Πέμπτη 26 Δεκεμβρίου 2024

Έτσι κλέβουν τα βενζινάδικα του καταναλωτές

 



Σύμφωνα με το carandmotor.gr, ένα ακόμα περιστατικό καταφανέστατης «κλοπής» από βενζινάδικο της Αθήνας κάνει τον γύρο του Διαδικτύου, αναδεικνύοντας για πολλοστή φορά το μέγεθος του προβλήματος.

Η νοθεία των υγρών καυσίμων δεν αποτελεί τη μοναδική απάτη με την οποία ερχόμαστε αντιμέτωποι σε έναν αρκετά μεγάλο αριθμό πρατηρίων στη χώρα μας, καθώς πολλοί από τους «επαγγελματίες» του κλάδου επιλέγουν μια διαφορετική, ίσως πιο ασφαλή για εκείνους, μεθοδολογία ώστε να μεγιστοποιήσουν το κέρδος τους εις βάρος της δική μας τσέπης.

Ο λόγος για τις πειραγμένες αντλίες, οι οποίες είναι με τέτοιο τρόπο «ρυθμισμένες» ώστε να προμηθεύουν το όχημα μας με λιγότερο καύσιμο από εκείνο που καλούμαστε να πληρώσουμε.

Τις περισσότερες φορές, η απάτη αυτή περνά απαρατήρητη, καθώς δύσκολα μπορεί κανείς να αντιληφθεί ότι από την αντλία έχουν π.χ. περάσει 20 λίτρα, ενώ ο μετρητής της αναγράφει περισσότερα.

Υπάρχουν βέβαια και περιπτώσεις που η… κλοπή είναι καταφανέστατη, καθώς η αναγραφόμενη ποσότητα καυσίμου υπερβαίνει και μάλιστα κατά πολύ τη χωρητικότητα του ίδιου του ρεζερβουάρ.

Και όχι δεν μιλάμε για αυτοκίνητα ή φορτηγά, στα οποία μπορεί κανείς να δικαιολογήσει μια μικρή απόκλιση εξαιτίας της πλήρωσης του «λαιμού» που καταλήγει στη δεξαμένη καυσίμου αλλά για δίκυκλα και μάλιστα μικρού κυβισμού στα οποία η μάνικα τοποθετείται σχεδόν απευθείας στο ρεζερβουάρ.

Μια τέτοια περίπτωση είναι και εκείνη που κάνει τις τελευταίες ώρες τον γύρο του Διαδικτύου, καθώς ο ιδιοκτήτης ενός δικύκλου «γέμισε» το σκούτερ του με 14,73 λίτρα ενώ το ρεζερβουάρ έχει χωρητικότητα 13 λίτρων.



Μάλιστα σύμφωνα με τον ιδιοκτήτη του σκούτερ, το ρεζερβουάρ δεν ήταν τελείως άδειο, γεγονός που σημαίνει ότι η αντλία έκλεψε περισσότερα από 2 λίτρα καυσίμου ή αν προτιμάτε σχεδόν 3,5 ευρώ.

Με επιβάρυνση που αγγίζει σχεδόν το 15%, ο πρατηριούχος κυριολεκτικά πλουτίζει καθώς σε ένα γέμισμα αυτοκινήτου με 40 λίτρα καυσίμου, ο πελάτης θα κληθεί να πληρώσει για 46 λίτρα, ενισχύοντας εν αγνοία του το ταμείο του βενζινάδικου με επιπλέον 10 ευρώ.


Πηγή




Νέο περιστατικό βίας μεταξύ ανηλίκων στο Μαρούσι

 



Λίγες ώρες μετά την αιματηρή συμπλοκή μεταξύ ανηλίκων στον σταθμό του ΗΣΑΠ στο Μαρούσι, με δύο τραυματίες από μαχαίρι, ένα νέο περιστατικό βίας κατεγράφη στο ίδιο σημείο.

Σύμφωνα με πληροφορίες, το νέο περιστατικό βίας με θύματα ανήλικους σημειώθηκε στο Μαρούσι όταν ομάδα τριάντα νεαρών επιτέθηκε σε δύο 17χρονους.

Όλα έγιναν στην Πλατεία Πίνδου και Περικλέους, όταν 15 άτομα τα οποία επέβαιναν σε 3 αυτοκίνητα προσέγγισαν δύο 17χρονους και τους επιτέθηκαν με λοστούς και ασκώντας τους σωματική βία.

Οι δύο ανήλικοι μεταφέρθηκαν στο ΚΑΤ με ελαφριά τραύματα ενώ σύμφωνα με πληροφορίες φαίνεται ότι υπήρχαν διαφορές ανάμεσα στις δύο παρέες και κάποιο προηγούμενο επεισόδιο. 

«Είχαν μαζευτεί καμιά δεκαριά άτομα και από όσα ακούγαμε, ένα μικρό γύρισε και είπε "αυτή τη φορά δεν θα τον μαχαιρώσω, θα τον σκοτώσω". Και μαζευόντουσαν και εκείνη τη στιγμή ήρθαν ΟΠΚΕ, ασφάλεια, το 100», ανέφερε αυτόπτης μάρτυρας στον ΑΝΤ1.

Στο σημείο έφτασαν άμεσα αστυνομικές δυνάμεις μετά από κλήσεις έντρομων πολιτών που υπήρξαν αυτόπτες μάρτυρες στο περιστατικό.

Αιμόφυρτοι οι νεαροί επιχειρούσαν να βρουν καταφύγιο στα μαγαζιά που βρίσκονται στην περιοχή, προκειμένου να κρυφτούν, ενώ κάποιοι άλλοι αναζητούσαν τηλέφωνο για να καλέσουν τους γονείς τους για βοήθεια.

«Ήθελαν να μπουν να κρυφτούν. Είχαμε κόσμο, πελάτες, και μας έλεγαν να μην καλέσουμε την αστυνομία. Καμία από τις δύο πλευρές δεν πρέπει να είναι τελείως “καθαρή”. Δεν είναι πολύ λογικό να πλακώνονται όλη την ώρα στο ξύλο και να βγάζουν μαχαίρια να έχουν τέτοιες απειλές», περιέγραψε αυτόπτης μάρτυρας στον ΑΝΤ1.

Ο λόγος της νέας συμπλοκής παραμένει άγνωστος, με τους δράστες να τρέπονται σε φυγή πριν φτάσει στο σημείο η αστυνομία. Το ίδιο συνέβη και με τους τραυματισμένους από τη συμπλοκή νεαρούς.




Συμπλοκή με τραυματίες ανάμεσα σε Ρομά και Πακιστανούς

 



Άγρια συμπλοκή μεταξύ Πακιστανών και Ρομά σημειώθηκε το βράδυ των Χριστουγέννων, στην περιοχή της Αλφειού στον Πύργο.

Σύμφωνα με πληροφορίες του patrisnews, η ένταση που δημιουργήθηκε ανάμεσα στις δύο ομάδες οδήγησε σε βίαιη σύγκρουση, ενώ φέρονται να έχουν τραυματιστεί κάποια άτομα.

Τα αίτια της συμπλοκής παραμένουν αδιευκρίνιστα, με τις αρχές να συνεχίζουν τις έρευνες για να διαλευκάνουν τα κίνητρα πίσω από το επεισόδιο.

Η αστυνομία έχει ήδη προχωρήσει στη προσαγωγή τουλάχιστον δύο Πακιστανών, ενώ αναζητούνται και άλλα άτομα που ενδέχεται να εμπλέκονται.

Παράλληλα, έχουν γίνει προσαγωγές και από την πλευρά των Ρομά.

Οι αρχές συνεχίζουν να διερευνούν το περιστατικό, προκειμένου να αποσαφηνιστούν οι συνθήκες κάτω από τις οποίες εκτυλίχθηκε η συμπλοκή.



Αράχωβα : Ακινητοποίηση ηλεκτρικών αυτοκινήτων και ΙΧ χωρίς αντιολισθητικές δημιούργησαν τις ουρές

 



Ανακοίνωση εξέδωσε η Ελληνική Αστυνομία, με αφορμή τις ουρές οχημάτων που παρατηρήθηκαν τα Χριστούγεννα στην περιοχή της Αράχωβας.

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα και αυτοκίνητα χωρίς αντιολισθητικές αλυσίδες, ευθύνονται για τις ουρές χιλιομέτρων.

Η ανακοίνωση της ΕΛ.ΑΣ. για τις ουρές στην Αράχωβα:

«Σχετικά με δημοσιεύματα ηλεκτρονικού τύπου, τα οποία αναφέρονται σε ακινητοποίηση οχημάτων και δυσχέρεια της κυκλοφορίας, λόγω δυσμενών καιρικών φαινομένων πλησίον του οικισμού Αράχωβας Βοιωτίας, καθώς και σε συναφή θέματα τροχονομικών ελέγχων, από το Αρχηγείο της Ελληνικής Αστυνομίας ανακοινώνονται τα ακόλουθα:

»Στον οικισμό της Αράχωβας διενεργούνται συνεχείς τροχονομικοί έλεγχοι από αστυνομικούς με σκοπό τη διαπίστωση εφοδιασμού των οχημάτων με αντιολισθητικές αλυσίδες, καθώς και στη διεξαγωγή της κυκλοφορίας με τη χρήση αυτών όπου κρίνεται απαραίτητο, ενώ λόγω των χαμηλών θερμοκρασιών που επικρατούν στην περιοχή παρατηρήθηκε ότι πολλά ηλεκτρικά οχήματα παρουσίασαν τεχνικά προβλήματα με αποτέλεσμα την ακινητοποίησή τους κατά την επιστροφή από το χιονοδρομικό κέντρο της περιοχής.

»Υπενθυμίζεται η από 24-12-2024 Ανακοίνωση Γ.Ε.Δ. Στερεάς Ελλάδας σχετικά με την κατάσταση του οδικού δικτύου στην περιοχή, η υποχρέωση εφοδιασμού των οδηγών όλων των οχημάτων με αντιολισθητικές αλυσίδες ή άλλα ανάλογα αντιολισθητικά μέσα, εφόσον τα οχήματα αυτά δεν φέρουν ειδικά ελαστικά, καθώς και η υποχρέωσή τους να φέρουν τον εξοπλισμό αυτό σύμφωνα με τις οδηγίες των αστυνομικών αρχών με σκοπό την ομαλή διεξαγωγή της κυκλοφορίας των οχημάτων».



Όλα τα σενάρια ανοιχτά για τα αίτια της συντριβής του αεροσκάφους στο Καζακστάν

 



Το μυστήριο γύρω από τη συντριβή αεροσκάφους στο Καζακστάν, με αποτέλεσμα 38 άνθρωποι να χάσουν τη ζωή τους, παραμένει ώρες μετά την τραγωδία.

Το αεροσκάφος των Αερογραμμών του Αζερμπαϊτζάν με 67 επιβαίνοντες συνετρίβη κοντά στην πόλη Ακτάου στο Καζακστάν την Τετάρτη, με αποτέλεσμα να σκοτωθούν τουλάχιστον 38 επιβαίνοντες, σύμφωνα με τις αρχές του Καζακστάν.

Τα σενάρια που εξετάζουν οι αρχές:

- Σύγκρουση με πουλιά αυτό ανακοίνωσε και η ρωσική υπηρεσία πολιτικής αεροπορίας, η οποία ανέφερε σε ανακοίνωσή της ότι οι προκαταρκτικές πληροφορίες υποδηλώνουν ότι ο πιλότος αποφάσισε να κάνει αναγκαστική προσγείωση μετά από χτύπημα πουλιού.

Η σύγκρουση αεροπλάνων με σμήνη πουλιών δεν είναι κάτι σπάνιο. 

- Χτύπημα από θραύσματα πυραύλου οι τρύπες που φαίνονται στην άτρακτο είναι ανησυχητικές. Το αεροσκάφος είχε ξεκινήσει από την πρωτεύουσα του Αζερμπαϊτζάν, Μπακού, με προορισμό το Γκρόζνι, την πρωτεύουσα της Τσετσενίας, αλλά βρέθηκε στη νότια Ρωσία- στο Ακτάου του Καζακστάν, λόγω ομίχλης. Είναι απορίας άξιο το γιατί πέταξε 275 μίλια μέχρι το Ακτάου, στο δυτικό Καζακστάν, όπου και τελικά κατέπεσε, μιας και όπως αναφέρουν πολίτες που συχνά κάνουν αυτή την πτήση, δεν έχει γίνει ποτέ τέτοια εκτροπή.

Η Τσετσενία και τρεις παρακείμενες περιοχές της νότιας Ρωσίας είχαν δεχθεί νωρίτερα την ίδια μέρα μία σειρά από επιδρομές ουκρανικών drones, με συνέπεια η ρωσική αεράμυνα να βρίσκεται σε αυξημένη επιφυλακή για οτιδήποτε πλησίαζε τον εναέριο χώρο. Η δραστηριότητα των μη επανδρωμένων αεροσκαφών έχει κλείσει αεροδρόμια στην περιοχή στο παρελθόν και το πλησιέστερο ρωσικό αεροδρόμιο στην πορεία πτήσης του αεροπλάνου έκλεισε το πρωί της Τετάρτης.

Το Euronews, επικαλείται μαρτυρίες επιζώντων επιβατών οι οποίοι δήλωσαν ότι, ενώ πλησίαζαν στο Γκρόζνι, τον προορισμό της πτήσης, άκουσαν μια έκρηξη και ακολούθησε κάτι που έμοιαζε με θραύσματα που χτύπησαν το αεροπλάνο και «τρύπησαν» την άτρακτο. Το Euronews επικαλείται ρεπορτάζ του αζερικού τηλεοπτικού δικτύου AnewZ, το οποίο, επικαλούμενο με τη σειρά του έναν Ρώσο στρατιωτικό μπλόγκερ, ανέφερε πως «οι ζημιές στο αεροσκάφος υποδηλώνουν ότι μπορεί να χτυπήθηκε κατά λάθος από ένα πυραυλικό σύστημα αεράμυνας (SAM)».



- Παρεμβολές από GPS jammer / spoofing: Το FlightRadar24 αναφέρει πως είναι πολύ πιθανό η πτώση του αεροσκάφους να οφείλεται σε jamming/spoofing. Παραθέτει μάλιστα διαδραστικό χάρτη στον οποίο την ώρα της πτώσης υπήρχε προειδοποίηση για ισχυρές παρεμβολές, λόγω της προηγούμενης επιδρομής των ουκρανικών drones. Άλλοι χάρτες της διαδρομής της πτήσης έδειξαν επίσης περιοχές όπου χάθηκε το σήμα- κάτι που συμβαίνει συχνά σε περιπτώσεις jamming.

Οι παρεμβολές από τέτοια συστήματα μπορούν να μπερδέψουν τα πληρώματα των αεροσκαφών, παραπληροφορώντας τους για τις συντεταγμένες αλλά και το ύψος στο οποίο πετούν, ως και να επέμβουν σε μια σειρά συστημάτων, ουσιαστικά αχρηστεύοντάς τα. Σε αυτή την περίπτωση, οι πιλότοι θα πέταγαν «στα τυφλά».

Κατά ένα σενάριο, το αεροσκάφος έκανε αυτό τον «κύκλο» για να αποφύγει τις παρεμβολές, όμως βρέθηκε σε σημείο που οι παρεμβολές ήταν ισχυρότερες, με ολέθριες συνέπειες. Σημειώνεται ότι κατά το παρελθόν οι Ρώσοι έχουν κατηγορηθεί για παρεμβολές στο GPS στην ευρύτερη περιοχή.



- Μηχανικό πρόβλημα, τα στοιχεία της υπηρεσίας παρακολούθησης πτήσεων Flightradar24 δείχνουν ότι το ύψος του αεροσκάφους άλλαξε περισσότερες από 100 φορές στα τελευταία 74 λεπτά της πτήσης του, ενώ σε κάποια σημεία της πτήσης, το σήμα του είχε χαθεί. 

Σύμφωνα με ειδικούς στην αεροπλοϊα, το αεροσκάφος της Azerbaijan Airlines, δείχνει να είναι εκτός ελέγχου στο βίντεο πριν την πτώση. Κάποιοι επισημαίνουν ότι οι πιλότοι κάνουν επανειλημμένα «βουτιά» για να ανακτήσει το αεροπλάνο ταχύτητα, αφού προηγουμένως φτάνει σε stall -μικρή ταχύτητα αέρος, η οποία οδηγεί σε απώλεια της άνωσης και πτώση- άλλοι ότι τα πτερύγια /flaps βρίσκονται σε μηδενική κλίση, γεγονός που μπορεί να καταδεικνύει ζημιά στα υδραυλικά συστήματα του αεροσκάφους.



- Έμεινε από καύσιμα γιατί το αεροπλάνο πέταξε επιπλέον 275 μίλια από το προγραμματισμένο δρομολόγιό του, μέχρι το Ακτάου, στο δυτικό Καζακστάν, όπου και τελικά κατέπεσε. Μπορεί να είναι πιθανό να μην είχαν υπολογιστεί σωστά τα καύσιμα και να έμεινε από αυτά στον αέρα. Όσο τρελό και αν φαίνεται, δεν θα είναι η πρώτη φορά που έχει συμβεί κάτι τέτοιο. Από τα 21 καταγεγραμμένα περιστατικά, το πιο γνωστό περιστατικό πτώσης αεροσκάφους από αυτό το λόγο, είναι αυτό της Avianca 052 με 158 επιβάτες, που συνετρίβη στα ορεινά της Νέας Υόρκης, σκοτώνοντας 73 από τους επιβάτες του.