Δευτέρα 27 Μαρτίου 2023

Κύμα συμπαράστασης στην καθηγήτρια που δέχτηκε την φασιστική επίθεση αριστερών φοιτητών

 


Άγρια κόντρα μερίδας αριστερών και ακροαριστερών φοιτητών με φασιστική νοοτροπία, με την καθηγήτρια Βάνα Νικολαΐδου-Κυριανίδου, πρόεδρο του τμήματος Φιλοσοφίας στη Φιλοσοφική σχολή του ΕΚΠΑ.

Μέλη της φοιτητικής κίνησης «ΣΑΦ-ΕΑΑΚ/Συνεργασία Ανεξάρτητων Φιλοσοφικής» τις τελευταίες τρεις εβδομάδες εξαπολύουν λεκτικές φασιστικές επιθέσεις στην καθηγήτρια. Με σκαιό και προσβλητικό τρόπο, πραγματοποιώντας φασιστικές πραξικοπηματικές παρεμβάσεις όπως η περικύκλωση του γραφείου της καθηγήτριας, η διακοπή του μαθήματός της κ.α. οι εκπρόσωποι της ΣΑΦ-ΕΑΑΚ, εν ονόματι -υποτίθεται- της πλειονότητας των συμφοιτητών τους, χωρίς να συμβαίνει αυτό, βάλλουν συστηματικά κατά της προέδρου του τμήματος Φιλοσοφίας του ΕΚΠΑ.

Η ανάρτηση της Άννας Διαμαντοπούλου τα λέει όλα : 

«Σήμερα στο protothema.gr ως πρώτο θέμα (και μπράβο τους) μιλά η Πρόεδρος της Φιλοσοφικής Σχολής του ΕΚΠΑ κ. Βάνα Νικολαΐδου-Κυριανίδου

.RESPECT!!!

Υπάρχουν «Καθηγηταί» εις τας Αθήνας. Η πολιτική του κατευνασμού δια της σιωπής ,του κρύπτεσθαι και της δήθεν κατανόησης δεν έφερε κανένα αποτέλεσμα. Αντίθετα αποθράσυνε ελάχιστες μειοψηφίες (αλήθεια αυτοί οι φοιτητές θα έχουν καμία επίπτωση μετά την ανακοίνωση του κοσμήτορα;) βυθισμένες στην άγνοια και τον δογματισμό με αποτέλεσμα να κρατούν όμηρο την πανεπιστημιακή κοινότητα με την βία. Και επειδή η βία δεν αντιμετωπίζεται με βία χρειάζονται Λόγος και Θεσμοί. Οι καθηγητές να μιλήσουν να αντισταθούν να δώσουν πρότυπο, οι φοιτητές να κατανοήσουν την δύναμη της πλειοψηφίας, η Πολιτεία να υλοποιήσει θεσμούς και πρακτικές των αναπτυγμένων χωρών και οι αρχηγοί των κομμάτων να μην υπεκφεύγουν. Έχοντας υποστεί πολλαπλές μορφές βίας την περίοδο της Υπουργίας μου ξέρω ειδικά για τις γυναίκες την γλώσσα που χρησιμοποιείται και τον σεξισμό που αυθόρμητα κινητοποιείται.

Βάσω Κιντή, Μαρια Ευθυμιου η Βάνα Νικολαιδου-Κυπριανίδου τρεις καθηγήτριες του ΕΚΠΑ βγήκαν μπροστά όπως βέβαια και άλλοι και άλλες .. όχι αρκετοί.

Είχα πει κάποτε όταν γράφαμε τον νόμο στους καθηγητές Achilleas Gravanis και Joachim Grispolakis και στον αείμνηστο Βασίλη Παπάζογλου: είμαστε δυο, είμαστε τρεις ,δεν είμαστε χίλιοι δεκατρείς .. ακόμα».

Βάνα Νικολαϊδου: «Έγινα στόχος απόπειρας δολοφονίας χαρακτήρων – Ωρυόμενοι εκτόξευαν συκοφαντίες»

Για το εν λόγω ντροπιαστικό περιστατικό που συνέβη στο ΕΚΠΑ μίλησε στο protothema.gr η Βάνα Νικολαϊδου- Κυρανίδου.

Συγκεκριμένα αποκάλυψε ότι στη Φιλοσοφική του ΕΚΠΑ έχουν συμβεί κατά καιρούς παρόμοια γεγονότα εις βάρος άλλων συναδέλφων.

Ακόμη είπε ότι δεν της επέτρεπαν να μιλήσει και ότι θα είναι υποψήφια στο Επικρατείας της Νέας Δημοκρατίας.

 Συνοπτικά:

«Ήρθε στο γραφείο μου μία ομάδα ατόμων της ΣΑΦ ΚΑΡΦΙ («Αντικαπιταλιστικό σχήμα που παρεμβαίνει στο φοιτητικό σύλλογο φιλοσοφικής Αθήνας»). Ούρλιαζαν και ωρυόμενοι εκτόξευαν διάφορα ψέματα και συκοφαντίες, χωρίς να μου επιτρέπουν να μιλήσω.

Το ίδιο επαναλήφθηκε και στην αίθουσα διδασκαλίας όπου άπλωσαν πανό, φώναζαν και εξύβριζαν όσους προσπάθησαν να με υποστηρίξουν. Ελάχιστες φορές πήρα το μικρόφωνο για να ακουστώ, αλλά και πάλι ήταν αδύνατον, διότι με διέκοπταν λέγοντας ασυναρτησίες, ασύστολα ψεύδη.

Όπως πχ ότι θέλω να είμαι υποψήφια στο Επικρατείας της Νέας Δημοκρατίας, ότι είμαι υποψήφια για το Συμβούλιο Ιδρύματος -που δεν είμαι- και ότι όλα αυτά τα κάνω γιατί είμαι φερέφωνο της Νέας Δημοκρατίας. Σκεφτείτε σε συνθήκες εργασιακού χώρου να ζει κανείς έτσι. Όταν απαιτείς να παραιτηθεί κάποιος επειδή σκέφτεται διαφορετικά από σένα, όταν αναγράφεις το όνομά μου στις προκηρύξεις σου και τις αναρτάς στο Διαδίκτυο, οποιοσδήποτε παράφρων μπορεί να με στοχοποιήσει. Ξαφνικά έγινα στόχος μιας απόπειρας δολοφονίας χαρακτήρων.

Κι εγώ σας λέω ότι υποστηρίζω τη Νέα Δημοκρατία ή οποιοδήποτε άλλο κόμμα του δημοκρατικού τόξου (προσωπικά δεν ανήκα και δεν ανήκω σε κανένα κόμμα) είναι κακό αυτό; Έφτασαν να με κατηγορούν ότι είμαι λογογράφος της ΔΑΠ. Τρελά πράγματα.

Στη Φιλοσοφική του ΕΚΠΑ παρόμοια έχουν συμβεί κατά καιρούς εις βάρος κι άλλων συναδέλφων. Ωστόσο, υπάρχει γενικώς μια τάση να αντιπαρερχόμαστε τις απόπειρες εκφοβισμού, για να κατευνάζουμε τα πνεύματα. Εγώ απλώς δεν υιοθετώ αυτή την προσέγγιση. Στέκομαι απέναντι στους εκφοβιστές, επιμένοντας στις απόψεις μου. Με έχουν στοχοποιήσει διότι ανήκω στους πανεπιστημιακούς που δεν θέλουν καταλήψεις, που ήταν υπέρ του νόμου Διαμαντοπούλου, που είναι εναντίον των αιωνίων φοιτητών, εναντίον της κομματικοποίησης του πανεπιστημίου και, οπωσδήποτε, είμαι εναντίον αυτού του κλίματος εκφοβισμού. Δεν δέχομαι τους τραμπουκισμούς και τη συστηματική επιδίωξη φίμωσης της αντίθετης γνώμης.

Δεν μπορεί κυρίως μέσα σ’ ένα Πανεπιστήμιο, να φοβάσαι να μιλήσεις. Αυτή είναι η ουσία και γι’ αυτό είναι και θα είναι τόσο σθεναρή η εναντίωσή μου.

Ο εκφοβισμός που υπέστην εγώ ήταν φραστικός, αλλά ανησυχώ επειδή ξέρω πολύ καλά τη μιμητική δυναμική του όχλου. Αν κάτι πήγαινε στραβά, δεν ξέρω τι θα μπορούσε να έχει συμβεί σε εμένα. Ήταν εφιαλτικό και παραμένει, γιατί αύριο μπορεί να με κλείσουν στο γραφείο μου ή να προβούν σε μη λεκτικές βιαιοπραγίες.

Δεν έχω καμία διάθεση να κάνω πόλεμο. Αντιθέτως, αμύνομαι. Αμύνομαι όμως στη βάση των αρχών μου που είναι η ελεύθερη διακίνηση των ιδεών, ο αγώνας για ένα σύγχρονο πανεπιστήμιο, ένα πανεπιστήμιο στο οποίο θα φοιτούν φοιτητές, διότι αυτά τα άτομα που κινήθηκαν απειλητικά εναντίον μου δεν ξέρουν καν πού βρίσκονται οι αίθουσες διδασκαλίας και το μόνο που κάνουν είναι να φτιάχνουν αφίσες, πανό και να φωνάζουν.».

Άννα Διαμαντοπούλου
12 ώρες πριν

Σήμερα στο protothema.gr ως πρωτο θεμα ( και μπράβο τους)μιλά η Πρόεδρος της Φιλοσοφικής Σχολής του ΕΚΠΑ κ. Βάνα Νικολαΐδου-Κυριανίδου
.RESPECT!!!
Υπάρχουν «Καθηγηταί» εις τας Αθήνας .Η πολιτική του κατευνασμού δια της σιωπής ,του κρύπτεσθαι,και της δήθεν κατανόησης δεν έφερε κανένα αποτέλεσμα.Αντίθετα αποθράσυνε ελάχιστες μειοψηφίες (αλήθεια αυτοί οι φοιτητές θα έχουν καμμία επίπτωση μετά την ανακοίνωση του κοσμήτορα;)βυθισμένες στην άγνοια και τον δογματισμό με αποτέλεσμα...

See more
342
14
22


Το ΕΚΠΑ υπέρ της καθηγήτριας

Με δύο ανακοινώσεις της, η Κοσμητεία της Φιλοσοφικής Σχολής του ΕΚΠΑ παίρνει θέση υπέρ της κας Νικολαΐδου, αναφέροντας ότι «εκφράζει την έντονη αντίθεσή της στη στοχοποίηση της συναδέλφου καθηγήτριας Βάνας Νικολαΐδου-Κυριανίδου, Προέδρου του Τμήματος Φιλοσοφίας, στο κείμενο πρόσφατης Απόφασης της Γενικής Συνέλευσης του Φοιτητικού Συλλόγου Φιλοσοφικής «Κ. Βάρναλης».

O καθηγητής Εφαρμογών Φυσικής και Φυσικής Περιβάλλοντος στο ΑΠΘ, Ορέστης Καλογήρου έγραψε στο Facebook ότι «η συνάδελφος Βάνα Νικολαΐδου-Κυριανίδου έχει τον απέραντο σεβασμό μου. Δίνει με μέγιστο θάρρος τον μοναχικό αγώνα της αξιοπρέπειας του πανεπιστημιακού δασκάλου. Φωτίζει τον σκοταδισμό των διωκτών της. Στο πανεπιστήμιο δεν επιτρέπεται η ελεύθερη έκφραση. Χωρίς να επιδιώκω την αυτοαναφορά, το έχω γνωρίσει από πρώτο χέρι. Βιωματικά το περιγράφω σαν το αίσθημα του βιασμού. Ιστορικά οι ομάδες αυτές μιμούνται τους μαθητές και φοιτητές της Πολιτιστικής Επανάστασης του Μάο. Που διαπόμπευαν στους δρόμους των κινεζικών πόλεων και χωριών τους δασκάλους τους εξευτελίζοντάς τους με τον χειρότερο τρόπο. Όμως δεν μπορούν να αγγίξουν την Κυρία Νικολαΐδου-Κυριανίδου. Γιατί έχει το ύψιστο ηθικό πλεονέκτημα: Υπερασπίζεται την ακαδημαϊκή ελευθερία. Με τεράστιο ψυχικό κόστος, βέβαια».

Ορέστης Καλογήρου
14 ώρες πριν

Η συνάδελφος Βάνα Νικολαΐδου-Κυριανίδου έχει τον απέραντο σεβασμό μου. Δίνει με μέγιστο θάρρος τον μοναχικό αγώνα της αξιοπρέπειας του πανεπιστημιακού δασκάλου. Φωτίζει τον σκοταδισμό των διωκτών της. Στο πανεπιστήμιο δεν επιτρέπεται η ελεύθερη έκφραση. Χωρίς να επιδιώκω την αυτοαναφορά, το έχω γνωρίσει από πρώτο χέρι. Βιωματικά το περιγράφω σαν το αίσθημα του βιασμού. Ιστορικά οι ομάδες αυτές μιμούνται τους μαθητές και φοιτητές της Πολιτιστικής Επανάστασης του Μάο. Που διαπό...

See more
150
5
5


0 σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου