Παρασκευή, 5 Φεβρουαρίου 2016

Πόσο σε αγχώνει η διαδρομή στη δουλειά;




ΤΟΥ ΠΑΝΟΥ ΣΕΪΤΑΝΙΔΗ

Με την κίνηση στους δρόμους των μεγάλων αστικών κέντρων στη χώρα μας να έχει και πάλι αυξηθεί σε… ανυπόφορο βαθμό, μία πρόσφατη έρευνα της Ford έχει ιδιαίτεροι ενδιαφέρον.

Σύμφωνα με αυτή, η διαδρομή για τη δουλειά προκαλεί στους Ευρωπαίους οδηγούς, περισσότερο άγχος από την ίδια τη δουλειά ή ακόμα και από μία επίσκεψη στον οδοντίατρο (αν και το τελευταίο, δεν το συμμεριζόμαστε.

Πρόκειται για έρευνα στην οποία συμμετείχαν 5.503 εργαζόμενοι σε μεγαλουπόλεις της Γηραιάς Ηπείρου – αν και η Αθήνα δεν ήταν ανάμεσά τους. Ίσως τότε τα ποσοστά να ήταν διαφορετικά. Με τα στοιχεία λοιπόν να αφορούν εργαζόμενους/οδηγούς από τη Βαρκελώνη, το Βερολίνο, το Λονδίνο, τη Μαδρίτη, το Παρίσι και τη Ρώμη, το 26% των ερωτηθέντων παραδέχθηκε πως αγχώνεται εξ αιτίας της διαδρομής για τη δουλειά έναντι του 23% που θεωρεί τη δουλειά πηγή στρες. Στη Ρώμη, οι περισσότεροι ανέφεραν ότι η διαδρομή για τη δουλειά τους προκαλεί περισσότερο στρες από όσο η μετακόμιση σε νέο σπίτι. Για τους Λονδρέζους η διαδρομή για τη δουλειά είναι μεγαλύτερη πηγή άγχους από όσο η επίσκεψη στον οδοντίατρο. Συνολικά, ο ένας στους τρεις θεωρεί τις καθημερινές μετακινήσεις όλο και πιο αγχωτικές, ενώ ο ένας στους τέσσερις επεσήμανε ότι γίνονται όλο και πιο απρόβλεπτες.



Η Ford συνεργάζεται με πόλεις σε όλο τον κόσμο στο πλαίσιο του Smart Mobility. Αυτό είναι το σχέδιο της εταιρίας για την αντιμετώπιση των προκλήσεων μεταφορών που δημιουργούνται από την αύξηση του πληθυσμού και την αστικοποίηση, μέσω καινοτομιών σε τομείς όπως συνδεσιμότητα, μετακίνηση, αυτόνομα οχήματα, εμπειρία πελατών και μεγάλα δεδομένα.

Ο Andreas Ostendorf, αντιπρόεδρος Βιωσιμότητας, Περιβάλλοντος και Μηχανολογίας στον τομέα της ασφάλειας για τη Ford Ευρώπης, δήλωσε σχετικά: «Πολλοί νιώθουν ήδη την κόπωση μιας ολόκληρης ημέρας πριν καν πατήσουν το πόδι τους στο γραφείο. Η κοινωνία αστικοποιείται όλο και περισσότερο με πόλεις που αυξάνονται σε μέγεθος και αριθμό, και χρειαζόμαστε μία υποδομή μεταφορών που θα μπορεί να συμβαδίζει με αυτή την επέκταση. Η προστασία της ελευθερίας μετακινήσεων απαιτεί πολύ περισσότερα από νέες διαδρομές τρένων και δρόμους, όλοι πρέπει να συνεργαστούμε πάνω σε ένα δίκτυο διασυνδεδεμένων και βιώσιμων λύσεων».

Αξίζει να σημειωθεί πως φέτος η Ford ανακοίνωσε μία σειρά παγκόσμιων πειραμάτων για τη δοκιμή λύσεων μεταφοράς με σκοπό τη βελτίωση της εμπειρίας των πελατών, την ευελιξία των μετακινήσεων και την κοινωνική συνεργασία που θα ανταμείβει τους πελάτες. Για την Ευρώπη μόνο, ένα τέτοιο πείραμα είναι το Handle on Mobility το οποίο μελετά πώς τα ηλεκτρικά ποδήλατα μπορούν να συνεργάζονται ομαλά με τα αυτοκίνητα και τα δημόσια μέσα μεταφοράς για να προσφέρουν ταχύτερες και ευκολότερες καθημερινές μετακινήσεις και να βοηθούν στην εύρυθμη λειτουργία των επιχειρήσεων στα αστικά κέντρα.

Ένα παγκόσμιο πείραμα είναι το Innovate Mobility Series. Η αμερικανική μάρκα κάλεσε πρωτοπόρους και προγραμματιστές από όλο τον κόσμο με σκοπό την ανεύρεση λύσεων για χώρες όπως η Αγγλία, Πορτογαλία, Β. & Ν. Αμερική, Αφρική, Ινδία και Κίνα, και φέτος η Αυστραλία. Ανάμεσα στις προκλήσεις ήταν η ανεύρεση τεχνολογικών λύσεων για τον εντοπισμό ανοιχτών χώρων στάθμευσης σε αστικές περιοχές, καλύτερους τρόπους μετακίνησης σε συνωστισμένες πόλεις και η χρήση συστημάτων πλοήγησης και άλλων εργαλείων για πρόσβαση σε ιατρική περίθαλψη σε απομονωμένες περιοχές.

Παράλληλα, η Ford αποτελεί μέρος του Sustainable Mobility Project 2.0, που έχει διοργανώσει το Παγκόσμιο Επιχειρηματικό Συμβούλιο για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη. Το project στοχεύει στη συνεργασία εταιριών του τομέα μεταφορών και σχετικών ενδιαφερομένων μερών προκειμένου να επιτευχθεί η ασφάλεια και βιωσιμότητα των μετακινήσεων.

Το στρες των καθημερινών μετακινήσεων

Πρόσφατη μελέτη της Εθνικής Στατιστικής Υπηρεσίας της Βρετανίας δείχνει ότι κάθε λεπτό που προστίθεται στο χρόνο μιας διαδρομής επηρεάζει την ανησυχία, την καλή διάθεση και τη γενικότερη ευεξία ενός ατόμου. Και σύμφωνα με μία άλλη έρευνα, οι συνολικοί χρόνοι των διαδρομών για τους κατοίκους των πόλεων στις οποίες έκανε πειράματα η Ford μπορεί να ξεπεράσει το μέσο όρο κατά 111 λεπτά στην περίπτωση της Ρώμης, 104 λεπτά στο Λονδίνο, και 100 λεπτά στη Μαδρίτη. Η σχετική έρευνα έδειξε επίσης ότι σε Ευρωπαϊκό επίπεδο, οι εργαζόμενοι στη Ρώμη θεωρούν περισσότερο από όλους τη διαδρομή για τη δουλειά όλο και πιο στρεσογόνο (57%), και ακολούθησαν οι Λονδρέζοι (41%), και οι εργαζόμενοι του Παρισιού (35%). Η έρευνα αποκάλυψε επίσης ότι το 49% όσων χρησιμοποιούν τρία ή περισσότερα μέσα μεταφοράς θεωρεί τις καθημερινές μετακινήσεις όλο και πιο αγχωτικές, με το 38% να τις χαρακτηρίζει όλο και πιο απρόβλεπτες.

Για πολλούς αυτό σημαίνει αργοπορημένη άφιξη στη δουλειά. Από τους ερωτηθέντες, το 63% δήλωσε ότι φτάνει αργοπορημένα τουλάχιστον μία φορά το μήνα λόγω καθυστερήσεων της κυκλοφορίας, ενώ για το 27% αυτό συμβαίνει τουλάχιστον τρεις φορές το μήνα. Σχεδόν όλοι οι ερωτηθέντες δήλωσαν ότι φεύγουν για τη δουλειά νωρίς. Τα 30+ λεπτά που προστίθενται στο 15% των μετακινήσεων ισοδυναμεί με σχεδόν πέντε ολόκληρες ημέρες σε διάρκεια ενός χρόνου.

Από τους εργαζόμενους ηλικίας 16-24 ετών, μόνο το 10% δεν αγχώνεται από τη διαδρομή για τη δουλειά (συγκριτικά με το 19% του συνόλου), και το 43% παραδέχτηκε ότι δεν κατάφερε να φτάσει στη δουλειά τουλάχιστον μία φορά τους τελευταίους 12 μήνες. Οι ηλικίας 25-34 ετών σε μεγαλύτερο ποσοστό ξεκινούν πολύ νωρίς για τη δουλειά προκειμένου να αποφύγουν τις καθυστερήσεις της κυκλοφορίας, ενώ θεωρούν τις καθημερινές διαδρομές όλο και πιο στρεσογόνες (39%), και απρόβλεπτες (34%).

Οι ερωτηθέντες στη Ρώμη και το Λονδίνο ανέφεραν τις μεγαλύτερες δυσκολίες. Πάνω από τους μισούς περιέγραψαν με μελανά χρώματα τις καθημερινές διαδρομές στην Ιταλική πρωτεύουσα, ενώ το 8% των εργαζομένων στη Ρώμη ξεκινούν πάνω από μία ώρα νωρίτερα. Στο Λονδίνο, το 80% δήλωσε ότι αργοπορημένη άφιξη τουλάχιστον μία φορά το μήνα, με το 49% να μην έχει καταφέρει να φτάσει καν στη δουλειά σε μία περίπτωση τουλάχιστον κατά τη διάρκεια του τελευταίου χρόνου. Σε όλη την Ευρώπη, όσοι χρησιμοποιούν κυρίως λεωφορείο ή τρένο στις μετακινήσεις τους, είχαν τα μεγαλύτερα ποσοστά αργοπορίας και πλήρους αδυναμίας άφιξης στη δουλειά.



Πηγή : newsauto.gr




Αντιδράσεις:

0 σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου