Κυριακή 14 Σεπτεμβρίου 2014

Mazda MX-5 2016: Η αναγέννηση ενός θρύλου


"Jimba Ittai" ή σε ελεύθερη μετάφραση άνθρωπος και μηχανή σε ένα σώμα. Κάπως έτσι περιγράφουν οι Ιάπωνες τη φιλοσοφία που ενστερνίζεται, όχι μόνο το αστραφτερό MX-5 τέταρτης γενιά που αποκάλυψαν στην Καλιφόρνια των Ηνωμένων Πολιτειών υπό τους ήχους των Duran Duran, αλλά το σύνολο της γκάμας τους.

Μετά από 25 χρόνια, τρεις γενιές και σχεδόν ένα εκατομμύριο πωλήσεων, το νέο MX-5 επιστέφει σε εκείνα τα χαρακτηριστικά που το ανέδειξαν στο δημοφιλέστερο roadster του πλανήτη.

Το περιορισμένο βάρος και η ισόποση κατανομή του ανάμεσα στους δύο άξονες αποτελούν τους βασικούς πυλώνες πάνω στους οποίους θεμελιώθηκε η εξελικτική διαδικασία του Mazda MX-5 τέταρτης γενιάς.

Η φιλοσοφία SKYACTIV, η οποία μεταπήδησε από τους κινητήρες της ιαπωνικής φίρμας στην εξέλιξη του πλαισίου και των υπόλοιπων μηχανικών μερών, επέτρεψε μεταξύ άλλων τον περιορισμού του συνολικού βάρους κατά 100 κιλά.

Αυτό σημαίνει ότι το νέο roadster της Mazda ζυγίζει λιγότερο από έναν τόνο, εκμεταλλευόμενο, εκτός των άλλων, τον περιορισμό των εξωτερικών του διαστάσεων και ειδικότερα του μήκους, το οποίο δεν ξεπερνά, πλέον, τα 3,915 μέτρα.

Με τον κινητήρα να έχει πλησιάσει ακόμα περισσότερο στο κέντρο του αμαξώματος, τη χρήση αλουμινίου σε καίρια τμήματα του αμαξώματος (βλέπε μπροστινό καπό και φτερά), την εντατική "δίαιτα" της υφασμάτινης οροφής και φυσικά τη μετάδοση της κίνησης στους πίσω τροχούς, το νέο Mazda MX-5 έχει επιτύχει την απόλυτη ισορροπία στην κατανομή του βάρους του.

Τα παραπάνω χαρακτηριστικά, άλλωστε, είναι εκείνα που εξασφαλίζουν το χαμηλότερο κέντρο βάρους καθώς και την άμβλυνση των επιπτώσεων του φαινομένου της αδράνειας.
Καλύτερη ορατότητα υπόσχονται με τη σειρά τους το χαμηλότερο ύψος του μπροστινού καπό και η μετατόπιση του πλαισίου του παρμπρίζ προς τα πίσω με την ταυτόχρονη λέπτυνση των A-pillars.

Αν και η ιαπωνική φίρμα δεν έχει ανακοινώσει μέχρι σήμερα τις προδιαγραφές των κινητήρων βενζίνης άμεσου ψεκασμού που θα εξοπλίσουν τη νέα γενιά του MX-5, οι πρώτες πληροφορίες κάνουν λόγο για δύο σύνολα χωρητικότητας 1,5 και 2,0 λίτρων, που θα αποδίδουν -κατά προσέγγιση- 140 και 200 ίππους αντιστοίχως.

Τα διπλά ψαλίδια και οι πολλαπλοί σύνδεσμοι έχουν επιλεγεί για την ανάρτηση του μπροστινού και του πίσω άξονα, ενώ το σύστημα πέδησης έχει σχεδιαστεί με τέτοιο τρόπο ώστε να συνδυάζει άνεση και αμεσότητα με την απαιτούμενη δύναμη πέδησης.

Τέλος, η μεταφορά της κίνησης στους πίσω τροχούς πραγματοποιείται με τη βοήθεια ενός μηχανικού κιβωτίου έξι σχέσεων, στο μέλλον ωστόσο πρόκειται να δοθεί και η δυνατότητα επιλογής, με την προσθήκη ενός ημι-αυτόματου κιβωτίου στις προδιαγραφές του αυτοκινήτου.

Σε επίπεδο σχεδίασης, τώρα, η φιλοσοφία "KODO design" είναι εκείνη που καθορίζει την εικόνα του αμαξώματος, εξασφαλίζοντας παράλληλα την απαραίτητη σύνδεση του νέου MX-5 με τα υπόλοιπα-συμβατικότερα μοντέλα της ιαπωνικής φίρμας.

Στο μπροστινό τμήμα, τα στενά φωτιστικά σώματα, σε συνδυασμό με το χαρακτηριστικό «χαμόγελο» που σχηματίζει η κεντρική εισαγωγή αέρα, διαμορφώνουν μια ιδιαίτερα επιθετική εικόνα.

Αρκετά εκατοστά πιο πίσω, οι τονισμένοι θόλοι μαρτυρούν την αρχιτεκτονική του ιαπωνικού roadster και ειδικότερα τη μετάδοση της κίνησης στους πίσω τροχούς, οδηγώντας το βλέμμα σου σε ένα σαφώς πιο "γλυκό" τελείωμα, όπου κυριαρχούν τα φωτιστικά σώματα και η διακριτική αεροτομή που σχηματίζεται στο χείλος του καπό.

Για το εσωτερικό του νέου MX-5, οι Ιάπωνες απέφυγαν τις σχεδιαστικές υπερβολές με αποτέλεσμα το τριάκτινο τιμόνι μικρής διαμέτρου και η ψηφιακή οθόνη στην κορυφή της κεντρικής κονσόλας να ξεχωρίζουν.

Περισσότερες λεπτομέρειες για την τέταρτη κατά σειρά γενιά του ιαπωνικού roadster πρόκειται να ανακοινωθούν στο πλαίσιο της επίσημης πρεμιέρας του στην προσεχή έκθεση αυτοκινήτου που θα φιλοξενήσει η γαλλική πρωτεύουσα.

Πηγή : in.gr


0 σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου