Δευτέρα 12 Σεπτεμβρίου 2022

Δεν αλλάζει ο εκλογικός νόμος

 



Κυριάκος Μητσοτάκης κατά τη συνέντευξη Τύπου στην 86η Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης:

Είναι αλήθεια ότι έχω δεχθεί τέτοιες εισηγήσεις. Όμως … δεν είμαι κωλοτούμπας. Έχω πει πολλές φορές ότι οι κανόνες του παιχνιδιού είναι σταθεροί και δεν νοείται να αλλάξουν λίγους μήνες πριν από τις εθνικές εκλογές. Θα πορευτούμε στις εκλογές με τον ψηφισμένο εκλογικό νόμο.

Ο νόμος αυτός είναι ένας νόμος ο οποίος αυξάνει λίγο τον πήχη της αυτοδυναμίας σε σχέση με τον προηγούμενο νόμο -πιο δίκαια κατά την άποψή μου, διότι δίνει το bonus με έναν πιο κλιμακωτό τρόπο- και θέτει τον πήχη της αυτοδυναμίας περίπου στο 37 με 38%.

Θα ήταν θεσμικά ανεύθυνο να έρθω και να πω ότι αλλάζω τον εκλογικό νόμο, κατεβάζοντας κατά λίγο τον πήχη της αυτοδυναμίας, επειδή με αυτόν τον τρόπο θα εξασφαλίσουμε μεγαλύτερες πιθανότητες για επίτευξη πολιτικής σταθερότητας.

Προτιμώ να αναλώσω την ενέργειά μου, από το να κατεβάζω εκλογικούς πήχεις, στο να πείθω τους πολίτες γιατί στις μεθεπόμενες εκλογές πρέπει η χώρα να πετύχει μία ισχυρή κυβέρνηση μέσα από μία αυτοδύναμη Νέα Δημοκρατία.

Κατά συνέπεια, δεν τίθεται κανένα ζήτημα αλλαγής του εκλογικού νόμου, εκτός από μία περίπτωση: αν έρθει ο ΣΥΡΙΖΑ και δεχθεί ότι η κάλπη της απλής αναλογικής είναι μία βόμβα στα θεμέλια της πολιτικής σταθερότητας και συμφωνήσουμε από κοινού να αλλάξουμε τον εκλογικό νόμο, έτσι ώστε να αποφύγουμε την αχρείαστη κάλπη της απλής αναλογικής.

Επειδή εκτιμώ όμως ότι αυτό δεν θα συμβεί -και φαντάζομαι θα ερωτηθεί ο κ. Τσίπρας στη συνέντευξη που θα δώσει την επόμενη Κυριακή- είμαι περίπου βέβαιος ότι θα πορευτούμε στις επόμενες εκλογές με τον υφιστάμενο εκλογικό νόμο, χωρίς να χρειαστεί να κάνουμε καμία απολύτως αλλαγή ή προσαρμογή.

Και κάτι τελευταίο. Έχω χτίσει μία σχέση εμπιστοσύνης με τους πολίτες. Μέσα από τα καλά που έχουμε κάνει, μέσα από τα λάθη μας, μέσα από την ειλικρινή μου διάθεση, πάντα, να προσπαθώ κάθε μέρα να γίνομαι καλύτερος. Αυτήν τη σχέση εμπιστοσύνης δεν είμαι διατεθειμένος να την υποθηκεύσω για κανέναν απολύτως λόγο.




0 σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου