Ένταση σε ακαδημαϊκό αλλά και πολιτικό επίπεδο προκαλεί το υπό κατάθεση νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας, με το οποίο αλλάζει η νομοθεσία των τελευταίων δέκα για την ανώτατη εκπαίδευση και επανέρχονται σε ισχύ οι παλαιότεροι νόμοι.
Το θέμα έφερε στη Βουλή με ερώτησή του προς τον πρωθυπουργό ο πρόεδρος του Ποταμιού Σταύρος Θεοδωράκης. Παράλληλα, οι πρυτάνεις των ΑΕΙ συνειδητοποίησαν ότι χρόνος... δεν υπάρχει και ενώ αρχικά είχαν αποφασίσει να κάνουν την έκτακτη Σύνοδό τους στις 5 Μαΐου, τελικά θα την κάνουν το ερχόμενο Σάββατο 25 Απριλίου.
Αρχικά, οι πρυτάνεις των ΑΕΙ άκουσαν τον αναπληρωτή υπουργό Έρευνας Κ. Φωτάκη να τους λέει στην προγραμματισμένη Σύνοδό τους του περασμένου Σαββατοκύριακου ότι θα δοθεί επαρκής χρόνος για διαβούλευση για τα άρθρα του που τους αφορούν, δηλαδή το 90% του σχετικού κειμένου. Μόλις μία ημέρα μετά, σε συνέντευξη του υπουργού Παιδείας Αριστείδη Μπαλτά, τον άκουσαν να δηλώνει ότι η διαβούλευση θα είναι πολύ σύντομη επειδή επείγουν θέματα της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, τα οποία αφορούν λιγότερο απο το 10% του κειμένου.
Κατόπιν αυτού, τα τηλέφωνα έσπασαν, οι διαθέσεις χάλασαν, κάποιοι θεώρησαν ότι εξαπατήθηκαν και η έκτακτη Σύνοδος τελικά θα γίνει όσο ταχύτερα γίνεται.
Στη Σύνοδο αυτή, οι πρυτάνεις έχουν ζητήσει να παραβρίσκεται και ο υπουργός Παιδείας, ο οποίος όμως δεν έχει απαντήσει στο αίτημά του.
«Το Προεδρείο της Συνόδου θεωρεί ότι τα θέματα των Πανεπιστημίων, λόγω της σημασίας και σοβαρότητας των προτεινόμενων αλλαγών, θα πρέπει να διαχωριστούν από τα επείγοντα θέματα της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και να συμπεριληφθούν σε χωριστό Σχέδιο Νόμου, ώστε να υπάρχει επαρκής χρόνος διαβούλευσης» αναφέρεται σε ανακοίνωση που εκδόθηκε σήμερα Δευτέρα από τη Σύνοδο Πρυτάνεων.
Ερώτηση στο Πρωθυπουργό
Επίκαιρη ερώτηση στον Πρωθυπουργό κατέθεσε ο Σταύρος Θεοδωράκης με αφορμή «τις παλινδρομήσεις της κυβέρνησης στον τομέα της παιδείας», όπως αναφέρει η ανακοίνωση του κόμματος.
Ο πρωθυπουργός ερωτάται:
«Η κυβέρνησή σας θεωρεί ότι συνιστά μεταρρύθμιση η κατάργηση του θεσμικού πλαισίου διοίκησης των ΑΕΙ, η οποία ψηφίστηκε από 255 βουλευτές και η επαναφορά ρυθμίσεων που κυριάρχησαν στη χώρα μας πριν από μισό αιώνα;
Θα προστατευθεί η ελεύθερη διακίνηση των ιδεών στα πανεπιστήμια ή τα ιδρύματα θα είναι έρμαια επιθετικών δραστηριοτήτων μικρών ομάδων οι οποίες λειτουργούν εις βάρος της φοιτητικής και πανεπιστημιακής κοινότητας;
Προτίθεται όντως η κυβέρνηση να προωθήσει τις πιο πάνω αναχρονιστικές ρυθμίσεις, χωρίς να έχει προηγηθεί κανένας ουσιαστικός διάλογος στην κοινωνία και το Κοινοβούλιο;» αναφέρεται στην ερώτηση του κ. Θεοδωράκη.
Αντιδράσεις και από τα ιδιωτικά σχολεία
Την απουσία διαλόγου με τους φορείς του χώρου της εκπαίδευσης καταγγέλλει με ανακοίνωσή του ο Σύνδεσμος των ιδιοκτητών ιδιωτικών σχολείων, αναφερόμενος σε «ρύθμιση που περιλάβατε στο πρόσφατο πολυνομοσχέδιο, με την οποία απαγορεύετε τη λειτουργία των εσωτερικών φροντιστηρίων στα ιδιωτικά σχολεία».
«Έκπληξή μας προκαλεί το γεγονός ότι μια δημοκρατική κυβέρνηση νομοθετεί χωρίς προηγουμένως να διαβουλευτεί με όλους τους κοινωνικούς εταίρους, στους οποίους στην προκειμένη περίπτωση περιλαμβάνεται ο Σύνδεσμός μας» αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση.
«Δυσαρέσκειά μας προκαλεί το γεγονός ότι εκκρεμεί αίτημά μας για συνάντηση του ΔΣ του Συνδέσμου μας μαζί σας» αναφέρουν ακόμη οι εκπρόσωποι του Συνδέσμου.
«Η ανάγκη των ελληνικών οικογενειών να παρέχουν στα παιδιά τους φροντιστηριακά μαθήματα, επιπλέον των μαθημάτων του επισήμου ελληνικού σχολικού προγράμματος, έχει τα αίτια της στις ανεπάρκειες του εκπαιδευτικού μας συστήματος και δεν λύνεται με απαγορεύσεις και αφορισμούς.
»Στο ανωτέρω δε πρόβλημα η κοινωνία έχει δώσει τρεις λύσεις. Οι δύο είναι νόμιμες και η τρίτη παράνομη. Η πρώτη λύνει το πρόβλημα μέσω της προσφοράς φροντιστηριακών μαθημάτων από τα ιδιωτικά φροντιστήρια, η δεύτερη μέσω της προσφοράς φροντιστηριακών μαθημάτων από τα ιδιωτικά σχολεία και η τρίτη μέσω της προσφοράς κατ' οίκον παρανόμων ιδιαιτέρων μαθημάτων από εκπαιδευτικούς, κατά κανόνα μάλιστα εκπαιδευτικούς των δημοσίων σχολείων».
Newsroom ΔΟΛ
0 σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου