Πρόκειται για μια μεγάλη επένδυση, με σημαντικά οικονομικά, αναπτυξιακά και τοπικά οφέλη, καθώς αποτελεί ψήφο εμπιστοσύνης όχι μόνο για τη Θεσπρωτία αλλά για ολόκληρη την Ήπειρο.
- Το λιμάνι της Ηγουμενίτσας δεν πωλείται, παραχωρείται η διαχείρισή του στον επενδυτή μέχρι το 2062.
- Τα ετήσια έσοδα του Δημοσίου μετά την κύρωση θα ανέρχονται στο 3,5% επί του τζίρου του λιμένα, ενώ το 85% του ποσοστού αυτού θα διανέμεται αναλογικά στους Δήμους Ηγουμενίτσας και Φιλιατών.
- Εξάλλου, το όφελος του Ελληνικού Δημοσίου θα είναι περισσότερο από 3,5%, γιατί πλέον ο ΟΛΗΓ θα πληρώνει φόρους 20% επί των καθαρών κερδών (σήμερα η ΟΛΗΓ ΑΕ δεν πληρώνει φόρο, γιατί ανήκει στον ευρύτερο Δημόσιο Τομέα).
Τα λιμάνια της χώρας γίνονται μαγνήτες διεθνών επενδύσεων και μέσω των λιμένων η Ελλάδα γίνεται σταυροδρόμι του παγκόσμιου εμπορίου.
- Το τίμημα ανέρχεται στα 84,17 εκ. ευρώ για το 67% των μετοχών, το 2022. Αυτό σημαίνει ότι η αποτίμηση του λιμένα είναι περίπου στα € 125,6 εκατ. δηλ. στο 1/3 δηλαδή της αξίας του Οργανισμού Λιμένος Πειραιά (εκείνη την περίοδο), ο οποίος έχει 27 φορές μεγαλύτερο τζίρο.
- Σημείωση ότι το ΤΑΙΠΕΔ είχε υπολογίσει την αποτίμηση του ΟΛΗΓ περίπου 10 φορές πιο χαμηλά από ό,τι τελικά το αποτίμησε με την προσφορά του ο GRIMALDI.
Το Λιμάνι της Ηγουμενίτσας εξυπηρετεί (κατά μέσο όρο την τελευταία 10ετία) 2,5 εκ. επιβάτες τον χρόνο, 600.000 Ι.Χ., 300.000 φορτηγά, καθιστώντας τον Λιμένα Ηγουμενίτσας σε δεύτερο μεγαλύτερο επιβατικό λιμένα της Ελλάδος μετά το λιμάνι του Πειραιά.
0 σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου