Η νέα ψηφιακή πύλη του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής «Δικαιώματα Επιβατών» https://passengersynanp.yna.gov.gr/αφορά συνολικά στα δικαιώματα των επιβατών στις θαλάσσιες συγκοινωνίες και μεταφορές. Η λειτουργία της εν λόγω ψηφιακής πύλης εντάσσεται στη συνολική πολιτική του Υπουργείου για αναβάθμιση των υπηρεσιών προς τον πολίτη – ταξιδιώτη, την σωστή και πληρέστερη ενημέρωσή του και την ενίσχυση της ασφάλειας στα λιμάνια και στα πλοία. Η απρόσκοπτη σύνδεση των νησιών με την ηπειρωτική χώρα και το δικαίωμά τους στην πρόσβαση σε ασφαλή πλοία, με τις βέλτιστες υπηρεσίες καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου, αποτελούν μία από τις κύριες προτεραιότητες του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.
Το νέο εργαλείο περιλαμβάνει τέσσερις κατηγορίες: την ενημέρωση για τα δικαιώματα των επιβατών στις θαλάσσιες συγκοινωνίες και τις ενέργειες που μπορούν να κάνουν για την προστασία τους, την παρατήρηση των τιμών στα εισιτήρια των ακτοπλοϊκών μεταφορών και την προσβασιμότητα ατόμων με αναπηρία και μειωμένη κινητικότητα στις λιμενικές εγκαταστάσεις και στα πλοία. Στόχος είναι η ενημέρωση του πολίτη και του κάθε ενδιαφερόμενου, με άμεσο και εύκολο τρόπο.
- Ειδικότερα, το «Παρατηρητήριο Τιμών» είναι ένα εργαλείο το οποίο εφαρμόζεται πιλοτικά πάνω από έξι μήνες και καταγράφει τις τιμές των ήδη εκδοθέντων εισιτηρίων, παρουσιάζοντας μια ρεαλιστική εικόνα των αυξομειώσεων στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων. Σημειώνεται ότι τα ευρήματα, κατά τη διάρκεια της πιλοτικής λειτουργίας, προωθήθηκαν στην Επιτροπή Ανταγωνισμού για αξιολόγηση και αξιοποίηση για τους δικούς της ελέγχους.
- Σε ότι αφορά στα ΑμΕΑ, η δράση εντάσσεται στην ολοκληρωμένη κυβερνητική στρατηγική για ενίσχυση της προσβασιμότητάς τους – όπως περιγράφεται στο «Εθνικό Σχέδιο Δράσης για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρία (ΑμΕΑ)» - και στην συνεχή προσπάθεια του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής να αντιμετωπίσει αποτελεσματικά τις ελλείψεις που έχουν παρατηρηθεί.
0 σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου