρμενίων αμάχων με κάνει εχθρό του Ερντογάν. Αν το να ζητάω από την Τουρκία να αναγνωρίσει την ελληνική και κυπριακή κυριαρχία με κάνει εχθρό του Ερντογάν. Τότε είναι ένας ρόλος που θα αποδεχθώ με τιμή».
Ο γερουσιαστής έστειλε μηνύματα με πολλαπλούς αποδέκτες, λέγοντας:
• Στους συναδέλφους μου εδώ στην Γερουσία θα πω μη φοβάστε να υπερασπιστείτε τις αμερικανικές αξίες μπροστά στην επιθετικότητα του Ερντογάν.
• Στη διεθνή κοινότητα θα πω, μη διστάσετε να κάνετε την Τουρκία να λογοδοτήσει για την παραβίαση του Διεθνούς Δικαίου.
• Στους πολίτες που ζουν στη σκιά των πυραύλων Typhoon του Ερντογάν θα πω, μην ξεχνάτε ότι οι Ηνωμένες Πολιτείες στέκονται στο πλευρό σας.
• Και σε εκείνους τους ανθρώπους στην Τουρκία που εξακολουθούν να ελπίζουν σε ένα ελεύθερο, δημοκρατικό μέλλον, θα πω μην το βάζετε κάτω. Μια μέρα, με τη γενναιότητα σας, η ειρήνη και η ευημερία θα επιστρέψουν στην πατρίδα σας.
Ο Αμερικανός γερουσιαστής σε tweet του νωρίτερα είχε αναφερθεί στην απειλούμενη πυραυλική επίθεση του Ερντογάν στην Αθήνα και τους δεσμούς του Τούρκου προέδρου με τον Πούτιν, κάνοντας λόγω για παραβιάσεις του διεθνούς δικαίου τις οποίες χαρακτήρισε εκτός από ανησυχητικές και εντελώς απαράδεκτες.
«Οι ΗΠΑ πρέπει να λάβουν σοβαρά υπόψη τους τις ενέργειες του Ερντογάν. Οσοι πιστεύουν ότι απλως πουλά νταηλίκι , ας δούνε ότι τα ίδια έλεγαν και για τον Πούτιν και τώρα έχουμε πόλεμο στην Ευρώπη», σημείωσε ο Αμερικανός γερουσιαστής.
Ο Έλληνας Πρωθυπουργός χαιρετίζει με ανάρτησή του στο Twitter τη συμφωνία των υπουργών Ενέργειας των Βρυξελλών, αναφορικά με το πλαφόν στην τιμή των 180 ευρώ για το φυσικό αέριο, που είναι δικιά του επιτυχία.
«Καταγράψαμε ακόμη ένα σημαντικό βήμα στη μακρά προσπάθειά μας να προστατεύσουμε πολίτες και επιχειρήσεις από την αύξηση στις τιμές ενέργειας κάτι που προκλήθηκε από τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία. Ο Μηχανισμός διόρθωσης της αγοράς – ελληνική πρόταση που υποβλήθηκε πριν από εννέα μήνες – υιοθετήθηκε επιτέλους από τους Ευρωπαίους υπουργούς Ενέργειας» έγραψε στο Twitter ο Κυριάκος Μητσοτάκης.
Συγκεκριμένα ο πρωθυπουργός ανέφερε ότι «σήμερα είναι ένα άλλο ορόσημο στη μακρόχρονη προσπάθειά μας να προστατεύσουμε τους πολίτες και τις επιχειρήσεις μας από τις υπερβολικές τιμές του φυσικού αερίου που προκλήθηκαν από την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία.
Ο μηχανισμός διόρθωσης της αγοράς – μια ελληνική πρόταση που υποβλήθηκε πριν από 9 μήνες – υιοθετήθηκε επιτέλους από τους υπουργούς ενέργειας της Ευρώπης. Ο μηχανισμός διόρθωσης της αγοράς στέλνει ένα σαφές μήνυμα ότι όταν οι αγορές αποτυγχάνουν οι κυβερνήσεις παρεμβαίνουν.
Δεν θα επιτρέψουμε στους θεσμούς μας να οπλιστούν εναντίον μας. Αυτό είναι ένα πρόσθετο εργαλείο που βοηθά στην προστασία των οικονομιών μας από την έκτακτη αύξηση των τιμών του φυσικού αερίου».
