Σε ποια καινούρια αυτοκίνητα και γιατί το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών θα επιτρέψει την ελεύθερη πρόσβαση στο κέντρο της Αθήνας. Το newsauto αποκαλύπτει…
Ο Δακτύλιος στο κέντρο της Αθήνας μπορεί να άλλαξε πέρυσι, ωστόσο η έλευση του νέου πρότυπου μέτρησης των εκπομπών CO2, γνωστός και ως WLTP, άφησε εκτός πολλά καινούρια και «καθαρά» αυτοκίνητα καθώς αυξήθηκαν δυσανάλογα οι μετρήσεις τους.
Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών αλλά και του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας είχαν εντοπίσει το πρόβλημα που δημιουργήθηκε πολύ νωρίς, ‘όμως, η μείωση της κίνησης αλλά και ο κορωνοϊός αποτέλεσαν βασικά στοιχεία της διόρθωσης των δεδομένων.
Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του Newsauto.gr, ο νέος Δακτύλιος που θα ισχύσει από τον Οκτώβριο έως και τον Ιούλιο του 2023 θα έχει σημαντικές αλλαγές κυρίως για τους ιδιοκτήτες οχημάτων με πρώτη άδεια κυκλοφορίας μετά την 1η Ιανουαρίου 2021, από τότε που ξεκίνησε να εφαρμόζεται ο νέος τρόπος υπολογισμού των μέσων εκπομπών CO2 στα αυτοκίνητα με αποτέλεσμα να αυξηθούν κατά πολύ οι τιμές τους.
Ειδικότερα. το σχέδιο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών περιλαμβάνει την ελεύθερη πρόσβαση των οχημάτων με εκπομπές έως και 145 γρ./CO2 το χιλιόμετρο σε περίπτωση που η πρώτη άδεια κυκλοφορίας του έχει εκδοθεί μετά την 1η Ιανουαρίου του 2021. Με αυτό τον τρόπο θα διορθωθεί ένα σημαντικό λάθος που είχε γίνει, καθώς οχήματα με πρώτη άδεια κυκλοφορίας έως και τον Δεκέμβριο του 2020 κινούνταν ελεύθερα στον Δακτύλιο και τα ίδια ακριβώς οχήματα που οι άδειες κυκλοφορίας τους είχαν εκδοθεί λίγες ημέρες αργότερα κινούνταν στον Δακτύλιο υπό το καθεστώς των μονών – ζυγών!
Μάλιστα, στο νέο Δακτύλιο θα εισέρχονται όλα τα αυτοκίνητα τα οποία ταξινομούνται για πρώτη φορά σε κράτος-μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης από την 01.01.2021 και εφεξής, εφόσον εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα λιγότερο από 145 γρ./χλμ. (τιμή συνδυασμένου κύκλου ή σταθμισμένης συνδυασμένου κύκλου, αν πρόκειται για υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα εξωτερικής φόρτισης ή του αερίου καυσίμου για αυτοκίνητα διπλού καυσίμου-Bi-fuel, σύμφωνα με την Παγκοσμίως Εναρμονισμένη Διαδικασία Δοκιμής Ελαφρών Οχημάτων-Worldwide Light Test Procedure/WLTP).
Όλα τα παλαιότερα οχήματα που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro 6 και εφόσον εκπέμπουν κάτω από 120 γρ./CO2 το χιλιόμετρο θα κινούνται καθημερινά ελεύθερα στον Δακτύλιο! Επίσης ελεύθερα θα κινούνται και τα οχήματα τεχνολογίας, ηλεκτρικά, υβριδικά, φυσικού αερίου εκ κατασκευής και οχήματα υγραερίου εκ κατασκευής.
Υπό το καθεστώς των μονών–ζυγών θα κινούνται όλα τα υπόλοιπα οχήματα που εκπέμπουν πάνω από 120 γρ./CO2 ανά χιλιόμετρο ενώ σε κανένα όχημα δεν θα επιβάλλεται καθολική απαγόρευση της κίνησης στο κέντρο…
Κανονικά θα κυκλοφορούν, για την είσοδο και έξοδό τους και τα αυτοκίνητα μονίμων κατοίκων της περιοχής, που περικλείονται από τα όρια του δακτυλίου. Οι δικαιούχοι θα πρέπει να εφοδιαστούν με ειδική κάρτα εισόδου-εξόδου, η οποία χορηγείται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Δήμου Αθηναίων. Τα αυτοκίνητα αυτά, θα κινούνται στις προκαθορισμένες ζώνες αναλόγως του τόπου κατοικίας του κατόχου, χρησιμοποιώντας τη συντομότερη διαδρομή από και προς την κατοικία του (για είσοδο/έξοδο στον και από το δακτύλιο).
Ελεύθερα θα κινούνται τα ταξί, ενώ αντίθετα θα ισχύσει και στη νέα ΚΥΑ για τον Δακτύλιο δραστική περικοπή των εξαιρέσεων συνολικά κατά 50% και πρώτα από όλα για τους βουλευτές και τα κόμματα.
Οι παραβάτες των περιοριστικών αυτών μέτρων, τιμωρούνται σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 52 παρ. 6 του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (Διοικητικό πρόστιμο 100 ευρώ), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει σε συνδυασμό με το άρθρο 31 του ν. 3904/2010 (Α΄218).
Εξαιρέσεις- Μόνιμοι κάτοικοι
Ως γνωστόν, στο παρελθόν υπήρχε πληθώρα αδειών εισόδου στο Δακτύλιο. Οι άδειες Δακτυλίου περιορίζονται στο 50% επί του συνόλου και θα διατηρηθεί το “μαχαίρι” κυρίως στις άδειες των πολιτικών, προκειμένου να δώσουν το καλό παράδειγμα για την εφαρμογή του Δακτυλίου.
Για παράδειγμα, το πρώτο κόμμα είχε δικαίωμα με βάση την τελευταία απόφαση του 2017 σε άδειες Δακτυλίου για 200 αυτοκίνητα και πλέον θα έχει για 100. Το δεύτερο κόμμα είχε για 130 και πλέον θα έχει για 65. Το τρίτο κόμμα είχε για 40 και πλέον θα έχει για 20. Το τέταρτο κόμμα είχε για 33 και πλέον θα έχει για 17. Το πέμπτο κόμμα είχε για 25 και πλέον θα έχει για 13. Το έκτο κόμμα είχε για 20 και πλέον θα έχει για 10. Το έβδομο κόμμα και τα κόμματα πέραν αυτού, είχαν για 13 και πλέον θα έχουν για έξι.
Οι Βουλευτές και Ευρωβουλευτές από εκεί που είχαν τρεις άδειες Δακτυλίου θα δικαιούνται δύο. Ενώ τα γραφεία Υπουργών και Υφυπουργών από 15 άδειες Δακτυλίου, θα δικαιούνται μόνο επτά.
Εξαιρέσεις για γιατρούς, φυσικοθεραπευτές, ΑΜΕΑ
Εξαιρέσεις ισχύουν για αυτοκίνητα κρατικών υπηρεσιών Ο.Τ.Α, Οργανισμών ή επιχειρήσεων κοινής ωφέλειας με ειδικούς αριθμούς κυκλοφορίας ή με εμφανή σήματα των Υπηρεσιών αυτών, τους επικεφαλής ξένων διπλωματικών αποστολών, εκπροσώπους του τύπου με περιορισμό ανά ΜΜΕ κ.α.
Εξαιρούνται επίσης από το μέτρο του Δακτυλίου:
Αυτοκίνητα ιατρών, με το ειδικό σήμα του οικείου Ιατρικού Συλλόγου και μόνο επιβάτη τον ίδιο, για εξυπηρέτηση επειγόντων περιστατικών.
Αυτοκίνητα αναπήρων πολέμου, τα οποία φέρουν ειδικές κρατικές πινακίδες κυκλοφορίας, εφ’ όσον οδηγούνται από τους ίδιους τους ανάπηρους ή τους μεταφέρουν.
Αυτοκίνητα που οδηγούνται από ή μεταφέρουν ΑΜΕΑ, καθώς και αυτοκίνητα που μεταφέρουν ασθενείς που χρειάζονται συχνή θεραπεία (π.χ. νεφροπαθείς, καρκινοπαθείς, άτομα με πολιομυελίτιδα ή ΑΜΕΑ), με αντίστοιχη βεβαίωση.
Αυτοκίνητα μεταφοράς φαρμάκων, ή αγγειοκαρδιοχειρουργικών υλικών, ή υλικών οστεοσυνθέσεως, ή ανταλλακτικών τεχνητών νεφρών, ή βιολογικών υγρών ασθενών, με μόνιμα εμφανή σήματα της επιχείρησης και εφ’ όσον μεταφέρουν τα πιο πάνω υλικά.
Αυτοκίνητα φυσιοθεραπευτών που προσφέρουν υπηρεσίες σε κατάκοιτους.
Αυτοκίνητα εν ενεργεία δικαστικών με έδρα εργασίας ή κατοικία εντός του δακτυλίου, εφόσον οδηγούνται από τους ίδιους.
Εκπαιδευτικά αυτοκίνητα των επαγγελματιών εκπαιδευτών, που έχουν την έδρα τους εντός του δακτυλίου.
Ψηφιακή έκδοση άδειας δακτυλίου
Για τη χορήγηση του ειδικού σήματος για τους κατόχους των ΙΧ που κινούνται ελεύθερα στο Δακτύλιο (αυτοκίνητα EURO 6 εφόσον εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα λιγότερο από 120 g/km, καθώς και όλα τα οχήματα τεχνολογίας, ηλεκτρικά, υβριδικά, φυσικού αερίου εκ κατασκευής και οχήματα υγραερίου εκ κατασκευής ή οχήματα με 1η άδεια κυκλοφορίας μετά την 1η Ιανουαρίου 2021 και εκπομπές CO2 χαμηλότερες από 145 γρ./km) δημιουργείται πλέον ηλεκτρονική εφαρμογή μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης.
Ο ιδιοκτήτης του ΙΧ θα μπαίνει με το ΑΦΜ και τον αριθμό κυκλοφορίας του οχήματος του. Το ειδικό σήμα θα φέρει μοναδικό αναγνωριστικό αριθμό επαλήθευσης μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης, καθώς και προηγμένη ή εγκεκριμένη ηλεκτρονική σφραγίδα του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Μάλιστα, ο ιδιοκτήτης του ΙΧ θα μπορεί είτε να εκτυπώσει το σήμα είτε να το έχει και στο κινητό του, για να το επιδεικνύει σε έλεγχο της Ελληνικής Αστυνομίας.
Οι λοιπές άδειες κυκλοφορίας στο Δακτύλιο χορηγούνται μετά από αίτηση των δικαιούχων προς τη Διεύθυνση Τροχαίας Αττικής.
Όρια δακτυλίου
Το Δακτύλιο υπενθυμίζεται ότι σχηματίζουν οι λεωφόροι και οδοί: «Λ. Αλεξάνδρας–Ζαχάρωφ−Λ. Μεσογείων–Φειδιππίδου–Μιχαλακοπούλου−Σπύρου Μερκούρη–Βρυάξιδος–Υμηττού−Ηλ. Ηλιού–Ανδρ. Φραντζή−Λ. Ανδρ. Συγγρού –Χαμοστέρνας–Πειραιώς− Ιερά Οδός – Λ. Κωνσταντινουπόλεως – Αχιλλέως − Πλατεία Καραϊσκάκη – Καρόλου – Μάρνη–28ης Οκτωβρίου (Πατησίων)–Λ. Αλεξάνδρας».
Στις οριακές λεωφόρους και οδούς του Δακτυλίου δεν ισχύουν τα μέτρα περιορισμού της κυκλοφορίας. Τα μέτρα δεν ισχύουν επίσης τις επίσημες αργίες, καθώς και τις ημέρες που πραγματοποιείται απεργία των εργαζομένων σε όλα τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Εφ’ όσον συντρέχουν ειδικοί λόγοι, τα μέτρα μπορούν να αρθούν με απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών.
0 σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου