Πέμπτη 2 Σεπτεμβρίου 2021

Ποιος ο σκοπός της μεταρρύθμισης στο σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ και στα Δημόσια ΙΕΚ;



Με τη μεταρρύθμιση που υλοποιήθηκε (θεσμοθέτηση ελάχιστης βάσης εισαγωγής, παράλληλου μηχανογραφικού για εγγραφή σε Δημόσια ΙΕΚ κτλ) αναβαθμίζεται:

η πανεπιστημιακή εκπαίδευση και τα ΑΕΙ

η επαγγελματική κατάρτιση και τα Δημόσια ΙΕΚ

Από τη μεταρρύθμιση αυτή βγαίνουν όλοι κερδισμένοι:

Οι υποψήφιοι και οι οικογένειές τους: γιατί πλέον οι σπουδές τους παύουν να τους οδηγούν σε εγκλωβισμό χωρίς αποφοίτηση ή σε πτυχία χωρίς αντίκρισμα, ξοδεύοντας χρήματα, ενέργεια και χρόνο, αλλά θα τους οδηγούν σε πραγματικές προοπτικές και διεξόδους επαγγελματικής αποκατάστασης.

Τα ΑΕΙ

γιατί αναβαθμίζεται το κύρος των σπουδών (θα φοιτούν φοιτητές που πληρούν τις ελάχιστες ακαδημαϊκές προϋποθέσεις για την επιτυχή φοίτηση και ολοκλήρωση των σπουδών και δεν θα εισάγονται σε μια σχολή την οποία θα αφήσουν στη μέση). Σημειωτέον ότι  το 30% των φοιτητών μας δεν αποφοιτά ποτέ (ΙΟΒΕ 2017), ενώ υπάρχουν τμήματα από όπου αποφοιτούν 3 φοιτητές στους 100 ετησίως,

γιατί αποκτούν λόγο κατά την επιλογή συντελεστή της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής, διαμορφώνοντας την ακαδημαϊκή τους φυσιογνωμία.

Τα Δημόσια ΙΕΚ, γιατί αναβαθμίζονται και συνιστούν πλέον αξιόλογη επιλογή και σοβαρή εναλλακτική διαδρομή για τις νέες και τους νέους μας ενώ ενισχύονται σημαντικά και μέσω χρηματοδοτικών εργαλείων, όπως το Ταμείο Ανάκαμψης και το ΕΣΠΑ.

Το κοινωνικό σύνολο εν γένει, γιατί η εκπαίδευση οδηγεί σε πραγματικές προοπτικές επαγγελματικής αποκατάστασης, αφού έτσι θα καλύπτονται οι πραγματικές ανάγκες της αγοράς εργασίας, αντί για την «παραγωγή» αποφοίτων, τα πτυχία των οποίων έχουν ελάχιστη ή καθόλου ζήτηση.



0 σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου