Υπεγράφη χθες η τροποποίηση της σύμβασης παραχώρησης για την ανάπτυξη Εμπορευματικού και Διαμετακομιστικού Κέντρου στο Θριάσιο, δηλαδή του πρώτου Logistics Park στην Ελλάδα, από τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών και τον υπουργό Οικονομικών.
Με την υπογραφή της σύμβασης για το Θριάσιο βάζουμε εμπρός την πραγματοποίηση ενός έργου στο οποίο η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ -έτσι όπως το δημοπράτησε και το συμβασιοποίησε- είχε δημιουργήσει τεράστια προβλήματα και καθυστερήσεις. Κινδυνεύσαμε ακόμα και με ματαίωσή του, όπως βέβαια και με βαρύτατα πρόστιμα.
Το συγκεκριμένο έργο αφορά στη μελέτη και στην κατασκευή του πρώτου Logistics Park στην Ελλάδα και η συνολική επένδυση αναμένεται να ξεπεράσει τα 200 εκατ. ευρώ. Ενώ εκτιμάται ότι θα οδηγήσει στη δημιουργία 3.000 έως 5.000 νέων θέσεων εργασίας.
Μιλάμε για ένα εμπορευματικό κέντρο 235.000 τ.μ., εντός οικοπέδου επιφάνειας 588 στρεμμάτων, ιδιοκτησίας ΓΑΙΑΟΣΕ. Με αποθήκες ξηρού και ψυχόμενου φορτίου, χώρους γραφείων, χώρους τελωνείου και στάθμευσης αυτοκινήτων και φορτηγών. Και βέβαια, με σύγχρονες σιδηροδρομικές υποδομές, τις οποίες θα κατασκευάσει επίσης ο παραχωρησιούχος, ώστε να συνδεθεί το Κέντρο με την εθνική σιδηροδρομική υποδομή.
Με τις τροποποιήσεις, που κάναμε στη Σύμβαση Παραχώρησης:
Πετύχαμε να ξεπεράσουμε όλες τις αντιδράσεις της Ε.Ε., ώστε να προχωρήσει το έργο. Σημειωτέον ότι εάν δεν υπήρχε η νέα συμφωνία, η χώρα μας θα ήταν υποχρεωμένη να επιστρέψει στην Ε.Ε. πάνω από 100 εκατ. ευρώ κοινοτικά κονδύλια, που έχουν δοθεί για την ανάπτυξη υποδομών στο ακίνητο του Θριασίου.
Καταφέραμε να διπλασιάσουμε το αντίτιμο για το Ελληνικό Δημόσιο. Το εφάπαξ αντίτιμο αυξήθηκε από τα 10 εκατομμύρια ευρώ στα 20 εκατομμύρια ευρώ. Η ετήσια πληρωμή από 2,51% σε 5%. Και το εγγυημένο ετήσιο αντάλλαγμα από 350.000 σε 700.000 ευρώ.
Εισαγάγαμε μηχανισμό κατανομής των κερδών μετά φόρων 50-50 με τον παραχωρησιούχο, όταν η απόδοση των ιδίων κεφαλαίων του υπερβαίνει ένα ποσοστό.
Μειώσαμε τον χρόνο της Παραχώρησης, από τα 60 στα 37 έτη.
0 σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου