Τρίτη 26 Απριλίου 2016

Ο Λευτέρης Αυγενάκης αδιαμφισβήτητος νικητής αύριο Μ. Τετάρτη για την θέση του Γραμματέα



Η νέα Πολιτική Επιτροπή της Νέας Δημοκρατίας, συνέρχεται σε πρώτη συνεδρίαση αύριο  το απόγευμα 16:00 της Μεγάλης Τετάρτης με μοναδικό θέμα ημερησίας διάταξης την εκλογή γραμματέα.

Αδιαμφισβήτητος νικητής για  την θέση του Γραμματέα είναι ο Βουλευτής Ηρακλείου Λευτέρης Αυγενάκης ο οποίος έχει αποδείξει την ικανότητα του το ήθος και την αποτελεσματικότητα του οργώνοντας την επικράτεια από τον Ιανουάριο του 2016 έως και σήμερα.

Η σύνθεση της Πολιτικής Επιτροπής,απαρτίζεται από 286 μέλη, εκ των οποίων τα 150 εξελέγησαν την Κυριακή στο συνέδριο της Νέας Δημοκρατίας από τους συνέδρους οι υπόλοιποι 136 μετέχουν ex officio και αυτοί είναι πρώην πρόεδροι Ν.Δ., βουλευτές, περιφερειάρχες, δήμαρχοι κτλπ.



Νέα Δημοκρατία: Σαρώνουν τα αποθεματικά για να πιέσουν τους βουλευτές να ψηφίσουν




Η Νέα Δημοκρατία μέσω του εκπροσώπου τύπου Γιώργου Κουμουτσάκου κατηγορεί την κυβέρνηση ότι υπερδραματοποιεί την κατάσταση προκειμένου να ψηφίσουν οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ.

«Γιατί η Κυβέρνηση "σαρώνει"τα διαθέσιμα; Γιατί τα χρειάζεται ή για να υπερδραματοποιήσει & να πιέσει τους βουλευτές να ψηφίσουν; Και για τα δύο!», έγραψε στον προσωπικό του λογαριασμό στο  Twitter. 


Ευχόμαστε να είναι μόνο για να εκβιάσει και να μην συμβαίνει ότι έχει διαλύσει τα πάντα και δεν προτίθεται να αφήσει τίποτα μέχρι να πέσει και να οδηγηθεί η χώρα σε εκλογές που είναι και ο μόνος δρόμος για να σωθεί η Ελλάδα και οι Έλληνες απο αυτό το ασκέρι!!


Η ανεπάρκεια της κυβέρνησης φέρνει μαζικά κατασχετήρια για οφειλές προς το Δημόσιο



Κατασχετήρια τραπεζικών λογαριασμών για οφειλές προς το Δημόσιο, στέλνονται πλέον μαζικά.

Ενδιεκτικό είνα ότι τον Μάρτιο έγιναν 28.000 κατασχέσεις έναντι 22.000 τον Φεβρουάριο 15.000 τον Ιανουάριο από μόλις 1.700 πέρυσι το Νοέμβριο.


Τις κατασχέσεις τραπεζικών λογαριασμών συνεπικουρεί η δυνατότητα της ηλεκτρονικής αποστολής τους, μέσα από το Μητρώο των Καταθέσεων, που επιτρέπει στο Δημόσιο να έχει πλήρη πρόσβαση σε όλους τους τραπεζικούς λογαριασμούς καταθετών σε όλες τις τράπεζες.

Ο αριθμός των κατασχέσεων που τελικά εκτελείται υπολείπεται κατά πολύ των εντολών για κατάσχεση που αποστέλλονται καθημερινά καθώς πολλοί καταθέτες διατηρούν στους λογαριασμούς τους πολύ λιγότερα χρήματα από αυτά που ορίζει η εντολή κατάσχεσης, ενώ αρκετοί είναι εκείνοι που έχουν ακόμα και μηδενικό υπόλοιπο.

Μεταξύ των φορέων που προχωρούν, σύμφωνα με την Καθημερινή, στις μαζικές κατασχέσεις είναι εκτός από την εφορία και τα ασφαλιστικά ταμεία, οι δήμοι που στέλνουν κατασχετήρια ακόμη και για μικροποσά.

Ο ακατάσχετος λογαριασμός

Ακατάσχετος είναι ο  λογαριασμός που έχει δηλωθεί ως μισθοδοτικός ή συνταξιοδοτικός και μέχρι του ορίου των 1.000 ευρώ. Από τα 1.000 έως τα 1.500 ευρώ μπορεί να κατασχεθεί το 50% των χρημάτων, ενώ από τα 1.500 ευρώ και πάνω μπορεί να κατασχεθεί εξ ολοκλήρου.


Πηγή : newsbomb.gr


Αδειάζει και τα ταμειακά διαθέσιμα της ΕΥΔΑΠ η κυβέρνηση! Το νου σας στα παγκάρια Πάσχα έρχεται




Η κατάσταση δεν είναι πλέον οριακή αλλά πλήρως ανεξέλεγκτη και επικίνδυνη για την χώρα! Δεν υπάρχει φράγκο και δεν μπορούν να γίνουν πληρωμές τελεία και παύλα!! 

Δεν αφήνουν τίποτα στα ταμεία γιατί δεν υπάρχει φράγκο και κάποιος θα πρέπει να πληρώσει την αδυναμία τους να κυβερνήσουν και να είναι παραγωγικοί.

Τα ταμειακά διαθέσιμα της ΕΥΔΑΠ είχαν  σειρά για να βάλει χέρι η κυβέρνηση και έπεται συνέχεια να ακολουθήσουν και τα παγκάρια των εκκλησιών!!! Τον νου σας στις εκκλησίες!!

Έτσι, με πρόσφατη απόφαση του διοικητικού συμβουλίου της εταιρείας προβλέπεται ότι το ποσό των ταμειακών διαθεσίμων -δηλαδή των χρημάτων τα οποία υπάρχουν «στο συρτάρι» της ΕΥΔΑΠ και που απομένει μετά την αφαίρεση του αναγκαίου ποσού για πληρωμή των μηνιαίων υποχρεώσεων 30 εκατ. ευρώ τοποθετείται σε ποσοστό 70% στον Ειδικό Λογαριασμό Ταμειακής Διαχείρισης της Τράπεζας της Ελλάδος (ΤτΕ). 

Η επίσημη «δικαιολογία» ότι είπαν και για τους προηγούμενους, ότι ο συγκεκριμένος λογαριασμός έχει μεγαλύτερη απόδοση, ενώ η επένδυση των χρημάτων σε αυτόν έχει την εγγύηση του ελληνικού Δημοσίου. 

Τελειώσαμε κυρίες και κύριοι και δεν το έχουμε πάρει χαμπάρι εκτός από την κυβέρνηση που ξέρει ότι μας έχει διαλύσει εντελώς.


Βυθίζεται το «Παναγία Τήνου» στον Πειραιά




Βυθίζεται στο λιμάνι του Πειραιά το πλοίο «Παναγία Τήνου». 

Το πλοίο που είναι δεμένο στην προβλήτα Ε4, έχει πάρει κλίση από την δεξιά πλευρά και παρουσιάζει εισροή υδάτων. 

Στον χώρο του λιμένα βρίσκονται δύο ρυμουλκά ενώ σε εξέλιξη βρίσκεται επιχείρηση απάντλησης υδάτων.

Το πλοίο (ανήκε στη Ventouris Sea Lines και) είχε κατασχεθεί λόγω οικονομικών προβλημάτων.

Σημειώνεται ότι τον Ιανουάριο του 2015 το πλοίο είχε ταξιδέψει για λίγο στα Κύθηρα όμως μετά από επισχέσεις εργασίας του πληρώματος έδεσε οριστικά.



Πηγή


Δημήτρης Κάρναβος ο ποιο ενεργός Δήμαρχος του Λεκανοπεδίου

Ο Δημήτρης Κάρναβος είναι κατά παραδοχή της πλειοψηφίας των δημοτών του ο ποιο ενεργός Δήμαρχος Καλλιθέας από όλους τους προκατόχους του.

Εκτός την ενεργή συμμετοχή του στην καλυτέρευση της εικόνας του δήμου και των υπηρεσιών του, ο Δημήτρης Κάρναβος έχει εργαστεί πολύ για να βελτιώσει και τις δομές πρόνοιας του δήμου που αριθμοί κοντά 200.000 κατοίκους και έχοντας ως συνεργάτιδα του την αντιδήμαρχο πρόνοιας Άννα Πάσχου - Γιαννάκου η οποία επιτελεί τεράστιο κοινωνικό έργο βοηθώντας τους δημότες της Καλλιθέας και όχι μόνο αφού σαν μητροπολιτικός δήμος είναι επιφορτισμένος για την πρόνοια και των γειτονικών δήμων.

Με αυτή του την επιλογή να τοποθετήσει την Άννα Πάσχου - Γιαννάκου στην κοινωνική πρόνοια, ο Δημήτρης Κάρναβος δείχνει ότι διαλέγει πολύ προσεκτικά τους συνεργάτες του και ότι ήρθε για να μείνει.

Δεν είναι τυχαία η ενέργεια του Δημήτρη Κάρναβου τον Μάρτιο του 2016 που προνόησε να καταβάλει πρώτος τα επιδόματα πρόνοιας ΑΜΕΑ μία εβδομάδα νωρίτερα από το συνηθισμένο, κίνηση η οποία είχε μόνο θετικά σχόλια από τις οργανώσεις και τις ομάδες ΑΜΕΑ σε όλη την Ελλάδα.

Τελευταίο του έργο είναι ότι απέκτησε από τους πρώτους ο δήμος Καλλιθέας μία σημαντική δομή για την πρόληψη και διατήρηση της υγείας των δημοτών αφού από χθες τέθηκε σε λειτουργία το Κέντρο Πρόληψης Υγείας (ΚΕΠ) που στεγάζεται  στο Δημοτικό Κέντρο Υγείας Καλλιθέας, Ανδρομάχης 100.