Οι υπουργοί Ενέργειας της Ευρωπαϊκής Ένωσης συμφώνησαν στην επιβολή πλαφόν στη χονδρική τιμή του φυσικού αερίου, ο Μηχανισμός θα ενεργοποιείται περίπτωση που η τιμή TTF θα ξεπερνά αυτό το όριο για 3 συνεχόμενες ημέρες και εφόσον είναι μεγαλύτερη κατά 35 ευρώ σε σχέση με ένα καλάθι τιμών του LNG, ενώ σύμφωνα με το πρακτορείο Reuters, το πλαφόν τίθεται στα 180 ευρώ και θα τεθεί σε εφαρμογή μετά τις 15 Φεβρουαρίου.
Την πρόταση υπερψήφισε και η Γερμανία τελικά, που ηγείτο του μπλοκ που εξέφραζαν τις αμφιβολίες τους τόσο για την επιβολή πλαφόν, όσο και για το να πέσει ο πήχης κάτω από τα 200 ευρώ. Την τελική πρόταση καταψήφισε η Ουγγαρία ενώ απείχαν η Αυστρία και η ολλανδία.
Χθες το βράδυ, διοργανώθηκε κλειστή σύσκεψη τεσσάρων χωρών που πρωτοστατούν στην επιβολή ρεαλιστικού πλαφόν στης αγορές φυσικού αερίου από την ΕΕ, με πρωτοβουλία του υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κώστα Σκρέκα.
Στη σύσκεψη μετείχαν οι υπουργοί Ενέργειας της Ελλάδας, του Βελγίου, της Ιταλίας και της Πολωνίας, και αντικείμενό της ήταν η στάση που θα κρατήσουν στο σημερινό Συμβούλιο Υπουργών Ενέργειας της ΕΕ
Ως μία ιστορική απόφαση για την ενεργειακή κρίση χαρακτήρισε ο υπουργός Ενέργειας, Κώστας Σκρέκας, το πλαφόν των 180 ευρώ ανά μεγαβατώρα στο φυσικό αέριο από την ΕΕ.
Ο κ. Σκρέκας, σημείωσε επίσης πως «Χρειάστηκαν 9 μήνες από τη μέρα που ο Έλληνας πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης πρότεινε πρώτος την επιβολή ενός ρεαλιστικού πλαφόν στις αγορές φυσικού αερίου από την Ε.Ε».
Αναλυτικά η δήλωση του Κώστα Σκρέκα μετά το τέλος της Συνόδου των υπουργών Ενέργειας της ΕΕ:
«Σήμερα η Ευρώπη πήρε μια ιστορική απόφαση για την αντιμετώπιση της ενεργειακής κρίσης. Μια απόφαση υπέρ των πολιτών της. Χρειάστηκαν 9 μήνες από τη μέρα που ο Έλληνας πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης πρότεινε πρώτος την επιβολή ενός ρεαλιστικού πλαφόν στις αγορές φυσικού αερίου από την Ε.Ε.
Το σημερινό αποτέλεσμα δεν ήρθε τυχαία και χωρίς κόπο. Αποτελεί προϊόν συστηματικής προσπάθειας που καταβάλλαμε όλο αυτόν τον καιρό αλλά και της ευρωπαϊκής αλληλεγγύης που – για μια ακόμη φορά – επέδειξαν τα κράτη- μέλη, προκειμένου η Ενωμένη Ευρώπη να αντιμετωπίσει την ενεργειακή κρίση.
Η Ελλάδα αποδείχθηκε ακόμα μια φορά πρωτοπόρα στις κοινές πολιτικές των κρατών – μελών, ενώπιον των μεγάλων προκλήσεων που αντιμετωπίζει η μεγάλη ευρωπαϊκή οικογένεια Σήμερα, κάναμε το χρέος μας απέναντι στους Ευρωπαίους πολίτες».
Με τροπολογία, που κατέθεσε στη Βουλή το υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων στο νομοσχέδιο «Σπίτι μου», προτείνεται διάταξη, με την οποία «παγώνουν» αναδρομικά από τις 13 Σεπτεμβρίου 2022 και για έναν χρόνο τα επιτόκια, με τα οποία επιβαρύνονται οφειλές προς ασφαλιστικά ταμεία που υπάγονται προς ρύθμιση.
Στόχος της διάταξης, που έρχεται σε συνέχεια αντίστοιχης ρύθμισης του υπουργείου Οικονομικών για τα επιτόκια των ρυθμίσεων προς την εφορία, είναι να αποτραπεί η δυσβάσταχτη επιβάρυνση των πολιτών που έχουν οφειλές προς τα ασφαλιστικά ταμεία και επιθυμούν να τις ρυθμίσουν. Με δεδομένο αφενός μεν ότι το επιτόκιο που επιβαρύνει ένα πλάνο ρύθμισης καθορίζεται κατά τη χρονική στιγμή της αίτησης ρύθμισης αφετέρου δε ότι η άνοδος του πληθωρισμού έχει οδηγήσει την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα να αυξήσει τα επιτόκια, οι οφειλέτες που επιθυμούν να ρυθμίσουν κατά την τρέχουσα περίοδο τις οφειλές τους προς τον e-ΕΦΚΑ θα ερχόντουσαν αντιμέτωποι με ιδιαίτερα υψηλά επιτόκια.
Προκειμένου, λοιπόν, να μην υπάρχει υπέρμετρη επιβάρυνση των ρυθμίσεων οφειλών εφεξής και αυτό να μην αποτελέσει αντικίνητρο για τους πολίτες, ώστε να ρυθμίσουν τις οφειλές τους, τα επιτόκια "παγώνουν" και παραμένουν για ένα έτος στο ύψος που διαμορφώθηκαν την 13η Σεπτεμβρίου 2022. Σημειώνεται ότι τα επιτόκια των ήδη ενεργών (όσων εκκίνησαν μέχρι και τον Σεπτέμβριο) ρυθμίσεων είναι σταθερά και δεν επηρεάζονται ούτε από τις ενέργειες της ΕΚΤ ούτε από την παρούσα ρύθμιση».
Με την ίδια τροπολογία:
Προβλέπεται ότι η κατώτατη σύνταξη, λόγω θανάτου, θα αναπροσαρμόζεται ετησίως κατά τον ίδιο τρόπο που προβλέπεται στον νόμο 4387/2016 και για τις υπόλοιπες συντάξεις, ενσωματώνοντας την επίδραση του πληθωρισμού και της ανάπτυξης. «Με τον τρόπο αυτό, διορθώνεται μία ακόμα παράλειψη του "νόμου Κατρούγκαλου", που δεν είχε συμπεριλάβει τις συντάξεις χηρείας στον μηχανισμό αύξησης. Με την προτεινόμενη διάταξη και αυτές οι συντάξεις θα αυξηθούν κατά 7,75% από την 1η Ιανουαρίου 2023» διευκρινίζει το υπουργείο.
Προβλέπεται επίσης ότι η οικονομική ενίσχυση βαριάς αναπηρίας χορηγείται σε όσους λαμβάνουν οικονομική ενίσχυση μικρότερη από 313 ευρώ από άλλους φορείς, πλην του Οργανισμού Προνοιακών Επιδομάτων και Κοινωνικής Αλληλεγγύης (ΟΠΕΚΑ). Το όριο αυτό θα αυξάνεται ετησίως κατά το ποσοστό αύξησης των συντάξεων, σύμφωνα με τον νόμο 4387/2016, ενσωματώνοντας την επίδραση του πληθωρισμού και της ανάπτυξης.
Ανοίγει ο δρόμος για την υλοποίηση πιλοτικού προγράμματος για τη δημιουργική απασχόληση παιδιών, μέσω τεχνολογίας, για παιδιά 12-15 που προέρχονται από ευάλωτες οικογένειες, με χρηματοδότηση από πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας. Κατά την υλοποίηση του προγράμματος, πρέπει να διασφαλίζεται η ενισχυμένη συμμετοχή των κοριτσιών. Στους ωφελούμενους απονέμεται αξία τοποθέτησης (voucher) για τη συμμετοχή τους. Στη διάταξη παρέχεται εξουσιοδότηση στους υπουργούς Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Ψηφιακής Διακυβέρνησης και των κατά περίπτωση συναρμόδιων υπουργών, να ρυθμίσουν με απόφασή τους τις λεπτομέρειες και τα τεχνικά ζητήματα του προγράμματος, φορέας υλοποίησης του οποίου ορίζεται η Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης.
Περιορίζεται η αστική ευθύνη των προσώπων που διορίζονται με διοικητική πράξη στην προσωρινή διοίκηση προνοιακών φορέων σε πράξεις ή παραλείψεις που τελούνται με δόλο ή βαρεία αμέλεια, ενώ δεν υπέχουν αλληλέγγυα ευθύνη με τον προνοιακό φορέα για οφειλές του προς το Δημόσιο ή τον e-ΕΦΚΑ, που δημιουργήθηκαν, πριν αναλάβουν την προσωρινή διοίκηση του φορέα. Με τον τρόπο αυτό, προστατεύονται τα μέλη των προσωρινών διοικήσεων από καταχρηστικές αγωγές.
Τέλος, προβλέπεται ότι οι προνοιακοί φορείς που υπάγονται σε σχέδια εξυγίανσης μπορούν να ρυθμίζουν τις οφειλές τους προς τον e-ΕΦΚΑ κατά τρόπο αντίστοιχο με αυτόν που ισχύει για τις οφειλές προς το Δημόσιο, με δυνατότητα για διαγραφή προσθέτων τελών και προσαυξήσεων σε περίπτωση που τηρηθεί πλήρως η ρύθμιση. Όπως επισημαίνεται, η μη ύπαρξη αυτής της δυνατότητας, μέχρι τώρα, απέτρεπε τους προνοιακούς φορείς που αντιμετώπιζαν οικονομικά προβλήματα από το να προχωρήσουν σε διαδικασία εξυγίανσης, με αποτέλεσμα να διαιωνίζονται τα προβλήματα και να αντιμετωπίζουν κίνδυνο εκποίησης της περιουσίας τους με διαδικασίες αναγκαστικής εκτέλεσης.
Στο 11,6% υποχώρησε -σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ- η ανεργία το τρίτο τρίμηνο έναντι 12,4% το δεύτερο τρίμηνο και 13% το τρίτο τρίμηνο του 2021.
Οι άνεργοι στο τρίμηνο αυτό ήταν 555.567, παρουσιάζοντας μείωση 6,1% σε σχέση με το προηγούμενο τρίμηνο και μείωση 9,7%, σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του προηγούμενου έτους.
Παράλληλα, ο αριθμός των απασχολουμένων έφτασε σε 4.216.038 άτομα, παρουσιάζοντας αύξηση 1,2% σε σχέση με το προηγούμενο τρίμηνο και αύξηση 2,4%, σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του προηγούμενου έτους. Το μεγαλύτερο ποσοστό των απασχολουμένων εργάζονται ως μισθωτοί (70,3%), ενώ σημαντικό είναι και το ποσοστό των αυτοαπασχολουμένων χωρίς προσωπικό (19,1%).
Σημειώνεται ότι για την μείωση της ανεργίας και την τόνωση της απασχόλησης συλλειτουργούν σειρά μεταρρυθμίσεων, δράσεων και προγραμμάτων που τέθηκαν σε εφαρμογή από την Κυβέρνηση. Πρόκειται ανάμεσα στα άλλα για:
Το πρόγραμμα απόκτησης εργασιακής εμπειρίας, «Πρώτο Ένσημο».
Το πρόγραμμα δημιουργίας 150 χιλ. νέων θέσεων εργασίας
Και τα προγράμματα που θέτει σε εφαρμογή η ΔΥΠΑ (πρώην ΟΑΕΔ). Αυτή τη στιγμή βρίσκονται σε εφαρμογή από τη ΔΥΠΑ 3 προγράμματα και προγραμματίζονται για το επόμενο διάστημα άλλα 3 με τον τίτλο «Δουλειά για σένα», που θα δημιουργήσουν συνολικά 68.000 νέες θέσεις εργασίας, με χρηματοδότηση του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας που φτάνει τα 490 εκατ. ευρώ. Ωφελούμενοι είναι άνεργοι, με ιδιαίτερη έμφαση σε μακροχρόνια ανέργους, σε νέους, σε γυναίκες, σε άτομα με αναπηρία και άλλες ευάλωτες πληθυσμιακές ομάδες, αλλά και σε ανέργους σε περιοχές υψηλής ανεργίας.
Η συζήτηση του Προϋπολογισμού του 2023 αναδεικνύει τη διαφορά ανάμεσα στο 2019 και το σήμερα. Αποδεικνύει ότι η σημερινή Κυβέρνηση ό,τι είπε προεκλογικά, το έκανε. Και αυτό σε αντίθεση με τον ΣΥΡΙΖΑ που, για 4,5 χρόνια, εφάρμοζε ως Κυβέρνηση τα αντίθετα εκείνων που είχε υποσχεθεί προεκλογικά.
Στην τετραετία ΣΥΡΙΖΑ, εξαιτίας της αυταπάτης Τσίπρα -όπως ο ίδιος είπε- των τυχοδιωκτών επιλογών του και των εκβιασμών, η Ελλάδα βρισκόταν στο ευρωπαϊκό περιθώριο, ενώ σήμερα χάρη στις πρωτοβουλίες Μητσοτάκη βρίσκεται στο κέντρο των ευρωπαϊκών αποφάσεων. Η Ελλάδα ήταν στους πρωταγωνιστές για τη δημιουργία του Ταμείου Ανάκαμψης, την καθιέρωση του ευρωπαϊκού πιστοποιητικού για τον εμβολιασμό, τη μάχη για την επιβολή πλαφόν στην τιμή φυσικού αερίου.
Στην περίοδο ΣΥΡΙΖΑ, η Ελλάδα αποδυναμωνόταν σε όλους τους τομείς και η φωνή της δεν ακουγόταν στο εξωτερικό, ενώ σήμερα γίνεται πιο ισχυρή, οικονομικά, γεωπολιτικά, στρατιωτικά. Γεγονός που αναγνωρίζεται από διεθνείς οργανισμούς, εταίρους και συμμάχους.
Το 2015-2018 η ανάπτυξη περιγράφεται μόνο με χρήση μηδενικών. Το 2019-2022, παρά τις τρομακτικές κρίσεις, ο ρυθμός ανάπτυξης είναι πάνω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, φέτος διπλάσιος και του χρόνου τριπλάσιος.
Την περίοδο της Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ είχαμε άνοδο του δημόσιου χρέους ενώ σήμερα έχουμε σημαντική μείωση. Το δημόσιο χρέος, το 2014 ήταν στο 180% του Α.Ε.Π., το 2018 ανέβηκε στο 186% και σήμερα είναι 169%.
Η ανεργία τον Ιούλιο του 2019 ήταν στο 17,4% και τώρα έχει υποχωρήσει περισσότερο από 5 ποσοστιαίες. Στο τρίτο τρίμηνο του 2022, η ανεργία -σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ- υποχώρησε στο 11,6%, έναντι 13% το τρίτο τρίμηνο του 2021.
Την περίοδο ΣΥΡΙΖΑ υποστήκαμε -κυρίως η μεσαία τάξη, αλλά και οι επιχειρήσεις- συνολικά 29 νέους φόρους. Αντιθέτως, η Νέα Δημοκρατία προχώρησε σε δραστικές μειώσεις φόρων: Μείωση του ΕΝΦΙΑ, κατάργηση της εισφοράς αλληλεγγύης, μείωση φορολογίας φυσικών προσώπων με εισαγωγικό συντελεστή το 9%, μείωση του εταιρικού φορολογικού συντελεστή, μείωση του Φ.Π.Α. στα λιπάσματα και τις ζωοτροφές, μείωση του Φ.Π.Α. σε υπηρεσίες μεταφοράς προσώπων, διάθεσης μη αλκοολούχων ποτών και ροφημάτων, στα εισιτήρια κινηματογράφων, στα γυμναστήρια κλπ.
Την περίοδο ΣΥΡΙΖΑ είχαμε αυξήσεις ασφαλιστικών εισφορών και δραματικές μειώσεις συντάξεων. Με το νόμο Κατρούγκαλου, υπήρξε μείωση κατά 35% των κύριων και κατά 45% και των επικουρικών συντάξεων για όλους τους νέους συνταξιούχους, ενώ στη συνέχεια ψήφισε και την περικοπή των παλαιών συντάξεων, αλλά και κατάργηση του ΕΚΑΣ. Η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας μείωσε κατά 4 μονάδες τις ασφαλιστικές εισφορές, αποκατέστησε κραυγαλέες αδικίες του νόμου Κατρούγκαλου και προχωρά σε αύξηση συντάξεων και 7,75%.
Την περίοδο ΣΥΡΙΖΑ η ψηφιακή διακυβέρνηση ήταν λόγια τ’ αέρα χωρίς χειροπιαστό αποτέλεσμα Από 8,8 εκατ. οι ψηφιακές συναλλαγές το 2018, προσεγγίζουν σήμερα το 1 δισ.. Και αυτό σημαίνει ότι καταργούνται αντίστοιχες φυσικές επισκέψεις σε οργανισμούς και υπηρεσίες, με τεράστιο όφελος για κάθε πολίτη και τη λειτουργία του κράτους γενικότερα. Υποχρεώσεις που απαιτούσαν μετακινήσεις και προκαλούσαν ταλαιπωρία σε ατέλειωτες ουρές, γίνεται τώρα με ένα κλικ στον υπολογιστή ή το κινητό τηλέφωνο.