Τετάρτη 4 Οκτωβρίου 2023

Τηλεδιάσκεψη του Πρωθυπουργού με τον CEO της DeepMind για την Τεχνητή Νοημοσύνη

 


Με τον ιδρυτή και CEO της εταιρείας DeepMind, Ντέμη Χασάμπη, ο οποίος είναι μία από τις κορυφαίες προσωπικότητες διεθνώς στην ανάπτυξη της Τεχνητής Νοημοσύνης συνομίλησε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης. 

Οι δύο άντρες συζήτησαν για την ανάγκη δημιουργίας ενός πλαισίου δεοντολογίας και ασφάλειας ως προς τη χρήση της Τεχνητής Νοημοσύνης, που θα προστατεύει τους χρήστες, θα μειώνει τον αντίκτυπο των πιθανών κινδύνων και δεν θα περιορίζει την ανάπτυξη της καινοτομίας και της τεχνολογίας.

Σύμφωνα με τον κ. Χασάμπη, η Ελλάδα μπορεί να επωφεληθεί σε πολλούς τομείς από τη χρήση της Τεχνητής Νοημοσύνης και να αναδείξει τα πλεονεκτήματα της στην οικονομία, την παιδεία, τον τουρισμό, τον πολιτισμό και την αύξηση της παραγωγικότητας.

Η συζήτηση με τον κ. Χασάμπη εντάσσεται στο πλαίσιο των πρωτοβουλιών που θα αναλάβει ο πρωθυπουργός σχετικά με την Τεχνητή Νοημοσύνη εντός και εκτός Ελλάδος.

Ο Demis Hassabis γεννήθηκε στο βόρειο Λονδίνο το 1976 από πατέρα Ελληνοκύπριο και μητέρα από τη Σιγκαπούρη και είναι ο μεγαλύτερος από τρία αδέλφια.

Αν και δεν μιλάει την ελληνική γλώσσα, έχει εκφράσει την περηφάνια του για τις ελληνικές ρίζες του, μιλώντας σε κυπριακά ΜΜΕ. «Καταλαβαίνω λίγα ελληνικά, επειδή ο παππούς μου ζούσε με την οικογένειά μας για αρκετό καιρό και μιλούσε στα ελληνικά με τον πατέρα μου», έχει δηλώσει παλιότερα.

«Έχω μέσα μου τον ελληνικό τρόπο σκέψης και θεωρώ τη συνεισφορά της Ελλάδας στον δυτικό πολιτισμό, από τους αρχαίους χρόνους, ως ένα βαθύτατο κομμάτι της προσωπικότητάς μου» είχε πει, επίσης.

Από την ηλικία των τεσσάρων ετών είχε αρχίσει να παίζει σκάκι, μέσα σε ένα χρόνο διαγωνιζόταν σε εθνικό επίπεδο και λίγο αργότερα σε διεθνές.

Ως παιδί ξόδεψε τα κέρδη του από το βραβείο σκακιού για να αγοράσει έναν υπολογιστή ZX Spectrum 48K και στη συνέχεια ένα Commodore Amiga. Διέλυσε τα μηχανήματα και έμαθε πώς να προγραμματίζει.

«Οι γονείς μου είναι τεχνοφοβικοί. Δεν τους αρέσουν οι υπολογιστές. Η αδελφή μου και ο αδελφός μου ακολούθησαν την καλλιτεχνική οδό. Κανείς τους δεν ασχολήθηκε πραγματικά με τα μαθηματικά ή τις θετικές επιστήμες. Οπότε, ναι, είναι περίεργο, δεν είμαι απόλυτα σίγουρος από πού προήλθαν όλα αυτά», είχε πει σε συνέντευξή του στον Guardian ο Demis Hassabis.

Ολοκλήρωσε το σχολείο στην ηλικία των 16 ετών και έπρεπε να περιμένει να «πιάσει» το όριο ηλικίας για να μπει στο πανεπιστήμιο.

Στα πρώτα του βήματα με τον προγραμματισμό, σε νεαρή ακόμη ηλικία, ο Demis Hassabis εργάστηκε στην ανάπτυξη πολύ δημοφιλών βιντεοπαιχνιδιών.

Στην αρχή της καριέρας του, ενώ ακόμη ήταν στο πανεπιστήμιο του Κέμπριτζ, ο Demis Hassabis δούλεψε στο παιχνίδι Syndicate, στον σχεδιασμό των επιπέδων, και στη συνέχεια εργάστηκε μαζί με τον πασίγνωστο σχεδιαστή βιντεοπαιχνιδιών Peter Molyneux στο Theme Park, ένα πολύ δημοφιλές, ιστορικό παιχνίδι, με μεγάλη επιρροή στον χώρο του gaming, που σημείωσε υψηλές πωλήσεις.

Στη συνέχεια, απέκτησε το πτυχίο του στην επιστήμη των υπολογιστών, με διάκριση, και συνέχισε να εργάζεται ως προγραμματιστής ηλεκτρονικών παιχνιδιών.

Έπειτα, δούλεψε στην εταιρεία Lionhead Studios, σε ένα ακόμη ιστορικό παιχνίδι, το Black & White, και από το 1998 και έπειτα στην εταιρεία Elixir Studios, την οποία ίδρυσε ο ίδιος.

Το 2009 συνέχισε τις σπουδές του για διδακτορικό δίπλωμα στο Πανεπιστημιακό Κολέγιο Λονδίνου στη γνωσιακή νευροεπιστήμη, με θέμα έρευνας τους αλγόριθμους τεχνητής νοημοσύνης που μπορεί να προκύψουν από τις διαδικασίες του ανθρώπινου εγκεφάλου.

Μετά την απόκτηση του διδακτορικού του, συνέχισε την έρευνα σχετικά με την νευροεπιστήμη και την τεχνητή νοημοσύνη ως επισκέπτης ακαδημαϊκός στο Τεχνολογικό Ινστιτούτο της Μασσαχουσέτης και στο πανεπιστήμιο του Χάρβαρντ.

Πιστεύει ότι η ΑΙ μπορεί να ξεκλειδώσει τις επιστημονικές εξελίξεις και να αναδιαμορφώσει τον κόσμο προς το καλύτερο, αρκεί η ανθρωπότητα να αποφύγει τους σοβαρούς κινδύνους που μπορεί να προκύψουν από την ανεξέλεγκτη ανάπτυξή της.

Λίγο μετά τις σπουδές του, δημιούργησε την Deepmind, η οποία αρχικά ασχολήθηκε με τη δημιουργία προγραμμάτων λογισμικού για επιτραπέζια παιχνίδια και παιχνίδια υπολογιστών.

Ως διευθύνων σύμβουλος της DeepMind, η οποία ιδρύθηκε το 2010 και εξαγοράστηκε από την Google το 2014 για 500 εκατ. δολάρια, ο Hassabis οδήγησε ομάδες επιστημόνων πληροφορικής σε επιτεύγματα για τον κλάδο της τεχνητής νοημοσύνης, όπως η επίλυση του προβλήματος της αναδίπλωσης των πρωτεϊνών και η νίκη επί των ανθρώπινων επαγγελματιών στο πολύπλοκο επιτραπέζιο παιχνίδι Go.

Τον Απρίλιο του 2023, καθώς ο Sundar Pichai της Google αναδιοργάνωσε τις ομάδες τεχνητής νοημοσύνης της εταιρείας του μετά την επιτυχία του ChatGPT της OpenAI, ο Hassabis απέκτησε ακόμη μεγαλύτερη δύναμη. Η αναδιοργάνωση συγχώνευσε την DeepMind και το άλλο εργαστήριο AI της Google, το Google Brain, και έβαλε τον Hassabis στο τιμόνι. Ήταν μια προσπάθεια του Pichai να οδηγήσει τις προσπάθειες της Google προς την κατεύθυνση της δημιουργίας ισχυρής τεχνητής νοημοσύνης και να αποκρούσει τον αυξανόμενο ανταγωνισμό.

Η βρετανική εφημερίδα «The Guardian» τον είχε αποκαλέσει «υπερήρωα της τεχνητής νοημοσύνης», ενώ το περιοδικό Time τον συμπεριέλαβε στη λίστα με τους 100 πιο σημαντικούς ανθρώπους στον τομέα της τεχνητής νοημοσύνης για το 2023.




0 σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου