Τρίτη 3 Νοεμβρίου 2015

Γ.Λ. του Κράτους «παραβιάζεται χωρίς αμφιβολία η αρχή της χρηστής δημοσιονομικής διαχείρισης»! Τριπλοπληρώνουμε τον καθαρισμό των εφοριών



Προσλαμβάνουν ξανά καθαρίστριες ενώ έχουν ... επαναπροσλάβει τις παλαιές και «τρέχουν» και συμβάσεις με ιδιωτικά συνεργεία - Παραβίαση  της χρηστής δημοσιονομικής διαχείρισης διαπιστώνει το Γενικό Λογιστήριο - Ερίζουν για το «τις πταίει» και ποιος θα «καθαρίσει» για το μπάχαλο με την επαναπρόσληψη των καθαριστριών

Σε μείζον θέμα εξελίσσεται πλέον η διαμάχη εντός του υπουργείου Οικονομικών, επειδή δεν έχει πού να βάλει παλαιές και νέες καθαρίστριες, ενώ απειλεί να αφήσει απλήρωτους και τους ιδιώτες που καθαρίζουν τις εφορίες!

Όπως αποκάλυψε το ΘΕΜΑ την Κυριακή, εδώ και ένα μήνα έχει ξεσπάσει ένα απίστευτο πίνγκ-πονγκ ευθυνών μεταξύ του Γενικού Λογιστηρίου, των διευθυντών των εφοριών και, όλων αυτών, με την ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών, για το ποιος θα «καθαρίσει» τα κτίρια του υπουργείου και ποιος θα πληρώνεται για αυτό.

Και ενώ η διαμάχη αφορούσε ως τώρα τις παλαιές καθαρίστριες και τα ιδιωτικά συνεργεία, τα νομικά παρατράγουδα συνεχίζονται με την πρόσληψη και άλλων 165 καθαριστριών που διέταξε ο κύριος Ευκλείδης Τσακαλώτος.

Το πρόβλημα ανέκυψε όταν οι Υπηρεσίες Δημοσιονομικού Ελέγχου αρνήθηκαν να πληρώνουν τα ιδιωτικά συνεργεία που είχαν συμβάσεις για να καθαρίζουν τα κτίρια των εφοριών, από τη στιγμή που επέστρεψαν σε αυτές οι καθαρίστριες.

Τα πράγματα περιέπλεξε το γεγονός ότι οι καθαρίστριες επανήλθαν στις θέσεις τους με πλήρες 8ωρο, αντί 4ωρο απασχόλησης. Με 40ωρο εβδομαδιαίας εργασίας η κάθε καθαρίστρια, τυπικά ξεπεράστηκαν οι εργατοώρες που δικαιολογούνται για τον καθαρισμό των κτιρίων (συνήθως προβλέπονταν 20-40 ώρες την εβδομάδα ανά κτίριο). Ως πλήρους απασχόλησης, οι παλαιές καθαρίστριες  απέκτησαν δικαίωμα να ζητήσουν μετάταξη. Εξ αυτού του λόγου όμως –και για άλλους πολλούς όμως- πολλές καθαρίστριες δεν εμφανίστηκαν να καθαρίζουν και πάλι τα γραφεία.

Και ενώ οι έφοροι είχαν πρόβλημα καθαριότητας αλλά και ευθύνη αν διπλοπληρώσουν για τον καθαρισμό των κτιρίων, η ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών αποφάσισε να τους στείλει και άλλες 165 νέες καθαρίστριες, με 4ωρη απασχόληση, ώστε να αναλάβουν αυτές το έργο της καθαριότητος.

Απίστευτο σκηνικό


Με έγγραφο που αποκαλύπτει το ΘΕΜΑ, το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους καθιστά υπόλογους για διασπάθιση του δημοσίου χρήματος τους προϊσταμένους των εφοριών, τελωνείων ή και άλλων υπηρεσιών, εάν δεν διέκποταν αυτομάτως τις συμβάσεις έργου που είχαν και πλήρωναν για ιδιωτικά συνεργεία καθαρισμού, από τη στιγμή που με τον νόμο Κατρούγκαλου επαναπροσλήφθηκαν οι παλαιές καθαρίστριες στο υπουργείο Οικονομικών. Ταυτόχρονα το Γενικό Λογιστήριο κόβει τα κονδύλια και αφήνει απλήρωτα τα ιδιωτικά συνεργεία καθαρισμού για τις υπηρεσίες που ήδη προσέφεραν από τον Ιούλιο και μετά, σε Εφορίες, Τελωνεία και Κτηματικές Υπηρεσίες του Δημοσίου σε όλη τη χώρα.

Με την κίνηση αυτή, απειλούνται να κάτσουν στο «σκαμνί» οι διευθυντές των εφοριών που βγαίνουν πλέον «στα κάγκελα» γιατί η κυβέρνηση τους άφησε ακάλυπτους, χωρίς σαφείς οδηγίες και εντολές για το πώς θα ενεργήσουν. Πάνω στην πρεμούρα της να τηρήσει την προεκλογική της δέσμευση, λένε, η κυβέρνηση επαναπροσέλαβε με διαδικασίες-εξπρές τις απολυμένες καθαρίστριες του υπουργείου Οικονομικών, δημιουργώντας πολλαπλά προβλήματα και στις εφορίες, και στις εταιρίες και τις εργαζόμενες του ιδιωτικού τομέα που έχασαν τις δουλειές τους.


«Τις πταίει»


Με έγγραφό του που εξέδωσε προς όλες τις Υπηρεσίες Δημοσιονομικού Ελέγχου,  δύο μόλις μέρες μετά τις εκλογές του Σεπτεμβρίου, το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους (με εντολή του αναπληρωτού υπουργού Οικονομικών Γιώργου Χουλιαράκη ουσιαστικά) διαπιστώνει ότι «παραβιάζεται χωρίς αμφιβολία η αρχή της χρηστής δημοσιονομικής διαχείρισης» εφόσον για την ίδια εργασία (καθαρισμός κτιρίων) οι υπηρεσίες του υπουργείου Οικονομικών πληρώνονται και οι μόνιμες καθαρίστριες που επέστρεψαν στα πόστα τους, αλλά και τα ιδιωτικά συνεργεία καθαρισμού που είχαν σύμβαση έργου σε εξέλιξη.

Όπως χαρακτηριστικά τονίζεται στο έγγραφο της Γενικής Γραμματείας Δημοσιονομικής Πολιτικής «η ταυτόχρονη απασχόληση των ανωτέρω με το αυτό παρεχόμενο έργο, για χρονικό διάστημα μεγαλύτερο των δύο μηνών με επιπλέον δημοσιονομικό κόστος, έρχεται σε πλήρη αντίθεση με την προάσπιση του δημοσίου συμφέροντος (με τονισμένα και υπογραμμισμένα γράμματα). Με το σκεπτικό αυτό μάλιστα, το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους κρίνει «μη νόμιμη» την πληρωμή σε ιδιωτικές εταιρίες της δαπάνης καθαρισμού, αφού υπήρχαν μόνιμες καθαρίστριες.

Αυτή όμως είναι η μια όψη του νομίσματος. Άμεση ήταν η αντίδραση των εφόρων που ξέσπασαν μαινόμενοι κατά της ηγεσίας του υπουργείου Οικονομικών και διαμαρτύρονται στις υπηρεσίες του Γενικού Λογιστηρίου λέγοντας πως η κυβέρνηση τούς έριξε σε παγίδα του νόμου!

Όπως λένε άριστα πληροφορημένες πηγές στο υπουργείο Οικονομικών:

1. Από το 2013 που έφυγαν με διαθεσιμότητα οι μόνιμες καθαρίστριες, το έργο του καθαρισμού ανέλαβαν με συμβάσεις ιδιωτικές εταιρίες. Αφού στις 26 Ιουνίου η κυβέρνηση (με απόφαση του Γιάνη Βαρουφάκη και της Νάντιας Βαλαβάνη) αποφάσισε να επιστρέψουν οι καθαρίστριες, θα έπρεπε είτε να δοθεί εντολή διακοπής των συμβάσεων με τους ιδιώτες, είτε να αφεθούν να εκπνεύσουν (έως τον Αύγουστο πχ) για να μην σπάσουν πρόωρα και αναζητηθούν ευθύνες.

2. Επιστρέφοντας στις υπηρεσίες τους, πολλές καθαρίστριες στις θέσεις τους δεν ανέλαβαν έργο καθαρισμού! Αυτό έχει πολλαπλές αιτίες και εξηγήσεις. Για παράδειγμα:

α) ήθελαν να γίνουν εφοριακοί υπάλληλοι γιατί είχαν απολυτήριο λυκείου ή άλλα πτυχία (πχ Νομικής, Γυμναστικής Ακαδημίας κλπ). Οι «ορέξεις» αυτές άνοιξαν με το νόμο Κατρούγκαλου και τις αποφάσεις Βαρουφάκη-Βαλαβάνη, που έλεγαν ότι επιστρέφουν με πλήρες ωράριο (οκτάωρο) και όχι μειωμένο που είχαν ως το 2013. Όσο εργάζονταν με τετράωρο, δεν μπορούσαν να ζητήσουν μετάταξη σε άλλο κλάδο και παρέμεναν καθαρίστριες. Έχοντας κατοχυρώσει όμως οκτάωρο, ετοιμάζουν ήδη τα χαρτιά τους για άλλες θέσεις.

β) όπως ίσχυε και παλαιότερα, λόγω της έλλειψης προσωπικού πολλοί έφοροι αναγκάζονται να απασχολούν καθαρίστριες μέσα στο ωράριό τους για διοικητικές εργασίες (πχ να δίνουν αριθμούς πρωτοκόλλου, σειρά προτεραιότητος ή πληροφορίες στους πολίτες, να βάζουν σφραγίδα ή να μεταφέρουν φακέλους). Και τότε και τώρα, ο καθαρισμός των κτιρίων ανατίθετο συχνά σε ιδιωτικές εταιρίες.

γ) λόγω της κατάργησης πολλών ΔΟΥ στην επαρχία, υπάρχουν καθαρίστριες που επέστρεψαν μεν στην υπηρεσία, αλλά όχι σε αυτές που υπηρετούσαν και ήταν κοντά στα χωριά και τα σπίτια τους. Έτσι πρέπει πλέον να μετακινούνται πχ 140 χλμ κάθε μέρα για να πάνε και να έρθουν, ή πρέπει να ξεσπιτωθούν αν υπηρετούσαν σε νησί όπου η ΔΟΥ ή το Τελωνείο έχει μεταφερθεί αλλού. Έτσι, ενώ οι καθαρίστριες επανήλθαν από 26 Ιουνίου, πολλές είναι έως και αδύνατον να πηγαινοέρχονται καθημερινά στις δουλειές τους, οπότε χρειάζεται η ιδιωτική εταιρία ή να βρει άλλη λύση η κυβέρνηση.

3. Κάθε διακοπή σύμβασης, ακόμα και αν υπήρχε σχετική πρόβλεψη από την αρχική σύμβαση με το δημόσιο, μπορεί να εγείρει νομικές ή αστικές ευθύνες για τον προϊστάμενο που καλείται να την διακόψει, ενώ κάποιος κόσμος θα μείνει ταυτόχρονα απλήρωτος ή άνεργος.

Για λόγους σαν και αυτούς (ή και πολλούς άλλους) πολλοί έφοροι δεν μπόρεσαν να διακόψουν πρόωρα τις συμβάσεις με τις ιδιωτικές εταιρίες. Τα δεδομένα αυτά αγνοούσαν προφανώς και οι υπουργοί Οικονομικών όταν έπαιρναν αποφάσεις.

Με την τακτική που ακολουθεί όμως, η κυβέρνηση οδηγεί τις υποθέσεις αυτές (και τους εφόρους) στις αίθουσες των δικαστηρίων, αν οι ιδιώτες αντιδράσουν επειδή τους εξεδίωξε το κράτος μόλις επαναπροσλήφθηκαν οι καθαρίστριες, ή επειδή έχασαν τη δουλειά και τα λεφτά τους πολλαπλάσιες καθαρίστριες από όσες προσελήφθησαν.





Πηγή : protothema.gr


0 σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου