Η Replicar Hellas αναβιώνει τα «θρυλικά» μοντέλα Speedster και Spyder και το φάντασμα του James Dean πλανάται πάνω από τις εγκαταστάσεις της.
Πώς θα ήταν η ζωή μας αν όλοι αντικαθιστούσαμε τα αυτοκίνητα μας με πολυτελείς Porsche του ’50 ή ’60; Σίγουρα όσοι από εμάς έχουν βρεθεί σε κάποια διοργάνωση του ιστορικού ράλι Ακρόπολις, το έχουμε σκεφτεί. Και αν κάτι τέτοιο φαντάζει ουτοπία (ειδικά για την Ελλάδα), μία εταιρία στην Κατερίνη μας αποδεικνύει το αντίθετο. H Replicar Hellas ασχολείται αποκλειστικά με την κατασκευή χειροποίητου αυτοκινήτου και συγκεκριμένα των μοντέλων Porsche 356 Speedster και 550 Spyder.
Θα ήθελες ένα αυτοκίνητο που έχει φτιαχτεί αποκλειστικά και μόνο για εσένα; Αυτή πρέπει να ήταν η αρχική ιδέα του Ηλία Γαγανέλη. Έχοντας γεννηθεί και μεγαλώσει στη Γερμανία, ο ιδρυτής και ιδιοκτήτης της Replicar απέκτησε την απαραίτητη τεχνογνωσία σχετικά με την ανακατασκευή και συντήρηση κλασικών αυτοκινήτων, με αποτέλεσμα το 2008, μόνιμος πλέον κάτοικος Ελλάδας, να αποφασίσει να ασχοληθεί με την κατασκευή (χειροποίητων) αντιγράφων πολυτελών αυτοκινήτων. Αρχικά, η παραγωγή αφορούσε μόνο το ένα αυτοκίνητο, που συνιστά και το σήμα-κατατεθέν λόγω της δημοφιλίας που παρουσιάζει διαχρονικά. Ωστόσο λίγα χρόνια μετά, προστέθηκε στη λίστα και ο θρύλος 550 Spyder, ίσως πιο γνωστός λόγω του έτερου θρύλου, James Dean. Σήμερα, η εταιρία είναι η μόνη στην Ευρώπη που συνεχίζει και το κατασκευάζει.
Η βάση της Replicar βρίσκεται στην Κατερίνη, καλύπτει 1500 τ.μ. και απασχολεί περί τα 10-15 άτομα διαφορετικών ειδικοτήτων. Παρά τις συστάσεις των επενδυτών για μεταφορά της μονάδας σε άλλη χώρα και παρά τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει καθημερινά μια μονάδα τέτοιου βεληνεκούς στην Ελλάδα, οι άνθρωποι της ξεπερνούν τα εμπόδια και συνεχίζουν να διατηρούν την κατασκευή στη χώρα. Ο κ. Χρήστος Τσιρβούλης, Μηχανικός Οχημάτων Τ.Ε. της εταιρίας τονίζει πως: «Όχι μόνο μπορεί να υπάρχει βιομηχανία στην Ελλάδα αλλά είναι και απαραίτητη προϋπόθεση για την έξοδο μας από την κρίση. Οι επιχειρήσεις θα πρέπει να εστιάζουν στην παράγωγη ποιοτικών προϊόντων και την ενίσχυση της εξωστρέφειας τους ώστε να αποκτούν μεγαλύτερη πρόσβαση στις αγορές , ιδίως του εξωτερικού».
Αυτό που ξεπερνά κάθε λογική, είναι πως αν και η παραγωγή πραγματοποιούνται στην Ελλάδα, τα αυτοκίνητα δεν έχουν (ακόμα) την άδεια να κυκλοφορούν ελεύθερα στους ελληνικούς δρόμους, τη στιγμή μάλιστα που η χρήση τους έχει επιτραπεί σε πολλά άλλα ευρωπαϊκά κράτη. Ο κ. Τσιρβούλης διευκρινίζει σχετικά με την άδεια έγκρισης: «Η προσπάθεια για απόκτηση της έγκρισης τύπου στην Ελλάδα γίνεται εδώ και επτά χρόνια, την ώρα που στην Γερμανία για παράδειγμα, είναι θέμα τριών μόλις ημερών για να ολοκληρωθούν οι διαδικασίες και να κυκλοφορήσει ένα αυτοκίνητο. Παρ’ ολα αυτά, έχουμε καλά νέα καθώς μετά από την καθιέρωση της κατηγορίας τον Νοέμβριο του 2014, στην οποία θα εντάσσονται τα εν λόγω αυτοκίνητα, πριν από λίγες μέρες ολοκληρώθηκε και το τεχνικό εγχειρίδιο με βάση το οποίο θα πραγματοποιείται ο τεχνικός έλεγχος που θα προηγείται της έγκρισης. Αυτό που στην ουσία απομένει είναι η επιλογή και ανάθεση του ελέγχου σε έναν φορέα μέσω δημόσιου διαγωνισμού».
Ως λογική συνέπεια, η καθυστέρηση αυτή έχει ενισχύσει τον εξωστρεφή χαρακτήρα της εταιρίας. Σε χώρες όπως οι Γερμανία, Αυστρία, Ιταλία, Ελβετία, Βέλγιο, Αγγλία κ.α., τα δύο μοντέλα χρησιμοποιούνται ευρέως ενώ πρόσφατα ξεκίνησαν και οι εξαγωγές στην Ουρουγουάη. Ωστόσο, το ενδιαφέρον του ελληνικού κοινού για τις ρέπλικες αυξάνεται όλο και περισσότερο. Υπάρχουν εκείνοι που απλώς αγαπούν το κλασικό αυτοκίνητο καθώς επίσης και έμποροι πολυτελών αυτοκινήτων, ξενοδοχειακές μονάδες και εταιρίες ενοικιαζόμενων αυτοκινήτων.
Τεχνικά και άλλα…
«Αν και η δυνατότητα παράγωγης είναι δυο αυτοκίνητα ανά μήνα, ο χρόνος παράδοσης των αυτοκινήτων είναι 4 μήνες γιατί εκτός από τον καθαρό χρόνο παραγωγής, υπάρχει και ο χρόνος παραγγελίας των ανταλλακτικών, των ελέγχων και δοκίμων κτλ. Αν και οι τεχνικές προδιαγραφές διαφέρουν αρκετά από το αυθεντικό, η εξωτερική εμφάνιση και το εσωτερικό είναι τόσο όμοια που αρκετοί βλέποντας τα αυτοκίνητα από κοντά, έχουν την εντύπωση ότι πρόκειται για αυθεντικά. Επίσης, η οδηγική απόλαυση είναι μεγαλύτερη λόγω της αυξημένης ισχύος των κινητήρων και βελτιωμένων μηχανικών μερών», τονίζει ο κ. Τσιρβούλης ενώ στην ερώτηση για ποιους λόγους αναλαμβάνεται η κατασκευή μόνο των δύο συγκεκριμένων μοντέλων απαντά: «Τα μοντέλα που κατασκευάζονται είναι μόνο τα συγκεκριμένα διότι η κατασκευή ενός μοντέλου απαιτεί μια αρχική επένδυση σε σχεδιασμό, μελέτες, πρωτότυπα, νέα καλούπια, εκπαίδευση προσωπικού και άλλα , η οποία για να αποσβεστεί και να αποφέρει κέρδη θα πρέπει να ακολουθηθεί από μια επιτυχημένη εμπορική πορεία του μοντέλου».
Το ενδεικτικό κόστος για τη βασική έκδοση της σειράς RCH 356 Speedster κυμαίνεται γύρω στις €40.000 ενώ για τη βασική έκδοση της RCH 550 Spyder γύρω στις €88.000. Είναι πολλά τα λεφτά Άρη αλλά ό,τι δίνεις, παίρνεις έλεγε η σοφή γιαγιά μου…
Οι εγκαταστάσεις της Replicar Hellas είναι ανοιχτές σε κάθε ενδιαφερόμενο. Κατά καιρούς δέχονται επισκέψεις από σχολεία, τεχνικές σχολές, συλλόγους αλλά και ιδιώτες, οι οποίοι μαζί με τους ειδικούς επαγγελματίες μοιράζονται την αγάπη τους για το αυτοκίνητο και πληροφορίες σχετικά με το αντικείμενο της κατασκευής. www.replicarhellas.com // τηλ. 23510-76.991
Γεωργία Αλεξίου
popaganda.gr
0 σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου