Την ενεργοποίηση του προγράμματος απόκτησης κορβετών από το Πολεμικό Ναυτικό σήμανε η απόφαση του Ανωτάτου Ναυτικού Συμβουλίου (ΑΝΣ), που συνεδρίασε προχθές. Παράλληλα προχωράει και ο εκσυγχρονισμός των φρεγατών ΜΕΚΟ.
Επικρατέστερες θεωρούνται η ιταλική και η γαλλική πρόταση, ενώ υπάρχει και η ολλανδική - ωστόσο είμαστε στην αρχή της διαδικασίας της προμήθειας: Θα ακολουθήσει συνεδρίαση του Συμβουλίου Αρχηγών Γενικών Επιτελείων για το θέμα και στη συνέχεια θα επιληφθεί η Διεύθυνση Εξοπλισμών, που θα διαπραγματευτεί με τους ενδιαφερόμενους, ώστε να αποφασίσει τελικά το ΚΥΣΕΑ.
Το υπουργείο Εθνικής Αμυνας έχει δεσμεύσει κονδύλια συνολικού ύψους περίπου 2,5 δισ. ευρώ, τα οποία θα διατεθούν για την αγορά τριών κορβετών και την αναβάθμιση των τεσσάρων φρεγατών τύπου ΜΕΚΟ.
Σε ό,τι αφορά την πρόταση της Fincantieri, θεωρείται δελεαστική για την ελληνική πλευρά, δεδομένου ότι προβλέπει τη μεταφορά τεχνογνωσίας αλλά και την κατασκευή των δύο εκ των τριών κορβετών σε ελληνικά ναυπηγεία, συγκεκριμένα στα Ναυπηγεία Ελευσίνας.
Οι Ιταλοί έχουν προτείνει στην ελληνική πλευρά η πρώτη κορβέτα να κατασκευαστεί στα ναυπηγεία της εταιρείας στην Ιταλία και οι υπόλοιπες δύο στα Ναυπηγεία Ελευσίνας, με παράλληλη μεταφορά τεχνογνωσίας και τεχνικής υποστήριξης. Ωστόσο, για να συμβεί αυτό θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία εξυγίανσης των Ναυπηγείων Ελευσίνας.
Περίπου αντίστοιχη αναμένεται να είναι και η πρόταση των Γάλλων, οι οποίοι πάντως επιδιώκουν εσχάτως να συνδέσουν την προμήθεια των Gowind με την πορεία υλοποίησης των φρεγατών Belh@rra. Η Naval Group σχεδιάζει να προτείνει κάτι ανάλογο σε συνεργασία με τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, μόνο όμως εφόσον έχουν ολοκληρωθεί οι απαραίτητες εργασίες εκσυγχρονισμού και επέκτασης των δεξαμενών του ελληνικού ναυπηγείου προκειμένου να μπορέσουν να υλοποιηθούν οι σχετικές εργασίες. Υπενθυμίζεται ότι η Naval Group είχε καταθέσει πρόταση για την απόκτηση τεσσάρων κορβετών Gowind στα 1,7 δισ. ευρώ, τιμή στην οποία περιλαμβάνονταν η ναυπήγηση, ο οπλισμός, η εκπαίδευση των πληρωμάτων και η μετέπειτα υποστήριξη.
Ολοκληρώνεται και το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των τεσσάρων φρεγατών ΜΕΚΟ 200HN, για το οποίο έχουν ήδη δεσμευτεί περίπου 500 εκατ. ευρώ. Το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού τους πρόκειται να αναλάβει η γερμανική κοινοπραξία των εταιρειών ThyssenKrupp Marine Systems και Τhales Nederland. Το συγκεκριμένο πρόγραμμα αναμένεται να ξεκινήσει εντός του 2023, με τα δύο πρώτα πλοία να εισέρχονται για εκσυγχρονισμό και ακολούθως να παραδίδονται δύο έτη μετά.
0 σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου