Στις σοβαρές ελλείψεις του προσωπικού, που μειώθηκε σχεδόν 50% την περίοδο της οικονομικής κρίσης αναφέρθηκε στην κατάθεσή του στην εξεταστική επιτροπή της Βουλής που διερευνά τα αίτια του δυστυχήματος στα Τέμπη ο πρώην υπουργός Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ, Χρήστος Σπίρτζης, προσθέτοντας πως τις ευθύνες και τα εγκλήματα για το δυστύχημα της 28ης Φεβρουαρίου 2023 θα τα δει η Δικαιοσύνη.
Επί των ημερών του είπε ότι, έγιναν προσπάθειες για ενίσχυση του Οργανισμού μέσω μετατάξεων. Εξήγησε δε, ότι αυτές οι μετατάξεις έγιναν χωρίς όριο ηλικίας, καθώς, όπως είπε, δεν υπάρχει νόμος που να το ορίζει. Πρόσθεσε, πως κάποιοι ήταν άνω των 50 ετών διότι σημασία είχε η γνώση καθώς και η εμπειρία στον σιδηρόδρομο. «Όταν κάνεις μετάταξη διπλωματούχου μηχανοδηγού δεν σχετίζεται με ηλικία αλλά με δεξιότητες και ικανότητες», σημείωσε χαρακτηριστικά, δείχνοντας το πόσο ανεύθυνα λειτουργούσε ο ΣΥΡΙΖΑ και ο ίδιος προσωπικά.
Επί υπουργίας μου ανησυχούσα για όλα, αλλά όχι για την ασφάλεια του σιδηροδρόμου είπε προκλητικά ο Σπίρτζης, σημειώνοντας ότι είχε μεν υπάρξει μεγάλη μείωση προσωπικού πριν αναλάβει, ωστόσο το προσωπικό κατά το διάστημα 2015-2019 ήταν «επαρκέστατο» κατά τον ίδιο χωρίς να ντρέπεται.
Αναφορικά με την σύμβαση 717, απαντώντας σε σχετικό ερώτημα για τις έξι παρατάσεις που δόθηκαν ο κ. Σπίρτζης σημείωσε ότι δεν ήταν ο ίδιος η προϊσταμένη Αρχή του έργου, αναφέροντας ότι «δεν είχα δικαιοδοσία να παρέμβω στην εξέλιξη της 717, θα ήταν παράβαση καθήκοντος», ενώ συμπλήρωσε ότι δεν είναι ευθύνη του υπουργού, ούτε καν του διευθύνοντος συμβούλου να γνωρίζει τεχνικές λεπτομέρειες για ένα έργο. Επιπλέον, ο πρώην υπουργός υπογράμμισε πως δεν υπήρξε διασπάθιση χρήματος, υπογραμμίζοντας ότι σε αυτή την περίπτωση ο ίδιος θα είχε προχωρήσει σε καταγγελία.
Αναφερόμενος στο δυστύχημα του 2017 στο Άδενδρο, είπε ότι υπήρξε αφορμή για να βγάλει το υπουργείο συμπεράσματα. «Η πολιτική ηγεσία τού υπουργείου πρέπει να βγάζει συμπεράσματα από καθετί που συμβαίνει, (αλλά) και να κάνει πράγματα». Εμείς, σημείωσε, θεσμοθετήσαμε να υπάρχουν δύο μηχανοδηγοί υποχρεωτικά, μέχρι να ολοκληρωθεί το ETCS, θεσμοθετήσαμε πεντέμισι ώρες και υποχρεωτική ανάπαυση των μηχανοδηγών. Στη συνέχεια, έγινε και η αναθεώρηση του κανονισμού κίνησης. Οι Γενικοί Κανονισμοί Κίνησης δεν είναι εκθέσεις ιδεών, δεν γίνονται για να γίνονται αλλά για να τηρούνται, τόνισε ο κ. Σπίρτζης.
Σε άλλο σημείο της κατάθεσης του, ο κ. Σπίρτζης σχολιάζοντας το αίτημα της αντιπολίτευσης αλλά και του προέδρου των μηχανοδηγών να έρθει ως μάρτυρας τόνισε πως «είναι λογικό ο κ. Γενιδούνιας ως στέλεχος πλέον της Hellenic train να εξυπηρετεί τα συμφέροντα της εταιρείας». Υπενθυμίζεται ότι πριν από λίγες μέρες είχε προκληθεί ένταση στη συνεδρίαση της Εξεταστικής, με τον πρόεδρο της Επιτροπής, Δημήτρη Μαρκόπουλο, να θέτει θέμα αξιοπιστίας του Κώστα Γενιδούνια ως μάρτυρα υπενθυμίζοντας πως ο CEO της Hellenic Train Μ. Καποτόρτο, ανέφερε κατά την κατάθεσή του πως ο κ. Γενιδούνιας είναι πλέον στέλεχος της εταιρείας και άρα μισθοδοτείται από την Hellenic Train.
Σε ερώτηση της βουλευτή του ΠΑΣΟΚ, Μιλένας Αποστολάκη, για το αν, όπως είπε η ίδια, υιοθετεί το αφήγημα του ανθρώπινου λάθος, ο κ. Σπίρτζης απάντησε αρνητικά τονίζοντας ότι υπάρχουν πολύ βασικές διαφορές και συμπλήρωσε ότι τις ευθύνες θα τις διερευνήσει η δικαιοσύνη.
Τέλος, για την πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, είπε ότι αυτή ανήκε στο ΤΑΙΠΕΔ και ότι έγγραφό του προς το Ταμείο, με το οποίο ζήτησε να τον ενημερώσουν για το διαγωνισμό ιδιωτικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, «δεν απαντήθηκε ποτέ. Θα ήταν πολύ χρήσιμο να καλέσετε το ΤΑΙΠΕΔ» στην επιτροπή σας είπε ο κ. Σπίρτζης.
Η κυβέρνηση σχολίασε την κατάθεση του Σπίρτζη λέγοντας : «οι εξηγήσεις που έδωσε ο Χ. Σπίρτζης σχετικά με το ποσοστό ολοκλήρωσης της σύμβασης 717 που παρέδωσε με το πέρας της θητείας του, ήταν τουλάχιστον ανεπαρκείς. Ο πρώην Υπουργός υποστήριξε για ακόμη μια φορά ότι παρέδωσε το έργο ολοκληρωμένο κατά 72%. Ερωτηθείς για το γεγονός ότι είχαν παραδοθεί μόλις 17 σταθμοί σε σύνολο 52 και κανένα κέντρο τηλεδιοίκησης, άρα το αναφερόμενο ποσοστό δεν μπορεί να αντιστοιχεί σε 72%, ο κ. Σπίρτζης είπε ότι η μέτρηση δεν γίνεται με σταθμούς, αλλά με ποσοστό του έργου που έχει πληρωθεί».
0 σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου