Σάββατο, 28 Μαρτίου 2015

Lufthansa: Άμεσα έως 50.000 ευρώ για κάθε επιβάτη της μοιραίας πτήσης



Η διοίκηση της Lufhtansa ανακοίνωσε το βράδυ της Παρασκευής ότι είναι έτοιμη να πληρώσει έως 50 χιλιάδες ευρώ οικονομικής βοήθειας για κάθε έναν από τους επιβάτες της μοιραίας πτήσης της Germanwings.

Υπενθυμίζεται ότι η Lufthansa είναι η μητρική εταιρεία της Germanwings και δεν κρύβει την ανησυχία της για το πλήγμα στην εικόνα της.

H Germanwings είναι αποκύημα ενός από τα προβλήματα που αντιμετώπιζε εδώ και χρόνια η Lufthansa: Η θυγατρική στήθηκε ως εταιρεία χαμηλού κόστος (κίνηση ανάλογη άλλων μεγάλων ευρωπαϊκών ομίλων) ενώπιον του σκληρού ανταγωνισμού από τις αεροπορικές χαμηλού κόστους που είχαν στερήσει σημαντικό τμήμα της αγοράς από τους παραδοσιακούς παίκτες.

Ως μέρος της νέας στρατηγικής της, η διοίκηση είχε προχωρήσει τα τελευταία χρόνια σε εκτεταμένο σχέδιο αναδιάρθρωσης ολόκληρου του ομίλου. Μέρος των αντιδράσεων, που προέρχονταν και από τους εργαζομένους, είχαν να κάνουν συγκεκριμένα με την Germanwings, δυσφορία που φυσικά έχει αναζωπυρωθεί μετά το δυστύχημα.

Παράλληλα, η ίδια η Lufthansa έχει δει την εικόνα του «ανέφελου κολοσσού» να φθείρεται τελευταία και από τη διαμάχη στο πεδίο των εργασιακών. Μόλις την περασμένη εβδομάδα είχαν γίνει και πάλι απεργιακές κινητοποιήσεις (τα αιτήματα αφορούσαν το ασφαλιστικό καθεστώς των πιλότων), που ήταν οι δωδέκατες μέσα σε έναν χρόνο.

Ενδιάμεσα, όπως σημειώνει η Deutsche Welle, η κριτική με αφορμή το δυστύχημα είχε γίνει επίσης εντονότερη όσον αφορά τα συστήματα που χρησιμοποιούνται στα αεροσκάφη της -ο χειρισμός είναι όλο και πιο αυτοματοποιημένος και ο πιλότος, αναφέρουν στο γερμανικό δίκτυο πιλότοι, «υποβαθμίζεται σε παρατηρητή».

Τα πρώτα ευρήματα της έρευνας γύρω από την συντριβή της 4U 9525 μπορεί να απομακρύνουν τις αμφιβολίες για την τεχνική αξιοπιστία του στόλου του ομίλου, αλλά κάθε άλλο παρά μειώνουν την πίεση στην εταιρεία: Το ερώτημα που θέτουν αρκετοί είναι εάν η εταιρεία μπορούσε και όφειλε να γνωρίζει ότι ο συγκυβερνήτης ήταν επικίνδυνος.

Στο ζήτημα εικόνας, έχει λιγότερη σημασία το εάν τα ερωτήματα αυτά ευσταθούν -ακόμη και για έναν όμιλο με το ιστορικό ασφάλειας όπως η Lufthansa, αρκούν για να βάλουν σε κίνδυνο το κύρος της.

Πάντως, πηγές προσκείμενες στην έρευνα τις οποίες επικαλείται το Γαλλικό Πρακτορείο, σημειώνουν ότι οι ασφαλιστικές εταιρείες θα καταβάλουν αποζημιώσεις για τις ανθρώπινες και τις υλικές απώλειες από τη συντριβή, ακόμη και αν αποδειχθεί ότι η πτώση του προκλήθηκε σκόπιμα από τον συγκυβερνήτη.


Newsroom ΔΟΛ


Αντιδράσεις:

0 σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου