Τετάρτη 22 Μαΐου 2024

Η ΟΛΜΕ πάλι επιχειρεί να «μπλοκάρει» τη διεξαγωγή της λεγόμενης «Ελληνικής Pisa» για να μην φανεί η ανεπάρκεια ορισμένων

 


Τρέμουν την αξιολόγηση γιατί θα φανεί η ανεπάρκεια τους, και η ΟΛΜΕ για μία ακόμα χρονιά επιχειρεί να «μπλοκάρει» τη διεξαγωγή της λεγόμενης «Ελληνικής Pisa», ενός εθνικού διαγωνισμού, ο οποίος διεξάγεται τα τελευταία τρία χρόνια πιλοτικά σε επιλεγμένα σχολεία της χώρας, για να μην φανεί η ανικανότητα εκπαιδευτικών να διδάξουν σωστά.

Η εκπαίδευση στην Ελλάδα πάσχει εδώ και χρόνια, επειδή οι συνδικαλιστές και μερίδα εκπαιδευτικών, δεν θεωρούν λειτούργημα την εκπαίδευση αλλά λειτουργούν ως δημόσιοι υπάλληλοι να κάνουμε το ωράριο όπως, όπως και να φύγουμε.

Σήμερα, 330 Δημοτικά και 330 Γυμνάσια θα συμμετάσχουν στο διαγωνισμό, με τα αποτελέσματα να είναι ανώνυμα και τις επιδόσεις να μην προσμετρούνται στη σχολική επίδοση του μαθητή. Αν και η πολιτική ηγεσία έχει ξεκαθαρίσει σε όλους τους τόνους, ότι η ελληνική Pisa, η οποία έχει σχεδιαστεί βάσει της φιλοσοφίας του ομώνυμου διεθνούς διαγωνισμού του ΟΟΣΑ, στόχο έχει να λειτουργήσει ως ένα εργαλείο στα χέρια των πολιτικών ηγεσιών και των αρμόδιων φορέων για βελτιωτικές κινήσεις στην εκπαιδευτική διαδικασία βάσει των ελλείψεων που παρατηρούνται στους μαθητές, η ΟΛΜΕ επιμένει κάθε χρόνο να προκηρύσσει απεργία για να μπλοκάρει τη διεξαγωγή του, ώστε να μην φανεί η ανεπάρκεια τους.

Ο διάλογος μεταξύ συνδικαλιστών και πολιτικών ηγεσιών σε αυτό το ζήτημα έχει αποδειχθεί αδιέξοδος τα τελευταία χρόνια, γιατί οι συνδικαλιστές που η πλειοψηφία πρόσκεινται στην αριστερά, δεν θεωρούν λειτούργημα την εκπαίδευση αλλά δημοσιουπαλληλίκη. 

Εντύπωση όμως προκαλεί η επιμονή της ΟΛΜΕ για το μπαράζ απεργιών και αποχών που έχει προκηρύξει για διάφορα θέματα (αξιολόγηση, εξετάσεις Pisa), παρά το γεγονός ότι οι εκπαιδευτικοί της έχουν γυρίσει την πλάτη, και όσο και να πολεμάει την επάρκεια και την ικανότητα δεν θα κερδίσει με το να κρύβονται κάποιοι πίσω απο τέτοια τερτύπια που μόνο κακό κάνουν στους μαθητές.

Το 2022 πραγματοποιήθηκε για πρώτη φορά η διενέργεια του διαγωνισμού, με την ΟΛΜΕ να προκηρύσσει στάση εργασίας, η οποία κρίθηκε παράνομη από το δικαστήριο και η ΑΔΕΔΥ να τη στηρίζει με προκήρυξη νέας στάσης εργασίας. Ακριβώς το ίδιο σκηνικό επαναλαμβάνεται και φέτος, με την ίδια σειρά γεγονότων, κάνοντας την χώρα ξεφτίλα και δείχνοντας διεθνώς ότι έχουν έλλειψη σοβαρών εκπαιδευτικών.

Μόνο που το 2022, από το σύνολο των 600 σχολείων, μόλις 15 δεν συμμετείχαν και αυτό σύμφωνα με στοιχεία που δόθηκαν τότε από τις υπηρεσίες του υπουργείου Παιδείας, δεν αφορούσε μόνο τη συμμετοχή στην απεργία, αλλά και κρούσματα Covid ή την αντίθεση κάποιων γονέων.

Το 2022 η συμμετοχή των εκπαιδευτικών στη στάση εργασίας δεν ξεπέρασε το 5%, ενώ το 2023, το κάλεσμα των συνδικαλιστών αποδείχθηκε γι’ ακόμη μια φορά άσφαιρο, καθώς μόλις το 3,5% συμμετείχε στην απεργία.

Με λίγα λόγια οι συνδικαλιστές της ΟΛΜΕ προσπαθούν να προστατέψουν μια μικρή μερίδα συντρόφων που όπως φαίνεται φοβούνται να αξιολογηθούν για τις υπηρεσίες τους στην εκπαίδευση των μαθητών.



0 σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου