Κυριακή 20 Δεκεμβρίου 2020

Μπακογιάννη: Μεγάλο βήμα ότι η Σύνοδος Κορυφής πέρασε από τη θεωρία στην πράξη για την Τουρκία

 


Αυτό που έγινε στη Σύνοδο Κορυφής ήταν ένα πάρα πολύ σημαντικό βήμα, το οποίο εμείς στην Ελλάδα δεν το εκτιμήσαμε διότι περιμέναμε να διακοπεί η τελωνειακή ένωση». Αυτό τόνισε μιλώντας στον ΘΕΜΑ 104,6 η βουλευτής της ΝΔ, Ντόρα Μπακογιάννη.

Και συμπλήρωσε ότι «αυτή η Σύνοδος Κορυφής αποφάσισε να περάσει από τη θεωρία στην πράξη, δηλαδή να δώσει εντολή στον Μπορέλ να ετοιμάσει κατάλογο των κυρώσεων, οι οποίες δεν θα είναι μόνο κατά προσώπων αλλά και κατά τομέων. Αυτό είναι ένα πολύ μεγάλο βήμα διότι εμείς ως Ελλάδα τις κυρώσεις δεν τις θέλουμε ως αυτοσκοπό. Τις κυρώσεις τις θέλουμε για να καθίσει η Τουρκία στο τραπέζι των διερευνητικών επαφών με βάση το Διεθνές Δίκαιο και το πλέγμα που το Διεθνές Δίκαιο διαθέτει, δηλαδή να συζητήσει για την υφαλοκρηπίδα και την ΑΟΖ. Αυτός είναι ο στόχος της ελληνικής εξωτερικής πολιτικής».

Η βουλευτής της ΝΔ συνέχισε λέγοντας ότι «στη φάση αυτή, το σύνολο των ευρωπαϊκών και αμερικανικών αντιδράσεων έχει φέρει τον Ερντογάν σε σημείο που πρέπει να πάρει τη μεγάλη απόφαση: εάν θα συμβαδίσει με τη διεθνή κοινότητα ή θα συνεχίσει μία πολιτική αναθεωρητική, μονομερή, πολιτική των κανονιοφόρων, των πλοίων που τον φέρνει σε ευθεία αντίθεση με την υπόλοιπη διεθνή κοινότητα».

Εξέφρασε μάλιστα την πεποίθηση ότι «πλησιάζει η ώρα αποδοχής της πραγματικότητας από τον Ερντογάν». «Θέλετε διότι οι Αμερικάνοι αποφάσισαν, θέλετε διότι η οικονομία πηγαίνει όπως πηγαίνει, θέλετε διότι ο κορωνοϊός έχει ξεφύγει, θέλετε διότι τα κόμματα στο εσωτερικό της Τουρκίας έχουν αρχίσει και ενδυναμώνονται τα κόμματα της αντιπολίτευσης που προέρχονται από τα σπλάχνα του κόμματος του Ερντογάν… για όλους αυτούς τους λόγους μαζί, ενδεχομένως να πλησιάζει η ώρα που η Τουρκία θα αποδεχθεί τους κανόνες του παιχνιδιού», εξήγησε.

«Ο Ερντογάν είναι ένας πολύ έξυπνος άνθρωπος, δεν υπάρχει αμφιβολία. Είναι ένας άνθρωπος ο οποίος ελίσσεται ευκόλως, ένας άνθρωπος που η ψυχολογία του έχει αλλάξει πάρα πολύ μετά το πραξικόπημα. Η απόπειρα πραξικοπήματος στην Τουρκία τον έχει αλλάξει σε πάρα πολλά θέματα, ένα από αυτά είναι η μεγέθυνση της ανασφάλειας την οποία νιώθει. Και άρα, το κλείσιμό του σε έναν πολύ στενό κύκλο τον οποίο μπορεί να θεωρεί ότι το εμπιστεύεται, αυτό είναι κακός σύμβουλος για τους ηγέτες. Όπως και η μεγάλη παραμονή στην εξουσία είναι πάντοτε κακός σύμβουλος», τόνισε χαρακτηριστικά η κ. Μπακογιάννη. 

«Εύχομαι το 2021 να είναι ο χρόνος που θα ξεκινήσουν οι διερευνητικές επαφές, θα ξανανοίξουν οι δίαυλοι επικοινωνίας με την Τουρκία και ελπίζω ότι τα μηνύματα της διεθνούς κοινότητας θα διαβαστούν σωστά από τον κ. Ερντογάν», υπογράμμισε.



Ποια συμπτώματα επιμένουν μετά τη νόσηση από Covid

 



Το γρίφο των μακροπρόθεσμων επιπτώσεων μετά από νόσηση από κορωνοϊό φαίνεται πως καλείται να λύσει επί μακρόν η ιατρική κοινότητα, η οποία πλέον έρχεται αντιμέτωπη και με νέους όρους όπως «παρατεινόμενη» νόσος COVID-19 (Long COVID-19).

Όπως δηλώνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η παθολόγος-επιμελήτρια Β’ ΕΣΥ και υπεύθυνη του τμήματος COVID στο νοσοκομείο «Αλεξάνδρα» Ελένη Κορομπόκη, ο όρος «παρατεινόμενη» νόσος COVID-19 αναφέρεται στην επιμονή των συμπτωμάτων ή στην εμφάνιση νέων συμπτωμάτων μετά την οξεία λοίμωξη από τον ιό SARS-CoV-2.

«Τα παρατεινόμενα συμπτώματα, έχουν μεγάλη ποικιλομορφία, μπορεί να εμφανίζονται ακόμα και μετά από ήπια νόσηση, (και όχι μόνο μετά από νοσηλεία σε ΜΕΘ) και φαίνεται ότι αφορούν όλα τα συστήματα του οργανισμού. Για το λόγο αυτό η κλινική προσέγγιση των ασθενών που νόσησαν από COVID-19 απαιτεί μια ολιστική αντιμετώπιση».

Και ο ιδανικότερος τρόπος για αυτή την ολιστική αντιμετώπιση όπως επισημαίνει η κ. Κορομπόκη είναι η δημιουργία post-covid ιατρείων, όπως αυτά που σταδιακά δομούνται και έχουν ξεκινήσει να λειτουργούν σε όλα τα οργανωμένα συστήματα υγείας, προσφέροντας μια ολοκληρωμένη φροντίδα σε όσους προσβλήθηκαν από τη νόσο COVID-19. «Με ζητούμενο όχι μόνο την ανακούφιση από την «παρατεταμένη νόσο, αλλά την αποκατάσταση της ψυχοσωματικής υγείας και της ευζωίας».

Η υπεύθυνη του τμήματος Covid του «Αλεξάνδρα» τονίζει ότι ο ασθενείς με εμμένοντα συμπτώματα χρειάζονται τακτική παρακολούθηση από μια διεπιστημονική ομάδα επαγγελματιών υγείας. Ο εργαστηριακός έλεγχος και η θεραπευτική προσέγγιση θα πρέπει να είναι εξατομικευμένα, ανάλογα με τη συμπτωματολογία και τα κλινικά ευρήματα στον κάθε ασθενή.

Ποιες ειδικότητες απαιτούνται για την αποκατάσταση

«Πχ. σύμφωνα με τη Βρετανική Εταιρεία νοσημάτων θώρακος (British Thoracic Society) οι ασθενείς με σοβαρά συμπτώματα από το αναπνευστικό, χρειάζονται επανέλεγχο με ακτινογραφία ή αξονική θώρακος μετά από 12 εβδομάδες, ενώ όσοι παρουσιάζουν εμμένοντα συμπτώματα, θα πρέπει να παραπέμπονται σε πνευμονολόγο και ειδικά κέντρα αναπνευστικής αποκατάστασης». Δεδομένης της πολυσυστηματικής φύσης του νοσήματος, λέει η κ Κορομπόκη, διαφορετικές ιατρικές ειδικότητες (λοιμωξιολόγοι, παθολόγοι, πνευμονολόγοι, καρδιολόγοι, ψυχίατροι, νευρολόγοι, φυσίατροι, ρευματολόγοι, αιματολόγοι, ενδοκρινολόγοι, ΩΡΛ, δερματολόγοι και άλλοι) αλλά και λοιποί επαγγελματίες υγείας με κομβικό ρόλο στην αποκατάσταση (ψυχολόγοι, φυσικοθεραπευτές, νευροψυχολόγοι, εργοθεραπευτές, λογοθεραπευτές, διατολόγοι κλπ.) θα πρέπει να αλληλεπιδράσουν με διεπιστημονικό τρόπο για αυτή την ολιστική αντιμετώπιση.

Έως και 80% υποφέρει από εμμένοντα συμπτώματα

Σύμφωνα με την παθολόγο, περίπου 10% των ασθενών με θετικό τεστ έναντι του ιού SARS-CoV -2 συνεχίζουν να νιώθουν ότι δεν έχουν αναρρώσει πλήρως ακόμα και 3 εβδομάδες ή και για μήνες μετά από την οξεία νόσο, όπως έδειξε μια πληθυσμιακή μελέτη στο Ηνωμένο Βασίλειο, στην οποία οι ασθενείς κλήθηκαν να καταγράφουν τα παρατεινόμενα συμπτώματά τους σε μια εφαρμογή στο κινητό τους τηλέφωνο. «Μια πρόσφατη μελέτη από τις Ηνωμένες Πολιτείες έδειξε ότι το 35% των ασθενών αναφέρει επιμονή των συμπτωμάτων πέραν των τριών εβδομάδων. Σε μελέτες που έγιναν σε νοσηλευόμενους ασθενείς το ποσοστό επίμονων συμπτωμάτων μετά την έξοδο από το νοσοκομείο φαίνεται να είναι μεγαλύτερο και κυμαίνεται μεταξύ 50%-80%».

Το μετατραυματικό στρες επιβραδύνει την ανάρρωση

Γιατί όμως άραγε καθυστερεί η ανάρρωση σε κάποιους ασθενείς, ενώ άλλοι επανέρχονται πιο γρήγορα; Η κ. Κορομπόκη απαντά ότι ανάμεσα στα πιθανά αίτια της καθυστέρησης στην ανάρρωση έχουν αναφερθεί η παρατεταμένη ιαιμία (παρουσία του ιού στο αίμα) λόγω αδυναμίας του οργανισμού να παράξει αντισώματα, η υποτροπή της νόσου ή επαναλοίμωξη, η φλεγμονώδης απάντηση ή ανοσολογική αντίδραση του οργανισμού, καθώς και ψυχολογικοί παράγοντες όπως το μετατραυματικό στρες. Μακροπρόθεσμες επιπλοκές από το αναπνευστικό, το μυοσκελετικό και νευροψυχιατρικά συμπτώματα έχουν περιγραφεί μετά και από νόσηση και από άλλους κορονοιούς (SARS και MERS) και πιθανώς να υπάρχει αναλογία ως προς τους υποκείμενους μηχανισμούς.   

Με χρόνια κόπωση ο ένας στους δύο αποθεραπευθέντες

Τα συχνότερα εμμένοντα συμπτώματα μετά από λοίμωξη COVID-19 μπορεί να προέρχονται από διαφορετικά συστήματα του οργανισμού. «Η χρόνια κόπωση αποτελεί το συχνότερο αναφερόμενο σύμπτωμα σε ποσοστό περίπου 50% επηρεάζοντας σημαντικά την ποιότητα ζωής και την ψυχική υγεία των ατόμων που προσβλήθηκαν από τον ιό SARS-CoV-2. Συχνά αναφέρεται διαταραχή μετατραυματικού στρες και κατάθλιψη, αγχώδεις διαταραχές καθώς και διαταραχές ύπνου σε ποσοστό περίπου 30%. Από το αναπνευστικό σύστημα η δύσπνοια και ο βήχας αναφέρονται σε ποσοστό περίπου 40%, ενώ διαταραχές στις απεικονιστικές εξετάσεις (στοιχεία ίνωσης στον πνεύμονα) μπορεί να ανευρίσκονται ακόμα και τρεις μήνες μετά την οξεία φάση της νόσου. Περίπου 20% των ασθενών αναφέρει συμπτώματα από το καρδιαγγειακό σύστημα όπως θωρακικό άλγος, αίσθημα παλμών, ταχυκαρδία, ορθοστατική υπόταση, ενώ σε ένα μικρό ποσοστό μπορεί όψιμα να εμφανιστούν πιο σοβαρές επιπλοκές όπως μυοκαρδίτιδα και θρομβώσεις. Συχνές είναι οι διαταραχές μνήμης και συγκέντρωσης περίπου στο 30% των ασθενών, ενώ αναφέρονται κεφαλαλγίες και ιλίγγος. Η ανοσμία και η αγευσία, συχνά συμπτώματα στην οξεία φάση της νόσου, μπορεί να επιμένουν σε ένα 10% για παρατεταμένο διάστημα πέραν των τριών εβδομάδων.

Πιθανή πυροδότηση ή έξαρση αυτοάνοσων

«Επίμονες μυαλγίες και αρθραλγίες απαντώνται σε ένα 30% των περιπτώσεων. Αλωπεκία, διαταραχές των ονύχων, εμφάνιση εξανθημάτων, οστεοπόρωση, εμφάνιση ή δυσκολία ρύθμισης σακχαρώδους διαβήτη και έλλειψη βιταμίνης D που μπορεί μακροπρόσθεμα να οδηγήσει σε οστεοπόρωση, αναφέρονται επίσης στις πιο σπάνιες μακροπρόθεσμες επιπλοκές. Από τον εργαστηριακό έλεγχο πέραν των ευρημάτων στον απεικονιστικό έλεγχο του αναπνευστικού συστήματος, μπορεί να παρατηρηθεί εμμένουσα αύξηση των δεικτών φλεγμονής, αυξημένη πιθανότητα θρομβώσεων καθώς και πιθανή πυροδότηση ή έξαρση αυτοάνοσων νοσημάτων».


Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ

ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ



Συνεργασία της Ελλάδας με το Ισραήλ εν όψει, για το Διεθνές Κέντρο Αεροπορικής Εκπαίδευσης στην Καλαμάτα!

 



Ο κύβος ερρίφθη, σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις και τις πληροφορίες, στο θέμα του Διεθνούς Εκπαιδευτικού Κέντρου στην Καλαμάτα, το οποίο πρωτίστως θα καλύψει τις ανάγκες της Πολεμικής Αεροπορίας. Η κυβέρνηση, σε μια απόφαση στην οποία δείχνει να έχει βαρύνει έντονα το γεωπολιτικό στοιχείο, φέρεται να έχει επιλέξει και να προωθεί την πρόταση της ισραηλινής Elbit, σε βάρος αυτής που είχε καταθέσει η καναδική εταιρία CAE, που ήταν η εταιρία που είχε προσεγγιστεί πρώτη από ελληνικής πλευράς.

Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες από αξιόπιστες πηγές, η εξέλιξη που “έλυσε τα χέρια” της ελληνικής κυβέρνησης το τελευταίο διάστημα, ήταν το “τσουνάμι” της εξομάλυνσης των σχέσεων αραβικών χωρών με το Ισραήλ. Τι σχέση έχει αυτό; Έχει και αφορά τη διεθνή διάσταση του εγχειρήματος στην Καλαμάτα!

Ένας από τους παράγοντες που είχε ιδιαίτερη σημασία, ήταν να εξασφαλιστεί η δυνατότητα συμμετοχής εκπαιδευόμενων Ιπταμένων κυρίως από χώρες του Κόλπου. Αυτό θα εξασφάλιζε σημαντική και προοδευτικά αυξανόμενη απόσβεση της επένδυσης της Πολεμικής Αεροπορίας, καθώς το Εκπαιδευτικό κέντρο στην Καλαμάτα θα έχει μεγάλα πλεονεκτήματα.

Πολύ βασικό είναι ο ιδανικός καιρός σχεδόν καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους. Σημαντικότατο επίσης είναι η τεράστια εμπειρία και η επιχειρησιακή αρτιότητα της ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας, που αποτελεί εχέγγυο για την πληρέστατη εκπαίδευση των Ιπταμένων που θα εμπιστευθούν στο Κέντρο της Καλαμάτας, ξένες Αεροπορίες.

Ο προβληματισμός ήταν, ότι παρόλο που η εξομάλυνση μεταξύ του Ισραήλ και πολλών αραβικών χωρών έχει προχωρήσει σταδιακά με θεαματικά αποτελέσματα τα τελευταία χρόνια, η επιθυμία για την ανάληψη προγραμμάτων εκπαίδευσης Ιπταμένων από χώρες του Κόλπου, θα μπορούσαν να μπλοκαριστούν με αιτιολογία – πρόσχημα την εμπλοκή του εβραϊκού κράτους. Οι “Συμφωνίες του Αβραάμ” (Abraham Accords) αποτέλεσαν την εξέλιξη που επιτρέπει στην ελληνική πλευρά να θεωρεί ότι το όποιο πολιτικό πρόβλημα αποτελεί πλέον παρελθόν.

Ο λόγος που αναφέρουμε το κράτος του Ισραήλ και όχι αποκλειστικά την εταιρία Elbit, είναι ότι το τελευταίο διάστημα είχε ζητηθεί επισήμως από το Ισραήλ να καλύψει στο πλαίσιο διακρατικής συμφωνίας την υποψηφιότητα της ισραηλινής εταιρίας. Σκοπός ήταν η “αντιπροσφορά” να είναι πανομοιότυπη με την προσέγγιση της ελληνικής πλευράς με τους Καναδούς, όπου αντισυμβαλλόμενος στο επίπεδο της διαπραγμάτευσης για λογαριασμό των Καναδών ορίστηκε η CAE, ως ο φορέας που έχει αναλάβει την εκπαίδευση των Ιπταμένων της καναδέζικης Αεροπορίας.

Η προσφορά των Ισραηλινών ήρθε, αξιολογήθηκε και φαίνεται ότι προτιμάται πλέον τόσο στο Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας (ΓΕΑ) όσο και στην κυβέρνηση. Η πλευρά των Καναδών διαμαρτύρεται, όχι αναιτιολόγητα, καθώς η διαδικασία για το Διεθνές Εκπαιδευτικό Κέντρο είχε ξεκινήσει εδώ και μια τριετία με πρωτοβουλία της ελληνικής πλευράς. Είχε μάλιστα φτάσει ακόμα και στο στάδιο της διαπραγμάτευσης για την κατάρτιση σύμβασης.



ΟΙ ΣΥΖΗΤΗΣΕΙΣ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ ΣΤΟ ΙΣΡΑΗΛ

Φαίνεται πάντως ότι το ταξίδι του Κυριάκου Μητσοτάκη στο Ισραήλ ήταν που έφερε τα πάνω κάτω σε ένα ακόμα πρόγραμμα που αφορά τις ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις. Έτσι και στον τομέα της αεροπορικής εκπαίδευσης η κατάληξη της διαδικασίας δείχνει να οδηγεί σε ανατροπή. Ελλάδα και Ισραήλ φέρονται να έχουν συγκεκριμένο ρόλο στη νέα υπό ανάδυση αρχιτεκτονική ασφαλείας της περιοχής της Μεσογείου.

Η συνεργασία στον αεροπορικό τομέα ανάμεσα στις δυο χώρες έχει εμβαθυνθεί θεαματικά τα τελευταία χρόνια. Η εκατέρωθεν συμμετοχή στις πολυεθνικές ασκήσεις “Ηνίοχος” της ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας και “Blue Flag” στο Ισραήλ, έχει οικοδομήσει γνήσιο σεβασμό του ενός για τις επιχειρησιακές ικανότητες του άλλου.

Αυτό είναι το υπόστρωμα που έχει οδηγήσει σε μια “ευνοϊκή πολιτική προδιάθεση” στην Ελλάδα για την επέκταση της συνεργασίας στον τομέα της αεροπορικής εκπαίδευσης, αλλά και την “παράκαμψη” φερόμενων ως πλεονεκτημάτων της καναδικής πλευράς. Συζητήσεις για το θέμα έχουν γίνει και σε ανώτατο πολιτικό επίπεδο. Η υπόθεση δεν έχει οριστικοποιηθεί βέβαια ακόμη, όπως μας τονίστηκε από πολλαπλές εμπλεκόμενες -άμεσα ή έμμεσα- πλευρές.

Επειδή όμως ζούμε στην Ελλάδα και πολλά έχουν δει τα μάτια μας, καλό θα ήταν να περιμένουμε, καθώς η διαδικασία προβλέπει κι άλλα βήματα. Προς το παρόν, έχοντας ολοκληρώσει τον κύκλο των εγκρίσεων στο επίπεδο των Επιτελείων (ΑΑΣ, ΣΑΓΕ) και της αρμόδιας Επιτροπής της ΓΔΑΕΕ και πλέον θα οδεύσει στη Βουλή, ώστε η εθνική αντιπροσωπεία να δώσει και αυτή το πράσινο φως.



Η ΟΧΙ ΑΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΗ “ΓΚΡΙΝΙΑ” ΤΩΝ ΚΑΝΑΔΩΝ

Προς το παρόν υπάρχουν αντιδράσεις από την πλευρά των Καναδών. Επιχειρήματα υπάρχουν, κυρίως εάν η διαδικασία απομονωθεί από την αμιγώς γεωστρατηγική διάσταση, αλλά και για να καταλογίσουν στην ελληνική πλευρά ότι συμπεριφέρεται στις συναλλαγές της… κάπως περίεργα. Η Ελλάδα προσέγγισε τον Καναδά και επί τρία χρόνια η διαδικασία εξελισσόταν. Αυτό πέραν οτιδήποτε άλλου συνεπάγεται και κόστος για τους Καναδούς.

Αίφνης, κι ενώ Ελλάδα και Καναδάς απήχαν ελάχιστα από την υπογραφή σύμβασης, εμφανίζεται στο τραπέζι μια άλλη πρόταση και επέρχεται ολική ανατροπή. Δικαιούνται ασφαλώς να αναρωτιούνται στον Καναδά, για ποιον λόγο η Ελλάδα δεν ξεκινούσε εξ αρχής μια διαγωνιστική διαδικασία και όχι να ακολουθήσει την πρακτική που διαπιστώθηκε στην πορεία, η οποία ασφαλώς εγείρει ενστάσεις… τουλάχιστον όσον αφορά το “στιλ“!

Οι Καναδοί, πολύ πρόσφατα υπενθύμιζαν διά του υπουργού Εξωτερικών στην ελληνική πλευρά ότι, προχώρησαν σε εξοπλιστικό εμπάργκο εναντίον της Τουρκίας. Θα υπάρξει αναστροφή αυτής της εξέλιξης; Δεν είναι απίθανο. Επίσης, έχοντας αισθανθεί “καυτή την ανάσα” της ισραηλινής Elbit τον τελευταίο χρόνο, προχώρησαν σε συνεργασία με την επίσης ισραηλινή IAI (Israel Aerospace Industries), σε μια απόπειρα εξισορρόπησης του “γεωπολιτικού πλεονεκτήματος” του αντιπάλου.

Οι Καναδοί επίσης υποστηρίζουν ότι η εταιρία CAE είναι παγκοσμίως ηγέτιδα-εταιρία στον τομέα της αεροπορικής εκπαίδευσης, έχοντας τεράστια εμπειρία από τη λειτουργία Κέντρων Εκπαίδευσης σε πολλές χώρες του κόσμου. Η δε αποκλειστικότητα στην εκπαίδευση της καναδικής Αεροπορίας, σε συνδυασμό με την ιδιότητα του Καναδά ως κράτους-μέλους του ΝΑΤΟ, υποστηρίζουν ότι μόνο δικό τους Κέντρο θα μπορέσει να είναι πιστοποιημένο ότι καλύπτει τα Συμμαχικά στάνταρ.

Στο δε ερώτημα που εγείρεται εάν οι Ηνωμένες Πολιτείες έχουν κάποια “προτίμηση” για την οποία έχουν ενημερώσει την ελληνική πλευρά, δεν υπάρχει ξεκάθαρη απάντηση. Το πιθανότερο είναι πάντως, ότι και στις δυο περιπτώσεις δεν προκύπτει κάποια πηγή ανησυχίας. Η έλευση της κυβέρνησης Μπάιντεν σε συνδυασμό με την παραμονή του Νετανιάχου στην εξουσία, ίσως αποτελεί έναν παράγοντα ο οποίος θα μπορούσε να αλλάξει τα μέχρι στιγμής δεδομένα. Θα φανεί σύντομα.



Η ΕΜΠΛΟΚΗ ΤΗΣ ELBIT ΣΤΗΝ ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΟ ΙΣΡΑΗΛ

Σε κάθε περίπτωση, η εμπλοκή της Elbit στον εκπαιδευτικό μηχανισμό των Ιπταμένων της ισραηλινής Αεροπορίας δεν αμφισβητείται. Ούτε και το ότι πρόκειται για μια εταιρία παγκοσμίου βεληνεκούς με ουκ ολίγα καινοτόμα προϊόντα, πολλά εκ των οποίων αφορούν και τον τομέα της αεροπορικής εκπαίδευσης (συντήρηση εκπαιδευτικών – αεροπορικών μέσων, εξομοιωτές).

Εμπλοκή με ελληνικό ενδιαφέρον υπάρχει και στον τομέα της υποστήριξης των εκπαιδευτικών αεροσκαφών αρχικού σταδίου T-6 Texan II, κάτι που ασφαλώς αφορά και την ελληνική Πολεμική Αεροπορία που διαθέτει σε σημαντικούς αριθμούς τον συγκεκριμένο τύπο εκπαιδευτικού αεροσκάφους. Με τη διαφορά ότι έχουν αφεθεί στην τύχη τους εδώ και πολλά χρόνια, οπότε αναμένεται να διαπιστωθεί πόσα θα επανέλθουν σε επιχειρησιακή ετοιμότητα για να εξυπηρετήσουν το πτητικό έργο του Κέντρου.

Αυτό που θα πρέπει να επισημανθεί καταληκτικά, είναι ότι η εκπαίδευση των Ελλήνων και των Ιπταμένων φιλικών χωρών στην Καλαμάτα, ως βάση θα έχει το κορυφαίο εκπαιδευτικό αεροσκάφος M-346 Master της ιταλικής Leonardo. Ένα αεροσκάφος που κατασκευάζεται και σε έκδοση ελαφρού μαχητικού, ενώ έχει επιλεγεί, εκτός από την ιταλική, από σημαντικές -με κριτήριο τις επιχειρησιακές ικανότητες- αεροπορικές δυνάμεις του κόσμου, όπως η ισραηλινή, η σιγκαπουριάνικη και η πολωνική.



Πηγή : defence-point.gr



Έρευνα : Δύο στους τρεις Έλληνες δηλώνουν θετικοί στο εμβόλιο κατά του κορωνοϊού

 



Αυξημένο, σε σχέση με τρεις μήνες πριν, εμφανίζεται το ποσοστό των Ελλήνων που προτίθενται να κάνουν το εμβόλιο για τον κορωνοϊό, σύμφωνα με μεγάλη έρευνα της διαΝΕΟσις σε συνεργασία με την εταιρεία δημοσκοπήσεων Metron Analysis.

Σύμφωνα με νέα έρευνα της διαΝΕΟσις, σε πανελλαδικό δείγμα 1.100 ατόμων προκύπτει ότι δύο στους τρεις Έλληνες είναι θετικοί στο να εμβολιαστούν.

Στην ερώτηση αν θα έκαναν ένα εγκεκριμένο και δωρεάν εμβόλιο κατά του κορoνοϊού απαντούσαν “όχι” και “μάλλον όχι”

Σεπτέμβρης 2020: 42% των Ελλήνων

Δεκέμβρης 2020: 27% των Ελλήνων

Σήμερα 2 στους 3 Έλληνες δηλώνουν ότι θα κάνουν (“σίγουρα ναι” ή “μάλλον ναι”) το εμβόλιο κατά του κορονοϊού

Θα κάνουν το εμβόλιο κατά του κορονοϊού (“σίγουρα ναι” ή “μάλλον ναι”)

Το 80% των ηλικίας άνω των 65 ετών

Το 72% όσων πάσχουν από υποκείμενα νοσήματα

Το 84% όσων έχουν ήδη κάνει το εμβόλιο της γρίπης

Η συντριπτική πλειοψηφία (94%) των Ελλήνων συμφωνούν ότι “τα εμβόλια σώζουν ζωές”.

Γιατί δεν θέλουν να κάνουν το εμβόλιο;

69% “μπορεί να μην είναι ασφαλές/να έχει παρενέργειες”

21% “δεν πιστεύω ότι θα είναι αποτελεσματικό

3% “δεν εμπιστεύομαι τα εμβόλια”

3% “δεν πιστεύω ότι υπάρχει η νόσος”

26% από αυτούς που θα κάνουν το εμβόλιο, δηλώνουν πως “θα ήταν από τους πρώτους που θα το έκαναν”

51% δηλώνουν πως θα το κάνουν αφού πρώτα “το συζητούσαν με άλλους -γιατρούς, συγγενείς κλπ.”

41% των Ελλήνων δηλώνουν πως έχουν κάνει φέτος το εμβόλιο της γρίπης – ποσοστό πολύ υψηλότερο από το σύνηθες.

8 στους 10 Έλληνες ηλικίας άνω των 65 δηλώνουν πως έχουν κάνει το εμβόλιο της γρίπης.

Η ζωή στην πανδημία

Η πλειοψηφία των Ελλήνων εξακολουθούν να πιστεύουν ότι στη χώρα τα πράγματα πηγαίνουν “προς τη σωστή κατεύθυνση”.

Τι πιστεύουν για το μέλλον;

“Τα χειρότερα έχουν περάσει”

Σεπτέμβριος 2020: 19%

Δεκέμβριος 2020: 39%

“Έρχονται δυσκολότερες ημέρες”

Σεπτέμβριος 2020: 73%

Δεκέμβριος 2020: 47%

Το 88% των Ελλήνων δηλώνουν ότι οι ζωές τους έχουν αλλάξει “αρκετά”, “πολύ” ή “πάρα πολύ”.

92% των Ελλήνων δηλώνουν ενημερωμένοι για την πανδημία.

44% των Ελλήνων ενημερώνονται κυρίως από το ίντερνετ.

37% ενημερώνονται από την τηλεόραση.

54% θεωρούν “αρκετά πιθανό” ή “πολύ πιθανό” να προσβληθούν από τον ιό.

63% πιστεύουν ότι, αν προσβληθούν, κινδυνεύουν “πολύ” ή “αρκετά” από τη νόσο.

2,5% των Ελλήνων δηλώνουν ότι έχουν προσβληθεί από τον κορωνοϊό

1 στους 3 Έλληνες δηλώνουν ότι πάσχουν από ένα υποκείμενο νόσημα.

Συχνότερα:

15,8% υπέρταση

9% χρόνιες μεταβολικές παθήσεις (όπως ο σακχαρώδης διαβήτης)

5,8% χρόνια αναπνευστικά νοσήματα (όπως το άσθμα)



Τζόνσον: "70% πιο μεταδοτικό το νέο στέλεχος του κορονοϊού"

 



Ο Μπόρις Τζόνσον πληροφόρησε τους Βρετανούς με διάγγελμα ότι το νέο στέλεχος του κορονοϊού μεταδίδεται ταχύτατα και εξήγγειλε αυστηρά μέτρα.

Ο Βρετανός Πρωθυπουργός τόνισε ότι το εν λόγω στέλεχος μεταδίδεται και 70% περισσότερο σε σχέση με αυτό που ξέρουμε, γεγονός αν μην τι άλλο εξόχως ανησυχητικό.

Το καινούργιο αυτό στέλεχος εμφανίζεται στο 62% των περιπτώσεων στο Λονδίνο και στο 59% των περιπτώσεων στην Ανατολική Αγγλία.

Όπως υπογράμμισε εξάλλου η νότια, η νοτιοανατολική Αγγλία αλλά και το Λονδίνο μπαίνουν από την Κυριακή σε νέο, αυστηρότερο λοκ-ντάουν. Τα ταξίδια στις οποίες που θα βρίσκονται σε επίπεδο συναγερμού τέσσερα θα απαγορεύονται.

Οι κάτοικοι πρέπει να παραμένουν στα σπίτια τους, εκτός περιορισμένων εξαιρέσεων. Καταστήματα, γυμναστήρια, χώροι αναψυχής και κέντρα προσωπικής φροντίδας θα κλείσουν. Οι άνθρωποι πρέπει να εργάζονται από το σπίτι όταν αυτό είναι δυνατόν.Οι κάτοικοι αυτών των περιοχών δεν πρέπει να περνούν την νύκτα εκτός του σπιτιού τους. Επιτρέπονται οι συναντήσεις ενός μόνο ατόμου διαφορετικού νοικοκυριού σε εξωτερικούς χώρους.

Ο Τζόνσον επεσήμανε επίσης ότι "τα Χριστούγεννα δεν μπορούν να συνεχιστούν με τον τρόπο που είχαμε προγραμματίσει" και κατέληξε λέγοντας: "Πρόκειται για έναν αγώνα που συνεχίζεται. Κάνουμε το καλύτερο δυνατό για να προστατεύσουμε το κοινό καλό ενώ γνωρίζουμε ότι το εμβόλιο είναι εδώ. Τα πράγματα θα είναι ριζικά καλύτερα το Πάσχα αφού θα εμβολιαστεί ένα μεγάλο μέρος του πληθυσμού".

Το Ηνωμένο Βασίλειο είναι, μαζί με την Ιταλία, η πλέον πληγείσα από την επιδημία χώρα της Ευρώπης με περισσότερους των 67.000 νεκρούς. Το όριο των 2.000.000 κρουσμάτων ξεπεράσθηκε το Σάββατο.



Πώς μεταδίδεται ο κορωνοϊός με την ομιλία ή την αναπνοή σε κλειστούς χώρους

 



Η αερομεταφερόμενη μετάδοση του SARS-CoV-2 παίζει σημαντικό ρόλο στη διασπορά του ιού στους κλειστούς χώρους, σύμφωνα με τους ερευνητές της επιστήμης των αερολυμάτων. Οι σχετικές μελέτες έχουν καταλήξει στο συμπέρασμα πως ενώ η πιθανότητα αερομεταφερόμενης μετάδοσης σε εξωτερικούς χώρους είναι εξαιρετικά χαμηλή, στους εσωτερικούς χώρους, και δη σε εκείνους με υψηλή συνάθροιση ατόμων, ακόμη και η χρήση μάσκας προσώπου προσφέρει περιορισμένη προστασία.

«Η έρευνα για τις αερομεταφερόμενες ασθένειες πριν από την τρέχουσα πανδημία είχε επικεντρωθεί κυρίως σε ‘’βίαια” φαινόμενα εκπνοής, όπως το φτάρνισμα και ο βήχας. Λιγότερη προσοχή είχε δοθεί στη μετάδοση αερολύματος (aerosol), αλλά υπάρχουν σημαντικοί λόγοι να υποψιαζόμαστε, ότι αυτός ο τρόπος μετάδοσης παίζει πολύ σημαντικό ρόλο στην υψηλή μεταδοτικότητα της COVID-19», ανέφερε ο Κωνσταντίνος Σιούτας, καθηγητής στο Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών και Μηχανικών Περιβάλλοντος και κάτοχος της έδρας Fred Champion στο Πανεπιστήμιο της Νότιας Καλιφόρνιας (USC), σε διαδικτυακή διάλεξη με θέμα «Ο COVID-19 από τη σκοπιά της επιστήμης των aerosol», που έδωσε κατόπιν πρόσκλησης της Πολυτεχνικής Σχολής του ΑΠΘ.

Όπως εξήγησε ο κ. Σιούτας χρειάστηκε χρόνος για τους επιστήμονες των αερολυμάτων να πείσουν την ιατρική κοινότητα ότι, λόγω του μικρού μεγέθους των αερολυμάτων και της δυνατότητάς τους να παραμείνουν στον αέρα αρκετές ώρες, σε συνδυασμό με την ανεπαρκή γνώση για την μετάδοση του SARS-CoV-2 μέσω σταγονιδίων, απαιτείται επανεξέταση του τρόπου με τον οποίο διασπείρεται ο ιός.

«Η κρίσιμη στιγμή ήρθε με τη δημοσίευση ενός ‘’challenge document” με τίτλο ‘’Είναι ώρα να αντιμετωπιστεί η μετάδοση της Covid 19 μέσω του αέρα”, την 6η Ιουλίου 2020, απευθυνόμενο στον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, υπογεγραμμένο από 239 διακεκριμένους aerosol επιστήμονες από όλο τον πλανήτη. Τρεις μήνες αργότερα, η θέση του ΠΟΥ έχει αλλάξει και αναγνωρίζεται ότι η αερομεταφερόμενη μετάδοση παίζει πολύ σημαντικό ρόλο», ανέφερε ο καθηγητής.

«Πώς παράγονται τα αερολύματα με την αναπνοή και ομιλία»

Πώς γίνεται όμως η μετάδοση του κορωνοϊού μέσω αερολυμάτων που παράγουν άτομα, τα οποία είναι προσυμπτωματικά ή ασυμπτωματικά, χωρίς να φταρνίζονται ή να βήχουν;

«Οι άνθρωποι παράγουν μεγάλες ποσότητες σωματιδίων κάτω των 5 μικρομέτρων (μm), καθώς αναπνέουν και μιλούν. Αυτά τα εκπνεόμενα σωματίδια έχουν τυπικά διάμετρο περίπου 1 μm ή μικρότερη, και επομένως είναι αόρατα με γυμνό μάτι. Οι περισσότεροι άνθρωποι που δεν είναι εξοικειωμένοι με τα αερολύματα δε γνωρίζουν καθόλου ότι υπάρχουν», ανέφερε ο καθηγητής.

Σημείωσε, δε, πώς «ακόμα και τα μεγαλύτερα σωματίδια που παράγονται από τον βήχα και το φτάρνισμα, είτε πέφτουν στο έδαφος λόγω βαρύτητας μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα, είτε εξατμίζονται σε πολύ μικρότερα μεγέθη, στην περιοχή του 1 μικρομέτρου ή λιγότερο και μένουν στον αέρα πολλές ώρες».

«Αυτά τα μικρότερα σωματίδια ταξιδεύουν ελεύθερα στον αέρα και μεταφέρουν το ιογενές τους περιεχόμενο εκατοντάδες μέτρα από το σημείο εκπομπής τους», εξήγησε.

«Ένα σενάριο και τρεις υποθέσεις για τη διασπορά του SARS-Cov-2 σε ένα εστιατόριο»

Πώς όμως υπολογίζεται το ιικό φορτίο που παράγεται από τα αερολύματα σε έναν κλειστό χώρο;

Ο κ.Σιούτας παρουσίασε ένα πιθανό σενάριο, με τρεις διαφορετικές υποθέσεις. Εξέτασε συγκεκριμένα πόσο πιθανό είναι να μεταδοθεί ο ιός από ασυμπτωματικούς φορείς σε ένα εστιατόριο.

Το σενάριο αφορά ένα εστιατόριο γύρω στα 50 τετραγωνικά μέτρα, με 3 μέτρα ύψος. Λαμβάνεται υπόψη ότι με βάση τα υγειονομικά πρωτόκολλα στον χώρο αυτό υπάρχουν έξι τραπέζια των τεσσάρων ατόμων, συνεπώς υπάρχουν 24 πελάτες στο εστιατόριο, οι οποίοι θα παραμείνουν στον χώρο 2 έως 2,5 ώρες. Υποθετικά και με βάση επιδημιολογικές μελέτες ένα ποσοστό 10% ή δύο πελάτες στους 24 είναι ασυμπτωματικοί φορείς και δεν το γνωρίζουν. Υπολογίζεται στη συνέχεια το ρίσκο των υπολοίπων 22 να μολυνθούν από τον ιό στο χρονικό διάστημα της παραμονής τους στο εστιατόριο.

Οι τρεις διαφορετικές υποθέσεις που εξετάζονται είναι το εστιατόριο να διαθέτει μόνο φυσικό αερισμό, από παράθυρα ή πόρτες, στη δεύτερη περίπτωση να διαθέτει σύστημα εξαερισμού και στην τρίτη περίπτωση να λειτουργεί και καθαριστής αέρα εσωτερικού χώρου.

Συνολικά ο κάθε ασυμπτωματικός φορέας υπολογίζεται ότι μέσα σε δύο ώρες παράγει 12,6 ιικά αντίγραφα RNA του SARS-CoV-2, άρα οι δύο φορείς 25,2 ιικά αντίγραφα.

Έτσι, στην πρώτη περίπτωση όπου υπάρχει μόνο φυσικός αερισμός η συγκέντρωση του ιικού φορτίου στον χώρο είναι 0,15 ιικά αντίγραφα RNA ανά κυβικό εκατοστό, στη δεύτερη περίπτωση με τη λειτουργία συστήματος εξαερισμού στα 0,10 ιικά αντίγραφα ανά κυβικό εκατοστό και στην τρίτη με τη λειτουργία του καθαριστή η συγκέντρωση πέφτει στα 0,034 ιικά αντίγραφα ανά κυβικό εκατοστό.

Για να υπολογιστεί το ρίσκο της μόλυνσης για καθέναν από τους μη ασθενείς πολλαπλασιάζεται η συγκέντρωση του ιικού φορτίου στον χώρο με τα κυβικά μέτρα αέρα που αναπνέει κάποιος ανά δύο ώρες.

«Ξέρουμε ότι συνήθως ένας άνθρωπος όταν κάθεται αναπνέει γύρω στα 0,8 κυβικά μέτρα μέσα σε μία ώρα . Για τις δύο ώρες που κάθεται κάθε πελάτης στο εστιατόριο θα δούμε πόσα ιικά αντίγραφα RNA του SARS-CoV-2 θα έχει εισπνεύσει», διευκρίνισε ο καθηγητής.

Συνεπώς, με βάση το χειρότερο σενάριο, όπου και ένα ιικό αντίγραφο RNA είναι ικανό για να μολυνθεί ένας άνθρωπος, στην πρώτη περίπτωση το ποσοστό της μόλυνσης είναι 24%, στο δεύτερο 17% και στο τρίτο 5%. «Υπάρχουν πολλοί που θα πουν ότι θεωρητικά και ένα RNA copy μπορεί να οδηγήσει σε μόλυνση, όμως συνήθως χρειάζονται 20-50 ιικά αντίγραφα. Από την άλλη όμως ο υπολογισμός της παραγωγής ιικών αντιγράφων ανά ml του σάλιου μας, αφορά έναν μέσο όρο και υπάρχουν άνθρωποι που μπορούν να παράγουν και 100 φορές περισσότερα ιικά αντίγραφα RNA, άρα αν λάβουμε υπόψη και αυτή την παράμετρο ο υπολογισμός είναι αρκετά λογικός», εξήγησε ο κ. Σιούτας.

«Είναι αποτελεσματικοί οι καθαριστές αέρα;»

Σε ό,τι αφορά τον πιο αποτελεσματικό τρόπο για να μειωθεί η συμμετοχή των αερολυμάτων στη διασπορά του κορωνοϊού ο κ. Σιούτας επισήμανε ότι «τα μέτρα που έχουν ληφθεί μέχρι σήμερα, όπως η τήρηση φυσικών αποστάσεων, το πλύσιμο των χεριών, η αποφυγή συνωστισμού και η χρήση μάσκας προσώπου, είναι όλα στη σωστή κατεύθυνση», όμως «αν και οι μάσκες είναι πολύ αποτελεσματικές στο φιλτράρισμα σωματιδίων μεγαλύτερων από 5 μικρομέτρων, η αποτελεσματικότητα τους μειώνεται στο 50% για μικρότερα σωματίδια, ακόμη και αν ένα άτομο φοράει την μάσκα σφιχτά».

«Η χρήση καθαριστών αέρα εσωτερικού χώρου και αποτελεσματικών συστημάτων εξαερισμού είναι επιτακτική για την προστασία του κοινού από την COVID-19, ειδικά καθώς μπαίνουμε στο χειμώνα. Η χρήση αυτών των συστημάτων θα πρέπει να συσταθεί από τις αρμόδιες αρχές ως απολύτως απαραίτητη για την εστίαση, όπου οι άνθρωποι δεν μπορούν να φορούν μάσκες ούτως ή άλλως, αλλά θα είναι επίσης πολύ χρήσιμη για τη δημόσια προστασία σε όλους τους άλλους χώρους, όπως νοσοκομεία, σχολεία, ιατρεία, μέσα μαζικής μεταφοράς, πολυκαταστήματα και καταστήματα τροφίμων», ανέφερε ο καθηγητής.

Σχετικά με την επιλογή κατάλληλου καθαριστή διευκρίνισε: «Αυτοί οι φορητοί καθαριστές αέρα εξοπλισμένοι με φίλτρα υψηλής απόδοσης (HEPA), για την αφαίρεση σωματιδίων και μπορούν να καθαρίσουν πλήρως εσωτερικούς χώρους 50 -100 τετραγωνικών μέτρων σε περίπου 15-20 λεπτά, αναλόγως μοντέλου. Η επιλογή του καθαριστή αέρα εξαρτάται κυρίως από τον όγκο του χώρου, όπου θα χρησιμοποιηθεί. Ένας εμπειρικός κανόνας λέει ότι ο ρυθμός ροής δειγματοληψίας του καθαριστή πρέπει να είναι τέτοιος ώστε ο όγκος του αέρα του συγκεκριμένου χώρου να περάσει από τον καθαριστή και να φιλτραριστεί περίπου 4 έως 5 φορές σε μία ώρα».


Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ

ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ



Εξαρθρώθηκε εγκληματική οργάνωση που παρασκεύαζε και διακινούσε μεγάλες ποσότητες λαθραίων τσιγάρων

 



Εξαρθρώθηκε μια από τις μεγαλύτερες εγκληματικές οργανώσεις που δραστηριοποιείτο συστηματικά στην λαθρεμπορία καπνικών προϊόντων, έχοντας διαμορφώσει «επαγγελματικού» τύπου υποδομή για την παρασκευή, επεξεργασία, συσκευασία και διακίνηση μεγάλων ποσοτήτων λαθραίων τσιγάρων.

Στο πλαίσιο της πολύμηνης έρευνας, που διενήργησε το Τμήμα Ασφαλείας Αμαρουσίου, διακριβώθηκε ότι η εγκληματική οργάνωση δραστηριοποιείτο από το έτος 2016, με τους διαφυγόντες δασμούς και φόρους να υπολογίζονται τουλάχιστον σε (19.500.000) ευρώ.

Για την αποδόμηση της εγκληματικής οργάνωσης πραγματοποιήθηκε ευρεία αστυνομική επιχείρηση προχθές (Πέμπτη 17 Δεκεμβρίου 2020), υπό το συντονισμό της Υποδιεύθυνσης Ασφαλείας Βορειοανατολικής Αττικής, με τη συμμετοχή αστυνομικών της Διεύθυνσης Ασφάλειας Αττικής και των Ομάδων Πρόληψης Καταστολής Εγκληματικότητας (Ο.Π.Κ.Ε.) και ΔΡΑΣΗ.

Κατά τη διάρκεια της επιχείρησης συνελήφθησαν (39) μέλη της οργάνωσης, μεταξύ των οποίων και ο «αρχηγός» της, ενώ παράλληλα ταυτοποιήθηκε η δράση τουλάχιστον ακόμα (8) μελών της.

Εντοπίστηκαν ακόμα (22) συνολικά χώροι που χρησιμοποιούσε η εγκληματική οργάνωση σε Ασπρόπυργο, Πέραμα, Άνω Λιόσια, Κηφισιά, Μεταμόρφωση, Αχαρνές, Κορωπί, Μαρκόπουλο αλλά και στη Βοιωτία. Πρόκειται για:

εγκαταστάσεις δυο εργοστασίων, το ένα για παρασκευή και συσκευασία τσιγάρων, με δυνατότητα παραγωγής 1,1 δισ. τσιγάρων το έτος και το δεύτερο για επεξεργασία καπνού,

εγκαταστάσεις εκτυπωτικού κέντρου (τυπογραφείου), με δυνατότητα παραγωγής ετικετών για 19 δισ. τσιγάρα το έτος,

(11) στεγασμένους αποθηκευτικούς χώρους και (5) υπαίθριους βοηθητικούς χώρους, στάθμευσης φορτηγών κ.λπ.

Συνολικά στο πλαίσιο των ερευνών βρέθηκαν, μεταξύ άλλων, και κατασχέθηκαν:

(91.828.440) τσιγάρα,

(112.415) κιλά κατεργασμένου και ακατέργαστου καπνού,

(500) παλέτες περιέχουσες (75.000.000) ετικέτες πακέτων τσιγάρων, που αντιστοιχούν σε 1,5 δισ. τσιγάρων

πληθώρα υλικών και μηχανημάτων της παραγωγικής διαδικασίας

(12) φορτηγά-ημιφορτηγά

(10) τράκτορες,

(23) τρέιλερ,

(9) Ι.Χ.Ε. αυτοκίνητα

(10.740) ευρώ και πιστόλι

Όπως προκύπτει η εγκληματική οργάνωση διέθετε καθετοποιημένη παραγωγή, κατά τα πρότυπα νομίμων επιχειρήσεων και ήλεγχε όλα τα στάδια της παραγωγής, αποθήκευσης και διανομής των λαθραίων τσιγάρων, ακολουθώντας συγκεκριμένη μεθοδολογία δράσης ( modus operandi ).






Ειδικότερα:

ο «αρχηγός» συντόνιζε όλη την παραγωγική διαδικασία λαθραίων καπνικών προϊόντων, από τις προπαρασκευαστικές ενέργειες παραγωγής ως και την τελική διανομή τους,

για τη μίσθωση των χώρων χρησιμοποιούσαν εικονικές εταιρείες, με κύριο αντικείμενο δραστηριότητας το χονδρικό εμπόριο και διαχειριστές άτομα με ενεργό Α.Φ.Μ. στην χώρα μας,

για την επιτήρηση των χώρων και των γειτονικών δρόμων εγκαθιστούσαν κλειστά κυκλώματα εικονοσκόπησης,

η μεταφορά των παραγόμενων λαθραίων καπνικών προϊόντων γινόταν με τράκτορες και επικαθήμενα, τα οποία έφεραν κυρίως πινακίδες Βουλγαρίας,

ως συνοδευτικά έγγραφα ( CMR ) χρησιμοποιούσαν παραπλανητικά έγγραφα νομιμοφανών ή νομίμων εταιρειών,

για τις μεταβάσεις από και προς τους χώρους χρησιμοποιούσαν Ι.Χ.Ε. αυτοκίνητα, καταχωρημένα σε ανύπαρκτα άτομα ή αλλοδαπούς με ενεργό Α.Φ.Μ. στην χώρα μας.

επικοινωνούσαν μεταξύ τους με τηλεφωνικές συνδέσεις ενεργοποιημένες σε «αχυράνθρωπους» (ghost phones), τις οποίες άλλαζαν συχνά,

ως επιπρόσθετα μέτρα αντιπαρακολούθησης, επέλεγαν οι χώροι που χρησιμοποιούσαν να μην συνδέονται άμεσα μεταξύ τους, ενώ για κάθε χώρο υπήρχε σταθερή υποομάδα ατόμων-μελών που ασχολούνταν αποκλειστικά και μόνο με την διαχείριση του,

κάθε υποομάδα είχε συγκεκριμένα καθήκοντα και οι κατώτεροι στην ιεραρχία δεν γνώριζαν τα μέλη των έτερων υποομάδων. Οι υποομάδες διαχωρίζονταν με βάση το αντικείμενο δραστηριότητας, σε υποομάδες γραμμών παραγωγής, διαχειριστές χώρων αποθήκευσης και υποομάδες διαχείρισης χώρων στάθμευσης.

Οι συλληφθέντες, με τη δικογραφία που σχηματίστηκε σε βάρος τους, οδηγήθηκαν στον κ. Εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Αθηνών και παραπέμφθηκαν σε κύρια ανάκριση.





Μόλις 15 ΙΧ «έκοψαν» τα ΚΤΕΟ σε 1,94 εκατ. ελέγχους

 



Η Ελλάδα φαίνεται επίσης ότι έχει τον… καλύτερο στόλο οχημάτων στον κόσμο -παρότι είναι απο τους γηραιότερους-  καθώς σχεδόν όλα περνάνε με επιτυχία από τους ελέγχους των Ελληνικών ιδιωτικών  ΚΤΕΟ!

Ένα απίστευτο κερδοσκοπικό… πάρτι φαίνεται να κάνουν τα ΚΤΕΟ στην Ελλάδα, εκτός κι αν τελικά η χώρα μας, αν και έχει το γηραιότερο στόλο αυτοκινήτων στην Ευρώπη -με μέσο όρο ηλικίας τα 17 έτη).

Η εξυπηρέτηση των πελατών – ελεγχόμενων φαίνεται να λειτουργεί αρκετά καλά στα Ελληνικά ΚΤΕΟ, καθώς τα στοιχεία δείχνουν ότι δε θέλουν αν αφήνουν απογοητευμένους τους πελάτες τους (να τους κόβουν δηλαδή), εις βάρος φυσικά της ασφάλειας όλων των κυκλοφορούντων αλλά και του περιβάλλοντος.

Για του λόγου το αληθές και σύμφωνα με τα στοιχεία που έχει το newsauto, μόλις 15 αυτοκίνητα από τους 1,94 εκατ. τεχνικούς ελέγχους «κόπηκαν» από τα ΚΤΕΟ της χώρας το 2019 έχοντας επικίνδυνες ελλείψεις σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του Newsauto.gr.

Η Ελλάδα φαίνεται επίσης ότι έχει τον καλύτερο στόλο Ταξί καθώς δεν κόπηκε κανένα όχημα αλλά και φορτηγών με μόλις 1 όχημα να κόβεται…

Δηλαδή το 2019 αποδεικνύεται ότι οι έλεγχοι ήταν πιο χαλαροί καθώς μόλις το 0,01% των αυτοκινήτων που ελέγχθηκαν κόπηκαν με επικίνδυνες ελλείψεις ενώ αν κοιτάξει κανείς τα στοιχεία της τελευταίας πενταετίας θα αντιληφθεί επίσης ότι συνεχώς μειώνεται ο αριθμός των οχημάτων με… επικίνδυνες ελλείψεις. Ειδικότερα το 2018 κόπηκαν 158 οχήματα, το 2017 δεν πέρασαν 45 ΙΧ, το 2016 κόπηκαν 46 οχήματα και το 2015 τα ΚΤΕΟ έκοψαν 68 αυτοκίνητα.

Επίσης σύμφωνα με τα στοιχεία του στόλου κυκλοφορούντων οχημάτων διαπιστώνει κανείς πως σε σύνολο 4,6 εκατ. οχημάτων, εκ των οποίων το 50% πρέπει να περνά κατά μέσο όρο από ΚΤΕΟ κάθε χρόνο, θα έπρεπε να ελέγχονται 2,5 εκατ. οχήματα ετησίως αλλά αντ’ αυτού από τα ΚΤΕΟ πέρασαν μόλις 1,94 εκατ. οχήματα το 2019.

Πέραν των οχημάτων με τις επικίνδυνες ελλείψεις που ήταν μόλις 15 αυτοκίνητα το 2019 καταγράφηκαν 96.646 οχήματα με σοβαρές ελλείψεις και 728.260 οχήματα με δευτερεύουσες ελλείψεις.

Δηλαδή το 2019 μόλις το 4,47% του στόλου των οχημάτων που επισκέφθηκαν κάποιο ΚΤΕΟ «έφυγαν» με σοβαρές ελλείψεις και αναγκαστικά έπρεπε να ξαναπεράσουν από τεχνικό έλεγχο.

Δεν «κόβονται» οχήματα

Το άκρως ανησυχητικό για τον κλάδο, την ελληνική οικονομία, την οδική ασφάλεια αλλά και το περιβάλλον είναι το γεγονός πως μειώνονται δραματικά τα ποσοστά των οχημάτων που «κόβονται» από τα ΚΤΕΟ.

Ειδικότερα σύμφωνα με πληροφορίες του Newsauto.gr το 2015 πάρα πολλά ΚΤΕΟ «έκοβαν» με σοβαρές ελλείψεις εξαψήφιο αριθμό οχημάτων (105.025 οχήματα).

Ως διά μαγείας το 2016 το εν λόγω ποσοστό μειώθηκε ραγδαία και κυμάνθηκε στο 4,71% (75.265 οχήματα)!

Το 2017 εξαιτίας της αύξησης των ελέγχων, από 1,5 εκατ. ανεβήκαμε στο 1,9 εκατ., το ποσοστό απόρριψης με σοβαρές ελλείψεις ανήλθε σε 4,77% (95.154 οχήματα).

Το 2018 σε 1,7 εκατ. ελέγχους το ποσοστό απόρριψης με σοβαρές ελλείψεις μειώθηκε σε 4,47% (77.975 οχήματα).

Τέλος πέρυσι σε 1,9 εκατ. ελέγχους το ποσοστό απόρριψης με σοβαρές ελλείψεις μειώθηκε σε 4,47% (96.646 οχήματα) παρά την αύξηση των ελέγχων κατά 200.000 οχήματα!

Πέραν των επικίνδυνων και σοβαρών ελλείψεων υπάρχουν και οι Δευτερεύουσες Ελλείψεις οι οποίες επίσης παρά το γεγονός ότι αυξάνονται οι έλεγχοι στην τελευταία 5ετία ο αριθμός τους μειώνεται!

Ειδικότερα σύμφωνα με πληροφορίες του Newsauto.gr το 2019 σε 1,9 εκατ. ελέγχους το 34,47% (728.260) των οχημάτων έφυγαν με καταγεγραμμένη Δευτερεύουσα έλλειψη.

Το 2018 σε 1,7 εκατ. ελέγχους το αντίστοιχο ποσοστό ανήλθε σε 49,31 (859.368), το 2017 σε 64,05% (1.277.412) το 2016 σε 64,33% (1.028.154) και το 2015 σε 64,46% (1.264.160).

Αντίθετα το ποσοστό των οχημάτων που πέρασαν από ΚΤΕΟ την τελευταία 5ετία χωρίς να καταγραφεί κανένα πρόβλημα ανεβαίνει…

Ειδικότερα το 2019 το ποσοστό ελέγχων χωρίς παρατηρήσεις ανήλθε σε 57,56% (1.118.878), το 2018 σε 46,21% (805.387), το 2017 σε 31,18% (621.880), το 2016 σε 30,96% (494.781) και το 2015 σε 30,18% (519.890).

Ο λόγος σύμφωνα με στελέχη τόσο από τον κλάδο του αυτοκινήτου όσο και από τον κλάδο των ΚΤΕΟ εστιάζεται στο γεγονός πως από τη στιγμή που υπάρχουν ΚΤΕΟ που περνούν όλα τα οχήματα, ανεξάρτητα από την κατάσταση στην οποία βρίσκονται, δημιουργούνται οι ιδανικές συνθήκες «ασφυξίας» στους ιδιοκτήτες των ΚΤΕΟ που θέλουν να κάνουν σωστά την δουλειά τους.

Μάλιστα η φήμη και μόνο πως κάποιο ΚΤΕΟ «κόβει» οχήματα αποτελεί ένα βασικό λόγο κατάρρευσης των διελεύσεων από ιδιοκτήτες καθώς προτιμούν κάποιο ανταγωνιστικό ΚΤΕΟ που θα «περάσουν» το όχημά τους χωρίς να έχει ελεγχθεί…

Πάντως σε καμία περίπτωση η Ελλάδα δεν διαθέτει τον νεότερο, πιο καλοσυντηρημένο και πιο ασφαλή στόλο οχημάτων στην ΕΕ…

Τα ΚΤΕΟ από την άλλη μεριά σύμφωνα με πληροφορίες του Newsauto.gr εκτιμούν ότι ο αριθμός των οχημάτων που κόβονται είναι πολύ μικρός καθώς δεν περνούν από Τεχνικό Έλεγχο πάνω από 1,2 εκατ. οχήματα τα οποία αν επισκέπτονταν κάποιο ΚΤΕΟ θα κόβονταν και το ποσοστό απόρριψης θα κυμαίνονταν σε διψήφιο αριθμό!

Κανένα Ταξί με Επικίνδυνες Ελλείψεις!

Η Ελλάδα σύμφωνα με τα αποτελέσματα των ελέγχων από ΚΤΕΟ φαίνεται ότι διαθέτει τον… καλύτερο στόλο Ταξί στην ΕΕ καθώς το 2019 ούτε ένα όχημα δεν κόπηκε με επικίνδυνες ελλείψεις! Τώρα κάποια Ταξί που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους τα οποία κυριολεκτικά είναι σε πολύ άσχημη κατάσταση κάποια ΚΤΕΟ που τα έλεγξαν διαπίστωσαν ότι είναι σε… εξαιρετική κατάσταση!

Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του Newsauto.gr το 2019 από τα ΚΤΕΟ πέρασαν 27.621 οχήματα και δεν βρέθηκε ούτε ένα με επικίνδυνες ελλείψεις! Να σημειώσουμε ότι το 2018 τα ΚΤΕΟ είχαν κόψει μόλις 1 Ταξί με επικίνδυνες ελλείψεις, το 2017 κόπηκαν 2 οχήματα, το 2016 αποτέλεσε χρονιά ρεκόρ με 4 ταξί να κόβονται και το 2015 κόπηκαν μόλις 2 οχήματα!

Με σοβαρές ελλείψεις το 2019 κόπηκαν 1.304 Ταξί (4,72%), το 2018 δεν πέρασαν 1.047 οχήματα (3,84%), το 2017 τα ΚΤΕΟ έκοψαν 1.147 Ταξί (4,09%), το 2016 κόπηκαν 1.248 οχήματα (4,64%) και το 2015 τα ΚΤΕΟ έκοψαν 1.343 Ταξί (5,01%).

Και στις δευτερεύουσες ελλείψεις καταγράφεται μεγάλη πτώση του αριθμού των οχημάτων καθώς το 2019 το ποσοστό τους ανήλθε σε 36,67% (10.128 οχήματα), το 2018 σε 50,72% (13.839), το 2017 σε 65,35% (18.348), το 2016 σε 67,22% (18.089) και το 2015 σε 68,52% (18.353).

Αντίθετα στην τελευταία 5ετία αυξάνεται ο αριθμός των Ταξί που περνούν από ΚΤΕΟ χωρίς να διαπιστώνεται κάποια παρατήρηση! Ειδικότερα το 2019 το ποσοστό επιτυχία ανήλθε σε 58,61% (16.189 οχήματα), το 2018 σε 45,44% (12.399), το 2017 σε 30,55% (8.587), το 2016 σε 21,12% (7.568) και το 2015 μόλις το 26,46% των Ταξί (7.088) πέρασε χωρίς παρατήρηση!

Τραγικά φαίνεται ότι είναι και τα αποτελέσματα των ελέγχων στα δίκυκλα καθώς το 2019 σε 377.010 ελέγχους ΚΤΕΟ με επικίνδυνες ελλείψεις κόπηκαν μόλις 20 μοτοσυκλέτες δηλαδή το 0,01% των ελέγχων! Ο αριθμός των δικύκλων που κόβονται φαίνεται ότι μειώνεται σταθερά κάθε χρόνο την τελευταία 5ετία. Ειδικότερα το 2018 σε 246.803 ελέγχους με επικίνδυνες ελλείψεις κόπηκαν 48 μοτοσυκλέτες (0,02%), το 2017 κόπηκαν 62 δίκυκλα (0,02%), το 2016 κόπηκαν 53 μοτοσυκλέτες (0,03%) και το 2015 κόπηκαν 142 δίκυκλα (0,03%).

Η ίδια εικόνα καταγράφεται και στα λεωφορεία καθώς το 2019 σε 20.032 ελέγχους μόλις ένα λεωφορείο κόπηκε με επικίνδυνες ελλείψεις! Αντίθετα το ποσοστό των οχημάτων που ελέγχθηκαν και δεν καταγράφηκε καμία παρατήρηση ανέβηκε στο 70,29% το 2019 ενώ τα προηγούμενα χρόνια κυμαίνονταν μεταξύ 42,62% το 2015 έως 59,53% το 2018!

Στα φορτηγά έως 3,5 τόνους το 2019 με επικίνδυνες ελλείψεις κόπηκαν μόλις 8 οχήματα σε 310.779 ελέγχους ενώ τα προηγούμενα χρόνια ο αντίστοιχος αριθμός ανήλθε το 2018 σε 60, το 2017 σε 55, το 2016 σε 52 και το 2015 σε 66 οχήματα.

Αντίθετα το ποσοστό επιτυχία χωρίς παρατηρήσεις το 2019 ανήλθε σε 45,31% ενώ τα προηγούμενα έτη κυμαίνονταν μεταξύ 12,20% (2015) έως 31,02% το (2018).

Η τελευταία κατηγορία που ελέγχθηκαν από ΚΤΕΟ αφορά στα βαρέα φορτηγά άνω των 3,5 τόνων όπου το 2019 με επικίνδυνες ελλείψεις βρέθηκε μόλις 1 φορτηγό σε 97.794 ελέγχους!

Τα προηγούμενα χρόνια κόβονταν περισσότερα φορτηγά σε ίδιο αριθμό ελέγχων και ειδικότερα το 2018 κόπηκαν με επικίνδυνες ελλείψεις 62 φορτηγά, το 2017 κόπηκαν 72, το 2016 κόπηκαν 77 και το 2015 κόπηκαν 135 φορτηγά.

Αντίθετα το ποσοστό επιτυχίας στους ελέγχους φορτηγών κατά τους οποίους δεν καταγράφηκε ούτε μία παρατήρηση ανήλθε το 2019 σε 55,82% ενώ τα προηγούμενα χρόνια το αντίστοιχο ποσοστό κυμαίνονταν από 26,70 (2016) έως και 43,69% (2018).

Απώλειες εκατομμυρίων για το κράτος

Η ουσιαστική «κατάργηση» του θεσμού των ΚΤΕΟ έχει προκαλέσει απώλεια πολλών εκατομμυρίων ευρώ για το Δημόσιο καθώς εκτός από το γεγονός πως δεν «κόβονται» οχήματα το κράτος χάνει εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ από την αγορά.

Ειδικότερα αν κάποιος δεν επισκευάζει το όχημά του, το κράτος χάνει εκατομμύρια ευρώ από την φορολόγηση αλλά και τον ΦΠΑ των καταστημάτων της αγοράς αυτοκινήτου που προέρχονται από την παροχή υπηρεσιών των συνεργείων, την πώληση ανταλλακτικών, ελαστικών, φανοποιείων, κ.ά.

Στη συνέχεια το κράτος επιβαρύνεται από τα τροχαία ατυχήματα που προκαλούνται λόγω της κακής συντήρησης των οχημάτων καθώς οι τραυματίες «κοστίζουν» τόσα σε φάρμακα όσο και νοσήλια.

Επίσης το περιβάλλον παθαίνει ανεπανόρθωτες ζημιές καθώς δεν είναι λίγες οι φορές που όλοι μας βρισκόμενοι πίσω από κάποιο αυτοκίνητο ή φορτηγό βλέπουμε πως από την εξάτμιση βγαίνει άσπρος ή κατάμαυρος καπνός!

Αλλά στα περισσότερα οχήματα που προκαλούν ατυχήματα λόγω κακής συντήρησης, καίνε λάδια ή φέρουν άλλες σοβαρές ελλείψεις φαίνεται πως έχουν περάσει από ΚΤΕΟ!

Τα γερμανικά ΚΤΕΟ «κόβουν» 9,8 εκατ. αυτοκίνητο τον χρόνο!

Η Γερμανία αποτελεί μία χώρα πρότυπο για τους ελέγχους ΚΤΕΟ, όπως επίσης και άλλα ευρωπαϊκά κράτη. Ωστόσο το εντυπωσιακό για μια χώρα με πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες αποτελεί το γεγονός πως το ποσοστό των οχημάτων που «κόβονται» από τα γερμανικά ΚΤΕΟ ανέρχεται σε 35,5%! Ειδικότερα σύμφωνα με πληροφορίες του Newsauto.gr στους 27,6 εκατ. ελέγχους που πραγματοποίησαν τα γερμανικά ΚΤΕΟ «κόπηκαν» σχεδόν 9,8 εκατ. οχήματα με 2,67 βλάβες κατά μέσο όρο!

Και να είστε σίγουροι πως οι έλεγχοι στα γερμανικά ΚΤΕΟ πραγματοποιούνται για να διατηρηθεί σε υψηλά επίπεδα η οδική ασφάλεια αλλά και η προστασία του περιβάλλοντος ενώ παράλληλα να λειτουργούν όλες οι επιχειρήσεις από τον κλάδο αυτοκινήτου που περιλαμβάνει τα συνεργεία, τα φανοποιεία, την πώληση ανταλλακτικών αλλά και ελαστικών που αποφέρουν τεράστια έσοδα στη γερμανική οικονομία…


Πηγή : newsauto.gr



Αλλοδαπός αυτοτραυματίστηκε έξω από αστυνομικό τμήμα στην Θεσσαλονίκη

 


Αλλοδαπός έβγαλε ξυράφι και αυτοτραυματίστηκε μπροστά σε αστυνομικό τμήμα της Θεσσαλονίκης, προκειμένου να διαμαρτυρηθεί για δίωξη που εκκρεμεί εναντίον του.

Μία επεισοδιακή διαμαρτυρία ενός 32χρονου από τη Συρία εκτυλίχθηκε το βράδυ του Σαββάτου στην ανατολική Θεσσαλονίκη.

Περίπου στις 23:00, ο άνδρας μετέβη έξω από το Αστυνομικό Τμήμα Χαριλάου και άρχισε να φωνάζει και να δημιουργεί ένταση.

Έπειτα εξέφρασε την πρόθεσή του να αυτοτραυματιστεί.

Σύμφωνα με πληροφορίες του thestival.gr, το όνομα του 32χρονου Σύρου εμπλέκεται σε υπόθεση κλοπών και διαρρήξεων οχημάτων.

Ο άνδρας διαμαρτυρόταν έξω από το Αστυνομικό Τμήμα πως διώκεται αδίκως, με τους αστυνομικούς να του ζητούν να ηρεμήσει.

Εκείνος όχι μόνο δεν άκουσε τις παραινέσεις των αστυνομικών, αλλά έβγαλε ένα ξυράφι που έφερε μαζί του και αυτοτραυματίστηκε σε διάφορα σημεία του σώματός του.

Ο διοικητής του Τμήματος Ασφαλείας Χαριλάου κατάφερε να του αποσπάσει το ξυράφι και με τη συνδρομή άλλων αστυνομικών που είχαν σπεύσει στο σημείο, του ζήτησε να παραμείνει ήρεμος μέχρι την άφιξη του ασθενοφόρου.

Λίγο αργότερα ο άνδρας παρελήφθη από ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ και μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο “Παπανικολάου“.

Δείτε το βίντεο του thestival. Προσοχή: Περιέχει σκληρές εικόνες:


Πηγή : thestival.gr



Διοργάνωσαν υπαίθριο κορονοπάρτι στον Άλιμο - Επέμβαση της αστυνομία να διαλύσει 100 άτομα

 



Η εγκληματική ανευθυνότητα ορισμένων δεν έχει όρια και τα πρόστιμα δεν φτάνουν για να τους σταματήσουν.

Το βράδυ του Σαββάτου 19.12.2020 ομάδα περίπου 100 ατόμων έκανε ανεύθυνο υπαίθριο πάρτι στον Αλιμο που τελικά διαλύθηκε με την επέμβαση της αστυνομίας.

Περιπολικά της ΕΛΑΣ αντιλήφθηκαν ότι υπήρχε μια περίεργη κινητικότητα στον λόφο Πανί στον Αλιμο, επενέβη με τα άτομα που ήταν εκεί να τρέπονται σε φυγή.

Φυσικά και κόπηκαν πρόστιμα 300 ευρώ σε όσους κατάφεραν να πιάσουν.