Το Κέντρο Πρόληψης Υγείας του Δήμου Καλλιθέας έχει σκοπό την πρόληψη και την προαγωγή της υγείας και ενημερώνει τους κατοίκους του Δήμου για τις προληπτικές εξετάσεις στις οποίες θα πρέπει να υποβληθούν για την έγκαιρη διάγνωση συγκεκριμένων νοσημάτων. Οι προτεινόμενες εξετάσεις καλύπτονται, υπό προϋποθέσεις, από τον ΕΟΠΥΥ.

Τα νοσήματα για τα οποία προτείνονται προληπτικές εξετάσεις είναι τα εξής:

1.   Πρόληψη ανευρύσματος κοιλιακής αορτής.
2.   Πρόληψη καρκίνου του παχέος εντέρου.
3.   Πρόληψη καρκίνου του μαστού.
4.   Πρόληψη καρκίνου του προστάτη.
5.   Πρόληψη καρκίνου του τραχήλου της μήτρας.
6.   Πρόληψη καρδιαγγειακών νοσημάτων–καρδιαγγειακός κίνδυνος.
7.   Πρόληψη μελανώματος.

Η εκδήλωση για τα εγκαίνια διοργανώθηκε υπό την ευθύνη της Αντιδημάρχου Αννας Πάσχου-Γιαννακού η οποία συμβάλει στο τεράστιο έργο που γίνεται στον δήμο Καλλιθέας και αφορά την πρόνοια και τις υποδομές υγείας.

Δεν είναι τυχαίο πώς από τους 50 δημότες που ρωτήσαμε για τις υποδομές υγείας και πρόνοιας του δήμου Καλλιθέας οι 45 είπαν ότι νιώθουν ασφάλεια λόγω των ενεργειών του Δημάρχου τους Δημήτρη Κάρναβου και της Αντιδημάρχου τους Άννα Πάσχου - Γιαννάκου.


Απαισιοδοξία Reuters: Ελάχιστες οι ελπίδες για συμφωνία εντός της εβδομάδας



Οι διαπραγματεύσεις της Αθήνας με τους δανειστές ξεκίνησαν εκ νέου τη Δευτέρα, με αντικείμενο τις μεταρρυθμίσεις που απαιτούνται για να κλείσει η αξιολόγηση και να αποδεσμευθούν πάνω από 5 δισ. ευρώ βοήθειας, αναφέρει το Reuters.

To πρακτορείο εμφανίζεται απαισιόδοξο για την επίτευξη συμφωνίας. «Ο Αλέξης Τσίπρας αρχικά ήλπιζε να επιτευχθεί μια συμφωνία πριν το Ορθόδοξο Πάσχα της 1ης Μαϊου. Αλλά οι πιθανότητες για μια συμφωνία αυτή την εβδομάδα είναι ελάχιστες. Εάν υπάρξει πάντως συμφωνία, οι ευρωπαίοι υπουργοί Οικονομικών θα μπορούσαν να συναντηθούν την Πέμπτη για να αξιολογήσουν την πρόοδο που έχει γίενι», αναφέρει το δημοσίευμα. 

Όπως αναφέρει το ειδησεογραφικό πρακτορείο, οι μεταρρυθμίσεις που είναι υπό συζήτηση αφορούν τις αλλαγές στο ασφαλιστικό και το φορολογικό, όπως και τα επιπλέον μέτρα τα οποία θα πρέπει να εφαρμόσει η Αθήνα σε περίπτωση που δεν πετύχει τους στόχους πρωτογενούς πλεονάσματος που θέτει το πρόγραμμα το οποίο συμφωνήθηκε το περασμένο καλοκαίρι.

Αυτά τα «έκτακτα» μέτρα θα εφαρμοστούν μόνο αν τα «τακτικά» δεν επαρκούν για να υπάρξει πρωτογενές πλεόνασμα της τάξεως του 3,5% του ΑΕΠ έως το 2018, σημειώνει το Reuters και προσθέτει: 

Η συγκεκριμένη δέσμη μέτρων, που θεωρητικά θα έχει ως αποτέλεσμα εξοικονόμηση της τάξεως του 2% του ΑΕΠ, δεν έχει οριστεί ακόμη, αλλά η Αθήνα αντιδρά με το επιχείρημα ότι η ελληνική νομοθεσία δεν επιτρέπει εκ των προτέρων νομοθέτηση.

Η Ελλάδα χρειάζεται τα χρήματα που θα αποδεσμευθούν σε περίπτωση συμφωνίας, προκειμένου να αποπληρώσει δάνεια του ΔΝΤ, ομόλογα της ΕΚΤ που λήγουν τον Ιούλιο και ληξιπρόθεσμες οφειλές, αλλά η εύρεση επιπλέον περικοπών- ακόμη και «έκτακτων»- θα είναι δύσκολη για την κυβέρνηση, τονίζει το Reuters, το οποίο επισημαίνει ότι διαθέτει μια εύθραυστη κοινοβουλευτική πλειοψηφία.

Οι ευρωπαϊκοί Θεσμοί και το ΔΝΤ διαφωνούν για το αν οι τρέχουσες μεταρρυθμίσεις επαρκούν για την επίτευξη του στόχου και για αυτό υπήρξε η απόφαση για την αναζήτηση έκτακτων μέτρων. Η διαφορά μεταξύ των εκτιμήσεων για το πρωτογενές πλεόνασμα που μπορεί να επιτύχει η Ελλάδα έως το 2018 είναι της τάξεως του 2% του ΑΕΠ.

Εξαιτίας των διαφορετικών δημοσιονομικών εκτιμήσεών τους, οι δανειστές διαφωνούν και για το αν η Ελλάδα χρειάζεται αυτή τη στιγμή ελάφρυνση χρέους. Οι συζητήσεις επί αυτού του θέματος έχουν αρχίσει και θα προχωρήσουν όταν επιτευχθεί συμφωνία για το πακέτο των έκτακτων μέτρων.


Πηγή : imerisia.gr


Μειώσεις μισθών και συντάξεων 8% φέρνει ο αυτόματος κόφτης δαπανών



Τι σημαίνει η συμφωνία Τσακαλώτου στο Eurogroup του Αμστερνταμ

Τα εναλλακτικά μέτρα που συμφώνησε στο Eurogroup της περασμένης Παρασκευής ο υπουργός Οικονομικών Ευκλείδης Τσακαλώτος περιμένουν οι πιστωτές από την κυβέρνηση. Τα μέτρα αυτά αφορούν στην ουσία τη νομοθέτηση «κόφτη» δαπανών, αφού όλοι αποδέχονται ότι η επιβολή νέων φόρων δεν αποτελεί αξιόπιστη λύση, καθώς έχει εξαντληθεί η φοροδοτική ικανότητα των Ελλήνων και δεν θα αποδώσει.  

Στο Eurogroup του Άμστερνταμ οι πιστωτές ζήτησαν και ο κ. Τσακαλώτος συμφώνησε ότι χρειάζεται ένα πρόσθετο πακέτο προληπτικών μέτρων 2% του ΑΕΠ ή 3,6 δισ. ευρώ σε περίπτωση που υπάρχουν αποκλίσεις στους δημοσιονομικούς στόχους του τρέχοντος προγράμματος. Τα μέτρα αυτά θα πρέπει να νομοθετηθούν προκαταβολικά, να είναι αξιόπιστα και να μπορούν να ενεργοποιηθούν αυτόματα.

Στο πλαίσιο αυτό, ο υπουργός Οικονομικών επεξεργάζεται τα εναλλακτικά σενάρια για τον αυτόματο έλεγχο των δαπανών. Με δεδομένο ότι οι λειτουργικές δαπάνες του δημοσίου έχουν συρρικνωθεί στα όρια της ομαλής λειτουργίας του κράτους και οι δημόσιες επενδύσεις αφορούν το ΕΣΠΑ, δεν απομένει τίποτα άλλο πέρα από τη μείωση μισθών του Δημοσίου και συντάξεων.

Συνολικά το κράτος ξοδεύει κάθε χρόνο περίπου 30 δισ. ευρώ για συντάξεις και περίπου 15 δισ. ευρώ για τους μισθούς των δημοσίων υπαλλήλων. Για να προκύψει μείωση 3,6 δισ. ευρώ (2% του ΑΕΠ) απαιτείται μέση μείωση μισθών και συντάξεων κατά 8%.

Και το ερώτημα είναι αν η κυβέρνηση αντέχει να σηκώσει το βάρος μιας τέτοιας επιλογής, στην οποία ο κ. Τσακαλώτος, με την έγκριση φυσικά του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα, συμφώνησε στο Eurogroup του Άμστερνταμ.

Σύμφωνα με το καλό σενάριο αν η Αθήνα ανταποκριθεί στη συμφωνία, εκτιμάται ότι μέχρι την Μ. Πέμπτη μπορεί να έχει βγει λευκός καπνός από τις πολύμηνες διαπραγματεύσεις. Από εκεί και πέρα θα πρέπει να συγκληθεί, έστω και με τηλεδιάσκεψη, το Eurogroup για να οριστικοποιηθεί η συμφωνία και στη συνέχεια να έλθει στο ελληνικό Κοινοβούλιο για διαβούλευση και ψήφιση. Προς το παρόν δεν έχει καθοριστεί ημερομηνία για Eurogroup.

Αν υπαναχωρήσει η κυβέρνηση σ΄αυτά που συμφώνησε, τότε θα εισέλθουμε σε νέα φάση περιπλοκής, που μπορεί να οδηγήσει σε πολιτικά γεγονότα.

Σημειώνεται ότι ο αυτόματος κόφτης δαπανών προβλέπεται τους ευρωπαϊκούς κανονισμούς οικονομικής διακυβέρνησης Six Pack και Two Pack, για την ενίσχυση του δηµοσιονοµικού συντονισµού και ελέγχου των χωρών μελών της ευρωζώνης γενικότερα (Six Pack) και ιδιαίτερα (Two Pack) για τα κράτη - µέλη που λαµβάνουν οικονοµική βοήθεια, οι οποίοι έχουν ψηφιστεί από το ελληνικό Κοινοβούλιο το 2011 και 2013 αντίστοιχα.


Πηγή : tovima.gr


Με «βραχιολάκι» αποφυλακίζεται ο Θωμάς Λιακουνάκος



Αποφυλακίζεται ο Θωμάς Λιακουνάκος, με την υποχρέωση του κάτ´ οίκον περιορισμού με «βραχιολάκι», με βούλευμα του Συμβουλίου Πλημμελειοδικών της Αθήνας. Ο επιχειρηματίας ήταν προφυλακισμένος από τον Οκτώβριο κατηγορούμενος για δωροδοκία και ξέπλυμα μαύρου χρήματος.

Ο κατηγορούμενος συνελήφθη όταν διαπιστώθηκε ότι από εταιρεία ιδιοκτησίας του διακινήθηκαν περίπου 2 εκατ. ευρώ προς εταιρείες συμφερόντων του Ιωάννη Σμπώκου, πρώην γενικού διευθυντή Εξοπλισμών στενού συνεργάτη του προφυλακισμένου για μίζες Άκη Τσοχατζόπουλου.

Ο επιχειρηματίας είχε καταθέσει αίτηση αποφυλάκισης η οποία αρχικώς απορρίφθηκε από την ανακρίτρια, αλλά στη συνέχεια ο Λιακουνάκος κατέφυγε στο Συμβούλιο Πλημμελειοδικών που αποφάσισε την αποφυλάκισή του υπό όρους μέχρι τη διεξαγωγή της δίκης.


Δεκαοκτώ χρόνια από τον θάνατό του Εθνάρχη



Δεκαοκτώ χρόνια από τον θάνατό του

Ο εθνάρχης άφησε ανεξίτηλο το στίγμα του στην πολιτική ζωή της χώρας με το σπουδαιότερο επίτευγμά του να είναι η είσοδος της Ελλάδας στην Ευρωπαϊκή Οικονομική Κοινότητα, σημερινή Ευρωπαϊκή Ένωση.

1907 - 1950

Ο Κωνσταντίνος Καραμανλής γεννήθηκε στις 8 Μαρτίου 1907 στο Κιούπκιοϊ (σήμερα Πρώτη), μια κωμόπολη κοντά στις Σέρρες, που τότε ανήκε στην Οθωμανική Αυτοκρατορία. Ο πατέρας του, Γεώργιος, δημοδιδάσκαλος και καλλιεργητής, είχε διωχθεί για την εθνική δράση του, τόσο από τις τουρκικές, όσο και μεταγενέστερα από τις βουλγαρικές αρχές κατοχής. Έζησε ως μαθητής, διαδοχικά, στην Πρώτη, τη Νέα Ζίχνη, τις Σέρρες και τελικά στην Αθήνα, όπου μετά την αποπεράτωση των γυμνασιακών του σπουδών, εγγράφηκε στη Νομική Σχολή, από την οποία αποφοίτησε το 1929.

Το 1930 υπηρέτησε επί τετράμηνο τη στρατιωτική του θητεία, ως προστάτης πολύτεκνης οικογένειας. Στη συνέχεια εργάστηκε ως δικηγόρος στις Σέρρες, μέχρις ότου εκλέχθηκε για πρώτη φορά βουλευτής το 1935 με το αντιβενιζελικό Λαϊκό Κόμμα. Επανεξελέγη βουλευτής το 1936, στις τελευταίες εκλογές πριν από τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο.

Με την έκρηξη του ελληνοϊταλικού πολέμου, ο Καραμανλής παρουσιάστηκε για να στρατευθεί στο Σιδηρόκαστρο, αλλά κρίθηκε ανίκανος να υπηρετήσει λόγω βαρηκοΐας. Στη διάρκεια της Γερμανικής Κατοχής ασχολήθηκε αποκλειστικά με τη δικηγορία. Επανήλθε στην ενεργό πολιτική το 1946, όταν έλαβε μέρος στις εκλογές της 31ης Μαρτίου ως υποψήφιος του Λαϊκού Κόμματος στις Σέρρες και εξελέγη πρώτος σε ψήφους βουλευτής.

1950 – 1974

Το όνομά του θα γίνει γνωστό στο πανελλήνιο από τη θητεία του ως Υπουργός Δημοσίων Έργων στην κυβέρνηση Παπάγου (1952-1955). Θα επιτελέσει σπουδαίο έργο, με την κατασκευή βασικών έργων υποδομής (εγγειοβελτιωτικά έργα, οδικές αρτηρίες, ενεργειακές μονάδες, έργα ύδρευσης κ.ά.). Ο δυναμισμός και η αποφασιστικότητα του Κωνσταντίνου Καραμανλή, αλλά και η απήχηση του έργου του στην κοινή γνώμη, αποτέλεσε ισχυρό πρόκριμα για την ανάδειξή του στην πρωθυπουργία, μετά τον θάνατο του Αλέξανδρου Παπάγου. Η πρωτοβουλία του βασιλέα Παύλου να του αναθέσει τον σχηματισμό της κυβέρνησης, στις 5 Οκτωβρίου 1955, εξέπληξε τους πάντες, αφού επικρατέστεροι για τη διαδοχή ήταν οι αντιπρόεδροι της κυβέρνησης Παπάγου, Στέφανος Στεφανόπουλος και Παναγιώτης Κανελλόπουλος.

Ο Καραμανλής, από την πρώτη μέρα της πρωθυπουργίας του, θέλησε να βάλει τη δική του σφραγίδα στην πολιτική ζωή της χώρας. Ίδρυσε νέο κόμμα, την Εθνική Ριζοσπαστική Ένωση (ΕΡΕ) και προσέφυγε στις κάλπες τον Φεβρουάριο του 1956. Τις κέρδισε, παρότι το κόμμα του ήλθε δεύτερο σε ψήφους, χάρις στο «τριφασικό» εκλογικό σύστημα. Η επικράτηση στην πρώτη αυτή και στη συνέχεια σε δύο ακόμη εκλογικές αναμετρήσεις, το 1958 και το 1961, του επέτρεψε να διατηρήσει αδιάλειπτα την εξουσία για μία οκταετία (1955-1963), ένα επίτευγμα χωρίς προηγούμενο στην πολιτική ιστορία της χώρας.

Πρωταρχική φροντίδα του Καραμανλή ήταν ο σχεδιασμός και η εφαρμογή ενός προγράμματος ταχύρρυθμης οικονομικής ανάπτυξης, σε μια χώρα που βίωνε ακόμη τις συνέπειες του καταστροφικού εμφύλιου πολέμου. Όραμά του υπήρξε μια Ελλάδα απαλλαγμένη από τα σύνδρομα της δυσπραγίας και της φτώχειας. Η σταθερή αύξηση του εθνικού εισοδήματος, με μέσο ετήσιο ρυθμό 6,25%, η άνοδος του κατά κεφαλήν εισοδήματος από 305 σε 565 δολάρια με πληθωρισμό 2%, η ραγδαία άνοδος των επενδύσεων και η μείωση της ανεργίας στο 4,5% (βοηθούμενη και από την αυξανόμενη μετανάστευση) συνθέτουν τις κύριες παραμέτρους του θετικού απολογισμού της διακυβέρνησης Καραμανλή στο πεδίο της οικονομίας.

Η ανοδική πορεία της οικονομίας θα του δώσει τη δυνατότητα να στραφεί, με την πάροδο του χρόνου, προς την ενίσχυση της παιδείας, του πολιτισμού και,για πρώτη ουσιαστικά φορά, του αθλητισμού, με τη θεσμοθέτηση του ΠΡΟ-ΠΟ (1959). Ακόμη, αύξησε τη χρηματοδότηση του κοινωνικού τομέα κι έλαβε θεσμικά μέτρα κοινωνικού χαρακτήρα, με κορυφαίο γεγονός τη σύσταση του ΟΓΑ (1961). Όμως, παρά τις προσπάθειές του, ο εκσυγχρονισμός στο πολιτικό πεδίο κινούνταν με χαμηλές ταχύτητες, λόγω των εμφυλιοπολεμικών συνδρόμων, που παρέμειναν ισχυρά στην Ελληνική Δεξιά.

Το διεθνές περιβάλλον ήταν αρνητικό για την άσκηση πολυδιάστατης εξωτερικής πολιτικής, λόγω του Ψυχρού Πολέμου και της πρόσδεσης της χώρας στο άρμα των ΗΠΑ. Έτσι, ήταν φυσικό για τον Κωνσταντίνο Καραμανλή να αναζητήσει ερείσματα για την κατοχύρωση της ασφάλειας και της εδαφικής ακεραιότητας της Ελλάδας στους κόλπους του ΝΑΤΟ. Εν τούτοις, ο Καραμανλής, με αρκετή δόση αποτελεσματικότητας, κατόρθωσε να προαγάγει τις σχέσεις με τον Τρίτο Κόσμο, ιδιαίτερα με τις αραβικές χώρες, προτάσσοντας, οσάκις χρειαζόταν, τα περιφερειακά συμφέροντα της Ελλάδας.

Το 1959 υπέγραψε τις Συμφωνίες Ζυρίχης - Λονδίνου, με τις οποίες τερματίστηκε η βρετανική κυριαρχία επί της Κύπρου και ιδρύθηκε ανεξάρτητο Κυπριακό κράτος, με εγγυήτριες δυνάμεις την Ελλάδα, την Τουρκία και τη Μεγάλη Βρετανία με δικαίωμα στρατιωτικής παρέμβασης. Ο Καραμανλής δέχθηκε αυστηρή κριτική για τις συμφωνίες αυτές, που κατοχύρωναν ως ισότιμο εταίρο στη μεγαλόνησο την Τουρκία.

Η καίρια τομή στην εξωτερική πολιτική του εντοπίζεται στην προσπάθεια για την ένταξη της Ελλάδας στην Ευρωπαϊκή Οικονομική Κοινότητα. Ο Κωνσταντίνος Καραμανλής πίστευε ότι η ΕΟΚ δεν αποτελούσε «απλώς οικονομικήν κοινοπραξίαν, αλλά οντότητα με ευρυτέραν πολιτικήν αποστολήν και σημασίαν». Έπειτα από επίπονες διαπραγματεύσεις διετούς διάρκειας, η Ελλάδα θα γίνει δεκτή στην αρχική ομάδα των Έξι, ως πρώτο συνδεδεμένο μέλος, στις 9 Ιουλίου 1961.

Η πρώτη κυβερνητική οκταετία του Κωνσταντίνου Καραμανλή διακόπηκε απρόβλεπτα, με την παραίτησή του, τον Ιούνιο του 1963, ύστερα από διαφωνία με τον βασιλέα Παύλο, η οποία σηματοδότησε τη ρήξη του με τα Ανάκτορα. Η κρίση δεν ήταν ανεξάρτητη από το κλίμα πολιτικής έντασης εκείνης της εποχής. Ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης και πρόεδρος της «Ενώσεως Κέντρου» Γεώργιος Παπανδρέου είχε κηρύξει τον ανένδοτο αγώνα, κατηγορώντας τον Καραμανλή ότι είχε κερδίσει τις εκλογές του 1961 με βία και νοθεία, ενώ η δολοφονία Λαμπράκη από παρακρατικούς στη Θεσσαλονίκη είχε ρίξει βαριά τη σκιά της στη χώρα. («Ποιος επιτέλους κυβερνά αυτό τον τόπο» είχε πει ο Καραμανλής).

Στις εκλογές της 3ης Νοεμβρίου 1963 ηγήθηκε της ΕΡΕ, αλλά υπό το βάρος των καταγγελιών της αντιπολίτευσης, ηττήθηκε από την «Ένωση Κέντρου» του Γεωργίου Παπανδρέου. Τότε, ο Καραμανλής παραιτήθηκε από την ηγεσία της ΕΡΕ κι έφυγε μυστικά για το Παρίσι με το ψευδώνυμο «Τριανταφυλλίδης», όπου ιδιώτευσε επί 11 χρόνια μέχρι τη Μεταπολίτευση.

1974 – 1998

Στις 24 Ιουλίου 1974 ο Κωνσταντίνος Καραμανλής επανήλθε θριαμβευτικά στην Ελλάδα, μετά την κατάρρευση της δικτατορίας υπό το βάρος του άφρονος πραξικοπήματος στην Κύπρο και της τουρκικής εισβολής στη μεγαλόνησο. Επικεφαλής της κυβέρνησης «Εθνικής Ενότητας», κατόρθωσε με συνετές και αποφασιστικές κινήσεις να αποκαταστήσει πλήρως τη λειτουργία του δημοκρατικού πολιτεύματος στην Ελλάδα. Νομιμοποίησε το ΚΚΕ έπειτα από 26 χρόνια παρανομίας, ενώ προχώρησε στην αποχώρηση της Ελλάδας από το στρατιωτικό σκέλος του ΝΑΤΟ ως αντίδραση για την άρνηση της Συμμαχίας να αντιταχθεί στην προέλαση των Τούρκων στην Κύπρο (Αττίλας 2) και αντικατέστησε τη χουντική ηγεσία των Ενόπλων Δυνάμεων.

Στις πρώτες ελεύθερες εκλογές (17 Νοεμβρίου 1974) ο Καραμανλής επικράτησε με το επιβλητικό 54,2% των ψήφων. Η άνετη νίκη του και στην επόμενη εκλογική αναμέτρηση (Νοέμβριος 1977), θα του επιτρέψει να παραμείνει αδιάλειπτα στην εξουσία για μία εξαετία, επικεφαλής της Νέας Δημοκρατίας, ενός νεοσύστατου σχηματισμού, που εντάσσεται στον κεντροδεξιό χώρο, με ιδεολογικό στίγμα τον ριζοσπαστικό φιλελευθερισμό. Η διενέργεια δημοψηφίσματος, στις 8 Δεκεμβρίου 1974, τερμάτισε τη μακρά διένεξη για το πολιτειακό, με την οριστική εγκαθίδρυση της αβασίλευτης δημοκρατίας.

Η εκπόνηση και η ψήφιση νέου και προοδευτικού Συντάγματος, τον Ιούνιο του 1975, δημιούργησε τις προϋποθέσεις για την εμβάθυνση και την παγίωση της Δημοκρατίας. Η επικράτηση ήπιου πολιτικού κλίματος, η αναβάθμιση των πολιτικών ηθών και της κοινοβουλευτικής πρακτικής και γενικότερα η κατοχύρωση του δημοκρατικού διαλόγου και των ατομικών ελευθεριών, καταγράφονται έκτοτε ως επιτεύγματά του. Όπως και η λύση του χρονίζοντος γλωσσικού ζητήματος, με την καθιέρωση της δημοτικής, ως επίσημης γλώσσας του κράτους.

Την εξαετία 1974-1980 και παρά τη διεθνή ενεργειακή κρίση, που έπληξε και τη χώρα μας, το εθνικό εισόδημα αυξανόταν με ρυθμούς 5% ετησίως, ενώ το κατά κεφαλήν εισόδημα σημείωσε αύξηση 50%. Ο Καραμανλής δεν δίστασε να εθνικοποιήσει μεγάλες επιχειρήσεις του ιδιωτικού τομέα (Ολυμπιακή, Εμπορική), όταν οι περιστάσεις το επέβαλαν, με αποτέλεσμα κάποιοι κύκλοι των βιομηχάνων να τον κατηγορήσουν για σοσιαλμανία. Στην εξωτερική πολιτική, η ένταξη της Ελλάδας στην ΕΟΚ, τα διπλωματικά ανοίγματα τις γειτονικές κομμουνιστικές χώρες και τη Μόσχα καταγράφονται στο ενεργητικό του.

Ο Κωνσταντίνος Καραμανλής εγκατέλειψε την ενεργό πολιτική το 1980, μετά την υπογραφή της συνθήκης προσχώρησης της Ελλάδας στην ΕΟΚ. Τον διαδέχθηκε στην πρωθυπουργία ο Γεώργιος Ράλλης. Στις 5 Μαΐου 1980 εκλέχθηκε Πρόεδρος της Δημοκρατίας, σε μια περίοδο που το ΠΑΣΟΚ του Ανδρέα Παπανδρέου βρισκόταν προ των πυλών της εξουσίας. Η αυστηρή προσήλωση στην τήρηση των συνταγματικών κανόνων και η συνεπής τοποθέτηση πάνω από τις κομματικές διαμάχες, η εξασφάλιση της ομαλής διαδοχής των κομμάτων στην εξουσία, η συμβολή στην εκτόνωση των πολιτικών παθών και η συνεισφορά του στην εμπέδωση της εθνικής ενότητας, συνέθεσαν τις κύριες παραμέτρους της παρουσίας του στο ύπατο αξίωμα, σε συνδυασμό και με την ενίσχυση του διεθνούς κύρους της χώρας.

Το 1985 ο πρωθυπουργός Ανδρέας Παπανδρέου αθετεί την υπόσχεση του προς τον Καραμανλή για δεύτερη θητεία και προτείνει για Πρόεδρο της Δημοκρατίας τον αρεοπαγίτη Χρήστο Σαρτζετάκη. Ο Καραμανλής αποχωρεί πικραμένος. Επανεξελέγη στο ύπατο αξίωμα της χώρας την πενταετία 1990-1995, οπότε αποχώρησε οριστικά από την πολιτική. Είχε συμπληρώσει 60 χρόνια στο πολιτικό προσκήνιο: 8 χρόνια ως υπουργός, 14 ως πρωθυπουργός και 10 ως Πρόεδρος της Ελληνικής Δημοκρατίας.

Ο Κωνσταντίνος Καραμανλής έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 91 ετών, στις 23 Απριλίου 1998. Δεν άφησε απογόνους από το γάμο του με την Αμαλία Μεγαπάνου (1952), που διαλύθηκε κατά τη διάρκεια της δικτατορίας.




Δεν θα αφήσουν λεφτά ούτε για τσίχλες στα αποθεματικά των ταμείων



Μέσα σε μία εβδομάδα και μετά την νέα αποτυχία να διαπραγματευτούν διαλύουν τα πάντα μήπως και κρατηθούν μερικές ημέρες παραπάνω στην εξουσία.

Μετά τα αποθεματικά των νοσοκομείων που τώρα πλέον σου δίνουν συνταγή τι να αγοράσεις από το εμπόριο για να χειρουργηθείς και μετά σε προγραμματίζουν.

Μετά τα αποθεματικά του ΟΑΕΔ που προορίζονταν για τα επιδόματα του 1 εκατ και πάνω εγγεγραμμένων ανέργων, γιατί οι άνεργοι είναι διπλάσιοι.

Μετά τα ταμειακά διαθέσιμα του ΕΟΠΥΥ

Τώρα χτύπησαν και το Ταμείο Νομικών για να πάρουν τα 67 εκατ. του ταμείου.

Το αίτημα υπεβλήθη εχθές το απόγευμα της Μ. Δευτέρας, χωρίς να έχει γίνει γνωστό μέχρι στιγμής, το ύψος των ταμειακών διαθεσίμων του Ταμείου Νομικών.

Επόμενο θύμα είναι  τα αποθεματικά του ταμείου της Βουλής, ύψους 67 εκατ.ευρώ. Στην απόφαση συναίνεσε ο πρόεδρος της Βουλής, Νίκος Βούτσης.

Το "ριφιφί" συνεχίζεται και είναι σίγουρο ότι θα παραδώσουν στους επόμενους ένα τίποτα








Τα αδέρφια του Τσίπρα και η πλαστή ασφαλιστική ενημερότητα!




Αποκλειστικό του Newsbomb.gr

Τεράστια ερωτήματα προκαλούν οι δικαστικές περιπέτειες της οικογένειας Τσίπρα - Πώς και γιατί τα αδέρφια του πρωθυπουργού, ο Δημήτρης και η Ζαννέτ Τσίπρα απέσπασαν δημόσιο έργο της περιφέρειας Βορείου Αιγαίου 1,1 εκατ. ευρώ με πλαστή ενημερότητα – Όλη η ιστορία με έγγραφα και ντοκουμέντα μόνο στο Newsbomb.gr - Διαβάστε πώς τους «αφαιρέθηκε» το έργο και τώρα ο αδερφός του διώκεται σε βαθμό πλημμελήματος και όχι κακουργήματος - Οσμή παραδικαστικού (;) σκανδάλου από τη διαχείριση μιας υπόθεσης πλαστογράφησης κρατικού εγγράφου που όμως έχει και πολιτικές προεκτάσεις. 

Το Newsbomb.gr φέρνει σήμερα στη δημοσιότητα την άγνωστη περιπέτεια της οικογένειας του πρωθυπουργού, Αλέξη Τσίπρα, με τη Δικαιοσύνη. Μια ιστορία που έχει μείνει στη σκιά – παρά το γεγονός ότι εξελίσσεται εδώ και περίπου τέσσερα χρόνια και κορυφώνεται δικαστικά εντός των ημερών (τον Μάιο έχει οριστεί δικάσιμος).


Η ιστορία, έχει τεράστιο πολιτικό ενδιαφέρον (εκτός από το οικονομικό και το δικαστικό σκέλος) καθώς η εταιρεία συμφερόντων κ. Δημήτρη Τσίπρα και της αδελφής του Ζαννέτ, όπως θα δείτε από τα έγγραφα - ντοκουμέντα που φέρνει στο φως της δημοσιότητας το Newsbomb.gr,  επιχείρησε να πάρει ένα δημόσιο έργο με πλαστή ενημερότητα, για να κερδίσει ένα project του Δημοσίου 1,1 εκατ. ευρώ.

Είναι προφανές πως αν δεν λάμψει η αλήθεια και αν δεν ξεκαθαριστεί τι ακριβώς συνέβη, μιλάμε για μια υπόθεση που εκθέτει ανεπανόρθωτα τον Αλέξη Τσίπρα. 

Συγκεκριμένα, μέσα στις επόμενες ημέρες θα φτάσει στο ακροατήριο και συγκεκριμένα στο νησί τη Μυτιλήνης, κάτω από θολές συνθήκες, μια άκρως ενδιαφέρουσα υπόθεση. Αυτή της κατηγορίας προς τον αδελφό του πρωθυπουργού, Δημήτρη Τσίπρα της χρήσης πλαστής ασφαλιστικής ενημερότητας.

Μια ενημερότητα η οποία όμως καταγγέλθηκε από την πλευρά της περιφέρειας Βορείου Αιγαίου ότι χρησιμοποιήθηκε για την ανάληψη Δημόσιου έργου.

Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή:

Όπως παρουσιάζουμε στο σχετικό έγγραφο 1, ο Δημήτριος Τσίπρας του Παύλου, αδελφός του πρωθυπουργού και έχων συμφέρον στην κατασκευαστική εταιρεία «Δ. Τσίπρας – Ζαννέτ Τσίπρα – ΔΙΟΔΟΣ Ο.Ε.» παραπέμπεται στο ακροατήριο για το αδίκημα της χρήσης πλαστού εγγράφου.
Αντιθέτως, η αδελφή του, Ζαννέτ, εξαιρείται των ευθυνών της χρήσης πλαστών εγγράφων όπως άλλωστε και ο εξάδελφος του πρωθυπουργού και συμμετέχων στην εταιρεία κατά ο παρελθόν, Γιώργος Τσίπρας του Ηρακλή, νυν Γενικός Γραμματέας του ΥΠΕΞ.

Έγγραφο 1


Η ιστορία ξεκινά ουσιαστικά το 2011. Η Διεύθυνση Τεχνικών Έργων της περιφερειακής ενότητας Λέσβου διενήργησε την 29 Νοεμβρίου 2011 δημόσιο μειοδοτικό διαγωνισμό για το έργο «Κατασκευή Δικτύου Σταθμών Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων Νήσου Λέσβου».

Στον διαγωνισμό αναδείχθηκε προσωρινός μειοδότης η εταιρεία των αδελφών του πρωθυπουργού «Δ. Τσίπρας – Ζ. Τσίπρα Ο.Ε.» με διακριτικό τίτλο «ΔΙΟΔΟΣ Ο.Ε.» και με έκπτωση επί του έργου 37,29%. Σύμφωνα με την παρ.2 του άρθρου 24 του ν3669/18-6-2008 οι προσφορές που υποβάλλονται στους διαγωνισμούς αυτού του είδους δεσμεύουν τους προσφέροντες για χρονικό διάστημα 6 μηνών μέσα στο οποίο πρέπει να συναφθεί η σύμβαση.

Στο πλαίσιο αυτό η Διεύθυνση Τεχνικών Έργων της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου με την υπ’ αριθμ. Πρωτοκόλλου 7994/ΤΔ589/13-3-2012 απευθύνει εντός της προθεσμίας του εξαμήνου πρόσκληση στη «ΔΙΟΔΟ Ο.Ε.» - η οποία και αναδείχθηκε προσωρινή μειοδότρια - να υποβάλει επικαιροποιημένα τα δικαιολογητικά για την υπογραφή της σύμβασης.

Σε διαφορετική περίπτωση, αν δεν υποβάλλονταν δηλαδή, θα κατέπιπτε η εγγυητική επιστολή σύμφωνα με την παράγραφο 2 του άρθρου 26 του ν.3669/2008. Κατανοούν όλοι πως για ένα έργο άνω του 1 εκατ. ευρώ μια τέτοια εξέλιξη θα ήταν προβληματική.

Όπως παρουσιάζουμε στο έγγραφο 2 όμως, με την αριθμ. Πρωτοκόλλου 10252/ΤΔ737/6-4-2012 επιστολή, η Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου συντάσσει διαπιστωτική πράξη την οποία απευθύνει προς την «ΔΙΟΔΟΣ Ο.Ε.» και αιτιολογεί τους λόγους για τους οποίους δεν της αναθέτει το έργο, προβαίνοντας και σε κατάπτωση της εγγυητικής επιστολής της.

Έγγραφο 2


Παράλληλα, με αριθμ. Πρωτοκόλλου 11617/ΤΔ 826/6-4-2012 όπως παρουσιάζουμε στο έγγραφο 3 προς την Οικονομική Επιτροπή της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου, η Γενική Διεύθυνση Υποδομών της ίδιας περιφέρειας εισηγείται την κατάπτωση της εγγυητικής επιστολής αλλά και την πειθαρχική δίωξη της εταιρείας κατά τις διατάξεις του άρθρου 82 του ν.3669/2008. Το ανωτέρω θέμα εξέτασε η Οικονομική Επιτροπή που συνεδρίασε στις 24-4-2012 με την υπ’ αριθμό 213/2012 απόφαση κάνοντας δεκτή την εισήγηση για δίωξη όπως παρουσιάζεται στο έγγραφο 4.

Έγγραφο 3


Έγγραφο 4


Φωτοτυπία αντί για πρωτότυπο

Θα πρέπει να τονίσουμε πως μεταξύ των υποβληθέντων δικαιολογητικών εκ μέρους του κ. Δημήτρη Τσίπρα και της «ΔΙΟΔΟΣ Ο.Ε.» για την υπογραφή της σύμβασης του έργου της Περιφέρειας Λέσβου, υπεβλήθη φωτοτυπία όπως φαίνεται στο έγγραφο 5 και όχι πρωτότυπη βεβαίωση ασφαλιστικής ενημερότητας του κ. Γεωργίου Τσίπρα.

Έγγραφο 5


Του φέροντα δηλαδή το αναγκαίο πτυχίο για να αναληφθεί αυτό το έργο, εξαδέλφου του πρωθυπουργού και νυν κορυφαίου στελέχους του υπουργείου Εξωτερικών.

Η Διεύθυνση Τεχνικών Έργων της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου θα απαιτήσει στη συνέχεια την πρωτότυπη ενημερότητα του κ. Γεωργίου Τσίπρα, με την εταιρεία «ΔΙΟΔΟΣ Ο.Ε.» όμως τελικά να αποστέλλει πρωτότυπη βεβαίωση με τον ίδιο αριθμό πρωτοκόλλου (23685) και την ίδια ημερομηνία (28-2-2012), το ίδιο ακριβώς κείμενο με διαφορετική όμως σφραγίδα από αυτήν που είχε η υποβληθείσα. (Έγγραφο 6).

Έγγραφο 6


Τα στελέχη της Διεύθυνσης της Περιφέρειας υποψιάζονται ότι οι προσκομισθείσες ασφαλιστικές ενημερότητες έχουν πρόβλημα γνησιότητας και ζητούν με το υ’ αριθμ. 10995/ΤΔ777/16-4-2012 έγγραφο από το ΕΤΑΑ ΤΣΜΕΔΕ την ασφαλιστική ενημερότητα του Γιώργου Τσίπρα, όπως δείχνει και το έγγραφο 7.

Έγγραφο 7


Ψεύτικη ενημερότητα

Επειδή το ΤΣΜΕΔΕ δεν απαντά εγγράφως, αλλά προφορικώς βεβαιώνει ο αρμόδιος υπάλληλος ότι δεν υπάρχει πρόβλημα με την ασφαλιστική ενημερότητα, κατόπιν η Διεύθυνση Τεχνικών Έργων της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου επιμένει και επανέρχεται με το υπ’ αριθμ. 13731/24-4-2012 έγγραφο προς το ΤΣΜΕΔΕ. Συγκεκριμένα, ζητά έγγραφη βεβαίωση όπως δείχνει το έγγραφο 8.

Έγγραφο 8


Η τελική απάντηση του Ταμείου θα είναι αποκαλυπτική:

Η Διευθύντρια Εισφορών του ΤΣΜΕΔΕ κ. Κλεοπάτρα Καραγεωργίου απαντά όπως φαίνεται στο έγγραφο 9 ότι δεν εκδόθηκε από το ΤΣΜΕΔΕ ασφαλιστική ενημερότητα και η ενημερότητα που παρουσιάστηκε για να πάρει η «ΔΙΟΔΟΣ Ο.Ε» το έργο έχει εκδοθεί στις 28-2-2010! Δηλαδή προ διετίας!

Έγγραφο 9


Όπως δείχνουν λοιπόν τα έγγραφα κι όπως συμπέρανε η Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου η εταιρεία συμφερόντων κ. Δημήτρη Τσίπρα και της αδελφής του Ζαννέτ επιχείρησε να πάρει ένα δημόσιο έργο με πλαστή ενημερότητα, για να κερδίσει ένα project του Δημοσίου 1,1 εκατ. ευρώ. Και είναι πολλά τα λεφτά...

Και εδώ ακριβώς είναι που ο καθένας πλέον μπορεί να κάνει διαφόρους συνειρμούς που εκθέτουν όπως είναι φυσικό ακόμα και τον ίδιο τον πρωθυπουργό σε αυτό το κρίσιμο timing που ο κ. Αλέξης Τσίπρας και η κυβέρνησή του ευαγγελίζονται καθημερινώς την πάταξη της διαφθοράς. 

Τα ερωτήματα που προκύπτουν πλέον είναι πολλά:

-Πόσα άραγε άλλα έργα έχει λάβει με ενημερότητα που εκδόθηκε το 2010 η εταιρεία «ΔΙΟΔΟΣ Ο.Ε.»; Σε πόσους άλλους διαγωνισμούς συμμετείχε και με ποιο τρόπο;

-Έχουν υπογραφεί άλλες δημόσιες συμβάσεις με αυτή την πλαστή ενημερότητα;

Η ώρα της δίωξης

Από εκεί και στο εξής, όπως φαίνεται κι από το έγγραφο 10, η Διεύθυνση 15 του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων με επιστολή της προς την Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου στις 18-5-2012 απαντά πως «αν κρίνετε σκόπιμη την πειθαρχική δίωξη της εταιρείας «Δ. Τσίπρας – Ζ. Τσίπρα – ΔΙΟΔΟΣ Ο.Ε.» πρέπει να προβείτε στις διαδικασίες του άρθρου 87 τουν.3669/2008.

Έγγραφο 10


Στο έγγραφο 11 που παραθέτουμε, η Διεύθυνση Τεχνικών Έργων της Περιφερειακής Ενότητας Λέσβου με το υπ’ αριθμ. Πρωτοκόλλου. 15517/ΤΔ1256/8-5-2012 έγγραφο προς το ΕΤΑΑ ΤΣΜΕΔΕ Αθήνας, ζητά την κατάπτωση της εγγυητικής επιστολής για το επίμαχο έργο της ΔΙΟΔΟΣ Ο.Ε. Μια εγγυητική ύψους 19.447 ευρώ χωρίς κανένας μέχρι σήμερα να γνωρίζει εάν αυτά τα χρήματα έχουν δοθεί πίσω.

Έγγραφο 11


Και τέλος η Γενική Διεύθυνση Αναπτυξιακού Προγραμματισμού Περιβάλλοντος και Υποδομών της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου, με το έγγραφο 12 που φέρνουμε στο φως, στις 10-5-2012 με την υπ’ αριθμ. Πρωτοκόλλου Απόφαση 16145/76 διαβίβασε στην Εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Μυτιλήνης τον φάκελο του έργου, με αποτέλεσμα να προχωρήσει η νομική διαδικασία κατά της εταιρείας.



Οσμή παραδικαστικού – Ποιοι εκθέτουν τον πρωθυπουργό;

Κι ενώ θα περίμενε κανείς αυτή η υπόθεση να έχει προχωρήσει, εδώ και τέσσερα χρόνια «κάθεται» περιέργως στα εισαγγελικά γραφεία. Θα πει κανείς πως σαφώς δεν είναι η μόνη, αφού γνωστά είναι τα προβλήματα που υπάρχουν ως προς την γοργή απόδοση Δικαιοσύνης στη χώρα.

Εμείς παράλληλα δεν υιοθετούμε διαρροές της τοπικής κοινωνίας της Μυτιλήνης που μιλάνε για Εισαγγελέα με σχέσεις στο χώρο της Αριστεράς που κρατούσε το φάκελο επί τόσο μεγάλο διάστημα με στόχο να φέρει την υπόθεση σε κυβερνητική περίοδο του ΣΥΡΙΖΑ.

Κάτι τέτοιο δεν ταιριάζει με το εισαγγελικό ήθος, αλλά και αυτό που το γράμμα του νόμου ορίζει.
Πηγές του Newsbomb.gr όμως, αναφέρουν πως υπάρχουν άλλα, πιο περίεργα πράγματα που χρήζουν διερεύνησης.

Ειδικότερα, ενώ ο Δημήτριος Τσίπρας έχει παραπεμφθεί ως διαχειριστής της εταιρείας στο ακροατήριο, δεν συνέβη το ίδιο με τη αδελφή του και μέτοχο της εταιρείας, αλλά και τον Γιώργο Τσίπρα που πλέον κι αυτός είναι πολιτικό πρόσωπο και του οποίου η ενημερότητα είναι πλαστή.
Παράλληλα ο τελευταίος δεν έχει υποστεί καμία συνέπεια για την πλαστή του ενημερότητα ούτε έχει κινηθεί κάποια εις βάρος του διαδικασία από το ΤΣΜΕΔΕ.

Το άλλο όμως σημείο της υπόθεσης που δημιουργεί τα σημαντικότερα ερωτηματικά και δίνει την αίσθηση παρέμβασης στη Δικαιοσύνη είναι το γιατί ο κ. Δημήτρης Τσίπρας ελέγχεται ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΣΗ κι όχι για την ΈΚΔΟΣΗ ενός πλαστού δημοσίου εγγράφου.

Πολλώ δε μάλλον μιας ασφαλιστικής ενημερότητας που του απέδωσε, αρχικά τουλάχιστον, ένα σημαντικό σε ποσό δημόσιο έργο 1,1 εκατ. ευρώ. Να πούμε πως σε μια περίοδο που η αγορά των κατασκευών στενάζει λόγω της κρίσης, λίγοι είναι εκείνοι που έχουν δυνατότητα πρόσβασης σε τέτοιες ενημερότητες. Ο κ. Τσίπρας όμως πήρε τελικά ένα έργο με έκδοση και χρήση μιας τέτοιας ενημερότητας.

Θα πρέπει να τονίσουμε πως η χρήση πλαστού εγγράφου είναι ένα απλό πλημμέλημα. Η έκδοση όμως αποτελεί κακούργημα κι επισύρει μέχρι και ποινή φυλάκισης.

Καταθέτουμε και τα ακόλουθα, ακόμα πιο «καυτά» ερωτήματα:

-Για ποιο λόγο η Δικαιοσύνη, η οποία προώθησε αργά την υπόθεση τους τελευταίους μήνες, εξαιρεί τον αδελφό του πρωθυπουργού από τη διερεύνηση της κακουργηματικής διάστασης της υπόθεσή του;

-Ποιος ήταν αυτός που τελικά εξέδωσε την πλαστή ενημερότητα; Μήπως ήταν ο ίδιος ο Δημήτρης Τσίπρας; Μήπως ο εξάδελφός του, του οποίου η ενημερότητα χρησιμοποιήθηκε;

-Μήπως κάποιος καλοθελητής προς τον τότε πρόεδρο της αξιωματικής αντιπολίτευσης και δυναμικό πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ το 2012, Αλέξη Τσίπρα, που ήταν τότε εν αναμονή πρωθυπουργός;
-Η Δικαιοσύνη για ποιο λόγο δεν διερευνά αυτή την υπόθεση ώστε να μην υπάρξει στο κάτω της γραφής και καμία σκιά ως προς το πρόσωπο του πρωθυπουργού; Ενός ανθρώπου που υποτίθεται ότι δίνει καθημερινά μάχες κατά της διαπλοκής...

-Ποιοι θέλουν να εξαιρέσουν τον αδελφό του από μια διαδικασία που εντέλει θα επιφέρει κάθαρση και ενδεχομένως θα τον αποδώσει «λευκό» στην κοινωνία;

Εκτός και αν όλα τα παραπάνω είναι σε γνώση δικαστικών κύκλων και της κυβέρνησης, οπότε το θέμα αλλάζει.

Περιμένουμε λοιπόν τις απαντήσεις και θα επανέλθουμε.


Πηγή : newsbomb.gr


Η ανευθυνότητα Μπαλτά τινάζει στον αέρα επένδυση πάνω από 500 εκατ. ευρώ




Επιχειρεί να υποστηρίξει τη θέση ότι η παρέμβασή του την τελευταία στιγμή, όχι μόνο δεν τινάζει στον αέρα μια τουριστική επένδυση περίπου 500 εκ. ευρώ, αλλά τη διευκολύνει κιόλας

Με μια αλλοπρόσαλλη ανακοίνωση που εξέδωσε το βράδι της Δευτέρας ο υπουργός Πολιτισμού κ. Αριστείδης Μπαλτάς, θέλησε να παράσχει τις απαραίτητες διευκρινίσεις σχετικά με την αξιοποίηση στην περιοχή Αφάντου της Ρόδου. Επιγραμματικά ο υπουργός υποστηρίζει ότι ο χαρακτηρισμός ως αρχαιολογικού χώρου μιας τεράστιας έκτασης 10.000 στρεμμάτων δεν αποτελεί εμπόδιο για τα επενδυτικά σχέδια, ούτε παρεμποδίζει την αποκρατικοποίηση, η οποία περιλαμβάνεται στα προαπαιτούμενα για την αξιολόγηση από το Κουαρτέτο των θεσμών. Με μια σοφιστεία, μάλιστα, ο κ. Μπαλτάς επιχειρεί να υποστηρίξει τη θέση ότι η παρέμβασή του την τελευταία στιγμή, όχι μόνο δεν τινάζει στον αέρα μια τουριστική επένδυση περίπου 500 εκατ. ευρώ, αλλά τη διευκολύνει κιόλας! Κι αυτό σε πείσμα ακόμη και των υπόλοιπων μικροϊδιοκτητών της περιοχής Αφάντου, οι οποίοι δεν γνωρίζουν εάν οι εκτάσεις που κατέχουν υπάγονται πλέον σε καθεστώς αρχαιολογικής προστασίας -και άρα μη εκμετάλλευσης καθ' οιονδήποτε τρόπο. 

Ταυτόχρονα όμως, ο μεγαλύτερος επενδυτής στο Γκολφ Αφάντου, ο Ελληνοαμερικανός Μερκούριος Αγγελιάδης είναι έτοιμος να αποχωρήσει, ματαιώνοντας την επένδυση που για τον ίδιον ήταν όνειρο ζωής, αλλά και να διεκδικήσει τα ουδόλως ευκαταφρόνητα ποσά που έχει ήδη δαπανήσει για μελέτες κ.λπ. προσφεύγοντας σε ευρωπαϊκά δικαστήρια. Όπως δήλωσε σε τοπικά ΜΜΕ της Ρόδου ο κ. Αγγελιάδης «ο χώρος που κηρύχθηκε αρχαιολογικός βρίσκεται μεταξύ εμού και του ακινήτου του κ. Νικολαϊδη (που έχει την TUI στην Ελλάδα). Μου είπαν να πάμε να μιλήσουμε στον υπουργό και τους απάντησα ‘δεν πάω πουθενά’. Ήρθα με τα λεφτά μου να επενδύσω και δεν θα παρακαλάω. Θέλω το αρχικό συμβόλαιο. Αν το αλλάξουν, δεν το παίρνω -είναι απλό. Θα χαθεί μία επένδυση 400 εκατ. ευρώ. Είμαι 74 χρόνων δεν θα περιμένω για πολύ ακόμη».

Ο κ. Μερκούριος Αγγελιάδης εκλαμβάνει σαν σαφές αποθαρρυντικό μήνυμα τις παλινωδίες της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ και τις τρικλοποδιές που βάζει στην ανάπτυξη για την οποίαν η ίδια κόπτεται. Ο Ελληνοαμερικανός επιχειρηματίας δηλώνει απερίφραστα ότι «αυτοί έχουν προβλήματα, από ό,τι μαθαίνω, στο ίδιο τους το κόμμα. Εγώ ξέρω πως όταν δεν με συμφέρει, δεν αγοράζω. Σε μία τέτοια περίπτωση παίρνω την εγγυητική επιστολή πίσω και τα εκατομμύρια εξόδων που έχω κάνει, τα διεκδικώ από το ευρωπαϊκά δικαστήρια. Είπα ότι ‘εγώ δεν είμαι Λάτσης, ούτε αεροδρόμια έχω. Είμαι ένας απλός μετανάστης που ήρθα να επενδύσω στον τόπο μου’. Δεν είμαι βλάκας όμως. Οταν θα πάρουν ένα κομμάτι για αρχαιολογικό, άλλο για κάτι άλλο, τι θα μείνει; Θέλω να βοηθήσω τον τόπο μου και να δώσω δουλειές, αλλά όχι σε βάρος μου. Οπότε με αναγκάζουν να τους πω ‘πάρτε το και φτιάχτε το εσείς, δεν το θέλω’. Αν τελικά αυτή είναι η εξέλιξη, ποιος Ελληνοαμερικανός θα έρθει να επενδύσει;».

Παρά τις εξηγήσεις του Αριστείδη Μπαλτά, ο οποίος επικαλείται, για άλλη μία φορά, τη νομιμότητα την οποίαν ο ίδιος περιφρουρεί ενώ κάθε προηγούμενος την παραβίαζε, το ζήτημα των Αφάντου προκαλεί κλυδωνισμούς στο εσωτερικό του κυβερνητικού συνασπισμού. Ο βουλευτής των ΑΝΕΛ, Δημήτρης Καμμένος, πνέει μένεα κατά του Μπαλτά για τον καταστροφικό χειρισμό της υπόθεσης και χαρακτηρίζει την παρέμβαση του υπουργείου Πολιτισμού στη συγκεκριμένη υπόθεση τη δεδομένη στιγμή, λίγο πριν υποβληθεί στο Συμβούλιο της Επικρατείας το νέο ειδικό χωροταξικό σχέδιο σαν «άκαιρη και ανούσια». Ο κ. Καμμένος τόνισε επίσης ότι «τέτοιες αποφάσεις εν μέσω μιας βαθιάς οικονομικής κρίσης που ταλαιπωρεί τη χώρα μας εδώ και χρόνια στέλνει λάθος μηνύματα σε όλους εκείνους που σκέφτονται ή επιθυμούν να επενδύσουν στη χώρα μας δημιουργώντας αφενός ένα εχθρικό περιβάλλον αλλά και θέμα αξιοπιστίας της κυβέρνησης που δεν μπορεί να υλοποιήσει τις δεσμεύσεις της. Ευελπιστώ ότι σύντομα το υπουργείο θα αντιληφθεί τις καταστροφικές συνέπειες αυτής του της απόφασης και θα επιτρέψει την ομαλή εξέλιξη αυτής της επένδυσης που τόσο χρειάζεται το νησί».

Τα φίλια πυρά κατά Μπαλτά

Η ροδιακή dimokratiki.gr αναφέρει επίσης ότι αντιδράσεις για τους χειρισμούς Μπαλτά υπάρχουν και από τοπικούς βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, όπως ο Δημήτρης Γάκης και ο Νεκτάριος Σαντορινιός. Ο πρώτος δήλωσε ότι θα αναζητήσει τον Αριστείδη Μπαλτά για περαιτέρω εξηγήσεις, ενώ ο δεύτερος λέει πως «θεωρώ ότι είναι μια αιφνιδιαστική εξέλιξη η οποία πρέπει να εξεταστεί ως προς τις συνέπειες της. Είναι δεδομένο ότι η περιουσία και του δημοσίου και των ιδιωτών πρέπει να προστατευθεί». 

Ο βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας Μάνος Κόνσολας χαρακτήρισε σαν «ύποπτη» την απόφαση του ΥΠΠΟ σχετικά με τον χαρακτηρισμό των Αφάντου σαν προστατευόμενου αρχαιολογικού χώρου: «Η συγκεκριμένη απόφαση εγείρει ερωτηματικά και τη χαρακτηρίζω ως μη συμβατή με τις πραγματικές ανάγκες και της φιλοσοφίας που επέδειξε η κυβέρνηση στο προηγούμενο διάστημα. Η απόφαση αυτή είναι ύποπτη. Το ίδιο υπουργείο, το οποίο δια του υπουργού του ανακοινώσει ότι εισπράττει από τη Ρόδο εκατομμύρια ευρώ, γίνεται υπαίτιο για την αποτροπή επενδύσεων. Στέλνει ένα λάθος μήνυμα στους επενδυτές. Το ίδιο υπουργείο που χαρακτηρίζει αρχαιολογική ζώνη αιφνίδια και ύποπτα την περιοχή των Αφάντου, έχει επιτρέψει να εγκατασταθούν ΜΚΟ σε αντίστοιχες χαρακτηρισμένες περιοχές στη Κω, άρα αποφασίζει κατά το δοκούν. Πρέπει επιτέλους η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ να αποφασίσει αν πιστεύει στην αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας. Καταστρέφει ό,τι έχουμε  προσπαθήσει να χτίσουμε στο προηγούμενο διάστημα».

Ο δε βουλευτής του ΠΑΣΟΚ και αντιπρόεδρος της Βουλής, Δημήτρης Κρεμαστινός υπέβαλε επίκαιρη ερώτηση, καλώντας τον Αριστείδη Μπαλτά να δώσει εξηγήσεις. Το κείμενο του ερωτήματος που θέτει ο κ. Κρεμαστινός είναι το εξής: «Κύριε Υπουργέ, με πρόσφατη απόφασή σας αναοριοθέτησης αρχαιολογικού χώρου, μια περιοχή περίπου 10.000 στρεμμάτων στο Αφάντου της Ρόδου, από το Λαδικό έως τον ποταμό Λουτάνη, χαρακτηρίζεται αρχαιολογική. Η συγκεκριμένη περιοχή  έχει κριθεί ως αξιοποιήσιμη από πλευράς ΤΑΙΠΕΔ και μάλιστα έχει ενταχθεί και στις μνημονιακές απαιτήσεις της χώρας. Είναι επίσης από τις λίγες για τις οποίες έχει εκδηλωθεί ενεργό επενδυτικό ενδιαφέρον.

Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι οι αρχαιολογικοί θησαυροί πρέπει να φυλάσσονται και να προφυλάσσονται. Όμως, όταν υπάρχουν σοβαρές ενδείξεις, αν όχι αποδείξεις, ότι πράγματι υπάρχουν αρχαιολογικοί θησαυροί. Στην περίπτωση της περιοχής που περιλαμβάνει το Γκολφ Αφάντου μέχρι τα Κολύμπια, κανείς μέχρι σήμερα δεν γνωρίζει την ύπαρξη αξιόλογων αρχαιολογικών ευρημάτων.

Διερωτάται κανείς, μήπως υπάρχει η γνωστή απροθυμία αξιοποίησης των ακινήτων, όπως υπήρξε με την περίπτωση της Cosco που, ενώ ο Πρωθυπουργός υπέγραψε τη σύμβαση, ο αρμόδιος υπουργός άφησε να εννοηθεί ότι θα κάνει το παν να μην υλοποιηθεί. Μήπως δηλαδή, οι κομματικές ιδεοληψίες ορισμένων στελεχών της Κυβέρνησης κινούνται με αυτόν τον στόχο.

Λαμβάνοντας υπόψη τα ανωτέρω, ερωτάσθε: Ποια είναι τα μέτρα με τα οποία θα διασφαλιστεί η αξία των ακινήτων της περιοχής αυτής και ποιες είναι οι διασφαλίσεις για τους επενδυτές που εάν επενδύσουν δεν θα τους παρεμποδίζει με συνεχείς παρεμβάσεις στην πράξη η αρχαιολογική υπηρεσία;»

Η «βελτίωση» από την παρέμβαση του ΥΠΠΟ

Ακολουθεί την ανακοίνωση που εξέδωσε το βράδι της Δευτέρας το υπουργείο Πολιτισμού: «Αναοριοθέτηση Αρχαιολογικού Χώρου στο Αφάντου Ρόδου και τουριστική ανάπτυξη της περιοχής. Σχετικά με το θέμα της αξιοποίησης της περιοχής Αφάντου Ρόδου και προκειμένου να μην υπάρχει παραπληροφόρηση, διευκρινίζεται ότι: 

Η προστασία των αρχαιοτήτων και της πολιτιστικής κληρονομίας αποτελεί θεμελιώδη υποχρέωση του κράτους, που έχει κωδικοποιηθεί στον αρχαιολογικό νόμο (Ν.3028/2002). Ο χαρακτηρισμός περιοχών ως αρχαιολογικών χώρων αποτελεί την κύρια προληπτική πράξη για τη διαμόρφωση θεσμικού πλαισίου προστασίας, η οποία καταρχάς δεν συνεπάγεται γενική εκ των προτέρων απαγόρευση δόμησης ή εκτέλεσης κάποιου έργου, αλλά επιβάλλει την υποχρέωση παροχής σχετικής άδειας του Υπουργού Πολιτισμού για την εκτέλεση των έργων και την αρχαιολογική παρακολούθησή τους.

Ως αρχαιολογικοί χώροι νοούνται εκτάσεις οι οποίες περιέχουν ή στις οποίες υπάρχουν ενδείξεις ότι περιέχονται αρχαία μνημεία ή αποτέλεσαν ή υπάρχουν ενδείξεις ότι αποτέλεσαν από τους αρχαιοτάτους χρόνους έως και το 1830 μνημειακά οικιστικά ή ταφικά σύνολα. Οι αρχαιολογικοί χώροι περιλαμβάνουν και το απαραίτητο ελεύθερο περιβάλλον που επιτρέπει στα σωζόμενα μνημεία να συντίθεται σε ιστορική, αισθητικά και λειτουργική ενότητα (άρθρο 2, πργ.γ). Οι αρχαιολογικοί χώροι κηρύσσονται, οριοθετούνται ή αναοριοθετούνται με βάση τα δεδομένα αρχαιολογικής έρευνας πεδίου ύστερα από γνώμη του Συμβουλίου (άρθρο 13, πργ. 1)
Συνεχιζόμενες αρχαιολογικές έρευνες στην παράκτια θέση του Αφάντου αποκαλύπτουν αρχαιότητες που δείχνουν ότι η περιοχή απετέλεσε το πεδίο ανάπτυξης μιας ακμάζουσας κοινωνίας κατά τα ελληνιστικά και ρωμαϊκά χρόνια έως και την πρώιμη βυζαντινή περίοδο με έντονη εμπορευματική και εξαγωγική δραστηριότητα, που σύμφωνα με την αρχαιολογική επιστήμη σχετίζεται με τον αρχαίο δήμο των Βρυγινδαρίων και τις πόλεις της ροδιακής Περαίας.

Ο αρχαιολογικός χαρακτήρας της περιοχής αποτυπώνεται στον χαρακτηρισμό του αρχαιολογικού χώρου του Ερημοκάστρου το 1999 για την προστασία των μέχρι τότε αρχαιοτήτων (παλαιοντολογικά ευρήματα,  τοιχισμένη ακρόπολη, ταφές, οικιστικά κατάλοιπα) και στον καθορισμό Ζωνών Προστασίας το 2000.

Για την πρόσφατη αναοριοθέτηση, που δημοσιεύθηκε την Πέμπτη 21Απριλίου στο Φ.Ε.Κ. (70/ΑΑΠ) είχε ήδη συγκροτηθεί φάκελος από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού βάσει των πρόσφατων αρχαιολογικών ερευνών (ταφές των προϊστορικών, κλασικών, ελληνιστικών και ρωμαϊκών χρόνων, αρχαίες βιοτεχνικές εγκαταστάσεις με κτιριακές υποδομές και κλιβάνους που χρονολογούνται από την ελληνιστική περίοδο έως και την ύστερη αρχαιότητα). Τα όρια της αναοριοθέτησης καθορίστηκαν με κριτήριο τις παλιότερες ανασκαφές, τις νεώτερες αρχαιολογικές έρευνες με αφορμή την παρακολούθηση έργων τρίτων φορέων και τις παραδόσεις αρχαιοτήτων στην περιοχή. Η κήρυξη του εν λόγω αρχαιολογικού χώρου σε καμία περίπτωση δεν στοχεύει στην ακύρωση του επενδυτικού προγράμματος του ΤΑΙΠΕΔ, αντιθέτως βελτιώνει το θεσμικό πλαίσιο της τουριστικής ανάπτυξης στην περιοχή.

Η πράξη της αναοριοθέτησης του αρχαιολογικού χώρου ουδόλως θέτει σε αμφισβήτηση το σύνολο του εγχειρήματος για το οποίο η κυβέρνηση έχει αναλάβει τη δέσμευση να υλοποιήσει και τούτο διότι η κήρυξη αρχαιολογικού χώρου δεν συνεπάγεται την ταυτόχρονη απαγόρευση δόμησης, αλλά την παρακολούθηση των εργασιών από την αρχαιολογική υπηρεσία, όροι που ούτως ή άλλως είχαν τεθεί κατά την έγκριση του ΕΣΧΑΔΑ από αρχαιολογικής πλευράς. Η δε κήρυξη ήταν επιβεβλημένη καθώς υπάρχουν όχι απλώς ενδείξεις αλλά ανεσκαμμένες αρχαιότητες. Η ομόφωνη γνωμοδότηση του συλλογικού οργάνου του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου, το οποίο απαρτίζεται από έγκριτους επιστήμονες πολλών ειδικοτήτων της Υπηρεσίας, αλλά και καθηγητές πανεπιστημίων δεν μπορούσε να μην υιοθετηθεί από τον Υπουργό σε ένα κράτος νομιμότητας και σκοπίμως να αποκρυβεί από τους επενδυτές αλλά και το ΣτΕ, πρακτική που εφαρμοζόταν στο παρελθόν.

Εξάλλου, για το θέμα των επενδύσεων στο Αφάντου, έχει αναπτυχθεί  συνεχής και γόνιμη συνεργασία όλων των εμπλεκομένων πλευρών – ΤΑΙΠΕΔ, συναρμόδια Υπουργεία Πολιτισμού και Αθλητισμού, Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού, Περιβάλλοντος και Ενέργειας καθώς και της Γενικής Γραμματείας Δημόσιας Περιουσίας του Υπουργείου Οικονομικών μεταξύ των οποίων υπάρχει ομοφωνία ότι η αναοριοθέτηση δεν θέτει σε αμφισβήτηση την πραγματοποίηση της επένδυσης.

Οι όποιες εμπλοκές και καθυστερήσεις, που δήθεν έχουν πλήξει την αξιοπιστία του ελληνικού κράτους ως φορέα συνεργασίας για επενδύσεις, οφείλονται σε επιλογές αμφιλεγόμενων ακινήτων - που έγιναν από προηγούμενες ηγεσίες ΤΑΙΠΕΔ και κυβερνώντων - με πλείστα όσα θέματα αρχαιολογικά, περιβαλλοντικά και στρατιωτικά. Η διαχείριση τέτοιων προβληματικών φακέλων, που κληρονομήθηκαν, με την ταυτόχρονη θεμελιώδη υποχρέωση για την προστασία της πολιτιστικής μας κληρονομιάς σε συνδυασμό με την επίτευξη της ανάπτυξης στο πλαίσιο των κυβερνητικών υποχρεώσεων αποτελεί μια δύσκολη, αλλά αναγκαία ισορροπία που ο Υπουργός, η Γενική Γραμματέας του Υπουργείου και οι Υπηρεσίες με περίσσιο σεβασμό επιτελούν».


Πηγή : protothema.gr