Πέμπτη 26 Μαΐου 2016

Έρευνα: μέχρι ποια ηλικία θα δουλεύουν οι Έλληνες Millenials;




Η γενιά των Millennials προπονείται για υπερμαραθώνια καριέρα, σύμφωνα με νέα έρευνα. Χαρακτηριστικά, το 16% των Ελλήνων 20-34 ετών είναι πεπεισμένο ότι θα δουλεύει "μέχρι να πεθάνει". Οι νέοι πάντως, σχεδιάζουν επαναπροσδιορισμό και ανεφοδιασμό, στη διαδρομή.

Οι Millennials είναι έτοιμοι να διανύσουν μια υπερμαραθώνια διαδρομή καριέρας, κάνοντας όμως τα απαραίτητα διαλείμματα, σύμφωνα με τα αποτελέσματα νέας, παγκόσμιας έρευνας της κορυφαίας διεθνώς εταιρείας ανθρώπινου δυναμικού, ManpowerGroup. Ως προτεραιότητα θέτουν την ασφάλεια στον χώρο εργασίας, αλλά παραμένουν ανοικτοί σε κάθε νέα επαγγελματική πρόκληση.

Στην έρευνα συμμετείχαν περισσότεροι από 19.000 Millennials, δηλαδή άτομα γεννημένα μεταξύ των ετών 1982-1996 (ηλικίας 20-34 ετών), με ισόποση αντιπροσώπευση ως προς το φύλο και την ηλικία, καθώς και 1.500 υπεύθυνοι προσλήψεων από 25 χώρες. Στόχος της έρευνας ήταν η κατανόηση των αιτημάτων της γενιάς αυτής σήμερα, αλλά και των ονείρων της για το μέλλον.

Οι εργασίες για την έρευνα πραγματοποιήθηκαν κατά το διάστημα Φεβρουαρίου – Απριλίου 2016. Οι χώρες που έλαβαν μέρος είναι οι εξής: Αργεντινή, Αυστραλία, Αυστρία, Βέλγιο, Βουλγαρία, Βραζιλία, Γαλλία, Γερμανία, Ελβετία, Ελλάδα, Ηνωμένο Βασίλειο, ΗΠΑ, Ιαπωνία, Ινδία, Ισπανία, Ιταλία, Καναδάς, Κίνα, Μαλαισία, Μεξικό, Νορβηγία, Ολλανδία, Παραγουάη, Σερβία και Σιγκαπούρη.

Η γενιά των Millenials στην Ελλάδα

Η Ελλάδα ήταν μία από τις χώρες οι οποίες έλαβαν μέρος στη μεγάλη έρευνα. Σύμφωνα με τις απαντήσεις των Ελλήνων συμμετεχόντων, εξάχθηκαν τα παρακάτω συμπεράσματα:

Στην Ελλάδα, οι Millenials κατατάσσονται μεταξύ των απαισιόδοξων για την επαγγελματική τους καριέρα, "σκοράροντας" ποσοστό αισιοδοξίας 40%-49%, μία θέση πάνω από τους Ιάπωνες συνομηλίκους τους και ισοβαθμώντας με τους Ιταλούς.


Οι 5 λόγοι που αναφέρουν οι Έλληνες Millenials ως αιτίες για να μείνουν σε μία εργασία είναι κατά σειρά σημαντικότητας: 
1. Αύξηση ή bonus, 
2. Νέα Πρόκληση ή Προαγωγή, 
3. Επαγγελματική ασφάλεια, 
4. Καλύτερη Ποιότητα Ζωής, 
5. Εξασφαλισμένη Επαγγελματική Σταδιοδρομία.

Για τους Έλληνες Millenials, τα 5 βασικά κριτήρια αναζήτησης εργασίας, είναι τα ακόλουθα κατά σειρά σημαντικότητας (σε παρένθεση το ποσοστό που έδωσε αυτήν την απάντηση): 
1. Χρήματα (96%), 
2. Ασφάλεια (90%), 
3. Ελεύθερος Χρόνος (86%). 
4. Πρόσθετες παροχές (86%), 
5. Ανάπτυξη νέων δεξιοτήτων (83%).


Οι Έλληνες Millenials αναμένουν να συνταξιοδοτηθούν (σε παρένθεση το ποσοστό που έδωσε αυτήν την απάντηση): 
Κάτω των 40 ετών (1%), 
50-54 (4%), 
55-59 (8%), 
60-64 (31%), 
65-69 (29%), 
70-74 (7%), 
75-79 (1%), 
Άνω των 80 (3%), 
Ποτέ (16%).


Βασικά συμπεράσματα της έρευνας (παγκοσμίως)

Η γενιά των Millennials προετοιμάζεται για να τρέξει έναν υπερμαραθώνιο καριέρας. Περισσότεροι από τους μισούς εκτιμούν ότι θα εργάζονται σε ηλικία άνω των 65, ενώ το 27% πιστεύει ότι θα εργάζεται στην ηλικία άνω των 70 και το 12% αναφέρει ότι πιθανότατα θα δουλεύει μέχρι τα βαθιά γεράματα. Στην Ελλάδα το ποσοστό αυτό φτάνει το 16%.

Η γενιά των Millennials δουλεύει περισσότερες ώρες και σκληρότερα σε σχέση με τις προηγούμενες γενιές.


Κατά τη διάρκεια της επαγγελματικής του πορείας, το 84% των Millennials προβλέπει διαλείμματα περισσότερο των 4 εβδομάδων. Παρά το γεγονός ότι οι γυναίκες αφιερώνουν ένα χρονικό διάστημα από την εργασία τους για την φροντίδα τρίτων -για παράδειγμα παιδιών και συγγενών-, και τα δύο φύλα δίνουν προτεραιότητα σε διαλείμματα που αφορούν τη διασκέδαση αλλά και τον εαυτό τους.
Η γενιά των Millennials είναι ανοικτή σε νέες ιδέες στην εργασία και σε νέες προκλήσεις. Παρόλο που σχεδόν τα 3/4 των εργαζόμενων Millennials έχουν πλήρη απασχόληση, περισσότεροι από τους μισούς είναι ανοικτοί σε νέους τρόπους εργασίας στο μέλλον -όπως  freelance κλπ. Το 34% παγκοσμίως εξετάζει το ενδεχόμενο της αυτό-απασχόλησης.

Το 93% των Millennials προτίθεται να ξοδέψει χρήματα, αλλά και προσωπικό χρόνο για περαιτέρω επιμόρφωση. Η έρευνα αναδεικνύει τη θετική συσχέτιση μεταξύ μίας επιτυχημένης καριέρας –ανώτερη μόρφωση και υψηλότερες αμοιβές– και της ικανότητας και επιθυμίας μάθησης (learnability).

Η έρευνα, σύμφωνα με τη ManpowerGroup, μπορεί να βοηθήσει τους Millenials να επιτύχουν στο νέο εργασιακό τοπίο της εποχής, και να παράσχει χρήσιμες συμβουλές με στόχο να βοηθήσει τους εργοδότες να αναθεωρήσουν τις πρακτικές που χρησιμοποιούν για την προσέλκυση, διατήρηση και ανάπτυξη των εργαζομένων της εν λόγω γενιάς.

Μπορείτε να δείτε το σύνολο των αποτελεσμάτων της έρευνας, εδώ

"Οι εργοδότες πρέπει να ακούν και να γίνουν δημιουργικοί. Δεν θα μπορέσουν να αντεπεξέλθουν αν δεν είναι αρεστοί στους Millennials", ανέφερε σχετικά η Mara Swan, Executive Vice President, στον τομέα Global Strategy and Talent, ManpowerGroup and Global Brand Lead for Right Management. 

"Χρειαζόμαστε νέους τρόπους για την παρακίνηση και πιο ενεργή συμμετοχή των εργαζομένων, όπως την απλοποίηση των διαδικασιών εκπαίδευσης στην εργασία αλλά και τη δυνατότητα εσωτερικών μετακινήσεων, ώστε να αποκτήσουν εμπειρία πιο εύκολα. Και φυσικά ό,τι ισχύει και επηρεάζει την γενιά των Millennials, ισχύει και επηρεάζει και τους υπόλοιπους εργαζόμενους". πρόσθεσε.




Πηγή : pathfinder.gr


0 σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου